eitaa logo
ضربان حیات
96 دنبال‌کننده
98 عکس
6 ویدیو
24 فایل
*بسم الله الرحمن الرحیم* ‌ ضربان حیات، شنیده می شود وقتی گوش هایت را به صدای تپش قلب قرآن، می سپاری. راه ارتباطی شما با خادمین کانال 🌱 @zaraban_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم در سوره حدید مومنان در برابر ذکر خدا خشوع دارند و این مسئله قلب آنها را زنده نگه میدارد و از روزمرگی و بی تفاوتی نسبت به دستورات وحیانی از جمله انفاق دور مانده و در نتیجه دچار نفاق و فسق نمی شوند. ذکرپذیری باعث می شود مومنان با هدایت رسول امکانات خود را در مسیر قوت بخشیدن جامعه اسلامی و یکپارچگی جامعه در عزتمندی به جریان اندازند. ✅ *بنابراین بهره مندی از ذکر برای حفظ حیات جامعه دینی و برپایی قسط، شرطی ضروری است.* 🔸در سوره مبارکه ص، قرآن که با ویژگی ذی ذکر معرفی شده است، تذکری برای همه عالَمین است و تاثیرات ذکرپذیری و ذکرناپذیری را در انسانها به تصویر می کشد. رسول خدا از طرفی مامور به دعوت انسان ها به توحید و اخلاص در بندگی خدا و نیز امر به صبر و ذکر بندگان اواب و برگزیده خداوند شده است، تا از این رهگذر راههای نعم العبد شدن و عاقبت حسن ماب را بر بندگان بگشاید و از آن سو از مسیر استکبار و پیروی ابلیس و ظهور انواع فساد باز دارد. ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم یکی از دغدغه های مومنین در سوره مبارکه تغابن تعلق به دارایی ها از قبیل خانواده، فرزندان، اموال و.. است که این دغدغه برای ایمان آنها تبدیل به فتنه خواهد شد. زیرا هنگام مواجهه با اوامر رسول دچار تزلزل میشود که پیامدهای آن ایجاد شکاف در خانواده و جامعه است. لذا سوره تغابن با طرح این آسیب ها راه برون رفت از آن ها را از سویی ایمان؛ شنوایی و اطاعت از رسول و از سوی دیگر تقویت باورهای توحیدی بیان می کند. ✅اولویت دار بودن امر رسول برای انسان در همه عرصه هایی که با آن مواجه است، راه رسیدن به آرامش حقیقی و تبدیل شدن تهدیدها به فرصت هاست تا از این رهگذر بروزات اجتماعی همچون انفاق در زمان و موقعیت لازم انجام شود. و آنگونه است که اسماء خداوند در کالبد اعمال خیر، میهمان زمین میشوند. ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 انفاق شرط همراهی با رسل وَلَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَبَعَثْنَا مِنْهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا ... خداوند از بنی اسرائیل پیمان و میثاق محکم گرفت و شرط همراهی با خداوند را اقامه صلاة ،ایتاء زکات ،ایمان به انبیا، یاری کردنشان و نیز قرض الحسنه قرار داد که موجب مغفرت و پاداش الهی است. خداوند در این آیه یادآور می‌شود که در ادیان گذشته نیز این احکام نماز و زکات و ...بوده است و رهبر جامعه از سوی خدا تعیین می شده لذا نماز و زکات و انفاق در کنار پذیرش و یاری رهبران الهی مفهوم می یابد. و اینکه بعد از اخذ میثاق و بیان احکام و شرایط ،حجت بر آنان تمام شده و از راه راست منحرف می شوند. التزام و پایبندی بر عقود الهی موجب استحکام در زندگی فردی و زندگی اجتماعی است. در آیات بعد عوامل نقض میثاق را ، تحریف کلام خدا ،عدم توجه به ولی الهی ،نسیان و فراموشی آیات، قساوت قلب و خیانت در امانت های الهی می‌داند که موجب دور شدن از رحمت الهی و گمراهی می شود. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 @zarabane_hayat @ghadrschool
💫 💫 💫 💫 💫 حضرت رسول صلی الله علیه و آله طعامی را بین دیگران تقسیم می‌کردند، یک نفر گفت : همه را دادیم و هیچ برایمان نماند. حضرت فرمودند: آنچه را دادیم، برایمان ماند و آنچه را ندادیم، برایمان نماند. 💫 💫 💫 💫 💫 *مشرکان و منکران معاد زینت های ناپایدار دنیا را پایدار تصور کرده در حالیکه مؤمنان با علم به ناپایداری آنها، در صدد هستند تا به بهترین وجه(احسن عمل) از آنها استفاده کرده و آنها را به اجر پایدار در آخرت تبدیل می کنند.* 💫 💫 💫 💫 💫 @zarabane_hayat @ghadrschool
🔰 کریم اهل بیت (ع) 🔻 رهبر انقلاب، آن كسانى كه از لحاظ امكانات مالى يك برجستگى‌اى دارند بايستى يك اوجى از ايثار نشان بدهند، امام مجتبى عليه‌السّلام یک مرتبه نصف اموالش و يكبار تمام اموالش را بخشید. «خرج من جميع ماله» توى روايت آمده، همه چيز را بخشید. ۶۶/۱۱/۲۷ 💻 @Khamenei_ir
✨ اطعام ارزش دارد،ولی در زمان قحطی ارزش بیشتری دارد. ✨ دل کندن از مال به نفع فقرا همچون عبور از گردنه هاست،و راه بهشت از میان این گردنه ها می گذرد. ✨ در حدیثی می خوانیم که امام رضا علیه السلام هنگام غذا خوردن،سینی بزرگی کنار سفره اش قرار می داد و از هر چه در سفره بود بهترینش را در آن می گذاشت و برای فقرا می فرستاد و آیه «أَوْ إِطْعامٌ فِی یَوْمٍ ذِی مَسْغَبَهٍ» را تلاوت کرده و می فرمود:خداوند می داند همه مردم توان آزاد کردن برده را ندارند،لذا راه دیگری را برای بهشت رفتن مردم باز کرد.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🍃شاخصه ولی الهی ایمانی است که انفاقش در دلِ نماز است إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ سوره مبارکه مائده؛ آیه 55 سوره مبارکه مائده اهل کتابی را ترسیم می کند که به نیاز دین و دینداری رسیده‌ اند، اما به دلیل فسق و نفاق علمای مدعی دین دچار انحراف شده اند. در این شرایط مردم نیز با تبعیت از هوای نفس از التزام و اجرای احکام دور شده اند. به همین دلیل در این سوره ویژگی های آسیب زای اهل کتاب را برای جلوگیری از ایجاد انحراف در جامعه دینی و برائت از طاغوت بیان می دارد. در مقابل جریان باطل، جریان حق در سوره مبارکه مائده به سمت استقرار ولایت الهی و اجرای احکام دین در حرکت است؛ چراکه نفع حقیقی در اجرای احکام خداوند است و این اجرا در صورت استقرار نظام ولایی امکان پذیر است. اجرای احکام حیات آفرین است و باید برای رسیدن به زندگی حقیقی به دنبال ولی الهی و اجرای حکم بیان شده از جانب او بود. به همین دلیل در سوره مبارکه مائده شاخصه های ولی الهی معرفی می شود. یکی از افراد باایمان که خضوع و التزام کامل به احکام الهی دارد، متوجه نیازهای مردم است و شاخصه اش اهل انفاق بودن می باشد. بدین ترتیب ولایتی که از سوی خداوند تعیین شده، موجب برابری و برادری، نظام سازی طیبات و پاک شدن بدی ها و ناپاکی های جامعه و ورود افراد آن به رضوان و جنات الهی می گردد. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 @zarabane_hayat @ghadrschool
بسم الله الرحمن الرحیم وقتی‌خدایت فرمود ای ضحی بنگر که من ترا رها نکرده ام آنگاه که یتیم بودی و ماوایت شدم فقیر بودی وبی نیازت کردم واز نور هدایتم سیراب.... پس تو نیز دستگیری کن هر یتیم ونیازمندی را از آن زمان تو پناه و پشتیبان و تکیه گاه همه خلق جهان شدی تا آنچه خدایت بتو روزی کرد بی کم وکاست برای بندگانش انفاق کنی..... ای ضحای عالم نمی دانم انفاق را چگونه در وصف تو بیاورم آنگاه که همه وجودت را در راه خدایت در طبق اخلاص گذاشتی تا تمام بینوایان و یتیمان عالم را دستگیری کنی..... ای الگوی هر دو جهان تو خود آیه محکم انفاق هستی که در تمامی سوره تفصیل وشرح داده شدی ای ضحای عالم.... نیازمندیم وفقیر و محتاج دستگیری ات دستمان بگیر وازچشمه خزائن الهی وجود تشنه مارا سیراب کن یتیم و درمانده ایم مارا تو سرپرستی کن واز گم شدن در بیابان ضلالت و گمراهی برهان... چرا که تنها با یاری و دستگیری تو تمامی عسرهایمان به یسر تبدیل میشود...
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 الصّادق (علیه السلام)_عَنْ عَبْدِ‌اللَّهِ‌ بْنِ‌ مَیْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً حَتَّی یُشْبِعَهُ لَمْ یَدْرِ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ مَا لَهُ مِنَ الْأَجْرِ فِی الْآخِرَهًِْ لَا مَلَکٌ مُقَرَّبٌ وَ لَا نَبِیٌّ مُرْسَلٌ إِلَّا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ ثُمَّ قَالَ مِنْ مُوجِبَاتِ الْمَغْفِرَهًِْ إِطْعَامُ الْمُسْلِمِ السَّغْبَانِ ثُمَّ تَلَا قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ أَوْ إِطْعامٌ فِی یَوْمٍ ذِی مَسْغَبَةٍ* یَتِیماً ذا مَقْرَبَةٍ* أَوْ مِسْکِیناً ذا مَتْرَبَةٍ. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 امام صادق (علیه السلام) _ از عبدالله‌ بن‌ میمون قدّاح روایت شده است: امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرکس مؤمنی را سیر گرداند، پاداش و ثواب او را در قیامت هیچ‌کس از آفریدگان خدا و هیچ ملک مقرّب و پیغمبر مرسلی جز پروردگار عالمین کسی نمی‌داند. بعد فرمود: «از اسباب آمرزش، طعام دادن مسلمان در روز سختی است. چنانچه خدای تعالی می‌فرماید: أَوْ إِطْعامٌ فِی یَوْمٍ ذِی مَسْغَبَةٍ یَتِیماً ذا مَقْرَبَةٍ أَوْ مِسْکِیناً ذا مَتْرَبَةٍ، یا خورانیدن طعام یتیمی را که خویشاوند است یا تهیدستی را که نیازمند است در روز گرسنگی ». 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 📚 منبع : تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۲۶  الکافی، ج۲، ص۲۰۱/ وسایل الشیعهًْ، ج۲۴، ص۳۰۹/ بحارالأنوار، ج۷۱، ص۳۷۳/ إرشادالقلوب، ج۱، ص۱۴۷/ ثواب الأعمال، ص۱۳۶؛ فیه: «مسلما» بدل «مؤمنا» / نورالثقلین @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم سوره مریم راه های بهره مندی از نهایت رحمت الهی را مطرح می کند که مهم ترین آن همانا نماز و زکات است که وصیت و میراث همه انبیای الهی است که خود بالاترین بهره را از رحمت الهی داشته اند. زندگانی این بزرگواران که به عنوان ذکر در این سوره مبارکه آمده است همگی شیوه های بهره مندی از نهایت رحمت و فیض الهی را به تصویر کشیده است. در مقابل این گروه، کسانی هم هستند که به دلیل تضییع نماز و پیروی از شهوات از رحمت الهی و از صف انبیای الهی دور می مانند ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم سوره مبارکه انعام با حمد و معرفی خداوند خالق عالم تکوین و تشریع‌؛ به بیان جعل ظلمات و نور در عالم میپردازد و برای نشان دادن مسیرهای عبور از ظلمات به نور و خروج از انواع شرک و عِدل، سطوح گوناگونی از احتجاجات خداوند را مطرح میکند. تا در نتیجه آن دعای انسان به سوی خداوند خالص شود. در سوره مبارکه حدید گذراندیم که باورهای توحیدی و ایمان افراد جامعه ایمانی ایشان را به سوی انفاق در راه خداوند سوق دهد تا این باورها در عمل ایشان جریان یابد و از نفاق خارج شوند. از جمله نتایجی که در اثر خروج از شرک و دعای غیر توحیدی عاید انسان ها می شود تعقل،تقوا و بهره مندی از ذکر و رحمت است. زیرا انسانی که نفع و ضرر را تنها از خدا بداند و مبنای حب، دعا و عمل خود را فقط خداوند و احکام الهی قرار دهد از ثمرات و برکات ولایت پذیری سیراب میشود. انفاق و جریان سازی آن که از احکام خداوند و رسول است، محصول اجتماعی است که بر دلایل فطری و توحیدی اتکا دارد و با پذیرفتن وِلایت(سرپرستی) و وَلایت(حب و مودت) خداوند و مبنا قرار دادن کتاب و احکام شریعت، شرایط شکوفا شدن فطرت ها و بهره مندی از نور را فراهم میکنند. ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ بسم الله الرحمن الرحیم 🔸سوره مبارکه حدید از طریق تقویت باورهای توحیدی و ایمان افراد جامعه ایمانی درصدد است ایشان را به سوی انفاق در راه خداوند سوق دهد تا این باورها در عمل ایشان جریان یابد و از نفاق خارج شوند. که محصول آن ایجاد وحدت و یکپارچگی در افراد جامعه دینی و عمل به آنها به حکم خداوند و رسول است. در غیر این صورت منجر به تقویت شکاف ها و دوگانگی ها در جامعه میشود. 🔸سوره مبارکه غافر با تقویت روحیه مقاومت، مجاهدت، دعا و معنویت در مقابل کافرینی که به تقابل آیات و کتاب و وحی می پردازند؛ انسان ها را به امدادهای غیبی خداوند و استغفار ملائکه توجه داده و با بیان راه کارهای برون رفت از جدال آیات، خارج شدن از شرک و اعتدال، مسیرهای هدایتی را روشن می سازد. نظام کفر از هر کید و مکری برای مقابله و جدال با آیات استفاده می کنند تا با باطل جلوه دادن حق، انسان ها از اعتدال های فطری خارج ساخته و با رواج شک و تردید ها به جدایی ها؛ تفرقه ها و دوگانگی ها قوت بخشد. اما به واسطه خواندن خالصانه خداوند و اعتقاد به خداوند سمیع بصیر و غافرالذنب و رجوع مکرر به خداوند مسیر استغفار و جبران نواقص و کاستی ها را می آموزد. محصول این حرکت مستغفرانه فائق آمدن بر مکرهای دشمنان و وحدت و یکپارچگی و دلگرمی مومنان است. ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم در سوره مبارکه طه، بنی اسرائیل از رسول تبعیت کرده و همراه او هجرت می کنند، و در این مسیر خداوند مستقیم رزق آنها را از آسمان نازل می کند، و می گوید *کلوا من طیبات ما رزقناکم* اما شرطی می گذارد... *و لا تطغوا ... یعنی در استفاده از رزقی که به شما دادم از حد اعتدال تجاوز نکنید.* و در آیات آخر بر این حقیقت تأکید می کند که این خداوند است که رازق است و مخلوق به او نیاز دارد و او نیازی به خلق ندارد *لا نسئلک رزقا نحن نرزقک* در سوره مبارکه حدید مومنین را تشویق به انفاق در راه خدا می کند و منشا این انفاق را تقوا و ایمان به خدا و رسول می‌داند. گویی به مومنینی که در سوره طه به پیامبر خود ایمان اوردند و همراه او هجرت کردند و خداوند رزق انها را به شرط *عدم طغیان* داد، می گوید حال صدق نیت خود را ثابت کنید و اگر واقعا به من و رسول ایمان آورده اید و فهمیدید که من رازقم پس در عمل هم این ایمان را نشان داده و از آن رزقی که خود به شما داده ام انفاق کنید، که *انفاق شکر عملی نعمت های الهی است.* ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم سوره مبارکه ملک با رونمایی از جریان برکت در همه عالم مُلک، مشاهدات انسان را به پدیده های طبیعی و رخدادهای زندگی تقویت کند، او را از روزمرگی ها و غفلت ها خارج کند و به او نشان دهد هر چیزی در عالم دائر مدار غرض و حکمتی است. نذیر کسی است که در سوره انسان ها را نسبت به ربوبیت خداوند و قدرت او آگاه ساخته و با فعال ساختن علم و ادراک، تفکر و تعقل؛ حیات و زندگی معنوی را در آنها جاری می سازد. سوره مبارکه حدید نیز با معرفی اسماء و افعال الهی و تقویت باورهای ایمانی راز حیات و حیات بخشی را در فهم ربوبیت و قادریت خدا بیان میکند تا به واسطه این درک حضور، باید و نبایدهای خود را تنها از خدا بگیرد و با اطاعت از منویات رسول‌؛ به انفاق و خیرات اجتماعی اهتمام ورزند و به این واسطه از شکاف ها جلوگیری شود. انجام انفاق و بهره مندی از منافع آن منوط به مسیر شاکرانه و استفاده از سمع؛ ابصار و دارایی ها در جهت ولایت نذیر است که در نتیجه آن در مسیر صراط مستقیم قرار میگیرند. این مهم نیز با خشیت داشتن از خداوند محقق میشود که موجب بهره مندی از مغفرت و اجر میشود ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ارسالی از طرف سرکار خانم طباطبایی 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 انسانی که از طفولیت خارج شده و *حس مسئولیت* در او زنده شده است، اگر تعلقی نسبت به مجموعه ای احساس کند، نسبت به نواقص آن بی تفاوت نیست. نمی‌تواند منتظر بنشیند تا مسئولان آن مجموعه متوجه آن خلل ها بشوند و درصدد رفعش برآیند؛ او خود به جهت کمک به مسئولان و دیگر اعضای مجموعه، *قیام می‌کند* . برای رفع چاله چوله ها، شب و روز نمی‌شناسد. در خفا و آشکارا می‌کوشد نواقص را بیاید، سپس، آنها را بررسی می‌کند و تلاش می‌کند تا به بهترین شکل آن را برطرف کند. از آن جایی که این حرکت، *جوششی درونی* است، نه تنها تلاش فرد بر این خواهد بود که به بهترین نحو، کار خود را انجام دهد، که این تلاش، با کوچکترین منت و آزاری نیز همراه نیست. ✨ چنین انسانی، خدا را مقابل خود می‌بیند و اجرش را از او می‌خواهد، لذا رفتارهای دیگران یا بی توجهی هاشان، نه او را ناراحت می‌کند و نه ترسی بر دلش می اندازد. همین بریدن از دیگران، باعث می‌شود که *عملش خالص و به دور از ریا شود* و کلام و رفتارش همواره بر طریق معروف باقی بماند. ✨گویی کشاورز یا باغبانی است که *از سر عشق* ، محصولاتش را می‌کارد و به آنها رسیدگی می‌کند، و خداوند نیز در محصولاتش برکت می اندازد؛ چه آن محصول، گندم باشد و در برابر هر دانه گندم، هفت خوشه برویاند، و چه آن، درخت‌های میوه ای باشد که بارانی بر آن ها باریدن بگیرد و محصولاتش را مضاعف کند. ✨مسلم است که هیچ کشاورز یا باغبان دوراندیشی، پس از آن همه زحمت، نتیجه زحماتش را بر باد نمی‌دهد، یا دسترنج زحماتش را به آتش نمی‌کشد✨ 🌱 و همین گونه است *فرد تلاشگر منفق* ؛که تلاش خود را با منت و بدرفتاری، بی ارزش نمی‌کند. 🌱 @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم بر اساس سوره قلم در دارایی های انسان، حقوقی برای فقرا وجود دارد که باید آنها را پرداخت. اگر انسان توهم مالکیت اموالش را داشته باشد از ادای این حق امتناع می ورزد. اگر ببیند که به اراده الهی در لحظه ای هرچه دارد ممکن است به کلی از بین برود، دیگر خود را مالک چیزی نخواهد دانست. سوره قلم شرح حال افرادی را می دهد که در همین دنیا توفیق فهم این حقیقت را داشته اند، چراکه اگر فردی با این توهم از دنیا برود عذابی که در آخرت خواهد چشید بسیار بزرگتر از عذاب از دست دادن دارایی هایش در همین دنیاست. چنین فردی علاوه بر منع خیر، ممکن است دچار سایر رذایل اخلاقی از جمله سخن چینی و طعنه زدن نیز بشود . از همه بدتر اینکه ممکن است در مقابل رسولی که دارای اخلاق بسیار پسندیده است دچار بدرفتاری و تکذیب شود. ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم پایبندی به *دین قیمه* یعنی دینداری منهای خمودگی و بی تفاوتی، بدون دادن زکات ممکن نیست. که در کنار اقامه نماز لوازم بندگی مخلصانه را می سازد. در این سیر، رسول و سیره او شفاف کننده و متمایز کننده خیر و شر است. برای اینکه بتوان از سیره رسول و احکام کتاب بهره کامل را برد و مخلصانه بندگی خدا را کرد، نیازمند خشیت هستیم. یعنی پذیرش و افتادگی در مقابل حرف خدا. در سوره حدید رسولان الهی مردمان را به *اقامه قسط* رهنمون می سازند که انفاق راهکار اصلی این مهم است. بنابراین وقتی به امامت رسول، دین قیمه برپا شده و مومنان با اخلاص، زکات را در جهت پاکسازی بستر رشد خود و دیگران پرداخت کنند، با این افراد رشدیافته، امکان شکوفایی استعدادها فراهم شده و انفاق و در نتیجه قسط در جامعه دینی اقامه می شود. ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم سوره مبارکه انبیاء غفلت را به عنوان بیماری اصلی زندگی بشر معرفی می‌کند، بواسطه غفلت، انسان‌ها از توجه به عاقبت خود و حساب‌شان که دائماً به ایشان نزدیک می‌شود، اعراض نموده و با عواقب سخت و غیرقابل جبران آن روبرو می‌شوند. برای جلوگیری از این عاقبت شوم، خداوند بواسطه فرستادن انبیاء الهی و جریان ذکر، غفلت انسان‌ها را برطرف می‌نماید. از طرف دیگر، رسالت تمامی انبیاء الهی، اقامه امت واحده توحیدی است؛ امتی که عبودیت خداوند متعال در تمامی ارکان آن موج می زند. برپایی چنین جامعه توحیدی توسط منجی عالم بشریت، حضرت اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به تحقق می پیوندد و درنهایت صالحان، زمین را به ارث می برند. بنابراین امام معصوم که خود پرچمدار عمل به اوامر و نواهی الهی است، با اقامه نماز و ایتاء زکات جامعه را به سمت یکپارچگی سوق می دهد. از این سو، انسان های صالح که همراستا با امام زمان خود در جهت ایجاد ذکر در جامعه و رفع شکاف های موجود حرکت می کنند، می توانند جزء بازوان توانمند امام در برپایی این اجتماع با شکوه جهانی باشند. ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم 🍂🍃 حاقه ابتدایش حق است و انتهایش حق آن چیزی که در تمام سوره جریان دارد جریان حق است. حقی که اگر با آن مواجهه درستی صورت گیرد سبب نجات و اگر در مقابلش طغیان و عصیان باشد سبب هلاکت است. 🌻 سخن از قوانین حق حاکم بر عالم هستی است. آنکه اهل یمین است به واسطه برخورد صحیح با قوانین جاری حق، بهره مند از نعمات دنیوی و اخروی الهی است. و آنکه اهل شمال است، در مقابل قوانین حق عصیان کرده و زمینه هلاکت خود را فراهم کرده است. 🍂🍃 باور آن که حق آن است که همه بهره مند از نعمات باشیم، زمانی حاصل می شود که علم به حقیقت این دنیا و فانی بودنش را در خود تقویت کرده باشیم. با چنین باوری در نزد اهل یمین، مال برای همه و قسط و عدل لازمه حیات طیبه است. و آنچه سبب خسران و نابودی اهل شمال است، خروج از اعتدال و خواستن مال برای خود است. و این مواجهه غلط با قوانین حق حاکم بر این عالم موجب بهره مندی اهل شمال از عذاب الهی میگردد. خدا کند، که خوب جریانات حق را شناخته و در مقابل قوانین حاکم بر عالم هستی فرمانبردار بوده و به سبب آن باور، در همه حال اهل انفاق باشیم. ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
كلمه‌‏ى «قوام» به معناى حد وسط است. خرج كردن محدوديّت دارد. اسراف جايز نيست، حتّى در انفاق. ميانه‏ روى در عبادت و انفاق، ارزش است. @zarabane_hayat @ghadrschool
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨✨✨✨ 🔸 بسم الله الرحمن الرحیم آن فردی که دارایی های زندگی دنیایی اش را منتسب به خود می داند و عالم را میراث خدا نمی بیند ؛ به مرور این توهم برایش به وجود می آید که آنچه باعث دوام و بقای او در زندگیش شده همین دارایی هاست . در نتیجه چنین تفکری؛ این فرد هیچ‌گاه حاضر نخواهد بود از دارایی و مالی که گمان می کند سبب بقایش در جامعه شده انفاق کرده و سهمی از دارایی هایش برای بقیه قائل شود . به جای اینکار ، دارایی هایش را اسبابی می کند برای علو و برتری جویی در میان انسان های دیگر و مسلم است که این برتری جویی او همراه خواهد بود با به شماره درآوردن دارایی هایش در نزد افرادی که ظاهرا از دارایی های او بی بهره هستند . در نتیجه فردی که اهل همز و لمز ( عیب جویی ) دیگران است نمی تواند اهل انفاق باشد چرا که انفاق با همسان سازی جامعه تمامی علو ها را در هم می شکند ‌ ✨✨✨✨✨✨✨ @zarabane_hayat @ghadrschool
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ✨وَ اذْکرُوا بِجُوعِکمْ وَ عَطَشِکمْ فِیهِ جُوعَ یوْمِ الْقِیامَةِ وَ عَطَشَهُ و به گرسنگی و تشنگی خود در این ماه، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را یاد کنید ✨ *وَ تَصَدَّقُوا عَلَی فُقَرَائِکمْ وَ مَسَاکینِکمْ* *و بر فقیران و مسکینان خود صدقه دهید* 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 📚منبع: گزیده ای از خطبه ی شعبانیه
🍀 اگر در جامعه گرسنه‌‏اى وجود داشت، سير كردن او واجب است و بى‌‏تفاوتى نسبت به او، سبب دوزخى شدن مى‌‏گردد. 🍀 شايد مراد از اطعام مسكين، تمام نيازهاى او باشد نظير پوشاك، مسكن، نه فقط خوراك و غذا. @zarabane_hayat @ghadrschool