eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
دو خاطره تلخ و شيرين يكى از دوستان براى من تعريف كرد: روزى در يكى از شهرهاى مذهبى، ابتداى خيابانى منتظر تاكسى ايستاده بودم. در آنجا جمعيت زيادى مثل من منتظر تاكسى بودند. در ميان جمعيت، خانم جوانى كه پوشش نامناسبى داشت، جلب توجه مى كرد. ناگهان خانم مسنى به طرف او رفت و شروع به پرخاشگرى كرد و گفت: «اى خانم! خجالت نمى كشى با اين سر و وضع در بين نامحرمان آمده اى؟ حداقل از خانواده هاى شهدا كه بهترين عزيزانشان را در راه اسلام فدا كردند، حيا كن! » هنوز سخن آن زن ميان سال تمام نشده بود كه زن جوان لنگه كفش خود را در آورد و آن زن معترض را به باد كتك گرفت. اگر مردم پا در ميانى نكرده بودند، معلوم نبود چه بر سرش مى آمد. مدتى از اين جريان گذشت، تا اينكه بر حسب اتفاق، دوباره گذارم به همان خيابان افتاد و همان جريان قبلى تكرار شد. اما با اين تفاوت كه در اين جريان، زنى كه تصميم گرفته بود به خانم جوان تذكر حجاب بدهد، جلو آمد و با خوشرويى به او رو كرد و گفت: «دخترم! تو كه هزار ماشاءالله خانمى زيبا و جذاب هستى، حيف نيست خداى ناكرده مورد تعرض و بى احترامى جوان بى ادبى قرار بگيرى؟ اگر سعى كنى خود را بهتر بپوشانى، هم زيباتر و جذاب تر مى شوى و هم ارزش بالاترى پيدا خواهى كرد». اين خانم آن قدر از اين سخنان زيبا و تشويق كننده گفت كه زن جوان تسليم شد و گفت: چشم مادر و فوراً حجابش را اصلاح كرد. آن گاه دوستم ادامه داد: من وقتى اين دو ماجرا را با هم مقايسه كردم، به اين نتيجه رسيدم كه چرا ما انسان‌ها كار مهمى مثل تذكر دادن و امر به معروف كردن را اين قدر سرسرى مى گيريم و هنگام مواجه شدن با اين گونه مسائل، فوراً احساساتى مى شويم و بعضاً براى فرو نشاندن احساساتمان به جاى اينكه تذكر اصلاح گرانه بدهيم، به افراد حمله مى كنيم؟! در ضمن فهميدم كه خداوند با نشان دادن اين دو جريان، مى خواست مرا متوجه اين مطلب مهم كند كه هنگام تذكر دادن، احساسات و عواطف افراد را در نظر بگيرم و هرگز براى متوجه كردن فرد به يك امر شرعى، تمام شخصيت او را زير سؤال نبرم. از اين دو خاطره به يك نكته مهم مى توان رسيد: اينكه هنگام امر به معروف و نهى از منكر، به ويژه نسبت به امر حجاب، بايد توجه كنيم كه تذكر يا سخن ما به گونه اى نباشد كه آتش لجاجت را در فرد شعله ور كند؛ زيرا اگر چنين شود، نه تنها او از رفتارش دست بر نمى دارد، بلكه به يك مبلّغ براى رفتار ضد دينى اش تبديل مى شود. بنابراين، همه افراد بايد توجه داشته باشند كه مبادا به جاى ترويج فرهنگ حجاب، وضع پوشش بدحجابان را بدتر، و با رفتار تند و نسنجيده خود، لجاجت آنها را بيشتر كنند و آنها را به معنويات بدبين سازند. @zandahlm1357
زيارت عاشورا در هنگام مرگ اللّه العظمى آقاى حاج شيخ محمّدتقى بهجت (ادام اللّه ظلّه الشّريف) مى فرمايند: آية اللّه العظمى آقاى حاج شيخ محمّدحسين اصفهانى (مشهور به كمپانى) كه صاحب آثار و تاءليفات و ديوان و نيز از اساتيد محترم ما بودند از درگاه خدا خواسته بودند كه لحظه آخر عمرشان زيارت عاشورا را بخوانند و بعد قبض روح بشوند. دعاى ايشان مستجاب شد. بعد از اتمام زيارت عاشورا از اين عالم درگذشتند. (۶۷) عصبانيّت بخاطر تعريف و تمجيد حجة الاسلام و المسلمين حاج شيخ عبدالعلى قرهى از دوستان و ياران ديرين امام (رض) مى گويد: حضرت امام خمينى (ره) تحريرالوسيله را زمانى كه در تركيه بودند حاشيه زده بودند. اين كتاب ارزنده و اعلايى است. وقتى مى خواستند اين كتاب را چاپ كنند يك جلدش را آوردند. من خدمت امام بودم. تابستان بود، امام نشسته بودند. وقتى كتاب را خدمتشان بردم و به ايشان نشان دادم تا چشم امام به پشت جلد اين كتاب افتاد آن قدر ناراحت شدند كه كتاب را به زمين زدند و فرمودند: چرا قبل از انجام اين كارها به من نمى گويند؟ بايد اين نوشته از بين برود. پشت جلد اين كتاب از امام خمينى تعريف و تجليل شده بود. من كه جراءت نكردم حرفى بزنم. بيرون آمدم و به آن شخص كه پيشنهاد و چاپ آن عبارات را داده بود گفتم: بايد اين نوشته از بين برود. اين كتاب را به چاپخانه بردند و و همان شخصى كه متصدّى چاپخانه بود تعجّب كرده بود چون او تا بحال چنين جريانى را نه ديده بود و نه شنيده بود. به زبان عربى گفت: هذا سيّدى. (۶۸) از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
عمل علماء اهل سنت موجب تعجب است ولی تعجب از علمای شماست که بفتاوای نادرۀ عجیبۀ فقهاء اربعه و دیگران ابدا اعتراض ندارند یعنی اگر امام اعظم بگوید در فقد آب باید با نبیذ وضو گرفت آقایان شافعیها و مالکیها و حنبلیها اعتراض ندارند و یا اگر امام احمد معتقد برؤیت خدای متعال گردد و مسح بر عمامه را جائز بداند دیگران بر او خورده ۱) *بزرگ است شیعیان از بت و بت پرستی بیزارند ولی چون بحکم قرآن ما مأموریم سجده بزمین پاک نمائیم فلذا قطعاتی از خاک پاک با خود بر می‌داریم که اگر در جائی که دست رسی بزمین پاک نداشته باشیم بر آن خاک پاک سجده نمائیم بهمین جهت الحال که در این صحرا تمام زمین پاک است احتیاجی بآن خاک پاک نداریم چنانچه دیدید حقیر بهمین زمین سجده نمودم این قبیل تهمتها قرنها است از حلقوم خوارج و نواصب که مایل بتفرقۀ مسلمین می‌باشند بیرون آمده تا امروز که بر شما برادران اهل تسنن مشتبه نموده اند که برادران شیعی خود را مشرک و بت پرست بخوانید بالاخره تا غروب بقسمی با آن جمعیت بسیار که غالبا وهابی بودند صحبت نمودم که همگی را متأثر ساخته و استغفار نمودند و با حقیر مصافحه و معانقه نموده از هم جدا شدیم-فاعتبروا یا اولی الابصار. نگیرند و همچنین سایر فتاوای عجیبه نادره از قبیل نکاح أما رد در سفر و یا سجده بر عذره یابسه و یا با لفافه نکاح امّهات نمودن و امثال اینها که بسیار است مورد قدح هیچ فرقه ای قرار نگیرد؟!. ولی وقتی بگویند أئمه از عترت طاهره رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمودند سجده بر خاک پاک کربلا افضل از سایر خاکها می‌باشد و مزید بر ثواب و مستحب است آقایان داد و فریاد برپا کرده جار و جنجال می‌نمائید که شیعیان مشرک و بت پرست می‌باشند و موجب نفاق داخلی شده جنگ برادرکشی را برپا می‌کنید و جاده را برای غلبۀ بیگانگان باز می‌نمائید؟!!. درد دل بسیار است بگذاریم و بگذریم برویم بر سر مطلب اول و بجواب شما بپردازیم نالۀ مظلومیت ما در روز جزا مقابل رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم اثر خواهد داد. خامسا راجع بکبر سن و اجماع بیانی فرمودید که از حیث کبر سن حق تقدم با ابی بکر بوده خیلی بی لطفی فرمودید بعد از ده شب که با دلائل قطعیه عقلیه و نقلیه ثابت نمودیم بطلان اجماع و کبر سن را تازه تجدید مرام نموده و تکرار مطلب می‌نمائید و می‌خواهید وقت مجلس را بتکرار مطالب بگیرید با آنکه در لیالی ماضیه جوابهای کافی داده ایم ولی اینک هم شما را بلاجواب نمی گذاریم. در موضوع سیاست مداری و کبر سن که دلیل حق تقدم برای خلیفه اول ابی بکر قرار دادید عرض می‌کنم چگونه مردم پی باین معنی بردند که برای کار بزرگ پیرمرد سیاستمداری لازم است ولی خدا و پیغمبر او ندانستند که ابی بکر پیر مرد سیاستمداری را در ابلاغ آیات اول سورۀ برائت معزول و علی جوان را منصوب نمودند؟!. نواب- قبله صاحب ببخشید که در میان صحبت شما وارد می‌شوم این قضیه را مبهم نگذارید یک شب دیگر هم اشاره فرمودید در کجا و برای چه کار خلیفۀ أبی بکر رضی اللّه عنه را عزل و علی کرم اللّه وجهه را نصب نمودند چون ما از آقایان (اشاره بعلماء خودشان) که سؤال نمودیم مبهم جواب دادند که امر مهمی نبوده متمنی است واضح بفرمائید تا حلّ معمّا گردد. .... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - ساز و آواز نوا - اساتید : شجریان & علی اصغر بهاری.mp3
5M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 عقل کجا پی برد شیوهٔ سودای عشق باز نیابی به عقل سر معمای عشق عقل تو چون قطره‌ای است مانده ز دریا جدا چند کند قطره‌ای فهم ز دریای عشق گر ز خود و هر دو کون پاک تبرا کنی راست بود آن زمان از تو تولای عشق عشق چو کار دل است دیدهٔ دل باز کن جان عزیزان نگر مست تماشای عشق دوش درآمد به جان دمدمهٔ عشق او گفت اگر فانی هست تو را جای عشق جان چو قدم در نهاد تا که همی چشم زد از بن و بیخش بکند قوت و غوغای عشق چون اثر او نماند محو شد اجزای او جای دل و جان گرفت جملهٔ اجزای عشق هست درین بادیه جملهٔ جانها چو ابر قطرهٔ باران او درد و دریغای عشق تا دل عطار یافت پرتو این آفتاب گشت ز عطار سیر، رفت به صحرای عشق 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
محبت درمانی 01.mp3
7.31M
۱ ❤️خدا.. آره خدا... همون که صاحب همه ی عوالمه برای تو...آره برای خود خودت ، یه فرمول ساده فرستاده، که ؛ چیکار کنی، که خودش و همه، عاشقت باشن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 وهابی‌ها میگن چرا برای ائمه گنبد و بارگاه می‌سازید! این‌ها بدعته و زمینه ساز شرک است! ✅ پاسخ کامل در فیلم بالاچند پرسش از وهابیت:یکم: اگر پیامبر فرموده گنبد نسازید چرا روی قبر پیامبر ساختن چرا شما بقیه قبور را تخریب کردید ولی قبر پیامبر را که دارای گنبد وبارگاه است تخریب نکردید؟ آیا روایتی داریم که بگوید ساختن گنبد وبارگاه روی قبور حرام است به‌جز قبر پیامبر؟ ❓دوم: چرا بارگاه داشتن قبور ابوحنیفه و احمد بن حنبل و شافعی و بخاری و خالد بن ولید شرک نیست ولی بارگاه قبور اهلبیت شرک است؟ چرا عمل به فتوای تخریب قبور فقط در مورد قبور اهلبیت انجام می‌شود؟؟   مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
ولي با همه اين معايبي كه تاريخ نبيل دارد چون متن آن القاآت بها بوده و به اقرار نويسنده و تصويب مراجع صلاحيتدار بهائي تمامي آن به تصويب شخص بها رسيده براي مطالعه ما كمال ارزش و سنديت را دارد. تاريخ ديگر مقاله سياح است كه به قلم عبدالبها بوده و براي بهائيان در حكم آيات الهي مي‌باشد تا آنجا كه گاهي آن را با آواز هم مي‌خوانند اينهم از قلم پسري است كه براي انجام تبليغات به نفع پدر و بزرگ كردن او به رشته تحرير آورده و خوشمزه اينجاست كه خود او در مقامي مي‌گويد: «تاريخ كه علم بزرگي است بايد توسط آكادمي نوشته شود نه اشخاص زيرا در اينصورت ممكن است تحت نفوذ و تاثير احساسات شخصي قرار گيرد» حالا شما خود فكر كنيد اگر پسري به دستور پدر و براي بزرگ كردن او تاريخي بنويسد چه از آب بيرون خواهد آمد - اين تاريخ هم با اينكه داراي مطالبي بي اساس و صرفا تبليغاتي بوده و از نظر عمومي فاقد سنديت است ولي چون منبع آن از نظر بهائيان موثق و غير قابل ترديد است از جهت مغايرت و تضادي كه با تاريخ قبلي دارد مورد مطالعه قرار مي‌دهيم. تاريخ سومي كه مي‌تواند براي مطالعه ما سنديتي يافته و مفيد واقع گردد آنست كه به اسم The Highway Chosen توسط بلانفيلد نوشته شده است مطالب اين كتاب كلا روايات و حكاياتي است كه اعضاي خانواده بها از قبيل دختر و عروس و نوه و پسر و چند نفر از نزديكان و به اصطلاح بهائيان «طائفين حول» براي او نقل كرده اند و اين حكايات توسط شخص يا اشخاصي به انگليسي ترجمه شده است كه در اين زبان احاطه و تسلط نداشته به طوري كه هر مبتدي تحصيل آن مي‌توان دريابد كه اصطلاحات مخصوص انگليسي جانشين آن‌ها شده باشد حتي بلانفيلد نيز صرف وقتي براي اصلاح آنها ننموده و اين [ صفحه ۲۱] مي‌رساند كه در صحت و سقم مطالب و حكايت نيز تفرسي ننموده و هرچه گفته اند نوشته معذلك چون منابع روحاني رسمي بهائي اسناد اين روايات ناقله از طرف افراد «خانواده خدا»؟!! را تاييد نموده و براي بهائيان نمي تواند مورد ترديد قرار گيرد، براي مطالعه ما نيز سنديت و ارزش خواهد داشت. كتب ديگري كه براي مطالعه خودمان مورد استفاده قرار مي‌دهيم كلا به اصطلاح بهائيان از «آيات محكمات» است مانند اقدس كه به قول خود بها بزرگترين كتاب او بوده كتاب رسمي و به خيال خودش به منزله قرآن براي مسلمين و انجيل براي مسيحيان به شمار است تا آنجا كه حتي وقتي در اشراقات خود مي‌خواهد صحبت از عدالت و بيت عدل نمايد براي تشديد و تنفيذ اهميت آن چنين ذكر مي‌كند: «اشراق هشتم اين فقره از قلم اعلي دراين حين مسطور و از كتاب اقدس محسوب» يعني اگرچه در خارج از كتاب اقدس ذكر شده ولي داراي همان اهميت و واجد همان اعتبار مطالب مندرجه در كتاب اقدس است و اين همان اقدس‌ام الكتاب است كه عبدالبها و شوقي افندي به مناسبت مطالب بچگانه و خارج از حدودي كه دارد حتي المقدر در اختفاي آن از انظار و توجه غير مؤمنين كوشيده و از ترجمه آن خودداري كرده اند. و ديگر آثار بها است از جمله «ادعيه محبوب» و «مجموعه الواح» و غيره كه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. @zandahlm1357
تدریس کتاب حضرت حجت 11.mp3
6.57M
🎧 جلسات تدریس کتاب حضرت_حجت 11 👌 اثری بی نظیر حاوی بیانات آیت الله درباره (عج) 🔰 جلسه 1️⃣1️⃣ : تدریس صفحات73 الی 75 👌کسانی که اهل کار علمی هستند ، اگر توسل محضر حضرت داشته باشند ، برکت کار علمی آنها بیشتر می شود 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت ✅ امام زمان (عج) را از زبان یک عارف کامل بشناسیم. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰 مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357