eitaa logo
زندگی به سبک ابرار 🍃
119 دنبال‌کننده
840 عکس
155 ویدیو
24 فایل
ابرار شدن اُنسی می‌خواهد برای همه روزها که پیوند بخورد جان آدمی به نور قرآن،که رسم ابرار بشود سرلوحه لحظاتمان و اینجا محملی ست تا تمرین کنیم ابرار شدن را با فهمیدن حرف قرآن و به کارگیری آن و چه عاشقانه ای ست آنگاه که "وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ" شویم.
مشاهده در ایتا
دانلود
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 💌 ❣مهدے جان! 🍃🌼عرض تبریک و تهنیت مولا جان 🍃🌼امروز میلاد «أَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِک؛‌ شبیه‌ترین مردم از جهت خلقت، اخلاق و گفتار به رسول ...بود». 🍃🌼 امروز میلاد کسی است که خطاب به امامش گفت: «بعد از اینکه ما برحقیم چه بیمى از مرگ داریم»  🍃🌼 او کسی است که در همراهی با کاروان امام حسین(علیه السلام ) با بصیرت و در روز عاشورا با شجاعت عمل کرد.و اولین شهید بنی هاشم است 🍃🌼 او نماد جوان مؤمن و خوش‌سیرتی بود که جلوه‌های زیبایی از جوانی کردن را در زندگی خود به‌نمایش گذاشت، 🍃🌼 امروز میلاد سرو قامت آل یاسین ، رعنا جوان حسین بن علی شیر مرد صحنه نبرد کربلا، رنگین کمانی ازجلوه های ایثار و جانبازی ، نورچشم آقا ابا عبدالله (علیه السلام ) الحسین ، الگوی جوانان غیور مسلمان،حضرت علی اکبرعلیه السلام است 🍃🌼 حُسن یوسف در مقابل توفان زیبایی اش، پیراهن درید و شاهدان عالم قرب،از شکوه وجودش، پای در گل ماندند و خوبرویان دل بُرده از جهان، انگشت حیرت خویش را به بهای ترنج بریدند. 🍃🌼 اما این زیبایی صورت، حجابی است تا آن سر غیبیه، مکتون بماند و این ظاهر خَلقی، آن باطن خُلقی را پرده داری می کند. 🍃🌼 صدف را دیده اید که با همه زیبایی و شگفتی اش، محزون مروارید است؟ تا صدف را نگشایید، کجا می توانید به آن گوهر پنهانی وجود دست یابید؟! 🍃🌼 این کوثرنشان حیدری نسب، در جمال لم یزلی اش، آیینه داری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را می کند، 🍃🌼 اما در تعلق و تعیین این جلوه و جذبه ظاهری .پشت این آیینه هزار جلوه، وجود صیقل یافته ای است که بیش از همه،بر حقیقت پنهان محمدیه صلی الله علیه و آله نزدیک است. 🍃🌼 بی جهت حضرت علی اکبر صلی الله علیه و آله را پیامبر دوباره آل اللّه ننامیده اند؛ 🍃🌼 البته می دانم عاملی که ایشان را به این مقام رساند، تربیت‌های امام حسین(علیه السلام ) بود، در واقع حضرت علی اکبر(علیه السلام )‌ دل به تربیت‌های امام زمانش داد و خود را تسلیم محض ایشان کرد؛ 🍃🌼 چه‌بسا فرزندانی از ائمه(ع) که مسیر انحراف پیمودند و یا به رشد کافی دست نیافتند، 🍃🌼بنابراین مسئله اصلی درباره امام حسین(علیه السلام ) و حضرت علی اکبر(علیه السلام ) رابطه فرزند و پدری نیست بلکه ارزش‌هایی مثل اطاعت، تبعیت و تسلیمِ محضِ امام بودن پررنگ است. 🍃🌼 آقا جان دعا بفرمائید ما هم دل به تربیت های شما و اهلبیت طاهرین تان ببندیم و تسلیم محض باشیم تا از مسیر منحرف نشویم ، 🍃🌼 و همچون حضرت علی اکبر(علیه السلام ) بصیر، آگاه، نترس و شجاع و... باشیم ، هم نترسیم و هم صحیح عمل کنیم ، دشمن را به‌خروش بیاوریم و آن‌ها را مأیوس کنیم . التماس دعا🤲 https://eitaa.com/zendegiabrar
🌻دعای چهارشنبه دعای حفظ و حراست است. 🌻سه قسمت مهم این دعا عین الله، رکن الله و اسماء الله است. 🌻عین الله یعنی از جانب خدا داری به مسائل نگاه میکنی...خروجی عین الله علم است. 🌻رکن الله به وجه توانمندی و قدرت خدا اشاره میکند. 🌻اسماء الله هم ساختار نیاز و رفع آن است. هرچه به اسمای الهی متصل شویم به قرب خدا بیشتر نزدیک میشویم. 🌻حفظ و حراست خدا از ما دائمی است! 🌻 اگر به جای عین الله از عین مردم همه چیز رو ببینی اسم این میشود ریا. 🌻به جای رکن الله، رکن مردم در زندگیت باشد یعنی برای قدرتهای بشری ملاک و ارزش قائلی و مبهوت قدرت های دنیایی هستی. 🌻به جای اسم الله اسم مردم در زندگیت جاری باشد یعنی مالکیت و اعتبارهای دنیا برایت ملاک است. https://eitaa.com/zendegiabrar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📼 پادکست با من نگاه کن 🔻سوره مبارکه کافرون ❓وظیفه تک‌تک ما در مقابل کفر چیه؟! 🎙آقای چیت‌چیان ⏳سه دقیقه 🔻با ما همراه باشید: ╭─┅─••🌴📖🌴••─┅─╮ https://eitaa.com/zendegiabrar ╰─┅─┈••✾••✾••┈─┅─╯
بسم الله الرحمن الرحیم چه فرقی دارد عابد با عابدون ؟ 🕋اگر مبنای زندگی« الله» باشد فرد عابد است و اگر غیر الله باشد فرد عابدون می‌شود و در جهت عابد است که دین تعریف می شود. 💰🕋طبق این سوره انسان در هر حالتی عبد و دیندار است است فقط باید معبود خود را انتخاب کند ؛که این انتخاب به شعور و فهمش برمی‌گردد که بخواهد خود را ارزان یا گران بفروشد؛ 🌟✨ سوره کافرون؛ فطری ترین سوره است، چون انسان را در مواجهه با« ما تَعبدون» و« ما اَعبُد» قرار می دهد یا عبدِ خداست یا عبدِ خواسته ها،باید و نباید ها و معیارهای ساخته شده از باید های خودش است؛ ❌هیچ انسانی نمی تواند در زندگی مبنا و معیار نداشته باشد؛ اگر کسی بگوید من در زندگی مبنا و معیار ندارم، در حقیقت به این معناست که عبد خواسته ها و معیارهای خودش است، با توجه به این موضوع، دین به معنای مبنا و معیار زندگی تعریف می شود؛ 🔰 کافرون= عابدون. 👺یعنی کسانی که مبداء توجه آنها خدایان است، یعنی جهت زندگی و معیار هایشان را از غیر خدا می گیرند،( ممکن است خدا هم در کنار خدایان شان باشد). 🔆عابد: یعنی کسی که محور توجهش فقط خداست. 🔹کفر به عبودیت غیر خدا ⬅️ دین 🔸غیر کفر به عبودیت خدا⬅️ دین 🗿🕌خداوند؛ عبودیت کافران با خدایی که زمان دارد را یک دین معرفی می کند و عبودیت واحد پیامبر را هم یک دین می‌گوید. 🔰پس دین عبارت شد از 1⃣ «لا اعبدُ ما تعبدون» و «لا انا عابد ما عبدتم» 2⃣ «لا انتم عابدون ما اعبد» و دو حالت برای دین درست می شود؛ که در هر حالتی بحث دین و بحث«ما اعبد» و «ما تعبدون» است و دین هر انسانی، یکی از این دو است که هر دو خارج از وجود اوست ⚠️و هیچ کس نمی تواند بگوید من خودم آئین نامه ای را ایجاد کرده و طبق آن عمل می‌کند.❌ •┈••••✾•🌿🌼🌺🌼🌿•✾••┈• https://eitaa.com/zendegiabrar
🦋جهت زندگی، بار مثبت دارد ۱ 🕋 در قرآن، دین مجموعه برنامه هایی کاملاً عملی و موضوع آن عمل است، بخصوص که باید در برابرش خضوع به خرج داد و این در کنار باورهای اعتقادی است، یک تمایز همه جانبه در تمام سطوح زندگی است، ❇️ کافرانه غذا نمی‌خوریم، موحدانه می خوریم، کافرانه حرف نمی‌زنیم، موحدانه حرف می‌زنیم، 💢 حالا ممکن است تزلزل و خشوع در عبودیت واقعی باشد و در مقابل معبود واقعی ،یا نه! این ور و آن ور رفتن و خود را به درو دیوار کوبیدن باشد. 💠در سوره کافرون عبودیت ودین تقریباً به صورت هم معنا مطرح می شوند و می توانیم در این سوره نسبت به عبودیت و دین موضع منفی دارند را بررسی کنیم. 🕌 عبودیت را معنی می کنیم به دین چون گفته (لکم دینکم ولی دین ) یعنی همه آیات شامل موضوع عبودیت را گذشته یک پرانتز «لا اعبد ما تعبدون » «و لا انتم عابدون ما اعبد»«و لا انا عابد ما عبدتم»، «و لا انتم عابدون ما اعبد». و عبودیت را در آیه آخر دین نامگذاری کرده و می‌گوید (لکم دینکم ولی دین) 🍃و از کلمه دین صفت و فعل درست نمی کند؛ تبدیل به اسم مصدری می‌شود مثل عبودیت و به آن معنای مصدری می‌دهد که غیر معنای صفتی فعلی است. ⚠️کلماتی مثل دین یا صراط در قرآن به صورت جمع به کار نمی رود ؛بخاطر ماهیت خود کلمه ،چون صراط یکی است، یکی جهت بیشتر ندارد، لذا در صراط یا فرد به طرف مثبت می رود یا کلاً نمی رود؛ 💎دین قرین صراط است و در حقیقت دین به معنای روش است نه به معنای سبک زندگی نه آئین بلکه دین یعنی روح کلی حاکم بر زندگی که به مفهوم صراط خیلی ربط پیدا می‌کند و به همین دلیل جمع بسته نمی شود. •┈••••✾•🌿🌼🌺🌼🌿•✾••┈• https://eitaa.com/zendegiabrar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ اَلسَّلاَمُ عَلَي بَقِيَّهِ اللَّهِ فِي بِلاَدِهِ وَ حُجَّتِهِ عَلَي عِبَادِهِ الْمُنْتَهِي إلَيْهِ مَوَارِيثُ الأَْنْبِيَاءِ وَ لَدَيْهِ مَوْجُودٌ آثَارُ الأَْصْفِيَاءِ، اَلْمُؤْتَمَنِ عَلَي السِّرِّ وَ الْوَلِيِّ لِلْأَمْرِ 💎سلام بر باقی مانده خدا در كشورهايش و حجّت او بر بندگانش، آنكه ميراث پيامبران به او رسيده، و آثار برگزيدگان نزد او سپرده است. آن امين بر راز، و ولی امر. 📚فرازی از زیارت نامه حضرت مهدی(عج) https://eitaa.com/zendegiabrar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 حضرت فاطمه زهرا علیها السلام در دعای روز پنج شنبه به خداوند عرضه داشت: اللّهُمَّ إنّی أسأَلُک الهُدی وَالتُّقی، وَالعَفافَ وَالغِنی حجت الاسلام والمسلمین آقای هاشمی نژاد: 👈تقوا سه گونه است: ۱-تقوای گریز ۲-تقوای پرهیز ۳-تقوای ستیز 🔻گریز، آن است که از محیط گناه آلود دوری کنی. 🔻پرهیز، آن است که بتوانی در محیط گناه آلود، خودت را پاک نگهداری. 🔻ستیز، آن است که در صحنه بمانی و با مظاهر گناه مبارزه کنی و محیط سالمی ایجاد کنی. 👈گاهی باید مانند موسی در کاخ فرعون بمانی و سکوت کنی و فقط خودت را حفظ کنی. 👈و گاهی یوسف وار باید از صحنه گناه فرار کنی و راه گریز را برگزینی. 👈و گاهی هم ابراهیم وار با گناه و شرک و بت پرستی مقابله و ستیز کنی و بت شکن شوی https://eitaa.com/zendegiabrar