فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 حلول ماه مبارک رمضان
🌺 ماه ضیافت الهی مبارکباد.
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 ویژه #ماه_مبارک_رمضان
📹 سفارش ویژه برای شب اول #ماه_رمضان
👈 برای درک شب قدر این فرصت را از دست ندهیم ...
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
✅ دانلود کتاب فرهنگ، سبک زندگی و جرم: گفتارهایی در جامعهشناسی جنایی ایرانی
🔸 اثر وحید یامینپور و شاطریپور اصفهانی
...توجه به اوضاع فرهنگی و اجتماعی اکنون ایران و جهان و تلاش در درک تاریخی و فرهنگی علل کجروی و جرم در ایران معاصر
🔹«فرهنگ، سبک زندگی و جرم؛ گفتارهایی در جامعهشناسی جنایی ایرانی» را از طاقچه دریافت کنید:
https://taaghche.ir/book/45014
✅ لینک دانلود در کتابراه:
http://ketabrah.ir/go/b38888/436b7
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی 🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
♦️ضرورت تعیین مرزهای اعتقادی، لزوم مرزبندی در #عرصه_مجازی
قسمت اول:
🔹 رهبر انقلاب اسلامی، در دیدار 23 اسفند 1397 با اعضای مجلس خبرگان رهبری، گریزی به مدیریت #فضای_مجازی نیز میزنند. ایشان در چارچوب نگاه راهبردی خود به عرصه #دشمنشناسی و لزوم مرزبندی با #دشمن، ضرورت این مرزبندی را در عرصه مجازی نیز خاطرنشان میکنند. ایشان مفهوم مرزبندی و ضرورت آن را با یک مثال بسیار جالب توضیح میدهند. ایشان با مثال زدن مرزهای جغرافیایی که محافظت از آنها سبب جلوگیری از ورود افراد مجرم از کشور بیگانه و نیز خروج ناگهانی و غافلانه اتباع کشور به کشور دیگر میگردد، این مسئله ظریف را تشریح مینمایند:
💬 «اگر مرزبندی با #دشمن نبود و مرز، برجسته نبود، عبور از این مرز -چه از این طرف به آن طرف، چه از آن طرف به این طرف- ممکن میشود؛ درست مثل مرزهای جغرافیایی. اگر مرزِ جغرافیایی نباشد و برجسته نباشد، خب از آن طرف یک نفری بلند میشود میآید اینجا نفوذ پیدا میکند؛ آدم قاچاقچی، آدم دزد، آدم جاسوس از آن طرف میآید این طرف؛ از این طرف هم یک آدم غافل، آدم خوابآلوده از مرز عبور میکند میرود آنجا گیر میافتد. مرز اعتقادی و مرز سیاسی هم عیناً همین جور است؛ وقتی که مرز روشن نبود، #دشمن میتواند نفوذ کند، میتواند خدعه کند، میتواند فریبنده عمل بکند».
🔹 در طی سالهای مدیریت رهبر انقلاب و بخصوص از دوران اصلاحات به بعد، یکی از محورهای هجمه به رهبر انقلاب و گفتمان مطرح شده توسط ایشان، تمسخر #دشمنشناسی ایشان و عباراتی چون «#دشمن»، «خودی و غیر خودی» و مفاهیمی چون «مرزبندی کردن با #دشمن» بوده است. #دشمن و ایادی رسانهای و فعالان سیاسی وابسته با او، تلاش میکنند تاکید بر وجودِ #دشمن و مرزبندی با وی را ناشی از نوعی عصبیت و تعصب نشان دهند و حرکت غیرعقلانی معرفی کنند. هرچند رهبر انقلاب بارها به این عملکرد خبیثانه #دشمنی که از هیچ خباثتی علیه ملت و انقلاب اسلامی کوتاهی نکرده و در عین حال توسط ایادیاش، خود را دوست معرفی میکند، اشاره نمودند و این شگرد نخنما شده را رسوا کردند، ولی در این فراز از بیانات نیز بار دیگر پاسخی عقلانی بر ضرورت مرزبندی با #دشمن ارائه میدهند.
ادامه دارد ...
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
♦️ضرورت تعیین مرزهای اعتقادی، لزوم مرزبندی در #عرصه_مجازی قسمت اول: 🔹 رهبر انقلاب اسلامی، در دیدار
♦️ضرورت تعیین مرزهای اعتقادی، لزوم مرزبندی در #عرصه_مجازی
قسمت دوم:
⬅️ رهبر انقلاب اسلامی در پایان نیز این رویکرد پیشگیرانه از صدمات #دشمن را در حوزه #فضای_مجازی نیز ضروری پنداشته و به متولیان امر اینگونه توصیه میکنند:
💬 «یک مسئله دیگر که باز این را هم عرض کنیم، مرزبندی با #دشمن برای مصونیّت از تهاجم نرم [است]...»
🔸همچنین ایشان با اشاره به آیه 1 سوره مبارکه ممتحنه و نتایج سهلاندیشی و دوستانگاری #دشمن بخصوص در #فضای_مجازی و عرصه فرهنگی میفرمایند:
💬 «اگر مرز با #دشمن روشن بود، تسلّط او بر #فضای_مجازی، بر محیط فرهنگی به این آسانی نخواهد بود؛ این هم یک مطلب است که در آیه شریفه «لا تَتَّخِذوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاءَ تُلقونَ اِلَیهِم»، تا میرسد به اینجا که «تُسِرّونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّةِ وَ اَنَا اَعلَمُ بِما اَخفَیتُم»، خدای متعال از این منع کرده که ما با #دشمن به این صورت برخورد بکنیم».
🔹همچنین ایشان درباره سهلانگاری درباره مدیریت #فضای_مجازی میفرمایند:
💬 «یک دوگانه دیگر این است که حرکتی که در مقابل #دشمن میخواهیم انجام بدهیم، با حزم و تدبیر باشد یا با سهلاندیشی و سهلانگاری باشد».
✍🏻 #سیدامیرعلی_ناقدی
📌 بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری
1397/12/23
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 ویژه #ماه_مبارک_رمضان
♦️چگونه از #ماه_رمضان بیشتر بهره ببریم
استاد علیرضا پناهیان
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
🌙 ویژه #ماه_مبارک_رمضان
🍀دعای روز دوم #ماه_مبارک_رمضان
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
🌙 ویژه #ماه_مبارک_رمضان
🍀 #ماه_رمضان در هر سال، قطعهای از بهشت است که خدا در جهنم سوزان دنیای مادی ما، آن را وارد میکند و به ما فرصت میدهد که خودمان را بر سر این سفره الهی در این ماه، وارد بهشت کنیم.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار معلیمن
۱۳۷۶/۰۱/۱۷
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
سند ۲۰۳۰: دروازه ورود استعمار فرانو
قسمت اول
#استعمار_فرانو و کنترل ذهن ملت ها
از میانهی قرن بیستم و پس از جنگهای جهانی، جریان #استعمار وارد دوران جدیدی از حیات خود شد. اگر آغاز روند استعمار فرانو را از شکلگیری سازمان ملل متحد و تشکیل نهادهای بینالمللی بدانیم، آنگاه این نکته واضح خواهد شد که اصل «حضور فیزیکی حاکمیت استعمار» در سرزمینهای مستعمره جای خود را به اصل «حضور فکری و ذهنی جریان استعمار» در این سرزمینها داد. اهمیت این تغییر پارادایم آنگاه آشکارتر خواهد شد که بدانیم در صورت پذیرش اصول پایهای استعمارگران توسط جامعهی تحت سلطه، دو اتفاق مهم محقق خواهد شد؛ نخست، کاهش زمان و هزینههای ناشی از تصرف سرزمینهای دارای مزیت؛ که این خود بهعنوان یک پیروزی و پیشرفت مهم و منحصربهفرد برای کشورهای استعمارگر محسوب میشود. دوم، دوام بیشتر جریان استعمار در سرزمینهای مستعمره و درنتیجه استفادهی بیشتر از مزیتهای آن جامعه. این دو اصل آنچنان در دورهی سوم استعمار، رخ نمایاند که از این دوره به استعمار فرانو یاد میشود.
اما نکتهی مهم آن است که چگونه میتوان اصل تصرف ذهن و فکر جوامع را محقق نمود تا از این رهگذر به یک استعمار پایدار و کمهزینه دستیافت؟
بهاجمال باید بیان داشت که اگر مؤلفههای اصلی ادارهی یک کشور و جریان تأمین نیازهای اجتماعی آن، شناختهشده و برای آن الگویی طراحی شود، آنگاه میتوان با جهت دادن با آن مؤلفهها، ذهن و فکر ملتها را تحت کنترل درآورد و از همین رهگذر، حکومتها را نیز کنترل نمود.
کوتاهسخن آنکه جوامع همواره با نیازهایی روبرو بوده و حکومتها نیز همواره در تلاش برای رفع این نیازها هستند. جریان رفع نیازهای اجتماعی نیازمند یک الگو و مدل است؛ هر جریانی بتواند برای ادارهی جامعه، الگویی را ارائه نموده و آن را به پذیرش (اعم از نخبگان و افکار عمومی) برساند، میتواند گوهر درونی آن جامعه که عبارت است از «جهتِ ذهنی زیستن» را از آن خود نماید. آنگاه با یک جامعه حلقهبهگوش میتوان «هر کاری» کرد. ذات درونی استعمار فرانو چیزی جز این نیست.
از دل این پاسخ، سؤال دیگری متولد میشود؛ چه الگویی از سوی استعمار فرانو برای سلطهی بر ملت ها تدارک دیدهشده است؟
ادامه دارد...
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
سند ۲۰۳۰: دروازه ورود استعمار فرانو قسمت اول #استعمار_فرانو و کنترل ذهن ملت ها از میانهی قر
سند ۲۰۳۰: دروازه ورود استعمار فرانو
قسمت دوم
از سند «#توسعه_هزاره» تا «سند «#توسعه_پایدار»
با پایان یافتن جنگ جهانی دوم و تأسیس #سازمان_ملل - که باید آن را سازمان تنظیم قوای جریانهای پیروز در جنگ جهانی نامگذاری کرد - نهادهای اقماری این سازمان همواره به دنبال «شناخت فکری فرهنگی» سرزمینهایی برآمدند که دارای مزیتهای مناسبی برای پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی کشورهای #استعمارگر بودند. «شاهکار» این جریان، طراحی و تدوین منظومهای از اسناد بود که در شئون مختلف به تعریف زیرساختهای اجتماعی پرداخته و برای تحقق آنها، نسخههایی را ارائه میداد. این اسناد که به «#اسناد_بینالمللی» معروف شدهاند، راه را برای ورود میهمان ناخوانده به جامعهی میزبان باز میکرد.
با آغاز #هزارهی_سوم ، از طرح جامع تدوینشدهی نهادهای وابسته به سازمان ملل بهعنوان «اهداف توسعهی هزاره» رونمایی شد.
سند «اهداف توسعهی هزاره» درواقع بیانیهای بود که بهصورت «اجمالی و مبهم» به تصویر جهانی میپرداخت که در آن ۸ آرمان مختلف و رؤیایی محقق شدهاند؛ بیانیهی هزاره در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۰، توسط ۱۸۹ کشور پذیرفته شد و ۱۴۷ نفر از سران سیاسی(۳) آن را امضا نمودند.
در مقدمهی این سند آمده است: «اهداف توسعهی هزاره درواقع ۸ هدف مشترک هستند که در سال ۲۰۰۰ در سازمان ملل بر سر آنها توافق شد. این اهداف باید تا سال ۲۰۱۵ تأمین شوند تا آنها به چالشهای اصلی توسعهی جهان پاسخ دهند.»
با امضای این سند، سران کشورها متعهد شدند که مسیر «توسعهیافتگی» یا همان ورود مؤلفههای ذهنی و فکریِ «استعمار فرانو» را در حاکمیت کشورهای خود فراهم نمایند و نخبگان این کشورها نیز متعهد شدند تا فرایند «هضم فرهنگ جامعهی میزبان در مؤلفههای توسعهیافتگی» را راهبری نمایند.
فقدان دستگاه برنامهریزیای که بتواند مبتنی بر آرمانهای انقلاب و درکِ الزامات جمهوری اسلامی به تدوین برنامههای پیشرفت برای کشور بپردازد موجب شد تا مفاهیم و الزامات این سند و اسناد مرتبط با آن در دستور کار «دستگاه کارشناسی نظام جمهوری اسلامی» نیز قرار گیرد.
در سال ۲۰۱۳ «سند توسعهی هزاره» ترمیم شد و این بار با نام «سند توسعهی پایدار» که معروف به «سند ۲۰۳۰» است، به امضای سران کشورها رسید.
سند توسعهی پایدار روند حکمرانی جهانی را تا سال ۲۰۳۰ میلادی ترسیم نموده است. این سند با ۱۷ آرمان، الگوی جدیدی را در مقابل کشورها و جوامع قرار داده است که بر مبنای آن همهی کشورها باید در یک شیب زمانی و بر مبنای یک برنامهی مدون، همهی مؤلفههای اجتماعی «مدل حکمرانی غربی» را در جوامع خود پیاده و نهادینه نمایند.
مؤلفههایی از جمله شیوهی رفع فقر، مدیریت شهری، بهداشت، صنعت، اشتغال، کشاورزی، محیطزیست و... که برای هر یک از آنها یک سند فرعی تدوینشده است؛ اسنادی که در صورت ورود و پذیرش آن در فرهنگ عمومی جامعه، باید شاهد نهادینه شدن مؤلفههای سبک زندگی غربی در کشور باشیم.
ادامه دارد...
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
4_5929293229341017202.pdf
790.5K
ارزیابی سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) و مقایسه مفاد آن با سند تحول
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
سند ۲۰۳۰: دروازه ورود استعمار فرانو قسمت دوم از سند «#توسعه_هزاره» تا «سند «#توسعه_پایدار» با
سند ۲۰۳۰: دروازه ورود استعمار فرانو
قسمت سوم
سند ۲۰۳۰: آموزش مقدمه تغییر سبک زندگی
اما پرسش اساسی و نهایی این نوشتار آن است که آیا سند #توسعهی_پایدار صرفاً با پذیرش و امضا در سازمان ملل قابلیت جاریسازی در کشورها را دارد؟ پاسخ، منفی است؛ به همین علت سند توسعهی پایدار، راه ورود به جوامع را تحقق هدف ۴ از اهداف ۱۷ گانهی خود می داند.
هدف ۴ از اهداف ۱۷ گانهی توسعهی پایدار مربوط به #آموزش است. این هدف نیز مانند سایر اهداف ۱۷ گانه، خود دارای یک سند مجزا به نام «#سند آموزش_۲۰۳۰» است.
در بخشی از متن سند بیان شده است که درک تعاریف این سند، جامعهی میزبان را به این نتیجه میرساند که بیش از نیاز به مهارت برای حرکت به سمت پدیدهی #توسعهیافتگی، نیاز به ایجاد و تقویت روحیهای است که خواستن توسعه را در لایههای زیرین جامعهی میزبان متولد میکند. بهعبارتدیگر فرهنگ جامعهی میزبان باید توسعهیافتگی را بپذیرد تا راه تحقق آن باز شود. تا زمانی که این فرهنگ موردپذیرش قرار نگیرد، رفتن به سمت توسعهی پایدار همواره با چالش و موانع متعددی روبهرو خواهد بود. اگر بتوان آموزشهای ذیل مفاهیم #توسعهی_پایدار را به یک جامعه منتقل نمود و با افراد جامعه در مورد الزامات توسعهیافتگی (غربی شدن جامعه) تفاهم کرد، آنگاه میتوان امیدوار بود که در همهی ابعاد توسعهیافتگی، سرعت حرکت به سمت توسعهی پایدار بیشتر شود. بنابراین پایهایترین بحث در فضای توسعهیافتگی این است که چگونه آموزشهای توسعه و الگوهای مدرن را در جامعه نهادینه کنیم. تحلیل فوق جایگاهی حقیقی و بیبدیل سند آموزش ۲۰۳۰ را نشان میدهد.
اما سؤال اینجاست که اگر مفهوم آموزش، محوریترین و پایهایترین هدف در بسترسازی و تربیت و انعطاف جامعهی میزبان به سمت پذیرش توسعهیافتگی و تحقق اهداف آن است، چرا هدف چهارم توسعهی پایدار جهانی قلمداد میشود و بهعنوان هدف اول بیان نشده است؟ علت این امر آن است که آموزش، هدف نهایی توسعهی پایدار نیست. آموزش بهترین معبر برای رسیدن به «#هدف_نهایی» یعنی غلبهی نوعی از #سبک_زندگی و #حکمرانی است که بر مبنای آن باید پذیرفت که «ما در یک مدار جهانی قرار داریم و باید در این مدار به وظیفهای که بر عهدهی ما گذاشتهی شده است عمل کنیم و به چیز دیگری فکر نکنیم».
از اینرو سند آموزش ۲۰۳۰ را باید دروازهی ورود #استعمار_فرانو به شاخصهای هویت انقلاب اسلامی دانست. تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر ممانعت از ورود این سند به کشور و برخورد قاطع با اجرای آن در هر سطح و گسترهای نیز به همین علت است.
✍️ حامد ملکزاده، کارشناس برنامهریزی و توسعه و پژوهشگر اسناد و حقوق بینالمللی
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | عاقبت اعتماد به ظالمین
🔻 رهبرانقلاب در دیدار اخیر:
👈 اینکه قرآن به ما [میگوید]: وَلا تَرکَنوا اِلَی الَّذینَ ظَلَموا فَتَمَسَّکُمُ النّار؛ اعتماد نکنید به ظالمین، این همین گرفتاری امروز مردم دنیا است. اعتماد میکنند، پدرشان درمیآید. دیدید در بعضی از این کشورهای عربی یک حرکت خوبی انجام گرفت، یک مبارزهی خوبی به وجود آمد، یک غوغایی به پا شد، یک بیداریای به وجود آمد، منتها مثل شعلهای که بیایند روی آن خاکستر بریزند و خاک بریزند، خاموش شد؛ چرا؟ چون «لا تَرکَنوا اِلَی الَّذینَ ظَلَموا» را عمل نکردند. رکون کردند به آمریکا، به رژیم صهیونیستی؛ نفهمیدند چه کار باید بکنند، [لذا] این جوری میشود. ۹۸/۲/۱۶
🌿🌺 کمیته زنان #جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی🌺🌿
🌺 @zanan_enghelaby