eitaa logo
زندگي آرام
250 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
225 ویدیو
95 فایل
كانال زندگي آرام عضو نظام روان شناسي و مشاوره عضو انجمن روان شناسی اسلامی 𝑀𝑜𝒽𝓂𝓂𝒶𝒹𝐻𝑜𝓈𝑒𝒾𝓃
مشاهده در ایتا
دانلود
مراحل خودتربیتی یا مرابطه اسلامی یکی از دقیق ترین راه برای خودسازی و تقویت قدرت اراده و اجرایی کردن برنامه های زندگی است. که شامل مراحل زیر است: 1- مشارطه: از اول صبح با خود عهد (کتبی یا شفاهی) می کند که کاری را انجام دهد یا ترک کند. 2- مسارعه: بعد از تصميم بدون فاصله آن را اجرا كنيم. 3- مراقبه: در طول روز بر حسن اجرای شرط خود مراقبت دارد. 4- محاسبه: شب حساب و کتاب می کند که چقدر موفق بوده و چقدر در برنامه کاهلی داشته است 5- معاتبه: اگر موفق بوده خود را تشویق کلامی و اگرناموفق بوده خود را تنبیه کلامی می کند 6- معاقبه: مرحله ای شدیدتر از معاتبه و سرزنش است در رفتار خود را تشویق یا تنبیه( انفاق، روزه، و..) می کند. تذکر: این برنامه با دقیق ترین برنامه هایی که روان شناسان برای کنترل خود و تقویت اراده داده اند همخوانی دارد.
مراحل ساختن سرنوشت 1- مراقب افکارتان باشید که تبدیل به گفتارتان می شوند Watch your thoughts; they become words 2-مراقب گفتارتان باشید که تبدیل به رفتار تان می شود Watch your words; they become actions 3- مراقب رفتار تان باشیدکه تبدیل به عادت می شود Watch your actions; they become habits 4- مراقب عادات خود باشیدشخصیت شما می شود Watch your habits; they become character 5- مراقب شخصیت خود باشیدکه سرنوشت شما می شود Watch your character; it becomes your destiny 🌸
فواید معنوی دوری از مشاجره و بگو مگو در مسائل زناشویی
عوامل عشق آتشین
مدیریت شهوت
خودمهارگری جنسی خودارضایی masrturbation محرکات جنسی 🌸
راه های تقویت حس شکرگزاری 1- توجه به فواید تربیتی- معنوی - اجتماعی و روان شناختی آن و مرور آن( جلب منفعت)، 2- توجه به زیان های مختلف ناسپاسی و مرور آن(دفع ضرر)، 3- همنشینی با افراد شاکر، و خواندن شرح حال آنها، 4- پرهیز از افراد ناسپاس و غرغرو که غافل اند، 5- داشتن برنامه مکتوب و جدول بندی کردن آن برای شکر از اطرافیان، همکاران، خدا و..( برنامه را ابتدا برای ومدت کم بنویسیم مثلا یک هفته و بعد تمدید کنیم. 6- جریمه کردن خود در صورتی که به برنامه عمل نکردیم. 7- کمک از نامه، تلفن، ایمیل و..برای شکر گزاری از بندگان خدا هرچند کمک آنها جزیی باشد. 8- دعا کردن برای رسیدن به خواسته در قنوت و غیر قنوت 9- نوشتن جملات شکر آمیز و نصب آن بر آیینه، میز مطالعه و... 10- ملاقات بیماران، 11- صدقه دادن توسط خودتان به افراد نیازمند و فقیر، 12- شکر برای انواع نعمت ها مادی و معنوی( هدایت، شیعه بودن، و..) 13- تقویت کردن خود درصورتی که در برنامه موفق بشویم 🌸
کتابچه چکیده ها.pdf
1.89M
اولین همایش قرآن و روانشناسی 23/4/1399
کتابچه مقاله ها.pdf
17.11M
اولین همایش قرآن و روانشناسی 23/4/1399
خودشیفتگی🦅 ♦️عایق درک همدلانه 🍀غرق شدن در خواسته ها و نیازهای خود 🍃تمثیل ✍️ر.ک: م ح قدیری، عروس کشون، نشر قبسات(مهرستان) http://zendgiearam.parsiblog.com 💔
♦️ تمثیل درمانی وسواس ♦️ اطمینان جویی آسیب زا ♦️ متافورتراپی ✍️ر.ک: م ح قدیری، نرم افزار (بخش تمثیل درمانی وسواس ) http://zendgiearam.parsiblog.com 💔
الگوهای رفتاری و شیوه های بیان هیجانی http://zendgiearam.parsiblog.com 💔
مهر خائن دو رکن درمان وسواس عملی: ♦️مواجهه با وسواس ♦️ خودداری از تکرار منطق درمان و تحلیل روان شناختی دین و اصل بر آسان گیری و آسان سازی * کسی در نماز وسواس شدید دارد و عادت به استفاده از مهر امین داشته باید زیر نظر روان شناس به تدریج طی برنامه و طرح درمانی بدون مهر امین با وسواسش مواجه شود و در برابر تکرارها مقاومت کند. * * طبق نظر درمانگران شناختی رفتاری وقتی روان شناس در درمان موفق است که از کارشناس حاذق مذهبی هم کمک بگیرد. http://zendgiearam.parsiblog.com
هدایت شده از Seyed Mahdi Khatib
هشتمین شماره دوفصلنامه «پژوهشنامه روانشناسی اسلامی» منتشر شد. در این شماره می خوانید: ◀️ پژوهش معکوس در فهم روان‌شناختی متون دینی! / سخن سردبیر ◀️ تبیین مدل مفهومی انصاف اجتماعی از دیدگاه اسلام / علی صادقی سرشت ◀️ سبک اسلامی ارتباط همسران: ارائه الگو بر اساس حدیث نثرالدّرر / مسعود نورعلیزاده میانجی ◀️ مقایسه مفهوم بخشش مبتنی بر آیات قرآن با نظریه بخشش انرایت: یک مطالعه مقدماتی / محمود برجعلی، محمد سیداوی ◀️ اثربخشی روان‌درمانگری یکپارچه توحیدی بر عزت‌نفس و تاب‌آوری همسران زندانیان / ماریه دهقان، مریم سعیدی‌‌نیا ◀️ کارآمدی آموزش همسرداری مبتنی بر آموزه‌های دینی - روان‌شناختی بر تعارضات زناشویی زنان متأهل استان قم / زهرا اندروافر، فریده حسین ثابت، هادی بهرامی احسان ◀️ مقایسه عوامل شخصیتی، خودکارآمدی و موفقیت تبلیغی در طلاب ورودی سیکل و دیپلم / جعفر هوشیاری، محمدمهدی صفورایی پاریزی، مجتبی زینی ◀️ معرفی «کتاب‌راهنمای خرد کمبریج» و نقد آن / علی بیات نشریه «پژوهشنامه روانشناسی اسلامی» بر آن است تا آوردگاه آرا و اندیشه های فرهیختگان نواندیش و نظریه‌پرداز باشد و در همین راستا، پذیرای آثار پژوهشگران فرهیخته حوزوی و دانشگاهی است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال مقالات پژوهشی خود و دریافت مقالات منتشر شده، از طریق سامانه نشریه به نشانی psychology.riqh.ac.ir اقدام کنند.
