eitaa logo
ذکر روزانه
24.9هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
22.2هزار ویدیو
656 فایل
💫 أَلَا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ مدیرکانال @nasim_velayat313 مطالب مذهبی فرهنگی اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محبان: 🌏🌖تقویم واعلانات نجومی 🌔🌍 شنبه 👈 ۲۴ آذر ماه 👈۱۳۹۷ 👈 ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ 👈 ۷ ربیع الثانی ۱۴۴۰ این 👈 شنبه موضع ماه در بروج فلکی در واقع است رخدادها 🌖تربیع اول :۱۵:۱۹ 🌗قران مریخ و قمر ۲:۵۱🌘عطارد در کشیدگی غربی ⚪️☄رمی شیاطین با شهاب های آسمانی ۲۰ روز بعداز ولادت پیامبر ص 🔽 این روز روز خوبی برای امور زیر است: 🔘شروع وآغاز کارهای آموزشی نوشتن کتاب ومقالات 🔘ساخت و ساز ،سنگ بنا کردن 🔘بنایی 🔘غرس درختان نیک است 🔘امور کشاورزی 🔘مسافرت با 👶مولود فرزندی که امروز به دنیامی آید تربیتش آسان است و خوب تربیت شود اما برای جهت فرزند دار شدن حکمی ثبت نیست. ⚪️ اصلاح سر و صورت در این روز از ماه قمری، خوب است باعث دولت و توانگریست. 🔴 یا خوب نیست .پرهیز شود 🔵ناخن شنبه این ماه برای ، روز خوبی نیست سبب بیماری مانند خوره وآکله در انگشتان است. 👚 شنبه برای ، ، خریدن و پوشیدن روز خوبی نمیباشد پرهیز شود مگر آنرا هدیه دهید 🕕 وقت در روز شنبه : از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ صبح و بعداز اذان ظهر تا عصر حدود ۴ بعدازظهر ✳️ ذکر روز شنبه : ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه ✳️ذکرطول روز ۱۰۰۰ مرتبه میباشد میباشد 🌺روز شنبه طبق روایات متعلق است به (ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌍خلقت : جنیان 💭تعبیر خواب: طبق آیه ۷ سوره مبارکه👈 اعراف👇 ✨فَلَنَقُصَّنَّ عَلَيْهِمْ بِعِلْمٍ وَمَا كُنَّا غَائِبِينَ✨ تعبیرکلی: کار خود را به گروهی واگذار کند و عده ای از ایشان عزیز شوند وعده ای بدلیل کوتاهی در کار از چشم خواب بینند 🔘نوره :شنبه خوب است 📚 منابع مطالب ما: 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر 📖 مفاتیح الجنان 🗒تقویم جامع رضوی 📗 بحارالانوار 🌺دعاهاتون مستجاب و مویدباشید🌺 ڪانال ذڪـر رۅزانـہ أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ ✅https://t.me/zekrroozane
🔸🔷🔸 🍁 آیت الله مجتهدی 🍁 پیـامبر(صل الل علیه وآله) فرمودند؛ کسی که روح از جسدش جدا شود ودرحالی که از سه چیـز بر کنار باشد، وارد بهشـت می شـود: ➊⇦ تکبـر ➋⇦ بدهکاری ➌⇦ خیانت 📚 کنـزالعمـال ج۱۵ ص۸۲۱ 🔸🔷🔸🆔 @zekrroozane
محبان: ♻️🤔بهتراست بدانیم: خداوند؛در اوقات ذيل خنده کردن را منع نموده است: 1: خنده كردن در بالاى قبرستان 2: خنده كردن از پشت جنازه 3: در مجلس علما 4: در هنگام تلاوت قرآن كريم 5: در مسجد 6: در هنگام اذان.......... 🌸 بدان که بین اذان واقامه؛ دعایت مستجاب میشود.... پس محروم نکن خودت را از دعا؛ بعد از تکرار کردن اذان و دعاى معروف (اللهم رب هده الدعوه التامه.....) 🌸 با خواندن آية الکرسى بعد از هر نماز وموقع خواب فاصله بين تو وبهشت فقط مرگ است ... 🌸 بعد از تمام شدن نمازنباید عجله کنی وباید مدتي بشينی؛ براي اينکه ملائکه بعد نماز براى تو دعا ميکنند ؛نزد خداوند ...... پس خودت هم مشعول دعاباش ،وآمین ملایک را باور کن..... 🌸 �توجه- توجه- توجه- توجه هرکس در موقعي اذان،،،عمدا" به موسيقي و ترانه گوش دهد نمي تواند هنگام مرگ،شهادتین بگوید.... ڪانال ذڪـر رۅزانـہ أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ ✅https://t.me/zekrroozane
🍏🍎سلامتی 👈 ضد اضطراب‌های خوشمزه 🔹لوبیا 🔸پسته 🔹ماست 🔸سالمون 🔹مارچوبه 🔸لیموترش 🔹جو دوسر 🔸تخمه‌کدو 🔹شکلات تلخ 🆔 @zekrroozane
🌹🌞🌹 ☀️روز شنبه مون را متبرک کنیم به ذکرشریف صلوات☀️ به پیشگاه مطهرومنور حضرت محمدصل الله علیه وآله 💠🌹الهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم🌹💠 🌹🌞🌹 🆔 @zekrroozane
🌹💚🌹 🍁🌾 امروزتون شاد شاد 🌾🍁 دلتون‌ خوش 🍁🌾 تنتون سالم 🌾🍁 سفره تون پراز برکت 🌾🍁 تقدیرتان قشنگ 🍁🌾 عاقبتتون بخیر 🌾🍁 بهترینها در‌اولین 🍁🌾 روز هفته نصیبتان به حرمت : 🌹💠اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم💠🌹 🌹💚🌹 🆔 @zekrroozane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷براي اجابت خواسته‌هاورسيدن بـہ_مقصود 🌷 👈 از ثابت بن دينار( ابوحمزہ ثمالي) نقل شدہ ڪـہ مي‌گويد: 👈 بـہ حضرت زين العابدين عليـہ السلام عرض ڪردم: دعايي بـہ من بياموز! فرمود: اي ثابت! بگو: 🌸🍃 اللّهُمَّ اِنّي اَسْألُڪَ بِاَنَّ لَڪَ الْحَمْدَ لا اِلهَ اِلّا اَنْتَ الْمَنّانُ بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الاَرْضِ ذُوالْجَلالِ وَ الاِڪْرامِ اَنَّ تَفْعَلَ بِي ڪَذا وَ ڪَذا🍃🌸 ⬅️ (بـہ جاے ڪذا و ڪذا حاجت خود را بخواه.) 👈 سپس فرمود: 🌹رسول خدا صلي اللـہ عليـہ و آلـہ فرمودند: 🍁 اين دعايي است ڪـہ هر ڪس خدا را با آن بخواند اجابت شود و چون با آن از خدا مسئلت نمايد بـہ او عطا خواهد شد 📚بحارالانوار ج 92 ص 163 ڪانال ذڪـر رۅزانـہ أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ ✅https://t.me/zekrroozane
🔴 ❇️ از آیت الله بهجت پرسیدند برنامه اي جهت سير و سلوك ارائه نمائید. 👈 ايشان گفتند : روزانه نصف صفحه از كتاب شريف " معراج السعاده " را بخوانيد و بدان عمل كنيد. 📕کتاب معراج السعاده نوشته مرحوم ملا احمد نراقی 📗 1️⃣ باب چهارم،،، فصل سوم : ✳️✳️✳️ فصل دوم : خوف از خدا و انواع آن بدان که : ضد صفات مذمومه ، خوف از خداست و آن بر سه نوع است : اول : خوف بنده از عظمت و جلال کبریای خداوند متعال . و ارباب قلوب ، این نوع‌را خشیت‌یا رهبت نامند . دوم : خوف از گناهانی که کرده و تقصیراتی که از او صادر گشته . سوم : خوف از این هر دو باهم . و شبهه نیست در اینکه هر قدر معرفت‌بنده به عظمت و جلال آفریدگار و ارتفاع‌شان او و علو مکان او بیشتر ، و به عیوب و گناهان خود بیناتر ، ترس و خوف او زیادترمی‌شود ، زیرا که ادراک قدرت قاهره و عظمت «باهره» (1) و قوه قویه و عزت شدیده‌باعث اضطراب ، و وحشت می‌شود . شکی نیست در اینکه عظمت آفریدگار و قدرت اوو صفات جلال او و اوصاف جمال او در شدت و قوت ، غیر متناهی است و از برای‌احدی احاطه به صفات قدس او و ادراک کند آنها میسر نیست . بلکه بعضی از ادراک‌عالیه به قدر قابلیت و طاقت‌خود بر سبیل اجمال ، بعضی از صفات او را می‌فهمند و آن‌هم فی الحقیقه نه از صفات او بلکه از غایت امری است که عقول قاصره ایشان به آن‌می‌رسد و آن را کمال تصور می‌کند . خیال نظر خالی از راه او زگردیدگی دور خرگاه او و اگر ذره‌ای از نور خورشید حقیقت‌بعضی از صفات او بر دلهای ارباب عقول قویه‌پرتو افکند خار و خس وجود ایشان را درهم سوزد و تار و پود هستیشان را از هم‌بگسلاند . و اگر گوشه‌ای از پرده جمال ازل از برای صاحبان مدارک عالیه برداشته شوداجزای وجودشان از هم پاشیده و دلهای ایشان پاره پاره گردد . و نهایت فهم نفوس‌قادسیه و عقول عالیه آن است که بفهمند که رسیدن به حقیقت صفات جلال و جمال اومحال است ، و زبان عقل از ادای شمه‌ای از اوصاف او حقیقة ابکم و لال . و همین قدر بدانید که دست اندیشه از دامن جلالش کوتاه ، و پای وهم را در ساحت قدسش راه نیست . کمال حسنش از اندیشه بیرون زحد عقل فکرت پیشه بیرون و فهمیدن این مرتبه نیز به اختلاف عقول و مدارک ، مختلف می‌گردد . و هر که رامدرک بیشتر و عقل کامل‌تر است‌حیرت و سرگردانی بیشتر و عظمت و جلال اوشناساتر و خوف و دهشت او افزون‌تر است . و از این جهت پروردگار عالم می‌فرماید : «انما یخشی الله من عباده العلماء» (2) یعنی : «این است و جز این نیست که خشیت و دهشت از خدا مخصوص بندگانی است که عالم‌و دانا هستند» . و سید رسل - صلی الله علیه و آله - فرمودند : «انا اخوفکم لله» (3) یعنی : «ترس من ازخدا از همه شما بیشتر است . » و البته به گوش تو حکایت‌خوف طایفه انبیاء و فرقه اولیاء رسیده ، و در هر شب‌غشهای پی‌درپی امیر مؤمنان را شنیده‌ای ، (4) و سبب این ، کمال معرفت‌به خدا است ، زیراکه معرفت کامله در دل اثر می‌کند و آن را به سوزش و اضطراب می‌آورد ، و اثر آن ازدل به بدن سرایت می‌نماید و تن را ضعیف و لاغر ، و چهره را زرد ، و دیده را گریان‌می‌سازد ، و به جوارح و اعضاء سرایت می‌کند و آنها را از معصیت‌باز ، و به طاعت وعبادت می‌دارد . و کسی که سعی در ترک معاصی و کسب طاعات نکند دل او از خوف‌خدا خالی و هیچ مرتبه از خوف از برای او حاصل نیست . و از این جهت گفته‌اند : خائف کسی نیست که چشم خود را بمالد و گریه کند بلکه کسی است که از عاقبت‌آنچه می‌ترسد احتراز کند . و بعضی از عرفا گفته‌اند که : بنده در هنگامی از خدا می‌ترسد که از گناه پرهیز کند ، مانند بیماری که از خوف طول مرض از غذاهای ناسازگار پرهیز می‌کند . و همچنین به‌صفات و احوال سرایت می‌کند و آتش شهوات را فرو می‌نشاند ، و لذتهای دنیویه راناگوار می‌سازد ، و طعم معاصی شیرین در کام طبعش تلخ و مکروه می‌گردد ، همچنان‌که عسل ناگوار می‌شود نزد کسی که داند زهر با آن مخلوط است . و در این هنگام دل اواز دنیا و خاشع می‌گردد . و همت او به کار خود و نظر کردن به عاقبت احوال خودمصروف می‌شود . و شغلی از برای او به جز مجاهده با نفس و شیطان و مراقبه احوال ومحاسبه اعمال خود نمی‌ماند . و یک نفس را از برای خود غنیمت می‌شمارد و آن را به‌مصرف بی‌فایده نمی‌رساند . و به اوقات و ساعات خود «ضنت» (5) هم می‌رساند و آن را به عبث‌خرج نمی‌کند . و به یک کلمه لغو که از او سر زند ، یا خیال هرزه که به خاطرش‌گذرد در مقام مؤاخذه نفس و عتاب و خطاب با آن در می‌آید . و ظاهر و باطن خود رابه چاره آنچه از آن می‌ترسد مشغول می سازد و هیچ چیز دیگر را به خاطر خود راه‌نمی‌دهد ، مانند کسی که به چنگال شیری درنده گرفتار گردد ، یا به دریای طوفانی غرق‌شود که فکری دیگر بجز خلاصی از آن ندارد و خیالی بجز رهائی از آن نمی‌کند . همچنان که از جمعی صحابه و تابعین مشهور ، و از سلف صالحین ماثور است . و اقل مرتبه خوف آن است