فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ۱۰۰درصد مردان و ۶۰ درصد زنان غربی بعد از ازدواج، روابط جنسی خارج از ازدواج دارند!! #ببینید
📚 منبع: خلاصه روانپزشکی، اثر کاپلان و سادوک
#آمار_زنازادگی آمریکا بیش از ۴۱درصد!
#خارج_بدون_فیلتر
#فرهنگ_وحشی_غرب
⭕️زندگی شوهران اینستاگرامی
💢شوهر اینستاگرامی کسی است که از یک شاخ اینستاگرام عکس میگیرد. ماجرا را ساده نگیرید، چرا که حرف از چندین ساعت عکسگرفتن در روز است. زندگی با چهرههای پرطرفدار اینستاگرامی میتواند به جهنمی دردناک تبدیل شود چون مداوماً باید در جستجوی زاویه یا موقعیتی برای عکسگرفتن باشید و این پروژه تمام نمیشود. توی خانه، وقت سفر، طی تعطیلات، همهجا و همهوقت. ولی نکتۀ دیگری هم هست که شاید شرایط را خوشایندتر کند: کنار همسرتان هستید و پول درمیآورید.
💢حدود یک ماه پیش کریسی تیگن ویدئویی در اینستاگرام منتشر کرد؛ او در این ویدئو در ساحلی ژستهای هنری میگیرد و همسرش از زاویههای مختلف و موقعیتهای متنوع از او عکس میاندازد.
👤او در توضیح عکس نوشت: «ممنون که همیشه در تحقق رؤیاهای اینستاگرامیام همراهم هستی. این قطار به خاطر تو (و گوشی تو) است که حرکت میکند... تو همان ریلی هستی که پایۀ کار است... راهی هموار به امید و هزاران لایک و محتوایی برگزیده. کارت بسیار ارزشمند است. هیچ وقت حضورت برایم عادی نخواهد شد، شاهزادۀ من».
💢در سال ۲۰۱۶، مردیت هگرتی، نویسنده و روزنامهنگار حوزۀ مُد، فراخوانی برای استخدام یک شوهر اینستاگرامی داد، که در واقع زنی بود که از طریق یک اپلیکیشن او را استخدام کرده بود تا در یک نمایشگاه مد به دنبال او برود و عکاسی کند. هگرتی نوشت: «در این عصر مترقی، عشق ربطی به جنسیت ندارد، به این مربوط است که بتوانی کسی را پیدا کنی که عکسهایی برازنده از تو بگیرد». در یکی از تبلیغات رستورانهای تاکو بل در پاییز گذشته با طنز به این موضوع پرداخته شد. مردی که از اسبِ گردانی در شهربازی آویزان شده تا از دوست دخترش عکس بگیرد، میگوید: «من یک دوست پسر اینستاگرامی هستم. همه جور عکسی میگیرم، جلوی دیوارنگارههای طرح بال، عکسهای ساده و باصفا، عکسهای طراحی شده».
💢این ویدئو که ۷ میلیون بار بازدید شد، مردانی را تصویر میکرد که «پشت دختران شیرین اینستاگرامی بودند». مردانی که شکایت میکردند از اینکه مجبورند تمام برنامههای گوشی خود را پاک کنند تا برای عکسهای بیشتر جا داشته باشند و دارند به یک «مونوپادِ زنده» تبدیل میشوند.
💢هرچه شوهران اینستاگرامی بیشتر از پشت دوربین بیرون میآیند، خودشان هم دنبالکنندههایی پیدا میکنند. توماس برولتسهایمر در تجارت همسرش، جولیا انگِل شریک است؛ او اینفلوئنسری در حوزۀ سبک زندگی است و ۱.۲ میلیون دنبالکننده دارد. برولتسهایمر خود ۶۴.۰۰۰ دنبالکننده در اینستاگرام دارد که خود او را هم به یک اینفلوئسنر تبدیل کرده است. بسیاری از طرفداران، همسر اینستاگرامی یک اینفلوئنسر را هم سریعاً دنبال میکنند تا نگاهی هم به پشت صحنۀ زندگی آنها داشته باشند. تد راد، همسر دیدی راد، اینفلوئنسر حوزۀ سبک زندگی با بیش از نیم میلیون دنبالکننده، توضیحات اینستاگرامی خود را تغییر داد و نوشت «شوهر اینستاگرامی حرفهای» و اغلب عکسهای ویرایشنشدۀ همسرش را منتشر میکند. همچنین یک استوری اینستاگرام منتشر کرد که مختص ثبت مشخصات شوهران اینستاگرامیِ مشغول به کار بود. استیونس گفت هشتگ شوهر اینستاگرامی (InstagramHusband#) را در اینستاگرام منتشر کرده و اینگونه بعد از ارتباط برقرارکردن با عکسهای مردان دیگر، با خود آنها مرتبط شده است. «الآن تقریباً نوعی برادری خاموش در میان است. هنوز به یک اجتماع کامل تبدیل نشده اما در آستانۀ شکوفایی است... و فکر میکنم اجتماع بزرگی خواهد شد».
🔻لینک مقاله
🌐http://yon.ir/frrfy
#سبک_زندگی_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
⭕️تکنیک دقت نمایی
🔻دقت نمایی عبارت است از وانمود کردن به دقت نظر و بیطرفی، در عین القای پیام #غیر_واقعی.
💢به متن خبر دقت کنید؛ علت عدم حضور سید حسن نصرالله، سرطان عنوان شده. در صورتی که متن خبر یک ادعای دروغ است اما این کانال آشوبگر با کلماتی مثل #گفته_میشود و #احتمالاً سعی دارد نوعی بیطرفی و دقت نظر در عین ارائه یک گزارش صد در صد کذب از خود نشان دهد.
⚠️رسانه ها را آگاهانه رصد کنید.
#سواد_رسانه_ای
#جنگ_رسانهای
سرویس های شبکه های اجتماعی📢
🔶کلوب
🔸نسبت تعداد کاربران(1 تا 10):
🔴⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
🔸محل سرور(اطلاعات): 🇮🇷
🔸فیلتر در ایران: ❌
🔸کمک اطلاعاتی/نقدی به اسرائیل: ❌
🔸نسبت بازدید روزانه صفحات (1 تا 10):
🔴⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
🔸سهولت کاربری(1 تا 10):
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴⭕️⭕️
🔸محتوای غیراخلاقی در دسترس (1 تا 10):
🔴🔴⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
🔸امکانات و پشتیبانی (1 تا 10):
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴⭕️⭕️⭕️
🔸جاسوسی و مالکیت اطلاعات: ❌
🔸باگ و مشکلات امنیتی:
🔴🔴🔴🔴🔴⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
🔸کشور تولید کننده: 🇮🇷
🔗لینک:
https://www.cloob.com
#آموزش #راهکار #جایگزینی #شبکه_اجتماعی
🚦استعدادیابی و قربانیانش
«احسان علیخانی» دقیقا در #عصر جدید چه کار میکند؟
🔸۱- چهوقت نیاز به مسابقههای استعدادیابی پیدا میکنیم؟ وقتی قفس آهنین مدرنیته (بهتعبیر ماکس وبر) و فرآیندهای آموزشی و تحصیلی مدرن، جایی به امور خارج از «چارچوب متصلب مدرنیته» نمیدهند و فهم سامانبخشیدن به سایر شئون حیاتی انسان را ندارند. در این وضع است که به جایی خارج از سازوکارهای رسمی نیاز است تا امیدها ناامید نشود همچنانکه به بلیتهای بختآزمایی نیاز است تا کورسویی از امید در کار باشد. اما این امید تا چه حد جدی و حقیقی است امید و هیجان و استعدادی که در این برنامههاست، چه چیزی را تحکیم خواهد کرد؟
🔸۲-کدام استعدادها هستند که توان طرح خود را دارند؟ آیا استعدادهایی که وضع و افقی غیر از مدرنیته را دنبال میکنند و با چارچوبهای تنگ آموزشی مدرن کنار نمیآیند؟ نه. شرکتکنندگان باید بتوانند در وقتی محدود، عموم مخاطبان را سرگرم کنند و موجب کسالت (حتی چند دقیقه) نباشند. اما این مقدار از سرگرمیسازی کافی نیست و هر کسی از سرگرمیسازان، شایستگی برنده شدن ندارد و باید رقابتی در کار باشد تا این صنعت سرگرمی، از هر حرارت ممکنی استفاده کرده باشد. ادعای «استعدادیابی» برای چنین صنعتی، زیاده «بزرگ و نامربوط» است. سرگرمیسازان، ابزار دست «صنعت سرگرمیسازی»ای هستند که بر زمینه فشارها و ناخواستنیهای مدرنیته (یا شبهمدرنیته)، بر درک عمومی و اجمالی از «قفس آهنین» استوار شده است. عموم هم خواهناخواه برای فرار از «فشار روزمرگی» در عالمی که ناگزیر «در حال توسعه» است، برای گریز از «کسالتها» و «ملالتها»ی ملازم با فرآیندهای توسعه، بهدنبال سرگرمی میروند؛ تا شاید چیزی ببینند که از «boring» و «boredom» دائمی، قدری خلاص شوند.
🔸۳-«ترحم به آن مستعدان» و «دلسوزی برای آنان» و «خارج از قانون و معیار داوری کردن»، از لوازم چنین برنامهای خواهد بود. چرا؟ چون عموم با اینها «سرگرم» میشوند و میتوانند به خارج از سازوکارهای رسمی مدرن، امیدوار باشند و اگر نه، چطور عیوب و فشارهای مدرنیته و مدرنیزاسیون را تحمل کنند؟ آیا بر مدرنیته و مدرنیزاسیون نخواهند شورید؟ آیا به ذبح استعدادهای ریز و درشت در «قفس آهنین» معترض نخواهند شد؟ آیا در آن صورت «وضع موجود» به خطر نخواهد افتاد؟
🔸۴-#سلبریتیها میتوانند داورانی شایسته برای «عامهپسندی» باشند. سلبریتیها عامهپسندند و عامهپسندی را خوب دریافتهاند. سلبریتیها نمادهای گریز از ملال مدرنیزاسیون و گریزاندن خلایق از تأمل و تفکر در «چرایی این ملال» هستند. اشکال کردن به «متخصص نبودن» سلبریتیها، اشکال بجایی نیست. برای چنین صنعتی و برای چنان غرضی، باید داوران، «هرچه سلبریتیتر» و «با مزاعم همگانی آشناتر» و «در مزاعم همگانی مضمحلتر و محلولتر» باشند. منطق برنامههای الگو (نه برنامههای رونویسی شده) چنین اقتضا میکند.
🔺۵-آنچه ما را رهایی و نجات تواند بخشید، جایی در چنین برنامهای نخواهد داشت. در چند دقیقهای که هر شرکتکننده در این برنامه فرصت دارد تا خود را عرضه کند، هیچ مطلب مهم، اساسی و روشنگر، طرح تواند شد؟ آیا این برنامه ما را به سمت افقی دیگر و به سوی حل چیزی سوق خواهد داد یا « #استعداد_سرگرمکنندگی_افراد » را بهکار خواهد گرفت تا ما را هرچه بیشتر نسبت به قفس آهنین و قربانیان آن، خودمان و دیگران، بیحس کند؟ از آن «صدها استعداد شرکتکننده» هیچکدام از آن «قفس مدرن و معقول و سفت و سخت»، نجات نخواهد یافت. نه بازندگان و نه حتی برندگان. در این میان آن استعداد حقیقی که میتواند کاری از پیش ببرد یا مشکلی را حل کند یا افقی را نشان دهد یا... نه در چنان سیستم مدرنیزه ای جایی خواهد داشت و نه در چنین «استعدادیابی»هایی.
✍ #محمد_علیبیگی
▫️کانال نقد سینما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️توالت عمومی شیشهای در سوئیس زمینهای برای کشتن حس حیا در انسان
📌 این قُبحشکنی ذهنها را برای توالتهای اُپن آینده آماده خواهد کرد.
🔸فرد در این توالت عادت میکند با وجودی که چشمش دیگران را میبیند برهنه باشد و قضای حاجت کند.
لیبرالیسم با تمام ارزشهای انسانی دشمن است.
#معماری_لیبرال
#خارج_بدون_فیلتر
#فرهنگ_وحشی_غرب
▪️ راز مواضع رادیکال سلبریتیها
🔹در قانون اخذ روادید EB1a آمریکا، چهرههای هنری باید سابقه رسانهای شدن مواضع اجتماعی-سیاسی خود را ارسال کنند.
🔻ردپای سلبریتیهای ایرانی در واشنگتن آمریکا در حدود چهار سال پیش بود که وزارت خارجه دولت اوباما شرایط جدید و ویژهای را برای اخذ گرین کارت این کشور توسط هنرمندان و ورزشکاران و افراد ثروتمند ایرانی ایجاد کرد و موجی از مهاجرت عوامل سینمای ایران به آمریکا از همان تاریخ آغاز شد.
🔻این اتفاق باعث شد در کنار حلقه هنرمندان ایرانی در لسآنجلس که از دوران قبل انقلاب شکل گرفته بود و سپس بر تعداد آن به شدت افزوده شد، حلقه جدیدی از چهرههای هنری ایران، اینبار در ایالت واشنگتن شکل بگیرد.
🔻عنوان حقوقی گرینکارتی که برای نخبگان صادر میشد، EB1 بود و رده مخصوص به شخصیتهای مشهور بدون کارفرما، EB1a نام داشت.
🔻اثبات موارد درج شده در فرم این ویزا مشکل بود اما مزیت آن سریعتر بودن روند اخذ روادید به حساب میآمد.
برای همین #سلبریتی برخلاف دین و کشورش دست به هر کاری میزند.
#سلبریتی_دشمن_دین_و_کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصداق عینی جملات حکیمانهای که امروز امام امت فرمودند.
🔹دعوای بیخود داخلی، باعث غفلت از دشمن شده
حالا توجه کردین چرا ما بارها عرض کردیم که راهی که برخی عزیزان دارن میرن، خطاست؟!
رفقا
یادتون نره، سیاست مثل کوه یخه، اصل کاریش زیر آب
فقط ظاهر فریبندهشو نبینیم.
🍃🌸🍃🌸
⭕️تغییر نگرش هالیوود برای معرفی الگو و ابرقهرمان
💢منتقدان سینمایی میگویند افتتاحیه كاپیتان مارول تا امروز بهترین افتتاحیه تاریخ سینما برای یك فیلم ابرقهرمانانه زنمحور بوده است.
كمپانی والتدیزنی و شركت مارول، تهیهكننده این فیلم هستند و برای تولید آن 150 میلیون دلار هزینه كردهاند. با احتساب رقم فروش افتتاحیه فیلم، میتوان از آن به عنوان یك فیلم بسیار موفق و بلاك باستر اسم برد. اهل فن عقیده دارد كاپیتان مارول تا پایان زمان نمایش عمومی خود بیش از یك و نیم میلیارد دلار فروش جهانی (آمریكا و بقیه كشورهای دنیا) خواهد كرد.
خانمها را جدی بگیرید!
🔻در عین حال، همین منتقدان به نكته مهم دیگری هم اشاره میكنند: موفقیت كلان مالی كاپیتان مارول به معنی آن است كه تهیهكنندگان و كمپانیهای بزرگ فیلمسازی، باید خانمها را جدی تر گرفته و تعداد بیشتری فیلم با محوریت شخصیت آنها تولید و اكران عمومی كنند.
💢 بعد از تابستان 2017 و «واندرز وومن/ زن سرگردان» برادران وارنر، كاپیتان مارول دومین فیلم كمیك استریپی صنعت سینماست كه یك خانم را در مقام ابرقهرمان داستان خود دارد. واندر وومن با افتتاحیهای 103 میلیون دلاری در آمریكای شمالی نمایش خود را شروع كرد. این اكشن ابرقهرمانانه با بازی گال گادوت در نقش اصلی، توانست 409میلیون دلار در آمریكا و بقیه كشورهای دنیا فروش كند. اما رقم فروش سه روز اول جهانی كاپیتان مارول بیشتر از رقم كلی فروش این فیلم است!
🔻تجدیدنظر طلبی
👤میگن كالیگان، یكی از بازاریابهای سینمایی در رابطه با موفقیت دور از انتظار كاپیتان مارول میگوید: «فكر كنم باید در تمام دیدگاههای قبلی خودمان تجدیدنظر كنیم و آنها را دور بریزیم. یك سری چیزهایی كه تا همین چند روز قبل برای ما حكم حقیقت مسجل را داشتند، حالا تبدیل به حرفهایی غیرواقعی و دروغین شدهاند. چه كسی فكرش را میكرد كه تماشاگران مرد سینما به تماشای یك فیلم ابرقهرمانانه زن محور بروند؟ چه كسی تصورش را میكرد تماشاگران از فیلمی كه یك ابرقهرمان سیاهپوست را در راس ماجراهایش دارد، استقبالی بینظیر كند؟ اما واقعیت این است كه این اتفاقها رخ داده و همه ما باید خیلی دقیق به این موضوعات تازه توجه كنیم. تهیه كنندگانی كه این واقعیتهای تازه را در نظر نگیرند، در آینده با مشكلات متعددی روبهرو خواهند شد.»
همذات پنداری تماشاگران
💢پل درگارابدیان تحلیلگر سرشناس سینمایی هم، موفقیت كلان كاپیتان مارول را این گونه ارزیابی میكند: «هیچ شك و تردیدی وجود ندارد كه تماشاگران و مردم عادی همیشه فیلمهایی بزرگ با داستانهایی قوی و خاص و شخصیتهایی قابل باور و دوست داشتنی میخواهند. آنها مایلند آدمها و داستانهایی را روی پرده ببینند كه بتوانند با آنها همذاتپنداری كنند. موفقیت كاپیتان مارول در این است كه توانسته این شرایط را برای بینندگانش فراهم كند.»
#هالیوود
#سواد_رسانه
از #گوگل بیشتر بهره ببرید😇
🔰 #آموزش هفته ششم:
ترفند هایی برای دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران جهت #تحقیقات_آنلاین 📚
نکات تکمیلی
#سواد_رسانه
📓کتاب مقاومت شکننده، اثر جان فوران (استاديار جامعه شناسي دانشگاه كالیفرنیا) :
🔹در سال ۱۳۵۱ حدود ۴۳.۶ درصد درآمد میانگین شهرنشین (...) به مصرف مواد غذایی رسیده.
اجارهها در فاصله ۱۳۵۴-۱۳۳۹، پانزده برابر شده است؛ در فاصله ۱۳۵۳-۱۳۵۴ این هزینهها ۲۰۰ درصد و در سال ۱۳۵۴- ۱۳۵۵، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
تعداد خانوادههای شهرنشین که تنها در یک اتاق زندگی میکردند از ۳۶ درصد در ۱۳۴۶، به ۴۳ درصد در ۱۳۵۶ افزایش یافت.
۱- مقاومت شکننده، جان فوران(john foran) ترجمه تدین، صفحه ۴۹۲
🔸http://yon.ir/sR2uh
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⭕️مشهور نیستی اما همه تو را میشناسند
💢صنعت چند میلیارد دلاریِ اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی چندین و چند لایه دارد؛ از «فیتفلوئنسرها»یی که تمرکزشان بر سلامت و تناسب اندام است تا مرشدان مد و زیبایی و وبلاگنویسان سفر. این تولیدکنندگان محتوا صفحاتی مجازی برای تبلیغ چیزهای گوناگون، از جواهر و زیرپوش زنانه تا غذا و تجربههای مختلف، را اداره میکنند. شصت درصد از یک میلیارد کاربر اینستاگرام میگویند در این شبکهٔ اجتماعی محصولات جدیدی پیدا کردهاند. شبکههای اجتماعی به زمینی حاصلخیز برای بازاریابانی تبدیل شده است که میخواهند کالاهایشان را بفروشند. کالاهای رنگارنگی از قبیل محصولات مخصوص کودکان، مانند شیر خوراکی و اسباببازی، و محصولاتی برای پدر و مادرها، مثل لوازم آشپزخانه. و برای تبلیغ اینهمه محصول چه کسانی بهتر از کودکان نوپایی که چهرهای سرزنده و دنبالکنندگانی اختصاصی دارند؟
💢اما موفقیت همهٔ این سلبریتیهای جوان اینستاگرامی نتیجهٔ فعالیت والدین در پشت صحنه است، والدینی که عکس میگیرند و پشت دوربین کسبوکار را میچرخانند.
#سواد_رسانه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی بی سی: اصلا مگر این حمله به مسلمانان کاری داشته است؟؟؟
اصلا مگر تروریستی بود؟؟؟
بی بی سی مثل همیشه به جهتگیری خبری خود ادامه داد و تلاش کرد تا حادثه تروریستی #نیوزلند را تقلیل دهد و به آرامی از کنارش بگذرد
اولا در گزارشهای خبری خود از واژه حمله استفاده کرد و مساله #تروریستی بودن را مطرح نکرد
دوما تمام سعی خود را کرد تا بگوید این فرد متاثر از بازیهای رایانهای رفتاری از خود بروز داده که ارتباطی با #اسلام_هراسی ندارد
این در حالیست که او پیش از این اقدام بیانیهای 74 صفحهای منتشر کرده و در مسجد دلیل کار خود را کاهش نرخ #مهاجرت به #اروپا اعلام میکند
تعداد کشتهها بین 40 تا 49 نفر و مجروحین بین 20 تا 39 نفر اعلام شده است
#سواد_رسانه
📽 نظرسنجی درباره حضور در سینما و تئاتر
🔹نتایج نظرسنجی ملی اسفندماه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خصوص #سینما رفتن مردم ایران نشان میدهد: ۳۰.۲ درصد مردم ایران تاکنون به سینما نرفتهاند.
🔹بر اساس این نظرسنجی، ۲۲ درصد پاسخگویان اعلام کردهاند که آخرین باری که به سینما رفتهاند کمتر از یک سال پیش بوده است، ۱۰.۴ درصد اعلام کردهاند آخرین بار بین ۱ تا ۳ سال پیش بوده که به سینما رفتهاند. ۳۷.۵ درصد از پاسخگویان هم گفتهاند از آخرین باری که به سینما رفتهاند، حداقل بیش از ۳ سال میگذرد.
🔹این مرکز درباره #تئاتر رفتن مردم ایران هم نظرسنجی کرده است که بر اساس آن، ۸۸.۶ درصد مردم تا کنون به تئاتر نرفتهاند!
نتایج نظرسنجی ملی اسفندماه ایسپا نشان میدهد: ۶.۳ درصد مردم هر چند سال یک بار به تئاتر میروند.
🔹در این میان ۳.۱ درصد پاسخگویان اعلام کردهاند سالی یک بار به تئاتر میروند، ۱.۳ درصد از پاسخگویان اعلام کردهاند هرچند ماه یک بار به تئاتر میروند. ۰.۵ درصد هم اعلام کردهاند هر ماه یک بار میروند و ۰.۲ درصد گفتهاند هر ماه چند بار به تئاتر میروند.
منبع: فارس
علت استقبال نکردن مردم از سینما و تئاتر را باید در فساد و دوری از فرهنگ مردم جستجو کرد.
#سواد_رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چالشی که جهانی شد
محمدصلاح مصری توی اینستا به پسره ایرانی گفته که شانسی چالش منوانجام دادی !
❌ پسره هم اومده با اون یکی پا هم این حرکت رو انجام داده وبه محمد صلاح گفته که من با هر دوپا انجام دادم تو هم با اون یکی پا انجام بده ببینم :)
═════🇮🇷════
#ایران_زیبا
⭕️بچهها چه احساسی به گوشی پدر و مادرهایشان دارند؟
💢در تابستان سال ۲۰۱۳، سه زن به کلانشهر بوستون رفتند و بهمدت دو ماه، در روزهای کاری هفته برای شامخوردن به رستورانهای فستفودی میرفتند. غذا سفارش میدادند و تا جای ممکن بدون جلب توجه روی صندلیهایشان مینشستند تا هیچ سوءظنی برنینگیزند. بعد شروع میکردند به جمعآوری مخفیانۀ اطلاعات. آنها دنبال آن دسته از مشتریها بودند که جمعشان شامل یک بزرگسال و دستکم یک کودک کوچکتر از ۱۰ سال باشد.
🔺این سه زن، پژوهشگرانِ دانشگاهی از رشتههای تخصصی اطفال، رشد کودک و مردمشناسی بودند و نیاز داشتند آنقدر به سوژههای خود نزدیک شوند تا بتوانند تغییر حالات چهره و لحن صدا را متوجه شوند. یادداشتهای فراوانی برداشتند. مأموریت آنها مشاهدۀ نحوۀ تعامل کودکان و مراقبان آنها با فناوریهای همراه و نیز بررسی نوع تعامل آنها بین خودشان بود، آنهم با ظریفترین جزئیات. نتیجۀ پژوهشْ پیشگامانه بود؛ اولین پژوهشی بود که چگونگی استفادۀ والدین از فناوریهای شخصی را در پیرامون کودکان بررسی میکرد و کشف اصلی آن نگرانکننده بود: مراقبان هرچه بیشتر مجذوب گوشیهای هوشمند خود بودند، رفتارشان با کودکان همراهشان خشنتر بود.
💢کاترین استاینر-ادر۸، روانشناس بالینی کودکان در بوستون و نویسندۀ کتاب انفصال بزرگ: محافظت از دوران کودکی و روابط خانوادگی در عصر دیجیتال۹، مینویسد «یکی از چیزهایی که در کودکان بسیار نادر است، شنیدن جوابی مشابه از کودکان از همۀ سنین به پرسشی بدون جواب قطعی۱۰ است.» او ازطریق پژوهشاش که طی آن با بیش از هزار فرزند، از خردسالان تا دانشجویان مصاحبه کرده، دریافت که «بچههای کوچک، چهار یا پنجساله، چیزهایی مثل این میگویند که ’بابام از گوشی هوشمند استفاده میکنه. گوشی مسخرهایه.‘ ’مامانم گوشی هوشمند داره. گوشی مسخرهایه، چون گفت که دو دقیقه دیگه میآد و برام قصه میخونه، یا بازی میکنه، اما اصلاً نیومد.‘ این غمانگیز است.»
🔺حواسپرتی دیجیتال والدین بیشازهمه زمانی استاینر-ادر را نگران میکند که به نوزادان مربوط است. او هشدار میدهد که برای مثال، نگاهکردن به گوشیتان زمانیکه به نوزاد شیر میدهید، نوزاد و مغز درحالرشد او را از لحظات حیاتی اتصال و محبت محروم میکند. میگوید «زمانیکه دارید برای کسی پیام میفرستید نمیتوانید کودک را در آغوش گرفته و به او شیر بدهید، به چشمهایش خیره شوید و به او آن پرورش بینافردیای را بدهیم که لازم دارد.» و فقط مغز کودک نیست که به این لحظات اتصال نیاز دارد. «اگر به آنها اجازه بدهیم، بهمرور زمان نوزادانمان ما را آرام میکنند. یاد میگیریم چطور فریاد نزنیم، چگونه صبور باشیم. نوزادان و خردسالان ما را والدین بهتری میکنند، اما اگر دائماً حواستان پرت چیزهای دیجیتال باشد، در مقام والد تغییر نخواهید کرد.»
#اعتیاد_دیجیتال
#سواد_رسانه_ای
از #گوگل بیشتر بهره ببرید😇
🔰 #آموزش هفته ششم:
ترفند هایی برای دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران جهت #تحقیقات_آنلاین 📚
میانبر های صفحه کلید 3 ⌨
#سواد_رسانه