eitaa logo
ذکر روزانه
24.9هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
22.2هزار ویدیو
656 فایل
💫 أَلَا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ مدیرکانال @nasim_velayat313 مطالب مذهبی فرهنگی اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
یک قدم تاعیدفطر آرزومیڪنم لحظه،لحظه زندگيتون خداڪنارتون باشه دستتون تودست خدا قدمتون درراه خدا وهمواره غرق درشادےوآرامش باشید پیشاپیش عیدتان مبارک🎉 🆔 @zekrroozane
هدایت شده از  ذکر روزانه
هدایت شده از محبان
🌺💠🌺💠🌺💠🌺💠🌺💠 💠بسم الله‌الرحمن‌الرحیم💠 🙏🌺زیارت اهل قبور🌺🙏 السَّلامُ عَلي اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ مِنْ اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ يا اَهْلَ لا اِلهَ اللهُ بِحَقَّ لااِلهَ اِلَّا اللهُ كَيْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا اِلهَ الَّا اللهُ مِنْ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ يا لااِلهَ اِلَّا الله بِحَقَّ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ اِغْفِرْلِمَنْ قالَ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ وَاحْشُرْنا في زُمْرَهِ منَ قالَ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ مُحَمَّد رَسُولُ اللهِ عَليٌّ وَلِيُّ اللهِ: 💠🌺💠🌺💠🌺💠🌺💠🌺 💠🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد ٍو َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌺💠 🌺 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🌺💠 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد ٍو َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌺💠 🆔 @zekrroozane
هدایت شده از محبان
هدایت شده از محبان
‌🔵🕊🌺🍃﹏💛🍃 🕊🌺🍃 🌺🍃 🌺ذکر استغفار آخرین ساعات روز پنجشنبه🌺 مستحبّ است كه در آخر روز پنجشنبه به اين نحو استغفار كنند: 🌿🌺🌿🌺🌿 اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ الْحَىُّ الْقَيُّومُ، وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ تَوْبَةَ عَبْدٍ خاضِعٍ مِسْكينٍ مُسْتَكينٍ، لا يَسْتَطيعُ لِنَفْسِهِ صَرْفاً وَ لا عَدْلاً، وَ لا نَفْعاً وَلا ضَرّاً، وَ لاحَيوةً وَ لا مَوْتاً وَ لا نُشُوراً، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ الْأَخْيارِ الأَبْرارِ، وَ سَلَّمَ تَسْليماً. 🌺🌿🌺🌿🌺 قبل از غروب بخوانید ـ🌺🍃 ـ🕊🌺🍃 ـ🔵🕊🌺🍃﹏💛🍃 🆔 @zekrroozane
هدایت شده از محبان
هدایت شده از محبان
💥🔰برگزیده ها🔰💥 🆔 @zekrroozane
محبان: ✍آیات برگزیده جز ۲۹ قرآن❤️ 👈كلَُّمَا أُلْقِىَ ....(8) قَالُواْ بَلىَ قَدْ ....(9) وَ قَالُواْ لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ ....(10- ملک) هرگاه که گروهى در جهنم انداخته می شوند، نگهبانانش از آنها مىپرسند: مگر بیمدهندهاى برای شما نیامد؟ جواب می دهند: چرا؛ آمد ولى ما او را انكار كردیم و گفتیم: خدا هیچ چیز نازل نكرده است و شما بیمدهندگان هم در گمراهى بزرگى هستید. آنگاه مىگویند: اگر ما به دعوت نجاتبخش آنان گوش کرده بودیم یا در حقایق خلقت تعقّل كرده بودیم؛ کارمان به اینجا نمی کشید و الان بین جهنمیان نبودیم. « فَوْجٌ » کفاری هستند که دسته دسته وارد جهنم می کنند. «خزنة» ملائكهاى هستند كه مامور بر آتشند. مراد از «سمع» و «عقل» در اینجا عمل به مقتضای این دو است آیات، به اصلى ترین عامل سیه¬روزی دوزخیان اشاره می کند: خداوند از یك سو گوش شنوا و عقل به اینها داد و از سوى دیگر پیامبرانش را با دلائل روشن به سوی اینها گسیل داشت؛ اگر اینها از این همه ابزار هدایت که در اختیارشان قرار گرفت بهره می بردند هرگز سرانجامشان به جهنم ختم نمی شد. روح انسان به مانند زمینی است که خداوند او را به چشمه درون (عقل) و نهر بیرون (وحی) مجهز کرد تا انسان با بهره از این دو نهال جان خود را برویاند و به ثمر برساند؛ 👈 وَ أَمَّا مَنْ أُوتىِ.....(25)... خُذُوهُ فَغُلُّوهُ(30)ثُمَّ الجَْحِیمَ صَلُّوهُ(31) ... إِنَّهُ كاَنَ لَا ....(33)وَ لَا یحَُضُّ..(34- حاقه) و اما كسى كه پرونده اعمالش را به دست چپش دهند، مىگوید: اى كاش پروندهام را دریافت نمىكردم ... او را بگیرید و در غل و زنجیرش كشید؛ آن گاه به دوزخش دراندازید ... زیرا او به خداى بزرگ ایمان نمىآورده و مردم را به اطعام نیازمندان تشویق نمىكرده است. آیات عده ای را نامه عمل به دست چپ می دهند و آنها را به زنجیر کشیده و به دوزخ می افکند زیرا جرم اینها دو چیز بوده: یکی اینکه به خداوند ایمان نیاوردند و دیگر اینکه مردم را برای کمک به نیازمندان و رفع حوائج آنها ترغیب نمی کردند. علامه طباطبایی(ره) در شرح « وَ لَا یحَُضُّ عَلىَ طَعَامِ الْمِسْكِینِ » می نویسد: یعنی در مورد بینوایان سهل انگاری می کردند و رنجی که فقرا می کشیدند اهمیتی برای آنها نداشت نکته قابل توجه اینکه قرآن کریم این بی تفاوتی در حق مستمندان را گناهی بزرگ در ردیف کفر به خداوند عظیم بیان می کند که این طرز بیان گویای شدت و عظمت این معصیت است. 👈 سَأَلَ سَائلُ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ(1- معارج)تقاضا كنندهاى تقاضاى عذابى كرد كه واقع شد. تقاضا كننده « نعمان بن حارث» یا «نضر بن حارث» بود كه به هنگام منصوب شدن على ع به ولایت در غدیر خم ، خشمگین شد به رسول خدا ص گفت: آیا این جریان را از پیش خود به راه انداختی یا اینکه از ناحیه خداوند مآمور به اجرای آن بودی؟ پیامبر ص فرمود: از ناحیه خدا مأمور به انجام آن بودم. او که باین سخن بیشتر ناراحت شده بود گفت: خداوندا! اگر این خلافت و ولایت حق است و از ناحیه توست؛ سنگى از آسمان بر ما فرود آور! در این هنگام سنگى فرود آمد و بر سر او خورد و او را به هلاکت رساند 👈الْمُصَلِّینَ(22)الَّذِینَ هُمْ عَلىَ صَلَاتهِِمْ دَائمُونَ(23)وَ الَّذِینَ فىِ أَمْوَالهِِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ(24)لِّلسَّائلِ وَ الْمَحْرُومِ(25- معارج) نماز گزاران، آنان كه همواره بر نمازشان مداوم و پایدارند و آنان كه در اموالشان حقّى معلوم است براى درخواست كننده [تهیدست] و محروم [از معیشت و ثروت]. . علامه طباطبایی(ره) با اشاره به روایتی از امام صادق ع می نویسد: بعضى از مفسرین حق معلوم را به زكات واجب تفسیر كردهاند؛ 👈وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكاَنُواْ لِجَهَنَّمَ حَطَبًا (15- جن)ستمگران که منحرفین از جاده عدالتند هیزمان جهنمند. همین کسانی که در دنیا با ظلم و ستم خود آتش گناه و معصیت را در جامعه شعله ور می کردند؛ در قیامت هم هیزم و وقود جهنم شده و با ورودشان هم خود می سوزند و هم آتش دوزخ را شعله ورتر می کنند این آیه از آیاتی است که با صراحت تمام اعلام می دارد که جهنم و عذاب آن باطن همین گناهانی است که افراد در دنیا خود را به آن آلوده کردند. 👈 مَا سَلَكَكمُْ فىِ سَقَرَ(42)قَالُواْ لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ(43)وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ(44)وَ كُنَّا نخَُوضُ مَعَ الخَْائضِینَ(45)وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ(46) حَتىَّ أَتَئنَا الْیَقِینُ(47- مدثر) دلایل افتادن در جهنم :نخست ما از نمازگزاران نبودیم دیگر اینكه ما اطعام مسكین نمىكردیم دیگر اینكه ما پیوسته با اهل باطل همنشین و همصدا مىشدیم منظور از «خوض» سرگرمى عملى و زبانى در باطل، و فرو رفتن در آن است، و اینكه ما همواره روز جزا را انكار میكردیم 🆔 @zekrroozane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محبان: ✍آیات برگزیده جز ۳۰ قرآن❤️ با تبریک عید سعید فطر ،،تقدیم میگردد 👈جَزَاءً وِفَاقًا (26- نبأ)این مجازاتى است موافق و متناسب اعمال آنها جزای چند برابر، تنها مخصوص عمل صالح است و کیفر بدی جز به همان میزان نخواهد بود؛ چرا که ذره ای ظلم به ساحت مقدس خداوند متعال راه ندارد. 👈فَأَمَّا مَن طَغَى(37)وَ ءَاثَرَ الحَْیَوةَ الدُّنْیَا(38)فَإِنَّ الجَْحِیمَ هِىَ الْمَأْوَى(39)وَ أَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الهَْوَى(40)فَإِنَّ الجَْنَّةَ هِىَ الْمَأْوَى (41- نازعات) و اما كسى كه طغیان و سركشى كرده و زندگى دنیا را [بر زندگى ابد و جاوید آخرت] ترجیح داده؛ پس بىتردید جایگاهش دوزخ است و اما كسى كه از مقام و منزلت پروردگارش ترسیده و نفس را از هوا و هوس بازداشته است؛ پس بىتردید جایگاهش بهشت است. عده ای که در برابر پرودگارشان استكبار ورزیدند ؛ در نتیجه مقابل او خاشع نشدند و بر عكس با پیروى از هواى نفس به دنبال زینت زندگی این دنیا رفتند نتیجه کارشان سقوط در جهنم و غذاب در آن شد. در مقابل کسانی که در برابر پروردگارشان خاشع بودند و تلاش می کردند تا هیچگاه از حیطه عبادت او خارج نشوند. 👈فَأَمَّا الْانسَانُ ...(15) وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلاهُ ...(16) كلاََّ ... (17- فجر) هنگامى كه پروردگار متعال انسان را براى آزمایش، اكرام می كند و نعمت می بخشد، او مغرور شده و مىگوید: خداوند مرا گرامى داشته است و هنگامى كه براى امتحان روزى را بر او تنگ بگیرد مایوس شده و مىگوید: پروردگارم مرا خوار كرده است. هرگز چنین نیست كه شما خیال مى كنید. در پایان این بخش با کلمه «کَلَّا» هر دو پندار را نفی می کند تا انسان را متوجه خطای در برداشتش کند و به او بفهماند که هر دو حالت برای امتحان اوست 1. دارایی و نداری، نشانه قرب و بعد معنوی نسبت به خداوند متعال نیست. 2. دریافت نعمت و یا از دست دادن آن هر دو برای امتحان است 3. همگان در حال ابتلا و امتحان هستند؛ 👈فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى وَ اتَّقَى(5) وَ صَدَّقَ بِالحُْسْنَى(6) فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْرَى(7) وَ أَمَّا مَن بخَِلَ وَ اسْتَغْنَى(8) وَ كَذَّبَ بِالحُْسْنَی(9) فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْعُسْرَى(10- لیل) اما كسى كه [ثروتش را در راه خدا] انفاق كرد و پرهیزكارى پیشه ساخت و وعده نیكوتر را [كه وعده خدا نسبت به پاداش انفاق و پرهیزكارى است] باور كرد؛ پس به زودى او را براى راه آسانى [كه انجام همه اعمال نیك به توفیق خداست] آماده مى كنیم و اما كسى كه [از انفاق ثروت] بخل ورزید و خود را بى نیاز نشان داد و وعده نیكوتر را تكذیب كرد؛ پس او را براى راه سخت و دشوارى [كه سلب هرگونه توفیق از اوست] آماده مى كنیم. مراد از «اعطاء»، انفاق مال در راه رضاى خداست و منظور از «وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنى» تصدیق وعده حُسنی است که آن، وعده ثوابى است كه خداوند متعال در مقابل انفاق به انگیزه رضاى او داده است. كلمه«بخل» در مقابل كلمه «اعطاء» به معناى ندادن است و كلمه «استغناء» به معناى طلب ثروت از راه ندادن به دیگران و جمع كردن آن است و مراد از «تكذیب به حسنى»، انکار وعده حسنى و ثواب خدا است و مراد از «تیسیر للعسرى»، ندادن توفیق اعمال صالح است به این شکل كه اعمال صالح را در نظرش سخت و دشوار جلوه می دهد و تحملش را براى ایمان به خدا زیاد نمی کند و یا او را برای عذاب شدن آماده می كند 👈وَ الْعَادِیَاتِ ضَبْحًا(1- عادیات) سوگند به اسبان تیزرو كه نفس نفس مىزنند. كلمه«عادیات» از مصدر «عدو» است كه به معناى دویدن با سرعت است و كلمه «ضبح» به معناى صوتى است كه از نفس نفس زدن اسبان در حین دویدن شنیده مىشود که معنای آیه این می شود: سوگند مىخورم به اسبان تیزتك، كه نفس نفس مىزنند. در حدیثى آمده است كه این سوره بعد از جنگ «ذات السلاسل» نازل شد: بر اساس روایات درباره این جنگ خداوند متعال، به اسب علی علیه السلام و سپاه او که در حمله و کارزار با دشمن، نفس نفس می زنند قسم یاد کرده است. شگفتا از این قسم! و این نمی شود مگر به واسطه علوّ مقامی که علی علیه السلام نزد خداوند متعال دارد. شکرخدا که این مجموعه با «ذِکرُ عَلِیٍ» به پایان رسید. با آرزوی قبولی طاعات و تشکر از همراهی شما برگزیدگان التماس دعا دکتر مجتبی جعفری 🆔 @zekrroozane
هدایت شده از محبان
هدایت شده از محبان