eitaa logo
💕 با خدا تا خدا 💕
2هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
58 فایل
﷽ 🔴 کانال آرشیو آموزشهای گروه زندگی بهتر✔️ با حضورجمعے از اساتید حوزه و دانشگاه ❤️ با خدا تا خدا ❤️ لینک گروه پاسخگویی به سوالات 👇 https://eitaa.com/joinchat/436862999Caf799e67c2 با ما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 سلامے از ذره بہ خورشید... سلامے از عطش بہ باران... سلامے از تاریڪے بہ نور... سلامے از انتهاے بے ڪسے بہ فرمانرواے عالم... سلامے از نهایت دلواپسے بہ بیڪران آرامش... سلامے بہ حجت خدا، بہ غریب ترین یاور، بہ تنهاترین پدر... ✋سلام یگانہ منجے عالم☀️ ╭═━⊰💜⊱━═╮ https://eitaa.com/zendegiibehtar ╰═━⊰💜⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موضوع امروز: پاسخ به سوالات قرآنی شما عزیزان 👇👇👇👇👇
اگه خدا با ماحرف میزنه پس چرا ما نمیشنویم؟ اگه نیاز نداره به ما پس چرا نماز بخونیم؟ سلام خدا از طریق قران با ما حرف زده و اهل بیت مفسران قران بودند و در حقیقت قران و سنت واسطه های ارتباط خدا با ماست و اینکه ما نمیشنویم کوتاهی و بی اعتنایی ماست نماز خواندن حرف زدن ما با خداست و در حقیقت ما به نماز و ارتباط با خدا نیاز داریم نه اینکه خدا به نماز نیاز داشته باشد چراکه خدا بی نیاز مطلق است توضیح اینکه علت نماز خواندن ما به شكل و ترتيبي كه مي دانيد، واجب بودن آن است؛ يعني نماز را به جهت اين كه دستور خداوند است، به جا مي آوريم ،نه به هدف حرف زدن و ارتباط داشتن با خداوند یا به ياد خدا بودن و يا آرامش و ... ؛ پس دليل اصلي انجام اين عمل واجب بودن نماز است، اما چرا نماز واجب است؟ وجوب، یکی از احکام پنج گانه شرعی است که در شریعت و از جانب شارع مقدس که خداوند متعال باشد، برای نظام دادن به ساختار بندگی بندگان تنظیم شده است. در نتیجه، از آن جا که پذیرش شریعت و عمل به آن، در مرتبه ای بعد از پذیرش اصل دین و اثبات نبوت و پذیرش خداوند از راه عقل و برهان است، در مورد شریعت چرایی و چگونگی عقلی معنا ندارد و فلسفه این تعبد و تسلیم همان ضرورت اصل شریعت و آموزه هایی است که در قالب شریعت برای مومنان از جانب خداوند جعل می شود و مهمترین آزمون بندگی بندگان بوده هرچند دردرون خود آثار و برکات بسیاری را نیز برای ایشان به همراه دارد . اصولا حکمت های عبادتی چون نماز را باید در فلسفه کلی عبادات و مناسک عبادی جستجو نمود. ما معتقدیم که عبودیت و پرستش، یکی از نیازهای انسان است. تمامی انسان ها از ابتدا تاکنون به شکلی پرستش داشته‌اند. روح انسان، نیاز به عبادت و پرستش دارد و هیچ چیزی جای آن را پر نمی کند؛ امّا سخن در نحوه پرستش است. در فرهنگ اسلامی تعیین کردن و مشخص نمودن شکل عبادت، با شارع مقدس است. کسی نمی تواند عبادتی اختراع کند. اگر کسی ذكر و دعایی را به عنوان عبادت پدید آورد، از مصادیق روشن بدعت و تشریع است که کار حرامی است؛‌ زیرا امور عبادی را همان گونه که از طرف شارع مقدّس بیان شده است، باید انجام داد؛ نه کم تر و نه بیش تر. در نتیجه، خداوند نماز را واجب فرموده و مقررات و شرایطی هم برای آن وضع نموده است. اگر در ماهیت و شکل نماز دقت شود، می بینیم که نماز بهترین شیوه اظهار بندگی است. مجموعه اجزا و حرکات آن، تجلی تواضع و تسلیم در برابر خداوند است. در عین حال، گرامیداشت و جایگاه انسان و قدرت و توان او نیز در این تکلیف مورد توجه قرار گرفته است. به علاوه، نوع چیدمان اوقات نماز به گونه ای است که نه به انسان فشار طاقت فرسایی وارد شود و نه آدمی تا مدت زیادی از انجام آن و توجه به خداوند و حقایق عالم غافل گردد؛ بلکه به طور منظم و مستمر، این عمل عبادی زیبا و آسان در زندگی تکرار می گردد. https://www.pasokhgoo.ir/node/51100 🟢 گروه زندگی بهتر 🟢 ╭═━⊰💜⊱━═╮ https://eitaa.com/zendegiibehtar ╰═━⊰💜⊱━═╯
سلام بزرگواران من همش ترس از دست دادن عزیزان رو دارم یا همش احساس میکنم بهم خیانت میشه.چه ذکری بخونم🙏🙏بیشتر ترس از دست دادن رو دارم🙏اینم اضافه کنم همش حس میکنم زندان هستم قفل همه کارام بااینکه ذکر میگم قرآن میخونم گاهی . 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلام علیکم اگر بدانیم در دنیا موقتا سکونت داریم وبرای همیشه ماندن به دنیا نیامدیم هرگز به چنین دلاشوبه ای مبتلا نخواهیم شد .علت این نگرانی روبرو نشدن با واقعیت است در حالیکه در تمام احادیث و روایات و در قرآن کریم بما توجه داده شده که زندگی دنیا فانی و بقاء برای زندگی اخروی است. بنابراین بهترین کار روبرو شدن با واقعیت است . هر کسی در این دنیا توقفی دارد و بعداز پایان وقتش باید هجرت کند جهان باقی و چه زیبا فرموده امیر سخن مولی الموحدین علی علیه السلام: **رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرِفَ قَدرَهُ وَ عَِلمَ مِن اَینَ فی اَینَ اِلی اَین خداوند ، رحمت كندکسی را كه قدر خويش را بشناسد و بداند کجا بود به کجا آمد و به کجا خواهدرفت روزها فکر من این است و همه شب سخنم که چرا غافل از احوال دل خویشتنم از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا میروم آخر ننمایی وطنم مانده ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا یا چه بوده است مراد وی از این ساختنم آنچه از عالم عِلوی است من آن می گویم رخت خود باز بر آنم که همانجا فکنم مرغ باغ ملکوتم نِیم از عالم خاک چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم بنابراین بخود بقبولانیم میهمان دو روزه در این دنیاییم و تا وقت باقی هست ان شاالله توشه ی آخرت خود را از دنیا بر گیریم و مهیای سفر شویم. برای گشایش کارهایتان چند توصیه داریم: *نماز اول وقت *دیدار ارحام *ذکر استغفار فراوان *درصورت توانایی قربانی کردن *تفریحات سالم 🟢 گروه زندگی بهتر 🟢 ╭═━⊰💜⊱━═╮ https://eitaa.com/zendegiibehtar ╰═━⊰💜⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ، ببخشید من یک دوستی دارم که منکر خدا و قران و اهل بیته و میگه ثابت کن قرانو خدا گفته ، ثابت کن دنیای دیگه ای هم هست ، چه مدرکی رو کنم تا بهش ثابت شه؟ سلام دلایل عقلى قرآنى ، عبارت‌اند از: عالم آخرت لازمه هدفدارى دنیا، برپایى عدل و رسیدن انسان به کمال است. خدایى که بار اول انسان را خلق کرد و بذر را در زمین می‌رویاند، بر معاد انسان نیز توانا است.دلایل عقلى آن هم مانند؛ به دلیل واحد بودن نفس هر انسانى، تغییر خصوصیات بدن مضرّ به معاد نیست. خیرات و کمالات عقلى، هنگام وابستگى نفس به بدن حاصل نمی‌شود، و با تحقق معاد، چنین کمالاتى به دست خواهد آمد. مرگ بدن، به جهت توجه نفس به عالم دیگر است و این به معناى بازگشت به موطن و جایگاه ابدى است. لازمه «خلقت» انسان، انتقال او به عالمى کامل‌تر است. بازگشت نفس به مبدأ، مقتضاى لفظ «معاد» است. شوق نفس به مبدأ، بیش از شوق به جسم است و بالاترین لذّت آن مشاهده واقعیات است. معاد تجلّی‌گاه بعضى اسماى الهی مثل معید، محیى، حاشر، باعث و... است دلایل فطرى؛ تمامى اصول و فروع دین و از جمله معاد، فطرى است. میل به جاودانگى فطرى است و با معاد، محقق می‌شود. غایت انسان، لذّات مادى نیست. ترس از مرگ و لوازم آن، نشانه‌اى بر فطرى بودن میل به بقا است. علاوه بر دلائل نقلى، دلائل عقلى نيز بر اثبات معاد وجود دارد؛ از جمله «برهان حكمت» که می گوید: اگر زندگى این جهان را بدون جهان ديگر در نظر بگيريم پوچ خواهد بود؛ زيرا چه لزومى دارد كه ما هفتاد سال يا كمتر و بيشتر در اين دنيا در ميان مشكلات دست و پا زنيم و بعد از بين برويم و نابود شويم. دليل ديگر «برهان عدالت» است: مسلماً در اين دنيا همه مجرمان، همه كيفر خود را و همه پاكان همه پاداش خود را نمي بينند؛ لذا لازم است دادگاه عدلى باشد كه تمام اعمال نيك و بد در آن حساب شود؛ وگرنه عدالت تأمين نمي شود. https://makarem.ir/maaref/fa/article/index/407731 🟢 گروه زندگی بهتر 🟢 ╭═━⊰💜⊱━═╮ https://eitaa.com/zendegiibehtar ╰═━⊰💜⊱━═╯
سلام و ادب اثبات خدا به زبان ساده چطور بگیم سلام ما می توانیم با بیانی ساده و کمک گرفتن از نعمت های خداوند که در اختیار همه بندگانش قرار داده است، به بهترین وجه و ساده ترین شکل خدا و برخی از صفات او را با برهان نظم به کودک اثبات کنیم. این برهان ساده ترین و عمومی ترین برهان برای اثبات خدا است. و در قرآن کریم و روایات نیز بسیار به این برهان اهمیت داده شده است. این برهان از مفاهیم و قواعد پیچیده فلسفی خالی است، از این رو همه می توانند از این برهان استفاده کنند. ب. کمک گرفتن از طبیعت: به خلقت آفریده های خدا اشاره کنیم و او را با عجایب آنها آشنا سازیم. قدرت خداوند را در آفرینش مخلوقاتش در آسمان و زمین و دریاها به فرزندان خود نشان دهیم. در قرآن آیات بسیاری وجود دارد که ما را به تدبر در طبیعت دعوت می کند؛ مثلاً در قرآن می خوانیم: «و خدا به زنبور عسل وحی کرد که از کوهها و درختان و سقف های رفیع منزل گیرید و سپس از میوه های شیرین تغذیه کنید و راه پروردگارتان را به اطاعت بپویید، آن گاه از درون آنها شربت شیرینی به رنگهای مختلف بیرون آید که در آن شفاء مردمان است».همچنین ما را به دقت در خلقت شتر و آسمان و کوهها و زمین و…دعوت می کند و می فرماید: «آیا آنان به شتر نمى‏نگرند که چگونه آفریده شده است؟ و به آسمان نگاه نمى‏کنند که چگونه برافراشته شده؟! و به کوه‏ها که چگونه در جاى خود نصب گردیده! و به زمین که چگونه گسترده و هموار گشته است»؟!اگر عجایب و شگفتی های این مخلوقات خداوند را با زبانی ساده و کو دکانه بیان کنیم او را تا حد زیادی با خدا آشنا ساخته ایم. ج. پاسخ بسیاری از سؤالات کودک را می توانیم از قرآن بیابیم برای مثال اگر کودک پرسید خدا کیست می توانیم این آیه را بر وی بخوانیم: «خدا کسی است که آسمان ها و زمین را آفرید و آبی از آسمان فرو فرستاد و به وسیله آن میوه هایی را برای روزی شما از زمین بیرون آورد». به او بگوییم «او مهربان ترین مهربانان است». و مهربانی خدا را برای او به صورت ملموس تبیین کنیم.د. برای او بیان کنیم که ما بسیاری از چیزها را نمی بینیم، ولی وجود دارند؛ مثل هوا و عقل، ولی نمی توان وجود آنها را انکار کرد. خدای متعال هم قطعا وجود دارد، اما دیده نمی شود: «چشم ها نمی توانند او را ببینند». ه . بیان داستان های دینی مناسب: کودکان به قصه و داستان بسیار علاقه دارند به ساده سازی حکایات و داستان های قرآنی و دینی پیام های دینی را می توانیم غیر مستقیم و راحت منتقل کنیم. مثل داستان حضرت ابراهیم و بحث ها ی او با مشرکان و بت پرستان و استدلال های زیبای آن حضرت برای اثبات خدا و یگانگی او.    و. استفاده از تجارب خود کودکان: برای تعیین مفهوم دین و نیاز ما به آن می توانیم از تجارب کودکان استفاده کنیم. برای مثال با نشان دادن برنامه هفتگی پرسش هایی را مطرح کنیم تا به تدریج کودک را به مقصود خود نزدیک سازیم و بعد نتیجه گیری کنیم برنامه ای که از طرف خدا و به وسیله پیامبران برای ما آورده شده است، دین نام دارد https://article.tebyan.net/178801 🟢 گروه زندگی بهتر 🟢 ╭═━⊰💜⊱━═╮ https://eitaa.com/zendegiibehtar ╰═━⊰💜⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خسته نباشید آیا حسرت ثواب دارد ؟ کسی که هر دلیلی نتونه چیزی رو داشته باشه که دیگران دارن .دچار حسرت میشه ( لطفا متنی جواب بدید ) سلام «ای کاش » گفتن به دلیل آنچه که از دست انسان رفته است به معنای حسرت و افسوس خوردن از گذشته است و معصومین « علیهم السلام » به دلیل آنکه تمام زندگی خود را به بندگی خدا مشغول بوده اند از چنین واژه ای استفاده نمی کنند . حسرت به معنای دریغ، افسوس، تأسف و غصه خوردن از چیزی است که از دست رفته (معجم مقاییس اللغه، ج ۲، ص ۶۲، «حسر») و پشیمانی از آن است. (مفردات الفاظ قرآن کریم، ص ۲۳۵) از نظر قرآن حسرت یک واکنش طبیعی در انسان در هنگام بروز شکست و ناکامی است. این حسرت می‌تواند عاملی برای توبه و استغفار و بازگشت انسان به سوی مسیر درست و راست باشد؛ چرا که هشدار و بیدارباشی که انسان را از خواب غفلت بیدار کرده و تلنگری است که آدمی را به خود می‌آورد. با نگاهی به آیات قرآنی می‌توان عوامل چندی را برای حسرت بویژه در آخرت نشان داد. از نظر قرآن هرگونه کوتاهی در انجام اوامر و نواهی خداوند و غفلت از قیامت و معاد (زمر، آیات ۵۶ و ۵۹؛ انعام، آیات ۲۹ تا ۳۱)، کفر و بی‌ایمانی (انعام، آیه ۲۷؛ حجر، آیه ۲)، استکبار (زمر، آیات ۵۶ و ۵۹)، استهزای مومنان و مسلمانان (همان)، ترک عمل صالح و کارهای نیک (اعراف، آیات ۵۰ و ۵۳) و مانند آن از مهمترین عوامل حسرت و ندامت در قیامت است. اگر انسان در همین دنیا از خواب غفلت بیدار شود و وقتی خداوند او را به سبب گناهان تنبیه و مجازات می‌کند از کرده خویش پشیمان شده و بیدار شود و راه خوب و راه راست را برگزیند، این تاسف و غصه خوردن، خوب و سودمند است؛ چرا که شخص را از ارتکاب مجدد کارهای زشت بازمی‌دارد. اصولا دین اسلام دین توبه و بازگشت است. به این معنا که هر گناه بزرگ و کوچکی که در دنیا انجام گرفته باشد می‌توان آن را جبران کرد و با توبه و استغفار بگونه‌ای شد که گویی تازه متولد شده است. بازگشت و اصلاح به جای غصه خوردن امام هادی(ع) براساس آموزه‌های قرآنی بهترین راه را برای کسانی که در زندگی با شکست و ناکامی‌ها مواجه می شوند، به جای غصه خوردن، تصمیم درست برای بازسازی و اصلاح دانسته و می‌فرماید: اذکر حسرات التفریط بأخذ تقدیم الحزم؛ به جای حسرت و اندوه برای عدم موفقیت‌های گذشته، با گرفتن تصمیم و اراده قوی جبران کن. (میزان الحکمه، ج۷، ص۴۵۴) غصه خوردن و تأسف نباید به شکلی ادامه یابد که او را از حرکت درست بازداشته و در مسیر باطل قرار داده و حرکت سقوط و هبوط او را تقویت کند ، بسیاری از مردم بویژه در شکست‌های بزرگ خود را می‌بازند و گویی تمام راه‌ها به همین‌جا ختم می‌شد و راه برونرفتی ندارند. اینان که گرفتار بینش مادی و بسته هستند، تنها اسباب عادی و معمولی دنیوی را می‌بینند و در ورای آن خداوند سبب‌ساز را نمی‌بینند. اینان با حسرت و اندوه خوردن راه را برای خود می‌بندند و انگیزه قلبی و حرکتی خود را از میان می‌برند. حسرت بسیار، آنان را دچار افسردگی و خودکشی می‌کند و گاه به جای آنکه به اصلاح بپردازند چون نومید از پیروزی هستند در همان مسیر باطل خود غرق می‌شوند و بدتر از قبل عمل می‌کنند. با نگاهی به وضعیت جامعه می‌توان دریافت که ریشه نومیدی و حسرت در دنیا به سبب بینش و نگرش نادرست است. صاحبان این‌گونه بینش توبه و استغفار را باور نمی‌دارند و نمی‌دانند که چگونه توبه و استغفار، هم دفع بلا و آثار آن می‌کند و هم بلای آمده را برمی‌دارد و رفع می‌کند و هم نعمت جدیدی را به سوی آنها جلب می‌کند. پرسمان گروه زندگی بهتر ╭═━⊰💜⊱━═╮ https://eitaa.com/zendegiibehtar ╰═━⊰💜⊱━═╯
سلام ووقت بخیر درجواب دانش تموزنوجوان که میپرسن اصلاخداچراماروافرید؟چرااینقدردرقران مارومیترسونه؟فایده مخابراتی خداجوست ؟چه جوابی بایدداد ســـــــلامـ علیکمـ یقینا برای اثبات چگونگی بوجود آمدن ذات باریتعالی با بچه ها نمیتوان علمی حرف زد زیرا کَلِّمِ النّاس بِقَدرِعُقوُلِهِم باهر کسی به اندازه ی عقلش باید سخن گفت. مفهوم خدا و سوالات پيرامون خداشناسی همگام با رشد شناختي كودكان شكل مي گيرد . اين قبيل سوالات در هر دوره سني داراي ويژگي هاي انحصاري خود است. بنابراين لازم است در هر دوره بنا به تناسب خصوصيات ذهني و شناختي به فرزندان مان آموزش هاي ديني را ارائه داده و از طرح عقايد پيچيده و مشكل وغامض براي آن ها خودداري كنيم، چرا كه قادر به درك آن نبوده و چه بسا موجب بدفهمي و گريز آن ها از دين شود. لذااز آن جا كه كودكان يا نوجوانان ذهن محدودي داشته و نسبت به مفاهيم ذهني و منطقي كم تر رغبت و علاقه نشان مي دهند، تصور موجودي فرا مادي و غير جسم براي آن ها غير ممكن و يا مشكل است. خدا را با اشياي موجود در اطراف خود مقايسه كرده و از خدا آن چيزي را مي پذيرد كه متناسب با خواسته هاوفهم او و مبتني بر مشاهدات، تجارب و يافته هاي شخصي اوست. بهترين شيوه استفاده از تشبيه و بيان صفات و ويژگي هاي خدا از طريق مثال هاي متعدد و يا داستان است، مثلاً استفاده از موجودي مثل هوا براي گستردگي وجود خدا و يا تشبيه خدا به محبت، گرسنگي براي غير قابل رويت بودن خدا و... بهتر است طرح بسياري از مسائل اعتقادي تا دوره فهم وسیع آنان به تأخير افتاده تا كودك يا نوجوان به دليل افزايش توانمندي هاي ذهني و شناختي، مسائل اعتقادي را در وقت مناسب از روي تفكر و تدبر و تأمل بپذيرد. با همين شيوه مي توان تا حد ممكن بدون ورود در مباحث سخت و تخيل برانگيز پاسخي اجمالي به اين قبيل پرسش ها داد و در كل بدون ورود به برخي جزييات و دقت هاي عقلي بايد نكات كلي معرفتي مانند آنكه خدا با ما آدم ها فرق دارد و خانه نمي خواهد و نمي خوابد و همه چيز را مي بيند و ... را با زباني ساده وکودکانه آموزش داد. توجه داشته باشيد سوالات مشكل، لزوماً پاسخ هاي مشكل طلب نمي كنند. مطمئناً براي اين گونه سوالات جواب هاي ساده اي وجود دارد كه مي توانيد با مراجعه به برخي منابع به آن رسيد؛ در اين خصوص مي توانيد از كتب زير نيز استفاده كنيد: 1- خدا و قصه هايش ،اثر حجت الاسلام غلامرضا ابهري، چ بهار دل ها. 2- خداشناسي قرآني كودكان، پاسخ به 40 پرسش كودكان و نوجوانان درباره خدا، اثر غلامرضا حيدري ابهري، چ جمال. 3- بچه رو بذار توي گهواره خدا(روان شناسي تربيت معنوي كودك) مهري رحماني و حميده رستمي، چ نسل نوانديش. 🟢 گروه زندگی بهتر 🟢 ╭═━⊰💜⊱━═╮ https://eitaa.com/zendegiibehtar ╰═━⊰💜⊱━═╯