خودکشی بین افرادی که اعتقاد به پشیبان و حامی قوی و قدسی دارند کم است. اگر دینداری بد عمل کرده مراقب باشیم آن را به دین نسبت ندهیم و مانع استفاده عزیزان خود از فواید دینداری نشویم. 🕌☝️
💞ازدواج حضرت امیر (ع) با بانو فاطمه زهرا (س) بهانه‌ای شد برای نام‌گذاری این روز فرخنده به نام روز ملی ازدواج. 💕ازدواج سوت حرکت قطار زندگی به سمت سرزمین های سرسبز عشق است. یادمان باشد زندگی مبارک بدون گناه آغاز می‌شود. پس روزهای شاد خود را با خدا معامله کنیم و از لذتهای گناه آلود بپرهیزیم و زمینه آن را برای دیگران هم فراهم نکنیم. 🌹لذت واقعی در نگاه داشتن حرمت ها و حریم‌هاست. 💢 کانال تخصصی همراهان نوجوان 💢 @eakhavi
خلع سلاح افکار وسواسی ناهمجوشی فکر و عمل / difussion http://zendgiearam.parsiblog.com
هدایت شده از روان شناسی میگنا 📶
🔶 آیا روان‌شناسی اسلامی داریم؟ ✅ مناسبات اسلام و روانشناسی 👤 حجت‌الاسلام عباس پسندیده میگنا- اینکه آیا روان‌شناسی اسلامی داریم یا نه، اختلافی است که دست‌کم پس از انقلاب اسلامی رونق گرفت؛ موضوعی که بیشتر اختلاف‌نما است تا اختلاف واقعی. کسانی که معتقدند روان‌شناسی اسلامی نداریم دلیلشان این است که اولاً، روان‌شناسی اسلامی، در حال حاضر دانشی مدون و کلاسیک نیست، و آنچه داریم مجموعه‌ای از آیات و روایات پراکنده است؛ و ثانیاً، در همه موضوعات و مسائلی که روان‌شناسی کلاسیک سخن دارد، اسلام سخنی برای گفتن ندارد. در مقابل، کسانی که معتقدند روان‌شناسی اسلامی داریم منظورشان این است که قابلیت نوعی دانش روان‌شناختی در منابع اسلامی وجود دارد. هر دو درست می‌گویند. مراد از روان‌شناسی اسلامی، وجود دانشی مدون در زمان حال نیست، بلکه مراد حرکت در مسیری است که می‌تواند به تدوین این دانش منتهی شود. از سوی دیگر، روان‌شناسی، هرچند از دهه دوم قرن بیستم در تعارض با دین قرار گرفت، اما همانند دوره نخست خود، بار دیگر از نیمه دوم قرن بیستم به دین روی آورد و با نگاه مثبت به آن نگریست و از آن بهره گرفت. مثلاً پارگامنت معتقد است می‌توان سبک‌های مقابله‌ای را از مذهب نیز فرا گرفت. در این دوره، گذشته از ورود آموزه‌های دینی به روان‌شناسی، مسئله روان‌شناسی فرهنگی نیز مطرح می‌شود که معتقد است نمی‌توان روان‌شناسی برآمده از فرهنگی خاص را بر دیگر فرهنگ‌ها تعمیم داد. از این‌رو مشاوره و روان‌درمانی مبتنی بر فرهنگ جایگاه خاص خود را پیدا می‌کند. کتاب دین و معنویت در روان‌درمانی و مشاوره نوشته ثور یوهانسن و روان‌درمانی و مشاوره با مسلمانان نوشته مروان دُوَیری نمونه‌هایی از این رویکرد هستند. به‌علاوه، برخی نشریات مانند نشریه بین‌المللی روان‌شناسی دین، بهداشت روانی، دین و فرهنگ، و نشریه بهداشت روانی مسلمانان، با عناوین خود بر ضرورت توجه به ادیان و فرهنگ‌های دیگر تأکید می‌کنند و اینکه روان‌شناسی دین و معنویت دیگر نمی‌تواند مختص آمریکای شمالی باشد. به‌ویژه با ظهور انسان‌گراها و رویکرد مثبت‌گرا در روان‌شناسی، بیش از پیش، اموری که در دین فضیلت شمرده می‌شد، محل توجه قرار گرفت. امروزه، گذشته از تأکید بر نقش کلی دین، آموزه‌های دینی نیز، که روزگاری فقط موعظه محسوب می‌شدند، وارد مباحث روان‌شناختی شده‌اند! گذشت، قدردانی، قناعت و موضوعاتی از این دست، اکنون به مداخلات روان‌شناختی راه یافته‌اند. این قبیل مسائل نشان می‌دهد که روان‌شناسی با سپری‌کردن دوره‌های مختلف، به قابلیتی دست یافته است که اکنون بهتر می‌تواند برخی ابعاد روان‌شناختی آموزه‌های دین، و البته نه همه آن، را درک کند. دین و آموزه‌های دینی، تغییری نکرده‌اند؛ آنچه تغییر کرده، دانش روان‌شناسی است. آموزه‌های دینی در موضوع انسان و تحلیل رفتارها و فرآیندهای روانی او، و همچنین در پرورش انسان‌های سرآمد و فرهیخته، به مثابه منابعی غنی هستند که کشف و استفاده از آنها نیازمند دانش پیشرفته و رشد علمی است. امروزه روان‌شناسی علاوه بر رشد بسیار خوب در روش و فنون روان‌درمانی، به رشد معرفتی نیز دست یافته که بر اساس آن می‌تواند این بخش از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دین را نیز درک کند و از آن بهره ببَرَد. اینجا است که روان‌شناسی مبتنی بر معارف اسلامی معنا پیدا می‌کند. روان‌شناسی مبتنی بر دین و فرهنگ بومی، نه سخن ما، بلکه سخن پیروان دیگر ادیان و مکاتب نیز هست. مثلاً در مسیحیت، جیمز استالکر کتاب روان‌شناسی مسیحی و اریک جانسون کتاب مبانی مراقبت روح: طرحی برای روان شناسی مسیحی را نوشته‌اند. در یهودیت، سیمور هافمن کتاب روان‌درمانی و یهودیت و آرون رابین‌ویتز کتاب یهودیت و روان‌شناسی: رویکرد تعاملی را نگاشته‌اند. در بودیسم نیز کالوپاهانا کتاب اصول روان‌شناسی بودایی را نوشته است و پیکرینگ در کتاب منابع تجربه، حدود ده مقاله درباره روان‌شناسی بودایی آورده است..... ادامه یادداشت و نقطه نظرات شما ؟👇👇👇 https://www.migna.ir/note/51049/preview/
هدایت شده از ابراهیم اخوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣هشدا هشدار📣📣 والدین محترم قسم به هرآنچه اعتقاد دارید اگر ذره ای دلتان برای فرزندتان می سوزد این کلیپ را با دقت نگاه کرده و این خطر را جدی بگیرید ؛خطر جدید فضای مجازی برای کودکان است که در سایه غفلت مسئولین و والدین فرزندانمان را به قعر سقوط اخلاقی و جهنم می کشاند لطفا نشر دهید از امام جمعه، امام جماعت گرفته تا مسئولین فرهنگی و نمایندگان مجلس . شاید یک نفر دلش برای نسل آینده و بی پناه این مملکت بسوزد
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
قسمت دهم.mp3
7.01M
🎤فایل صوتی 🔷 ⭕ موضوع : ✅ دلیل رسیدن به آرامش و نشاط پایدار در سایه عشق الهی مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره "عشق الهی " که در سال ۱۳۹۱ ارائه و در ماه مبارک رمضان همان سال از رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️انفجار دیروز در بیروت ♦️در بحرانی ترین شرایط باورهای عمیقی دینی به گوش می رسد. ♦️از باورهای عمیق (درون سو) می توان برای تنظیم آشفتگی های هیجانی، جسمی، رفتاری، تجسمی و شناختی کمک بگیریم. 🌸
☘️ همچون خدمات حرفه ای خودرو 🍀 نرم افزار اندرويدي: بي خيال درماني، محمدحسین قدیری، سایت بازار و سایت مایکت بی خیال درمانی carefreetherapy 👌✍️