هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
⭕️ دلسوزی برای دشمنان امام زمان (عج)⁉️
👈 پاسخ آیت الله نجم الدین طبسی به اظهارات جناب آقای حاج سید جواد علوی بروجردی
1⃣ بهائیت؛ جاسوس اسرائیل است و اصلاً حرمتی ندارد که بخواهد شکسته شود!
2⃣ امیدوارم ایشان به زودی از مردم عذرخواهی کنند!
3⃣ مواجهه با عناصر ضالهای نظیر بهائیت، برگرفته از دستور قرآن کریم است
4⃣ قیاس بهائیت با جمعیت اندک شماری در عراق، از جهات مختلف، قیاس مع الفارق است
5⃣ ریشه این حرفها نه از فقه قم است و نه فقه نجف!
🔻🔻🔻
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
نقد علمی بیانات آقای علوی بروجردی در مورد بهائیت.mp3
15.03M
⭕️ دلسوزی برای دشمنان امام زمان (عج)⁉️
🎙 واکنش آیت الله نجم الدین طبسی به دفاع آقای علوی بروجردی از حقوق بهائیان
🔹خرداد ۱۴۰۲
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔺 جناب استاد حاج سید جواد علوی بروجردی سال ۱۳۹۵ نیز از حقوق شهروندی بهائیان دم زده بودند که در پی انعکاس نامطلوب این سخنان، دفتر ایشان به ناچار به توضیح و جبران آثار این سخن پرداخت.
🔹در یادداشت توضیحی آمده بود: بهائیت همانند وهابیت و قادیانی از مذاهب ساخته و پرداخته قدرتهای استعماری در میان جوامع مسلمان است که بر اساس افکار باطل و منحرف در دوران اخیر شکل گرفته و هدف آن ایجاد اختلاف و چند دستگی در جامعه اسلامی بوده است.
🔰 متن کامل توضیحات در شفقنا 🔰
🔹 متاسفانه دفاع ایشان از حقوق بهائیان دوباره امسال تکرار شد. تضاد عجیب بین موضعگیری ایشان و مواضع مرجع فهیم و آزاده، مرحوم آیت الله حاج آقا حسین بروجردی جای شگفتی دارد. در آینده به مواضع محکم و تحسین برانگیز آن مرجع فقید خواهیم پرداخت.
🔻🔻
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🛑 تاریخ قضاوت میکند
👈 تفاوت نگاه پدر عالم با فرزند روحانی خویش❗️
1⃣ جناب آقای حاج سید جواد علوی بروجردی معتقد به رعایت حقوق شهروندی بهائیان و زندگی مسالمت آمیز با آنان است و اینکه نباید آنها را هتک کرد!
2⃣ اما پدر آقای علوی بروجردی یعنی استاد سید محمدحسین علوی بروجردی، داماد آیت الله بروجردی، در تجلیل از سیره مرحوم آیت الله بروجردی در قبال بهائیان مینویسد:
✍ آیت الله بروجردی از روز اول زندگی با این دسته مخالف بود و از هر فرصتی برای کوبیدن آنها استفاده میکرد. ایشان از پای ننشست تا لانههای فساد آنان را در هم کوبید و در بروجرد هم انها را از شهر اخراج کرد❗️
🔰 سند این مطلب در ادامه 🔰
۱۸ تیر ۱۴۰۲
اولین کار مساجد محلات (مسجد قبیله) در محله چیست ؟
مساجد به لحاظ فقهی به ۴ دسته تقسیم میشوند که مسجد قبیله یکی از ۴ نوع است.
مسجد قبیله به عنوان محل ادارهٔ محله، لازم است ۳ دسته کار انجام دهد که در مجموع این سه دسته، ۴۰ طرح عملیاتی را شامل میشود.
دسته اول، اقداماتی است که رابطهی مردمِ محله با یکدیگر را بهبود می بخشد که به اقدامات ارتباطی شهرت دارد.
از جمله طرح های ارتباطی ، طرح کاهش قیمت ها در محله است.
امام جماعت جهت کاهش قیمت ها در محله باید در ۴ محور عمل کند:
✅ الف. حلقه های مطالعاتی #فقه_المکاسب را در مسجد راه اندازی کند. فایده مهم این حلقههای مباحثه محور، تغییر ذهنیت اهالی مسجد و محله درباره اقتصاد است.
✅ ب. امام جماعت جانمایی بازار موقت در محله تدوین کرده و از مسیولین شهری احداثِ بازار موقت محله را مطالبه کند.
✅ ج. امام جماعت به کمک اهالی مسجد طرح حمایت از مشاغل برتر را از مسئولان تولید کشور مطالبه کنند.
مشاغل برتر در اسلام کشاورزی، باغداری، دامداری و خیاطی است.
🏡🔍 د. امام جماعت با کمک اهالی مسجد و محله خانههای حیاطدار محله را شناسایی کرده و شروع به راه اندازی مشاغل غیر متمرکز تولید نان و گوشت و غیره کند.
۳۹ طرح دیگر برای حل مسایل محله وجود دارد که در دوره مسجد و اداره جامعه به آن پرداخته شده است.
https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یادداشت ۴۰
۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روایت ناقض یا غلط روایان از شیخ ؛ امتداد راه قاتلان او
شیخ فضلالله نوری مرجع تهران و شاگرد بهحق میرزایی شیرازی، بزرگ مرد مبارزه با مدرنیتهای بود که الان به بصیرتش نیاز داریم.
جدا کردن ساحت های زندگی آیت الله شیخ فضلالله نوری و نگاه جزیره ای به فعالیتهای ایشان جفایی بس ناجوان مردانه به این فقیه بصیر است.
جهت و روح حاکم در حرکت مبارزاتی ایشان با تربیت شدگان غرب در تمام ابعاد زندگی علمی، سیاسی و فرهنگی، همان چیزی است که طلبه عصر انقلاب برای هویت نیاز دارد.
الآن در عصر ما، اسناد بینالمللی و مخصوصا سند ۲۰۳۰ همان گرگ در لباس میشی است که در آن زمان مثل مشروطه، شیخ را با دست مردم تهران به دار آویخت.
نیاید آن روزی که مردم ایران به خاطر حکمرانی سند ۲۰۳۰ در تمام ابعاد زندگی شان، با دست خود جمهوری اسلامی را فدا کنند و بر چوبه دارش، کفزنان نگاه کنند.
جمهوری اسلامی هم مثل مشروطه شیخ پاک و حلال زاده است اما تربیت شدگان غرب با سوق دادن مشروطه به عدالتخانه مدرن، کاری کردند که آیت الله شیخ فضلالله نوری در برابر ثمره سالها کار علمی و فقهی خود ایستاد.
باید بترسیم از آن روز که
جمهوری اسلامی بعد از چهل اندی سال بخاطر تعالیم، علوم و متعلمین غربی به ضد خود تبدیل شود و اگر الان کاری نکنیم، دیری نخواهید پایید که میشود آنچه نباید...
وقتی اقیانوس متون اسلامی را داریم و حتی اگر مانند عاصف ابن برخیا به اندازه بال مگسی از علوم اهل البیت علیهم السلام بهره مند شویم از عالمیان پیشی خواهیم گرفت پس چرا خود را در بیابان مدرنیته و غرب اسیر کرده ایم؟!
اگر نگاه مان را عوض کنیم، دریا و امید در یکقدمی است.
اگر صحنه ی مبارزه را نبینیم، قطعا دوباره شیخ فضلالله ها به دار آویخته خواهند شد.
https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یاداشت ۴۱
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
فلسفه و هوش مصنوعی؛ بیراههی زیبا
عمده چالش ما در موضوع شناسیِ مطلب است. کسی با فواید اندک هوش مصنوعی در تفحص و فرآیند فحص و جمع بندی مشکل ندارد و
در این میان بررسی فلسفی هوش مصنوعی هم خالی از لطف نیست، اگر نگوییم فایده ای ندارد.
ولی؛
آنچه از حیث موضوع شناسی ما را دچار خطای راهبردی کرده ، نقش هوش مصنوعی در حکمرانی مدرنیته است.
❓🗞جایگاه هوش مصنوعی در تحقق اهداف سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ چیست ؟
اهم فایده این بحث - اگر به چنین سوالاتی پاسخ دادیم - آن است که خط تولید نظام مسائل مدرنیته برای جوامع اسلامی و تمدن اسلامی را از کار انداخته ایم.
خطر اینجاست که برای اداره جامعه مدرن و دهکده جهانی شان، هوش مصنوعی را مستقر کنند و ما در حجراتمان با ویدئو کنفرانسی شلوغ و پلوغ، بحث از ماهیت، عرَض و رابطه وجودی هوش مصنوعی با علت و ... کنیم.
شاید برای اهل فکر شایسته باشد که به این سوال فکر کنند؛
❓🗞 اعتماد به قول خُبره و موضوع شناسی در فقه نظام چه تفاوتی با فقه فردی (۵۲ بابی از طهارت تا دیات) دارد ؟!
https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یادداشت ۴۲
۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روایت یک دیدار؛ شاهدی از غیب
آنچه در یادداشت قبلی نوشتم و معتقدم بودم که نخبگان حوزه به نگاه ناقص در موضوع شناسیِ هوش مصنوعی مبتلا هستند با دیدار دیشب تایید شد.
به اتفاق دوستان دیشب در صحن گوهرشاد نشسته بودیم و مشغول مناجات با امام رضا بودم که خیییلی اتفاقی آقای طباطبایی رو دیدم.
ایشون از نامداران بحث حدیث و تاریخ هستند.
نشستیم به استفاده که ... بحث به موضوع شناسی و هوش مصنوعی رسید.
حاج آقا طباطبایی گفتند؛ « من هنوز نفهمیدم تعریف هوش مصنوعی چیست؟ آیا یک ابزار است یا یک هوش است. »
خدمت حاج آقای طباطبایی عرض کردم: «چند نوع تعریف از هوش مصنوعی متصور است و آن تعریفی برای ما اهمیت بیشتری دارد که تاثیر بیشتری در حکمرانی و اداره جامعه داشته باشد و نباید تعریف های بخشی و جزئی، ما را از تعریف در ادارهی جامعه غافل کند.
نقش هوش مصنوعی در تحقق اهداف سند ۲۰۳۰ و راهبرد های نوشهرگرایی باید محل توجه قرار گیرد.
البته که تعریف و نقش هوش مصنوعی در تحلیل روایات، شعر گفتن ، پاسخ به هر سوال بی فایده و ... هم مطرح است و باید سر جای خود به آن پرداخت.»
جالب بود ایشونم رد نکردند و این موضوع براشون جالب بود.
در آخر هم قرار شد بعد از ماه صفر جهت اسناد رساله ذهبیه (مباحث طبی رسیده از) امام رضا علیه السلام خدمت ایشان برسم.
https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
May 11
یاداشت ۴۳
۲۵ مرداد ۱۴۰۲
🔻سفیههای جبهه حق؛ خطرناکتر از تروریستها🔻
کاملا دوستانه و خیرخواهانه باید موضوعی نسبت به شهبازیها، ثابتیها و سید کمیلها و به طور کلی دوستان انقلابی تبیین شود؛
خط مبارزه با جبههی باطل کجاست؟!
چرا نمیدانیم دشمن اصلی کیست و کجا را هدف گرفته؟
گیریم که چندین مجری، بازیگر و چهرهی رسانهای رفتند و آمدند و صدا و سیما پر از بسیجی شهبازی و ثابتی و آقایی شد، خب که چه؟!
چه اتفاقی میافتد؟!
وقتی زمین بازی را کسی دیگر تعیین و قواعد را او طراحی میکند، برنامهی پاورقیها حداقل تاثیر را خواهند داشت.
🔴وقتی کارخانه شرابسازی در حال تولید انبوه شراب است؛ شکستن چند شیشه شراب یا دادن چند شیشه سرکنگبین به مردم جواب نمیدهد.
🔹باید کارخانهی نوشیدنی سالم ساخت و شرابسازی را متوقف کرد.
وقتی سازمان برنامهو بودجهی کشور،
سازمان آموزشو پرورش فعلی کشور،
مدیریت شهری کشور، مدل ساخت خانه در کشور، احتکار زمین توسط دولت، مسجد کلیسا گونه در کشور و اجرای ۱۷ آرمان سند۲۰۳۰ در کشور... ادامه دارد؛ فتنهها پشت سرهم میآیند و مثل گرگی به ملت امامحسین حمله میکنند و فوجفوج عزیزانی را از ملت ما میگیرند.
❓ چرا سفیهانه جلوی دماغ را میبینیم و خط مبارزه را درست تشخیص نمیدهیم؟
کمی عمیقتر نگاه کنیم و درست نظام مسائل کشور و انقلاب را تشخیص دهیم و سپس عمل کنیم.
https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یاداشت ۴۴
۶ شهریور ۱۴۰۲
شب قدر و زیارت امام حسین علیه السلام با غسل تعمید کلیسای کاتولیک فرق ندارد!
شاید براتون سخته باورش ولی، ،آره!
توی ذهن ماها خیلی این سه تا شبیه هم هستند بلکه هیچ فرقی با هم ندارند!!
میریم گناهان بزرگ انجام میدیم و فکر میکنیم با یک گریه بر ابا عبدالله الحسین علیه السلام تمام گناهان رو پاک کرده ایم. این دقیقا همون کاری است که کلیسای تحریف شده میکند.
افراد گناه کار میان در کلیسا و اعتراف می کنند و با غسل تعمید دوباره انگار از نو متولد میشوند و میرن که دوباره گناه کنند و دوباره بیان و این چرخه همین طور ادامه داره.
اما آیا واقعا داستان اینه؟! امام حسین علیه السلام از خدا مهربان تره؟ آیا گریه بر ایشان رقیب اعمال و گناهان ماست ؟!
هرگز این طور نیست!
اگر بخوام کپسولی تمام موضوع رو بگم باید این طور بگم که :
ارزش اون یک قطره اش در شب قدر یا گریه بر ابا عبدالله الحسین علیه السلام به معرفت و شناخت فرد به خدا و اهل البیت علیهم السلام باز می گردد.
اگر نه پیاده روی از نجف تا کربلا که هیچ ، از ایران تا مکه رو هم پیاده بری و در مسیر هر شب یک لیتر اشک بریزی و آن قدر سینه بزی که دستانت تاول بزند ولی معرفت به منزلت امام نداشته باشی، یک خردل هم نمی ارزد.
خب اولین گام برای قرار گرفتن در مسیر صحیح چیه؟!
امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند
یا کمیل لاتأخذ الاّ عنّا تکن منّا
یعنی ای کمیل اگر میخوای از ما بشی، شیعه بشی، معرفت پیدا کنی، اولین گام این است که فقط و فقط مرجعت در همهی ابعاد زندگی اهل البیت علیهم السلام باشند و به غیر اونها هیچ توجهی نکنی.
در هر موضوعی از امور زندگی ، قبل از عمل از خودتون بپرسید ،
نظر اهل البیت علیهم السلام در این موضوع چیه ؟. اصلا اونها این کار رو قبول دارند یا نه ؟ یا نظر دیگری دارند ؟
در نجف و در جوار امیرالمومنین امام علی ابن ابی طالب علیه السلام دعا گوی شما هستم.
https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff