eitaa logo
زاویه‌دید
162 دنبال‌کننده
34 عکس
31 ویدیو
7 فایل
‌در تلاشم به مهم‌ترین موضوعات جامعه پیرامون خود با زاویه‌دید دقیق‌تر نگاه کنم. آیدی @Mohammad_arani
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت ۲۸ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ❓تبادل مستقل یا تبادل وابسته ؟! 🟡 به طور کلی هر آنچه که معامله و تعامل را به سمت استقلال از واسطه ها برده و دست دیگران را ( اعم از بانک ، دولت ، پول آمریکایی دلار ، یک دلال مرغ و تخم‌مرغ ) از تبادل بین مشتری و فروشنده حذف کند، موجب تثبیت بازار و توزیع، رونق تولید و ثبات در نظام پولی و مالی هر جامعه خواهد شد. اقداماتی چون : ۱. تعلیم، ترویج و حمایت دولت های جمهوری اسلامی از طبقه‌بندی مشاغل برتر ۲. احیای زمین های مرده (موات) در کشور با سه اقدام ( ساخت خانه دار واسعه یا غرس درخت یا زراعت کاری و یا جاذب ساختن آب ) ۳. ساخت بازار های موقت اسلامی در سراسر کشور از روستا ها تا شهر ها ۴. حذف ساخت آپارتمان از برنامه‌های کشور و جایگزینی ساخت دار واسعه ( ویلایی ) اقداماتی است که اگر محور برنامه‌های هر دولتی باشد در طول دوره ۴ تا ۶ ساله به شکل ریشه ای، معضلات اقتصادی را حل خواهد کرد. 🟢 بلعکس هر چه تعامل های اقتصادی مردم با هم یا به عبارت دیگر تبادل بین مشتری و فروشنده به اغیار وابسته تر شد، مشکلات و معضلات اقتصادی چون ۱. تورم ( وابستگی به نهاد بانک ) ۲. رکود در تولید ( وابستگی به صنفی خاص از تولید کنندگان) ۳. معضل در توزیع ( وابستگی به دلال ها ) ۴. وابستگی به دلار ( وابستگی به دشمن ) و امثال این ها، بیشتر و بیشتر خواهد شد. ⚡️زیست بوم و فضای تبادل مستقل جهت حرکت اصلاحی اقتصاد بیمار ایران است. https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یادداشت ۲۹ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ❓تولید انگیزه یا زیر ساخت های انگیزه سازی؟ کدام سوال دقیق تر و کارآمد تر است ؟ انگیزه با روش های مختلفی ایجاد می شود. با تحریک حرص و منفعت شخص، با تحریک نفع جمعی و یا با تحریک محبت افراد. اما مسئله ما تولید انگیزه نیست! هزار موضوع است که انگیزه تولید می کند بلکه آنچه باید سوال باشد، زیر ساخت هایی است که انگیزه سازی می کند. زیر ساختی است که آمادگی دریافت هدایت یا شقاوت در فرد را تنظیم می کند. ✅ بعضی از زیر ساخت های انگیزه سازی عبارت است از : ۱. زیر ساخت امامت به عبارت دیگر امام می تواند اصلاح شاکله و نیت یا بعث آفرینی داشته باشد. امام مدیر زیر ساخت های انگیزه سازی است. ۲. زیر ساخت علم یا به عبارت دیگر توصیف زیر ساخت های انگیزه سازی ۳.زیر ساخت تزکیه یا فرایند پالایش و پاکسازی زیر ساخت انگیزه سازی ۴. زیر ساخت عدم تسلط دشمن یا دفاع و نفی سیبل از تسلط دشمن بر زیر ساخت های انگیزه سازی ۵. زیر ساخت عبرت یا به عبارت دیگر تجربه‌ی فردی زیر ساخت های انگیزه سازی و ۴ زیر ساخت انگیزه ساز دیگر. به طور خلاصه بحث از تولید انگیزه بدون بحث از زیر ساخت های انگیزه سازی نه تنها مبنایی اجمالی بلکه ناقص بوده و همین عدم جامعیت موجب عدم کارآمدی در تحقق تمدن اسلامی است. البته از نظریه زیست شهر که بنابر فرموده ی کارشناسان آن، داعی اسلامی بودن ندارد ، چیزی بیشتر نباید انتظار داشت. مهم ترین رکن مبانی نظری زیست شهر تولید انگیزه است بدون بحث از زیر ساخت های انگیزه سازی! https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یادداشت ۳۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ آیا زیست شهر از زیرساخت های نیت ساز ( انگیزه ساز یا شاکله ساز ) غافل است ؟ نظام سازی یا به عبارت دقیق تر تنظیم روابط انسانی از اصلاح نیت، شاکله و به عبارت امروزی ها، انگیزه‌ی افراد شروع می شود. این خلاصه‌ای از همان عبارت معروف از علماست که می فرمودند برای تاثیر گذاری بر افراد از خودسازی شروع کنید. متاسفانه بعضی دیدگاه های مدرن و نیمه اسلامی با رسانه افراد را تحریک می کنند غافل از اینکه حداقل ۹ عامل غیر بیانی و تفکر محور (تحریک کننده تفکر) در متون دینی برای شاکله سازی یا نیت سازی در افراد، تعبیه شده است. این زیرساخت های ۹ گانه‌ی شاکله ساز عبارتند از ۱. زیر ساخت امامت به معنای مدیریت تحقق همه زیرساخت های شاکله ساز و نیت ساز است. ۲. زیر ساخت علم به معنای توصیف سایر زیر ساخت های شاکله و نیت ساز و البته توصیف مسائل مرتبط با علم است. ۳. زیر ساخت تزکیه به معنای آماده سازی فرد برای پذیرش و درونی سازی سایر زیر ساخت های شاکله و نیت ساز است. ۴. زیر ساخت عبرت به معنای روش های برجسته سازی تجربه های منفی و مثبت درباره زیرساخت های شاکله و نیت ساز است. ۵. زیر ساخت نفی سلطه دشمن به معنای سپر و حفاظت از سایر زیر ساخت های شاکله و نیت ساز است. ۶. زیر ساخت بیان به معنای کیفیت تفاهم و انتقال مفاهیم زیرساخت های شاکله و نیت ساز است. ۷- زیر ساخت نظم به معنای تحقق سایر زیر ساخت ها است و توصیف نظم بدون تصور این زیر ساخت ها ممکن نیست. ۸. زیر ساخت شغل به معنای خروجی همه زیرساخت‌های شاکله و نیت ساز دیگر محسوب می شود. ۹. زیر ساخت فرقان به معنای قواعد ارزیابی سایر زیرساخت های شاکله و نیت ساز و چیستی شاخص های ارزیابی است. از برادران زیست شهر خواهش می کنیم به این سوال و پاسخ در مبانی نظری خود بیشتر توجه کنند. https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
هدایت شده از م‌م
البته سال ۱۴۰۰ ، بیشتر بوده که به لطف آقای رییس‌جمهور و دولت کم شده. ولی باز هم خیلی زیادن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این کلیپ از سخنان مهم علامه مصباح(ره) تا زنده بود، منتشر نشد! و خلاف منافع نئولیبرال ها بود و الان بعد ۱۲ سال منتشر شده است که فجایع تلخی را تبیین می کند.... https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وزیر بهداشت: کمبود پرستار نداریم؛ مشکل، مجوز استخدام پرستار است 👤 عین اللهی در نشست اعتبار بخشی آموزش پزشکی: 🔹سالانه بالای 10 هزار پرستار در کشور تربیت می شوند. 🔹99 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود. 🔹40 درصد تجهیزات ما در داخل تولید می شوند. 🔹22 هزار استاد دانشگاه داریم که حدود 9 هزار نفر از آنها خانم ها هستند. 🔹270 هزار دانشجو در کشور داریم که 60 درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند. 🔹209 دانشکده دانشکده پرستاری در کشور داریم. 🔹سالانه حدود 9 هزار پرستار در مقطع کارشناسی، هزار پرستار در مقطع کارشناسی ارشد و 85 پرستار در مقطع PHD داریم. 🔹تعدادی از کشورها متقاضی پرستاران ایرانی هستند./ دانشجو @Rasad_tahlil
زاویه‌دید
📹 وزیر بهداشت: کمبود پرستار نداریم؛ مشکل، مجوز استخدام پرستار است 👤 عین اللهی در نشست اعتبار بخشی
هزینه های کلان واردات تجهیزات ( ۶۰درصد تجهیزات پزشکی وارداتی) از زبان وزیر بهداشت
زاویه‌دید
📹 وزیر بهداشت: کمبود پرستار نداریم؛ مشکل، مجوز استخدام پرستار است 👤 عین اللهی در نشست اعتبار بخشی
سوال از وزیر بهداشت این است که چقدر برنامه های شما برای پیشگیری از بیماری محقق شده؟!
یادداشت ۳۱ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ آیا تورم مالانص فیه است ؟ چندی قبل استاد علوی بروجردی زیدعزه فرمودند اقتصاد عقلایی است و اقتصاد اسلامی نداریم. ایشان قبل از این بیانات فرموده بودند که مثلا تورم مالانص فیه است و باید به عقلا برای حل آن رجوع کرد. مشهور ترین راهکار عقلا و عرف برای کاهش تورم : ۱- تحقق اشتغال کامل ۲- حل معضل کسری بودجه دولت و استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی (خلق پول) + میزان تأثیر پول اعتباری در افزایش تورم ۳. نظریه عدم رعایت فاصله طبقاتی در مصرف ۴. بررسی نقش انتظارات در تورم نمی خواهیم وارد تبیین تخصصی نظریات و راهکار بشویم ولی این سوال شاید ایجاد شود که طی این ۱۰۰ سال که پدیده بانک و پول اعتباری به این شکل به وجود آمده این راهکار ها پدیده افزایش قیمت را کاهشی نکرده و ثانیا قبل از این ۱۰۰ سال پدیده ی افزایش قیمت ها چطور حل می‌شده؟ فقها چطور افزایش قیمت ها را مدیریت می کردند؟ اسلام برای افزایش قیمت چه راهکاری دارد؟ نکته دقیقا در همینجاست. اصطلاح تورم نباید فقها را به مالانص فیه بودن رهنمود کند. آنچه ما را از این تله نجات می دهد، توجه به معنا، غرض دقیق پشت این اصطلاح است. تورم به طور خلاصه یعنی اختلال در طرف بایع (فروشنده) یا اختلال در طرف مشتری خب چطور این اختلال های طرف مشتری و فروشنده را کاهش دهیم؟ ۱- گسترش گفتگو و تدریس موضوعی و همه جانبه مباحث فقه المکاسب به جای تدریس و گفتگو بر محور مباحث معیوب اقتصاد کلان و اقتصاد توسعه و اقتصاد خرد ۲- ساخت بازارهای موقت گسترده در ایران با جانمایی صحیح + احیای مفهوم مترقی مسجد بازار برای مدیریت نرم اهالی بازار ۳- حمایت از تحقق مشاغل برتر ۵گانه در جامعه( مشاغل مرتبط با تولید غذا و لباس و داروی طبیعی) + مواجهه نرم با مشاغل مکروه و بی برکت (خرید و فروش خانه، زمین، باغ و آب) ۴- طراحی کالبد جدید محلات و شهر با توجه به مراکز تولید محله ای و غیر متمرکز البته حتما بیشتر از اینها راهکار وجود دارد... https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[ هدف از اجلاس ملی نخبگان ] در تشخیص تعیین نظام هم با مساله مواجه هستیم. سیاست‌های کلی باید براساس مصالح کلی و مصالح نظام تدوین شوند. سیاست ها در ذیل تعریف می شود و باید بر اساس مصالح عمومی باشد. برخی در سیاسی و می‌گویند را بر اساس مصالح می‌توان شناخت، یعنی کار حکومت مراعات مصلحت عمومی است. بحث‌های نظری مهم است، درگیر شدن نخبه‌های کشور با این مباحث نظری مانند مصلحت، ارتباط و عمومی، ارزش‌مداری مصالح عمومی و... مغتنم است. مهم‌تر از مسائل نظری، مصالح و مفاسد است. ما در مجمع یک جمع محدودی می‌خواهیم تشخیص بدهیم مصلحتی که مجلس گفته، مصلحت احراز می‌شود؟ حتماً نیاز به و نخبگانی قوی است. مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ Channel | @AMOLILARIJANI_IR
زاویه‌دید
[ هدف از اجلاس ملی نخبگان ] در تشخیص تعیین #سیاست_های_کلی نظام هم با مساله #مصلحت مواجه هستیم. سیا
آیت الله لاریجانی فرمودند بدنه کارشناسی باید تشخیص دهد این مسیله به مصلحت نظام مصلحت عمومی هست یا نه و هر چه قدر این بدنه کارشناسی به لحاظ کمی و کیفی رشد کرده باشد، مصلحت هم دقیق تر کشف خواهد شد. سوال نخبگان و کارشناسان بر اساس کدام دستگاه دانشی این مصلحت ها و عدم مصلحت ها را کشف می‌کنند؟ چرا؟ ۱. طبقه بندی(دستگاه دانشی) سکولار علم و فقه فردی ۲. طبقه بندی(دستگاه دانشی) جدید علوم و فقه نظام ۱. طبقه بندی سکولار علوم در واقع همان طبقه بندی از علوم است که کاری به دینی بودن یا نبودن ندارد و ممکن است بخشی از آن دینی باشد ( پایه و انسانی و تجربی ). فقه فردی نیز فقط اوامر و نواهی را محل توجه قرار داده و حداقل فاقد ۲ سوم دین است (عقاید و اخلاق) . ۲. طبقه بندی جدید علوم در ۴ بخش سعی کرده علوم را با نگاه فقهی طبقه بندی و تقسیم کند‌. یکی از فقه های ۴ گانه فقه نظام ( تنظیم روابط انسانی) است که عبارت است از : ۱. فقه الامام ( مدیریت و اداره) ۲. فقه العلم ( توصیف اشیا) ۳. فقه التزکیه ( پاکسازی انسان از همه‌ی حیث ها ) ۴. فقه العبره ( برجسته کردن تجربه دیگران ) ۵. فقه نفی السبیل ( دفاع برابر دشمن ) ۶. فقه الفرقان ( ملاکات ارزیابی ) ۷. فقه النظم (نظم اجتماعی، قانون و ...) ۸. فقه المکاسب ( معیشت و کسب و کار ) ۹. فقه البیان ( روش بیان، تبیین و تخاطب ) از دیگر فقه های کلانی که می توان نام برد عبارتند از: فقه الخلق ( تصرف بهینه در طبیعت ) ، فقه اسباب غریب عالم ( فهم بهینه از غیب) ، فقه اسماء الهی ( امتداد فهم از اسماء الهی تا خرد ترین روابط انسانی )
سلسله یاداشت های شماره ۱ یادداشت ۳۲ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ فیضیه تهران و لوازم این عنوان؛ چندی است حوزه‌ی مروی تهران که از حوزه‌های علمیه برتر کشور و پایتخت است، در صدد است عنوان امام امت بر مدرسه مروی را احیا کرده ؛ فیضیه تهران. فیضیه قم در زمان پهلوی، مرکز حوزه‌های علمیه جهان اسلام برای مبارزه با طاغوت بود. از فیضیه قم بود که مبارزه با استکبار و نظام سلطه را شروع کرد و انقلاب اسلامی را رقم زد. فیضیه قم بود که نخبگان و علمای طراز را تربیت کرد و آن ها توانستند نظام اسلامی، حکمرانی با الگوی مردم سالاری دینی را محقق کرده و قانون اساسی را تنظیم کنند و همین فیضیه قم بود که خون داد تا انقلاب پایدار بماند. و اما اکنون؛ فیضیه تهران از همان معنا و روح مبارزه وام گرفته تا بتواند امتداد جریان طاغوت ستیز و مبارزه با جریان باطل در جهان باشد. در این زمانه اَیادی و بازوان طاغوت از یک سو در سازمان‌های بین‌المللی با تنظیم گزارش های متنوع و عمیق مانند سند ۲۰۳۰ و از سوی دیگر با تربیت کارشناس در داخل و خارج کشور به دنبال نفوذ و تصمیم سازی برای بدنه‌ی دولت هستند. در این زمانه وظیفه‌ی فیضیه تهران است که با هدف تحقق دولت اسلامی بکوشد تا با ۲ ابزار در ۱۲ موضوع با امتداد طاغوت مبارزه کند. دو ابراز عبارتند از: ۱. تدوین گزارش های جامع با رویکرد اسلامی در تمام عرصه‌های سناد بین المللی مانند ۲۰۳۰ ۲. تربیت کارشناس بر اساس گزارش های اسلامی و تصمیم سازی برای بدنه دولت جمهوری اسلامی دوازده موضوع عبارتند از؛ ۱- مدیریت شهر، ۲- مسکن ۳- سلامت و پیشگیری از بیماری ۴- آموزش و پرورش ۵- محرومیت زدایی و رفع فقر ۶- اسناد بین‌المللی ۷- الگوی مدیریت و اداره ۸- شناسائی و رفع عدم توازن ها ۹- کسب و کار و امور استخدامی ۱۰- تولید و انتشار اخبار حوزه برنامه ریزی (رسانه) ۱۱- قانون گذاری ۱۲- امنیت و دفاع. فیضیه تهران از آن جهت فیضیه نامیده شد تا اگر لازم باشد از جان و مال و آبرو برای مبارزه‌ بگذرد. https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
شماره ۲ یادداشت ۳۳ ۱ خرداد ۱۴۰۲ روش ارزیابی فیضیه تهران با حوزه های علمیه دیگر فرق دارد! ارزیابی ( مثل امتحان کتبی یا شفاهی و غیره) لازمه‌ی رشد و آسیب شناسی است. اشخاص اعم از حقیقی است یا حقوقی به دنبال این ارزیابی هستند ولی در روش و هدف ارزیابی متفاوت اند. فیضیه تهران برای ارزیابی خود (حوزه‌ی علمیه‌ مروی مطلوب) از آن رو که هدفش ساخت دولت اسلامی و جهت حرکتش تمدن اسلامی و خوراکش قرآن و سنت است تفاوتی مبنایی (باید) با دیگر نهاد های آموزشی داشته باشد. ❌ اهم هدف سازمان های آموزشی-دینی چه در ایران و چه در خارج از ایران؛ خوب حفظ کردن، خوب نوشتن امتحان به (نحوی که نمره بگیرید) و خوب تست زدن است، سوای اینکه متعلم فهمیده یا نفهمیده! سوای اینکه متعلم یا طلبه می تواند مصادیق و نمونه های علوم به دست آورده را در خارج پیدا کند و مسئله ای را حل کند. فلذا خروجی همان می‌شود که باید. ✅ اما فیضیه تهران (مطلوب) فرآیند ارزیابی برای طلاب خود تعبیه کرده و در مسیر آنها را ارزیابی می کند. مهم ترین ملاک ارزیابی در حوزه علمیه مرویِ (مطلوب) : «قدرت امتداد تعالیم در جامعه پیرامونیط طلبه توسط طلبه چقدر است؟» اینکه طلبه به چه میزان قادر است مبتنی بر گزاره های دینی، نظم اجتماعی پیرامون خود را با جهت عبودیت و توحید متحول کند. https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff