eitaa logo
💕 با خدا تا خدا 💕
2هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
58 فایل
﷽ 🔴 کانال آرشیو آموزشهای گروه زندگی بهتر✔️ با حضورجمعے از اساتید حوزه و دانشگاه ❤️ با خدا تا خدا ❤️ لینک گروه پاسخگویی به سوالات 👇 https://eitaa.com/joinchat/436862999Caf799e67c2 با ما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام حضرت امیرالمومنین علی (ع) در بخشی از خطبه ۱۰۹ کتاب شریف نهج البلاغه در مورد کیفیت جان دادن انسان سخن به میان می‌آورد و می‌فرماید: سختی جان کندن و حسرت از دست دادن دنیا، به دنیا پرستان هجوم آورد. بدن‌ها در سختی جان کندن، سست شده و رنگ باختند. مرگ آرام آرام همه اندامشان را فرا گرفته، زبان را از سخن گفتن باز می‌دارد و او در میان خانواده‌اش افتاده با چشم خود می‌بیند و با گوش می‌شنود و با عقل درست می‌اندیشد که عمرش را در پی چه کار‌هایی تباه کرد و روزگارش را چگونه سپری کرده است. به یاد ثروت‌هایی که جمع کرده می‌افتد؛ همان ثروت‌هایی که در جمع کردن آن‌ها چشم بر هم گذاشته و از حلال و حرام و شبهه‌ناک گرد آورده و اکنون گناه جمع‌آوری آن همه بر دوش اوست که هنگام جدایی از آن‌ها فرا رسیده و برای وارثان باقی مانده است تا از آن بهره‌مند گردند و روزگار خود بگذرانند. https://www.iribnews.ir/fa/news/2899490
سلام مسأله امر به معروف و نهی از منکر, از وظایف مهم دینی هر مسلمان است . البته برخی از مراتب امربه معروف از وظایف نظام اسلامی است و از همین رو رهبر معظم انقلاب مراتب دوم و سوم را که نوعا منجر به برخورد عملی می شود به عهده نیروهای انتظامی و قضایی نهاده اند, لیکن مرتبه اول آن - که جنبه ارشادی و راهنمایی دارد - به دوش همگان است . درعین حال در این رابطه باید چند نکته را درنظر داشت : ۱- جوانان عزیز باید به دقت احکام شرعی مربوط به امربه معروف و نهی از منکر, موارد معروف و منکر یا شرایط وجوب مراتب آن و کیفیت اجرای نیکوی آن را دقیقا فراگیرند. ۲- آمر به معروف و ناهی از منکر, خود را به زیور اخلاق والتزام عملی بیاراید و حتی الامکان از شیوه های رفتاری آموزنده و خلاق استفاده کند. ۳- بهتراست امربه معروف و نهی از منکر, به طور متشکل و گروهی همراه با آموزش های لازم انجام گیرد. ۴- عدم تأثیر آنی و فوری , نباید ما را از انجام وظایف خود بازدارد. ۵- حتی الامکان باید کوشید تا فرهنگ و پذیرش عمومی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر را بالا برد. انسان ها در برخورد با حق , چند گونه اند: گونه اول- انسان های حق گرا. چنین افرادی در صورتی که اشتباه خود را دریابند, نه تنها ناراحت نمی شوند, بلکه بسیار خرسند و شادمان می شوند. گونه دوم- انسان های بی تفاوت در مقابل حقیقت . چنین افرادی از اینکه کسی روی اشتباهاتشان انگشت بگذارد, استقبال نمی کنند. گونه سوم - انسان های حق ستیز. این گونه افراد مسلما در برابر حرف حق , واکنش منفی نشان می دهند. البته این گروه اندکند و غالب افراد جزو گروه اول و دوم هستند. حسن اجراى امر به معروف و نهى از منکر داراى شرایطى است از جمله: ۱) آمر به معروف و ناهى از منکر داراى شخصیت علمى و عملى باشد. ۲) شناخت ویژگى هاى روحى وروانى طرف مقابل و به تناسب آنها با وى برخورد نمودن. ۳) بدست آوردن خصوصیات مثبت طرف مقابل و از راه آنها او را جذب کردن. ۴) با زبان منطقى و عاطفى به شخص فهماندن که آنچه به وى تذکر داده مى شود در رابطه با مصالح خود او و به نفع اوست. ۵) تشکیلاتى و هماهنگ عمل کردن در امر به معروف و نهى از منکر. ۶) دورى از تندروى ها و سلیقه ها و تعصبات عامیانه. ۷) احیاى فرهنگ امر به معروف و نهى از منکر. یکى از ویژگى هاى نظام تربیتى اسلام اصل (نظارت همگانى) است. توضیحات در لینک پرسمان https://www.porseman.com/article/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%85%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D9%88-%D9%86%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%DA%A9%D8%B1/174651
سلام شکم پرستى طرف افراط قوه شهویه می باشد و آن عبارت است از: متابعت کردن آدمى قوه شهویه خود را در هر چیزى که میل به آن مى کند و آدمى را به آن مى خواند، از: شهوت شکم و فرج و حرص مال و جاه و زینت و امثال این ها. بسیارى از علماى اخلاق تخصیص داده اند آن را به متابعت شهوت شکم و فرج و حرص بر اکل و جماع. از این جهت سید کائنات پیامبر اسلام- صلّى اللّه علیه و آله - فرمود که: «هر که از شرّ شکم و زبان و فرج خود محفوظ ماند از همه بدیها محفوظ است». و فرمود که: «واى بر امت من از حلقوم و فرجشان». و نیز فرمودند که: «بیشتر چیزى که امت من به واسطه آن داخل جهنم خواهند شد شکم و فرج است».بدون شک بدن برای سلامتی و نشاط خود به غذا نیاز دارد اما شکمبارگی، ضد آن را نتیجه می¬دهد. پرخوری یکی از مهمترین علل و عواملی است که مانع رشد فکری و ارتقاء روحی می گردد که چه از نقطه نظر علمی و چه از افق تعالیم اسلامی، هرگز در شأن یک انسان واقعی نبوده و نیست.   آثار باطنی پرخوری:در روایات معصومین(ع) آثار زیادی بر آن مترتب دانسته¬اند که فهرست¬وار به تعدادی از آنها اشاره می¬کنیم: ۱ـ تباهی پاکدامنی.امام علی (ع) می¬فرماید:پرخوری بد همدمی برای پاکدامنی است.[۷] ۲ـ طغیان وسرکشی در بارگاه الهی. روایتی ازامام باقر(ع) هست که می فرماید: شکم چون پر شود طغیان و سرکشی می¬کند.[۸] ۳ـ مبغوض¬ترین حالات مؤمن.[۹]۴ـ میراندن قلب. چرا که قلوب مانند کشتزار هستند که با فراوانی خوراک و آشامیدن می¬میرند.[۱۰] ۵ـ کند و تنبل شدن بدن در فرمانبرداری از خدا[۱۱]. لقمان حکیم نیز در ضمن وصایای خود به پسر خویش چنین وصیت می کند: «اى فرزند چون معده پر شود قوه فکر مى خوابد، و حکمت و دانائى گنگ مى شود، و اعضاء و جوارح از عبادت باز مى ایستد».[۱۲] ۶ـ اراده ها را از شنیدن اندرز ناشنوا  ساخته، دیگر نصیحت و خیرخواهی در آنها اثرنمی کند.[۱۳]۷ـ تباهی نفس و جلب ضرر و زیان.[۱۴]۸ـ سرپوش گذاشتن بر روی تیزهوشی که نادانی را به همراه دارد. امام علی(ع) می فرماید: پرخوری حجاب و پرده تیزهوشی است.[۱۵]۹ـ آشفتگی در خواب. که بنا به فرمایش امام علی(ع): هر کسی همدم پرخوری شود خوابهایش آشفته می شود.[۱۶]چرا که به تجربه رسیده است که وقتی شکم پر از غذا شد فکر کار نمی کند و چرت و خواب بر او مسلط می شود، دل و مغز میدان خیالات و اوهام می گردد و در نتیجه خوابهای وحشتناک  و آشفته می¬بینند.[۱۷]۱۰ـ ظلمت دل. که اگر شکم (حتی) از مباح پر شود دل از یافتن راه درست کور می گردد https://www.porseman.com/article/%D8%B4%D9%83%D9%85-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%8A/26833
یازهرا سلام الله علیها: سلام جن همانند انسان در قیامت برانگیخته مى شوند و جزاى اعمال خود را مى بینند. ولى آنچه در زبان مردم مرسوم است که از آنها به از ما بهتران، پرى، همزاد و... تفسیر مى کنند و آنها را موجوداتى داراى اشکال عجیب و غریب و موذى و مضر به حال انسان و بدخواه او معرفى مى کنند و گاهى مزاحم دیگران مى شوند هیچ گونه پایه و اساسى ندارد و نه مورد تأیید عقل است و نه مورد تأیید قرآن و روایات اسلامى و اینها بیشتر زاییده توهمات و خیال پردازى عده اى خاص است که مى خواهند بازار کسب و دعانویسى و امثال اینها را گرم نگه دارند. جن مى تواند با بعضى از انسان ها ارتباط برقرار کند. مانند بعضى از انسان ها که مشهور است با جن ارتباط برقرار کرده اند. در مورد انبیاء و ائمه علیهم السلام در روایت آمده است که چنین ارتباطى داشتند و گاهى نیز ارتباط جن مشرک و کافر با بعضى از انسان موجب افزایش گمراهى و طغیان آنها مى شدند « و انه کان رجال من الانس یعوذون برجال من الجن فزادوهم رهقا ؛ و این که مردانى از بشر به مردانى از جن پناه مى بردند و آن ها سبب افزایش گمراهى و طغیان مى شوند».(جن، آیه ۶) اما این ارتباط بسیار محدود است و بسیاری از آنچه سر زبان هاست چیزی جز اوهام و تلقینات و خرافات نیست؛ لذا نمی توان هر ادعایی را در این زمینه پذیرفت. پرسمان
سلام کسانی که بدون دلیل به دیگران بدگمان شده و به مؤمنان تهمت می‌زنند، باید بدانند که دچار گناه بزرگی شده‌ و باید به سرعت از گناه خود توبه کرده و از کسی که به او تهمت زده‌اند، حلالیت بطلبند. تهمت به دیگران، از گناهان کبیره محسوب می‌شود که می‌تواند آخرت انسان را تباه کند و عذابی بزرگ برای تهمت زننده مهیا سازد. این گناه، از برخی گناهان کبیره دیگر همچون غیبت نیز بزرگ‌تر و بدتر است؛ زیرا غیبت عبارت از سخن گفتن از عیوبی است که در دیگران وجود دارد، ولی تهمت، بیان کردن مطالب غیر واقعی و دروغ درباره دیگران است. خداوند در قرآن درباره بدگمانی چنین فرموده است: «إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ»؛[1] برخی از بدگمانی‌ها، گناه محسوب می‌شود. حال وقتی که گمان بد نسبت به دیگران،‌ گناه محسوب می‌شود، اگر کسی این بدگمانی را به زبان جاری کند و به دیگران منتقل کند که به آن تهمت و افتراء گفته می‌شود، چه گناه بزرگی محسوب خواهد شد؟ از این‌رو در روایات، موضع سختی در مقابل این کار زشت گرفته شده است. امام صادق(ع) می‌فرماید: «هر کس به برادر مؤمنش تهمت بزند، همان‌گونه که نمک در آب حل می‌شود، ایمان در قلب او از بین خواهد رفت». https://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa35171
سلام در زبان عربی هر فردی دارای اسم و کنیه و لقب است. اسم معرف هر فرد است و لقب بیانگر خصوصیت و ویژگی و صفتی در فرد است مثل صادق یا امین . کنیه در زبان عربی برای احترام و تکریم به کار می رودو بیشتر با کلمه «اب» یا «ام» و گاهی با کلمه ابن (پسر) و اخت(دختر) شروع می شود. مثل: ابوالحسن ؛ ام لیلا و ام کلثوم . در مورد ائمه(ع) هر سه مورد وجود دارد. مثلا اولین امام معصوم نامش علی و لقبش امیرالمؤمنین و کنیه اش ابوالحسن است. ابو الحسن به این جهت گفته می شود که پسرش امام حسن مجتبی است . امیرالمومنین به این جهت گفته می شود که از سوی خدا برای امامت نصب شده و امام و امیر مومنان است و این صفت سیاسی و الهی آن حضرت است و در روایات هم به این صفت و صفات دیگر اشاره شده است . امام موسی بن جعفر علیه السلام هم دارای القاب خاصی است که یکی از انها کاظم است و به این جهت موسی الکاظم گفته می شود .یکی از لقبهای امام موسی بن جعفر علیه السلام باب الحوائج است و این لقب به این جهت است که اگر به آن حضرت توسل بکنی امید اجابت بیشتر است .برای آگاهی بیشتر در این مورد به منتهی الامال و بحار الانوار مراجعه کنید .پرسمان
سلام مدّتی است که در برخی از سایت های معلوم الحال اینترنتی، مطلبی به عنوان «شصت مورد از دشواری ها و تناقضات قرآن» به چشم می خورد. عدّه ای نیز ـ به شکل سازمان یافته ـ، این مطلب را به طور انبوه به ایمیل کاربران ایرانی ارسال می کنند. شبکه های ماهواره ای خاصّی نیز در جهت تضعیف ایمان و باور مسلمانان، به شبهه پراکنی در این باره مشغولند. و هر ساله، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، موج جدیدی برای نشر این اکاذیب و توهّمات ایجاد می شود. آنها شبهاتی را نشر می دهند که بارها، توسّط علما و قرآن پژوهان مورد بررسی قرار گرفته اند. برخی از این شبهات بسیار سطحی و نشان از کم اطّلاعی طرّاحان آن نسبت به قرآن و علوم قرآنی می باشد. برخی دیگر نیز تهمت های ناروایی بیش نیست که قرآن از آن پیراسته است. غالب این شبهات نیز ترجمه ایست از سایت های عرب زبان، و متعلّق به برخی از گروه های مسیحی تندرو. منشا این شبهات افکار مستشرقانی است که می خواهند قرآن را تا حدّ کتب تحریف شده خود (کتب یهود و مسیحیّت) پایین آورند. ما در این نوشتار به بررسی توهّماتی می پردازیم که عدّه ای تصوّر می کنند با نشر آنها می توانند، چیزی از وحیانی بودن، قداست و حقّانیّت «قرآن» بکاهند. عدم تناقض و اختلاف در قرآن خداوند در سوره شوری به پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) می گوید: (ما قرآنى فصیح و گویا را بر تو وحى کردیم)؛ «اَوْحَیْنا إِلَیْکَ قُرْآناً عَرَبِیّاً» (1) در سوره نجم نیز گفته است که آنچه پیامبر به مردم می گوید مطابق وحی الهی است، نه از روی هوا و هوس، «وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى‏، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى» (2) به عبارتی، پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) تنها مامور ابلاغ فرمان الهی بوده و حقّ تصرّف در آن را نداشته است. ایشان نه حقّ تصرّف در آیات الاهی را داشته است و نه می توانسته قصد چنین کاری کند. خداوند در سوره حاقّه با لحن تهدید آمیزی در مورد پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) می گوید: «وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ، لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ، ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ» (3)؛ (و اگر برخى سخنان را به ما ـ به دروغ ـ نسبت مى‏ داد، حتماً با قدرت او را گرفتار مى‏ساختيم، سپس رگ قلبش را مسلماً قطع مى‏ كرديم). از این آیات آشکار می گردد که قرآن وحی الهی است و پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) نقشی جز ابلاغ نداشته است. همین مطلب سبب شده تا در قرآن هیچ گونه اختلاف و تناقضی راه نیابد، و کتابی باشد عاری از هرگونه باطل و کجی. خداوند خود به این ویژگی قرآن در سوره زمر اشاره کرده است و می گوید: این کتاب (قرآنی است فصیح و خالی از هرگونه کجی و نادرستی): «قُرْآناً عَرَبِیّاً غَیْرَ ذِی عِوَجٍ» (4) و (هیچ گونه باطلى، نه از پیش رو و نه از پشت سر، به سراغ آن نمى آید): «لایَأْتِیهِ الْباطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ» (5) این در حالی است که اگر قرآن توسط بشر آورده می شد، عاری از اختلاف و تناقض نبود. چون انسان ها در طول زندگی در حال تکامل فکری هستند و افکارشان در معرض تغییر و تبدیل است. مگر امکان دارد افکار شخصی در طول بیش از 20 سال دچار تغییر و تحوّل نگردد. و سخنان او در طی این سالها عاری از اشتباه و تناقض باشد. بنابراین ما هنگامی که در قرآن تدبّر می کنیم و آیات آن را عاری از اختلاف و تناقض می یابیم. همین نشان از اینست که قرآن وحی الهی می باشد.  توضیحات در لینک https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=1&catid=25446&pageindex=0&mid=254693
⬇️ سلام و وقت بخیر ببخشید اگه کسی به اهل بیت توهین کنه چجوری باید باهاش رفتار کنیم؟ من رفته بودم خونه پسر عموم بعد یکی از فامیل های مامانش هم اونجا بودن بعد آهنگ گذاشته بودن من گفتم شهادته (چون دیروز این اتفاق افتاد) بعد این گفتش که به درک به ما چه که یه عرب مرده!!! منم دیگه چیز خاصی بهش نگفتم الان میگم نکنه گناه کرده باشم چون از اهل بیت دفاع نکردم و تا حدودی ناامید شدم که نکنه دیگه اهل بیت خیلی دوستم نداشته باشن. ✅ با سلام اهانت و توهين به اهل بيت عليهم السلام از گناهان كبيره و از منكراتي است كه نياز به نهي از منكر دارد . لذا اصل اوليه نهی نمودن و مقابله با افرادی است که دست به چنین اقدام زشتی می زنند. ولکن در روش و چگونگی ان نیاز است نکاتی مورد توجه قرار گیرد؛ اول: ما بايد تا مي توانيم در برخورد با مخالفان حليم و بردبار باشيم و از رفتار های عجولانه بپرهیزیم. دوم: به طور كلي برخورد نامناسبِ نااهلان بر دو گونه است: الف: دسته‏ اول از آنها دشمنان بدخواه هستند و از روى فهم و با برنامه‏ريزى، با انسان برخورد نامناسب مى‏كنند كه در مقابل آنها نبايد سكوت كرد. ب: دسته ديگر افراد - كه تعدادشان زياد است و غالب توهين كنندگان در اين زمره مي گنجندند - ناآگاهان هستند و گفتار و حركاتشان از روى جهل و ناآگاهى است؛ در برابر اين‏دسته بايد با حلم و نرمش روبرو شد و سعی نمود تا به سوالات و شبهات انان پاسخ داده شود. سوم: از توهین و دشنام و تمسخر و مقابله به مثل خوداری نموده و انتظار نداشته باشیم که در یک جلسه فرد مقابل متقاعد شده و دست از عقیده خود بردارد. چهارم: به گونه ای رفتار نکنیم که بیانگر بی طرفی و بی تفاوتی ما باشد ولذا نیاز است ناراحتی خود را به روش های گوناگون در گفتار و رفتار ابراز نموده و اگر فرد به توهین خود ادامه می دهد مجلس را ترک نماییم. زیرا بحث نکردن با افراد لجوج و بی پروا بهتر از بحث با انان می باشد. نکته پایانی انکه ترک امر به معرف و نهی از منکر که اهل بیت علیهم السلام از کاملترین مصادیق ان هستند جایز نمی باشد ولکن در صورتی که فرد اطمينان پیدا کند که توانایی و شرایط امر به معروف را ندارد به طور مثال آگاهی و اطلاعات لازم را دارا نمی باشد و یا احتمال اثر دادن را نمی دهد و می بیند که فرد مقابل لجوج و در گیر تعصب های جاهلانه بوده و نمی پذیرد و یا ضرری عقلایی بخاطر امر به معروف متوجه افراد می شود همانند؛ خطر جانی ... می تواند ترک کند. لذا اگر چه ترک نهی از منکر در این مورد گناه می باشد اما گناه بودن سکوت و ترک نهی منکر بستگی به شرایط و حال افراد دارد. لطفا جهت پاسخ تکمیلی به لینک زیر مراجعه نماييد. https://pasokhgoo.ir/node/82016 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
سلام علیکم ببخشید اگه کسی مرتکب گناه کبیره بشه و دیگه نخواد اونو انجام بده باید چیکار کنه و اینکه اگه در برابر اون گناه خودشو تنبیه بدنی کنه گناه؟ با سلام برای راهنمایی بهتر نیاز است سوال به صورت مصداقی و واضح بیان گردد. اما به طور کلی برای دوری از گناه موارد زیر پیشنهاد می شود. 1- خواندن نماز و اهتمام به نماز اول وقت و نماز شب و دائم الوضو بودن و انس با قران و همچنین داشتن برنامه ای برای خلوت و مناجات با خداوند که بهتر است در ان از ادعیه های مستند همانند دعای ابو حمزه ثمانی و کمیل نیز مناجات های امام سجاد علیه السلام به ویژه مناجات شاکین مورد استفاده و در مضامین ان تفکر گردد. 2- ارتباط با اماکن و محافل معنوی و دوستان معنوی و شرکت در مجالس موعظه 3- توسل به معصومین و یاری خواستن از انان 4- تفکر در اعمال و شناسایی عوامل مثبت و منفی اثر گذار در بروز گناه و برنامه ریزی برای مدیریت انان و.. * تنبیه بدنی و آسیب زدن به بدن خود جایز نمی باشد ولکن می توان به عنوان تنبیه از اموری که مطلوب نفس و لذت بخش است استفاده نمود و خود را از ان محروم نمود به طور مثال روزه گرفت یا نذر کند تا در صورت تکرار گناه به مستمندان کمک کند و صدقه بدهد... برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه گردد https://www.porseman.com/article/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%87-%D9%86%DA%A9%D9%86%D9%85/138715
870.2K
⬇️ سلام اینکه از کاری واقعا پشیمون باشیم واقعا خدا میبخشه؟یا کار دیگه ای هم باید انجام داد؟ و اینکه اگه نتونیم مستقیما از کسی حلالیت بگیریم ، می تونیم به صورت غیر مستقیم حرفمون رو بزنیم؟ مثلا بگیم اگه حقی از شما به گردن من هست ببخشید؟! ✅ خداوند غفار الذنوب و ستار العیوب هست. ✅ جبران اثار گناه ✅ مراقبت از فریب نفس و شیطان در حلالیت طلبی ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
⬇️ سلام دختری با یه پسر ازدواج کرده که خانوادهٔ پسر راضی نبودند دختر و خانوادش هیچ عیب و نقصی نداشتن ولی خانوادهٔ پسر خیلی ناراضی بودن حتی تو عقد هم شرکت نکردند و توی عروسی هم دست و پا شکسته اومدن الان 13 سال گذشته و خونوادهٔ پسر خیلی دختر رو تحقیر میکنن و اذیتش میکنن. آیا برای اون دختر حق الناس ایجاد شده چون خونوادهٔ پسر راضی نبودند؟ ینی دختر، حق خونوادهٔ پسر رو ضایع کرده؟ با سلام ⬅️خیر؛ اگرچه بهتر است در ازدواج رضایت والدین پسر لحاظ شود اماواجب نیست. انچه واجب است رضایت ولی دختر می باشد. اما توجه داشته باشید بیشتر افرادی که با این شرایط ازدواج می نمایند علاوه بر اینکه از سوی خانواده ها حمایت نمی شوند مورد بی مهری قرار می گیرند. ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
771.8K
⬆️ ⬇️ سلام وقت بخیر ‌من یه سوال داشتم خدمتتون ‌بنده ‌هر کاری رو که شروع میکنم ‌با شور و اشتیاق فراوان ولی بعد از مدت کوتاهی سریع سرد میشم وپشتکار ندارم مثلاً من دانشجو هستم ‌سال اول سه بار انصراف دادم که مورد تأیید واقع نشد ‌یا دمنوش گیاهی خریدم ولی چند روز که خوردم دیگه کنار گذاشتم ‌یا کلی هزینه کردم برای هنر گلسازی ولی ‌حتی فیلم های آموزشی هم کامل ندیدم ‌در کل ناامید شدم‌که چرا همه ی کارهای‌رو من نصف ونیمه انجام میدم ‌وهمش احساس شکست میکنم ‌لطفا راهکار بدید و علت این رفتار رو توضیح بدید ممنون میشم 🙏🙏 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