eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: هر زماني امامي دارد متن حديث لكلّ زمان إمام واحد الصدوق عن عبدالواحد بن محمّد بن عبدوس النيسابورى قال: حدّثنى أبوالحسن علىّ بن محمّد بن قتيبة النيسابورى، قال: قال أبو محمّد الفضل بن شاذان النيسابورى: و حدّثنا الحاكم أبومحمّد جعفر بن نعيم بن شاذان عن عمّه أبى عبدالله محمّد بن شاذان عن الفضل بن شاذان فيما سمعه من الرضا عليه السلام... فإن قال قائل: فلم لايجوز أن لايكون فى الأرض إمامان فى وقت واحد و أكثر من ذلك؟ قيل: لعلل، منها: أنّ الواحد لايختلف فعله و تدبيره، و الإثنين لايتّفق فعلهما و تدبيرهما، وذلك إنّا لم نجد اثنين إلّا مختلفى الهمم و الإرادة، فإذا كانا اثنين ثمّ اختلفت هممهما و إرادتهما و تدبيرهما و كانا كلاهما مفترضى الطاعة لم يكن أحدهما أولى بالطاعة من صاحبه، فكان يكون فى ذلك اختلاف الخلق و التشاجر و الفساد، ثمّ لايكون أحد مطيعاً لأحدهما إلّا و هو عاص للآخر و فتعمّ معصية أهل الأرض، ثمّ لايكون لهم مع ذلك السبيل إلي الطاعة و الإيمان و يكونون إنّما أتوا فى ذلك من قبل الصانع الّذى وضع لهم باب الاختلاف و التشاجر و الفساد، إذ أمرهم باتّباع المختلفين. و منها: أنّه لوكانا إمامين لكان لكلّ من الخصمين أن يدعو إلي غير الّذى يدعو إليه صاحبه فى أمر الحكومة، ثمّ لايكون أحدهما أولى بأن يتّبع صاحبه فيبطل الحقوق و الأحكام و الحدود. و منها: أنّه لايكون واحد من الحجّتين أولى بالنطق و الحكم و الأمر و النهى من الآخر، و إذا كان هذا كذلك وجب عليهما أن يبتدئا بالكلام، و ليس لأحدهما أن يسبق صاحبه بشى ء إذا كانا فى الإمامة شرعاً واحداً، فإن جاز لأحدهما السكوت جاز السكوت للآخر، و إذا جاز لهما السكوت بطلت الحقوق و الأحكام، و عطّلت الحدود و صار الناس كأنهم لاإمام لهم. هر زماني امامي دارد صدوق از عبدالواحد بن محمد بن عبدوس نيشابوري نقل است كه گفت: ابوالحسن علي بن محمد بن قتيبه نيشابوري مرا به حديث گفت: ابومحمد فضل بن شاذان نيشابوري گفت: و حاكم ابومحمد جعفر بن نعيم بن شاذان از عمويش ابوعبدالله محمد بن شاذان از فضل بن شاذان در آنچه از امام رضا (ع) شنيد مرا چنين حديث كرد كه اگر كسي بگويد: چرا روا نباشد در زمين و در يك زمان دو امام يا بيشتر باشند؟ گفته شود: به دلايلي، از جمله هيچ دويي نيافته ايم مگر آن كه همّت و اراده اي متفاوت از يكديگر داشته اند بنابر اين اگر دو تن باشند و تصميم و تدبيرشان با يكديگر اختلاف يافت و هر دو نيز واجب الطاعه بوده هيچ يك در اطاعت برتر از ديگري نباشد; اين سبب اختلاف مردم، برخورد و فساد فراهم خواهد شد، از سويي هيچ يك فرمانبر ديگري نبوده، كه از فرمان او سر برمي تابد، و [ بدين ترتيب ] نافرماني اهل زمين فراگير و عامّ شود، و مردم نيز راهي به فرمانبري و ايمان نيابند و به چنين مصيبتي از سوي آفريدگاري كه باب اختلاف، درگيري و فساد به روي شان گشوده است، گرفتار آمده اند كه آنها را به فرمانبري از دو مختلف دستور داده است. و از جمله اين كه اگر دو امام باشد، بايسته است هر يك از دو رقيب به غير آنچه رقيب بدان خواند، به ويژه در امر حكومت، دعوت كند همچنين هيچ يك آن دو سزاوارتر به پيروي رقيب خود نيست، و بدين ترتيب حقوق، احكام و حدود باطل [ و تعطيل ] مي‌شود. و از جمله اين كه هيچ يك از اين دو حجّت سزاوارتر به سخن گفتن، بيان حكم و امر و نهي از ديگري نيست، و اگر چنين باشد بر هر دو واجب آيد آغاز به سخن كنند در حالي كه هيچ يك از آن دو را نرسد بر رقيب خود پيشي گيرد، اگر هر دو در امامت آييني واحد باشند، و اگر براي يكي از ايشان سكوت روا باشد براي ديگري نيز رواست، و اگر براي هر دو سكوت روا باشد حقوق و احكام از ميان رفته و حدود [ الهي ] تعطيل مي‌شود، و مردم چنان شوند كه گويي امامي ندارد۱. منبع حديث ۱- عيون أخبار الرضا ۲/ ۱۰۱ - ۱۰۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: شفاعت حضرت رضا (علیه السلام) امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: مردی از فرزندان من در سرزمین خراسان با سم، مظلومانه کشته می‌شود؛ نام او، نام من است و نام پدر او نام موسی بن عمران است؛ بدانید هرکه او را در غربت زیارت کند، خداوند گناهان او را می‌آمرزد، گناهان گذشته و بعد از آن را، هر چند به اندازه تعداد ستاره‌ها و قطره‌های باران و برگ درختان باشد. حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: هرکه مرا زیارت کند در حالی که حقی را که خداوند تعالی از طاعت من واجب کرده است بشناسد، من و پدرانم، شفیعان او در روز قیامت خواهیم بود و هرکه ما شفیعان او باشیم، نجات می‌یابد هرچند مانند گناه جن و انس بر او باشد. حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: به زودی من مظلومانه با سم، کشته می‌شوم، هرکه مرا با معرفت (اعتراف به امامت حضرت) زیارت کند خداوند گناه گذشته و آینده او را می‌آمرزد. اباصلت گوید: نزد حضرت رضا (علیه السلام) بودم که عده ای از اهل قم نزد ایشان آمدند، سلام کردند و حضرت ایشان را احترام کرد. سپس فرمود: مرحبا شمایید شیعیان حقیقی ما، زمانی می‌آید که تربت مرا در طوس زیارت می‌کنید، هرکه مرا در حالی که غسل کرده است، زیارت کند از گناهان بیرون می‌آید همچنان که از مادر متولد شده باشد. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
صحیفه امام 28(1).mp3
1.96M
💠 سلسله جلسات 28 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 28) ❌ پایان تدریس جلد شانزدهم ❌ 👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_28(1)_l6w1.mp3/ دانلود نمائید . 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
51.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️گردهمایی ملی روایت عهد با محوریت جهاد تبیین 🔰سخنرانی حاج حسین یکتا در جمع مسئولین جبهه مردمیِ فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🔰نسبت به وقایع اخیر باید آرایش عملیاتی جدیدی گرفت 🔰ماموریت خدا روی زمین نمی ماند می ترسم از جریان انقلاب جا بمانیم 🔰امروز ما را به توحید و اخلاص و توکلِ مان امتحان می کنند 🔺قسمت اول ‏ ادامه دارد......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: هفت بار جانبازی روز دهم جنگ، همراه سیصد نفر از خواهران به جبهه اعزام شدیم. وقتی به ماهشهر رسیدیم، بعضی همانجا ماندند اما من همراه بقیه راهی خط مقدم شدم. آن زمان خط مقدم خرمشهر و آبادان بود. این مدت همراه دکتر چمران بودیم و چون ایشان و همسرشان قبلاً به ما آموزش چریکی داده بودند، قرار گذاشتیم همراهشان به لبنان هم برویم. خرمشهر که سقوط کرد، ما تا پشت کشتارگاه عقب کشیدیم و در بیمارستان ولی عصر (عج) مستقر شدیم. چون خرمشهر خالی از سکنه شده بود، از ما نیز خواستند تا شهر را ترک کنیم. ما جزو آخرین نفراتی بودیم که از خرمشهر خارج می‌شدیم. بعدها در عملیات ثامن الائمه و بیت المقدس شرکت کردم. در والفجر یک شیمیایی شدم... هفت بار مجروح شدم. پای چپم ترکش خورده و تا به حال سه بار عمل شده و احتمالاً آخر هم قطع خواهد شد... [۱] ---------- [۱]: راوی: آمنه وهاب زاده - جانباز 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: اوامر و نواهی الهی و تحقیق مطلب آن که خدای تعالی از باب عنایت ازلیه عباد خود را به توسط عباد مکرّمون و انبیاء مرسلون و کتب سماوی آنها را به اموراتی [۲] از فرائض مستحسنه مأمور نموده که خیر و صلاح دارین آنها در او است ؛ چه موجب تکمیل نفس و اصلاح معاش و معاد است. و از اموراتی نهی فرموده که ارتکاب آنها موجب قبایح صوری و معنوی و فساد امور دنیوی و اخروی آنها است ؛ چنان که بعد از تدقیق نظر مشهود اولی الابصار است که هیچ امری از امور واجبه نیست الاّ آن که حُسن صوری دارد، و هیچ نهی از منهیات شرعیه نیست الاّ آن که قُبح صوری دارد، نهایت امر [۳] ناهی حقیقی حکیم علی الاطلاق بر اثرات و نتایج او کما هو حقّه عالم است، و عبادْ جاهل و غافل. ---------- [۲]: ۳ - کذا، و همچنین در سایر موارد. [۳]: ۴ - اصل: + و. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: بطلمیوس می‌گوید: بر دانشمند لازم است هر وقت فکر نافرمانی خدا در او ایجاد شد، از پروردگارش شرم کند. آسایش و ناراحتی همچنین بطلمیوس می‌گوید: خدا در موقع آسایش، انسان را از فضیلت بهره مند نموده و در ناراحتی، از ثواب و پاداش آن متنعم کرده. دوام در عمل کافی روایت حسنه ای از امام باقر علیه السلام نقل می‌کند که فرمود: بهترین عمل نزد خدا عمل دائمی است، هرچند کم باشد. آفرینش آسمان و زمین در روضه کافی روایت صحیحه ای از محمد بن مسلم، از امام باقر علیه السلام نقل شده که امام فرمود: نخستین مخلوق آب بود، که خدا عرش خود را بر فراز آن قرار داد، سپس آب به فرمان خدا به شکل آتش درآمد، پس از آن آتش خاموش شد و از آن دودی در فضا پراکنده شد و خدا آسمانها را از آن دود آفرید و زمین را از خاکستر خلق کرد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۳۶- دانشگاه حکمت پرتوی از اسرار نماز » دانشگاه حکمت اخلاص، دانشگاهی است که فارغ التحصیلان آن در مدّت چهل روز، به مدارج عالی حکمت می‌رسند و در سایه اخلاص، به حدّی از بصیرت و یقین می‌رسند که فوق تصوّر است. در حدیث، از رسولخدا صلی الله علیه وآله نقل شده است: «مَنْ اَخلْصَ لِلّهِ اربعینَ صَباحاً ظَهَرتْ یَنابیعُ الحِکمةَ مِنْ قَلْبهِ عَلی لِسانهِ» (۲۷۴) هر کس چهل شبانه روز تمام کارهایش برای خدا باشد، (چنان آماده لطف مخصوص الهی می‌شود که) چشمه‌های حکمت از دلش بر زبانش جاری می‌شود. پرتوی از اسرار نماز » ریشه اخلاص آنکه گرفتار ریا می‌شود، هنوز به مرحله یقین و باور نرسیده است. علی علیه السلام می‌فرماید: «الاخلاصُ ثَمَرةُ الیَقین» (۲۷۵) اخلاص، نتیجه یقین است. ممکن است انسان به خدا و قیامت و پاداش و... علم داشته باشد، ولی علم انسان، تا به مرحله یقین و باور نرسد، آن تأثیر گذاری لازم را نخواهد داشت. همه می‌دانند که مرده، قادر بر انجام کاری نیست، امّا خیلی ها، در همان حال، از مرده می‌ترسند. ریاکار، هر چند ممکن است به خدا و قیامت و حساب و کتاب، آگاه باشد، ولی آگاهی او چون به مرحله یقین نرسیده، از اخلاص دور می‌شود. این یقین هم در سایه عبادت بسیار فراهم می‌آید. قرآن می‌گوید: «وَاعْبُدْ رَبَّکَ حَتَّی یَأْتِیَکَ الْیَقِینُ» (۲۷۶) آنقدر عبادت کن تا یقین به تو برسد. اگر یقین داشته باشیم که عالم، محضر خداست، عزت و ذلّت به دست اوست، دنیا و جلوه‌های آن، سرمایه‌هایی کم سود و گذرا و فریبنده است، به اخلاص در عمل کشیده می‌شویم. نان خود را به او دادند و خود، با آب افطار کردند. روز دوّم و سوّم هم این ماجرا تکرار شد. خانواده که سه روز، بی غذا روزه گرفته بودند، با رنگ پریده خدمت پیامبر رسیدند. سوره دهر درباره آنان نازل شد که اشاره به این عمل خالصانه دارد: «إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَآءً وَلَا شُکُوراً» (۲۷۷) ما شما را بخاطر خدا، اطعام می‌دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی خواهیم. آنان، با اخلاص و بخاطر خدا، اطعام کردند، اطعام و بخششی که جزء خصلت و روحیه آنان بود، غذای مورد علاقه خود را دادند، از تکرار مهمان یا سائل، خسته و ناراحت نشدند و هیچ توقع و چشمداشت تشکّر هم از آنان نداشتند. انسان ممکن است گاهی بدون پول، کار کند ولی مایل باشد کارش در جامعه مطرح باشد. گاهی با زبان می‌گوید که توقّع پاداش ندارد ولی در دل، می‌خواهد. گاهی اگر از کار خوب و فعالیت هایش قدردانی نمی شود، دلسرد و ناراحت می‌شود و اگر به تناسب مقامش از او احترام به عمل نمی آید، دلگیر می‌گردد. این‌ها نشانه‌های عدم اخلاص است. مخلص، کسی است که انتقاد یا تمجید مردم در عمل به تکلیف او، بی تأثیر باشد و انسان به وظیفه عمل کند، چه بدانند و تشکّر کنند، یا بی خبر باشند و ناسپاس. ۲- توجّه به تکلیف، نه عنوان نشانه دیگر اخلاص، آنست که انسان در عمل، دنبال کاری برود که ضروری و تکلیف است و بر زمین مانده، هر چند پول و عنوان و شهرت در آن نباشد و برای انسان، رفاه و درآمد و اعتبار اجتماعی فراهم نیاورد. مثل خدمت در مناطق محروم یا روستاها و محیطهای کوچک و دور دست و بد آب و هوا، یا پرداختن به کارهای لازمی که نمود اجتماعی چندانی ندارد، ولی وظیفه است. زمانی در جوانی دو کلاس برای کودکان و جوانان داشتم. در مسیر راه، اگر جوانان به من ملحق می‌شدند، احساس غرور می‌کردم، ولی وقتی کودکان به دنبالم می‌افتادند، کمی احساس کوچکی می‌کردم. از بازارچه ای عبور می‌کردیم. پیرمرد بیسوادی از یک مغازه بیرون آمد و به من گفت: آیا برای خدا درس می‌دهی؟ من هم به اطمینان این که پول نمی گیرم، گفتم: آری. گفت: اگر برای خدا درس می‌دهی، خدای بچه‌ها با خدای بزرگسالان و جوانان یکی است و اگر به تو می‌گویند معلّم بچه‌ها و قصّه گوی کودکان، نباید ناراحت شوی. کلام آن پیرمرد را، یک ارشاد الهی می‌دانستم که به من الهام می‌داد: خدای بزرگان و گمنامان، یکی است. کاش به جایی برسیم که شرکت در جلسات معروف و غیر معروف، تحصیل نزد افراد مشهور یا گمنام، خدمت در مراکز با نمود و بی نمود، تدریس مراحل ساده و ابتدایی یا سطوح عالی و نهایی برای ما یکسان باشد و عزّت را از خدا بخواهیم، نه از پول و شهرت و لباس و کفش و کلاه و مقام...! از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر نوع برخورد و رفتاری که با نماز داشته باشیم، بازتاب آن به زندگی ما برمیگردد... 🎙 ادمین کانال نمازشب 🔸️برشی از قسمت: نماز و بازتاب آن در زندگی ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ؛ اگه فرزند شما نماز نمیخونه ... نماز و هر رفتار دینی یک انتخابه و این انتخاب در یک فرایند شکل میگیره 🔴راهکارهایی برای نمازخوانی کودکان و نوجوانان همراه با استاد ابراهیم اخوی