مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از لایحه عفاف و حجاب بیانیه ای بیان شرح صادر کرد👇
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به محضر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود همواره در راستای تقویت بنیانهای اسلامی کشور عزیزمان گام برداشتهاند، مجمع نمایندگان طلاب حمایت قاطع و مؤکد خود را از لایحه "عفاف و حجاب" اعلام میدارد.
این لایحه که به عنوان یکی از ضرورتهای دینی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت هویت اسلامی و حفظ ارزشهای اخلاقی جامعه ارائه شده است، نیازمند حمایت همهجانبه و توجه ویژه از سوی تمامی آحاد ملت و مسئولان است.
۱. اهمیت حجاب و عفاف در آموزههای دینی
تأکید می کنیم که حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله اساسی در دین اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار هستند. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهمالسلام، حجاب نه تنها به عنوان یک الزام اجتماعی بلکه به عنوان یک فریضه دینی معرفی شده است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن، علاوه بر اشاره به حجاب ظاهری، بر طهارت روحی و عفاف در رفتار، نگاه و گفتار نیز تأکید فراوان شده است. آیه ۳۱ سوره نور که به طور خاص به مسئله حجاب پرداخته است، یکی از بارزترین شواهد قرآنی بر لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی است:
در این آیه، علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، حفاظت از نگاه و رفتار نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی برای تمامی مسلمانان تأکید شده است.
۲. نقش حجاب در تقویت بنیانهای اجتماعی
در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و فرهنگی در تقویت یا تضعیف هویتهای ملی و دینی نقش بسزایی ایفا میکنند. یکی از پایههای اصلی استحکام خانواده و انسجام اجتماعی در جوامع اسلامی، توجه به موضوع عفاف و حجاب است. با توجه به تأثیرات عمیق رسانههای غربی و گسترش فرهنگهای بیگانه در دنیای امروز، ضروری است که قوانین و مقرراتی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی جامعه وضع گردد. از این رو، لایحه عفاف و حجاب، نه تنها در راستای اجرای احکام دینی است بلکه به عنوان یک گام مؤثر در حفظ شخصیت اجتماعی زنان و مردان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب نیز شناخته میشود.
۳. حمایت قاطع از لایحه "عفاف و حجاب"
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر این باور است که لایحه "عفاف و حجاب" گامی است محکم و ضروری در جهت تأکید بر احترام به ارزشهای اسلامی و حفظ کرامت انسانی. ما بر این عقیدهایم که اجرایی شدن این لایحه، علاوه بر اینکه به عنوان یک الزام دینی و اجتماعی برای تحقق منافع عمومی کشور عمل خواهد کرد، موجب تقویت وحدت ملی و انسجام دینی خواهد شد. و در حفظ امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نقشی کلیدی دارد.
۴. لزوم حمایت از همافزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی
اجرای این لایحه تنها با حمایت کامل از نهادهای دینی و فرهنگی و همکاری گسترده آنها با دستگاههای اجرایی میسر خواهد بود. همانطور که علما و روحانیون بزرگ در طول تاریخ همواره تأکید کردهاند، حجاب و عفاف به معنای محدود کردن آزادی فردی نیست، بلکه یک دستور عقلانی است که در چارچوب آن، انسان به کمال و سعادت دست مییابد. بدین ترتیب، جامعه به سمت یک فضای معنوی و اخلاقی سوق خواهد یافت که در آن زنان و مردان جامعه به حقوق خود احترام گذاشته و از آسیبهای فرهنگی و اجتماعی مصون میمانند.
۵. ضرورت رعایت موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی
تأکید میکنیم که در کنار اجرای صحیح و مقتدرانه لایحه عفاف و حجاب، از سوی قوی محترم مجریه باید حقوق شهروندی تمام افراد جامعه به ویژه زنان محترم در نظر گرفته شود. در هیچ شرایطی نباید اجرای این لایحه به بهانه اجبار و فشار غیرضروری، به نقض کرامت انسانی منتهی شود. در عین حال، باید سازوکارهایی برای آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز توسط مسولین مربوطه ایجاد گردد.
۶. همصدایی و همگرایی در مسیر تحقق اهداف عالیه لایحه
مجمع نمایندگان طلاب از تمام نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور خواستار است تاهمگان در کنار یکدیگر تلاش کنند تا بر مبنای آموزههای اسلامی و انسانساز، جامعهای با هویت اسلامی و با رعایت حقوق و کرامت فردی برای همه افراد آن، بویژه زنان، بسازیم.
حجاب و عفاف، علاوه بر یک الزام دینی، بهعنوان یک قانون مشابه با سایر قوانین کشور مطرح هستند که اجرای آن برای حفظ نظم اجتماعی ضروری است. این الزام، مانند قوانین دیگر در هر کشور، از اهمیت ویژهای برای پایداری فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.
زن ،زندگی ،نجابت
https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از لایحه عفاف و حجاب بیانیه ای بیان شرح صادر کرد👇
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به محضر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود همواره در راستای تقویت بنیانهای اسلامی کشور عزیزمان گام برداشتهاند، مجمع نمایندگان طلاب حمایت قاطع و مؤکد خود را از لایحه "عفاف و حجاب" اعلام میدارد.
این لایحه که به عنوان یکی از ضرورتهای دینی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت هویت اسلامی و حفظ ارزشهای اخلاقی جامعه ارائه شده است، نیازمند حمایت همهجانبه و توجه ویژه از سوی تمامی آحاد ملت و مسئولان است.
۱. اهمیت حجاب و عفاف در آموزههای دینی
تأکید می کنیم که حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله اساسی در دین اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار هستند. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهمالسلام، حجاب نه تنها به عنوان یک الزام اجتماعی بلکه به عنوان یک فریضه دینی معرفی شده است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن، علاوه بر اشاره به حجاب ظاهری، بر طهارت روحی و عفاف در رفتار، نگاه و گفتار نیز تأکید فراوان شده است. آیه ۳۱ سوره نور که به طور خاص به مسئله حجاب پرداخته است، یکی از بارزترین شواهد قرآنی بر لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی است:
در این آیه، علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، حفاظت از نگاه و رفتار نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی برای تمامی مسلمانان تأکید شده است.
۲. نقش حجاب در تقویت بنیانهای اجتماعی
در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و فرهنگی در تقویت یا تضعیف هویتهای ملی و دینی نقش بسزایی ایفا میکنند. یکی از پایههای اصلی استحکام خانواده و انسجام اجتماعی در جوامع اسلامی، توجه به موضوع عفاف و حجاب است. با توجه به تأثیرات عمیق رسانههای غربی و گسترش فرهنگهای بیگانه در دنیای امروز، ضروری است که قوانین و مقرراتی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی جامعه وضع گردد. از این رو، لایحه عفاف و حجاب، نه تنها در راستای اجرای احکام دینی است بلکه به عنوان یک گام مؤثر در حفظ شخصیت اجتماعی زنان و مردان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب نیز شناخته میشود.
۳. حمایت قاطع از لایحه "عفاف و حجاب"
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر این باور است که لایحه "عفاف و حجاب" گامی است محکم و ضروری در جهت تأکید بر احترام به ارزشهای اسلامی و حفظ کرامت انسانی. ما بر این عقیدهایم که اجرایی شدن این لایحه، علاوه بر اینکه به عنوان یک الزام دینی و اجتماعی برای تحقق منافع عمومی کشور عمل خواهد کرد، موجب تقویت وحدت ملی و انسجام دینی خواهد شد. و در حفظ امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نقشی کلیدی دارد.
۴. لزوم حمایت از همافزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی
اجرای این لایحه تنها با حمایت کامل از نهادهای دینی و فرهنگی و همکاری گسترده آنها با دستگاههای اجرایی میسر خواهد بود. همانطور که علما و روحانیون بزرگ در طول تاریخ همواره تأکید کردهاند، حجاب و عفاف به معنای محدود کردن آزادی فردی نیست، بلکه یک دستور عقلانی است که در چارچوب آن، انسان به کمال و سعادت دست مییابد. بدین ترتیب، جامعه به سمت یک فضای معنوی و اخلاقی سوق خواهد یافت که در آن زنان و مردان جامعه به حقوق خود احترام گذاشته و از آسیبهای فرهنگی و اجتماعی مصون میمانند.
۵. ضرورت رعایت موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی
تأکید میکنیم که در کنار اجرای صحیح و مقتدرانه لایحه عفاف و حجاب، از سوی قوی محترم مجریه باید حقوق شهروندی تمام افراد جامعه به ویژه زنان محترم در نظر گرفته شود. در هیچ شرایطی نباید اجرای این لایحه به بهانه اجبار و فشار غیرضروری، به نقض کرامت انسانی منتهی شود. در عین حال، باید سازوکارهایی برای آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز توسط مسولین مربوطه ایجاد گردد.
۶. همصدایی و همگرایی در مسیر تحقق اهداف عالیه لایحه
مجمع نمایندگان طلاب از تمام نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور خواستار است تاهمگان در کنار یکدیگر تلاش کنند تا بر مبنای آموزههای اسلامی و انسانساز، جامعهای با هویت اسلامی و با رعایت حقوق و کرامت فردی برای همه افراد آن، بویژه زنان، بسازیم.
حجاب و عفاف، علاوه بر یک الزام دینی، بهعنوان یک قانون مشابه با سایر قوانین کشور مطرح هستند که اجرای آن برای حفظ نظم اجتماعی ضروری است. این الزام، مانند قوانین دیگر در هر کشور، از اهمیت ویژهای برای پایداری فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.
زن ،زندگی ،نجابت
https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a
هدایت شده از دعا و نیایش،اظهار بندگی
دعایی کوتاه برای عافیت
در دنیا و آخرت از امام رضا(ع):
✨بسم الله الرّحمن الرّحیم♥️
يَا اَللَّهُ يَا وَلِيَّ اَلْعَافِيَةِ
وَ يَا خَالِقَ اَلْعَافِيَةِ وَ يَا رَازِقَ اَلْعَافِيَةِ
وَ اَلْمُنْعِمَ بِالْعَافِيَةِ وَ اَلْمَنَّانَ بِالْعَافِيَةِ
وَ اَلْمُتَفَضِّلَ بِالْعَافِيَةِ عَلَيَّ
وَ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِكَ يَا رَحْمَانَ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ رَحِيمَهُمَا صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اُرْزُقْنَا اَلْعَافِيَةَ وَ دَوَامَ اَلْعَافِيَةِ وَ تَمَامَ اَلْعَافِيَةِ
وَ شُكْرَ اَلْعَافِيَةِ فِي اَلدُّنْيَا وَاَلْآخِرَةِ
يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ♥️
اللّهم عجّل لولیک الفرج به حقّ
حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)
ثواب ارسال این پست را به امام زمان عج هدیه کنید.
دعا و نیایش،اظهار بندگی
https://eitaa.com/joinchat/1530593608Ca155ddf9db
هدایت شده از بوسه خدا
نوکنیدجامه را 👚👕👗👗👔👚👕👕👚
پاک کنیدخانه را،🚿
گل بزنید قبله را، 🌷🌿🎋💐🌹🌺🌷🌹💐🌺💐
ماه رجب میرسد/
هوش کنید مست را
آب زنید دست را، 💦💧💦💧💦💧💦💧💦🙌
سجده کنید هست را 🙏،
ماه رجب میرسد/سیر کنید گشنه را
آب دهید تشنه را 🍶
دور کنیدغصه را
ماه رجب میرسد/عفوکنید بنده را 💑،
أرج نهید زنده را 👪 ،یادکنید رفته را
،ماه رجب میرسد.
🌼♻🌼♻🌼♻🌼♻🌼♻🌼🌿🌱💐🌻
امام باقر(علیه السلام) :
✨هرمومنی راکه دوست دارید رسیدن این ماه رابه اومژده دهید
♻پیشاپیش فرارسيدن ماه رجب رو تبریک عرض میکنیم 🎀🙏🏼
بوسه خدا
https://eitaa.com/joinchat/1631977496Cc349b42411
هدایت شده از سیره زندگی و سخنان معصومین(ع)
مختصری از زندگی وشهادت امام هادی(ع)
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ یا اَبا الحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الهادیِ النِّقِیُّ؛
شهادت مظلومانه امام علی النقی (ع) تسلیت باد.
حضرت امام علی بن محمد بن علی بن موسی(ع) فرزند گرامی امام جواد(ع)در سال ۲۱۲ هجری قمری در مدینه النبی دیده به جهان گشود.(۱)
امام هادی (ع) دهمین پیشوای شیعه در سن ۸ سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارش امام جواد (ع) عهده دار مقام امامت گردید و پس از ۳۳ سال امامت در سال ۲۵۴ هـجری قمری در سامرا به شهادت رسید.(۲)
مشهورترین لقب ایشان هادی و کنیه حضرت ابوالحسن می باشد و از آنجا که کنیه ابوالحسن متعلق به چند امام شیعه است، در کتب روائی و اسناد تاریخی منظور از «ابوالحسن اول» امام کاظم (ع)و منظور از «ابوالحسن ثانی» امام رضا(ع)و منظور از «ابوالحسن ثالث» امام هادی(ع) است.
و اگر ابوالحسن مطلق و بدون قید ذکر شود منظور و مقصود حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) است.
امام هادی (ع) در زمان حیات مادی خویش هرچند مورد ظلم و حسادت حکام ظالم قرار می گرفت ولیکن ایشان نیز همانند پدران گرامی خویش و انبیای الهی از آنچنان هیبت و نفوذ معنوی برخوردار بود که همگان را وادار به کرنش می نمود و این امر اختصاص به شیعیان نداشت.
بهاءالدین اِربلی از محدثین و مورخین بزرگ شیعه می فرماید:
«امام هادی در سامرا از چنان شخصیت والا و عظمت روحی برخوردار بود که همگان در مقابل وی فروتنی نشان می دادند و ناخواسته در برابرش تواضع کرده و مورد احترام بود(۳)
با بررسی کتب اهل سنت نیز در می یابیم، اگرچه اهل سنت کمتر به ایشان پرداخته اند ولیکن با این وجود با مراجعه برخی از کتب اهل سنت متوجه می شویم، ایشان از نظر اهل سنت نیز سرآمد علمی و عملی محسوب می گردد، ابن صباغ مالکی از بزرگان اهل سنت، امام را چنین معرفی میکند :
«گنبد فضل ابوالحسن علی هادی بر کهکشانها سر زده شعاع فضائلش تا ستارگان آسمانها امتداد يافته است و هيچ فضيلت و منقبتی نيست مگر اين که افتخار آميزترين آن پيش او است و براي اين شايسته اين فضيلت است که در جوهر ذات او کرامتی که در ويژگيهای آن يگانه است و سرشتش پاکيزه شده از عيب و نقص، و اخلاقش خوش و شيرين و سيرت و روشش متعادل و افعالش با فضيلت می باشد او در وقار و سکون و طمأنينه و فقه و نزاهت و پرهيزگاری و دانائی و آگاهی مطابق روش پيامبر و خوی و عادت علوی بود و دارای سرشت پاک و همت عالی بود که کسی از مردم به آن حد نمی رسيد.»(۴)
حاکمان ظالم دوران امام هادی (ع) بدلیل اینکه ایشان را خلیفه بر حق مسلمین می دانستند، از عظمت و هیبت ایشان نزد مردم بیم داشتند، پس همواره حضرت و شیعیان ایشان را مورد آزار و اذیت و کنترل خود قرار می دادند تا آن که معتز که در دشمنی با آل محمد (صَ) و قتل دشمنان معروف بود، به خلافت رسید که آن ملعون وجود نورانی حضرت هادی (ع) را تحمل نکرد و دستور داد حضرت را مسموم و به شهادت برسانند. (۵)
پی نوشت:
[۱]. اعلام الورى ج 2ص 109
[۲]. مناقب آل ابی طالب ج 4ص 401
[۳]. کشف الغمه اربلی ج2 ص398
[۴]. الفصول المهمه فی معرفه الأئمه ج2ص1073
[۵]. اعلام الهدایه ص114
سیره ،زندگی و سخنان معصومین(ع)
https://eitaa.com/joinchat/3055484928C7febb8f6ef
هدایت شده از سیدمحمدطاهرزاده / رسانه
14.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسلمان بی تفاوت نباشیم...
🔻حجت الاسلام سید محمد طاهرزاده
💠شبکه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/smmt_110
هدایت شده از بوسه خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسلام و صبح بخیر این کلیپ رو درخلوت ببینید لطفا و .....
بوسه خدا
https://eitaa.com/joinchat/1631977496Cc349b42411
زیارت امام رضا عامل نجات از وحشت قبر
ﺣﻀﺮﺕ ﺁﻳﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺷﻴﺦ ﻣﺮتضی ﺣﺎﺋﺮﻱ ﻳﺰﺩﻱ ﻛﻪ ﻋﺎﺷﻖ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺑﻮﺩ ﻣﻲﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﻣﺎ ﭼﻬﺎﺭﺩﻩ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ(ع) ﺧﻠﺎﺻﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ.
ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻪ ﺯﻳﺎﺭﺕ امام رضا ﻣﻲﺭﻓﺖ ﻭ ﻣﻲﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﻫﺮ ﻛﺲ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺫﺧﻴﺮﻩ ﺍﻱ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺫﺧﻴﺮﺓ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺍﺳﺖ.
ﺣﺪﻭﺩ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺯﻳﺎﺭﺕ امام رضا(ع)ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ. ﺑﺎ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﻳﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺮﻋﺸﻲ ﻧﺠﻔﻲ ﻗﺮﺍﺭﻱ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﻓﺖ، ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺣﻮالات بعد از مرگ ﺑﺎﺧﺒﺮ ﻛﻨﺪ.
ﺁﻗﺎﻱ ﺣﺎﺋﺮﻱ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻣﻲﺷﻮﺩ. ﺁﻳﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺮﻋﺸﻲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﻲﺑﻴﻨﺪ ﻭ ﻣﻲﭘﺮﺳﺪ: ﭼﻪ ﺧﺒﺮ؟
ﺁﻗﺎﻱ ﺣﺎﺋﺮﻱ ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ: ﻭﻗﺘﻲ ﻣُﺮﺩﻡ، ﺩﻭ ﻣﻠﻚ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﺆﺍﻝ ﺁﻣﺪﻧﺪ. ﺧﻴﻠﻲ ﺗﺮﺳﻴﺪﻡ. ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺻﺪﺍﻳﻲ ﺷﻨﻴﺪﻡ ﻛﻪ ﻣﻲﮔﻔﺖ: ﻧﺘﺮﺱ ﻧﺘﺮﺱ. ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺻﺪﺍ ﺧﻮﻑ ﻣﻦ ﻛﻢ ﺷﺪ. ﺑﺎ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺷﺪﻥ ﺻﺎﺣﺐ ﺻﺪﺍ، ﺁﻥ ﺩﻭ ﻣﻠﻚ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺗﺮﺱ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻛﻠﻲ ﺯﺍﺋﻞ ﺷﺪ.
ﺻﺎﺣﺐ ﺻﺪﺍ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺒﺎ ﻭ ﻧﻮﺭﺍﻧﻲ ﺑﻮﺩ، ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺁﻣﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﺗﺮﺳﻴﺪﻱ؟ ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻗﺎ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﻗﺪﺭ ﻧﺘﺮﺳﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ. ﻓﺮﻣﻮﺩ:
ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. ﭘﺮﺳﻴﺪﻡ: ﺷﻤﺎ ﻛﻴﺴﺘﻴﺪ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻳﻦ ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻣﻦ ﺑﻮﺩ، ﺷﺼﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺑﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻢ ﻣﻲﺁﻳﻢ. ﻓﻬﻤﻴﺪﻡ ایشان ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ(ع)هستند ﻛﻪ ﻣﺤﺒﺖ ﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺮﺯﺥ ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺎﻟﻢ ﺷﺪ.
منبع:
از احتضار تا عالم قبر ، حجت الاسلام مسعود عالی
زندگی پس از مرگ
https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
مداومت برتسبیحات حضرت زهرا(س).
ﻣﺪﺍﻭﻣﺖ ﺑﺮ ﺗﺴﺒﻴﺤﺎﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ(س) ﻳﻜﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﻣﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺁﺳﺎﻧﻲ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ،
ﺗﺴﺒﻴﺤﺎﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﻱ ﻭﺍﺟﺐ از مستحبات موکدﺍﺳﺖ.
ﺍﻳﻦ ﺗﺴﺒﻴﺤﺎﺕ ﮔﻨﺠﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﻳﻦ ﻫﺪﺍﻳﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ(س)آموختند.
ﺑﻪ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ(ﻉ) ﺍﮔﺮ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﻮﺩ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻋﻄﺎ ﻣﻲﻛﺮﺩ.
ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ(ﻉ)ﻓﺮﻣﻮد:
ﺍﻳﻦ ﺗﺴﺒﻴﺤﺎﺕ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻫﺰﺍﺭ ﺭﻛﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻣﺎ ﻫﻤﺎنطور ﻛﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﻣﺮ ﻣﻲﻛﻨﻴﻢ، ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺴﺒﻴﺤﺎﺕ ﻫﻢ ﺍﻣﺮمیکنیم ﺑﻌﺪﻓﺮﻣﻮد:
ﻓَﺎِﻧﱠﻪُ ﻟَﻢ ﻳَﻠﺰَﻣﻪُ ﻋَﺒﺪٌ ﻓَﺸَﻘِﻲَ؛
ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﺪﺍﻭﻣﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺩﭼﺎﺭ ﺷﻘﺎﻭﺕ ﻭ سوءﻋﺎﻗﺒﺖ نمیشود.
زندگی پس از مرگ
https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
هدایت شده از جهاد تبیین و روشنگری
پشت پرده سخنان تند و بیادبانه نخست وزیر سوئد علیه ایران چیست؟!
🔴 شروع گام به گام ایجاد تنشهای دیپلماتیک علیه ایران قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید؟ تلاش نفاق برای یک مصاحبه علیه ایران یا عملیاتی موفق علیه سرویسهای دشمن؟
🔺 اولف کریسترسون، نخستوزیر سوئد در سخنانی مدعی شد: ایران از باندهای جنایتکار سازمانیافته خشن در سوئد برای انجام حملات جدی در کشور ما استفاده میکند
پشت پرده این سخنان را میتوان در سه قسمت تحلیل کرد:
🔺 اول) اینکه این سخنان میتواند شروعی سازمان یافته برای ایجاد اجماع بینالمللی علیه ایران باشد و زمانی این گزاره قابل اعتنا خواهد بود که چنین اظهاراتی در چند روز پیش رو هم از نظر کمیت هم کیفیت افزایشی باشد و سخنان رادیکالتری علیه کشور توسط اروپایی ها یا حتی برخی کشورهای خلیج فارس زده شود.
🔺 دوم) گروه تروریسیتی منافقین همواره با پول امریکاییها و اخیرا رژیم صهیونیستی سعی در خرید افراد برای حتی انجام یک مصاحبه علیه ایران داشته است و در صورت ادامه دار نشدن این ادعا ها از طرف اروپاییها علیه ایران میتوان این سخنان را در این چهارچوب ارزیابی کرد.
🔺 سوم) نخستوزیر سوید از یک عملیات موفق ایران در جهت حفظ امنیت کشور و مقابله با شیطنتهای دشمن عصبانی است که در این صورت باید منتظر اطلاعات تکمیلی بود.
جهاد تبیین و روشنگری
https://eitaa.com/joinchat/437846203Ce61f73398d