📚کتاب «هم قسم»
📕 کتاب "هم قسم" روایتگر شرح زندگی و خاطرات "ام یاسر" همسر شهید سید عباس موسوی، دبیرکل پیشین حزبالله لبنان توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد.
📙 این کتاب برگردان کتاب «الوصول» است که «عبدالقدوس الامین» نویسنده لبنانی به رشته تحریر درآورده است و در آن خواننده در فراز و نشیب داستان با روح بزرگ بانویی همراه میشود که قدم به قدم در کنار وجود معنوی شهید سید عباس موسوی میبالد و در قامت یک شهید قد میافرازد و برای کسانی که به دنبال یافتن نمونهای از انسان ناب آن هم از نوع شیعیه هستند، ام یاسر قهرمانی کم نظیر است.
📗کتاب "هم قسم" قرار است همزمان با بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید سید عباس موسوی رونمایی شود.
📚 همقسم
✍🏻 احمد نطنزی
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
♦️سبک زندگی منفعلانه با موبایل
قسمت اول
استاد پناهیان
یکی از عوامل مهم رشد یک انسان، دقت در نوع رفتارهایی است به صورت روزمره انجام میدهد و #سبک_زندگی او را تشکیل میدهد. آنچه مهمتر از رفتارهای خوب و بد ماست، عادتهایی است که این رفتارها در ما به جای میگذارند. بدترین قسمت یک رفتار بد، عادت بدی است که در ذهن و روحیۀ ما به جای میگذارد و بهترین قسمت یک رفتار خوب، عادت خوبی است که در ذهن و روحیۀ ما به جای میگذارد. به همین دلیل به شدت باید از مداومت بر رفتار غلط پرهیز کرد، حتی اگر این رفتار یک گناه واضح نباشد؛ اما رفتاری باشد که عادت بدی از خود به جای میگذارد. شاید به همین دلیل در روایات بر «مداومت بر رفتار خوب» اینقدر تاکید شده است. اگر یک رفتار اندکی ناصحیح باشد، اما انسان دائما آن را انجام دهد میتواند عامل هلاکت انسان بشود.
🔅یکی از بدترین عادتها که زمینهساز محرومیتهای فراوان از معنویت و عقلانیت میشود و استعدادهای انسان را نابود میکند، عادت به بینظمی و عادت به رفتار منفعلانه است. کسی که بیبرنامه زندگی کند و زمانبندی دقیق و صحیحی برای بسیاری از رفتارهای خود نداشته باشد، دائما منفعلانه رفتار خواهد کرد، و این #سبک_زندگی منجر به از دست رفتن قدرت تمرکز و دیگر قوای ذهنی او خواهد شد.
ادامه دارد ...
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
♦️کمک یک میلیارد ریالی آستان مقدس حضرت معصومه (س) به #سیلزدگان
🔅معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام از اختصاص یک میلیارد ریال کمک به #سیلزدگان به دستور آیتالله سعیدی، تولیت حرم کریمه اهلبیت (س) خبر داد.
🔸به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، هادی محمودنژاد با اشاره به ادامه پخش غذای تبرکی در وعدههای ناهار و شام در بین زائرانی که به علت جاری شدن سیل از ادامه مسیر بازماندهاند، اظهار داشت: طبق دستور آیتالله سعیدی، تولیت آستان مقدس، از محل منابع این آستان قدس در نخستین مرحله مبلغ یک میلیارد ریال جهت #سیلزدگان استانهای شمالی و استان فارس اختصاص یافت.
🔅وی ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته توسط همه دستگاهها برای حل مشکلات ناشی از حوادث طبیعی اخیر تصریح کرد: کمکهای زائران و مجاوران که به منظور تسکین آلام هموطنان با مشارکت نهادهای ذیربط در حرم مطهر و فضاهای اطراف در حال جمعآوری است در اسرع وقت از طریق مجاری قانونی معرفیشده ارسال خواهد شد.
🔸معاون اجرایی آستان مقدس با بیان اینکه کمکرسانی خادمان آستان مقدس به در راه ماندگان و هموطنان تا هر زمان که نیاز باشد، انجام خواهد پذیرفت، گفت: آستان مقدس همواره پیشتاز خدمترسانی به زائران است، بهخصوص در این شرایط سخت که رهبر معظم انقلاب همه دستگاهها را به کمکرسانی دعوت کردهاند، این وظیفه سنگینتر از قبل شده است.
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
♦️سبک زندگی منفعلانه با موبایل قسمت اول استاد پناهیان یکی از عوامل مهم رشد یک انسان، دقت در نوع ر
♦️سبک زندگی منفعلانه با موبایل
قسمت دوم
استاد پناهیان
🔸امروزه مهمترین عامل سبک زندگی نامنظم، رسانههای دیداری و شنیداری هستند. باید به گوشی همراه به عنوان یک عامل قدرتمند که میتواند تمام قوای ذهنی انسان را نابود کند نگاه کنیم. اگر برنامه منظم و متقنی برای استفاده از گوشی همراه خود نداشته باشیم، دچار یک زندگی انفعالی شدید و درماندگی گسترده خواهیم شد.
🔅اما همین زمینۀ درماندگی، میتواند بستر بالندگی قرار گیرد، زیرا کنترل مراجعۀ منظم و هدفمند به گوشی همراه، میتواند قدرت ارادۀ انسان را تقویت کند و آدم را به برخی از صفات برجستۀ روحی و ذهنی برساند. انواع پیامها، حتی اگر همیشه حدیث و اخبار مهم و مفید باشد، به صورت نامنظم در هر لحظه ای از شبانهروز به شما میرسد. اگر شما با همان بینظمی که پیامها را دریافت میکنید، به صورت منفعلانه به گوشی مراجعه کنید، به مرور بسیاری از قوای ذهنی خود را از دست خواهید داد.
🔸اساساً نباید با گوشی همراه صرفاً به عنوان یک وسیلۀ سرگرمی برخورد کرد. ولی از آنجایی که سرگرمکننده بودن گوشی همراه یک امر اجتناب ناپذیر شده است، باید برای این سرگرمی نظمی قرار داد. انسان باید برای تفریحات خودش برنامه داشته باشد، خصوصاً اگر نیاز دارد به بالاترین سطح رشد خود برسد و از سطحی ماندن خود متنفر است. مهمترین عنصر نظم در استفاده از گوشی همراه این است که در زمان و مدت معینی به مطالعه بپردازد و به مقدار مشخصی، ولو تقریبی، به تولید و ارسال پیامهای رسانهای خود اقدام نماید.
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
🌸"فاطمه" بیشترین نام ثبت شده در شناسنامه ایرانیان
🔸سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در یکصد سالی که از تاسیس ثبت احوال و ثبت هویت ایرانیان میگذرد، #فاطمه بیشترین نامی است که در اسناد هویتی ایرانیان به ثبت رسیده است.
🔸سیف الله ابوترابی در گفت و گو با خبر نگار ایرنا افزود: علاوه بر نام #فاطمه، زهرا که از نامهای مشهور حضرت فاطمه (س) است نیز از محبوبیت بالایی در نزد ایرانیان برای انتخاب نام فرزندان دختر برخوردار است.
وی ادامه داد: در سالهای اخیر پدران و مادران خوش ذوق ایرانی، ترکیبات زیبایی با نامهای #فاطمه و زهرا برای فرزندان خود انتخاب کردهاند که از آن جمله میتوان به نامهایی چون فاطمهجان، یگانهفاطمه، فاطمهیکتا، هدیهفاطمه، فاطمهگل، نفسفاطمه، فاطمهقدسی، نور فاطمه، سلالهزهرا، ستایشزهرا و مهربانزهرا اشاره کرد.
🔸وی اضافه کرد: با بررسی اجمالی از بین بیش از 110 میلیون شناسنامهای که از ابتدای تاسیس ثبت احوال صادر شده است، بیش از 14 میلیون و 500 نفر موصوف به اسامی و القاب حضرت فاطمه (س) بودند.
🔸سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از بین القاب و نام های حضرت فاطمه زهرا (س) از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تا پایان سال 1396، سه نام فاطمه با فراوانی چهار میلیون و 859 هزار و 402 مورد، زهرا با سه میلیون و 394 هزار و 459 مورد و معصومه با یک میلیون و 325 هزار و 790 مورد به ترتیب فراوان ترین نامها بودند.
#فاطمه
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقازاده کیست؟! ببینید
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
🎼 شعر پروین شیوا، ساده و دلنشین است. مضمونهای متنوع پروین مانند باغ پر گیاهی است که به راستی روح را نوازش میدهد. اخلاق و همه تعابیر و مفاهیم زیبا و عادلانه آن، چون ستارهای تابناک بر دیوان پروین میدرخشد.
📜استاد بهار در مورد اشعار پروین می گوید: پروین در قصاید خود پس از بیانات حکیمانه و عارفانه، روح انسان را به سوی سعی و عمل، امید، حیات، اغتنام وقت، کسب کمال، همت، اقدام نیکبختی و فضیلت سوق میدهد.
☘ این که خاک سیهش بالین است
اختر چرخ ادب پروین است
گرچه جز تلخی ز ایام ندید
هرچه خواهی سخنش شیرین است
۱۵ فروردین، سالروز درگذشت بانوی شعر ایران، پروین اعتصامی است.
روحش شاد
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
♦️۳ چهرهای که رهبر انقلاب از آنان نام بردند
قسمت اول
📍رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز اول فروردین در حرم مطهر امام رضا (ع)، از سه چهره نام بردند: امیرکبیر، جلال آل احمد و تقیزاده.
🔸در ادامه، با برخی زوایای زندگی این چهرهها بیشتر آشنا میشوید:
🔻امیرکبیر
🔅حضرت آیتالله خامنهای در بخشی از سخنان خود در باب ضرباتی که اروپاییها در طول تاریخ به ایران وارد کردهاند، بیان کردند: «فشارهای انگلیسها و سفارتخانههای اروپایی در تهران بود که پادشاه ابله قاجار را وادار کرد خون امیرکبیر را بریزد و او را که میتوانست ایران را متحوّل کند، کنار بگذارد.»
🔸میرزا محمد تقیخان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، متولد ۱۱۸۶ در هزاوه اراک، صدراعظم و شوهرخواهر ناصرالدین شاه قاجار بود.
🔅اصلاحات امیرکبیر، اندکی پس از رسیدن او به مقام صدارت آغاز شد و تا پایان دوران کوتاه صدارتش ادامه داشت. مدت صدارت امیرکبیر ۳۹ ماه بود. او بنیانگذار دارالفنون بود که برای آموزش دانش و فناوریهای نو به فرمان او در تهران پایهگذاری شد. همچنین انتشار روزنامه وقایع اتفاقیه از جمله کارهای مهم او بهشمار میرود. رسیدگی به وضع مالیه، حذف القاب و عناوین، اصلاحات اجتماعی، سروسامان دادن به ارتش، اصلاحات مذهبی و... از مهمترین اقدامات او بود.
🔸امیرکبیر پس از اینکه با دسیسهٔ اطرافیان شاه از جایگاه خود برکنار و به کاشان تبعید شد، ۲۰ دی ۱۲۳۰ در حمام فین به دستور ناصرالدینشاه به قتل رسید و پیکرش با پیگیریهای همسر او در محدوده شرقی حرم امام حسین (ع) معروف به «پایین پا» به خاک سپرده شد.
ادامه دارد ...
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
🎼 شعر پروین شیوا، ساده و دلنشین است. مضمونهای متنوع پروین مانند باغ پر گیاهی است که به راستی روح را
27.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ نظر مقام معظم رهبری درباره #پروین_اعتصامی
🔅رهبر معظم انقلاب در زمانی که در بیمارستان بستری شده بودند در جمعی از هنرمندان شعری از #پروین_اعتصامی را خواندند:
«هر بلائی کز تو آید رحمتی است
هر که را رنجی دهی آن راحتی است
زان به تاریکی گذاری بنده را
تا ببیند آن رخ تابنده را
تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند
تا که با مهر تو پیوندم زنند...»
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
📚کتاب پسرک فلافل فروش
📕 «پسرک فلافل فروش» عنوان کتابی است که دربردارنده زندگینامه و خاطرات بسیجی مدافع حرم، طلبه شهید محمدهادی ذوالفقاری است.
🔺 شهید ذوالفقاری، روز بیست و ششم بهمن 93 در سامرا به فیض شهادت نائل آمد.
📕 این کتاب حاوی مجموعه خاطراتی از پدر، مادر، خواهر و جمعی از دوستان و آشنایان شهید در ایران و عراق، از دوران کودکی تا زمان شهادت است و عنوان کتاب نیز برگرفته از عنوان یکی از همین خاطرات میباشد.
📕این کتاب در 160 صفحه منتشر شده و علاوه بر خاطرات، در انتهای کتاب، تصاویر شهید ذوالفقاری نیز چاپ شده است.
برای خرید آنلاین میتوانید به سایت زیر مراجعه کنید:👇
https://basalam.com/sahifehnoor/product/51077?ref=830y
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
♦️۳ چهرهای که رهبر انقلاب از آنان نام بردند قسمت اول 📍رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز اول
♦️۳ چهرهای که رهبر انقلاب از آنان نام بردند
قسمت دوم
🔻جلال آلاحمد
🔅جلال در سال ۱۳۲۶ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و همان سال از حزب توده جدا شد. آنها از رهبری حزب و مشی آن انتقاد میکردند و نمیتوانستند بپذیرند که یک حزب ایرانی، آلت دست کشور بیگانه باشد: «روزگاری بود و حزب تودهای بود و حرف و سخنی داشت و انقلابی مینمود و ضد استعمار حرف میزد و مدافع کارگران و دهقانان بود و چه دعویهای دیگر و چه شوری که انگیخته بود و ما جوان بودیم و عضو آن حزب بودیم و نمیدانستیم سر نخ دست کیست و جوانیمان را میفرسودیم و تجربه میآموختیم. برای خود من «اما» روزی شروع شد که مأمور انتظامات یکی از تظاهرات حزبی بودیم (سال ۲۳ یا ۲۴؟) از در حزب خیابان فردوسی تا چهارراه مخبرالدوله با بازوبند انتظامات چه فخرها که به خلق نفروختم اما اول شاهآباد چشمم افتاد به کامیونهای روسی پر از سرباز که ناظر و حامی تظاهرات ما کنار خیابان صف کشیده بودند که یک مرتبه جا خوردم و چنان خجالت کشیدم که تپیدم توی کوچه سیدهاشم و ... .»
🔸امام خمینی (ره)، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۹ در دیدار شمس آلاحمد، برادر جلال و سردبیر وقت روزنامه اطلاعات، با بیان خاطرهای از جلال آلاحمد میگوید: «در اوایل نهضت یک روز دیدم که آقایی در اتاق نشستهاند و کتاب ایشان - غربزدگی - جلوی من بود. ایشان به من گفتند «چطور این چرت و پرتها پیش شما آمده است؟» یک همچنین تعبیری. فهمیدم که ایشان جلال آلاحمد است. معالاسف دیگر او را ندیدم. خداوند او را رحمت کند.»
🔅رهبر انقلاب تعابیر کمنظیری درباره جلال آلاحمد داشتهاند و او را «جلال آل قلم» توصیف کردهاند. صریحترین نظرات حضرت آیتالله خامنهای درباره جلال را میتوان در خلال پاسخهای ایشان به پرسشهای «انتشارات رواق» در سال ۱۳۵۸ مشاهده کرد که برخی از این نظرات را مرور میکنیم:
- - دقیقاً یادم نیست که کدام مقاله یا کتاب مرا با آلاحمد آشنا کرد. دو کتاب «غربزدگی» و «دستهای آلوده» جزو قدیمیترین کتابهایی است که از او دیده و داشتهام. اما آشنایی بیشتر من به وسیله و برکت مقاله «ولایت اسرائیل» شد که گله و اعتراض من و خیلی از جوانهای امیدوار آن روزگار را برانگیخت. آمدم تهران (البته نه اختصاصاً برای این کار) تلفنی با او تماس گرفتم و مریدانه اعتراض کردم. با اینکه جواب درستی نداد از ارادتم به او چیزی کم نشد. این مکالمه تلفنی برای من بسیار خاطرهانگیز است. در حرفهایی که رد و بدل شد هوشمندی، حاضرجوابی، صفا و دردمندی که آن روز در قلّه «ادبیات مقاومت» قرار داشت، موج میزد.
- به اسلام به چشم ایدئولوژی که باید در راه تحقق آن مبارزه کرد، نمینگریست. اما هیچ ایدئولوژی و مکتب فلسفی شناختهشدهای را هم به این صورت جایگزین آن نمیکرد. تربیت مذهبی عمیق خانوادگیاش موجب شده بود که اسلام را ــ اگرچه بهصورت یک باور کلی و مجرد ــ همیشه حفظ کند و نیز تحت تأثیر اخلاق مذهبی باقی بماند. حوادث شگفتانگیز سالهای ۴۱ و ۴۲ او را به موضع جانبدارانهتری نسبت به اسلام کشانیده بود و این همان چیزی است که بسیاری از دوستان نزدیکش نه آن روز و نه پس از آن، تحمّل نمیکردند و حتی به رو نمیآوردند!
- روزی تودهای بود. روزی ضد تودهای بود. و روزی هم نه این بود و [نه] آن. بخش مهمی از شخصیت جلال و جلالت قدر او همین عبور از گردنهها و فراز و نشیبها و متوقّف نماندن او در هیچکدام از آنها بود. کاش چند صباح دیگر هم میماند و قلههای بلندتر را هم تجربه میکرد.
- در نظر من، آلاحمد، شاخصه یک جریان در محیط تفکر اجتماعی ایران است. تعریف این جریان، کار مشکل و محتاج تفصیل است. امّا در یک کلمه میشود آن را «توبهی روشنفکری» نامید. با همه بار مفهوم مذهبی و اسلامی که در کلمه «توبه» هست. جریان روشنفکری ایران که حدوداً صد سال عمر دارد با برخورداری از فضل «آلاحمد» توانست خود را از خطای کجفهمی، عصیان، جلافت و کوتهبینی برهاند و توبه کند: هم از بدفهمیها و تشخیصهای غلطش و هم از بددلیها و بدرفتاریهایش.
ادامه دارد ...
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
📚کتاب "عصمت"
📕کتاب "عصمت" شامل ۷ روایت از زندگی عصمت پورانوری از دوران نوجوانی و تحصیل در رژیم طاغوت و از ایستادگی بر حفظ حجاب در زمانی که داشتن حجاب در مدارس ممنوع بود تا مبارزه و روشنگری در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می پردازد.
🌸شهیده عصمت پورانوری از دیار قهرمانپرور دزفول در ۱۹ آذر سال ۶۰ در سن ۱۹ سالگی در پی بمباران هواپیماهای دشمن بعثی به شهادت رسید.
📘در این کتاب سیده رقیه آذرنگ به عنوان نویسنده به سیره زندگانی فرهنگی شهید میپردازد و پردههایی از حیات پربار این شهید را در عرصه تعلیم و آموزش سوادآموزان و حضور فعال در عرصه پشتیبانی از رزمندگان سالهای دفاع مقدس را پیش چشم خواننده میگشاید.
📗کتاب در 216 صفحه به همت سپاه استان خوزستان و با همکاری اداره کتاب بسیج از سوی انتشارات صدید منتشر شده است.
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
♦️۳ چهرهای که رهبر انقلاب از آنان نام بردند قسمت دوم 🔻جلال آلاحمد 🔅جلال در سال ۱۳۲۶ به استخدا
♦️۳ چهره ای که رهبر انقلاب از آنان نام بردند
قسمت سوم
🔻 جلال آلاحمد
- آلاحمد، نقطه شروع «فصل توبه» بود. و کتاب «خدمت و خیانت روشنفکران» پس از غربزدگی، نشانه و دلیل رستگاری تائبانه. البته این کتاب را نمیشود نوشته سال ۴۳ دانست. به گمان من، واردات و تجربیات روز به روز آلاحمد، کتاب را کامل میکرده است. در سال ۴۷ که او را در مشهد زیارت کردم؛ سعی او در جمعآوری مواردی که «کتاب را کامل خواهد کرد» مشاهده کردم. خود او هم همین را میگفت.
- یک نهضت انقلابی از «فهمیدن» و «شناختن» شروع میشود. روشنفکر درست آن کسی است که در جامعه جاهلی، آگاهیهای لازم را به مردم میدهد و آنان را به راهی نو میکشاند و اگر حرکتی در جامعه آغاز شده است؛ با طرح آن آگاهیها، بدان عمق میبخشد. برای این کار، لازم است روشنفکر اولاً جامعه خود را بشناسد و ناآگاهی او را دقیقاً بداند. ثانیاً آن «راه نو» را درست بفهمد و بدان اعتقادی راسخ داشته باشد، ثالثاً خطر کند و از پیشامدها نهراسد. آلاحمد، آن اولی را به تمام و کمال داشت (یعنی در فصل آخر و اصلی عمرش). از دوّم و سوّم هم بیبهره نبود. وجود چنین کسی برای یک ملّت که به سوی انقلابی تمامعیار پیش میرود، نعمت بزرگی است. و آلاحمد به راستی نعمت بزرگی بود. حداقل، یک نسل را او آگاهی داده است. و این برای یک انقلاب، کم نیست.
- آلاحمد کسی نبود که بنشیند و مسلمانش کنند. برای مسلمانی او همان چیزهایی لازم بود که شریعتی را مسلمان کرده بود. و ای کاش آلاحمد چند سال دیگر هم میماند.
- آن روز هر پدیده ناپسندی را به شاه ملعون نسبت میدادیم. درست هم بود. امّا از اینکه آلاحمد را چیزخور کرده باشند، من اطلاعی ندارم، یا از خانم دانشور بپرسید یا از طبیب خانوادگی.»
🔸جلال آلاحمد در غروب هفدهم شهریور سال ۱۳۴۸ در سن چهل و شش سالگی درگذشت.
ادامه دارد ...
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
⚠️مراقب باشیم انتظار ما انتظار یهودی نباشد
آیت الله حائری شیرازی:
🔹«همین انتظار که امروز ما نسبت به حضرت مهدی (عج) داریم، یهود نسبت به پیامبر اسلام داشتند. یهودیان بر اساس همین انتظار… به سوی مدینه روانه شدند و در اطراف آن خیبر، فدک و… سکنی گزیدند تا به هنگام ظهور پیامبر آخر الزمان نخستین بیعت کنندگان با او باشند… اما وقتی پیامبر موعود به رسالت مبعوث شد، نه تنها با او بیعت نکردند، بلکه در مقابل انجام رسالتش خدعه، توطئه و صف آرایی کردند.
🔺آنها گمان می کردند که فاصله شان با پیامبر فاصله زمانی است، در حالیکه با آن حضرت، فاصله ی اخلاقی داشتند
‼️ فاصله ی ما با مهدی موعود (عج) نیز فاصله ی اخلاقی و معنوی است این فاصله اگر برداشته نشود، دیر یا زود ما را از امام زمانمان جدا خواهد ساخت…
🔸 و در مقابل چه بسیار کسانی که در ظاهر از بی خبران بسیار دورند، اما به دلیل آگاهی و پاکی درونی در واقع با امام عصر (عج) نزدیکند و پس از ظهورش بلافاصله به او می پیوندند.»
✔️ آری، یهودیان مدینه به دیگران همچون محرومان و بی خبران می نگریستند، اما خود از بیعت با پیامبر موعود بازماندند، چرا که با آن حضرت فاصله ی اخلاقی داشتند. در مقابل سلمان ها و اویس ها که در ظاهر از دوران و بی خبران بودند، پس از بعثت پیامبر خود را به پیامبر رساندند و بیعت کردند، چون فاصله ی معرفتی و اخلاقی را در نوردیده بودند.
اما فاصله ی ما با امام زمان (عج) چقدر است⁉️
خدا کند ما به سرنوشت یهودیان مدینه دچار نشویم…
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
♦️۳ چهره ای که رهبر انقلاب از آنان نام بردند قسمت سوم 🔻 جلال آلاحمد - آلاحمد، نقطه شروع «فصل
♦️۳ چهرهای که رهبر انقلاب از آنان نام بردند
قسمت چهارم
🔻سیدحسن تقیزاده
🔅مقام معظم رهبری همچنین در سخنان خود و در انتقاد از «بزککردن غرب»، به فردی اشاره کردند با نام خانوادگی «تقیزاده»: «در داخل متأسّفانه بعضیها غرب را بَزک میکنند، بدیهای غرب را توجیه میکنند، رتوش میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجّه بشود که همین دولتهای ظاهرالصّلاح - مثل فرانسه، مثل انگلیس، مثل دیگران - در باطنشان چقدر شیطنت و شرارت وجود دارد؛ مطبوعاتچیها بینشان هست، رسانهایها بینشان هست؛ مثل تقیزاده. در دوره طاغوت، آدمی مثل تقیزاده، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقیزادههای جدید از این حرفها میزنند.»
🔸مقصود حضرت آیتالله خامنهای، «سیدحسن تقیزاده» بود؛ رئیس مجلس سنای ایران در زمان محمدرضا پهلوی، وزیر مختار ایران در بریتانیا از سال ۱۳۰۸ تا ۱۳۰۹، وزیر مختار ایران در فرانسه از سال ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۳، سفیر کبیر ایران در بریتانیا از ۵ آبان ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۶ و نماینده دوره پانزدهم مجلس شورای ملی از سال ۱۳۲۶.
🔅تقیزاده هم مانند جلال، روحانیزاده بود. ۱۲۵۷ در تبریز به دنیا آمد و از ۱۴ سالگی تحصیل علوم عقلی، ریاضیات و نجوم را شروع کرد. در مدرسه «مموریال» با علوم جدید آشنا شد. اصول فقه را نزد میرزا محمود اصولی و حاج میرزا حسن فرا گرفت و علوم جدید و زبان فرانسوی را نیز دور از چشم پدر، همراه با رفیقش میرزا محمد علی خان تربیت نزد میرزا نصرالله خان سیفالاطباء به مدت پنج سال یعنی از سال ۱۲۷۸ تا ۱۲۷۳ آموخت.
🔸حدوداً از ۲۰ سالگی، بر اثر آشنایی با نوشتههای طالبوف و میرزا ملکم خان ناظمالدوله و نویسندگان تجددخواه روزنامههای فارسی خارج از کشور نظیر اختر، پرورش، ثریا، حبلالمتین و حکمت و کتابهای عربی چاپ مصر و کتابهای ترکی چاپ عثمانی، تمایل شدیدی به علوم جدید غربی، اندیشههای سیاسی اروپایی، افکار آزادیخواهانه، ضداستبدادی و تجددطلبانه یافت تا جایی که به همراه تربیت و جمعی دیگر، برای ترویج این اندیشهها، محفلی روشنفکرانه در تبریز تشکیل داد و در ۱۳۱۹ همراه همان دوستانش قصد تأسیس مدرسهای به نام «تربیت» را با هدف ترویج آموزش به روش غربی و اندیشههای غربی داشتند اما بر اثر مخالفت شماری از روحانیون، مدرسه دایر نشد.
🔅سپس با همکاری محمدعلی تربیت، میرزا سیدحسین خان عدالت و یوسف اعتصامی پدر پروین اعتصامی، کتابفروشی تربیت را به قصد ترویج معارف و آشنا ساختن مردم به اصول حکومت ملی و آزادیطلبی تأسیس کرد که کتابهای فرنگی و عربی جدید میفروخت و محل رفت و آمد متجددان و آزادیخواهان آذربایجانی بود.
ادامه دارد ...
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
♦️مریم بیاتتبار «یک بغل مهربانی» را به نمایشگاه کتاب میآورد
📚«یک بغل مهربانی» عنوان تازهترین کتاب مریم بیاتتبار، نویسنده کودک و نوجوان است که توسط نشر صریر در آیندهای نزدیک به بازار کتاب خواهد آمد.
🔸مریم بیاتتبار، نویسنده کودک و نوجوان با اعلام این خبر درباره کتاب تازهاش که برای کودکان نوشته شده گفت: «یک بغل مهربانی در مرحله تصویرگری است و به نمایشگاه کتاب تهران که در اردیبهشتماه امسال برگزار میشود، خواهد رسید.
🔅به گفته او روایت داستان این کتاب از زبان دختر بچهای هشت ساله، یعنی از نسل چهارم جنگ است که پدربزرگش شیمیایی است.
🔸در بخشی از کتاب «یک بغل مهربانی» آمده است: «تنهایی لیلی بازی کردن هیچ مزهای ندارد. اگر مداد شمعیهایم را از دست عاطفه نکشیده بودم، اگر اجازه میدادم او هم کنار بنشیند و با من نقاشی کند، یکدفعه قهر نمیکرد و نمیرفت خانهشان. آنوقت دوتایی میتوانستیم توی حیاط، زیر سایه درخت زردآلو چادر بزنیم، یکعالمه خالهبازی کنیم و بلند بلند بخندیم. اصلاَ اولش تقصیر عاطفه بود….»
🔅بیات تبار در پایان افزود: کتاب داستان کودک «یک بغل مهربانی» برای گروه سنی ب و ج است که توسط نشر صریر و به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس روانه بازار کتاب خواهد شد.
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
⚡️صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیتبخشی" به بازیگران
🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازهای مرجعیت اجتماعی یافتهاند که در بزنگاههای مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقشهای اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا میکنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟
🔹پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که میتواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی میتواند بگوید و نه حرکتی میتواند بکند.
اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک میکند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمیتوان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیتهای فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد.
🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی میکند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر میکند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحبنظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟
🔹پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر میرسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاستگذاران و تصمیمگیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی میکند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم اینهمانی معمولی-تنابنده دامن میزند.
وقتی گاه و بیگاه، در برنامههای مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال میکند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحبنظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانستهاند مفهومی که شاعر میسراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت میبرند و چنان رفتار میکنند که گویی آنچه خواندهاند، سخن خود آنهاست.
🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمیآیند و در بزنگاههای سیاسی مورد بهرهبرداری قرار میگیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا میزند که بازیگران سیاستمدار میشوند.
🔹این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتیپروری و مرجعیتبخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است.
🔹خوب است دوستان تصمیمگیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحبنظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامهها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلمنامهها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کردهاند با مردم سخن بگویند.
✍ یاسر جبراییلی
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
♦️۳ چهرهای که رهبر انقلاب از آنان نام بردند قسمت چهارم 🔻سیدحسن تقیزاده 🔅مقام معظم رهبری همچنی
♦️۳ چهرهای که رهبر انقلاب از آنان نام بردند.
قسمت پنجم:
🔻سید حسن تقیزاده
🔅در پی ترور سید عبدالله بهبهانی در ۲۳ تیر ۱۲۸۹ و آشوب گسترده در شهرهای بزرگ ایران، تقیزاده به آمریت یا مشارکت در این ترور متهم شد. او سه ماه از مجلس مرخصی گرفت و به تبریز رفت، به این نیت که پس از آرام شدن اوضاع به تهران بازگردد اما وقتی به قصاص ترور سید عبدالله بهبهانی، دوست تقیزاده یعنی علیمحمد تربیت به قتل رسید، در بهمن ۱۲۸۹ به ترکیه رفت و اقامت او در خارج از کشور، ۱۴ سال به درازا کشید.
🔸تقیزاده در عرصه اندیشه، بهویژه در دیدگاههایش دربارهٔ فرهنگ و تمدن غرب، بسیار تندروانه بود. او تصور میکرد که صنعتیشدن کشور، پیشرفت علمی، آزادی سیاسی و عقیده، رشد فرهنگی و آموزشی، از راه «اخذ بلاشرط آداب و عادات فرنگ» و دستور عمل قرار دادن این شعار میسر است که «ایران باید ظاهراً و باطناً، جسماً و روحاً فرنگیمآب شود و بس».
🔅او با سادهانگاری و بیآنکه از نظریات و فرضیات علمی دربارهٔ تغییر خط مطلع باشد، فکر میکرد که تغییر خط فارسی به لاتین، سوادآموزی را تسهیل میکند و راه را برای تحول فرهنگی کشور هموار میسازد. او البته بعدها به خطای خود پی برد و در خطابه معروفش در باشگاه مهرگان گفت: «این جانب در تحریص و تشویق، اولین نارنجک تسلیم به تمدن فرنگی را در چهل سال قبل بیپروا انداختم».
🔸سید حسن تقیزاده در سالهای پایانی عمر، توان حرکت را از دست داد و دچار فلج پا شد و در برخی مجامع نیز با صندلی چرخدار ظاهر میشد. او سرانجام در ۸ بهمن ۱۳۴۸، در سن ۹۲ سالگی و در انزوای مطلق درگذشت و جنازهاش در مقبره ظهیرالدوله دفن شد.
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
🔻 اگر کسی از رجبيون شد، حالا از باب اميرالمومنين(ع) وارد خانه نبي اکرم(ص) و ماه شعبان ميشود.
🔹 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«در روایات آمده است که ماه رجب ماه امیرالمؤمنین(ع) است، ماه شعبان ماه نبی اکرم(ص) است و ماه رمضان هم ماه خداست. این تقسیم برای این است که ما برای ورود به وادی نبی اکرم(ص)، باید از وادی ولایت امیرالمؤمنین(ع) گذر کنیم (فرمودند: أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌ بَابُهَا، فَمَنْ أَرَادَ الْجَنَّةَ فَلْيَأْتِهَا مِنْ بَابِهَا).
رزق آخر ماه رجب يك چيز بيشتر نيست و رجبيون يك عده بيشتر نيستند. گاهي ما خيلي مسئله را پخش ميکنيم و لذا پيدا کردن حل مسئله مشکل ميشود! رجببون کساني هستند که رزقشان در ماه رجب محبت اميرالمومنين(ع) است (حبه ايمان و بغضه کفر). اگر کسي در اين ماه رجب يك تجلي از اميرالمومنين به قلبش بشود و يك محبتي از اميرالمومنين در قلبش بيايد، آن شخص جزء رجبيون ميشود، يعني به اندازهاي که رزق محبت اميرالمومنين در ماه رجب دريافت کرده باشد.
اگر از رجبيون شد حالا از باب اميرالمومنين وارد خانه نبي اکرم(ص) و ماه شعبان ميشود. ماه شعبان به احترام نبي اکرم(ص) پوشيده از رحمت و رضوان است (حففته منک بالرحمة و الرضوان). هر كه وارد آن ماه شد وارد رضوان الله ميشود؛ ولي از مدخل اميرالمومنين(ع) است.»
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby