هدایت شده از م.خوشگفتار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیان ماجرای حاج احمد پیکان در حرم حضرت زینب سلام الله علیها
#حاج_غلامرضا_سازگار
@zameneashk
هدایت شده از م.خوشگفتار
بیان ماجرای حاج احمد پیکان در حرم حضرت زینب سلام الله علیها
مرا که دانه ی اشک است،دانه لازم نیست
به ناله انس گرفتم،ترانه لازم نیست
به سنگ قبر منِ، داغدیده بنویسید
اسیر سلسله را ، تازیانه لازم نیست
عدو بهانه گرفته ، مرا زد وُ گفتم
بیا بزن که یتیمم،بهانه لازم نیست😭
#حاج_غلامرضا_سازگار
#امام_صادق_علیه_السلام
مقصود از رئیس مذهب بودن امام صادق علیه السّلام چیست؟ چرا مذهب تشیّع را به نام مذهب جعفری میشناسند؟ - بخش اوّل
▪️گرچه مذهب شیعه همان مکتب رسول خدا است؛ و آموزههای همهی ائمّه در تبیین این مکتب، سهیم و دَخیل است؛ امّا اینکه امام صادق عليه السّلام به عنوان رئیس مذهب مشهورند، به دلیل موقعیت فوقالعادهای است که برخلاف پدران بزرگوار و فرزندان معصومشان، در اختیار آن حضرت قرار گرفت. ایشان در یک دورهی انتقالی، بیشترین فراغت را برای نشر و تبیین و ترویج و تعلیم معارف قرآن و اهل بیت، در اختیار داشتند.
▪️دوران امام باقر و امام صادق علیهما السّلام، دورهی انتقال حکومت از بنی امیّه به بنی عبّاس، یا به تعبیر دقیقتر از بنی مروان به بنی عبّاس بود و درگیریهای قدرتهای سیاسی با یکدیگر، فرصت و فراغت به آنها نمیداد که کنترل فوقالعاده و اختناق شدیدی را که در زمان سایر ائمّه علیهم السّلام اعمال میکردند، در آن زمان هم اعمال کنند.
▪️به همین خاطر بعد از دوران اختناقی که خصوصاً بعد از واقعهی عاشورا پیش آمد و حکومتهای ظالم اموی، کوچکترین مَنفَذی را برای تبیین معارف قرآن و اهل بیت علیهم السّلام باقی نگذاشتند؛ امام باقر علیه السّلام و بعد از ایشان امام صادق عليه السّلام این فرصت را پیدا کردند که این معارف را تبیین و ترویج کنند.
▪️شاید حدود هشتاد درصد احادیثی که در کتب حدیثی شیعه به ما رسیده است، از این دو امام بزرگوار، امام باقر و امام صادق علیهما السّلام، نقل شده است؛ به خاطر فرصت و فراغت ایشان. واِلاّ این گونه نیست که ائمّهی دیگر در مقام و مرتبهی علمی، چیزی کمتر از این دو امام بزرگوار داشتند. چنین فرصت و فراغتی در اختیار دیگر ائمّهی ما قرار نگرفت. این است که مکتب تشیّع، به نام امام صادق شناخته شد.
▪️شاید به لحاظ دیگری هم مذهب تشیّع به جعفری مشهور شد و آن این که مذاهب فقهی چهارگانهی اهل سنّت (حَنَفی، مالکی، شافعی، و حَنبلی) هم تقریباً در عصر امام صادق علیه السّلام شروع به شکل گیری کردند. اَبوحَنیفه، معاصر امام صادق علیه السّلام بود و دو سال شاگردی و طلبگی ایشان را کرده بود؛ تا پایان عمر هم میگفت:
«لَوْلا السَّنَتانِ لَْهَلَکَ اْلنُّعمان»
اگر آن دو سال که من به درس امام صادق علیه السّلام رفتم، نبود؛ هلاک شده بودم. اینکه چه شد کسانی که شاگرد امام صادق علیه السّلام بودند، رو در روی امام ایستادند؛ برای خودشان مذهبی بنیان گذاری کردند و عدّهای را به دور خود جمع کردند؛ نکاتی است که در کتاب «حدیث دوست» به آنها اشاره شده است.
▪️چون این مذاهب از زمان امام صادق علیه السّلام به بعد شکل گرفتند و این چهار مذهب به اسم بنیان گذارانشان شناخته شدند؛ یعنی پیروان احمد حَنبَل را حنبلی مذهب؛ پیروان ابوحنیفه را حنفی مذهب؛ پیروان مالک بن انس را مالکی و پیروان امام شافعی را شافعی میگویند؛ پیروان مکتب تشیّع را هم، پیروان مذهب جعفری نام مینهند.
ادامه دارد....
#مناسبات_ماه_شوال
السلام علیک یا ابا عبدالله ع
کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
#امام_صادق_علیه_السلام
💠 مقصود از رئیس مذهب بودن امام صادق علیه السّلام چیست؟ چرا مذهب تشیّع را به نام مذهب جعفری میشناسند؟ - بخش دوّم
▪️بنا به اعتقاد ما، تشیّع یعنی استمرار آموزههای رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم، و چیزی جدای از آن نیست.
▪️تشیّع در زمان حیات رسول الله آغاز شد. حتّی واژهی شیعه را خود پیغمبر ذیل آیهی شریفه:
«إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ»
در مورد یاران و همراهان امیرالمؤمنین علیه السّلام به کار بردند. اهل سنّت، در کتاب معتبر حدیثیشان از پیغمبر اکرم، نقل کردهاند که فرمودند:
«ﻳَﺎ علی ﺃَﻧْﺖَ ﻭَ ﺷِﻴﻌَﺘﻚ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ»
ای علی؛ تو و شیعیانت، بهترین خلایق خدا هستید.
▪️بنابراین واژهی شیعه، توسّط خود پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم وضع و به کار برده شد و تشیّع از زمان حیات ایشان مطرح بود.
▪️در دوران حیات پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم، عدّهای از اصحاب پیامبر دور امیرالمؤمنین علیه السّلام جمع و با ایشان محشور بودند. کَمااینکه عدّهای هم دور ابابکر و عمر و عثمان بودند. در واقع دو تیپ مختلف در بین صحابهی پیغمبر دیده میشد. از همان زمان حیات رسول الله، کسانی با امیرالمؤمنین علیه السّلام هم روحیه و همراه بودند و بعد از رحلت رسول الله هم شیعه خوانده شدند. پس تشیّع در زمان پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم وجود داشت و در زمان امیرالمؤمنین علیه السّلام، در زمان حسنین و در زمان امام سجّاد و امام باقر علیهم السّلام استمرار پیدا کرد؛ منتها به دلیل اینکه چهار مکتب فقهی اهل تسنّن در آن زمان شکل گرفت و به نام رؤسای آن مذاهب خوانده شد؛ مکتب تشیّع هم مکتب جعفری نام گرفت.
▪️بخش عمدهای از آموزههای مکتب تشیّع را امام صادق عليه السّلام در جلسات درس عظیمی که دایر میکردند، بیان فرمودند. حاصل این آموزههای حضرت، چهارصد کتاب شد که شاگردان ایشان تألیف کردند. این چهارصد کتاب «اصول أربَعَةُ مِأة» نام گرفت. بعدها نیز مطالب همان کتابها تدوین شد و کتابی مثل کافی و کتابهای حدیثی بعدی شیعه را شکل داد. به این لحاظ این مذهب را مذهب جعفری و امام صادق علیه السّلام را رئیس این مذهب میدانند. والّا رئیس مذهب ما خود رسول الله و امیرالمؤمنین علیهما السّلام هستند و تشیّع چیزی جدا از اصل آموزههای پیغمبر و قرآن کریم نیست. منتها شیعه این آموزههای قرآن و سنن نبوی را از زلالترین، پاکترین و نابترین مَجرا، که اهل بیت پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلّم هستند، دریافت کرده است.
▪️بنا به ضرب المثلی که در بین عرب است؛ که «أهل البَيتِ أْدریٰ بِْما فِْیاْلبَيتِْ» اهل خانه بیشتر میدانند که در خانه چه میگذرد. شیعه معتقد است أهل البَيتِ پیغمبر نسبت به آموزههای پیامبر أْدریٰ هستند و لذا این آموزهها را مستقیماً از اهل بیت علیهم السّلام دریافت کرده است.
▪️شهادت امام صادق علیه السّلام را به محضر فرزند برومند و بزرگوار آن حضرت، بقیة الله الأعظم امام عصر أرواحُنافِداه و همهی پیروان، ارادتمندان، سرسپردگان و دوستداران ایشان، تسلیت عرض میکنم و امیدوارم خدای متعال ما را شاگردان شایستهای برای مکتب امام صادق علیه السّلام قرار دهد.
#مناسبات_ماه_شوال
#امام_صادق_علیه_السلام
#امام_صادق_علیه_السلام_و_عاشوراء
#شهادت_امام_صادق_علیه_السلام
مظلوميت امام صادق
امام صادق عليهالسلام نيز چون پدران ارجمندش، در برابر امويان واکنشي حساب شده نشان داد.
يکي از کارگزاران دستگاه اموي نزد امام صادق عليهالسلام آمد و گفت: در حکومت، منشي ديوان بودم و از اين راه ثروت بسيار به دست آوردم در اين باره چه ميفرماييد؟
حضرت فرمود:
اگر بني اميه کساني را نمييافتند که بر ايشان بنويسند، لشکرياني گرد آوردند، در راه استواري حکومتشان بستيزند، و در جماعت و دولتشان حاضر شوند، هرگز حق ما اهل بيت را نميگرفتند؛ و اگر مردم از آنها کنارهگيري کنند، حکومتشان پايدار نخواهد ماند. [1] .
در اين ميان، واکنش نظامي، آخرين وسيله ائمه معصوم عليهمالسلام در مبارزه با ستم بني اميه بود. چنان که گفتيم، برخي از معصومان عليهمالسلام، به سبب موقعيت خاص جامعه، به مبارزه فرهنگي سياسي ميپرداختند؛ اما گاهي نيز تنها راه دفاع از ارزشهاي اسلامي واکنش نظامي و استفاده از شمشير بود.
بر ديگر ائمه عليهمالسلام نيز ستمهايي شده است که ان شاء الله در مجموعهاي مستقل، به ذکر آنها خواهيم پرداخت.
اکنون بر اساس آن چه ذکر شد، به درگاه احديت عرضه ميداريم:
خدايا! در اين روز و در اين جايگاه و در هميشهي عمرم، به واسطهي بيزاري از دشمنانان و لعنت کردن آنها و دوستي پيامبر و آلش - که بر او و خاندانش سلام باد - به تو تقرب ميجويم. الهي آمين.
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علي ذلک اللهم العن العصابة التي جاهدت الحسين و شايعت و بايعت و تابعت علي قتله اللهم العنهم جميعا.
پروردگارا! بر اولين کسي که در حق محمد و آل محمد ستم کرد و بر آخرين ظالمي که از آن ظالم نخستين پيروي کرد لعنت فرست.
بار الها! بر آن جماعتي که با حسين به جنگ برخاستند و بر قتل او مشايعت نموده بيعت و متابعت کردند لعنت فرست. پروردگارا! بر همهي آنان لعنت فرست.
خدايا کن تو لعنت اولين را
که بنهادست تخم ظلم و کين را
به زور از آل حق، حق را گرفتند
چه باطلها به دين حق که سفتند!
خدايا نعل لعنت را بکوبان
به پاي آن که باشد رهروي آن
خدايا کن تو لعنت آن سپاهي
که بر قتل حسينت گشته راهي
همانهايي که پيمانها ببستند
همانهايي که پيمانها شکستند
همانهايي که بر پيکار ماندند
بر اين دون مسلکان ياري رساندند
خدايا کن تو لعنت، کلشان را
که ملعونند ز اول تا به اخري
حسین ع خون خدا[ صفحه 196] [ صفحه 197]
کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
مرقد مطهر امام حسین ع
https://eitaa.com/zameneashk1
هدایت شده از زائر عرش ،شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع
#عاشوراء.mp3
14.75M
#قرائت_زیارت_عاشوراء
هدیه حرم - کربلاء
من زار الحسین یوم عاشوراء کمن زار الله فی عرشه هرکس امام حسین ع را در روز عاشورا زیارت کند گوئیا خدا را در عرش زیارت کرده است.
لینک کانال زائر عرش در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#اشک_بر_امام_حسین_علیه_السلام
#اشک_ائمه_بر_امام_حسین_ع
#احادیث_ائمه_علیه_السلام_درباره_عاشوراء
اشک
«چشم گريان، چشمه فيض خداست».گريستن بر ابا عبدالله الحسين «ع» ثواب بسيار دارد.[1] فرشتگان، پيامبران، زمين و آسمان، حيوانات صحرا و دريا هم بر عزاي حسين «ع» گريستهاند.[2] اشک ريختن، نشانه پيوند قلبي با اهل بيت و سيد الشهدا است.اشک، دل را سيراب ميکند، عطش روح را بر طرف ميسازد و حاصل محبتي است که نسبت به اهل بيت حاصل ميشود. همدلي و هماهنگي روحي با ائمه، ايجاب ميکند که در شادي آنان شاد و در غمشان محزون باشيم.اين نشان شيعه است که «يفرحون بفرحنا و يحزنون لحزننا...»[3] قلبي که مهر حسين «ع» را داشته باشد، بي شک به ياد مظلوميت و شهادت او ميگريد.اشک، زبان دل و شاهد عشق است.
آنچنان کز برگ گل، عطر و گلاب آيد برون
تا که نامت ميبرم از ديده آب آيد برون
رشته الفت بود در بين ما، کز قعر چاه
کي بدون رشته، آب بيحساب آيد برون؟
تا نسوزد دل، نريزد اشک و خون از ديدهها
آتشي بايد که خوناب کباب آيد برون
مهر تو شيرازه «ام الکتاب» خلقت است
مشکل اين شيرازه از قلب کتاب آيد برون
گر نباشد مهر تو دل را نباشد ارزشي
برگ بيحاصل شود گل، چون گلاب آيد برون[4] .
گريستن در سوگ شهداي کربلا، تجديد بيعت با عاشورا و فرهنگ شهادت و تغذيه فکري و روحي با اين مکتب است و اشک ريختن، نوعي امضا کردن پيمان و قرارداد مودت با سيد الشهدا است.ائمه شيعه، گريستن بر مظلوميت اهل بيت و عزاي حسيني را تاکيد کرده و شهادت اشک را بر صداقت عشق، پذيرفتهاند.امام صادق «ع» فرموده است: «نزد هر کس که ما ياد شويم و چشمانش اشک آلود شود، حتي اگر به اندازه بال مگسي باشد، خداوند گناهانش را ميبخشايد، هر چند چون کف دريا فراوان باشد.»[5] به گفته صائب:
در سلسله اشک بود گوهر مقصود
گر هست ز يوسف خبر، اين قافله دارد
دستور امامان به گريستن بر امام حسين «ع» بسيار اکيد است.امام رضا «ع» به ريان بن شبيب در حديث مفصلي فرمود: «يابن شبيب!ان کنت باکيا لشيء فابک للحسين بن علي بنابي طالب فانه ذبح کما يذبح الکبش...».[6] اگر بر چيزي گريه ميکني، بر حسين بن علي گريهکن، که او را همچون گوسفند، سر بريدند.در حديث ديگري فرموده است: «محرم، ماهياست که مردم دوره جاهليت جنگ در آن را ناروا ميدانستند، ولي در اين ماه، دشمنان، خون ما را بناحق ريختند و هتک حرمت ما نمودند و فرزندان و بانوان ما را به اسارت گرفتند و به خيمههاي ما آتش زدند و غارت کردند و در کار ما، براي رسول خدا هيچ حرمتي را رعايت نکردند.روز حسين (عاشورا) پلکهاي ما را مجروح و اشکهايمان راجاري کرد و ما از سرزمين کربلا، گرفتاري و رنج به ميراث برديم.پس بايد بر کسي همچون حسين، گريهکنندگان بگريند، که گريه بر او، گناهان بزرگ را هم فرو ميريزد.»[7] .
خود امام حسين «ع» فرموده است: «انا قتيل العبرة، لا يذکرني مؤمن الا بکي»،[8] من کشته اشکم، هيچ مؤمني مرا ياد نميکند مگر آنکه (بخاطر مصيبتهايم) ميگريد.امامسجاد «ع» بيست سال بر امام حسين عليه السلام گريست و هرگز طعامي پيش او نميگذاشتند مگر آنکه گريه ميکرد.[9] به فرموده امام صادق «ع»: هر ناله و گريهاي ناپسند و مکروه است، مگر ناليدن و گريستن بر حسين عليه السلام: «کل الجزع و البکاء مکروه سوي الجزع و البکاء علي الحسين».[10] .
هم گريستن، هم گرياندن، هم خود را شبيه گريهکنندگان در آوردن (تباکي) پسنديدهاست و اجر دارد.اين همه فضيلت که براي گريه بر حسين «ع» بيان شده و اينکه اشکچشم، آتش دوزخ را فرو مينشاند و غمگين شدن در سوگ شهيدان کربلا ايمني از عذاباست، در صورتي است که گناه و فسق و آلودگي انسان در حدي نباشد که مانع رسيدن اين فيض الهي گردد.اشکي که مبين پيوند عاطفي و رابطه مکتبي و اتصال روحي با راه و فکرو خط ائمه و سيد الشهداست، حتما زمينهساز پرهيز از گناه ميگردد.به تعبير شهيد مطهري: «گريه بر شهيد، شرکت در حماسه او و هماهنگي با روح او و موافقت با نشاط او و حرکت اوست... امام حسين «ع» بواسطه شخصيت عاليقدرش، بواسطه شهادت قهرمانانهاش، مالک قلبها و احساسات صدها ميليون انسان است. اگر کساني که بر اين مخزن عظيم و گرانقدر احساسي و روحي گمارده شدند، يعني سخنرانان مذهبي، بتوانند از اين مخزن عظيم در جهت هم شکل کردن و همرنگ کردن و هم احساس کردن روحها با روح عظيم حسيني بهرهبرداري صحيح کنند، جهاني اصلاح خواهد شد.»[11] پس مهم، شناخت فلسفه گريه در راستاي احياي عاشورا و زنده نگهداشتن مراسم حسيني و فرهنگ کربلاست، نه گناه کردن و آلودگي، به اميد پاک شدن با چند قطره اشک! معلوم نيست که دل و جان آلوده، آن همسويي را با امام داشته باشد که با ياد مصائبش گريه کند.
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است., [۳۰.۰۶.۱۹ ۲۳:۳۵]
گريه در فرهنگ عاشورا، سلاح هميشه براني است که فرياد اعتراض به ستمگران را دارد. «اشک»، زبان دل است و گريه، فرياد عصر مظلوميت.رسالت اشک نيز پاسداري از «خون شهيد» است.امام خميني «ره» فرمود: «هر مکتبي، تا پايش سينهزن نباشد، تا پايشگريهکن نباشد، تا پايش توي سر و سينهزن نباشد حفظ نميشود...»،[12] «گريه کردن برشهيد، نگهداشتن، زنده نگهداشتن نهضت است»،[13] «گريه کردن بر عزاي امام حسين، زندهنگهداشتن نهضت و زنده نگهداشتن همين معني است که يک جمعيت کمي در مقابل يک امپراطور بزرگ ايستاد...، آنها از همين گريهها ميترسند، براي اينکه گريهاي است که گريه بر مظلوم است، فرياد مقابل ظالم است.»[14] .
هر چند نيست درد دل ما نوشتني
از اشک خود، دو سطر به ايما نوشتهايم[15] .
اشک، سر فصل محبت و مودت است و برخاسته از عشقي است که خداوند در دلها قرار داده که نسبت به حسين بن علي «ع» مجذوب ميشود.به فرموده رسول خدا «ص»: «ان لقتل الحسين حرارة في قلوب المؤمنين لا تبرد ابدا».[16] براي شهادت حسينعليه السلام حرارت و گرمايي در دلهاي مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نميشود.
کدام عاشق در اين ره در بلا نيست؟
کدامين دل شما را مبتلا نيست؟
اگر در سوگتان شد ديده نمناک
اگر از عشقتان دل گشت غمناک
گواه عشق ما اين ديده و دل
رساند «اشک» و «غم» ما را به منزل
کنون ماييم و درد داغداري
کنون ماييم و اشک و سوگواري
هنوز اشک عزا پيوسته جاري است
رواق چشممان آيينهکاري است
غدير ما محرم دارد امروز
محرم، بذر غم ميکارد امروز[17] .
امروز هم، اشک و گريه، رابط ما با حسين است و ما با شوري اشکهايمان، سر سفره محبت سيد الشهدا نشستهايم و نمک پرورده ابا عبدالله هستيم، از اين رو، اين مهر با شير مادر در جان ما وارد شده و با جان هم به در ميشود.
[1] احاديث ثواب و آثار گريه بر امام حسين «ع» را از جمله در بحار الانوار، ج 44، ص 279 تا 296 مطالعه کنيد.
[2] سفينة البحار، ج 1، ص 97، بحار الانوار، ج 45، ص 220 به بعد.
[3] ميزان الحکمه، ج 5، ص 233.
[4] اي اشکها بريزيد، حسان، ص 131.
[5] وسائل الشيعه، ج 10، ص 391.
[6] بحار الانوار، ج 44، ص 286.
[7] همان، ص 283.
[8] همان، ص 279.
[9] همان، ج 46، ص 108.
[10] بحار الانوار، ج 45، ص 313.
[11] شهيد (ضميمه قيام و انقلاب مهدي)، ص 124 و 125.
[12] صحيفه نور، ج 8، ص 70.
[13] همان، ج 10، ص 31.
[14] همان-ج 10، ص 31.
[15] صائب تبريزي.
[16] جامع احاديث الشيعه، ج 12، ص 556.
[17] از مثنوي «اهل بيت آفتاب» از مؤلف.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و ایتا
@m_h_tabemanesh1
@m_h_tabemanesh2
کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
لینک کانال زائر عرش در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d
#اشک_بر_امام_حسین_علیه_السلام
#معجزات_امام_حسین_علیه_السلام
#معجزات_کربلاء_حرم_امام_حسین_علیه_السلام
اشک آسمان بر حسين
2- روايات بسياري از شيعة و سني پيرامون گريهي آسمان در روز عاشوراء حسين بن علي عليهالسلام وارد گرديده که ما به برخي از آن احاديث اشاره ميکنيم:
الف: از محمد بن سيرين نقل شده: سرخي برنگ خون در آسمان ديده نشد مگر آن روزي که حسين بن علي عليهالسلام کشته شده است. [1] .
ب: جعفر بن سليمان ميگويد: خالهام أمسالم براي من گفت: هنگامي که حسين بن علي عليهالسلام به شهادت رسيد، باراني به رنگ خون بر روي خانهها و ديوار باريد (آثار خون نمايان بود)اين حالت در خراسان و شام و کوفه بمن خبر رسيده که آثار خون بر ديوار و خانهها پيدا بود. [2] .
ج: زيد بن عمرو کندي گفت: امحيان برايم نقل نمود، که روز شهادت حسين، سه روز دنيا تاريک شده، هيچيک از آنها شام ننمود مگر آنکه خيمه و خرگاه او سوخته شده بود. و هيچ سنگي در بيتالمقدس برداشته نميشد مگر اينکه خون غليظي زير آن سنگ ظاهر بود. [3] .
د: جميل بن مره گفت: شتري در لشکر امام حسين عليهالسلام در روز عاشورا مورد اصابت تير و نيزهي دشمن قرار گرفت، آن را نحر کردند و پختند، آنگاه همچون گياه تلخ و زهرآگين درآمد که قدرت خوردن مقدار اندکي از آن را نداشتند. [4] .
ص: مردي از طائفهي «بني ابان بن دارم» نام او زرعه است در روز عاشوراء حضور داشت وقتي امام حسين عليهالسلام لشکر عمرسعد را کنار زد و به آب فرات رسيد، زرعه فرياد برآورد: ميان حسين و آب حائل شويد، نگذاريد او آب بنوشد، آنگاه خود با عدهاي برخواست و مانع خوردن آب شد. تيري را به سمت امام رها کرد، و با رها شدن تير، امام عليهالسلام نتوانست آب بنوشد، آنگاه بعد از شهادت امام عليهالسلام وقتي خيمهها را غارت کردند او تحت الحنک امام را سرقت کرد.
امام در آن لحظه که او مانع از نوشيدن آب شد نفرين کرد: اللهم اظمه، خدايا او را تشنه کن، ميگويند: دعاي امام مستجاب شد، در هنگام مرگ فرياد تشنگي سرميداد در حالي که يخ را روي پشت او و برف را در مقابل او گذاشتند، ولي همچنان ميگفت: به من آب دهيد از تشنگي دارم هلاک ميشوم. [5] .
[1] الامام الحسين ابن عساکر، ص 35.
[2] الامام الحسين ابن عساکر، ص 360.
[3] دلائل النبوة بيهقي، ج 8، ص 471، و ابنعساکر، ص 364.
[4] بيهقي در کتاب دلائل النبوة، ج 6، ص 472، عنوان کتاب «ما جاء في اخبار النبي يقتل ابن بنته».
[5] الامام الحسين (ع) ابن عساکر، ص 346 - مجمع الزوائد، ج 9، ص 193.
کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
اشک امام رضا ع بر تربت جدش امام حسین ع
#اشک_ائمه_بر_امام_حسین_ع
#تربت_امام_حسین_ع
#روضه_های_معصومین
ابوبکار گويد: قدري از خاک سرخ رنگ بالاي سر امام حسين عليهالسلام برداشته و هنگامي که شرفياب حضور حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا عليهالسلام شدم خدمت آن گرامي عرضه کردم.
حضرت آن را در دست گرفته و ميبوييد و ميگريست. سپس فرمود: «اين تربت جدّ من است» [1] .
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و ایتا
@m_h_tabemanesh1
@m_h_tabemanesh2
کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
لینک کانال زائر عرش در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d
#اشک_بر_امام_حسین_علیه_السلام
#معجزات_امام_حسین_علیه_السلام
#معجزات_کربلاء_حرم_امام_حسین_علیه_السلام
اشک آسمان بر حسين
2- روايات بسياري از شيعة و سني پيرامون گريهي آسمان در روز عاشوراء حسين بن علي عليهالسلام وارد گرديده که ما به برخي از آن احاديث اشاره ميکنيم:
الف: از محمد بن سيرين نقل شده: سرخي برنگ خون در آسمان ديده نشد مگر آن روزي که حسين بن علي عليهالسلام کشته شده است. [1] .
ب: جعفر بن سليمان ميگويد: خالهام أمسالم براي من گفت: هنگامي که حسين بن علي عليهالسلام به شهادت رسيد، باراني به رنگ خون بر روي خانهها و ديوار باريد (آثار خون نمايان بود)اين حالت در خراسان و شام و کوفه بمن خبر رسيده که آثار خون بر ديوار و خانهها پيدا بود. [2] .
ج: زيد بن عمرو کندي گفت: امحيان برايم نقل نمود، که روز شهادت حسين، سه روز دنيا تاريک شده، هيچيک از آنها شام ننمود مگر آنکه خيمه و خرگاه او سوخته شده بود. و هيچ سنگي در بيتالمقدس برداشته نميشد مگر اينکه خون غليظي زير آن سنگ ظاهر بود. [3] .
د: جميل بن مره گفت: شتري در لشکر امام حسين عليهالسلام در روز عاشورا مورد اصابت تير و نيزهي دشمن قرار گرفت، آن را نحر کردند و پختند، آنگاه همچون گياه تلخ و زهرآگين درآمد که قدرت خوردن مقدار اندکي از آن را نداشتند. [4] .
ص: مردي از طائفهي «بني ابان بن دارم» نام او زرعه است در روز عاشوراء حضور داشت وقتي امام حسين عليهالسلام لشکر عمرسعد را کنار زد و به آب فرات رسيد، زرعه فرياد برآورد: ميان حسين و آب حائل شويد، نگذاريد او آب بنوشد، آنگاه خود با عدهاي برخواست و مانع خوردن آب شد. تيري را به سمت امام رها کرد، و با رها شدن تير، امام عليهالسلام نتوانست آب بنوشد، آنگاه بعد از شهادت امام عليهالسلام وقتي خيمهها را غارت کردند او تحت الحنک امام را سرقت کرد.
امام در آن لحظه که او مانع از نوشيدن آب شد نفرين کرد: اللهم اظمه، خدايا او را تشنه کن، ميگويند: دعاي امام مستجاب شد، در هنگام مرگ فرياد تشنگي سرميداد در حالي که يخ را روي پشت او و برف را در مقابل او گذاشتند، ولي همچنان ميگفت: به من آب دهيد از تشنگي دارم هلاک ميشوم. [5] .
[1] الامام الحسين ابن عساکر، ص 35.
[2] الامام الحسين ابن عساکر، ص 360.
[3] دلائل النبوة بيهقي، ج 8، ص 471، و ابنعساکر، ص 364.
[4] بيهقي در کتاب دلائل النبوة، ج 6، ص 472، عنوان کتاب «ما جاء في اخبار النبي يقتل ابن بنته».
[5] الامام الحسين (ع) ابن عساکر، ص 346 - مجمع الزوائد، ج 9، ص 193.
کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
اشک امام رضا ع بر تربت جدش امام حسین ع
#اشک_ائمه_بر_امام_حسین_ع
#تربت_امام_حسین_ع
#روضه_های_معصومین
ابوبکار گويد: قدري از خاک سرخ رنگ بالاي سر امام حسين عليهالسلام برداشته و هنگامي که شرفياب حضور حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا عليهالسلام شدم خدمت آن گرامي عرضه کردم.
حضرت آن را در دست گرفته و ميبوييد و ميگريست. سپس فرمود: «اين تربت جدّ من است» [1] .
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و ایتا
@m_h_tabemanesh1
@m_h_tabemanesh2
کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
لینک کانال زائر عرش در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d
#روایات_درباره_حضرت_معصومه_س
1- سلام بر اهل قم
امام صادق علیه السلام روزی با اشاره به عیسی بن عبدالله قمی فرمود: «سلام بر مردم قم! خداوند شهرهای آنان را با باران سیراب کند و برکت ها را بر آنان نازل کند و بدی های آنان را به خوبی مبدل گرداند. آن ها اهل رکوع و سجود و قیام و قعودند. آنان فقیه و دانشمند و اهل درک حقایق و روایت و عبادت نیکو هستند» . (7)
2- راهی به سوی بهشت
صفوان بن یحیی کوفی معروف به بیاع سابری از نزدیکترین و مطمئن ترین یاران امام رضا علیه السلام می گوید: روزی در حضور امام رضا علیه السلام نشسته بودم که از شهر قم و اهالی آن سخن به میان آمد و اینکه آنان در زمان ظهور حضرت ولی عصر علیه السلام به سوی آن بزرگوار میل خواهند کرد. در این لحظه امام هشتم علیه السلام به اهل قم درود فرستاده و فرمود: «رضی الله عنهم، ثم قال: ان للجنة ثمانیة ابواب و واحد منها لاهل قم; و هم خیار شیعتنا من بین سائر البلاد، خمر الله تعالی ولایتنا فی طینتهم; (8)
خداوند از آنان خشنود باشد، سپس فرمود: همانا بهشت دارای هشت در است که یکی از آن درها مخصوص مردم قم است. آنان شیعیان برگزیده ما در میان سایر شهرها هستند. خداوند ولایت و محبت ما [اهل بیت] را با طینت آنان عجین کرده است.»
3- پایگاه یاران مهدی علیه السلام
عفان بصری می گوید: روزی امام صادق علیه السلام به من فرمود: «اتدری لم سمی قم؟ قلت: الله و رسوله و انت اعلم. قال: انما سمی قم لان اهله یجتمعون مع قائم آل محمد - صلوات الله علیه - و یقومون معه و یستقیمون علیه و ینصرونه; آیا می دانی چرا شهر قم را «قم » نامیده اند؟ عرض کردم: خدا و پیغمبرش و شما آگاهترید. امام علیه السلام فرمود: قم نامیده شده است برای اینکه اهل آن با قائم آل محمد صلی الله علیه و آله همراه می شوند و با او قیام نموده و بر او استقامت می ورزند و او را یاری می رسانند.» (9)
در این روایت نقش مردم قم و ساکنین این شهر مقدس در حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام مشخص شده است. با توجه به این حدیث، اهالی قم به ویژه دانایان و آگاهان آن، وظیفه ای مهم تر و مسؤولیت سنگین تری نسبت به سایر شهرهای ایران به دوش می کشند و این حقیقت، تلاش آنان را در زمینه سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام بیشتر از سایر سرزمین ها می طلبد.
4- شهر قم در قرآن و وعده پیروزی بر اسرائیل
پیشوای ششم روزی با یاران خود نشسته و قرآن تلاوت می کرد تا به این آیه رسید: «فاذا جاء وعد اولیهما بعثنا علیکم عبادا لنا اولی باس شدید فجاسوا خلال الدیار و کان وعدا مفعولا (10) » ; «[ای بنی اسرائیل! ] پس هنگامی که وعده [تحقق] نخستین آن دو فرا رسد، بندگانی از خود را که سخت نیرومندند بر شما می گماریم; تا میان خانه ها [یتان] به جست و جو در آیند، و این تهدید تحقق یافتنی است.»
یاران امام در این لحظه پرسیدند: «جعلنا فداک من هؤلاء؟ فقال: ثلاث مرات، هم والله اهل قم (11) ; جانمان به فدای تو، این گروه چه کسانی هستند؟ امام صادق علیه السلام سه بار فرمود: به خدا سوگند! آنان اهل قم هستند.»
5- پناهگاه فرزندان حضرت زهرا علیها السلام
امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: «اذا اصابتکم بلیة و عناء فعلیکم بقم فانه ماوی الفاطمیین (12) ; هرگاه [در تنگناهای زندگی قرار گرفتید و] بلاها و مصیبت ها به شما روی آورد، به سوی قم بروید; چون آنجا پناهگاه فرزندان فاطمه علیها السلام است.»
چنانکه اشاره شد، روایات متعددی از ائمه اطهار علیهم السلام در تجلیل و تقدیر از قم و اهل آن وارد شده است و در آن ها، شهر قم با القاب و عناوین ویژه ای مورد تجلیل قرار گرفته است، از جمله آن ها نام های زیر می باشد: قم (شهر قیام)، حرم اهل بیت، شهر امن و امان، مرکز یاران ائمه، قطعه ای از بیت المقدس، کانون شیعیان، آسایشگاه انسان های با ایمان، مجمع انصار المهدی علیه السلام، سرزمین مقدس، پرتگاه و محل سقوط ستمگران و گردنکشان، منبع علم و فضیلت و تقوی، سالم ترین شهرها و غیره.
6- اگر مردم قم...
با این همه فضائل و مناقب که در مورد شهر قم و ساکنان آن در سیره و سخن اهل بیت علیهم السلام وارد شده است، باید توجه داشت که این ها مشروط به تداوم ایمان و اعتقاد به ارزش های اسلامی و ادامه راه اهل بیت علیهم السلام توسط مردم قم می باشد و گرنه اگر کسی خیال کند که چون قمی هست و یا اینکه در شهر قم زندگی می کند و بدون عمل، مشمول این رحمت و برکات الهی خواهد شد، به خیالی باطل و پنداری بی پایه و سست دچار شده است; چرا که امام صادق علیه السلام فرمود: «تربة قم مقدسة و اهلها منا و نحن منهم، لا یریدهم جبار بسوء الا عجلت عقوبته; ما لم یخونوا اخوانهم (و ما لم یحولوا احوالهم)، فاذا فعلوا ذلک سلط الله علیهم جبابرة سوء! ; خاک قم مقدس است و ساکنان آن از ما اهل بیت هستند و ما هم از آن هائیم، هیچ حاکم [گردنکش و] ستمگری به آن ها قصد سوء نمی کند مگر اینکه خداوند در عذاب او تعجیل می فر
ماید. البته به شرط آنکه [اهل قم] به برادران خود خیانت نکنند (و احوال خود را تغییر ندهند)، زیرا در آن صورت خداوند متعال ستمگران بیدادگر را بر آنان مسلط خواهد کرد.»
7) بحارالانوار، ج 57، ص 217; مستدرک سفینة البحار، ج 8، ص 598.
8) بحار الانوار، ج 57، ص 216.
9) بحارالانوار، ج 57، ص 216 و معجم احادیث المهدی علیه السلام، ج 3، ص 474.
10) اسراء/ 5.
11) بحارالانوار، ج 57، ص 216.
12) همان، ص 215.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
#حضرت_معصومه_س
#ولادت_حضرت_معصومة_س
#ولادت_حضرت_معصومه_س
#زیارت
پاداش #زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم
1) عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ، وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ، وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ، وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ، وَ سَتُدْفَنُ فِيهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ، مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ. (بحار الأنوار، ج102، ص267 به نقل از تاریخ قم)
حضرت صادق عليه السلام فرمود: برای خداوند، حرمی است و آن مکّه است. برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله حرمی است و آن مدینه است. برای امیراالمؤمنین علیه السلام حرمی است و آن کوفه است. و براي ما حرمي است و آن، قم است. به زودي زني از فرزندان من در آن جا دفن ميشود که نامش فاطمه ميباشد. هر کس او را زيارت کند، بهشت براي او واجب می شود.
2) عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ:إنَّ زِيَارَتَهَا تَعْدِلُ الْجَنَّة. (بحار الأنوار، ج102، ص267 به نقل از تاریخ قم)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: (ثواب) زیارت فاطمه دخت موسی علیهماالسلام، برابر با بهشت است.
3) عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ: أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ، أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْكُوفَةُ الصَّغِيرَةُ، أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ، تُقْبَضُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى، وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ. (بحار الأنوار، ج60، ص228 به نقل از مجالس المؤمنین قاضی نورالله شوشتری)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: آگاه باشید که برای امیرالمؤمنین علیه السلام، حرمی است و آن حرم، کوفه است. آگاه باشید که قم، کوفه کوچک است. آگاه باشید که از هشت در بهشت، سه در آن به قم باز مى شود. زنى از فرزندان من در قم از دنیا مى رود که اسمش فاطمه بنت موسى علیهماالسلام است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت مى شوند.
4) عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قالَ: إِنَّ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ، وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ، فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ. قَالَ الرَّاوِي: وَ كَانَ هَذَا الْكَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ يُولَدَ الْكَاظِمُ عَلَيْهِ السَّلَامُ. (بحار الأنوار، ج60، ص216-217)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: برای ما حرمی است و آن حرم، شهر قم است. به زودی در آن شهر زنی از اولاد من دفن می شود که نامش فاطمه است. پس هرکس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. راوی گفت: کلام آن حضرت در زمانی بود که هنوز، حضرت کاظم علیه السلام به دنیا نیامده بود.
5) عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ زِيَارَةِ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى علیهاالسلام، قَالَ: مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ. (كامل الزيارات، ص324)
از حضرت رضا علیه السلام از زیارت حضرت فاطمه معصومه علیه السلام سؤال شد. فرمود: هرکس او را زیارت کند، بهشت برای او خواهد بود.
6) عَنْ سَعْدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام قَالَ: يَا سَعْدُ! عِنْدَكُمْ لَنَا قَبْرٌ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ! قَبْرُ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى علیهماالسلام؟ قَالَ: نَعَمْ، مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ. (بحار الأنوار، ج102، ص266)
حضرت رضا علیه السلام به سعد فرمود: ما نزد شما قبری داریم. سعد گفت: فدایت شوم، قبر فاطمه دخت موسی علیهما السلام را می فرمایید؟ حضرت فرمود: بله، هرکس در حالی که به حقّ او عارف است، وی را زیارت کند، بهشت برای او خواهد بود.
7) حضرت رضا علیه السلام فرمود: هرکس نتواند به زیارت من بیاید، برادرم را در رى یا خواهرم را در قم زیارت کند که ثواب زیارت مرا در مى یابد. (زبدة التّصانیف-تألیف ملا حیدر بن محمد خوانساری (م 1050 قمری) ، ج 6، ص 159)
8) قال الرّضا علیه السلام: مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنى. (ناسخ التواریخ-رحلی، ج 3، ص 68)
حضرت رضا علیه السلام فرمود: هرکس معصومه را در قم زیارت کند،مانند کسى است که مرا زیارت کرده است.
9) عَنِ ابْنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي بِقُمَّ، فَلَهُ الْجَنَّة. (كامل الزيارات، ص324)
حضرت جواد علیه السلام فرمود: هرکس عمّه مرا در قم زیارت کند، بهشت برای او خواهد بود.
اللهم عجّل لولیّک الفرج
@zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#السلام_علیک_یا_بن_امیرالمومنین_و_ابن_سید_الوصیین
#شرح_و_تفسیر_خطبه_غدیر
#امام_مهدی_عج
عرض سلام خدمت ذاکرین و محبین
مولا امیر المومنین ع
بدون شک و تردید بهترین مفسر برای فهم و تفسیرِ
السلام علیک یابن امیرالمومنین وبن سیدالوصیین
لسان مطهر ، پاک و ملکوتی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه ی غدیر می باشد، این خطبه بر اساس بیش از 150 آیه در قرآن درباره ی ولایت امیر المومنین ع خصوصا ولایت امام مهدی عج است و بر هر محب در حد واجب ، وظیفه و تکلیف است که این خطبه را بداند و حتی مانند دعای ندبه در یکی از ایام هفته بخواند.
⚜کلید واژه ی خطبه غدیر
1. بیش از 150 آیه در قرآن درباره ی ولایت امیرالمومنین و فرزندانش به تفسیر رسول اکرم ص
2. اشاره ی مستقیم به امامت و قیام حضرت مهدی عج بر اساس آیات قرآن و سخنان رسول اکرم ص
3. سخنان رسول اکرم ص درباره اهمیت ولایت امیرالمومنین ع و بهشتی بودن شیعیانش
4. صفات منافقین و جایگاه دوزخی آنان
5. ذکر امیر المومنین در کلام رسول اکرم ص و اینکه با لقب امیرالمومنین فقط به علی ع سلام دهید که این لقب امیرالمومنین ع فقط مخصوص مولا علی ع است.
حقیر، سال گذشته در مکان چهار مجمع الذاکرین شرح و تفسیر خطبه ی غدیر را تقدیم وجود مقدس امیر المومنین ع کردم.
و تا پست 18 که در مجمع الذاکرین باقر آباد ورامین تدریس شد ، روی کانال ضامن اشک قرار دادم و مابقی آن تا پست صوتی 38 با متن عربی و ترجمه روی کانال ضامن اشک در تلگرام و ایتا قرار گرفت.
(https://attach.fahares.com/Xj3U0pyywgf9xpiY5VcdIA==) بسم الله الرحمن الرحیم
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#السلام_علیک_یا_بن_امیرالمومنین_و_ابن_سید_الوصیین
#شرح_و_تفسیر_خطبه_غدیر
#امام_مهدی_عج
عرض سلام خدمت ذاکرین و محبین
مولا امیر المومنین ع
بدون شک و تردید بهترین مفسر برای فهم و تفسیرِ
السلام علیک یابن امیرالمومنین وبن سیدالوصیین
لسان مطهر ، پاک و ملکوتی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه ی غدیر می باشد، این خطبه بر اساس بیش از 150 آیه در قرآن درباره ی ولایت امیر المومنین ع خصوصا ولایت امام مهدی عج است و بر هر محب در حد واجب ، وظیفه و تکلیف است که این خطبه را بداند و حتی مانند دعای ندبه در یکی از ایام هفته بخواند.
⚜کلید واژه ی خطبه غدیر
1. بیش از 150 آیه در قرآن درباره ی ولایت امیرالمومنین و فرزندانش به تفسیر رسول اکرم ص
2. اشاره ی مستقیم به امامت و قیام حضرت مهدی عج بر اساس آیات قرآن و سخنان رسول اکرم ص
3. سخنان رسول اکرم ص درباره اهمیت ولایت امیرالمومنین ع و بهشتی بودن شیعیانش
4. صفات منافقین و جایگاه دوزخی آنان
5. ذکر امیر المومنین در کلام رسول اکرم ص و اینکه با لقب امیرالمومنین فقط به علی ع سلام دهید که این لقب امیرالمومنین ع فقط مخصوص مولا علی ع است.(بسیار مهم)
6_و .....
حقیر، سال گذشته در مکان چهار مجمع الذاکرین شرح و تفسیر خطبه ی غدیر را تقدیم وجود مقدس امیر المومنین ع کردم.
و تا پست 18 که در مجمع الذاکرین باقر آباد ورامین تدریس شد ، روی کانال ضامن اشک قرار دادم و مابقی آن تا پست صوتی 38 با متن عربی و ترجمه روی کانال ضامن اشک در تلگرام و ایتا قرار گرفت.
🌴محبان امیرالمومنین ع بعنوان هدیه ی روز غدیر حتما پستها را برای دوستان ولایی ارسال کنند.
(برای دیدن 18 پست قبل ، لطفا روی هشتک های بالا در جستجو بزنید.)
✅قرار دادن پست ها روی کانالها و گروهها با اسم کانال و گروه خودشان بلامانع است.
امیدوارم این هدیه ی ناچیز در دربار سلیمان ، نوری برای عالم برزخ و قیامتمان باشد.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و ایتا
@m_h_tabemanesh1
@m_h_tabemanesh2
کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
لینک کانال زائر عرش در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 41
#السلام_علیک_یا_بن_امیرالمومنین_و_ابن_سید_الوصیین #شرح_و_تفسیر_خطبه_غدیر 1
1. شرح ذکر امیر المومنین ع در سلام سوم زیارت عاشوراء
2. برکات زیارت امیر المومنین ع
3. امر ذکر امیر المومنین ع در غدیر و موضع سیاسی ذکر امیر المومنین درباره باطل شدن کلیه خطوط سیاسی
4. شرح ولایت معنوی و ظاهری امیر المومنین ع
5. گرفتن بیعت در روز غدیر از ولایت امیر المومنین تا حضرت مهدی عج در غدیر
6. تفسیر وشرح لعن های اولیه زیارت عاشوراء تا ذکر امام زمان عج در خطبه غدیر
فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ
وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا
وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ
وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ
يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ
وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً
وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ وَ تَهَيَّأَتْ لِقِتَالِكَ
بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِي بِكَ
فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَ مَقَامَكَ وَ أَكْرَمَنِي بِكَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ ص
محل تدریس : زینبیه س ،باقر اباد ورامین
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
هدایت شده از محمد حسین تابع منش
1= مقدمه خطبه غدير شرح لعن هاي اوليه و غصب خلافت ورامين.mp3
25.82M
[ Audio file : 1= ãÞÏãå ÎØÈå ÛÏíÑ ÔÑÍ áÚä åÇí Çæáíå æ ÛÕÈ ÎáÇÝÊ æÑÇãíä – Z0001489 ]
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 41
#السلام_علیک_یا_بن_امیرالمومنین_و_ابن_سید_الوصیین #شرح_و_تفسیر_خطبه_غدیر 1
1. شرح ذکر امیر المومنین ع در سلام سوم زیارت عاشوراء
2. برکات زیارت امیر المومنین ع
3. امر ذکر امیر المومنین ع در غدیر و موضع سیاسی ذکر امیر المومنین درباره باطل شدن کلیه خطوط سیاسی
4. شرح ولایت معنوی و ظاهری امیر المومنین ع
5. گرفتن بیعت در روز غدیر از ولایت امیر المومنین تا حضرت مهدی عج در غدیر
6. تفسیر وشرح لعن های اولیه زیارت عاشوراء تا ذکر امام زمان عج در خطبه غدیر
فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ
وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا
وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ
وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ
يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ
وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً
وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ وَ تَهَيَّأَتْ
هدایت شده از محمد حسین تابع منش
2= مقدمه براي ورود به غدير با توجه به لعن در زيارت عاشورا.mp3
25.64M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 42
#السلام_علیک_یا_بن_امیرالمومنین_و_ابن_سید_الوصیین #شرح_و_تفسیر_خطبه_غدیر 2
1. شرح ترجمه ای لعن های اولیه در ارتباط خطبه غدیر
2. شرح آیه تطهیر و حدیث کساء در ارتباط با زیارت عاشوراء و غدیر
3. شرح مختصر لعن و برائت در زیارت عاشوراء
4. شرح واژه های شایعت،بایعت،تابعت
5. بیعت با امام حسین ع در زیارت عاشوراء و امیر المومنین ع در خطبه غدیر
6. تشکیل حزب علوی و عاشورایی در مقابل حزب ابوسفیانی
7. مفهوم انی سلم لمن سالمکم
8. خطبه غدیر کلا بر اساس آیات قرآن است و مفسرش رسول اکرم ص است.
محل تدریس : زینبیه س ،باقر اباد ورامین
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
3=اهميت خطبه غدير در ارتباط با شرح لعن در زيارت عاشورا و توضيح سه ايه کليدي.mp3
21.76M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 43
#السلام_علیک_یا_بن_امیرالمومنین_و_ابن_سید_الوصیین #شرح_و_تفسیر_خطبه_غدیر 3
1. ویژگیهای خطبه ی غدیر
2. ارتباط خطبه غدیر با آیات قرآن
3. توضیح درباره سند خطبه غدیر
4. شرح عرفان در اول خطبه غدیر و زیارت عاشوراء و دعای عرفه
5. شرح آیه ابلاغ در ولایت امیر المومنین ع
6. توضیح مختصر سه آیه اصلی ولایت امیر المومنین ع در غدیر : آیات ابلاغ،اکمال دین،آیه ولایت
7. شرح عرفان در خطبه غدیر و زیارت عاشوراء و دعای عرفه (ظلمات ثلاث)
یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِین
اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلام
دیناً ﴿۳﴾
«إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ».
محل تدریس : زینبیه س ،باقر اباد ورامین
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk