eitaa logo
زندگی بدون ♨گناه♨
50 دنبال‌کننده
277 عکس
157 ویدیو
3 فایل
💖 بسم الله الرحمن الرحیم.💖 با حضور جمعی از اساتید حوزوی 👌 کانالی متفاوت برای ترک #گناه 👌 آشنایی با گناهان و عواقب آنها👍 https://harfeto.timefriend.net/347700964 قدم قدم به سوی خدا با زندگی بدون #گناه. #کپی هر مطلب با ذکر منبع #بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
*بسمه تعالی* *امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست* . "مقام معظم رهبری" 💌شما هموطن گرامی دعوت هستید به: *گروه پویش عاشقان حرم* 💥 به جهت احترام به وقت اعضا ؛معرفی شهدا فقط روزهای زوج هفته وحداکثر در پنج پست کوتاه شامل برشی از وصیت نامه سبک زندگی اطلاعات شناسنامه ای و... معرفی می شوند 💥ضمنا جهت پیش رفت بهتر امور ورفاه حال شما عزیزان گروه در تمام روزهای هفته بجز سه شنبه که جهت انتقادات و پیشنهادات و اظهار نظر در مورد سوال هفته برای همه کاربران باز میباشد؛ بسته خواهد بود https://chat.whatsapp.com/JYniOArOZSBEVTDR8fEgEN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎📖🔍 🔎📖🔍 ☑️پرسش: چرا ما نماز را عربي مي خوانيم؟ چرا نميشود نماز را به زبان خودمان بخوانيم؟ 🔘پاسخ: درباره قرآن مساله بسيار واضح است. متن قرآن از جهت فصاحت و بلاغت در اوج قرار دارد، به گونه اي که هيچ بشري، نمي تواند نظير آن را بيان کند. پس با تبديل زبان عربي، به زبان ديگري، اين جنبه اعجاز را از دست مي دهيم. ✨علاوه بر اينکه حتي اگر الفاظ قرآن معجزه نبود، بازهم ترجمه، اصل آن را تغيير مي داد. فرض کنيد که اشعار حافظ به زبان انگليسي ترجمه شود، آيا لذت خواندن اشعار به زبان فارسي، به همان نحو در ترجمه آن نيز وجود دارد؟ 🍀اينها همه در کنار اين است که به نظر بسياري از کارشناسان، ترجمه نمي تواند تمام مفاهيم زبان مبدا را در زبان مقصد بيان کند. به عنوان نمونه، هيچ کدام از مترجمين قرآن، مدعي ترجمه دقيقي از "بسم الله الرحمن الرحيم " نيستند. ✍️با روشن شدن جواب در چرايي عربي خواندن قرآن، مساله تا حدود زيادي نيز درباره نماز روشن مي شود. چون در نماز عمده تلاوت مربوط به سوره هاي قرآني است. و در بعضي از اذکار نظير "الله اکبر" نيز دقت کنيم، مي بينيم که ترجمه آن نمي تواند منعکس کننده همه مفهوم و همه زيبايي هايش باشد. 👈البته در قنوت نماز مي توانيم به زباني غير از زبان عربي، خواسته خود را مطرح کنيم. ⚪️ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله https://ble.ir/pasokhgoo_ir_bot ⚫️ ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان گپ: https://gap.im/pasokhgoo_ir_bot 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ▪️ @pasokhgoo1 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎📖🔍 🔎📖🔍 ✅پرسش: آیا دین از سیاست جداست؟ اگر نیست رابطه دین و سیاست باید چگونه باشد که به سیاست زدگی دینی منجر نشود؟ قسمت دوم: 🌺پاسخ: 🔹آنچه مهم است این است که سیاست باید ابزاری در اختیار دین باشد، نه اینکه دین ابزاری در اختیار سیاست! همانطور که امام علی(علیه السلام) معاویه را سیاست مدار ندانست، بلکه نیرنگ بازی دانست که خلاف دین عمل میکند: «وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِيَةُ بِأَدْهَى مِنِّي وَ لَكِنَّهُ يَغْدِرُ وَ يَفْجُرُ وَ لَوْ لَا كَرَاهِيَةُ الْغَدْرِ لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَى النَّاس‏»؛ به خدا سوگند معاویه زیرک تر از من نیست، لیکن شیوه او پیمان شکنی و گنهکاری است و اگر نیرنگ و پیمان شکنی ناپسند و ناشایسته نبود من زیرک ترین بودم! (2) 🔹یا حکمای اموی و عباسی که از تعالیم انحرافی چون جبر حمایت می کردند تا ظلم خویش را توجیه کنند، خب روشن است که اینها دین را بازیچه سیاست های خویش می­ساختند و قطعا چنین سیاست­هایی از اسلام جداست. 🌸اما این موجب نشد که پیشوایان اسلام صحنه و عرصه سیاسی را برای رقبایشان خالی کنند، به همین خاطر می بینید که عاقبت زندیگ تمام اینها ختم به شهادت شد، در حالی که اگر کسی فعالیت سیاسی نداشته باشد و خطری برای حکومت به شمار نرود حکومت کاری با او ندارد؛ امام حسین(علیه السلام) اگر سیاست را رها کرده و به نماز و روزه و حج می چسبید خود یزید هم به او اقتدا می کرد! 🔻بنابراین باید در سیاست حدود را نگه داشت، و این حدود را خود اسلام تعیین میکند، سیاست اسلامی رنگ و بوی دینی به خود گرفته و مقدس است، شما می بینید که علی(علیه السلام) حتی یک بار در برابر معاویه مقابله به مثل نکرد، تهمت نزد، شایعه سازی نکرد، و حتی اجازه فحاشی به معاویه را نداد و به یارانش که شنید به سپاه شام دشنام میدهند فرمود: «إِنِّي أَكْرَهُ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِين‏»؛ من دوست ندارم شما از دشنام دهندگان باشید. (3) 🔹در نظام اسلامی ما هم می بینید که با آن که بارها شخصیت ها و مردم ما از سوی منافقین به شهادت رسیدند، بارها از جانب صدام مورد حملات شیمیایی و مانند آن قرار گرفتیم، اما رهبر کبیر انقلاب هرگز به چنین راه­هایی قائل نبود، و مقام معظم رهبری نیز صراحتا ساخت سلاح­های کشتار جمعی و اتمی را حرام اعلام کردند. هرگز در کلام این دو رهبر اسلامی جمله ای که دروغ باشد، و یا تهمتی به دشمنان زده باشند نمی بینید، اما در مقابل شما جملات رهبران غرب را ببینید، به عنوان مثال خود رسانه­ های آمریکایی چون واشنگتن پست می گویند ترامپ در حدود 460 روز بیش از 4000 دروغ گفته است! ☘️بنابراین کسانی که دین را از سیاست جدا می دانند، این اظهار نظرشان از دو عامل نشأت می گیرد، یا اینکه اسلام را نشناخته اند، و یا اینکه تعریف آنها از سیاست، تعریف درستی نیست، یا هر دو. 🔵ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله https://ble.ir/pasokhgoo_ir_bot 🔴ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان گپ: https://gap.im/pasokhgoo_ir_bot 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰خدا در قرآن ميفرمايد هر کس از ياد من روي گردان شود زندگي سختي خواهد داشت ولي آدمهايي رو ميبينيم که گناه مي کنند و غرق در نعمت هستند !! ✍️پاسخ: ✅(وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمی)‏ [1]؛ «و هر کس از یاد من روی گرداند، پس حتماً زندگی (سخت و) تنگی برای اوست؛ و او را روز رستاخیز نابینا گرد می‌آوریم» درباره این که معیشت ضنک (تنگ) به چه مناست مفسران نظراتی مطرح کرده‌اند از جمله علامه طباطبایی می‌فرماید: و اگر فرمود: کسی که از ذکر من اعراض کند «معیشتی ضنک» یعنی تنگ دارد، برای این است که کسی که خدا را فراموش کند، و با او قطع رابطه نماید، دیگر چیزی غیر دنیا نمی‌ماند که وی به آن دل ببندد، و آن را مطلوب یگانه خود قرار دهد، در نتیجه همه کوشش‌های خود را منحصر در آن کند و فقط به اصلاح زندگی دنیایش بپردازد، و روز به روز آن را توسعه بیشتری داده، به تمتع از آن سرگرم شود، و این معیشت، او را آرام نمی‌کند، چه‌ کم باشد و چه زیاد، برای این‌که هرچه از آن به دست آورد به آن حد قانع نگشته و به آن راضی نمی‌شود و دائماً چشم به اضافه‌تر از آن می‌دوزد، بدون این‌که این حرص و تشنگیش به جایی منتهی شود. پس چنین کسی دائماً در فقر و تنگی به سر می‌برد و همیشه دلش علاقه‌مند به چیزی است که ندارد، صرف نظر از غم و اندوه و قلق و اضطراب و ترسی که از نزول آفات و روی آوردن ناملایمات و فرارسیدن مرگ و بیماری دارد، و صرف نظر از اضطرابی که از شر حسودان و کید دشمنان دارد، پس او علی‌الدوام در میان آرزوهای بر آورده نشده، و ترس از فراق آنچه بر آورده شده به سر می‌برد. در حالی که اگر مقام پروردگار خود را می‌شناخت و به یاد او بود و او را فراموش نمی‌کرد، یقین می‌کرد که نزد پروردگار خود حیاتی دارد که آمیخته با مرگ نیست و ملکی دارد که زوال‌پذیر نیست و عزتی دارد که مشوب با ذلت نیست و فرح، سرور، رفعت و کرامتی دارد که هیچ مقیاسی نتواند اندازه‌اش را تعیین کند و یا سر آمدی آن را به آخر برساند، و نیز یقین می‌کند که دنیادار مجاز است و حیات و زندگی دنیا در مقابل آخرت پشیزی بیش نیست، اگر او این را بشناسد دلش به آنچه خدا تقدیرش کرده قانع می‌شود و معیشتش هرچه باشد به رایش فراخ گشته، دیگر روی تنگی و ضنک را نمی‌بیند(ترجمه المیزان، ج 14، ص 316. ) تفسیر نمونه: گاهی تنگی معیشت به خاطر این نیست که درآمد کمی دارد، ای بسا پول‌ و درآمدش هنگفت است، ولی بخل و حرص و آز زندگی را بر او تنگ می‌کند نه تنها میل ندارد در خانه‌اش باز باشد و دیگران از زندگی او استفاده کنند، بلکه گویی نمی‌خواهد آن را به روی خویش بگشاید، به فرموده علی(ع) «هم‌چون فقیران زندگی می‌کند و همانند اغنیاء و ثروتمندان حساب پس می‌دهد». (تفسیر نمونه، ج‌13، ص: 328.) شهید مطهری می گوید: وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً)؛ آن کسی که از یاد ما اعراض می‌کند، معیشت سخت و تنگی پیدا می‌کند. با این‌که لازمه در یاد خدا نبودن این نیست که اسباب و وسایل مادی زندگی انسان (مثل قرض و بی‌پولی) انسان را تحت فشار قرار بدهد، ولی انسان از ناحیه درون تحت فشار قرار می‌گیرد برای این‌که چیزی را دارد که مطلوب واقعی‌اش نیست و از مطلوب واقعی چیزی در آن وجود ندارد. (مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 4، ص 653.) سختی که در آیه مطرح شده فقط سختی مادی نیست بلکه مطلق است و می‌تواند شامل دو نوع سختی مادی و روحی باشد. بلکه می‌توان گفت سختی و راحتی مسأله‌ای روحی و روانی است که ارتباط صددرصدی با سختی و راحتی جسمی ندارد. 🔵ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله 👇👇👇 https://ble.im/pasokhgoo_ir_bot 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
☘🌻☘ 🌻☘ ☘ تشریح به زبانی دیگر يكي از بزرگترين كارهايي كه انسان مي تواند براي خود انجام دهد، توبه است. براي توبه شرايط بسياري در كتب مذهبي و عرفاني عنوان شده است. توبه را نوعي بازگشت مي دانند، بازگشت از گناه و بدي و شرايطي كه براي آن بيان مي كنند، گاهي متفاوت است. خواجه عبدالله انصاري در كتاب صد ميدان، توبه را بازگشت به خداوند مي داند و اركان توبه را سه چيز معرفي مي كند. اول: پشيماني در دل، دوم: عذرخواهي به صورت زباني، سوم: بريدن از افراد بد و بدي. اقسام توبه نيز سه چيز بيان شده است. اول: توبه مطيع يعني بسيار ديدن طاعت خود، دوم: توبه عاصي يعني اندك ديدن معصيت خود، سوم: توبه عارف يعني نسيان و فراموش كردن منت. يكي از بهترين داستان هايي كه در مورد توبه عنوان شده، توبه نصوح است كه به تفصيل در كتب مربوط به عرفان و معنويت آمده است. با هر توبه، مرگي در درون اتفاق مي افتد و با هر مرگ، چيزي از بين مي رود و چيزي ديگر به جاي آن مي آيد، يعني سياهي از درون ما بيرون مي رود و نور به جاي آن مي نشيند. توبه مي تواند در سطوح بسياري اتفاق بيفتد. توبه مي تواند زباني باشد، يعني فرد به صورت زباني از كار انجام داده توبه مي كند، ولي در اين حالت امكان اينكه دوباره آن كار انجام شود، بسيار زياد است، چون فاعل اصلي آن گناه و بدي، هنوز در درون و در روان فرد به زندگي خود ادامه مي دهد. توبه مي تواند در لايه هاي عميقي تري نيز اتفاق بيفتد، ولي تا مرگي در درون به وسيله توبه اتفاق نيفتد، امكان بازگشت آن عمل محتمل است. اگر توبه فرد واقعي باشد و با آن، مرگي در درون اتفاق بيفتد، امكان اينكه توبه فرد در دادگاه الهي و در برابر قانون الهي پذيرفته شود، بسيار زياد است و در اين حالت، كارماي حاصل از آن گناه نيز مي تواند مورد عفو و بخشش قرار گيرد و يا مذاكره و تعديل شود. همه چيز بستگي به سطح توبه و ميزان مرگي است كه فرد تجربه مي كند. به همين خاطر با هر مرگ عرفاني كه در درون تجربه مي كنيم، يك قدم به جلو مي رويم. توبه، يكي از بهترين راه هايي است كه وجود اعظم در طرح هستي براي بازگشت روح ها در نظر گرفته و از رحمت خداوندي نشات مي گيرد. به همين خاطر، براي مريدان مسير دروني، قوت قلب به شمار مي رود. اگر عملي در گذشته از روي ناداني و غفلت انجام داده ايد كه حالا موجب ناراحتي و اندوه شما مي شود و در انجام كارهاي معنوي و عرفاني نوعي دلسردي و ياس براي شما به امغان مي آورد، مي توانيد از طريق توبه واقعي كه به مرگ آن عمل در بيرون و مرگ انجام دهنده واقعي آن عمل در درون منجر مي شود، متوسل شويد. توبه فرصتي دوباره براي اوج گرفتن و رفتن به سوي نور و به طرف خداوند است، به شرطي كه توبه واقعي همانند نصوح باشد، توبه اي كه با مرگي عرفاني در درون همراه گردد.
🔥❌حرام‌بودن‌نگاه‌به‌نامحرم❌🔥 ازعالمی پرسیدند چه اشکالی دارد انسان به جنس مخالف خود نگاه کند و لذت ببرد؟؟!! اینگونه پاسخ داد: 1⃣_ میبینی‌میخواهی به وصالش نمیرسی 👈🏻 دچار افسردگی میشوی. 2⃣_میبینی‌شیفته میشوی‌عیب هارانمیبینی 👈🏻 ازدواج میکنی طلاق‌میدهی. 3⃣_میبینی‌دائم به اوفکر میکنی 👈🏻 ازیادخدا قافل‌ واز عبادات ‌لذت‌نمیبری‌ 4⃣_میبینی باهمسرت مقایسه میکنی 👈🏻ناراحت میشوی‌بداخلاق میشوی. 5⃣_میبینی‌لذت‌میبری،عادت میکنی 👈🏻چشم‌چران‌میشوی. 6⃣_میبینی عاشق‌میشوی‌ازراه‌حلال‌نمیرسی 👈🏻دچار گناه میشوی. ✍🏻(پ.ن) اسلام دریک کلمه میگوید‌: نگاهت را از جنس مخالف بردار که تیری زهرآلود از سوی شیطان است. @YaAlaah💕 @YaAlaah💕
💧☀️💧☀️💧 ✅پرسش: چگونه عاشق امان زمان و امام حسين بشویم؟ راهش چیست؟ 🌺پاسخ: عشق معلول معرفت است. هيچگاه انسان نمي تواند عاشق يک امر مجهول و نامعلومي گردد. ☘️بنابراين سعي نماييد شناخت و معرفت خود را نسبت به امام، ويژگي ها و خصوصيات ان حضرت بالا ببريد. 🔹در ميدان عمل هم سعي کنيد که سخنان ان حضرت و منش و رفتارشان را در زندگي پياده نماييد. 🌸از زيارت عاشورا، خواندن قران و صلوات فرستادن به نيت ان حضرت و ارتباط معنوي با امام زمان نيز غافل نگرديد. 🍃در يك جمله با اجتناب از معاصي، لغزش‏ها و گناهان و انجام دادن واجبات و وظايف ديني ـ در هر محيطي كه هستيم ـ به خودسازي اقدام كنيم و با توبه از اعمال گذشته، قلب خويش را براي تجلّي و ورود نور الهي آماده سازيم. 🔻بنابراين گناهان گذشته ـ هر چند زياد باشد ـ نمي‏تواند مانع مهمي در راه رشد و كمال و پيوستن به جرگه منتظران و ياوران واقعي امام زمان(عج) باشد. 👈پس با توبه واقعي، مي‏توان سيئات و بدي‏هاي گذشته را به حسنه و نيكي تبديل كرد و به اصلاح گذشته همت گماشت. 🔵ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله https://ble.ir/pasokhgoo_ir_bot 🔴ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان گپ: https://gap.im/pasokhgoo_ir_bot 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
🔎📖🔍 🔎📖🔍 ☑️پرسش: چرا ما نماز را عربي مي خوانيم؟ چرا نميشود نماز را به زبان خودمان بخوانيم؟ 🔘پاسخ: درباره قرآن مساله بسيار واضح است. متن قرآن از جهت فصاحت و بلاغت در اوج قرار دارد، به گونه اي که هيچ بشري، نمي تواند نظير آن را بيان کند. پس با تبديل زبان عربي، به زبان ديگري، اين جنبه اعجاز را از دست مي دهيم. ✨علاوه بر اينکه حتي اگر الفاظ قرآن معجزه نبود، بازهم ترجمه، اصل آن را تغيير مي داد. فرض کنيد که اشعار حافظ به زبان انگليسي ترجمه شود، آيا لذت خواندن اشعار به زبان فارسي، به همان نحو در ترجمه آن نيز وجود دارد؟ 🍀اينها همه در کنار اين است که به نظر بسياري از کارشناسان، ترجمه نمي تواند تمام مفاهيم زبان مبدا را در زبان مقصد بيان کند. به عنوان نمونه، هيچ کدام از مترجمين قرآن، مدعي ترجمه دقيقي از "بسم الله الرحمن الرحيم " نيستند. ✍️با روشن شدن جواب در چرايي عربي خواندن قرآن، مساله تا حدود زيادي نيز درباره نماز روشن مي شود. چون در نماز عمده تلاوت مربوط به سوره هاي قرآني است. و در بعضي از اذکار نظير "الله اکبر" نيز دقت کنيم، مي بينيم که ترجمه آن نمي تواند منعکس کننده همه مفهوم و همه زيبايي هايش باشد. 👈البته در قنوت نماز مي توانيم به زباني غير از زبان عربي، خواسته خود را مطرح کنيم. ⚪️ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله https://ble.ir/pasokhgoo_ir_bot ⚫️ ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان گپ: https://gap.im/pasokhgoo_ir_bot 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ▪️ @pasokhgoo1 👈
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا دینداران که معتقدند همه امور دست خداست بوقت بیماری سراغ بهترین پزشکان می روند؟ ✍️پاسخ: ✅عوام اگر پای منبر علما، دین شان را آموخته باشند، حتما بارها این جمله را شنیده اند که : از تو حرکت، از خدا برکت. 👈در نگاه صحیح دینی که عالمان دینی به مردم آموزش می دهند، این نکته مورد تاکید قرار می گیرد که، خدای متعال عالم را از طریق اسباب اداره می کند. و هیچ مطلبی دال بر تشویق به بی توجهی به اسباب و علل مادی وجود ندارد. حتی خود ائمه نیز برای درمان به طبیب مراجعه می کردند، اگر چه طبیب مسلمان نیز نبود. قرآن شریف نیز آنجا که سخن از توکل می گوید، می فرماید: 🍀فإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ (۱۶۰ آل عمران) و آنگاه که تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن، زیرا که خداوند توکل کنندگان را دوست می دارد. 👈یعنی توکل پس از عزم و اراده برای انجام کار است. آنچه افراد ناآشنا با معارف دینی، در آن دچار خطا می شوند، این است که تصور می کنند، اعتقاد به عالم غیب و اسباب معنوی، با توجه به اسباب مادی متعارض است. 👈حال آنکه در منظر مومنان باید دو چشم برای عالم غیب و شهود داشت. و توجه صرف به یک عالم، نوعی لوچی و احولی است. از همین رو مومن در فعالیت عادی و روزمره از جهت ظاهری با کفار، فرقی ندارد. مومنان نیز به کسب و کار می پردازند. بیمار می شوند و به طبیب مراجعه می کنند و ... 👈فرق مومن و کافر در اینجاست که مومن علاوه بر بهره گیری از اسباب مادی، به اسباب معنوی نیز توجه دارد. از همین رو جایی که بنابر محاسبه اسباب عادی، امیدی باقی نمی ماند، مومن همچنان امیدوار است. چون او عوامل دیگری را هم می شناسد که ممکن است تاثیر عوامل مادی را به هم بریزد. کما اینکه اگر بنابر محاسبه اسباب مادی، همه چیز رو به راه باشد، او باز محاسبه عوامل دیگری را می کند. از همین رو توکل می نماید. 🔹چرا که تعارض اسباب بسیار است. و چه بسا پنبه ای که با اندک شعله ای باید مشتعل شود، به دلیل خیسی آتش نگیرد. تفاوت نگاه مومن و کافر در اینجا معلوم می شود که کافر دائم به شانس و تصادف و ... پناه می برد و جهل خود برای شناخت عوامل هستی را درمان نمی کند. اما مومن با دو چشم بینا، می فهمد آنچه شانس و تصادف نامیده اند، همه معلول نظامی دقیق و متقن است و امر بی حساب و کتاب نداریم. 👈در کنار شناخت فرق مومن و کافر، به بطلان تصور مطرح شده نیز می رسیم که بین عالمان دینی و مردم مقلد نیز تفاوتی وجود ندارد. هر دو هم به اسباب عادی و طبابت معتقدند و هم به شفاء دهنده واقعی توجه دارد. ولی افراد بهانه جو و شبهه پراکن، به خاطر شراکت با شیطان، هر کدام از عالم و مقلد را با یک چشم می بینند. عالم را به گونه ای می بینند که توسل و دعایش را انکار کنند. و مقلد را به گونه ای می بینند که رجوع به طبیب او را انکار کنند. 👈گویی لوچی و احولی سرنوشت محتوم و همه جایی کفاری است که شیطان را بر خود سوار کرده اند. 🔵ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله 👇👇👇 https://ble.im/pasokhgoo_ir_bot 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