eitaa logo
بشری
227 دنبال‌کننده
24.3هزار عکس
9.9هزار ویدیو
125 فایل
بشری
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ معرفی محصولات ایرانی http://limonware.com/ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌺 @zanan_enghelaby
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این کلیپ را ببینید که چطور مانع پخش سخنان رهبری در مورد #برجام شدند! چطور مردم را فریب دادند! ❓راستی آقای لاریجانی چرا ...؟ آقای روحانی چه کسی نمی‌گذارد ...؟ 🌺 @zanan_enghelaby
♨️ بررسی پدیده دین‌فروشی اجتماعی توسط ضدانقلاب خارج‌نشین (۱) ⭕️ امکان‌سنجی زیست مؤمنانه زنان در غرب 🔹خبر فاطمه حقیقت‌جو اگر چه تأسف‌انگیز بود ولی عجیب و غیرمنتظره نبود. پس از انقلاب اسلامی و خصوصاً بعد از دوران متعدد با زنان بازیگر، خبرنگار یا سیاست‌مداری مواجه شده‌ایم که از ایران رفته یا متواری شده‌اند و بلافاصله یا با فاصله‌ای چندین ساله کشف حجاب کرده‌اند از شادی صدر و فرناز قاضی‌زاده تا فریبا داوودی‌مهاجر و همین مورد اخیر. برخی از این موارد مانند فریبا داوودی‌مهاجر و کشف حجاب خویش را در میان‌سالی به امر سیاسی پیوند زده و برخی به دلایل دیگری همچون بی‌اعتقادی و... حجاب خویش را کنار گذاشته‌اند. 🔸موضوع مورد بررسی در این نوشتار بررسی پدیده توسط ضدانقلاب خارج‌نشین و برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی در این خصوص برای تبدیل یک امر فردی به عملی جمعی و کنشی سیاسی است. نکته قابل توجه آنکه فعالان این حوزه به‌رغم عدم اعتقاد به حجاب به عنوان حکمی دینی، حذف و طرد آن را به بهانه کنشی سیاسی در قالب شعارها و گزاره‌هایی مانند «حق انتخاب پوشش به عنوان حق مسلم زنان» در دستور کار دارند. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹حقیقت‌جو در تازه‌ترین توییت خود، کشف حجاب خویش را یک کنش اعتراضی و به دلیل مخالفت با حجاب قانونی در ایران عنوان می‌کند. ورای این توییت‌ها برای پرداخت دقیق و عالمانه موضوع علنی‌سازی کشف حجاب زنان ایرانی و سیاسی جلوه دادن آن می‌بایست این مسئله را از دو منظر دینی و جامعه‌شناسی بررسی کنیم. 🔸از منظر دینی، آیا یک زن مسلمان می‌تواند به دلیل مخالفت با قانون جمهوری اسلامی، حجاب خویش را کنار بگذارد؟ اصولاً دعوت به به بهانه مخالفت با امر سیاسی مورد تأیید دین است؟ موضع‌گیری فقه در خصوص کشف حجاب از یک سو و نمایش و علنی‌سازی آن از سوی دیگر، چیست؟ ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
♨️ بررسی پدیده دین‌فروشی اجتماعی توسط ضدانقلاب خارج‌نشین ⭕️ امکان‌سنجی زیست مؤمنانه زنان در غرب #زنان_غرب_نشین #کشف_حجاب #فاطمه_حقیقت_جو #ایندا_عیاری 🌺 @zanan_enghelaby
🖼 رهبر انقلاب: خواندن و حفظ قرآن مقدمه فهمیدن و فهمیدن، مقدمه عمل به قرآن است. 📆 ۱۳۹۷/۲/۶ 🌺كميته زنان #جبهه_مردمی نيروهای انقلاب اسلامی 🌺 @zanan_enghelaby
🔴 تقدیر عجیبی است این تقدیر 🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ابتهال و قصیده‌خوانی قاری سوریه‌ای در دیدار با رهبر انقلاب 🔹قصیده‌خوانی رضوان درویش، قاری سوری و عضو هیئت داوران مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در دیدار امروز با ولی امر مسلمین، با استقبال حاضرین مواجه شد. 🌺 @zanan_enghelaby
♦️الهام چرخنده در ديدار قاريان قرآن با رهبر انقلاب 🌺 @zanan_enghelaby
⭕️ البته که باید مشکی پوشید 🔹روز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس یکی از نمایندگان علیه تذکر پلیس به زنی که کشف حجاب کرده بود سخن گفته و اظهار داشت: «مگر غیر از این است که قرآن، کرامت انسانی را مهم‌تر از حرمت کعبه قرار ‌داده است، به بهانه حجاب و نهی از منکر ترویج منکر می‌شود و حرمت انسان زیر سؤال می‌رود»! 🔹ایشان در ادامه می‌گوید: «حضرت علی(ع) در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه می‌فرمایند شنیده‌ام که دشمنان از پای یک دختر یهودی خلخالی کنده‌اند، اگر مرد مسلمانی به‌خاطر آن از غصه دق کند، رواست. از برخورد مامور ناجا با فردی مسلمان اگر نگوییم دق کنیم که بمیریم، ولی باید حداقل مشکی بپوشیم»! 🔹اظهارات این نماینده مجلس یادآور داستان شخصی است که می‌گفت، ایها‌الناس! آیا می‌دانید که بالای مناره مصر، امامزاده یعقوب را شغال دریده است؟! 🌺 @zanan_enghelaby 🔹در ماجرای مورد ‌اشاره جنابعالی، آن دختر یهودی مظلوم بوده و مورد ستم دشمنان قرار گرفته بود و امیر‌مؤمنان( ع) کسانی را ملامت می‌فرمایند که از کنار این ستم، بی‌دغدغه عبور می‌کنند. ولی زنی که با تذکر پلیس روبرو شده است، با کشف حجاب خویش مرتکب گناه فاحش و اقدامی مجرمانه شده است و در مقابل تذکر پلیس وظیفه‌شناس نیز زبان به فحاشی گشوده است. خب، حالا بفرمایيد کجای این ماجرا با ماجرای ربودن خلخال از پای آن دختر مظلوم یهودی انطباق دارد که جنابعالی ادعا کرده‌اید: «اگر نگوییم دق کنیم که بمیریم، ولی حداقل باید مشکی بپوشیم»؟! البته که باید مشکی پوشید اما، نه جنابعالی و برخی دیگر از همفکرانتان! بلکه ملت مسلمان ایران باید در عزای ستمی که امثال شما با نادیده گرفتن احکام قطعی اسلام و نص صریح قوانین کشور مرتکب می‌شوید، مشکی بپوشند! 🔹آقای پارسایی در پایان نطق خود می‌گوید: «تذکر من بر این است که با مامور خاطی برخورد صورت بگیرد»! که ابتدا باید دید چه کسی و کدام سوی این ماجرا خطا‌کار است؟ مامور پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده و در مقابل گناه بزرگ و مجرمانه کشف حجاب ایستاده است. ولی برخی از نمایندگان که به این پلیس وظیفه‌شناس اعتراض می‌کنند، رسما سوگند یاد کرده‌اند که حافظ احکام اسلام و قوانین نظام باشند. 🔹ایستادگی فرمانده محترم نیروی انتظامی در برابر هیاهوی غوغاسالاران و تاکید ایشان بر حمایت قاطع از پلیس وظیفه‌شناس این نیرو در خور تقدیر است و از فرزند انقلاب جز این انتظار نمی‌رفت و نمی‌رود. ✍ مدیرمسئول روزنامه کیهان 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
♨️ بررسی پدیده دین‌فروشی اجتماعی توسط ضدانقلاب خارج‌نشین (۲) ⭕️ امکان‌سنجی زیست مؤمنانه زنان در غرب 🔹از منظر جامعه‌شناسی نیز سؤالات متعددی مطرح است؛ مانند اینکه چرا برای مخالفت با قانونی در جمهوری اسلامی دعوت به کشف حجاب جمعی و علنی صورت می‌گیرد؟ آیا روش و طریق دیگری برای وجود ندارد؟ اصولاً این نوع کشف حجاب‌های علنی و عمومی یک پدیده صرفاً دینی هستند یا از موضوعات و امور دیگر متأثرند؟ چه ارتباطی بین این موضوع یعنی کشف حجاب علنی با زیست جهان زندگی امروزی برقرار است؟ این زیست جهان چگونه یک زن مسلمان محجبه با هر نوع گرایش سیاسی را تبدیل به زنی می‌کند که حجاب خویش را به عنوان یک امر دینی کنار نهاده و حتی این کشف حجاب را سازد؟ چه نسبتی میان بی‌مبالاتی دینی و پذیرش نظام اعتقادی و وجود دارد؟ علنی‌کردن کشف حجاب آن هم در آستانه پنجاه سالگی چه امتیازی برای شخص محسوب می‌شود؟ 🔸برای اینکه بتوانیم به پرسش‌های بالا پاسخ دقیق و منصفانه‌ای بدهیم نیاز است اول زنان ایرانی را بررسی کنیم و دوم آنکه بدانیم زنان مسلمان ساکن غرب به چه دلایلی کشف حجاب کرده یا حجاب خود را کنار می‌گذارند؟ اصولاً امکان زیست مؤمنانه در ایران و غرب برای یک زن مسلمان چقدر فراهم است؟ سبک زندگی غربی برای زندگی مؤمنانه زنان مسلمان چقدر کمک‌کننده یا به عکس، محدودکننده است؟ 🔹مراجعه به فضای فیس‌بوک به اندازه کافی به ما دلالت‌هایی را نشان می‌دهد که زنان مسلمان ایرانی و غیرایرانی در آن اقدام به کشف حجاب کرده‌اند. 🌺 @zanan_enghelaby 🔸در بررسی کشف حجاب زنان ایرانی دلایل متعددی مطرح می‌شود؛ غفلت، بی‌اعتقادی یا بی‌مبالاتی نسبت به حکم حجاب (متفاوت از انکار است)، عدم آشنایی با منطق و عقلانیت حجاب، غرب‌زدگی و تأثیر از سبک زندگی غربی (حتی نوعی جوزدگی و وادادگی)، مقاومت در برابر سخت‌گیری‌های مذهبی خانواده و محیط، دلایل سیاسی و اجتماعی مثل مخالفت با حجاب قانونی و... 🔹این دلایل اما در مورد زنان مسلمان ساکن غرب دارای اشتراکات و افتراقاتی با دلایل کشف حجاب زنان ایرانی است. از جمله اشتراکات می‌توان دلایلی همچون وادادگی در برابر سبک زندگی غربی، احساس حقارت و عقب‌ماندگی، بی‌مبالاتی دینی، عدم آشنایی با منطق و عقلانیت حجاب و... را نام برد ولی اصلی‌ترین وجوه افتراق دلایل زنان مسلمانِ ساکن غرب با زنان مسلمان ساکن ایران در پدیده کشف حجاب «سخت‌بودن شرایط زندگی برای زنان محجبه در غرب» و «اجباری‌بودن و قانونی‌بودن حجاب» برای زنان ایرانی است. 🔸اکنون سؤال این نوشتار شفاف‌تر شد؛ در شرایطی که برخلاف ایران، اجباری برای حجاب زنان ایرانی مسلمان ساکن غرب نیست، چرا امثال حقیقت‌جو حجاب خویش را کنار می‌گذارند؟ ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
🔸تحویل واحد های مسکونی ساخت به سرپل ذهاب 🔻با حضور فرمانده کل سپاه ۹۷/۲/۵ 🌺 @zanan_enghelaby
♨️ بررسی پدیده دین‌فروشی اجتماعی توسط ضدانقلاب خارج‌نشین (۳) ⭕️ امکان‌سنجی زیست مؤمنانه زنان در غرب 🔹 از نمونه‌های قابل توجه زنان مسلمان مکشفه است. بنا به نقل روزنامه پاریزین، او سال ۲۰۱۰ و بعد از یک جدایی بسیار دشوار از همسرش که یک اسلام‌گرای سلفی بود، مجبور می‌شود برای پیدا کردن کار روسری‌اش را بردارد. برداشتن روسری همواره برای او و گناه به همراه داشته است تا اینکه به ادعای خود با مشاوره‌های به عنوان یک اندیشمند اسلامی ساکن در غرب از طریق فیس‌بوک پاسخ مشکلش را دریافت می‌کند و همین اسباب آشنایی بیشتر طارق رمضان و ایندا می‌شود. 🔸ایندا نهایتاً با انتشار عکسی از خود بدون روسری و با آرایش اندک، را انتخاب و کتابی با عنوان می‌نویسد. بعدها ایندا، طارق رمضان را متهم به تجاوز جنسی می‌کند. فارغ از این اتهامات آنچه در این میان قابل توجه است تغییر رویه ایندا از پوشش حجاب به کشف حجاب است. 🔹طارق رمضان نواندیشی است که قائل است اسلام می‌بایست از عربی‌بودن رها شده و با فرهنگ‌های دیگر خصوصاً فرهنگ غربی ممزوج شود. او سعی دارد نوعی قرائت از اسلام ارائه دهد که امکان زیست مؤمنانه در غرب را برای مسلمانان فراهم سازد؛ به همین دلیل دارالاسلام را محلی می‌داند که مسلمانان به راحتی به دستورات خود عمل کنند و لذا او مفهوم دارالاسلام را مشمول غرب نیز می‌شمارد. 🔸نکته سؤال‌انگیز این است که آیا همان‌طور که طارق رمضان مدعی است، غرب محمل مناسبی برای زیست مؤمنانه زنان مسلمان است؟ 🌺 @zanan_enghelaby 🔹 از زنان ایرانی و محجبه‌ای که تجربه زندگی در فرانسه را داراست، زندگی در غرب را برای زنان ملتزم به حجاب سخت ارزیابی می‌کند. او می‌گوید گویی ما به‌واسطه این روسری همه‌جا باید پاسخ‌گو باشیم و این احساس را مانع آرامش می‌داند. طوسی حجاب در ایران و کشورهای اسلامی را به دلیل حاکمیت دین یک پوشش متعارف و هماهنگ با سایر اجزای جامعه اسلامی می‌داند که در غرب کاملاً متفاوت شده و به صورت غلیظی تبدیل به نماد می‌شود. یعنی حجاب در ایران اگر یک امر رایج، رویه و عرف است، در غرب خلاف عرف، غیررایج و ناهماهنگ با سایر اجزای جامعه غربی است که طبیعتاً از لحاظ اجتماعی و روانی بار سنگینی بر دوش زنان مسلمان می‌گذارد. 🔸کوثر طوسی زیست مؤمنانه برای زنان مسلمان در غرب را سخت ارزیابی می‌کند؛ چون معتقد است تأمین امنیت برای داشتن حجاب، سازوکار حکومتی می‌طلبد و از طرف دیگر در شرایط فعلی همراهی افکار عمومی جوامع غربی علیه زن مسلمان محجبه است. با تبلیغات وسیعی که علیه تروریسم شده، زیست مؤمنانه زنان محجبه سخت‌تر هم شده است. واقعیت این است که زیست جهان انسان دینی جز در سایه حکومت اسلامی و اجرای احکام دینی تأمین نمی‌شود و حکومت اسلامی برای زیست مؤمنانه زنان مسلمان بهترین محمل آرامش‌بخش و زمینه‌ساز است و زیست جهان غربی فرهنگی است که کاملاً در برابر حجاب قرار می‌گیرد. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby