eitaa logo
ذره
255 دنبال‌کننده
479 عکس
480 ویدیو
27 فایل
ذره ای بودم و هستم، به امید تو نشستم تا مرا هم به سر چشمه رسانی به ذره گر نظری بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند خادم کانال: @Javanenqlabi
مشاهده در ایتا
دانلود
سرو است و به ایستادگی متهم است از شش جهت آماج هزاران ستم است شعرم همه ارزانی این یک مصراع: جمهوری اسلامی ایران، حرم است "میلاد عرفان پور
🌷 خاطرات شهید همت: 🌿 به زحمت جارو را از دستش گرفتم. داشت محوطه را آب و جارو می کرد. کار هر روز صبحش بود. ناراحت شد و گفت: بذار خودم جارو کنم، این جوری بدی های درونم هم جارو می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب در تحلیل حوادث اخیر: اغتشاشات خیابانی واکنشِ انفعالی دشمن در مقابل حرکت‌های بزرگ اخیر ملت ایران است / ابتکار دست ملت ایران است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ تصویری | روحانیت و فتنه‌ی اخیر 💡سخنرانی کمتر شنیده شده از رهبرانقلاب درباره مسئولیت سنگین روحانیت نسبت به دین ➕ انتشار تصاویری از اغتشاشات اخیر در برخی مناطق شهر قم برای اولین بار صرفا جهت اطلاع
✅محکمات تحلیل رهبری از حوادث اخیر اگر سه سخنرانی رهبرانقلاب در ایام اغتشاشات را مرور کنیم، محکمات تحلیلی ایشان بدست می آید. این محکمات مبنای تحلیل ایشان در حوادث مشابه است. و اما محکمات ثابت در هر سه سخنرانی چیست؟ به این فهم عدم اشاره مستقیم در سخنرانی اول نیز مرتبط به همین محکمات است. 1⃣یکم. "حوادث جزئی" ⬅️ابعاد ماجرا را چطور دیدند؟ حوادث جزئی. تعبیری که در سخنرانی سوم باعث شد رسانه های دشمن در همان ساعت اولیه عصبانی شوند. فرامتن سخنرانی اول نیز همین بود. عدم اعتنای رهبری نشان داد ماجرا بی اهمیت است. اما چرا اهمیت نداشت و ندارد؟ برویم بند دوم. 2⃣دوم. "ملت مظلوم و مقتدر" ◀️علت جزئی بودن این حوادث چیست؟ ملت مظلوم اند ولی قوی ظاهر شدند. یعنی چی؟ ملاک اهمیت یک مساله در جمهوری اسلامی فهم و عملکرد مردم است. مردم اگر دچار شبهه و خطای محاسبه شوند میشود فتنه. اگر مردم قوی ظاهر شوند صدمات عمیق نیست. مردم در این حوادث از همان ساعت اول صف شان را جدا کردند؛ حتی اگر اعتراض داشتند. در سخنرانی دوم فرموند به این مردم ظلم شد ولی آنها قوی ظاهر شدند. مظلوم مقتدر برای اینجاست. این تعبیر را پیشتر درباره حضرت امام نیز فرموده بودند. به همین دلیل در سخنرانی اول هیچ اشاره ای به حوادث روز نکردند چون روشن بود. سخنرانی دوم نیز اساسا تبیینی نبود و بلکه بیشتر از هرچیز سهم دهی و تعیین تکلیف دشمن و اخلال گران در سطوح مختلف بود. در سخنرانی سوم نیز فرمودند حواشی حواس تان را از اصل کار و تلاش پرت نکند. 3⃣سوم. "باطن حوادث" ◀️عامل اصلی حوادث چیست؟ دشمن خارجی در سخنرانی دوم فرمودند باطن این حوادث دشمن خارجی است. در جائی اظهار تعجب کردند که چطور برخی نمی بینند و هوشیار نیستند. بهانه های ظاهری را نیز کم اهمیت شمردند. در سخنرانی سوم نیز به دست دشمن در حوادث اخیر اشاره کردند که حتی برای صاحب نظران بی طرف خارجی نیز عیان است. خلاصه اینکه در اراذل و اوباش و هیجان زدگی ها و حتی نقش سلبریتی ها و غیره نمانید. 4⃣چهارم. "حرکت را تحمل نمی کنند" ◀️انگیزه اصلی دشمن چیست؟ اینکه جمهوری اسلامی در حال حرکت است. اینرا نمی توانند تحمل کنند. در سخنرانی دوم تاکید کردند عامل اصلی دشمنی های اخیر حرکت جمهوری اسلامی است. رشد و پیشرفت است. دستاوردهای دولت است. برای همین در سخنرانی سوم نیز بر همین تاکید و فرمودند مراقبت کنیم اصل کار و تلاش و پیشرفت درگیر این حاشیه ها نشود. 5⃣پنجم. "بهانه است..." ◀️با بهانه داخلی این حوادث چه کنیم؟ فرمودند دستاویز است. فرمودند حجاب و غیره بهانه است. این نبود سراغ موضوع دیگر می رفتند. در سخنرانی دوم فرمودند تاوقتی ایران قوی است و در سخنرانی سوم فرمودند تا شعار اسلامی می دهیم دشمن فعال است. خطای محاسباتی که باعث شد تحلیل خیلی ها در این روزها گرفتار مسائل ظاهری و داخلی شود. 6⃣ششم. "همه یک حکم ندارند..." ◀️ترکیب اخلال گران به چه نحوی است؟ سهم ها متفاوت است. تکلیف اوباش و مزدور و منافق و تروریست را مشخص کردند. حتی بین کسانی که از سر هیجان به خیابان آمدند(سخنرانی سوم) با کسانی از سر هیجان دست به تخریب زدند نیز فرق گذاشتند. (سخنرانی دوم). در نهایت اینکه کار امنیتی و قضائی در کنار کار فرهنگی است. 🔴در نهایت اینکه این محکمات در تحلیل حوادث اخیر بر پایه چند گزاره اصلی است. این گزاره ها در همه تحلیل های رهبری تکرار می شود. 🔹یکم. پیش می رویم. در حال حرکیتم؛ چه در امور مادی و چه معنوی. 🔸دو. مردم ما هوشیارند و اسلام و انقلاب می خواهند. لذا در ظواهر نمانیم؛ آن دختر بدحجاب نیز دل در گروی انقلاب دارد. 🔹سه. تا پرچم اسلام به دست داریم، دشمن هست و البته فراتر از جمهوری اسلامی با ایران قوی نیز مخالف اند. 🔸چهارم. رمز پیروزی تنها ایستادگی و پیشرفت است. 🔹پنجم. پیروزیم؛ به حکم اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم همشهری
32.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی «معنای صراط در بیان امام صادق سلام الله علیه»
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | توصیه مهم روز گذشته رهبر انقلاب خطاب به روسای قوا و مدیران کشور 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 آمارهای تکان دهنده از آنهایی که پشت اغتشاشات اخیر ایستاده اند 🔹مشاهده این ویدئوی جذاب و ارائه مباحث منطقی درباره وقایع اخیر را از دست ندهید و برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنید. 🔻اینها را بگویید به نسل امروز...
✅ از آیت‌الله خامنه‌ای یاد بگیرید 🎙 فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور(ره) : ✨ جامع باشیم و جامع فکر بکنیم و دنبال آنهایی باشیم که جامع هستند و همه ابعاد اسلام را دارند. از آیة الله خامنه‌ای یاد بگیرید؛ پخته عمل کنید، زود تصمیم نگیرید، زود داغ نشوید و زود سرد نشوید و فکر بکنید و جامع الاطراف باشید.✨ 📗برگرفته از کتاب
🌿عارف بالله حضرت آیت الله ناصری(رحمت الله علیه): تمام امید آقای خامنه ای ،امام _زمان (علیه السلام)است،و از احدی پروا ندارد ایشان گرفتار خواصی است که نمیفهمند! و قدرایشان را نمی‌دانند!!! بنده معتقدم مقام رهبری تنهاست تمام گرفتاری ها بر قلب ایشان وارد میشود اما قلب ایشان را امام زمان ( علیه السلام )نگه داشته است خدا میداند که ایشان ««موید من عندالله »»است ما موظفیم همانگونه که اسلام و قرآن را تبلیغ میکنیم رهبری را هم تبلیغ کنیم در آینده اتفاقاتی می‌افتد هر چیزی پیش آمد ،هرصحبتی یا حرفی شد ،شما تلاش کنید از رهبری جدا نشوید من بین خودم و خدای خودم برای این حجتی دارم از رهبری جدا نشوید..
🔻تاملی در نوع موضع گیری رهبر انقلاب پیرامون ناآرامی های اخیر چند هفته قبل که تازه ناآرامی ها داشت اوج می گرفت، نوشتم که «برای کسانی که فتنه 88 را از نزدیک دیدند، اتفاقات چند روز گذشته شوخی است.» و حالا که زمان بیشتری می گذرد، قرائن بیشتری برای آن ادعا دارم. از جمله مقایسه روند موضع گیری های کمرنگ رهبر معظم انقلاب نسبت به ناآرامی های اخیر در مقایسه با موضع گیری های پررنگ ایشان در فتنه سال 88. فتنه سال 88 که از خرداد ماه آغاز و تا دی ماه (مجموعا 8 ماه) ادامه داشت فتنه سنگین، فراگیر و پیچیده ای بود. به قدری که از همان فردای انتخابات تا 8 ماه بعد از آن رهبر معظم انقلاب بارها و بارها درباره آن صحبت کردند. تقریبا در هر دیداری و به هر مناسبتی ایشان چند دقیقه ای را به صحبت درباره اتفاقات آن سال و حواشی بعد از انتخابات اختصاص می دادند و از ابعاد مختلف آن فتنه صحبت می کردند به طوری که بعدا مجموعه بیانات ایشان فقط در سال 88 درباره فتنه تبدیل به یک کتاب جداگانه شد. اما درباره ناآرامی های اخیر تا به امروز ایشان چگونه موضع گیری کردند؟ اولین سخنرانی ایشان بعد از شروع ناآرامی ها در 30 شهریور 1401 در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس بود. جایی که خیلی ها انتظار داشتند رهبر انقلاب مفصل یا حداقل به صورت جزیی اشاره ای به آشوبها داشته باشند اما ایشان حتی یک کلمه در این باره صحبت نکردند. چرا؟ چون هرچقدر صدای این اتفاقات در رسانه های خارجی و ماهواره ای بلند بود در بین توده های مردم ضریب کمتری داشت. تقریبا دو هفته بعد نیز  (11 مهر 1401 ) در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری، رهبر انقلاب به سخنرانی پرداختند و تنها در بخشهایی از سخنانشان به این غائله اشاره کرده و ضمن اشاره به نقشه های خارجی برای ایجاد ناامنی در کشور تاکید کردند که مواضع  «برخی چهره‌های ورزشی و هنری هیچ اهمّیّت ندارد؛ روی این نباید حسّاسیّت به خرج داد.» امروز هم که ایشان با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص دیدار کردند، ضمن بیان نکاتی درباره جایگاه و وظایف مجمع تشخیص جمله ای مهم را خطاب به مسئولان یادآورد شدند: «مراقب باشید این مسائل حواس شما را پرت نکند و از کارهای اصلی و اساسی باز نمانید.» آنالیز سخنان رهبر انقلاب درباره ناآرامی های اخیر در سه دیدار اخیرشان نشان میدهد که در مجموع  نوع موضع گیری و جملاتی که ایشان درباره این اتفاقات بیان کرده اند، کاملا متفاوت با فضای سال 88 است. تفاوت اصلی نیز در اینجاست که در اتفاقات سال 88 بخش زیادی از مردم دچار شبهه شده بودند و به همین خاطر حداقل در روزهای اول پس از برگزاری انتخابات، یک جریان قابل توجه هم در خیابان حضور داشت اما در جریان اغتشاشات اخیر هرچقدر جنگ رسانه ای جهانی قوی و محکمی علیه جمهوری اسلامی وجود دارد اما جریان اجتماعی قابل توجهی با افراد حاضر در کف خیابان همراهی نمی کند و به جز هسته های آشوب چند ده نفره پراکنده، اثری از همراهی مردم با آنها وجود ندارد. این شاید مهمترین تفاوت آشوبهای اخیر با حوادث سال 88 است که هم مشاهدات عینی و خیابانی آن را تایید می کند و هم نوع موضع گیری رهبر انقلاب درباره آن. رهبر انقلاب درباره آشوب های سال 88 همان ابتدا از لفظ «فتنه» استفاده کردند چون حق و باطل به شدت به هم ممزوج بود و افراد زیادی از توده های مردم دچار سوال بودند اما در ناآرامی های اخیر ایشان از لفظ «اغتشاش» استفاده کردند چرا که از همان ابتدا مرز بین حق و باطل مشخص بود و به همین خاطر هیچ بخش قابل توجهی از مردم دچار شبهه نبودند. به همین خاطر با گذشت 20 روز از شروع ناآرامی ها علیرغم اینکه مردم از موضوعات مختلف اقتصادی و معیشتی گلایه دارند اما روی خوشی به این مدل تجمعات نشان نمی دهند زیرا می دانند شورش های بی سر و بی هدف، نه تنها امکان بهتر کردن اوضاع را ندارد بلکه سرنوشت قطعی آن از بین بردن محسنات فعلی است. امیرحسین ثابتی 🔻تاملی در نوع موضع گیری رهبر انقلاب پیرامون ناآرامی های اخیر چند هفته قبل که تازه ناآرامی ها داشت اوج می گرفت، نوشتم که «برای کسانی که فتنه 88 را از نزدیک دیدند، اتفاقات چند روز گذشته شوخی است.» و حالا که زمان بیشتری می گذرد، قرائن بیشتری برای آن ادعا دارم. از جمله مقایسه روند موضع گیری های کمرنگ رهبر معظم انقلاب نسبت به ناآرامی های اخیر در مقایسه با موضع گیری های پررنگ ایشان در فتنه سال 88. فتنه سال 88 که از خرداد ماه آغاز و تا دی ماه (مجموعا 8 ماه) ادامه داشت فتنه سنگین، فراگیر و پیچیده ای بود. به قدری که از همان فردای انتخابات تا 8 ماه بعد از آن رهبر معظم انقلاب بارها و بارها درباره آن صحبت کردند. تقریبا در هر دیداری و به هر مناسبتی ایشان چند دقیقه ای را به صحبت درباره اتفاقات آن سال و حواشی بعد از انتخابات اختصاص می دادند و از ابعاد مختلف آن فتنه صحبت می کردند به طوری که بعدا مجموعه بیانات ایشان فقط د
ر سال 88 درباره فتنه تبدیل به یک کتاب جداگانه شد. اما درباره ناآرامی های اخیر تا به امروز ایشان چگونه موضع گیری کردند؟ اولین سخنرانی ایشان بعد از شروع ناآرامی ها در 30 شهریور 1401 در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس بود. جایی که خیلی ها انتظار داشتند رهبر انقلاب مفصل یا حداقل به صورت جزیی اشاره ای به آشوبها داشته باشند اما ایشان حتی یک کلمه در این باره صحبت نکردند. چرا؟ چون هرچقدر صدای این اتفاقات در رسانه های خارجی و ماهواره ای بلند بود در بین توده های مردم ضریب کمتری داشت. تقریبا دو هفته بعد نیز  (11 مهر 1401 ) در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری، رهبر انقلاب به سخنرانی پرداختند و تنها در بخشهایی از سخنانشان به این غائله اشاره کرده و ضمن اشاره به نقشه های خارجی برای ایجاد ناامنی در کشور تاکید کردند که مواضع  «برخی چهره‌های ورزشی و هنری هیچ اهمّیّت ندارد؛ روی این نباید حسّاسیّت به خرج داد.» امروز هم که ایشان با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص دیدار کردند، ضمن بیان نکاتی درباره جایگاه و وظایف مجمع تشخیص جمله ای مهم را خطاب به مسئولان یادآورد شدند: «مراقب باشید این مسائل حواس شما را پرت نکند و از کارهای اصلی و اساسی باز نمانید.» آنالیز سخنان رهبر انقلاب درباره ناآرامی های اخیر در سه دیدار اخیرشان نشان میدهد که در مجموع  نوع موضع گیری و جملاتی که ایشان درباره این اتفاقات بیان کرده اند، کاملا متفاوت با فضای سال 88 است. تفاوت اصلی نیز در اینجاست که در اتفاقات سال 88 بخش زیادی از مردم دچار شبهه شده بودند و به همین خاطر حداقل در روزهای اول پس از برگزاری انتخابات، یک جریان قابل توجه هم در خیابان حضور داشت اما در جریان اغتشاشات اخیر هرچقدر جنگ رسانه ای جهانی قوی و محکمی علیه جمهوری اسلامی وجود دارد اما جریان اجتماعی قابل توجهی با افراد حاضر در کف خیابان همراهی نمی کند و به جز هسته های آشوب چند ده نفره پراکنده، اثری از همراهی مردم با آنها وجود ندارد. این شاید مهمترین تفاوت آشوبهای اخیر با حوادث سال 88 است که هم مشاهدات عینی و خیابانی آن را تایید می کند و هم نوع موضع گیری رهبر انقلاب درباره آن. رهبر انقلاب درباره آشوب های سال 88 همان ابتدا از لفظ «فتنه» استفاده کردند چون حق و باطل به شدت به هم ممزوج بود و افراد زیادی از توده های مردم دچار سوال بودند اما در ناآرامی های اخیر ایشان از لفظ «اغتشاش» استفاده کردند چرا که از همان ابتدا مرز بین حق و باطل مشخص بود و به همین خاطر هیچ بخش قابل توجهی از مردم دچار شبهه نبودند. به همین خاطر با گذشت 20 روز از شروع ناآرامی ها علیرغم اینکه مردم از موضوعات مختلف اقتصادی و معیشتی گلایه دارند اما روی خوشی به این مدل تجمعات نشان نمی دهند زیرا می دانند شورش های بی سر و بی هدف، نه تنها امکان بهتر کردن اوضاع را ندارد بلکه سرنوشت قطعی آن از بین بردن محسنات فعلی است.
26.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ ارتش سری اینستاگرام 🔺 ♨️هوش مصنوعی اینستاگرام چطور فرد به فرد ذائقه و رفتار را تغییر می دهد؟ 🛑 این ۹ دقیقه ابعاد پنهان فتنه اخیر را برای شما رمزگشایی می کند...❗️ 🔷جنگ شناختی-ترکیبی چیست؟ 🔷چطور یقین ها تبدیل به شک‌ می شود؟ 🔷مهسا امینی چطور بهانه ضد انقلاب شد؟ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📜 | نابودی نعمت عزت در اثر تفرقه 🔺 مروری بر استناد حضرت آیت الله خامنه‌ای به نهج‌البلاغه در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از ذره
📜 | نابودی نعمت عزت در اثر تفرقه 🔺 مروری بر استناد حضرت آیت الله خامنه‌ای به نهج‌البلاغه در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
راز سقوط جعلت الخبائث كلها بيت و جعل مفتاحهاالكذب ، بحار ج 72،ص بنا بر این روایت کلید تمام زشتی ها دروغ است و این همان قاعده ای است که دشمن در این اغتشاش اخیر به وفور از آن استفاده میکند و به عینه می بینیم که باعث چه زشتیهایی در جامعه می شود. این یک هشدار برای خود انسان در فضای فردی هم است که چه بسا، گفتن یک دروغ مقدمه ای می شود برای ارتکاب زشتیهایی که خود بخود بعد از آن خواهد آمد. قاعده ای که قرآن در مقابل این حقه ی شیطان ارائه می کند این است که یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ( 119 توبه). جالب اینجاست که خطاب آیه مومنین (اهل ایمان) است که می فرماید اتقوا الله و کونو مع الصادقین گویا برای این که انسان بتواند به کونوا مع الصادقین عمل کند با اولا ایمان و ثانیا تقوا را رعایت کند آن هم در تمام ابعاد آن فردی و اجتماعی تا بتواند با صادقین باشد، آن هم به کیفیتی که در معیتش با صادقین ثبوت داشته باشد چرا که بودن با صادقین سخت است. از طرفی معیت با صادقین با اینکه صادق باشید متفاوت است و منظور از آن پیروی و تبعیت از صادقین است. برای اینکه بدانیم چرا معیت با صادقین و ثبوت در معیت آنها سخت است باید ببینیم که صادقین چه کسانی هستند؟ در تفسیر المیزان آمده است صادق در این آیه به کسی که هم سخن اش هم عملش و حتی تصمیم و اراده اش مطابق با واقع باشد می گویند. در روایات هم منظور از صادقین در آیه ی فوق را اینگونه فرموده اند:«کُونُوا مَعَ الصّادِقينَ» يعنى«مَعَ مُحَمَّد وَ أَهْلِ بَيْتِه». لذا این معیت به این راحتی نیست؟ اما نکته ای که حائز اهمیت است عبارت اتقوا است در آیه فوق است که عده ای از مومنین از جریان صادقین است. چرا که شرط اینکه بتوان معیت با صادقین داشت اولا داشتن ایمان و ثانیا داشتن تقواست. ذره
با صادقین بودن سخت است چرا که گاهی صادقین حرفی می زنند یا عملی میکنند که ممکن است که مطابق میل برخی از پیراونش نباشد؛ معیت در موارد اینگونه خودش را نشان میدهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه به واسطه همراهی با جمع ، دچار اشتباه در تصمیم گیری می شویم
هدایت شده از طلبه تراز| بصیرت
30.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آزادی اجتماعی و آزادی معنوی؛ شهید مطهری 📍«آزادی معنوی» و «آزادی اجتماعی» هر دو مقدس‌اند. رابطه «آزادی معنوی» و «آزادی اجتماعی» چیست؟ ---------------- 🔰 وارثان انبیاء | کانال جامع @Varesaneanbiaa 🔰 وارثان انبیاء | بصیرتی @VA_basirat
هدایت شده از طلبه تراز| بصیرت
آزادی یعنی چه؟ یعنی نبودن مانع. انسان های آزاد انسان هایی هستند که با موانعی که در جلوی رشد و تکاملشان هست مبارزه می کنند و تن به وجود مانع نمی دهند. ---------------- 🔰 وارثان انبیاء | کانال جامع @Varesaneanbiaa 🔰 وارثان انبیاء | بصیرتی @VA_basirat
ما کجائیم در این بحر تفکر تو کجایی! مجله فارین افیرز شماره جولای/آگوست سال جاری خود را به پاسخ به این پرسش اختصاص داده بود که «قدرت چیست؟». یکی از مقالات خوب این پرونده را مایکل مازار (Michael Mazarr) از متخصصان علوم سیاسی موسسه رند (RAND) نوشته بود. مازار در مقاله خود به درستی استدلال کرده بود که «در تقلا برای کسب برتری در میان قدرت‌های جهانی، آنچه موجب تمایز اساسی می‌شود، نه قدرت نظامی و اقتصادی، که ویژگی‌های اساسی یک جامعه است: مجموعه‌ای از خصوصیات ملی که منجر به تولید اقتصادی، ابداع فناوری، انسجام اجتماعی و عزم ملی می‌شود». درباره این مجموعه خصال ملی که زیربنای قدرت یک کشور را تشکیل می‌دهند و موجبات پیشرفت اقتصادی‌اش را فراهم می‌آورند، بحث بسیار است. اما در این یک نکته تردیدی نیست که فردگرایی (Individualism) و سودگرایی (Utilitarianism) به عنوان دو ستون اصلی ایدئولوژی لیبرالیسم در جهان ترویج شدند تا جوامع را از هم گسیخته و اتمیزه سازند و تصرف آنها توسط سرمایه‌داری را تسهیل کنند. جامعه‌ای که در آن مردمش بر حقوق فردی متمرکز و از وظایف اجتماعی غافل باشند، افراد دغدغه‌ای جز منافع شخصی و این‌جا و اکنون خود نداشته باشند، بر استقلال فرد از جامعه تاکید شود و هویت افراد نه بر اساس دستاوردهای ملی که برپایه موفقیت‌های شخصی تعریف شود، آن جامعه از روحیه جمعی نیرومندی که شرط لازم پیش رفتن و قدرتمندتر و مرفه‌تر شدن است، محروم گشته و مهیای سلطه بیگانه خواهد شد. شاید صاحب‌نظران پرشماری، مهم‌ترین و اصلی‌ترین جبهه‌ای که غرب علیه ایران گشوده را اقتصاد ببینند و تحریم‌هایی که در طول یکی دو دهه اخیر، به اوج خود رسید. اما واقعیت این است که اصلی‌ترین هدف دشمن در همه این سال‌ها، زدودن خصال ملی-مذهبی ایرانیان و از هم گسیختن جامعه ما و زدودن پیوندهای اجتماعی ما بوده است و تحریم و ترور و غیر آن، به عنوان ابزاری در این جهت به خدمت گرفته شدند. تحریم‌مان کردند تا امیدی که در قاموس یک ملت برای رسیدن به قله داشتیم، مبدل به ناامیدی شود و این جمع به هم پیوسته که دست در دست هم در حال حرکت به سمت موفقیت‌های ملی است، متفرق و مهیای هزیمت شود. اگر قهرمان‌های ملی ما، از شهدای هسته‌ای تا حاج قاسم عزیز ترور شدند، به این نیت بود که این ملت، احساس کند کشورش از قهرمان خالی شده و احساس حقارت کند و وا بدهد. سید یاسر جبرئیلی
🔹این روزها مروجان تئوری انتخابگری ویلیام گلاسر در ایران در موضع‌گیری‌ها و فضانوشت‌های خود به‌گونه‌ای عمل می‌کنند گو اینکه همه افراد نظریه را بپذیرند! 🔸نمی‌دانم این چه نوع انتخابگری است که در حال ایجاد برای کنار گذاشتن انتخابهاست؟! 🔺بگذریم تئوری انتخاب؛ فارغ از نقدهای علمی و اجتماعی در خود جامعه غرب (ر.ک به کلی جکسون)؛ امّا جالب است که اصول آن توسط مروجان ایرانی خود هم، در حال نقض شدن است! 🔸برای نمونه: بر اساس تئوری ویلیام گلاسر، اخلاق یعنی ارضای نیاز خود بدون آن که به خود ضرری برسد و یا جلوی ارضای نیاز دیگری را بگیرد (مشیریان فراحی، 1393) 🤔قضاوت با شما: این روزها به بهانه ارضای نیاز برخی افراد؛ چقدر احساس ناامنی، آسیب و خسارت به عموم جامعه در حال وارد شدن است؟ ✅ لطفا به نظریه خود پایبند باشید! دکتر رفیعی هنر