eitaa logo
جنبش مبارزه با علوم الحادی (ذاتا مسموم)
51 دنبال‌کننده
15 عکس
14 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 عقلانیت فلسفی در عرض تفقّه دینی قرار ندارد. 🔰 آیت‌الله میرباقری: ⚡️ در دستگاه انبیاء نمی‌توان و را از یکدیگر جدا کرد. ⚡️ این‌که آقای دکتر مهدی حائری، وکالت حکیم را در مقابل ولایت فقیه، بیان می‌کند، به‌دلیل اشتباه در نگاه به فلسفه است؛ ایشان معیار صحت فلسفه را در همه سطوح، از دین جدا کرده و بنابراین، عقلانیت فلسفی در مقابل تفقّه دینی قرار گرفته ‌است. در ادامه نیز محدودۀ دین را از محدودۀ جامعه جدا کرده و سرانجام به وکالت حکیم می‌رسد! ⚡️ در حالی‌که اگر گفته شود که مفهوم عام حکمت، اعم از حکمت عملی و نظری، در طول دستگاه انبیاء شکل می‌گیرد، به این معنا حکیم همان فقیه جامع است و تفقّه دینی، منحصر به احکام فردی نیست، بلکه تفقّه، به ساحت حکمت و عرفان و فقه، آن هم در واحد مطالعۀ فرد و جامعه و چه بسا تاریخ، گسترش می‌یابد. https://eitaa.com/koodakanetamadonsaz https://eitaa.com/zatanmasmoom
هدایت شده از اندیشکده اصطناعت
هشدار امام خامنه ای در مورد دانشهای ذاتا مسموم به تاریخ مطالبه ایشان دقت کنید تا الان چه کاری صورت گرفته است؟ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ قرارگاه جهادتبیین🔽 https://eitaa.com/joinchat/3851551039C3b9c6c7790
🔰 آیت‌الله میرباقری: ⚡️ کاری که تمدّن غرب انجام داده، اين است که فلسفه‌های سکولار را به فلسفۀ زندگی تبديل کرده و از دل آن، دانش تولید کرده است. نظام دانشی غرب مبتنی بر فلسفۀ غرب است. ⚡️ ما هم باید بتوانيم حکمت را کاربردی کنيم و به حوزۀ دانش تسرّی بدهيم. حکمت بايد معطوف به نيازمندی‌های اجتماعی باشد. (۱۳‌۹۱) https://eitaa.com/zatanmasmoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ اگر دولت و ملت ما بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند، باید افکار خود را از قیدوبند تمدن غربی آزاد کنند. ⚡️جوان‌ها را به‌گونه‌ای بار بیاورید که اسیر تفکرات غربی نباشند. ⚡️ ما با تمدن مخالف نیستیم، با تمدن صادراتی مخالفیم. تمدن صادراتی ما را به این‌ روز نشانده است. 📹 امام خمینی (رحمة الله علیه): «اگر شما آقایان و همه ملت ما بخواهند استقلال خودشان را، - و می‌خواهند - بخواهند آزادی خودشان را، - و می‌خواهند - باید اول افکارشان را آزاد کنند. افکار ما الآن در قید و بند است. حالا هم هست. ان شاء الله بشود الآن یک نهضت، یک نهضت فکری هم شده الآن، لکن باید این [نهضت‌] را تتمیمش کرد. شماهایی که در دانشگاه هستید و دانشمند هستید و متفکر هستید، این جوانهای ما را یک جوری بار بیاورید که خودشان بفهمند که خودشان یک چیزی‌اند. نگویند که ما باید گیر غرب باشیم، نگویند که ما باید غربی باشیم... اگر از غرب هم صنعتی می‌آید، یاد بگیرند، اما غربی نشوند، یاد گرفتن مسئله یک چیزی است و مغز را غربی کردن و از خودش غافل شدن، مسئله دیگر است. ما با تمدن مخالف نیستیم، با تمدن صادراتی مخالفیم. تمدن صادراتی ما را به این‌ روز نشانده است.» (صحیفۀ امام، ج۱۲، ص۲۵) https://eitaa.com/zatanmasmoom
29.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آنچه می‌تواند جامعه را اداره کند، فقه است نه فلسفه. چون فلسفه اسلامی هنوز امتداد عینی پیدا نکرده است. 💠 رهبر معظم انقلاب (مد ظله): «فکر اسلامی در جنبۀ عملی، همان فقه اسلام است؛ البتّه بنده با فلسفه‌ خواندن، نه فقط مخالف نیستم بلکه کاملاً تأیید می‌کنم، فلسفه هم لازم است؛ حالا چه‌ جوری داخل برنامه‌های شما بشود، آنها به برنامه‌ریزی مدیران محترم آنجا بستگی دارد؛ لکن فلسفه خوب است، لازم است، نه اینکه فقط خوب است؛ لازم است؛ در این تردیدی نیست؛ لکن آنچه زندگی را اداره می‌کند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفۀ اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم‌محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفۀ اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفۀ کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا [اینکه] اقتضای فلسفۀ ملّاصدرا یا فلسفۀ فرض بفرمایید که ابن‌سینا یا دیگری در حکومت یا در فلان [مسئله] چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد،‌ قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده؛ بنابراین فعلاً آنچه می‌تواند جامعه را اداره کند، فقه ما است. ➖ در دیدار اعضای مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی (۱۳‌۹۷/۱۲/۱۳): http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898
📢 چرا روز مبعث، روز زیارت مخصوص امیرالمؤمنین(ع) هم هست؟ «خدای متعال نبی اکرم(ص) را ارسال کردند تا حکمت را به مردم بیاموزد و حکیمشان کند؛ «یعلمهم الحکمة». ...در روایات آمده که «انا مدینه الحکمة و علی بابها» یا «انا دار الحکمة و علی بابها» و ... . پیامبر(ص) خانه و شهر حکمت است و امیرالمومنین(ع) درب این شهر حکمت است و خدای متعال این مدینه حکمت را در مبعث، "رسول" قرار داده و به او فرموده است که برو به دیگران هم حکمت بیاموز و مردم را حکیم کن. ... شاید اینکه امروز، روز مبعث است اما روز زیارت مخصوص امیرالمومنین(ع) هم هست، به این دلیل باشد که چون درهای حکمت، امروز باز شده است...». ☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 از حیوان‌انگاری فلسفه‌های غربی آنچه آزار دهنده‌‌تر می‌نماید این است که: ⚠️ اغلب فلاسفه‌ای که انسان را حیوان می‌دانند یا خدا ناباورند و یا اثرگذارترین‌هایشان، یهودی هستند. ⚠️ یهود همه انسان‌ها بغیر از چند میلیون یهودی را حیواناتی می‌داند که باید برای او‌ خدمتگزاری کند. ❌ این کشتار غزه هم ناشی از این است که یهود خودش را ارباب میداند و بقیه ناچارند تمکین کنند و خونشان هم بی‌ارزش است. در واقع غیر یهود شبیه به انسانند، ولی آدم نیستند... 🦧 انسان حیوان متفکر است 🦭 انسان حیوان هوشمند است 🦜 انسان حیوان سخنگو است 🐈🦮 انسان حیوان متمدن است 🦫🦥🐏 انسان حیوان .... است 🙅🏻‍♀🙅🏽ولی این حیوانیت درباره یهودیان صدق نمیکند‌. 🤔 حالا این فلسفه را بگذارید پایهٔ همهٔ مناسبات بشری... همین می‌شود که رهبر انقلاب می‌فرمایند: علوم انسانی غربی ذاتا مسموم هستند. ✅ یعنی ذاتی که علوم را میسازد و به آن خط مشی میدهد کشنده است‌. 🤽‍♂⛹‍♂ 🥇 لذا ورزششان تابع همین علوم انسانی‌ست. 🗼🏢 🏟 معماری و شهرسازیشان همینطور 🤹‍♂ 🏦🗽👰🏻‍♂ هنر، اقتصاد، علوم اجتماعی، فرهنگ و... همه تابعی از حیوان انگاری‌ انسان است. وقتی ما از آنها تقلید کور می‌کنیم، نتیجه‌اش می‌شود بی در و پیکر شدن همه‌چیز. با توجه به کهن بودن فرهنگ و ریشه دین در ایران، ما به طور کلی اصالت فلسفهٔ غرب و یهود را قبول نمیکنیم. شما برو الآن یک معمار سرشناس یا یک برنامه ریز شهری را در ایران بگیر به او بگو آیا تو حیوانی؟!! اسب و خوکی؟! مخاطب تو چطور؟ روباه و گراز است؟ قطعا قبول نمیکند... تازه ناراحت هم می‌شود. ولی موقع برنامه‌ریزی شهری و طراحی پلان، تمام تکیه‌اش به علوم فلسفهٔ غربی‌ست حتی اگر نداند. یعنی حتی اگر سررشته‌ای از فلسفه نداشته باشد، میخواهد در همان پارادایم زیستن را سر و شکل بدهد. ✍🏻 ه.بالاپور https://eitaa.com/zatanmasmoom
هدایت شده از اندیشکده اصطناعت
وقتی بحث از پیشرفت ایران بعد از انقلاب اسلامی می شود به دوگانگی و ابهام در اساس انقلاب و جمهوری اسلامی می رسیم ما انقلاب کردیم برای چه؟ که معیارها و تارگت های غربی را محقق کنیم؟ وقتی می خواهیم بگوییم ببینید بعد از انقلاب 57 چقدر پیشرفت کردیم و همه چیز خوب شد، 🔹در زمینه تحصیلات عالیه بانوان در جهان رتبه اول رو بدست آوردیم بیش از 67 درصد خانم هستند 🔹در ورزش بانوان قبل از انقلاب نه تنها یک مدال هم بدست نیاورده بودیم بلکه کل شرکت کنندگان زن در کل ادوار از یک دوره ی بعد از انقلاب کمتر است 🔹 ببینید طبق آمار جهانی، ازدواج زود هنگام که ظلم به زنان است آمارش کاهش یافت 🔹 ببینید فرزند آوری طبق قوانین بین‌المللی و کنترل شد که طبق گزارش مامور سازمان بهداشت جهانی ایران رتبه اول را در کنترل جمعیت در جهان کسب کرد و ....... از این دست موارد بسیار زیاد است که ما در کسب معیار های تمدن غربی بسیار موفق بوده ایم که حتی مذهبی ترین افراد هم مسابقه گذاشته اند در کسب این ملاک هایی که غربی ها در جهان قرارداده است. از معیار های مصرف گرایی تا تحصیل ، ، و... وقتی می گویند پیشرفت های جمهوری اسلامی را تبیین کنید نه به این معنی که چقدر ما در تحقق خواست و برنامه ریزی غربیها موفق بوده ایم جهاد تبیین باید در میزان موفقیت ما در خواست و اراده الهی در جامعه باشد و اجرای و است حکومت اسلامی وقتی اسلامی است که ما دراجرای احکام خدا دغدغه داشته باشیم و نه در اجرای اهداف غربی و آنها کسب تارگت های غربی موفقیت نیست که حالا بخواهیم آنرا جهاد تبیین کنیم حرکت در جهت خلاف حکومت اسلامی است. زن را از خانواده و حرثیت بگیرید و در جلوی دوربین های جهان ، از او قدرت نمایی فیزیکی در برابر رقبا را بخواهید. در المپیکی که نماد های همجنس بازی و شیطان پرستی ( در اوج حمله اسرائیل به غزه ) ملاک پیشرفت هست با افتخار شرکت می کنیم و..‌. و ذوق میکنیم که در پازل تمدن کفار خوب درخشیده ایم، چرا این همه تلاش و بودجه صرف بدست آوردن شاخص های الهی نمی گردد؟ مثلا موفق شدیم ربا را از جامعه بزداییم؟ یا علوم الحادی انسانی غربی را از دانشگاه ها پاک سازی کنیم؟ مسئولین محترم حکومت جمهوری اسلامی ایران کمی به خود آیید❗️ به کجا چنین شتابان❓ ✍ مینا تارخ https://eitaa.com/koodakanetamadonsaz
🌀 عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس در گفتگو با «صبح‌فردیس»: حیوان خانگی عضوی از خانواده شد! 🔹عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس گفت: یکی از نابه‌هنجاری‌ها و بحران‌های اجتماعی که به نمادی از سبک زندگی غربی و تجددگرایی تبدیل شده، زندگی و همزیستی با حیوانات و ورود آن‌ها به عنوان شریک و عضوی از اعضای خانواده است. ادامه خبر را اینجا بخوانید👇 https://sobhefardis.ir/short/VJ5p9 📡 پایگاه خبری صبح فردیس 🆔 @sobhefardis
هدایت شده از اندیشکده اصطناعت
31.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اولین استراتژی شیطان برای اغوای آدم و حوا تزیین و تزخرف گناه بود. شیاطین و نفس اماره به وسیله نفس مزینه (زخرف گر،تزیین کننده) و نفس مسوله (توجیه گر) «بزکِ گناه» یا «تلطیفِ گناه» می کنند. ابزار امروزی تزیین گناه «یوفمیزم (Euphemism)» یا «حسن تعبیر» است. یعنی بزک کردن گناه با پیچاندن آن در لفافه واژگان زیبا و مطلوب بشر. زیرا، انسان فطرتا کار قبیح نمی کند، از ارتکاب آن اِبا دارد و پرهیز می کند. مثلا، گناه لواط با واژه همجنس گرایی و سپس با عبارت روابط رنگین کمانی روکش می شود. گناه کبیره ی زنا ابتدا با واژه «روابط خارج از چارچوب» و سپس «روابط عاشقانه» روکش می شود. آنگاه «زنازاده» با واژه «میوه عشق» روکش می شود. یا زنای ذهنی و هیزی با «کراش» . اینگونه از بار منفی آنها کاسته شده و گاهی حتی در ادبیات عامه به ارزش هم تبدیل می شوند. خداوند حکیم در قرآن از «حسن تعبیر اومانیستی» به عنوان «زخرف القول» (تزخرف گناه) یاد می کند. زخرف القول سخنى است باطل كه ظاهر آن صدق و راست مى‌نمايد. (يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلى‌ بَعْضٍ‌ زُخْرُفَ‌ الْقَوْلِ غُرُوراً ...) (سوره انعام، آیه ۱۱۲) در این بین علوم ذاتا مسموم مانند جامعه شناسی غربی دو گانه های وهمانی را به نام هنجار جایگزین دو گانه های عقلانی حلال و حرام و حق و باطل می کنند راهکار چیست؟! ۱. تقبیح و زخرف زدایی از گناه به وسیله پرهیز از «حسن تعبیر و تزخرف گناه» ۲. بازگشت به دوگانه های اصیل توحیدی در تبیین امور ۳. پرهیز از علوم مسمومِ تسویلی غربی که گناه را تسویل کرده و از آن قبح زدایی می کنند. ✍علی ذوالفقاری @koodakanetamadonsaz
«یک نکته هم در مورد علوم انسانی که برادر عزیزمان آقای فتحعلی‌خانی بیان کردند، عرض کنم. ببینید، ما نمی‌گوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما می‌گوییم علوم انسانی به شکل کنونی است؛ بحث سر این است. محل کلام بین آنچه که ما میگوییم و آنچه که ایشان فرمودند، دو تاست. اصلا مرکز اثبات و نفی، یک چیز نیست. بحث سر این نیست که ما جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی یا علم مدیریت یا تعلیم و تربیت نمی‌خواهیم یا چیز خوبی نیست یا فایده‌ای ندارد. چرا؛ قطعا خوب است؛ قطعا لازم است. من یکی از حرف‌هایی که دارم، همین رشته‌ی تعلیم و تربیت در حوزه است. بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهان‌بینی است غیر از جهان‌بینی ما. [...] این علوم انسانی، تربیت‌شده و دانش‌آموخته‌ی خود را آنچنان بار می‌آورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم -چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد- نگاه غیر اسلامی است. می‌بینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او درباره‌ی مبانی دینی این مسائل حرف می‌زنیم، به خرجش نمی‌رود. نه اینکه رد می‌کند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافته‌های علمی او، با آن دودوتا چهارتاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمی‌آید. [...] من میگویم حوزه‌ی علمیه باید پایه‌های علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهان‌بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ همان کاری که در اول انقلاب جناب آقای و تشکیلات ایشان شروع کردند؛ که اگر تا امروز ادامه پیدا می‌کرد، به یک جاهایی می‌رسید. باید این پایه‌ها ریخته شود.» امام خامنه‌ای ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم
هدایت شده از اندیشکده اصطناعت
8.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اشکال کار غرب این است که نفس انسان رو با حیوان یکی میگیرد. ‏جامعه‌ی محبین جلوه‌ ای از تمدن اسلامی "سید محمد مهدی میر باقری " به کانال اندیشکده اصطناعت بپیوندید👇 https://eitaa.com/estenaat_ir