eitaa logo
زندگي آرام
253 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
214 ویدیو
90 فایل
كانال زندگي آرام عضو نظام روان شناسي و مشاوره داستان: ایزگام عاطفی و درز تفاهم زمستون شده بود ... نویسنده م ح قدیری بشنوید: https://eitaa.com/zendegiearam/2635 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Mh.gh110@gmail.com 𝑀𝑜𝒽𝓂𝓂𝒶𝒹𝐻𝑜𝓈𝑒𝒾𝓃
مشاهده در ایتا
دانلود
احساس می کنم که ز اصلم جدا شدم از دوست دل بریده ام و بی وفا شدم دلبسته ی کسی نبوده ام و نیستم... احساس می کنم که کمی مبتلا شدم از دست بی وفایی ِ دنیا دلم گرفت درگیر این خرابه ی رسوا چرا شدم؟ هی زخم می زند این روزگارِ بد مرام کشتی شکسته ی طوفانی از بلا شدم گاهی برای حال خودم غصه می خورم من با خودم غریبه بوده ام و آشنا شدم ⚘️ ابوذر اسدالله پور ⚘️
🟡مهمانی از ملکوت 🟠همچون برنجکاری پر رنج ولی... 🟣مراقبت های جسمانی و روانی و اجتماعی و معنوی 🟢استعاره و تمثیل و متافور 📕مثل های روان، مرکز مشاوره و روان درمانی ماوا ✍️نویسنده: محمدحسین قدیری 🟤نویسنده در حال کشت برنج😉 🔶به قول برنجکاران لنجون تولکی😁 📢جور دشمن چه کند گر نکشد طالب دوست جور تبلیغ کتاب را نویسنده به جای نشر می کشه چرا که کالای بدون تبلیغ مثل چشمک عاشق به معشوق در تاریکی است فقط عاشق می داند چه کرده است کار و شادی https://eitaa.com/gharareshaerane/91 🍃
با همین دستانِ تَنگ و خالی ام گاه گاهی غرق در خوشحالی ام دلخوشی هایم همیشه ساده است عاشق گُل های روی قالی ام خسته از غوغای بی معنای شهر بیقرار عطر و بوی شالی ام با همین حالم پریشان می‌شوم من اسیرِ این پریشان‌حالی ام حال من خوب است اما با خودت بهتر از هر روز دیگر عالی ام ⚘️ ابوذر اسدالله پور⚘️ @gharareshaerane
‎‌‌‌‎‌ برشی از یک مشاوره (با کسب اجازه از پرسشگر) دختر 15 ساله ام یک ماه قبل با یه پسر دوست شده و چت کرده . من چند روز پیش متوجه شدم و حسابی کتکش زدم که دوباره مرتکب اشتباه نشه . کمکم کنید این دختر بدبخت نشه. الان من با این دختر چطور رفتار کنم که فکرش دیگه درگیر او نباشه. و لختی خودش رو برای پسره فرستاده پسره هم لخت خودش رو برای این فرستاده. حالا دختر 15ساله من چیزایی دیده و شنیده و گفته که نباید اتفاق می افتاده. حالا من چیکار کنم. عکس و فیلم ها و پیام هاشو که من داخل گوشیم بوده رو انتقال داده داخل گوشی خودش. بسیاری از والدین اون قدر درگیر خودشان و گوشی هستند که از حضور فعال در کنار فرزندان و وقت گذاشتن با کیفیت غافل می شوند. مهارت های زندگی در و مهارت های سواد و همسرگزینی را باید قبل از افتادن در دره های تنگ و تلخ مشکلات یاد بگیریم و یاد بدهیم. برای مطالعه بیشتر کتاب فرزند خود را فالو کن از نشر مهرستان را بخوانید https://book.mehrestan.ir به کانال و سایت همنو رجوع کنید https://eitaa.com/eakhavi/4148
تجربۀ مشاوره ای تفسیرهای متنوع و متکثر از به دختر 🍃آن پسر از ظن من شد شوی من 💔 فرو ریختن قصر آروزها 🍃مکانیزم دفاعی خیالپردازی و رویابینی 🍃ریسک زیاد از پسر 🍃 جاده لغزنده است آهسته برانید پسران معمولا رودبایستی ندارند به دختری خیلی علاقه داشته باشد پا پیش می گذارند، هر چند که شرایط ازدواج (سربازی، مسکن، شغل و..) را نداشته باشد؛ چون می ترسند دختر را از دست بدهند. 👈 برخی دختران در توهم برسر می برند می گویند یقین دارم من را می خواهد ولی است و پیشقدم نمی شود. اگر پسر خجالتی باشد و نتواند خواستگاری کند یا با خانواده مطرح کند به احتمال زیاد در چندین بلوغ (اجتماعی، هیجانی و اقتصادی و.. ) می لنگد 🍃 @zendegiearam
خشم و كفرگويي سؤال:شخص مسلمانى به طور مكرّر و در حال عصبانيّت به رسول اكرم (صلى الله عليه وآله) و ائمّه معصومين(عليهم السلام) (نعوذ بالله) توهين مى كند در حالى كه به خيال خودش به حضرت ابوالفضل (سلام اللّه عليه) اعتقاد و علاقه دارد وظيفه همسر، فرزندان و بستگان او را بيان فرماييد؟ آيت‌الله مكارم شيرازي: اگر حال او حال عادى باشد، از اسلام بيرون رفته است و همسرش بايد از او جدا بشود ولى اگر از حال طبيعى خارج شده و يامشكوك است كه از حال طبيعى خارج شده يا نه، محكوم به اسلام است ودر صورت اوّل اگر توبه كند و دوباره آن زن به عقد آن مرد درآيد عقدش صحيح است.[1] [1].آيت‌الله مكارم شيرازي، استفتائات، ج1، س1203.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خشم و كفرگويي سؤال:شخص مسلمانى به طور مكرّر و در حال به رسول اكرم (صلى الله عليه وآله) و ائمّه معصومين(عليهم السلام) (نعوذ بالله) توهين مى كند در حالى كه به خيال خودش به حضرت ابوالفضل (سلام اللّه عليه) اعتقاد و علاقه دارد وظيفه همسر، فرزندان و بستگان او را بيان فرماييد؟ آيت‌الله مكارم شيرازي: اگر حال او حال عادى باشد، از اسلام بيرون رفته است و همسرش بايد از او جدا بشود ولى اگر از حال طبيعى خارج شده و يا مشكوك است كه از حال طبيعى خارج شده يا نه، محكوم به اسلام است و در صورت اوّل اگر توبه كند و دوباره آن زن به عقد آن مرد درآيد عقدش صحيح است.[1] [1].آيت‌الله مكارم شيرازي، استفتائات، ج1، س1203. 🍃خشم و مدیریت هیجان 🍃کفرگویی غیرعامدانه/عامدانه 🍃احساس گناه هنجار 🍃شرم بیمارگون 🍃خدمات متقابل فقه و روان شناسی
فضول چه صیغه ایه؟ مژده به کنکوری های عزیز و خانواده هایشان، با نزدیک شدن کنکور تی شرت مخصوص طراحی شد!😉😂 ...... موقوف ( نقطه چین را با کلمه مناسب پر کنید) 🍃🕌 پیامبر (ص) فرمود مؤمن واقعی 103 صفت عمیق و پایدار داره یکی از آنها اینه که در کاری که به او ربطی نداره غور و نمی کنه؛ وَ لَا يخُوضُ فِيمَا لَا يعْنِيهِ. چند نمونه دیگه: ❎حقوقت چنده؟ ❎رتبه ات در کنکور چند شد؟(فوق العاده برای کنکوری ها استرس داره) ❎بیرون رفتید شوهرت چی برات خرید؟ ❎شوهرت چی روز زن بهت هدیه داد؟ ❎چقدر مهریه تون چقدره؟ ❎باباتو بیشتر دوست داری یا مامانتو؟ ❎زنتو بیشتر دوست داری یا مادرتو؟ ❎و.... داری می پیچونی؟😉 البته اگر فضولی تو تورتون خورد یا افتاد می تونید بفرستیدش دنبال نخود سیاه و بپیچونیدش ..بگو بهش: گفتند نگو...باز بپرسید بگو نگفتند بگو... (مچلش کن تا سرش گیچ بره عمرا دیگه سراغت بیاد ولی از بردار یا خواهر یا.. می پرسه. فضول را بردند جهنم به مأموران جهنم می گفت چرا هیزمها تره؟!)😂 🔆برخی سمج اند میگه داری می پیچونی؟ خب تو که می دونی دارم می پیچونم خب بپیچ دیگه!! تمرین و تحقیق: فضل، یفضل، فاضل، مفضول، فضلة، فضول فضول صیغه مبالغه است یا صفت مُشبِه؟ ⛔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر کودکی که در خواب با تبلت بازی می‌کند مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است 🔹در این ویدیو پسری کوچک در خواب گریه می‌کند و حرکاتی انجام می‌دهد که انگار تبلتی در دست دارد. 🔹این لحظات باعث نگرانی والدین شده است. معرفی کتاب: فرزند خود را فالو کن، نشر مهرستان @AkhbareFori
دو نکته درباره درمان وسواس 1️⃣اعتنا به اطمینان یابی وسواس گون = تشدید وسواس 2️⃣مطمئن کردن های متعدد مشاور و پاسخ به سؤالات تکراری = خدمت نیست تشدید وسواس است 🍃
دعا و توسل برای درمان : 1️⃣بیماری های جسمانی: 2️⃣بیماری های روانی و ذهنی: 3️⃣بیماری های اجتماعی: 4️⃣بیماری های معنوی: 🍃
جواب نداره در دنیا برای افراد خردمند دو حرف است جواب نداره: حرف مفت حرف حساب 🍃
آیت الله در مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی، جلسه16، سه شنبه ۱۹ اردیبهشت۱۴۰۲. بیان ختم در ابتدای جلسه https://eitaa.com/Fayazi_ir/988 🍃ختم مجرب 🍃ابعاد وجودی انسان: جسمی، ذهنی و روانی، اجتماعی، معنوی 🍃البته ختم ( ) در کنار استفاده از است که فرموند دعای بدون اقدام مانند تیر اندازی بدون زه است. 🕌🔆
✳️زوج ها و مهندسی معکوس ایام عقد ✳️پیشگیری و حل تعارض ✳️طنز ✳️ عادات ویرانگر ✳️همبودی و اختصاص وقت با کیفیت ✍️نویسنده: م ح قدیری 🌸
مشاوره و روان درمانگری با رویکرد معنوی.pdf
1.12M
مشاوره و روان درمانی با رویکرد معنویت، ✍️ دکتر باقر غباری بناب، نشر آرون، تهران، 1388. 🍃
سنت‌های فرهنگی و مذهبی؛ راهی برای همکاری جمعی ایسنا/اصفهان استاد روانشناسی دانشگاه نوادا آمریکا گفت: فراموش نکنیم که ابتدا این سنت‌های مذهبی و عرفانی بودند که به جامعه بشریت وارد شدند و من معتقدم که اگر اجازه دهیم سنت‌های فرهنگی و مذهبی به ما یاد دهند که چطور فرآیندهای تغییر را در یک جامعه پیاده کنیم، خواهیم توانست به شکل مفیدی با یکدیگر همکاری کنیم. 🍃امروز ۱۶ بهمن‌ماه، اولین روز از «همایش بین‌المللی تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع)» با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، در مرکز همایش‌های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد. در این همایش، اندیشمندان به ارائه جدیدترین پژوهش‌ها و نظرات خود در زمینه سلامت و تربیت معنوی از منظر امام علی(ع) پرداختند. در بخشی از این کنفرانس ، عضو هیئت علمی روانشناسی دانشگاه اصفهان به معرفی و شرح نظریات (Steven Hayes)، استاد روانشناسی در دانشگاه نوادا آمریکا پرداخت. در ابتدا، در پیامی ویدئویی، استیون هیز خطاب به شرکت کنندگان حاضر در کنفرانس گفت: امیدوارم روزی بتوانم از نزدیک با شما دیدار داشته باشم و ارتباطی برقرار کنم. وی به قدردانی از پژوهشگران ایرانی پرداخت و ادامه داد: من کارهایی را که توسط پژوهشگران فارسی زبان در زمینه روانشناسی اکت(ACT) انجام می‌شود را طی سال‌های گذشته جمع‌آوری کرده‌ام و باید بگویم از سوال‌های جالبی که در این زمینه مطرح می‌شود، تحت تاثیر قرار گرفته‌ام، به طور خاص سوالاتی که در مورد تطبیق دادن مدل با زبان‌ها مطرح می‌شود. ادامه داره https://37027478.khaba 🍃
وی ادامه داد: این را فراموش نکنیم که ابتدا این سنت‌های مذهبی و عرفانی بودند که به جامعه بشریت وارد شدند و من معتقدم که اگر اجازه دهیم سنت‌های فرهنگی و مذهبی به ما یاد دهند که چطور فرآیندهای تغییر را در یک جامعه پیاده کنیم، خواهیم توانست به شکل مفیدی با یکدیگر همکاری کنیم. باید یاد بگیریم که چطور می‌توانیم در راستای توانمندسازی بشر در برابر مشکلات به سنت‌ها و فرهنگ‌های انسان‌ها احترام بگذاریم. پس از این پیام ویدئویی، علی کلاهدوزان، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان به معرفی استیون هیز و مدل روانشناسی او پرداخت و نیز ارتباط میان معنویت و روانشناسی از منظر هیز را بیان کرد. کلاهدوزان در این رابطه خاطر نشان کرد: معنویت از عالم بالا و معناست و وظیفه عالِم تفسیر و تبیین علوم الهی است و یکی از ارکان مهم در تفسیر و تبیین علوم الهی، پیدا کردن فرایندهای علوم تبیین است. سپس وی به تاثیر معنویت در علم روانشناسی و به طور خاص به یکی رویکردهایی که در حوزه روانشناسی امروز به نام روانشناسی اکت، (acceptance and commitment therapy)؛ درمان‌های مبتنی بر پذیرش و تعهد، اشاره کرد. وی ادامه داد: این رویکرد سی سال پیش با مقاله‌ای به‌نام،making sense of spirituality آغاز شد و در آن، هیز دو تئوری بنیادین را مطرح کرد. ایشان نویسنده ۴۷ کتاب و ۶۷۵ مقاله است و به‌عنوان سی امین فرد تاثیرگذار در حوزه روانشناسی در دنیا شناخته می‌شود. کلاهدوزان در تصریح تئوری هیز و ارتباط آن با معنویت گفت: ما در درون مشکلات و استرس‌های خود می‌توانیم معنویت را بیابیم. معنویت یعنی اینکه ما یاد بگیریم چطور از رنج‌هایی که می‌کشیم و انتخاب‌هایی که می‌کنیم، آگاهی داشته باشیم. ما در متون دینی می‌بینیم که حتی اولیا خداوند هم در زندگی به چالش‌های بزرگی دچار می‌شدند؛ مانند حضرت مریم که از شدت سختی در مواجه با افترا و فشاری که از سوی قومشان می‌دیدند از خداوند تقاضای مرگ کردند، یا یونس پیامبر که قوم خودش را ترک کرد. در مثالی دیگر، یعقوب پیامبر که از غم از دست دادن فرزندش چشم‌های خودش را از دست داد یا پدر ما، حضرت آدم که خطایی کرد و میوه ممنوعه را خورد. این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان معنویت را یک ابزار کارآمد برای انسانها دانست و افزود: برای درک این امر اولین قدم تشخیص تفاوت میان روح و ماده است. روح آن چیزی است که لبه و مرز و مکان و زمان ندارد. از طریق مولفه‌ای به نام آگاهی است که ما می‌توانیم با روح، غیر ماده و با خداوند ارتباط برقرار کنیم. این چنین است که «من عرف نفسه، فقد عرف ربه»؛ هر کس خودش را شناخت، خدای خودش را هم می‌شناسد. وی در پایان به سه نوع شناخت از خود اشاره و خاطر نشان کرد: نوع اول شناخت از خود، conceptualized self نام دارد، نوعی خود مفهوم‌سازی شده و به عبارتی آن چیزی است که شما در رابطه با ویژگی‌ها و خصوصیات خود به یاد می‌آورید. نوع دیگر ongoing awareness نامیده می‌شود و آگاهی مستمری است که شما به یاد دارید و نوع سوم نوعی از آگاهی است که می‌گوییم ما از درون آگاهی داریم و مشاهده می‌کنیم و به شکلی به این امر که آگاهی داریم نیز واقف هستیم. در نتیجه می‌توان خود را در حال مشاهده کردن مشاهده کرد که به این self observer می‌گویند. در این نوع از آگاهی، خودِ مشاهده‌گر همیشه از نقطه مشخصی از درون‌مان به ما گزارش می‌دهد، این همان نقطه‌ای است که ما می‌توانیم با خداوند ارتباط برقرار کنیم. به عبارتی از طریق این نقطه است که می‌توانیم به مفاهیمی مانند غیب و خداوند (که با چشم و گوش ظاهر قابل دیدن و شنیدن نیستند)، ورود پیدا کنیم. 💢🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| مادرانه ♦️مادر نباید بچه‌ها را وابسته به خودش بار بیاره😁😂 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐 (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه) سایت | ایتا | کارگاه‌ها | آپارات | روبیکا
خب، نترس من اینجام ✍️ محمدحسین قدیری به مادرم گفتم: هفته دیگه مصاحبه دارم خیلی اضطراب و دلشوره دارم. گفت: برای چی؟! اضطراب نداشته باش اصلا! بعید می دونم کسی شک داشته باشه که این جور نصیحت ها و تذکرهای مادرانه یا دوستانه توانسته باشد به ما کمک کند. معمولا وقتی چنین نصحیت ها و تذکرهایی بشنویم به این نتیجه می رسیم که درد و دل کردن فایده ای ندارد؛ ما رنجی داریم و طرف مقابل ما از دور هم دستی به آتش ندارد و از دل ما خبر ندارد. در ارتباط پروردگار با اولیائش چه ویژگی هایی نگفته است که خدا با گفتن نترس و نهراس بس است برای آرام بخشی آنها. به عنوان نمونه، وقتی خداوند به حضرت موسی و هارون (ع) فرمود نهراسید و نترسید دلتان قرص که من می شنوم و می بینیم و هوای تان را دارم، آنها دلشان قرص شد. قَالَ لَا تَخَافَآ إِنَّنِي مَعَكُمَآ أَسمَعُ وَأَرَىٰ(1) گفت: (ابدا) نترسيد، بى ترديد من همراه شمايم مى شنوم و مى بينم اعتماد ما به خداوند باید همچون رابطه کودکی باشد که از بلندی می پرد و دلش قرص است که حتما پدرش که خیلی بزرگ و قوی است او را می گیرد. آیت الله بهجت (ره) می گویند از کوچه صدای گدایی آمد که به بچه همسایه که با بچه ها بازی می کرد می گفت: برو از مادرت برایم چیزی بگیر و بیاور. بچه گفت: خب، برو از مادر خودت بگیر. آن گدا چند بار به بچه گفت و بچه همان حرف را تکرار کرد و گدا دید فایده ندارد رفت. اگر ما هم مانند این کودک که به مامانش اعتماد دارد ، خدا را تکیه گاه و عامل اصلی در رفع نیازها می دانستیم، بارمان را بسته بودیم و نگرانی و مشکلی نداشتیم. مشکل ما این است که خدا را کاره ای نمی دانیم و سراغش نمی رویم.(2) پ ن 1. طه/46. He said: Fear not Surely I am with you both: I do hear and see(46) 2. وبگاه تبیان، سخنرانی آیت الله مصباح یزدی.