eitaa logo
💕 با خدا تا خدا 💕
2.3هزار دنبال‌کننده
972 عکس
1.3هزار ویدیو
52 فایل
﷽ 🔴 کانال آرشیو آموزشهای گروه زندگی بهتر✔️ با حضورجمعے از اساتید حوزه و دانشگاه ❤️ با خدا تا خدا ❤️ لینک گروه پاسخگویی به سوالات 👇 https://eitaa.com/joinchat/436862999Caf799e67c2 با ما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
⬇️ سلام و عرض خداقوت. آمادگی برای نماز وروزه قبل از تکلیف را چگونه انجام بدیم مخصوصا روزه را بفرمائید. راهکارها را مصداقی ذکر کنید.ممنون از زحماتتون با سلام  برای انجام تکالیف عبادی 1. آموزش تدریجی یکی از فلسفه‌های تعلیم تکالیف عبادی در دوره خردسالی، ملکه شدن این اعمال بر اثر مداومت در وجود کودک است تا در سن تکلیف، انجام این وظایف برای آنان دشوار نباشد. بر این اساس، باید پیش از آنکه احکام بر فرزندان واجب شود، زمینه رویارویی صحیح با احکام عبادی را در آنها ایجاد کرد. 2. الگو‌سازی کودکان در سنین پایین به یادگیری از طریق مشاهده و تقلید، گرایش بسیاری دارند و انجام برنامه‌های تربیتی و عبادی در مقابل چشم آنها، تأثیر غیر مستقیمی در تربیتشان دارد. کودکان اولین درس دینداری را در محیط خانه می‌آموزند و پدر و مادر، بهترین الگوی آنان در این زمینه هستند. وقتی کودکان و نوجوانان حساسیت پدر و مادرشان نسبت به امور مذهبی و اهمیت دادن به انجام عبادات را مشاهده کنند، خود به خود به این قبیل امور احساس علاقه و نشاط پیدا می‌کنند و مجذوب حالات ملکوتی دعا و مناجات می‌شوند 3. حضور در عزاداری و محافل مذهبی یکی از راهکارهای مهم آماده‌سازی کودکان برای انجام تکالیف عبادی که آثار تربیتی‌اش به تدریج در کودکان سرایت می‌کند، حضور در مسجد و اماکن مذهبی است. نقش اجتماعی و تربیتی زیارت و حضور در این مکان‌های مقدس، تا جایی است که نشانه کمال، حج و زیارت خانه خدا به شمار رفته است و در روایات نسبت به آن سفارش فراوانی شده است.نحوه برخورد بزرگترها با مناسبت‌های ویژه اهل‌بیت:، برپایی مراسم جشن یا سوگواری و شرکت دادن کودکان در چنین برنامه‌هایی، اثرات عمیقی بر روح و روان آنان دارد؛ زیرا در سایه اینگونه کارهاست که فرهنگ دینی در وجود آنها تقویت شده و پابرجا می‌ماند. 4. پاسخگویی به پرسش‌های کودکان یکی از علل ترک یا سبک شمردن نماز، بی‌اطلاعی کودکان، نوجوانان و جوانان از فلسفه عبادات است. اگر کودک دارای شناخت کافی نسبت به این مسئله باشد و خواندن نماز در وجودش از حالت تقلیدی به حالت آگاهی تبدیل شود، هرگز آن عمل را در مراحل بعدی ترک نخواهد کرد. از این رو آگاهی از فلسفه، آثار و فواید، آداب و شرایط اعمال، یکی از عوامل مهم در ترغیب و تشویق کودکان به اعمال عبادی است. اگر والدین نتوانند پاسخ صحیح و درستی به سؤال‌های کودک بدهند، ممکن است بی‌رغبتی نسبت به آن اعمال، در وجوش ایجاد شود و چه بسا به تدریج، موجب کنار گذاشته شدن اصل عمل شود. 5. استفاده از داستان داستان، وسیله‌ای است که به طور غیرمستقیم در خواننده و شنونده اثر می‌گذارد. از این رو قرآن کریم نیز بسیاری از مباحث اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی را در قالب داستان مطرح کرده است. یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال مفاهیم ارزشی به فرزندان، قصه‌گویی برای آنهاست 6. تشویق تشویق، یکی از راه‌های تقویت صفات خوب در کودک است. البته باید اعتدال در این امر رعایت شود؛ به گونه‌ای که برای هر کار خوب و هر تکلیف عبادی که انجام می‌دهد، هدیه و جایزه‌ای تهیه نشود؛ بلکه از تشویق کلامی نیز استفاده نمود و حتی گاهی در میان جمع از کار خوب او تعریف کرد. همچنین می‌توان با ایجاد جاذبه‌های ظاهری، کودک را به اینگونه مسائل جذب کرد؛ مانند اینکه اجازه پوشیدن بهترین لباس را برای خواندن نماز به او داد یا اینکه چادری زیبا برای دختران و عبایی مناسب برای پسران  و یا جانمازی خاص همراه با مهر و تسبیح و عطر برایشان تهیه نمود توضیحات بیشتر در لینک https://www.balagh.ir/content/12558 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
آرزویم راشهادت در رکابت مینویسم یامهدی: سلام خداقوت آیه ۵۹سوره احزاب کلمه منظورچادرهست یا پوششی بلندکه جلوی سینه را می‌گیرد ؟ سلام آیه‌های متعدد قرآن کریم از سخن گفته‌اند، ما یک آیه را ذکر می‌کنیم تا به پیوند عمیق عقل و وحی بیشتر توجه کنیم:«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لأزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ»(احزاب، ۵۹.) معنای سادۀ آیه این است« پیامبر، به همسران و دخترانت و زنان مسلمانان سفارش کن که با چادرهایشان خود را کامل و نیکو بپوشانند، این‌ طریق پوشش بهتر است برای آنکه آنان را به پاک‌دامنی بشناسند و اذیتشان نکنند» نکته های فراوانی در این چند کلمه نهفته است که برخی را بازگو می‌کنیم: نخست این آیۀ شریفه به پیامبر می‌فرماید، اول زنان و دختران خودت، سپس بقیۀ زن‌ها، از نکاتی که این تأکید ویژه به ما می‌فهماند، این است رهبر بزرگ اسلام پوشش کامل را از همسران و دختران خود آغاز می‌کنند وسیلۀ حجاب را با واژۀ «جلابیب» گفته که جمع جلباب بوده و از ریشۀ «جلب» است، جلب یعنی سوق‌دادن و کشاندن چیزی از جایی به جایی، نمونه‌اش هم جلبِ لباس است، پوشش را می‌کشاند. کجا؟ «يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ»؛ یعنی دورتاردور خودشان بگیرند، درحقیقت، یعنی اینکه پوشش را باز نگذارند. جلب و جلباب ازنظر واژه‌شناسی، چند تفاوت دارند؛ ازجمله اینکه اصل کلمۀ جلب سه‌حرفی (ج، ل، ب) است و جلباب پنج‌حرفی (ج، ل، ب، ا، ب). در زبان عربی، افزایش حرف نشانۀ تقویت و تکرار معناست و تکرار معنا یعنی استمرار، همچنین الف هم که به شکل ایستاده نوشته می‌شود، یعنی استقامت در عمل؛ بنابراین، این پوششِ زن باید دائمی باشد. در این آیه شریفه تاکید شده است«يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ» (به خودشان نزدیک بکنند)؛ یعنی پوشش را باز نکنند که لباس زیر آن پیدا باشد، «عَلَيْهِنَّ» گویای این است که جلباب پوششی سرتاسری است؛ ازاین‌رو، غیر از «خُمُر»ی است که در آیۀ۳۱سورۀ نور، سفارش شده و به‌معنای مقنعه و روسری است که سر و گردن و روی سینه را کاملاً می‌پوشاند: «وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ». عبارت «ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ» علت را گفته، با این‌ پوشش، بینندگان، تقوا و عفت و پاک‌دامنی آن‌ها را بهتر می‌شناسند و آزارشان نمی‌دهند، این استدلال محکم، بخشی از رهنمودهای عقل است، به نظر شما با این اوصاف، امکان دارد این پوشش چیزی جز «چادر» باشد. https://www.hawzahnews.com/news/498970 پس آنچه در میان مسلمانان معروف بوده «» بوده است. در تفسیر آیه ۵۹ سوره احزاب که ترجمه آن این است: «ای پیامبر به زنان و دختران خود و زنان مؤمن بگو که خویشتن را به جلباب فروپوشند، این کار برای آنکه آنها [به عفت و حیا] شناخته شوند تا از تعرض آزار نکشند، بهتر است...»، برخی جلباب را به چادر معنا کرده اند و برخی هم که دیدگاه متفاوتی داشتند آن را نوعی روسری بزرگ دانسته اند، حتی برخی در توضیح نفی چادر، جلباب را فقط به زنان پیامبر نسبت داده اند. شهید مطهّری در توصیف جلباب می گوید: «جامه گشادی است که از روسری بزرگ تر و از عبا کوچک تر است و یا پیراهن و جامه گشاد و بزرگی است از ملحفه (ملافه یا روپوش). بزرگی آن همانند چادر است که زنان به وسیله آن صورت و گردن و جامه های خود را می پوشانند». http://yun.ir/1osfxc
چگونه امر به معروف و نهی از منکر کنیم طوری که تأثیر داشته باشه سلام شیوه های امربه معروف ونهی از منکر : ۱- آماده سازی سخن حق ، همچون شکر است ؛ اگر شکر را به همین شکل در گلوی کسی بریزیم ، امکان دارد خفه شود. باید شکر را با آب مخلوط کرده تا تبدیل به شربت شود وبرای همه افراد قابل استفاده وتحمل باشد . ۲- تلقی چه بسیارند افرادی که از انجام معروف هراس دارند وچه بسیارند کسانی که جدا شدن از بعضی منکرات را برای خودمحال می پندارند ، در صورتی که تلقین صحیح وبیان نمونه ها در این زمینه کارگشا خواهد بود. ۳- استفاده از هنر ، شعر وطنز نقش هنر در دعوت مردم به فساد وانحراف ،بر کسی پوشیده نیست . سامری با هنر مجسمه سازی توانست مردم رامنحرف وبنی اسرائیل را گوساله پرست کند.زیبا گویی ، فصاحت وبلاغت ، بهترین اهرم برای جذب مردم است؛ همانگونه که قیافه زیبا و موزون نقش مهمی در تاثیر کلام دارد.در قرآن ، امر شده است که هنگام رفتن به مسجد ، زینت های خود را با خود بردارید.سخن زیبا ومجادله نیکو از سفارشهای قرآن کریم است.یکی از نامهای قرآن ، احسن القصص است. آری ، قصه گویی یک هنر است. ۴- انصاف در برخورد قرآن کریم در نهی از شراب ، اول از منافع مادی ومالی آن سخن گفته است وبعد می فرماید : (ضررش از نفعش بیشتر است) خداوند در برخورد با کافران ومنافقان ومشرکان ، همواره از عبارت (اکثرهم) استفاده می کند، یعنی همه آنان را نفی نمی کند بلکه می فرماید: بیشتر آنها چنین هستند در برخورد با خلافکاران نیز باید ابتدا نقاط قوت ومثبت آنها را بگوییم وسپس آنها را متذکر کنیم . ۵- امید دادن گاهی انسان گنهکار با خود می گوید :دیگر ازما گذشته است ، ما دیگرراهی برای بازگشت نداریم. ما دیگر جهنمی شده ایم . این گونه افراد هر روز به گناه بیشتری گرفتار می شوند. چون قامت ما برای غرق است--در کم و زیاد او چه فرق است ، باید به آنها از عفو الهی واز پذیرفتن توبه ولطفی که خداوند به توبه کنندگان دارد، بگوییم و خاطراتی ازتوبه کنندگان بیان کنیم تا گناه ، او را به یاس نکشاند . باید به او تذکر داد که یاس ازگناهان کبیره است ادامه شیوه ها را در لینک مطالعه کنید https://www.porseman.com/!174651
با سلام .اگر کسی توی انتخاب رشته بین دو رشته مردد باشه ، استخاره کنه اشکال داره؟! اگه به استخاره عمل نکنه گناهه؟؟ سلام به معنای طلب کردن خیر، از پروردگار عالم، برای انجام هر کاری، امری پسندیده و مورد سفارش اهل‌بیت علیهم‌السلام هست. مرحوم شیخ حر عاملی (ره) در وسایل الشیعه، بابی با عنوان (بَابُ كَرَاهَةِ عَمَلِ الْأَعْمَالِ بِغَيْرِ اسْتِخَارَةٍ – مکروه بودن انجام عمل بدون استخاره- گشوده‌اند. نکته دوم: نوع دوم استخاره، به معنای خاص و رایج بین مردم هست،که هنگام تردید و تحیر برای انجام کاری، متوسل به آن میشوند که در این مورد، نکاتی تقدیم میشود: الف): برای انجام هر کاری ، مخصوصا اگر دارای اهمیت باشد ،ابتدا باید از فکر و اندیشه بهره ببریم که امام علی علیه‌السلام فرمودند: الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَة *فکر مانند آیینه‌ای صاف ، زشتی و زیبایی امور را به انسان نشان میدهد. ب): بعد از اندیشیدن و تفکر، مشورت کردن و بهره بردن از عقل جمعی، مورد سفارش ، آموزه‌های اسلام عزیز هست. امیرالمؤمنین علیه‌السلام میفرمایند: لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَة*هيچ پشتيبانى همچون مشاوره نيست. ج ) اگر کسی ،بعد از تفکر و مشورت، نسبت به انجام عمل ،مردّد و متحیّر، باقیمانده باشد ، فقط و فقط برای رفع تحیر و نجات از حالت تردید ، میتواند اقدام به استخاره با آدابی که برای آن بیان‌شده است، نماید. نکته سوم: طبق نظر مراجع معظم تقلید، عمل به استخاره واجب نیست.
سلام فلسفه اینکه در دعای عهد آخرش روی پاشون می زنن و میگن چیه سلام ، دعاي بيعت است. اثر بيعت در اين عهد، اين است كه خواننده از ياران حضرت قائم ـ عجّل الله تعالي فرجه الشريف ـ محسوب شده و افتخار شركت در ركاب آن حضرت را پيدا مي‌كند. و مراد از بيعت در دعاي عهد، اين است كه هر روز آن را بخواند و به شرائط آن عمل كند. در زمان قديم، در ميان عرب مرسوم اين بوده است كه در هنگام بيعت دست به سوي يكديگر تكان مي‌داده‌اند. و پس از ظهور اسلام، مرسوم در بيعت، اين بوده است كه دست همديگر را مي‌گرفته و مي‌فشردند. نمونه بارز آن نحوة بيعت در غدير خم بوده است. اما در دعاي عهد سفارش شده است كه براي اظهار ارادت قلبي در بيعت با امام زمان ـ عجّل الله تعالي فرجه الشريف ـ سه بار دست خود را بر پاي راست قرار دهد.[1] و هم چنين آمده است كه در بعضي از دعاهاي مأثور (دعايي كه از امام وارد شده است) كه اشاره كردن با دست در آن شرط شده است، اين اشاره علامت خضوع و اظهار ارادت است.[2] بعضي از بزرگان فرموده‌اند كه ادعيه مأثور مقامي از مقامات انشائي و علمي ائمه دين ـ عليهم السّلام ـ است. لطايف ويژه‌اي در آن لحاظ شده و نهفته است، و مخاطب آن خداوند مي‌‌باشد؛ لذا، بسياري از اسرار باطني با حفظ شرايط ظاهري در آن لحاظ شده است. بنابراين، شرط ظاهري آن الزاماً بايد عمل شود. فهم اسرار و رموز آن، ‌براي خواص از بندگان است، عموم مردم، جز تعبّد بيشتر از آن تكليف ندارد. امّا اينكه شروط ظاهري بايد عمل شود، از اين باب است كه دعا خاصيت دندانه‌هاي كليد را دارد، چون كليد اگريك دندانه كم داشته باشد، قفل را باز نمي‌كند و اگر يكدانه بيشتر باشد هم، باز نمي‌كند. در دعا هم، اگر شرائط ظاهري، از عدد، زمان مخصوص و قيود ديگر رعايت نشود، خاصيت و اثر خود را از دست مي‌دهد.[3] بنابراين مزيّت دست گذاشتن روي پاي در دعاي عهد، اولاً، علامت بيعت با امام زمان ـ عجّل الله تعالي فرجه الشريف ـ است، ثانیا، علامت ـ خضوع و اظهار ارادت قلبي گفته شده است. سوم اينكه، ما در دعاهاي مأثور تابع ظاهر آن هستيم، تا ظاهر آن را رعايت نموده كه به وسيله آن خاصيت اصلي و اثر عملي دعا را از دست ندهيم. مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم (اندیشه قم)
سلام شبتون بخیر دخترم کلاس هفتمه نماز میخونه ولی بازوووووور اما روزه کامل می گیره باحجاب و داره قرآن هم حفظ می کنه اما برانماز واقعا نمیدونم کاهله و.....همش میگه خدا چه نیازی به نماز ماداره؟؟؟؟لطفا راهنمایی بفرمایید با سلام شما هم در گروه چالش عضو شوید قطعا خواندن نماز به خاطر نیازمندی خود ماست اين مسئله که چرا نماز بخوانيم به خاطرنيازمندي خود ما است و خداوند  به عبادت ما هیچ نيازی ندارد، و این ما هستیم که براي رسيدن به کمال، به نماز خواندن و عبادت خداوند نيازمند هستيم. همانطور که معلم به مشق دانش آموز خود نیازی ندارد و همانگونه که خورشید به ما نیازی ندارد، بلکه هر چقدر خودمان را در پرتو نور خورشید قرار بدهیم، بهره بیشتری می بریم.بنابراين به طور خلاصه مي‌‌توان گفت که؛ به چند دليل بايد نماز بخوانيم:1.  نماز؛ ذکر و یاد خدا: خداوند متعال، محبوب انسان مومن است و قاعده عشق این است که هر محبی محبوب خود را آن گونه یاد کند که خود او دوست دارد. خداوند در این باره می فرماید: «اقم الصلاة لذکری»؛ به ياد من نماز برپا دار. (طه،آیه 14) 2. نماز؛ تکیه گاه انسان: هر انساني در زندگي نياز به تكيه گاهی دارد تا بتواند در سختي ها به او پناه ببرد، و بهترين تكيه گاه براي بشر اعتقاد به خداوند و ايمان به اوست. بنابراين شخص مؤمن به خدا، احساس آرامش خاصي در زندگي خود دارد كه افراد غير مؤمن از آن محرومند. همين خداي مهربان كه در تمام زندگي از ابتداي كودكي و حتي زماني كه ما انسان ها جنين و در شكم مادر هستيم، تا آخرين لحظات زندگي از نعمت‌‌هاي بي كران او برخورداريم، اجازه داده است كه با او صحبت كنيم. 3. نماز؛ تشکر از خداوند: در برابر نعمت‌‌هاي فراوانی که خداوند به ما داده است، با نماز خواندن از او تشکر می کنیم. و تشکر از وليّ نعمت عقلا و شرعا واجب است. 4. نماز؛ بارزترین نماد بندگی: هدف از خلقت انسان، رسيدن به کمال آفرينش است و راه رسيدن به کمال آفرينش و رسيدن به مقام قرب خداوندي و برخوردار شدن از نعمت‌‌هاي الهي در عالم آخرت، ارتباط با خدا و عبادت خداوند است و به همين جهت در قرآن فرموده است:«و ما خلقتُ الجنّ و الإنس إلا ليعبدون»؛ هيچ جن و انسي را خلق نکردم مگر براي عبادت. مهمترين وسيله ارتباط با خدا و مهمترين عبادت خداوند نماز است که در نماز انسان مستقيما با خداوند حرف مي‌‌زند و با خداوند صحبت مي‌‌کند. 5. نماز؛ کفاره گناهان: نمازهاي شبانه روز موجب پاک شدن انسان از گناهان می شود.از اميرالمؤمنين علي(ع) نقل شده است: «قَالَ(ع) سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ(ص) يَقُولُ إِنَّمَا مَنْزِلَةُ الصَّلَوَاتِ الْخَمْسِ لِأُمَّتِي كَنَهْرٍ جَارٍ عَلَى بَابِ أَحَدِكُمْ فَمَا ظَنُّ أَحَدِكُمْ لَوْ كَانَ فِي جَسَدِهِ دَرَنٌ ثُمَّ اغْتَسَلَ فِي ذَلِكَ النَّهْرِ خَمْسَ مَرَّاتٍ فِي الْيَوْمِ أَ كَانَ يَبْقَى فِي جَسَدِهِ دَرَنٌ فَكَذَلِكَ وَ اللَّهِ الصَّلَوَاتُ الْخَمْسُ...»؛حضرت فرمود از رسول خدا شنيدم که فرمود: نمازهاي پنج گانه براي امت من هم چون يک نهر آب جاري است که بر در خانه يکي از شما باشد، آيا گمان مي‌‌کنيد اگر کثافتي در تن او باشد و سپس پنج بار در روز در آن نهر غسل کند، آيا چيزي از آن بر جسد او خواهد ماند؟ (مسلّما نه) هم چنين است به خدا سوگند نماز‌‌هاي پنجگانه براي امت من.يعني نماز‌‌هاي پنجگانه گناهان امت را پاک مي‌‌کند. در نتيجه غير از توبه، نمازهاي پنجگانه نيز گناهان را از بين مي‌‌برد. https://ahlolbait.com/article/1311/
سلام چرا توصیه شده ک یک لیوان آب رو ب یکباره نخورید و به سه مرتبه تقسیم کنید و بنوشید علتش چیه؟ سلام هیچ یک از دستورات الهی و تکالیف شرعی بدون حکمت و مصلحت وضع نشده اند، گرچه ما نمی توانیم به همه این حکمت ها آگاهی پیدا کنیم زیرا تنها به اندازه اطلاعات و به میزان معلومات بشری خود در هر عصر و زمان می توانیم فلسفه و اسرار احکام الاهی را دریابیم، نه همه آنها را و اصولاً با عمق و وسعت آن دستورات و محدودیت علم ما، نباید غیر از این انتظار داشته باشيم ولی با توجه به اینکه خدای حکیم و عادل هیچ قانونی را بی حکمت وضع نکرده است ما یقین داریم که هیچ تکلیفی خالی از حکمت و مصلحت خاص خود نیست و خداوند متعال هرگز فرمانی را به ضرر بنده اش صادر نمی کند بلکه هر دستوری که به ما می دهد، صلاح و خیر ما در آن است. بر همین اساس روحیه بندگی اقتضا می کند تا فرمانبرداری بی چون و چرای پروردگار خود باشیم و همه دستورات او را اطاعت کنیم . با این حال در برخی احادیث به گوشه ای از حکمتها، اشاره شده است.
سلام چرا پسرا تمایل به دوستی با دخترا و دختر ها تمایل دوستی با پسران رو دارند ؟چرا هر کسی میخواد با ارتباط برقرار کنه؟اگه پسرا دوست پسر داشتن و دخترا دوست دختر ، جامعه ی مفیدی داشتیم دلیل این کشش چیه؟ با سلام مطمئنا انسانها در مسیر تحول و رشد خود به مرحله ایی می رسند که غریزه خفته جنسی به اوج فعالیت خود می رسد و در کنار این فعالیت غریزه جنسی به تعبیر اریکسون رسیدن به یک صمیمیت هم در وجود فرد شکل می گیرد و همین عامل زمینه تمایل به جنس مخالف را در انسان پایه ریزی می نماید و ازدواج ثمره این مرحله از زندگی فرد است. یعنی فردی که مانند شما تا بحال خود را حفظ نموده است و ارتباط با جنس مخالف را تجربه نکرده است به این نیاز خود از طریق درست و اصولی که همان ازدواج است پاسخ می دهد. توضیحات بیشتر در لینک https://www.porseman.com/!153229
{معشوق توهرچه هست؛قیمت توست}: سلام مدتیه که مراقبت میکنم چیزهای حرام نبینم وگوش نکنم اما دقیقا ازوقتی این تصمیمو گرفتم بیشترازاین صحنه ها میان جلو چشمم یابه گوشم میرسه و حس میکنم قبل تصمیم گیریم زیاد از این صحنه ها اطرافم پیدا نمی شد.لطفا راهنمایی ام کنید باتشکر سلام نخستین مقام و قبل از است. در زمان انجام مشارطه، بهتر است که این عمل بعد از نماز صبح باشد و روش انجام مشارطه آن است که با خود شرط کند که بر خلاف فرموده خداوند رفتار نکند و سزاوار است که نفس را به ملاحظه و تدبر در عاقبت هر کاری که در آن شبانه روز می‏خواهد بکند سفارش نماید و این عمده سفارش‌ها و بالاترین آن‌هاست. مراقبت را باید در دو بُعد انجام داد: الف)مراقبه قبل از شروع در عمل‏: عبارت از آن است که پیش از عمل بنگرد آنچه را تصمیم به انجامش گرفته است، به خاطر خداوند است یا برای هوای نفس و پیروی از شیطان و باید در اینجا تأمل کند تا به مدد انوار حق، مطلب بر او روشن گردد. اگر عمل برای خداست آن را انجام دهد و اگر برای غیر اوست از آن دست باز دارد. همانطور که امام صادق علیه السلام می‌فرماید: از شدیدترین کارها بر مردم یاد خدا در نزد حلال و حرام اوست که اگر طاعتی پیش آمد به آن عمل کند و اگر در معرض گناهی افتاد از آن بپرهیزد. ب)مراقبه به هنگام عمل‏: عبارت از بررسی چگونگی عمل است تا حقی را که خداوند در آن داراست ادا شود و باید نیت خود را برای اتمام آن نیکو کند و صورت عمل را کامل گرداند و آن را به کامل‌ترین وجهی که برای او ممکن است انجام دهد؛ زیرا در هر صورت بنده یا در حال طاعت و یا در معصیت و یادر کاری مباح است https://fa.wikifeqh.ir/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D9%87_(%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82)
سلام دختری دارم چادریه امابعضی موقع هابادوستش که مانتوییه میریم پارک یاسینماچادرش رودرمیاره بعدکه میایم بیرون سرش میکنه من میخوام اونجاهم باچادرباشه میشه راهنماییم کنید ممنونم سلام، برای اینکه دختر مثل مادر بشه، باید او را و بار آورد و از همان سن تکلیف و قبل از آن او را با آشنا و اخت داد.و از بچگی لباس با مناسب بر تنش کرد. چه در منزل و چه در بیرون و در مقابل . بعضی مادران فکر می‌کنند چون بچه کوچکه پس هر لباس برهنه و نیمه برهنه ای را بر تن فرزند کنند و او را مانکنی کنند که نما شود برای دیدن دیگران.بعد چطور توقع داشته باشیم که دختر ما در سن چادر بپوشه؟!همینطور در منزل جلوی پدر و برادر و دیگر اعضای خانواده هم هر لباس نیمه برهنه ای نباید بپوشه چرا که این از عفت و حیای دختر کم میشه. ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
سلام یک نفرازمن سوال کرده چرانمازاجباری واجب چرانباید باعشق ودل خودت نماز خوند مگن مامتونیم به زبان ساده ازخداتشکرکنیم چراباید نمازبخونیم میشه جوابش بدید سلام پیشنهاد میکنیم در گروه چالش عضو شوید. و از،مطالب بهره مند گردید https://eitaa.com/joinchat/1571881144C9b5163daa2 هرگاه هدف از عبادت این باشد که نیازمندیهاى خدا رابرطرف کنیم و از پرستش خود بهره‏اى به او برسانیم، در این صورت پرسش یاد شده پیش مى‏آید که خداوند وجودى نامحدود و نامتناهى و پیراسته از هرگونه نقص و نیاز است پس چه احتیاجى به پرستش ما دارد؛ ولى هرگاه هدف از پرستش او، تکامل خود ما باشد، در این موقع عبادت وسیله تکامل و سعادت ماست و دستور او به عبادت، یک نوع لطف و مرحمت و راهنمایى خواهد بود که ما را به کمال شایسته برساند. فلسفه نماز فقط شکرگذارى نیست و آثار مهم دیگرى نیز دارد. افزون بر آن شکر خداوند نیز وقتى عملى خواهد شد که آنچه او خواسته است ما انجام دهیم؛ نه آنچه که دلمان مى‏خواهد. چه این که روح عبادت، همانا عبودیت و بندگى است یعنى تسلیم