eitaa logo
بشری
225 دنبال‌کننده
24.2هزار عکس
9.8هزار ویدیو
125 فایل
بشری
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 🍀۱۰ 🔹گستردگى، اهميت و تأثير عزادارى براى سيدالشهداء(عليه السلام) 📌اين عزادارى ها مخصوص شهر و كشور ما نيست. شايد بسيارى از مردم گمان كنند كه اين گونه عزادارى ها مخصوص شهرهايى همچون قم و مشهد يا ساير شهرهاى ايران است؛ اما من به شما عرض كنم كه در دورترين نقطه هاى جهان در ايام محرم و صفر و به خصوص روز عاشورا شبيه همين مراسمى كه شما در شهر خودتان داريد برنامه هايى برگزار مى‌شود. 🔸در نيويورك كه يكى از بزرگ ترين شهرهاى دنيا است، در روز عاشورا از طرف شيعيان پاكستانى، ايرانى، عراقى، لبنانى و بعضى از كشورهاى ديگر، دسته سينه زنى راه مى‌افتد به طورى كه توجه همه مردم را به خود جلب مى‌كند. بزرگ ترين خيابان اين شهر، پر از جمعيت مى‌شود به گونه اى كه رفت و آمد را مشكل مى‌سازد. 📍علاوه بر شيعيان، در بسيارى از كشورهاى سنى نشين هم در ايام عاشورا چنين مراسمى از سوى اهل سنت برگزار مى‌شود؛ يا اگر شيعيان جلساتى تشكيل مى‌دهند، برادران اهل تسنن، خود را موظف مى‌دانند كه در اين مراسم شركت كنند. بسيارى از برادران اهل تسنن ما در شبه قاره هند، هم در هندوستان كه تعداد مسلمانان آن، دو برابر جمعيت كل ايران است و هم در بنگلادش و پاكستان، به عنوان اداى اجر رسالت، بر خود واجب مى‌دانند كه در مراسم عزادارى سيدالشهداء(عليه السلام) شركت كنند. ♻️چون در قرآن آمده است: «‌قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً اِلاّ الْمَوَّدَةَ فى الْقُرْبى‌».بر همين اساس، ايشان نيز اظهار مودت به اهل بيت(عليهم السلام) را اجر رسالت مى‌دانند و اداى آن را بر خود واجب مى‌شمارند. به اين دليل وقتى عزادارى سيدالشهداء(عليه السلام) برپا مى‌شود، آن ها هم براى اظهار محبت و علاقه به اهل بيت(عليهم السلام) و اداى اين دِينى كه به عهده خود مى‌دانند شركت مى‌كنند؛ بلكه حتى بت پرستانى كه به شريعت اسلام معتقد نيستند، به لحاظ بركاتى كه از عزادارى سيدالشهداء(عليه السلام) ديده اند مراسم عزادارى برپا مى‌كنند و نذورات فراوانى براى برگزارى مراسم سيدالشهداء(عليه السلام) دارند. ♦️اين ها مواردى است كه در تمام دنيا ديده مى‌شود و كفار هم مى‌دانند كه چنين مسائلى وجود دارد. شما هيچ حادثه اى را در عالم نمى‌توانيد نشان دهيد كه چنين تأثيرى داشته باشد و ملت هاى مختلف را تحت تأثير قرار داده باشد. 🔹از نظر طول اثر، بيش از سيزده قرن است كه طراوت و تازگى خود را حفظ كرده و گويى اين جريان ديروز واقع شده است و مردم همچنان با سوز و گداز مى‌گريند و بر سر و سينه مى‌زنند. ✍ آیت الله مصباح یزدی ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
۱۱۱ 🔹 کسانی می‌گویند قرآن را ترجمه نکنید، تفسیر نکنید ما عقلمان به آن نمی‌رسد، چگونه می‌خواهند پاسخ دهند پس چرا قرآن می‌فرماید مومن با خواندن قرآن ایمانش افزوده می‌شود؟! اگر ما نمی‌توانستیم بفهمیم پس چگونه ایمانمان افزوده می‌شود؟! 🔸 از این آیه استفاده میشود که باید با خواندن قرآن ایمان انسان زیاد شود. ✅ قرآن کتابی است که باید آن را به قصد فهمیدن و فهمید به قصد افزون شدن و نیرومند‌ترشدن ایمان خوانده شود. " وَإِذا تُلِيَت عَلَيهِم آياتُهُ زادَتهُم إيمانًا " ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🌹امام علی (علیه السلام): 🌷استواري شريعت، به امر به معروف و نهي از منكر و برپاداشتن حدود است. 📚 ميزان الحكمه ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🌹 🍁شهید محـمد ابراهیم همت: 🍀 را فراموش نکنید مرتّب بسم الله بگویید با یاد و ذکر خدا و برای رضای‌خدا خیلی از مسائل حل می شـــود. ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
❓چرا اولیاء الهی، از پیامبر(ص) و ائمه (ع) تا ولی فقیه بعنوان نائب امام زمان(عج) دنبال کسب قدرت بوده و هستند؟ 🔹پاسخ اینست که اولیاء خدا هرگز برای اینکه به اجبار مردم را دیندار کنند درپی قدرت نبوده اند، بلکه برای از بین بردن طواغیت عالم و طاغوت های کوچک که عامل بردگی انسانها هستند و نمیگذارند پیام الهی به جامعه برسد، نیازمند قدرت اند. 🔸کما اینکه اکنون نیز قدرتهای طاغوتی و طاغوت چه ها در جامعه حضور دارند و با هزاران ترفند، از جمله استفاده از فناوریهای جدید، مانع رسیدن سخن حق به مردم میشوند. ♦️هدف اولیاء الهی، آزاد کردن انسانها و ایجاد زمینه برای انتخاب آزادانه و آگاهانه آنها در عرصه فردی و اجتماعی سیاسی است. ♻️هرگز قرار نبوده و نیست که ولی خدا بجای مردم تصمیم بگیرد، زیرا در آنصورت آزادی انسانها و حق انتخاب شان که لازمه امتحان الهیست از بین میرود. 📍بسیاری از مشکلات و عدم موفقیت ها در حکومت پیامبر(ص)، امیرالمومنین (ع) و نظام جمهوری اسلامی ناشی از همین آزادی و حق انتخابی است که لازمه تربیت و سعادت انسان است. 📍خلاصه اینکه؛ اساسا تنها راه آزادی یک ملت، قدرتمند بودن امام صالح آن امت است. اگر قدرت لازم برای پیامبر (ص) تامین شده بود، منافقین و طاغوت ها در جامعه نابود شده بودند. ✅ استاد پناهیان ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
❗️پاپ فرانسیس تسلیم قوم لوط شد 🔺 پاپ فرانسیس حمایت از اتحادیه‌های مدنی همجنس بازان را برای اولین بار به عنوان پاپ اعلام کرد. 🔺 با توجه قانونی شدن این عمل قبیح در سراسر دنیا و ایجاد هژمونی رسانه‌ای توسط قوم لوط، ایران به زودی تحت فشار حامیان همجنس بازی قرار خواهد گرفت. 🔹 با دیپلماسی لبخند و ذلت نمی‌شود با این مسئله برخورد کرد، ایران باید غرب را نسبت به قانونی کردن این عمل شنیع، مواخذه کند، در کجای دین مسیحیت همچین اجازه‌ای به آن‌ها داده شده؟ ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
❌ مشاجره لفظی قالیباف و انصاری در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام 🔅شنیده شده بعد از طرح مشکلات اقتصادی کشور و مشکلات پیش رو در این زمینه مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مطالبی را در مورد امکان مذاکره و ضرورت فعال کردن این کانال جهت مذاکره مجدد با آمریکا را مطرح می کند که با واکنش قالیباف رو به رو شده و جدال لفظی شکل میگیرد. 💠 قالیباف خطاب به انصاری می گوید: شما در حالی دارید اینجا این حرفها را می زنید که ما در جنگ اقتصادی هستیم و هیچ برنامه جدی جز مذاکره از سوی شما وجود ندارد و این جنگ اقتصادی در حالی شکل گرفته است که فرمانده این جنگ خواب است و هیچ فعالیتی ندارد. ♻️ قالیباف در ادامه انتقاداتی نسبت به روحانی و عدم فعالیت جدی وی مطرح کرده و می گوید: الان باید فکری به حال فعال کردن دولت بکنیم و گرنه هر کاری جز این فایده ای ندارد. 💠 لازم به ذکر است میزان اختلافات قالیباف با روحانی بسیار زیاد شده به طوری که حسن روحانی برای دفاع از وزرایش حاضر به حضور در مجلسی با ریاست قالیباف نیست، جلسه سران قوا به میزبانی مجلس را لغو کرده و جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را بدون دعوت و حضور قالیباف برگزار می کند. ✍ سکینه داد آفرین ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺رفاقت به رسم حاج قاسم ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
بشری
📍نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی» که در اکران آنلاین است 📌ایده حاشیه‌ساز و دیگر هیچ 🔸«بنفشه آفریقایی» را مونا زندی‌حقیقی ساخته است. تهیه‌کننده این فیلم علیرضا شجاع‌نوری است و سازندگان «بنفشه آفریقایی» فیلم‌شان را برای اولین‌بار در جشنواره فیلم فجر سال۹۷ رونمایی ‌کردند. این فیلم در زمان اکران در جشنواره جزو فیلم‌های کم‌سروصدا بود؛ البته محتوای این فیلم در آن زمان مورد انتقاد برخی قرار گرفته بود. 🔹مونا زندی، فیلمساز میانسالی است که عمده فعالیت حرفه‌ای‌اش تا به امروز در قامت کارگردان فیلم کوتاه و مستند بوده. او در سال ۱۳۸۴ پس از ساخت چندین مستند و فیلم کوتاه، اولین فیلم سینمایی خود به نام «عصر جمعه» را ساخت که توانست جوایزی به‌دست بیاورد. چندین سال گذشت تا او بالاخره در سال ۹۷ به سراغ ساخت دومین فیلم سینمایی‌اش رفت. ♻️او با «بنفشه آفریقایی» سراغ قصه‌ای می‌رود که قبلا در سینمای ایران به آن ورود نشده است. شکوه (با بازی فاطمه معتمدآریا) پس از آنکه متوجه می‌شود که فرزندان فریدون (با بازی رضا بابک)، شوهر سابق شکوه، او را به خانه سالمندان برده‌اند، تصمیم می‌گیرد که فریدون را به خانه خود و شوهر دومش، رضا (با بازی سعید آقاخانی) بیاورد.   🔻شکوه نماد زنی است که قرار است احترام به گذشته و پدرومادرها را حفظ کند و مدافع آن باشد. او شوهر کهنسال و بیمارش را به خانه‌اش می‌آورد تا برای مدتی نامعلوم تیمارش کند؛ البته این محبت شاید در ابتدا برای برخی از مخاطبان قابل احترام باشد ولی وقتی عقبه و ریشه‌اش ناپیدا و مجهول است، به مرور باعث سرخوردگی در تماشاچی می‌شود. تماشاچی تحمل می‌کند که شاید اتفاقی بیفتد یا فرجی بشود اما قرار نیست ریتم کند فیلم او را غافلگیر کند. نه تکلیف شکوه مشخص است و نه تکلیف فریدون و البته «رضا» همسر فعلی شکوه. در ابتدا رضا با تصمیم شکوه برای نگهداری از فریدون همراهی می‌کند اما در ادامه، این همراهی در جاهایی به چالش کشیده می‌شود اما چالشی سطحی و  بعضا بچگانه. البته فیلمساز می‌تواند ادعا کند این دقیقا هدف‌اش بوده و ارادی است. ♻️اما خب! بالاخره باید منطقی در روند قصه و رفتار شخصیت‌ها وجود داشته باشد. ولی ایراد جدی دیگر فیلم دوپاره‌بودن قصه است. در میانه فیلم ناگهان موضوعی فرعی وارد قصه می‌شود. بنفشه آفریقایی داستانی فرعی را نیز در خود جای داده است؛ داستان دختر جوانی که قصد مهاجرت به همراه پسرکی را دارد؛ شخصیتی که کاملا بی‌ربط به قصه است و غیب‌شدنش در میانه داستان نیز جز افزایش بی‌دلیل دقایق فیلم هیچ دستاوردی برای قصه به همراه ندارد. 📍معلوم نیست دقیقا مونا زندی با چه هدفی سراغ این داستانک رفته است. آیا خواسته قصه‌اش از کرختی و خسته‌‌کردن مخاطب اندکی فاصله بگیرد یا می‌خواسته کمی به روایت مدرن تنه بزند. هرچه هست، منطقی برای تصمیمش دیده نمی‌شود. این مورد درکنار همان نکته اول که گفته شد، جزو مهم‌ترین مشکلات فیلم‌ است. مخاطب تا پایان فیلم دلیل تصمیم شکوه را درک نمی‌کند. این محبت‌ها بیش از آنکه ارزشمند و مثال‌زدنی باشند، بیشتر ریاکارانه به نظر می‌رسند؛ ریایی که گاهی فیلمساز می‌خواهد رگه‌هایش را در شخصیت زن نشان دهد و جاهایی مخاطب خودش آن را برداشت می‌کند.   ♻️شکوه از فریدون جدا شده است؛ علتش معلوم نیست و حتی مشخص نیست که این جدایی حاصل یک توافق بوده یا جدایی یکطرفه ولی به هرحال وقتی دو نفر از هم‌ جدا می‌شوند یعنی آنقدری از هم دور بوده‌اند که چنین تصمیمی اتخاذ کرده‌اند؛ حالا چه شده که زن سابق یک مرد حاضر می‌شود او را برای تیمار به خانه‌اش و در کنار همسر فعلی‌اش ببرد؟ به نظر نمی‌رسد این اتفاق در جامعه ایرانی طبیعی باشد. شاید در جامعه ذهنی فیلمساز باشد! اما نکته‌ای که باعث تعجب و انتقاد برخی از مخاطبان و منتقدان شد، چه بود؟ همان که قرار بوده برگ برنده و غافلگیری فیلمساز باشد. محبت یک زن به شوهر سابقش با وجود تاهل دوباره و نگهداری‌اش در منزل خود هم به لحاظ منطقی و هم فرهنگ اجتماعی و خانوادگی ایران اتفاقی عجیب و پرایراد است. 🔅این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که فیلمساز در چند سکانس به سراغ مرور عشق و عاشقی گذشته آن‌ دو می‌رود؛ خاطره‌بازی با گذشته‌ای که قرار بوده فراموش شود. ✅ صبح نو ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
📣تخریب اخلاق؛ تحریف عدالت‌خواهی! در رسانه ملی چه می‌گذرد 🔹بر اساس برخی شنیده‌ها، یکی از افراد مساله‌دار در فضای مجازی که طی سال‌های اخیر به بهانه عدالت‌خواهی، هم عامل ایجاد القائات غلط علیه نظام و بویژه نهادهای امنیتی شده، هم ابزار تسویه‌حساب‌های سیاسی و ریختن آبروی برخی مومنان و فروپاشی بنیان خانواده‌ها شده، قرار است به رادیو رفته و در باب «اخلاق عدالت‌خواهی» مناظره کند! 🔸مدت‌هاست این موضوع که صداوسیما باید با تشکیل یک اتاق فکر از اساتید مبرز حوزه و دانشگاه ویژه‌برنامه‌هایی در باب عدالت آماده و پخش کند، احساس شده است اما آنچه کمی دلخوری و نگرانی ایجاد می‌کند این است که در نبود این توجهات و برنامه‌های لازم، رسانه ملی برنامه‌هایی تدارک می‌بیند که کسر‌ شان عدالت و کاریکاتوری مضحک از این مفهوم است! 🔹تبیین مقوله «عدالت» و «اخلاق عدالت‌خواهی» از زبان افراد بی‌سواد و شارلاتان که به عنوان مثال با «خوداختفایی» عامل ظلم شده و ذهنیت تخریبی علیه نظام ایجاد می‌کنند؛ مصداق کدام وجه تربیتی دانشگاه صداوسیماست؟ آوردن برخی نمادهای این بی‌اخلاقی‌ها از فضای مجازی، به رسانه ملی، آیا اعتبار بخشیدن به این رویه غیرانسانی نیست؟ 🔸در سال‌های اخیر یک خط موازی سفارشی به دنبال تخریب مبانی نظام اسلامی با اسم رمز عدالت نمودار شده است که از قضا بر اساس دیدگاه نویسنده این یادداشت، رفتار و کردار میهمان مزبور صداوسیما نشان داده او از همین قماش است. 🔹مدیریت محترم صداوسیما باید بر اساس ماهیت رسانه ملی، در مرزبندی هویتی این رسانه با فضای حاکم بر شبکه‌های اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشد. باید نسبت به تفکیک مقوله‌های «شهرت» و «صلاحیت»، «سواد» و «نمایش»، «محبوبیت» و «شارلاتانیزم» توجه جدی داشت. ✅ وطن امروز ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🌹در اولین پنجشنبه ماه ربیع الاول جهت شادی روح تمام مسافران آسمانی فاتحه ای قرائت کنیم... روحشان قرین رحمت الهی باد 🌸🖤 ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby