🔴 اولین نسل از بازی های دیجیتال 🕹
#بازی_های_دیجیتال نسل اول اغلب در شهربازی های سرپوشیده یا قمار خانه ها حضور داشتند و یک سرگرمی نوظهور و ابزاری برای خوش گذرانی بودند . #سرگرمی که بازگشت به دوران عادی زندگی را نوید می داد و کابوس های به جا مانده از دوران جنگ را در قالب سرگرم کننده و #نوستالژی التیام می بخشید .
این بازی ها نتیجه تمایل انسان به فراموش #خاطرات تلخ ویرانی و جنگ و هوش مصنوعی آرزوی دور دست رهایی از وحشت شکست رو دنبال میکرد .
مدت زیادی نگذشت که بازی های دیجیتال با چهره جدید همراه شدند نسل دوم این بازی ها دستگاه های کوچکتری بودند که به گیرنده های تلوزیونی متصل می شدند .
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
📽 آیا میدانید اولین نسل از کنسول ها یا دستگاه های #بازی_ویدئویی چه بوده است؟🎮
اولین نسل #کنسول بازی با «مگناوکس ادیسه / Magnavox Odyssey» در سال 1972 میلادی آغاز شد و تا سال 1977 میلادی ادامه پیدا کرد، که به نام «جعبه قهوه ای» شناخته می شد و توسط #رالف_ بایر طراحی شد.
در دهه 1350 خورشیدی کنسول های مگناوکس ادیسه وارد ایران شد و به «تی وی گیم» شهرت پیدا کرد.
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
نسل سوم دستگاه های بازی دیجیتال🕹
روند موفقیت آمیز نسل دوم بازی های دیجیتال که با دستگاه های خانگی شرکت #آتاری در آمریکا به اوج خود رسیده بود با ظهور نسل سوم پیشرفت چشمگیری داشت .
نسل سوم دستگاه های #بازی_دیجیتال که شرکت #نینتندو Nintendo شرکتی در ژاپن از آن رونمایی کرد چنان ترقی پیدا کرد که دروازه بازار های بین المللی را به روی بازی های دیجیتال باز کرد .
سودآوری این بازار نوظهور از این صنعت سرگرمی رقابتی بین دو قطب بازی سازی در دهه ۸۰ میلادی شکل داد .
آمریکا و ژاپن فاتح و مغلوب جنگ جهانی دوم در نبردی اقتصادی برای صنعت فرهنگی و تفریحی دوباره در برابر هم قرار گرفته بودند .
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
📺 رسانه داستان گو
صنعت بازی سازی ژاپن بازی ها را میش وز پیش به یک رسانه داستان گو تبدیل کرد .بازی های ژاپنی سرگرمی های مفرحی بودند که با داستانی کوتاه و ساده پایانی خوش رو به همراه داشتند .
ژاپن با وارد کردن داستان به جهان بازی تحولی تاریخ ساز برای آینده این رسانه جدید رقم زد .
#بازی
#داستان
#رسانه
کانال ایتای ما 🧡 :
eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
🖌 تاثیر پیشرفت گرافیکی در بازی ها
پیشرفت گرافیکی نسل سوم و چهارم بازی های دیجیتال پیش از پیش فرصت را برای نمایش باور پذیری از خشونت و جنگ مهیا کرد ؛ از طرفی رقیب ژاپنی در طراحی بازی های دیجیتال تعهد داشت که از خشونت پرهیز کند اما در سوی دیگر صنعت بازی سازی در آمریکا از این موضوع به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده میکرد و بازی هایی روانه بازار میکرد که برای اولین بار تصاویری خاص از خشونت را با سرگرمی ترکیب می کرد .
#سرگرمی #رقابت #بازی
کانال ایتای ما 🧡 :
eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
💢نسبت هویت و بازیهای دیجیتال
#هویت یکی از پرچالشترین مفاهیم علوم انسانی و به طور خاص علوم اجتماعی است.
یکی از این ظرفیتها در دنیای بازیهای دیجیتال امکان #سفارشیسازی بازیهای مختلف است.
هنگام سفارشیسازی، بازیکن با انبوهی از گزینهها مواجه میشود که باید بین آنها انتخاب نماید و دقیقاً در همین لحظه است که میتواند به خودش به عنوان یک #موجودبیرونی نگاه کند و در مورد خودش قضاوت کند.
#هویت
#بازی_دیجیتال
کانال ایتای ما 🧡 :
eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
بازیکن تصور میکند، آزادانه مشغول انتخاب بین تمام گزینههاست و میتواند انتخاب خیلی خوبی داشته باشد اما او در واقع مشغول انتخاب بین گزینههای «موجود» است. به هر حال بازی هرچقدر هم بزرگ باشد، محدود و دنیایی ساخته شده است و مثل سایر رسانهها توسط سازندگان با اهدافی مشخص «ساخته» شده است. بنابراین ممکن است گزینههایی که بازیساز در اختیار بازیکن قرار میدهد، #جهتدار و در پی هدفی انتخاب کرده و در بازی قرار داده باشد. برای مثال، تمامی لباسهای زنانه در بازی GTA V طوری طراحی شدهاند که حدی از جذابیتهای جنسی و زنانه را ارائه دهند یا در بازی Talking Tom gold runner ، بازیکن در برابر خریدهای متنوع و به روز کردن مدام تجهیزات، پاداش دریافت میکند که اینها خود دارای اثرات متفاوتی هستند.
کانال ایتای ما 🧡 :
eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
سفارشیسازی تمام ظرفیت بازی برای هویتبخشی به بازیکن نیست. از زاویهای دیگر، بازیهای دیجیتال دارای روایت نیز هستند. در واقع #روایت است که بازی را ریلگذاری میکند و به عناصر مختلف دنیای بازی معنا میبخشد. روایتهای بازیهای دیجیتال، به عنوان میانجی با جهان اجتماعی بازیکن عمل کرده و هویت اجتماعی بازیکن را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. نمونه آشکار هویتبخشی روایتها، بازیهایی مانند Assassin’s Creed هستند که روایت و داستان تاریخی دارند. سبکهای گوناگون بازیها دست به نوعی بازسازی تاریخ میزنند و روایت از گذشته را به بازیکن منتقل میکنند که باعث شکلگیری ایدههای ذهنی نسل جدید و مخصوصا بازیکنان از آن رویداد تاریخی باشد. بازیهایی مثل Age of Empires، Call of duty ww2، Battlefield1 و بسیار بازی دیگر که بازیکن را در یک فضای تاریخی از روم باستان گرفته تا انقلاب کبیر فرانسه و جنگهای جهانی و حتی تاریخهای معاصر مثل جنگ آمریکا با عراق یا افغانستان قرار میدهد، از این جملهاند.
کانال ایتای ما 🧡 :
eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
هویتهای جنسیتی، نژادی و قومی نیز میتوانند در بازی شکل بگیرند و بازیکن با ویژگیهای اقشار مختلف اجتماعی و مشخصه معرفیکنندهی آنها رو به رو و آشنا شوند. برای مثال بازیکنان دختر، به بازیهای دیجیتالیای بیشتر تمایل دارند که شخصیت آنها دختر است. از طرفی بازنماییهایی که از بدن زنان در این بازیها صورت میگیرد، به شکل معناداری شبیه هم است که باعث میشود نقش مهمی در ارائهی الگوی هویت جنسیتی بازیکنان ایفا کند. همچنین زنان در بازیها یا قربانیاند یا رفتارهای مردانهای از خود نشان میدهند که باعث میشود بازیکن، نگاه خاصی را نسبت به خود و نقشآفرینی اجتماعیاش اتخاذ کند. در مثال دیگر، در بازی GTA san andreas یک جوان گردن کلفت سیاهپوست در رقابت با یک گروه خلافکار سیاهپوست دیگر و گروههای خلافکاری خارجی دیگر در ایالات متحده، هر خلافی را مرتکب میشود. مشخصا اینجا، غیر از بازنمایی، نقش روایت و قواعد بازی در شکلدهی به هویت یک سیاهپوست؛ پررنگ است.
کانال ایتای ما 🧡 :
eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
همراه ما باشید با نقد و بررسی Kena: Bridge of Spirits؛ زندگی در انیمیشن
#بازی
#انیمیشن
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
به Kena: Bridge of Spirits خوش آمدید! این بازی با الهام گرفتن از هر رسانهای که فکرش را بکنید، به دنبال الهامبخشی به کسانی است که فکرش را هم نمیکنید: کودکان و بزرگسالان در آن واحد! اما این بازی به راستی کدام قشر را به تجربهای سرگرم کننده هدایت میکند یا حداقل برای کدام طیف سرگرم کنندهتر ظاهر میشود؟ آیا کودکان مخاطبان خوبی برای اولین بازی Ember Lab هستند یا این استودیو تازهکار بازیهای ویدیویی باید به دنبال جلب نظر افراد بزرگتری باشد؟
#بازی
#انیمیشن
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
🔴 🎎 همچون نیاکانمان
عنوان این بازی بدون هیچ مشکلی نام شخصیت اصلی و طرح داستان آن را فریاد میزند. کنا شخصیت اصلی به عنوان یک راهنمایی ارواح، سنت نیاکانش را ادامه میدهد.
او به سرزمینی پا گذاشته است که ارواح از آن برای گذشتن به مرحله بعدی زندگیشان استفاده میکنند. کنا خیلی زود متوجه میشود که مسیر پیش رویش بسیار زیبا ولی پر از مشکل و مانع است.
دوستانی که او در مسیر ملاقات میکند، میتوانند مانعها را تبدیل به پلی کنند که کنا از نقطهای به نقطهای دیگر، به سوی هدفش حرکت کند و در این بین نقاط مختلف را از مشکلی که این جهان را گرفتارش کرده است، پاک کند تا دیگران هم به مرحله بعدی زندگی خود گذر کنند.
#بازی
#انیمیشن
#سرگرمی
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
🎭شخصیتهای موجود در بازی هر کدام نقش بهخصوصی را در پیشبرد داستان و ویژگیهای جدید گیمپلی ایفا میکنند اما...
مشکل اینجاست که حضور آنها چندان مهم به نظر نمیرسد و بازی هم آنقدری که باید، سعی نمیکند آنها را مهم نمایش دهد.
بنابراین احساسی که شما از آنها دارید، برخلاف تاثیرشان رقم میخورد و این یک تناقض آشکار در شخصیتپردازی و یا حداقل ارائه شخصیتها به وجود میآورد.
#انیمیشن
#بازی
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
برای مثال شخصیت روسو که خیلی زود تبدیل به یکی از دوستان کنا و راهنمایان او میشود، با وجود تاثیر غیرقابل انکار بر آزاد شدن مهارتهای جدید در گیمپلی و تاثیر روی داستان، هرگز شبیه به یک راهنما و حتی شبیه به یک دوست نیز به نظر نمیرسد.
بنی و سایا به عنوان دو عدد از دیگر شخصیتهای مهم حاضر در بازی که اتفاقاً سن بسیار کمی هم دارند، صرفاً بامزه و وحشتزده به نظر میرسند اما شما به سختی میتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید یا در شرایطی که نیاز به دلسوزی است، به فکر سرنوشت آنها باشید.
همین موضوع تا حدودی برای شخصیت منفی داستان هم رخ میدهد. تاکنون بازی، فیلم و یا کتابهای متعددی با نشان دادن کمترین مقدار حضور شخصیت منفی توانستهاند یک شخصیتپردازی به یادماندنی و خوفناک را رقم بزنند.
#بازی
#انیمیشن
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
سازندگان تلاش زیادی کردهاند تا ماجراجویی کنا، دوستان او و حتی Rotهای همراهش را جذاب جلوه دهند. ولی معمولاً اهداف و مسیری که باید برای رسیدن به آنها بپیمایید، اشتیاقی را در درونتان ایجاد نخواهند کرد.
در حقیقت بیشتر این اهداف مربوط به شخصیتهای درون بازی هستند و شما وادار هستید که برای رسیدن به هدف خودتان، به آنها کمک کنید. در غیاب یک شخصیتپردازی مناسب برای آنها، انگیزهها و نیازهایشان نیز قدرتمند و ملموس به نظر نمیرسند.
حتی برای شخصیت اصلی بازی، کنا که شما تقربیاً ۱۰ ساعت را کنار او سپری خواهید کرد، هیچ پیشینهای ارائه نمیشود و شما باید انتظار خود برای شناختن او را تا صفحه پایانبندی به دنبال بکشید.
شاید این بازی درباره کنا و یا شخصیتهای داخل بازی نباشد و هدف اصلی خود را به ارائه یک پیام خلاصه کند اما این پیام بدون نزدیک شدن به افرادی که تنها چند متر با شما فاصله دارند، باید کیلومترها راه را برای رسیدن به مقصد طی کند.
#بازی
#انیمیشن
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
همانطور که میدانید بازی Kena: Bridge of Spirits بهترین عملکرد را روی کنسول نسل نهمی پلی استیشن ۵ سونی و رایانههای شخصی دارد.
در تجربه بازی روی پلی استیشن ۴ بعضی از جلوههای بصری آن تضعیف شدهاند که موضوع عجیبی نیست. بافتهای بازی کیفیت بالایی را به تصویر نمیکشند و در برخی از صحنهها تاخیر کوچکی در بارگذاری بافتها مشاهده میشود.
کیفیت چهره و یا دشمنان بازی نیز با در نظر گرفتن الگوی طراحی هنری آن قابل قبول هستند. گاهاً در صحنههایی که چندین دشمن در قاب قرار میگیرند، افت فریم نامحسوسی رخ میدهد که بر تجربه بازی تاثیر نمیگذارد.
#انیمیشن
#بازی
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
داستان و شخصیتپردازی Kena: Bridge of Spirits میتوانست به مراتب بهتر باشد. روایت بازی نیز به دلیل عدم وجود هیچگونه اتفاق و رویداد قابل توجهی، اشتیاقی برای بازیکن ایجاد نمیکند.
گیمپلی با اختلاف بسیار زیادی، تا حد زیادی سرگرم کننده است و به واسطه مدت زمان مناسب آن، تا انتهای بازی خسته کننده نمیشود. با این وجود نمیتوان از مشکلات آن چشم پوشید و درباره پتانسیلهای از دست رفتهاش حرفی به میان نیاورد.
با این وجود حتی گیمپلی هم ارزشمندترین بخش Kena: Bridge of Spirits نیست. جلوههای بصری این بازی آن را منحصربهفرد و لایق احترام میکند. بازی یاد شده به خاطر جلوههای بصری ماندگار خود و ترکیب آن با موسیقی، به یک نمونه تعاملی از انیمیشنهای پیکسار در دنیای بازیهای ویدیویی تبدیل میشود.
#انیمیشن
#بازی
#گیم
#معرفی
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
📌📑 جمع بندی
اگر جلوههای بصری بیهمتا و یک ماجراجویی سرراست اما لذتبخش برای شما اهمیت زیادی دارند و در این بین چندان به چالش برانگیز بودن گیمپلی و جذابیت معماها اهمیت نمیدهید، Kena: Bridge of Spirits دنیای قابل اکتشافی است که انتظار شما را میکشد.
#معرفی_بازی
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
💡✅️ نکات مثبت بازی
Kena: Bridge of Spirits
زندگی در انیمیشن
#بازی
#نکات_مثبت
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
💡⛔️ نکات منفی بازی
Kena: Bridge of Spirits
زندگی در انیمیشن
#بازی
#نکات_منفی
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
نکاتی را که والدین👨👩👧 باید برای ارتقاء #سوادبازی🎓 فرزندان در نظر گیرند شامل موارد زیر است :
1.انتخاب بازی مناسب🎮
2.رده بندی سنی بازی👶🏻
3.جنسیت در بازی و بازیکن👩🏻🦰👨🏼
4.مکان بازی🌇
5.زمان بازی⏱
6.نظارت غیر مستقیم📸
7.رفتارهای جایگزین🤾🏻♀️🎯♟🎲🎻
8.همراهی با بازیکن👨👦
9.آگاه سازی🖥
⚠️آیا در این موارد اطلاع و تخصص کافی دارید؟
😍زندگی پلاس به شما کمک میکنه دانش و مهارت سواد بازی رو کسب کنید.
#سوادبازی
#والدگری_عصردیجیتال
💢همراه باشید تا درمورد تک تک این موارد صحبت کنیم.😍😍
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
1⃣
💢#انتخاب_بازی_مناسب
هنگام انتخاب بازی✅ باید به نکات زیر توجه کنید:
۱.توجه به علاقهمندیهای فرزند❤️ و مشورت با او
۲.مشورت با سایر خانواده ها و استفاده از تجربیات آنها👥
۳.توجه به رده بندی سنی ESRA👨💻
۴.انتخاب بازی چالش برانگیز و هیجانی
۵.بازی هایی با آواتار قدرتمند💪
۶.انتخاب بازیهای گروهی👨👩👧👧 به جای فردی🧍♂
۷.انتخاب بازی آفلاین به جای آنلاین
#سوادبازی
#والدگری_عصردیجیتال
#انتخاب_بازی
💢همراه باشید تا درمورد تک تک این موارد صحبت کنیم.😍😍
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
2️⃣
💢#رده_بندی_سنی_بازی
بیش از ۲۰ نظام رده بندی سنی بازی در سراسر جهان وجود دارد😯 تا بازیها و سرگرمیهای خوب را مشخص کند.
برخی کشورهای اروپایی🇪🇺 نظام مختص به خود را دارند اما اکثر کشورهای این قاره از نظام PEGI استفاده میکنند.
در سوی دیگر کشورهای آمریکای شمالی🇺🇸 از نظام ESRB بهره میبرند و برخی از بخشهای جهان به دلیل تفاوتهای عمده فرهنگی و تنوع نژادی، ترجیح میدهند از نمونههای داخلی و مستقل استفاده کنند که از جمله آنها میتوانیم به #ژاپن🇯🇵 اشاره کنیم.
درایران :🇮🇷
عبارت ESRA مخفف Entertainment Software Rating Association است. این نظام حاوی پنج ردهبندی شامل ردههای سنی ۳+، ۷+، ۱۲+، ۱۵+ و ۱۸+ است. بنیاد ملی بازیهای رایانهای در تدوین این نظام به دیدگاههای حوزههای روانشناسی، جامعهشناسی و همچنین علوم اسلامی توجه کرده است.
👇قبلا مفصلا در مورد نظام رده بندی #اسرا توضیح داده ایم.
https://eitaa.com/Zendegi_plus/2084
#سوادبازی
#والدگری_عصردیجیتال
#رده_بندی_سنی_بازی
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir
3️⃣
💢#جنسیت_در_بازی_و_بازیکن👨🏼
1️⃣عمده بازیکنان بازی های رایانه ای در دنیا پسران👦 هستند، همین امر پیدا کردن بازی های دخترانه👩 را دشوار کرده است.
2️⃣دختران نیاز به بازی های خلاقانه ای دارند که برای حل مسئله و مهارت های راهبردی شان آنها را درگیر کند و تعامل داشته باشند و با همکاری با محیط و سایر بازیکنان بازی را پیش ببرند.👌(با دقت مطالعه کنید)
3️⃣برخلاف پسرها که به بازی های با خشونت بالاتر علاقه دارند بالاخص بازی های اول شخص شلیک کننده!
4️⃣مرکز سواد دیجیتال و رسانه ای کانادا میگوید :
✅بازی هایی را بیابید که تصورات قالبی از زنان و مردان را شامل نشود.
✅همچنین سعی کنید دختران دیگر بازیکنان دختر را پیدا کنند و در گعده های دخترانه و بازی های رایانه ای و فیزیکی حضور پیدا کنند.
#سوادبازی
#والدگری_عصردیجیتال
#جنسیت_در_بازی_و_بازیکن👩🏻🦰👨🏼
کانال ایتای ما 🧡 :
https://eitaa.com/Zendegi_plus
صفحه اینستاگراممون 💬 :
@zendegiplus1.ir