فرمان بودن که طبیعتا باید انضباط و مقرراتى باشد تا بنده را به آن امتحان نموده، روح بندگى را در او پرورش دهند. در رابطه با این که «چرا نمى‏توان به جاى نماز و روزه هرگونه دلمان خواست خدا را شکر گزارى کنیم» باید گفت: اولا: عبادات تنها جنبه شکرگزارى ندارد و فلسفه‏هاى دیگرى نیز در بر دارد. ثانیا: انسان باید دقیقا جایگاه خود را در هستى و به ویژه در برابر خداوند بازشناسد و متناسب با آن تصمیم بگیرد و عمل کند. به عبارت دیگر ابتدا باید جهان‏بینى خود را درست کرده و موضع خویش را در برابر خداى هستى روشن ساخت https://www.malayeru.ac.ir/portal/home/showpage.aspx?object=instruction&categoryid=2bfda36e-987d-44e7-b98c-135fbff52a65&webpartid=1378a984-599c-4f00-8682-d9b7c2372420&id=7fee9bb6-f55c-4c44-a6a4-062d9090a923 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
⬇️ رابطه با خداوند متعال، تمام امور این جهان را براساس نظم و حکمت خاصی تدبیر کرده و برای هر پدیده و واقعیت‌ه‌ا، علت‌ها و اسبابی قرار داده است که رسیدن به هر هدف، جز از طریق علل و اسباب آن ممکن نیست. اول باید حرکت کرد و از خداوند خواست که این حرکت، در مسیر صحیح باشد و به حقیقت و مطلوب واقعی برسد. دعا و استعانت از خداوند در همه کارها به این معناست. دعا وقتی مستجاب می‌شود که برای رسیدن به هدف از راه فراهم آوردن اسباب و علل آن، تلاش کنیم و از خداوند متعال در جهت کمک و یاری هر چه بیش‌تر و به نتیجه رسیدن تلاش‌ها و کوشش‌ها مدد بگیریم. انسانی که برای موضوعی دعا می‌کند، تمام تصمیم و اراده خود را در جهت تحقق آن به کار می‌اندازد؛ اما از جایی که تحقق امور، فقط مربوط به اراده و تصمیم ما نمی‌شود و مسائل فراوان دیگری در این باره باید دست به دست هم بدهند، از خداوند که مسبّب الاسباب است می‌خواهیم که دیگر امور را که در اختیار ما نیست، در راه تحقق این خواسته، برای ما فراهم کند. اتفاقاً در روایات ما بین عمل و اراده انسان با دعا کردن به‌خوبی جمع شده است. از طرفی به ما دستور داده شده است که برای تحقق خواسته‌هایمان دعا کنیم و از طرفی باید برای تحقق آن تلاش کنیم. امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «خداوند کاری را بدون استفاده از اسباب انجام نمی‌دهد».  البته این امتناع غالبی است؛ یعنی در اغلب موارد چنین است؛ ولی برای این‌که انسان‌ها برای تحقق خواسته‌هایشان فقط به امور مادی دل نبندند و نقش خداوند را به مرور زمان نادیده نگیرند، خداوند اموری را بدون گذراندن سیر طبیعی آن مانند خلقت حضرت عیسی (بدون پدر)، انجام می‌دهد. در برخی دیگر از روایات کسانی را معرفی کرده است که دعایشان مستجاب نمی‌شود؛ از جمله افرادی که به تلاش و عزم خود توجه نمی‌کنند و همه چیز را از خداوند می‌خواهند. شخصی که در راه کسب و کار، تلاشی نمی‌کند و از خداوند رزق و روزی می‌خواهد، دعایش مستجاب نمی‌شود. بنابراین دعا کردن نقش بسیار مهمی در حل مشکلات ما دارد؛ ولی این هرگز به معنای نفی تلاش و اراده انسان در راه تحقق خواسته‌هایش نمی‌باشد. https://wikiporsesh.ir/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87_%D8%AF%D8%B9%D8%A7_%D8%A8%D8%A7_%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
⬇️ چرااکثرپیامبران عرب هستن.؟وچراقران به زبان عربی نازل شد سلام اولاً، اگر از هر منطقه و مکانی ظهور می کردند یا بر انگیخته و انتخاب می شدند، این سوال مطرح می شد که چرا از جایی دیگر برگزیده نشدند؟ ثانیاً، کارهای خداوند بر مبنای حکمت و مصحلت انجام می گیرد و حساب شده است، مقام والای رسالت و امامت لیاقت و شایستگی می طلبد و هر کسی ظرفیت چنین کاری را ندارد. خداوند در عصر نبی گرامی اسلام(ص) لایق تر و مناسب تر از ایشان را دررسالت ندیدند و او را برگزیدند. روشن است که وقتی حضرت از سرزمین عربستان باشد، قرآن هم در همان سرزمین باید نازل شود و فرزندانش هم باید از همان جا انتخاب شوند؛ چنان که بیش تر انبیا از فلسطین و مصر و نینوا ... برگزیده شدند، زیراشایسته تر از آن ها در آن عصر کسی نبود. با توجه به این آیه شریفه که خدا می فرماید): ان من امه الا خلا فیها نذیر)می فهمیم که تمامی امتهایی را که خداوند آفریده دارای پیامبری بوده اند، پس مبعوث شدن پیامبران اختصاصی به عربها ندارد و اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) عرب بودند همانطوری که گفتیم به جهت خواست خداوند و اقتضای زمان بوده است. در هر صورت این که در سوال آمده است که همه پیامبران عرب بودند صحیح نیست بلکه برخی از آنان عرب بودند و برخی عرب نبودند. در حدیثی آمده است که پنج نفر از انبیا سریانی بودند ، پنج نفر عبری بودند و پنج نفر عرب بودند .(1) ------------------ 1- بحار الانوار ج 11 ص 56 ح 57 به نقل از اختصاص . برگرفته از پرسمان https://www.porseshkadeh.com/question/32461 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
⬇️ در مورد علت نزول به زبان نزول قرآن به زبان عربی با توجه به مخاطبان نخستین و پیامبر(که عرب زبانند) یک جریان طبیعی است. زیرا هر سخنور و دانشمندی مطالب خویش را با زبان مخاطبان خود بیان می‏کند یا می‏نویسد، مگر آن که پیمودن چنین مسیری طبیعی به دلایلی، غیر ممکن باشد یا در پیش گرفتن رویه‏ای دیگر ضروری به نظر برسد. خداوند در ارسال پیامبران و ابلاغ پیام‏های خویش همین رویه را تأیید کرده و به کار گرفته است: "و ما أرسلنا مِن رسول إلاّ بلسان قومه لیبین لهم فیضلّ اللَّه مَن یشاء و یهدی مَن یشاء و هو العزیز الحکیم؛ ما هر فرستاده ای را با زبان مردمش فرستادیم تا بتواند حقایق را برای آنان به روشنی بیان کند. پس خداوند هر کس را بخواهد، گمراه و هر کس را بخواهد، هدایت می‏کند و او شکست‏ناپذیر و فرزانه است".(1) رسولان الهی، هم پیام را با زبان قوم و مخاطبان خویش می‏آورند و هم معارف را متناسب با سطح فرهنگی و علمی آنان بیان می‏کنند. بنابراین اگر قرآن به زبانی غیر از زبان عربی بود، جای آن داشت که از حکمت نزول قرآن به آن زبان سؤال شود که چرا با این که مخاطبان عرب بودند، قرآن به زبان دیگری که مردم آن زمان نمی‏فهمیدند، نازل شد. پس نزول قرآن به زبان عربی در درجه اوّل امری طبیعی است. دوم: قرآن که به زبان عربی نازل شد تا جلوی بهانه‏گیری‏های اعراب آن زمان را بگیرد، چون اگر قرآن به زبان غیر عربی بر آنان نازل می‏شد، بهانه آن ها این بود که این کتاب برای ما قابل فهم نیست. در سوره فصلت می‏فرماید: "اگر آن کتاب را به زبان عجمی قرار می‏دادیم، می‏گفتند چرا آیاتش برای ما قابل فهم نیست".(2) سوم: ملت اعراب دست کم اعراب معاصر زمان پیامبر(ص) با توجه به تعصبات قومی، نزول قرآن را از سوی فردی غیر عرب نمی‏پذیرفتند . اگر پیامبر ایرانی بود و قرآن او به زبان فارسی بود، اعراب زیر پذیرش آن نمی‏رفتند ، ولی ملت های دیگر چنین تعصب ناپسندی ندارند یا در سطح ضعیفی دارند. در سوره شعراء آیه فرموده است: "و لو نزلنا علی بعض الاعجمین فقرأه علیهم ما کانوا به مؤمنین؛ اگر قرآن را بر شخصی غیر عرب نازل می‏کردیم، اعراب آن را نمی‏پذیرفتند".(3) دلایل دیگری نیز در تفاسیر ذکر شده است که جهت اطلاع بیش تر می‌توانید مراجعه فرمایید به: الف- ترجمه المیزان، ج11، ص 102 و ج 17، ص 545. ب- تفسیر نمونه، ج9، ص300 و ج 21، ص8 . نازل شدن قرآن به زبان عربی به معنای اختصاص آن به ملت عرب زبان نیست، بلکه، اولاً چون روح و محتوا و پیام قرآن همگانی و جهانی است، این کتاب آسمانی برای همه انسان‌ها است .در آیات قرآن نیز این معنا تأکید شده است. ثانیا زبان اصلی و فرهنگ قرآن ، زبان فطرت است، به شکلی که همگان آن را می‌فهمند و به همین خاطر جهانی و همگانی است.(4) برادران و خواهران فارسی زبان هم می توانند قرآن را به زبان عربی تلاوت کنند چون تلاوت کتاب خدا حتی اگر ترجمه آن را متوجه نشویم، ثواب و تاثیر روحی و معنوی فراوان دارد و در ضمن می توانیم ترجمه فارسی و تفسیر فارسی آن را مطالعه کنیم و پیام های آن را درک کرده و عمل نماییم و هم مناسب است برای استفاده بیشتر از قرآن و ادعیه و احادیث که به زبان عربی است ، زبان عربی را در حد متعارف یاد بگیریم. مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
سلام چرا تو قرآن اومده الرجال قوامون علی النسا و چرا امام علی علیه السلام فرمودند زنان ناقص العقول اند سلام کلام امیرالمؤمنین(ع) در بیان نقص عقل زنان، مشتمل بر بیان ظرایفی است که اگر به آن توجه شود به حقانیت آن اذعان خواهیم کرد لذا جهت روشن شدن مطلب باید به چند نکته توجه نماییم: 1 در روایات، عقل با معانی مختلفی به کار رفته است. حضرت علی(ع) می فرمایند: «العقل عقلان عقل الطبّع و عقل التّجربه ...»(6) «عقل دو نوع است: عقل طبیعی فرد و عقل تجربه.» حال چه بسا در روایات نقص عقل، مراد ضعف عقل تجربه زن باشد.  . مادران مسؤولیت تربیت نسل بشر را بر عهده می گیرند و پدران مسؤولیت تأمین نیازهای اقتصادی خانواده را دارند. لذا زن با خانه انس بیشتری می یابد و مرد در صحنه اجتماع حضور بیشتری دارد. این امر چه بسا موجب کمبود تجارب اجتماعی در زنان می گردد ولی در عوض سبب می شود تا زنان نقش مادری خود را بهتر ایفا نمایند و بدان مرتبت نایل آیند که بهشت در زیر پای آنان قرار گیرد. به وضوح روشن است که نقص در عقل تجربه، ضعف چندانی برای زنان محسوب نمی گردد. چرا که هرگاه لازم دید، جهت ازدیاد تجارب در صحنه جامعه حضور جدی می یابد و هر گاه این حضور را مخلّ به مسؤولیتهای دیگر خود نیابد در صدد جبران این نقص برخواهد آمد. 2 این گونه نیست که زنان به صورت کلی ناقص العقل معرفی شده باشند. حضرت علی(ع) در سخنی، زنانی را که تجربه شده اند، شایسته مشورت می داند:  «ایاک و مشاورة النساء الاّ من جرّبت بکمال عقل ...»(8) «برحذر می دارم تو را از مشورت با زنان مگر آن زنانی که به دارا بودن کمال عقل تجربه شده اند.» 3 در روایات، عقل مردان نیز همواره کامل به حساب نیامده است. حضرت علی(ع) می فرماید: «من استمتع بالنساء فسد عقله»؛(9) مردی که در طلب کامجویی از زنان است، دچار فساد عقل می شود.»  4 امام صادق(ع) فرموده اند: «أنقص الناس عقلاً من ظلم دونه و لم یصفح عمّن اعتذر الیه»؛(10) «کم عقل ترین افراد کسانی هستند که به غیر خود ظلم می نمایند و از آنان که عذر خویش به نزدشان می آورند، نمی گذرند 5 در روایات اگر نقصان عقل زن مطرح شده علت آن نیز بیان گردیده است. در روایتی از حضرت علی(ع) علت نقص عقل برخی زنان و در نتیجه نهی از مشورت با این گروه از زنها، چنین بیان شده است: «فانّ رأیهن یجرّ الی الافن و عزمهنّ الی وهن»(13) «بدرستی که رأی آنان رو به ضعف دارد و اراده شان سست می باشد.» آن حضرت تغییر و تحول سریع و بدون منطق در رأی و اراده را نشانه نقصان عقل زنان بیان می کنند. پس لزوما، اگر زنان مانع از غلبه احساسات و هیجانات روحی بر تفکر و عمل سنجیده خویش شوند، نه تنها ناقص العقل نخواهند بود بلکه در برابر مردان بسیاری که به دلایلی دیگر دچار نقصان عقل گردیده اند، دارای عقلی کاملتر خواهند بود. 6 جملاتی دیگر از حضرت علی(ع) مؤید این معناست که بشر با رفتارهای ارادی خود قادر است عقل خویش را تکامل بخشیده و نقص آن را برطرف سازد. از آن حضرت روایت شده که: «العلم یدل علی العقل، فمن عقل علم، فمن علم عقل»(18)؛ علم دلالت بر عقل می کند، پس هر که عاقل است علم دارد و هر که عالم است صاحب عقل می باشد. https://hawzah.net/fa/Question/View/63315 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
563K
⬆️ سلام برای درمان نشخوار ذهنی راهنمایی میکنید اگر راهکار برای تغییر نگرش در زندگی هم بدید ممنون میشم گروه زندگی بهتر https://eitaa.com/joinchat/436862999Caf799e67c2 کانال زندگی بهتر @zendegiibehtar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.28M
من توی زندگیم، از بچگی تا حالا، همیشه احترام نگه داشتم و میدارم، و اینکه هیچ وقت به کسی بدی نکردم، یعنی دوست ندارم، نمیگم خطا نکردم ولی خب همیشه حواسم بوده خطا نرم،18ساله ازدواج کردم فوق العاده به خانواده همسرم احترام میذاشتم و دارم و همچنین خانواده خودم، خانواده خودم هیچ وقت به من محبت نکردن و بخاطر اینکه چشم دیدن شوهرم رو نداشتن پسش زدن، خانواده همسرمم توی این 18 سال کاری کردن کارستون، هز جنبه ابرو، تهمت، دروغ، دل شکستن بگیر تا....... خلاصه کار رو به جایی کشیدن که روابط کم شد و کلا قطع، من نمیخام از خودم یا همسرم تعریف کنم خدا اگاهه، بیخیالشون شدم چون مجبورم کردن، ولی خدا میدونه بعد از گذشت این همه سال همچنان بخاطر حرفا و ناحقی ها میسووووزم، روزها توی فکرم و شبا با فکر و خیال میخوابم، به مشاور مراجعه کردم خیلی بهتر شدم ولی فکر و خیال ولم نمیکنه، خیلی رابطم رو با خدا و ایمه قویتر کردم، ولی دروغ چرا بعد از مدتهاااا دلسرد شدم، چون حس میکردم هیچ کسی بیگناهی منو نمیببنه، دردم بیشتر از اینه که به ناحق و بیگناه هر کاری کردن درد و دل زیاد هست ولی اینجا جایی برا گفتن نیست و خلاصه وار گفتم، دردهایی دارم که عیر از خدا هیچ کسی نمیدونه، و روی دلم بدجور سنگینی میکنه، پس بیگناهی و ادمایی مث ما کی باید عیان بشه، یه ادم تا کی میتونه صبوری کنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشاق الحسین(محب الحسین)_۲۰۲۲_۰۱_۰۶_۰۹_۵۳_۰۴_۶۸۰(1)_۲۰۲۲_۱۲_۰۵_۱۱_۳۳_۵۲_۶۳۵.mp3
4.92M
"ناحله الجسم یعنی نحیف ودلشکسته میری جوونی اما مادر پیری....😭 حاج عبد الرضا هلالی با ما همراه شوید برای رسيدن به زندگی بهتر 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/436862999Caf799e67c2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅سلام و خیر مقدم ✅این کانال متعلق به گروه زندگی بهتر است ✅هدف از تشکیل این کانال سهولت در دسترسی به پاسخها و طبقه بندی کردن سوالات مهم و پر کاربردی است که در گروه زندگی مطرح شده و توسط کارشناسان پاسخ داده شده است. ✅با ما همراه باشید در کانال 🔴 به سوی زندگی بهتر 🔴 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا