eitaa logo
ضرب المثل
32.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
886 ویدیو
13 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃نتیجه پرداخت زکات 💠 خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَکِّیهِمْ بِها 💌توبه ۱۰۳ از اموالشان زکات بگیر تا بدین‌وسیله پاکشان کنى و (اموالشان را) نمو دهى‏. ✍«زکات» از ریشۀ «زک‌ی» که به معنی رشد، زیادشدن و همچنین طهارت است. زکات را زکات نامیده‌اند به خاطر اینکه به سبب آن، امید زیادشدن مال می‌رود و همچنین باعث طهارت مال می‌شود. 👈با مراجعه به قرآن کریم، می بینیم که زکات علاوه بر پاک کردن مال، چیز دیگری را هم طهارت می‌دهد و آن عبارت است از خود زکات‌دهنده! طهارتی که از قطع علاقه به مال دنیا و مال‌اندوزی دارد و روحیۀ سخاوت و نوع‌دوستی را در انسان پرورش می‌دهد. ‌ @zarboolmasall
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امسال در مراسم سراسر کشور بچها بودن که میخوندن: عزیزم مهدی 💚 دانش آموزا حرفای دلشون رو با امام زمان زدن😍 @zarboolmasall
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴حق بزرگی که گردن ماست ✍تک تک وعجل فرجهم های صلوات هامونو مدیون امثال آقای کافی و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی هستیم که امام زمان رو تو زندگیمون زنده کردن ❤️عزیزم مهدی💚 از تولدم گفتن به من سرباز حجت ابن الحسن میگفت با این اقا حرف بزن مادر بزرگم🥺 @zarboolmasall
📝 ضرب المثل های مازندرانی : ناشی یِ دَس داغی هدانه، اسب سوآل ره داغ کِنده. معنا : دست آدم نابلد داغی بدهند، پیشانی اسب را داغ می کند. (بجای سُم اسب) مفهوم کنایی : این مثل می خواهد بگوید کار را باید دست کاردان داد وگرنه ممکن هست طرف بدجور خراب کند. 📝 ضرب المثل های مازندرانی : ناشی یِ دَس داغی هدانه، اسب سوآل ره داغ کِنده. معنا : دست آدم نابلد داغی بدهند، پیشانی اسب را داغ می کند. (بجای سُم اسب) مفهوم کنایی : این مثل می خواهد بگوید کار را باید دست کاردان داد وگرنه ممکن هست طرف بدجور خراب کند. @zarboolmasall
ضرب المثل " تعارف شاه عبدالعظیمی" از کجا اومده !؟ قدیما که تهرانی‌ها با ماشین دودی میرفتن زیارت شاه عبدالعظیم پول رفت و برگشت ماشین رو باید اول میدادن، برای همین اهالی شهر ری که مطمئن بودن اینا چون پول بلیط رو قبلا دادن حتما برمیگردن خونه هاشون، الکی تعارف میکردن که تو رو خدا شب پیش ما باشین ! :)) @zarboolmasall
حکایت علم و مال دو شاهزاده در مصر بودند ، یکی علم اندوخت و دیگری مال اندوخت . عاقبته الامر آن یکی علّامه عصر گشت و این یکی سلطان مصر شد . پس آن توانگر با چشم حقارت در فقیه نظر کرد و گفت : من به سلطنت رسیدم و تو همچنان در مسکِنت بماندی . گفت : ای برادر ، شکر نعمت حضرت باری تعالی بر من واجب است که میراث پیغمبران یافتم و تو میراث فرعون و هامون . که در حدیث نبوی (ص) آمده : العلماء ورثـه الانبیاء من آن مورم که در پایَم بمالند — نه زنبورم که از دستم بنالند کجا خود شکر این نعمت گزارم — که زور مردم آزاری ندارم ؟ @zarboolmasall
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌸🍀🌼🍁      ســ🥰✋ـــلام دوشنبه قشنگتون بخیر🌺🍃 روزتون پراز مهربانی🌸🍃 امیدوارم امـروز یکی از بهترین روزهای🌺🍃 زنـدگیتـون بـاشد پـر از 🌸🍃 شـادی ،آرامـش ،خوشبختی 🌺🍃 دوشنبه تون عالی الهی بهترینها نصیبتان🌸🍃 @zarboolmasall ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‌‌‌
✍آورده اند که بهلول در خرابه ای مسکن داشت و جنب آن خرابه، کفش دوزی بود که پنجره اش بر خرابه مشرف بود. 🍂بهلول، ذخیره ی ناچیزی داشت که زیر خاک پنهان نموده بود، هرگاه احتیاج می یافت خاک را زیر و رو کرده به قدر کفاف از آن بر می داشت و بقیه را مجددا زیر خاک مدفون می ساخت. کفش دوز بر این قصه واقف شد و روزی در غیاب بهلول، ذخیره ی او را به سرقت برد. 🍂چون بهلول به سراغ پول رفت و جای آن را خالی دید دریافت که این عمل از کفش دوز صادر شده، پس نزد او رفت و از هر دری سخن راند و بدون اشاره به ماجرا، از وی خواست که مساله ای را برایش حساب کند. آن گاه چندین خرابه را نام برد و به دنبال هر یک، مبلغی را ذکر کرد و آخر گفت : 🍂می خواهم همه ی این پول هایی را که در نقاط مختلف ذخیره کرده ام را بیاورم و در این خرابه پنهان کنم، آیا مصلحت می دانی؟ کفش دوز، نظر بهلول را تایید کرد و پس از رفتن او، دیگ طمعش به جوش آمده با خود حساب کرد که چون بهلول پول هایش را از نقاط مختلف جمع کند و به خرابه بیاورد و جای پول های خود را خالی ببیند اطمینانش سلب شده به طور حتم از تصمیم خود منصرف خواهد شد. 🍂پس بهتر آن است این مختصر پولی که به سرقت برده به جای خود بر گرداند و پس از این که بهلول تصمیم خود را عملی نمود، همه ی پول ها را به یک باره به سرقت ببرد. کفش دوز آن چه را به سرقت برده بود به جای خود باز گرداند و مدتی بعد بهلول به خرابه آمده آن ها را برداشت و آن محل را ترک کرد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @zarboolmasall
🔰چگونه امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدالت را در جهان بر پا می‌کند؟ *⃣با نظر به دوره‌های مختلف تاریخ اسلام، می‌بینیم که همه احکام اسلامی، آن‌گونه که تشریع شده، به اجرا درنیامده‌اند و چه بسا هوا و هوس‌های حاکمان و سوء استفاده از گزاره‌های دینی نیز بر این تاریکی و جهالت افزوده است. از این‌رو می‌توان به نحو خلاصه مبانی چگونگی برپایی عدالت در جهان را در این سه امر جستجو کرد: 1⃣۱-عمل راستین به کتاب خدا امام علی (علیه‌السلام) در خطبه‌ای در خصوص وقایع ظهور می‌فرماید: او (حضرت مهدی) خواسته‌ها را تابع هدایت می‌کند، هنگامی‌که مردم هدایت را تابع هوس‌های خویش قرار می‌دهند و در حالی که (به نام تفسیر) نظریه‌های گوناگون خود را بر قرآن تحمیل می‌کنند، او نظریه‌ها و اندیشه را تابع قرآن می‌سازد.(۱) 2⃣۲-احیاء سنت و سیره حقیقی رسول گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله) در روایتی از امام محمدباقر (علیه‌السلام) در پاسخ به این سؤال که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چگونه عمل خواهند کرد؟ آمده است: همان رفتاری که پیامبر خدا (صلی‌الله علیه و آله) کرد تا اسلام را چیره نماید. [راوی می‌گوید] گفتم: رفتار پیامبر خدا (صلی‌الله علیه و آله) چه بود؟ فرمود: آنچه را در جاهلیت بود، باطل کرد و با عدالت ورزی میان مردم، از نو آغاز نمود. قائم نیز همین گونه است. چون قیام کرد، آنچه را به روزگار سازش [با دشمنانمان] در دست مردم بوده، باطل می‌کند و با عدالت ورزی میان آنان، از نو آغاز می‌نماید.(۲) 3⃣۳-احیای ارزش‌های اسلامی حقیقت آن است که ارزش‌های اسلامی در طول تاریخ «غریب» بوده و یکی از عملکردهای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، احیای این ارزش هاست. از این‌رو در روایتی از امام محمدباقر (علیه‌السلام) آمده است: وقتی قائم ما قیام می‌کند، مردم را به امر تازه‌ای دعوت می‌نماید، چنان كه پیغمبر (صلی‌الله علیه و آله) مردم را بدین گونه دعوت نمود. اسلام در حال غربت ظاهر شد و به زودی مانند روز اول غریب می‌شود پس خوش به حال غریبان.(۳) 🔅آنچه بیان شد، مبانی عملکرد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در تحقق عدالت جهانی را شامل می‌شود؛ اما می‌توان با توجه به روایاتی که در این باب وارد شده است، مؤلفه‌های عملکرد ایشان را نیز به نحو ذیل بیان کرد: ۱-شیوه‌های نوین در دعوت به دین و دین‌داری. [بر مبنای تبلیغ فرهنگی و زبان محبت] ۲-احیای اصول، احکام و معارف مهجور و معطّل مانده. ۳-تصحیح برداشت‌های ناصواب از کتاب و سنت. ۴-تطبیق برخی از احکام و مقررات با شرایط و تحولات رخ داده در زندگی نوین بشر. ۵-آشنا ساختن بشر بادانش‌ها و اسرار هستی.(۴) 🌱🌱🌱 📄پی‌نوشت‌ها: ۱. شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج‌البلاغه، تهران، نشر اسوه، ۱۴۱۵ ق، خطبه ۱۳۸. ۲. شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، نجف، چاپ حسن موسوی خرسان، ۱۳۷۸ ۱۳۸۲ ق، ج۶، ص۱۵۴. ۳. علامه مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، مؤسسه الوفاء، ۱۴۰۳ ق، ج‌۵۲، ص۳۶۶. ۴. محمدی ری‌شهری، محمد، دانش‌نامه امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، قم، پژوهشگاه قرآن و حدیث، ج۹، ص۱۶۵. @zarboolmasall
هدایت شده از قاصدک
. 👈 چرا باند و قبیله های سیاسی از حضور رسایی در مجلس می‌ترسن؟! ♻️ رأی به حمید رسایی را به دوستان و دیگر همراهان، توصیه کنید. کد انتخاباتی ۴۳۲۵ 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1