eitaa logo
زندگي آرام
259 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
229 ویدیو
98 فایل
كانال زندگي آرام عضو نظام روان شناسي و مشاوره عضو انجمن روان شناسی اسلامی 𝑀𝑜𝒽𝓂𝓂𝒶𝒹𝐻𝑜𝓈𝑒𝒾𝓃
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Montazer ,b.dell
Janbozorgi-PHD.mp3
4.44M
✨👌 سخنان بسیار مهم دکتر مسعود در یکی از جلسات دفاعیه در تاریخ 6 بهمن 1399 استاد جانبزرگی: ✨ادعا میکنم که "هیچ مشکل روانشناختی ندیدم مگر اینکه برمیگرده به نگاه توحیدی فرد" 🌷بازخورد توحیدی پایه همه موضع‌گیری‌ها🌷 درست کردن بنیان‌های اعتقادی افراد بزرگترین خدمت بالینی است و این . "اگر همه روانشناسی را خلاصه کنید در گاد ایمیج و گاد کانسپت اشتباه نکردین!" مفهوم محوری تصور از خدا god image god concept وقتی درست نباشه همه چی غلطه ✨مفهوم لااله‌اله‌الله دسته‌بندی و با و پیشنهاد: ✨طلبه‌ها بجای طراحی کردن و... بر مفهوم کار کنند! ✍ موضوع: نقش اعتقاد توحیدی در درمان اختلالات روانی و وظیفه روانشناسان حوزوی
🌺احساس ارزشمندی کودک كوپر اسميت، از پژوهشگران برجسته درزمينۀ احساس ارزشمندی و عزت نفس، طى مطالعه‌اى دريافت كه ثروت خانوادگى، تحصيلات، مكان زندگى، طبقۀ اجتماعى، شغل پدر يا حتى حضور هميشگى مادر در خانه، موجب افزايش عزت نفس كودك نمى‌شود. آنچه او يافت اين بود كه كيفيت رابطۀ كودك و والدين بر عزت نفس تأثير مى‌گذارد. اسميت در مطالعات خود پنج عامل را كه با عزت نفس برتر كودكان ارتباط دارد، به شرح زير برمى‌شمارد: 1. كودك بايد احساس كند كه انديشه، عواطف و ارزش‌هاى او به‌منزلۀ يك انسان پذيرفته شده است. 2. به كودك آزادى نامحدود داده نشود، ولى محدوديت‌ها براى كودك شفاف، منصفانه و مذاكره‌پذير باشد. 3. به كودك به‌منزلۀ يك انسان احترام گذاشته شود. 4. والدين انتظارهاى خود را محترمانه، ازسر خيرخواهى و غيرظالمانه به فرزندانشان انتقال دهند. 5. پدر و مادر، خود عزت نفس بالايى داشته و الگوى اعتمادبه‌نفس باشند. 📕✍️منع: گيل ليندن فيلد، اعتمادبه‌نفس برتر: گام‌هاى ساده براى كسب اعتمادبه‌نفس، ترجمۀ حميد اصغرى‌پور و نگار اصغرى‌پور، ص 17-26.
Congratulations on Girl's Day روز دختر مبارک 🌸🕌
پيامدهاي خطرناك هرزه نگاری از مهم ترین پیامدهای منفی هزره نگاری اینترنتی بر بهداشت روان این است که این امکان وجود دارد که کودکان گرفتار بلوغ زودرس شوند و تا زمان ازدواجشان كه در اين دوره با تأخير زياد است دچار در فشار عصبي شديد و تندخويي زيادي شوند. نيز به احتمال قوي با خواندن نوشته ها و داستان هاي، دیدن فيلم و تصویرهای مستهجن، رفتارهای پرخطر جنسي از خود بروز دهند. در بزرگسالان نیز، هرزه نگاری اینترنتی می تواند به بروز رفتارهای جنسی نامعقول و یا گاهی اعتیاد جنسی، نارضايتي زناشويي، مشاجرهاي مكرر با همسران بینجامد. پژوهشی که زیر نظر مؤسسه بازپروری معتادان به سکس در لوس آنجلس انجام شده، نشان داد که هر هفته ۲۵میلیون نفر آمریکایی به پایگاه های اینترنتی ویژه سکس متصل می شوند. بر اساس پژوهش هایی در مورد ۵۰۰ شرکت تجاری روشن شد که کارمندان مرد، ۶۲درصد از زمان کاری خود در پشت رایانه را، در دیدن پایگاه های ویژه سکس سپری می کنند. پیامدهای هرزه نگاری اینترنتی می تواند بسیار خطرناک باشد. بسیاری افراد به خاطر استفاده از پایگاه -های سکس اینترنتی، کار، فرصت شغلی و زندگی زناشویی خود را به مخاطره انداخته اند. اشنایدر در پژوهشی بر روی ۹۱زن که شوهرانشان به این عمل دچار شده اند، پی برد همه آنها احساس می کنند که به آنان خیانت شده و ایشان آسیب دیده اند. ۶۸ درصد آنان اعلام کردند که شوهرانشان به خاطر تماشای سکس اینترنتی، به ایشان بی علاقه شده اند. ۲/۳۲درصد از آنها نیز، علت جداشدن از همسرانشان را اینترنت می دانستند. نظر به شرایط آزاد و بی قید و شرط در اینترنت، به تازگی شاهد شکل گیری نوعی رابطه های عاشقانه و جنسی از طریق اینترنت هستیم که در اصطلاح از آن به «سکس مجازی» یاد می شود. در سکس مجازی، افراد همدیگر را در فضای اینترنت مي ببینند و بدون تماس جسمانی، رابطه عاشقانه و حتی سکسی را تجربه مي کنند. بی شک شکل گیری چنین شرایطی در فضای مجازی اینترنت می تواند نقطه آغازی برای انقلاب ويرانگري در حوزه اخلاق جنسی باشد. بر اساس برخی پژوهش ها، سکس مجازی می تواند به کابوسی تبدیل شود و افراد را وادارد تا خانه خود را در جست وجوی فرد دل باخته اش رها کند. با وجود چنین شواهدی است که می توان اینترنت را عامل ترویج انحراف های اخلاقی در جامعه به ویژه برای نسل جوان دانست. پی نوشت: محمدحسین قدیری، كتاب صدهزاران دام و دانه است اي خدا، کتابخانه سايت انجمن گفت و گوي ديني 📕✍️
موش هاي دنياي مجازي بین های حسابگر و مقتصد (نه خسیس)، معروف است كه وقتی می خواستند پل بزرگ و تاریخی خواجو را بسازند، براي درخواست كمك مالي مي روند پيش جناب خواجو، سرمایه داران بزرگ شهر، رفتند. هنوز سخن را شروع نکرده، مي بينند خواجو به شاگردش با اعتراض می گوید: چرا چوب کبریت که با آن چراغ را روشن کردی دور انداختی؟! مي توانستي از آن برای چراغ بعدی هم استفاده کنی. وقتی این برخورد و اين دقت عجيب را از جناب خواجه مي بينند، با خودشان مي گويند از اين مرد خيري به كسي نمي رسد! اما حتماً مي دانيد كه پل خواجو همان طور كه از اسمش پيداست، با كمك بسيار او ساخته مي شود. خواجو در تعجب ميهمانانش مي گويد: اگر من سرمایه و ثروت بسيار دارم، از سر همین اسراف گریزی ها، حساب و کتاب ها و دقت هاست. فرد اخلاق مدار نیز مثل همين تاجر موفق، اهل حساب وکتاب دفتری و مکتوب روزانه است. مرحوم شيخ حسن علي نخودكي، عالم و عارف مشهور كه اتفاقاً او هم اصفهاني است، در مسائل معنوي بسيار مقتصد و حسابگر بود. وقتي از ايشان مي پرسند چگونه به این مقامات رسیدی؟ در پاسخ مي گويد: من اهل حساب وکتاب بودم. نورانیتی را که از عبادات و اعمال خوبم به دست می آوردم، ولخرجی نداشتم و پس انداز می کردم و با گناه و خروج از حدود الهی به آن ها چوب حراج نمی زدم. در فضای مجازی نيز که گویی دنیایی دیگر با تمام امکانات دنیای واقعی است، اگر دقت نکنیم و اهل حساب وکتاب نباشیم، باخته ايم! اگر هر بار كه گناهی مرتکب می شویم، بگوييم فقط همین یک بار است، یا «یک شب كه هزار شب نمیشه!»، فقط همین ایمیل یا چت نامشروع، همين يك شوخی با نامحرم، همین يك کلیپ مستهجن، همین داستان محرک، همین نسبت دادن مقاله دیگری به خود و نیاوردن نام مترجم و نویسنده واقعی، همين دانلود غیرمجاز و...، غافل شده ايم كه همین «یک بار ها» يك بار سیلی میشود و سرمایه معنوی و وجودی ما را با خود میبرد. مولوی در تمثیلی زیبا می گوید: اگر برنامه خودسازی و محاسبه نداشته باشیم؛ گناهان تدریجی را به حساب نیاوریم، کارمان مانند فردي است که موش به انبارش زده، ولي بي خبر از همه جا پیوسته گندم در آن ذخیره می کند و دلش خوش است که سرمایه بسياري به هم زده است. موشهای کوچک و بزرگ گناه، آهسته و پیوسته، گندم عبادت ما را با خود می برند و جز افسوس و حسرت برای ما نمی گذارند. به همین دلیل است که عمری از ما می گذرد، ولی حساب بانکی معنوی ما در شعبه ملکوت خالی و یا بسیار ناچیز است. موش هاي كوچك و بزرگ مَثل گناهان ريز و درشت اند؛ ممکن است کوچک و بزرگ داشته باشند، ولی واقعیت این است كه موش گناه کوچک هم باشد به سهم خود منشأ بیماری، آلودگی و ویرانی است. همین موش هاي كوچك نيز به تدریج بزرگ مي شوند و اثرات منفی آن ها بیشتر و بیشتر خواهد شد. اول ای جان دفع شر موش کن وانگهان در جمع گندم جوش کن گر نه موشی دزد در انبار ماست گندم اعمال چل ساله کجاست تذكر: براي آگاهي از آسيب هاي تربيتي و اخلاقي و راه هاي دفع و درمان آنها به اين كتاب رجوع كنيد. صد هزاران دام و دانه است اي خدا (زهرها و پادزهرهاي تربيتي در فضاي مجازي)، سايت گفت وگوي ديني پی نوشت : ۱.ماهنامه خانه خوبان، محمدحسين قديري، شماره ۸۶، ص۱۲ ✍️🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدیریت خشم تکنیک های رفتاری، شناختی، هیجانی، اجتماعی، جسمی، معنوی (دینی و روان شناختی) دانلود مقاله باد خشم و باد شهوت باد آز برد او را که نبود اهل نماز http://hadith.net/post/65145/%d9%85%d8%af%d9%8a%d8%b1%d9%8a%d8%aa-%d8%ae%d8%b4%d9%85/
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🖼 امنیت زنان در ایران و فرانسه مقایسه نظرسنجی دانشگاه تهران از ۴۰ هزار زن ایرانی با نظرسنجی فرانسه از ۶ هزار زن فرانسوی نشان می‌دهد وضعیت امنیت اخلاقی زنان در آن کشور بسیار بغرنج است، اما در جشنواره کن به فیلمی با موضوع تجاوز به زنان در ایران جایزه می‌دهد! @Farsna
صدر المتاهلین از وقتی خانمم فهمیده در ازدواج اعتقادی فلسفی عمیقی به قاعده الواحد دارم در سالروز ازدواجمان رسما به من لقب (سرور متأهلان : به فتح سین و واو نه کسر آنها) را داده. قاعده الواحد من در ازدواج می گوید: الواحد لایصدر عنه الا الواحد؛ از مرد متأهل در گفتار و رفتار فقط درخواست داشتن یک زن صادر می شود هر چند قلبا ممکن است به خاطر این که او وحدت حقیقی ندارد تمایلات دیگری هم داشته باشد که باید به تمایلات محل سگ هم نگذارد. وقتی مرد زیر اجرای عدالت یک زن می زاید، هوس داشتن دوتا دور از انصاف است و چنین هوسی مَظهَر و مُظهِر است. «خدا یکی و محبت یکی و یار یکی» 😄😉😂😁 📕✍️ر.ک: م ح قدیری، شوخ طبعی های طلبگی (دانلود از سایت کتابخانه قائمیه 🌺🧠💞💘
شوکران طلاق طلاق توافقی موفق لذت ایثار برای فرزندان با غلاف کردن شمشیر کینه ها 🙏🌸
نکته روان شناختی: زوج درمانگر در اتاق درمان به دلائل فنی و حرفه ای لازم است از واژه به جای خیانت استفاده کند ولی در جامعه باید واژه خیانت به کار برود تا به تدریج قبح زدایی نشود در جامعه انسانی و اسلامی کمش هم زیاد است. ✍️
سایبر سواری با کلاه ایمنی محمدحسین قدیری چاپ دوم 1400 نشر کانون اندیشه جوان / نشر به نشر .✍️
برشی از کتاب سایبر سواری با کلاه ایمنی محمدحسین قدیری چاپ دوم 1400 نشر کانون اندیشه جوان / نشر به نشر همان گونه که در فرزندآوری بعد از سالها مسؤولان اذعان کردند که اشتباه فاحشی کرده اند، بعد از خسارت سنگین فرهنگی متصدیان تبلیغ دینی اعتراف خواهند کرد که دوری کارشناسان مجهز به سواد رسانه ای از شبکه های اجتماعی خسارت جبران ناپذیری به فرهنگ و تبلیغ دینی وارد کرده است.😔 تمثیل و استعاره فضای مجازی .✍️
بد اخلاقی پدر بزرگ سحر و جادو جن در شیشه 😄😉😂 https://www.instagram.com/p/Ce1GZrWoSXa/ 🙏🌸
هدایت شده از ابراهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشک های حسینی قمی در برنامه زنده: 🔹رویم نمی شود با مردم حرف بزنم؛ مردم پول اجاره ندارند 🔹 در مورد دولت هم حرف بزنیم، برایم دردسر می شود 🔹کمر مستاجرها زیر بار اجاره‌ها شکسته ...
✅یک شب کجا و یک عمر کجا؟ ✅تربیت جنسی ✅سواد رسانه ای ✅حرف های یواشکی، دکتر مهکام، نشر مهرستان ✍️
روابط سایبری روابط با اهل و عیال و فرزندان هوش سایبری 🌼✍️
شبکه های اجتماعی خانواده جمع پراکنده آسیب زدایی
گَزَری: زردک کتاب: همسرگزینی و منابع خودیار منابع خودیار( کتاب، نرم افزار، کانال، سایت و...) همراه نمودار و آدرس سایت و پیج و.. ✍️ به کوشش: م ح قدیری مطالعه متن و دانلود کتاب در فرمت رایانه و انواع گوشی های هوشمند👇👇👇 . https://www.ghbook.ir/?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=16972&Itemid=167&lang=fa 🌺🌸✍️
✅انصاف درمانی ✅قاعده زیرین یا طلایی (هر چه برای خود می پسندیم برای دیگری هم بپسندیم و...) ✅کرونا برخی تجملات زائد را جمع کرد. هشیار باشیم آنها را برنگردانیم. ✅ادعای روشنفکری می کنیم ولی هنوز در رسوم که ریشه هایش فسیل شده است مانده ایم. 👈نمونه: چه خوبه خانواده پسر برای جهیزیه سخت نگیرند و خانواده دختر برای مهریه 🌺✍️
داستان: نامه یک بنا به دختر (1) محمدحسین قدیری دلبستگی ایمن خودشیفتگی ✅سبکهای تربیتی 👈تربیت مقتدرانه 👈تربیت سهل انگارانه 👈تربیت مستبدانه 👈تربیت اهمالکارانه .