eitaa logo
💕 با خدا تا خدا 💕
2هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
58 فایل
﷽ 🔴 کانال آرشیو آموزشهای گروه زندگی بهتر✔️ با حضورجمعے از اساتید حوزه و دانشگاه ❤️ با خدا تا خدا ❤️ لینک گروه پاسخگویی به سوالات 👇 https://eitaa.com/joinchat/436862999Caf799e67c2 با ما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ✅ سلام. من یه ذکری رو چندین تسبیح آهسته می‌خوندم مثلا 500 مرتبه اما یکی از دوستان گفت مگه خدا نمیشنوه چرا چندین بار میگی یه بار بگی ائمه میشنون نیازی نیست اینهمه بگی گفتم خب این قانونشه که این ذکر رو مثلا اینقدمیگن ولی باز باخودم مرددم میگم شاید حرف ایشون درسته چون ما که یه آدم معمولی هستیم وقتی یکی صدامون میکنه برمیگردیم وجواب میدیم. میشه تبیین کنید که کدوم حرف درسته 🌟 ⬇️ سلام دچار گداهای سمج نشده اید که خواسته خود را چگونه تکرار می کنند؟ تکرار برای آن گدای سمج معنا دارد. احتمالا به روانشناسی مثبت گرا مراجعه نکرده اید که مثلا برای درمان اعتماد به نفس ،توصیه کنند هر روز جلوی آیینه صد بار بگو من آدم جذابی هستم من آدم توانایی هستم اگه به درگاه خداوند هم می روی باید مرتب تکرار کنی که نیازمندی، مرتب تکرار کنی که او کامل است و تو به او نیاز داری، صد بار بگوی یا رب، یعنی اینکه او مربی است و تو به تربیت او نیاز داری و... این ها می شود مایه کمال یابی . تا نقصی را در خود نیابی و کمالی را در دیگری نیابی و معتقد نشوی نمی توانی خود را اصلاح کنی و از ظرفیت های او استفاده کنی. اقرار به زبان مقدمه اعتقاد قلب است. پس تکرار در عالم انسانی هم معنا دارد. دعا نوعی اظهار عجز وناتوانی و گدایی نزد معبود حقیقی و مالک است. تضرع، تکرار حقیقت نیازمندی و نقص و درخواست از معبود است. پاسخ کامل رو در لینک ببینید https://www.porseman.com/!15302 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ✅ چه بود؟ چرا خداوند انسان رو خلق کرده؟ که خوشش بیاد از ما آزمون و امتحان توی این دنیا بگیره که بهش قُرب پیدا کنیم؟ بعد بگه خوب تو برو جهنم تو برو بهشت که چی بشه؟! ⬇️ سلام خداوند وجودى بی‌نهایت است و همه کمالات را دارد. و آفریدن(ایجاد کردن) فیض است و خداوند فیاض است. کمال فیاضیت او اقتضا می‌کند که هرچه را لایق آفریده شدن است بیافریند. پس خداوند آفرید، چون فیاض است؛ یعنى هدف و چرایى آفرینش در فیاضیت او است. از آن‌جا که صفات ذاتى خداوند خارج از ذات او نیست، می‌توان گفت هدف از آفرینش، ذات خداوند است. خداوند انسان را موجودى آفرید که با دو گرایش درونى خوبى و بدى و با دو دعوت کننده بیرونى به خوبى(انبیا) و بدى(شیاطین)، قابلیت نیل به بالاترین مراتب کمال مخلوق و نیز انحطاط به پست‌ترین مراتب آن‌را داشته باشد. اگر انسان با وجود گرایش‌هاى حیوانى و وسوسه‌هاى شیطانى راه حق را بپیماید، برتر از ملائکه خواهد شد؛ چرا که آنان فاقد گرایش‌هاى حیوانى و وسوسه‌هاى شیطانی‏اند، و اگر راه باطل را انتخاب کرد از حیوانات پست‌تر می‌شود؛ چرا که آنان از قابلیت‌هاى معنوى انسان برخوردار نیستند. اگر خداوند از ابتدا انسان را برخوردار از همه کمال‌هایى که براى او ممکن است می‌آفرید، این براى او کمال اختیارى به شمار نمی‌آمد و خداوند پیش از او موجوداتى را که همه کمال‌هایشان را از ابتدا واجد باشند آفریده بود. پس هدف از آفرینش انسان وقتى محقق می‌شود که او قابلیت کمال را داشته باشد و با فعل اختیارى خود به آن نایل آید. کافران و گنه‌کارانى که از رسیدن به این کمال باز می‌مانند، اگرچه هدف اصلى از آفرینش انسان را - که همان خواست تشریعى خداوند است - تحصیل نکرده‌اند، ولى با هدف تکوینى آفرینش انسان مخالفت نکرده‌اند؛ چراکه خداوند می‌خواست(به خواست تکوینى) آنان بتوانند راه حق یا باطل را انتخاب کنند. اگر خداوند انتخاب راه گمراهى را براى انسان غیر ممکن می‌کرد، ایمان و اطاعت او اختیارى و ارادى نمی‌شد. https://www.islamquest.net/fa/archive/fa319 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
616.5K
⬆️ ⬇️ باسلام و عرض ادب،دخترخانمی خواستگاری دارن‌که‌چندین جلسه صحبت کردن ومشاوره رفتن،تقریبا شناختی روی اخلاق پسر پیداکردن،،، آلان از خود آقا شنیدن که قبلاً باجمع دوستان مصرف مشروب داشتن ولی نه بصورت مداوم و همیشه ،البته گفتن مال گذشته بوده والان گهگاهی قلیون میکشن ،اونم چون خانم گفتن این کارا دوست ندارم آقا گفتن که کنارمیذارن،الان واقعا مستأصل شدن،چکارکنن ،بااینکه موقعیتی خوبی هست ولی تردید دارن در آینده دوباره اینکار رانکنن،، ممنون میشم راهنمایی کنید 🌟 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
VID_20221213_100414_439_۱۳۱۲۲۰۲۲.mp3
10.06M
﷽ 👌نیازمندی به دین 🔸زندگی بهتری شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/436862999Caf799e67c2 🔸کانال زندگی بهتر👇 @zendegiibehtar
﷽ ✅ خدا قوت بهتون خسته نباشید ایا این حقیقت داره میگن طرف شانس داره و دوم اینکه میگن ادم وقتی به دنیا میاد روزی اش مشخصه یا میگن با زنی که ازدواج میکنه مشخص هست ایا چنین حرفایی هست ⬇️ سلام قبلا پاسخ دادیم را جستجو کنید در قسمت دوم سوال به این مطلب توجه کنید اصل و نیز نحوه و کیفیت انجام آن، همه و همه، جزو انسان است، اما در شکل گیری این تقدیرات و نیز تغییر آن ها، و تلاش خود انسان و نیز اطرافیان او موثر است. توضیح؛ ما مسلمانان به اصلی قایلیم به نام قضا و قدر، و این که همه امور جهان طبق قضا و قدر الهی انجام می شود. قضا و قدر دو مرحله از علم خدا هستند: در مرحله قضا، خدا به اموری علم دارد که همه آن ها قطعا انجام می پذیرند و هیچ عاملی نمی تواند در وقوعشان سدی ایجاد کند، مثلا مرگ انسان. این که انسان خواهد مرد جزو قضای الهی است و هیچ عاملی نمی تواند مانع از وقوع اصل مرگ شود. اما در مرحله قدر، خداوند مقدار و کیفیت انجام آن چه در مرحله قضا آمده است را تعیین می کند، مثلا زمان مرگ، جزو تقدیر است؛ به عنوان مثال مرگ فلان شخص در 50 سالگی در مرحله قدر است.خصوصیت مرحله قدر این است که اموری که در آن ثبت و ضبط شده، قابلیت تغییر را دارند، مثلا مرگ آن شخص ممکن است با انجام کارهایی از 50 به 70 و یا از 50 به 40 تغییر کند. این جا است که گفته می شود تقدیر انسان تغییر کرده است. در حدیثی از امام باقر آمده است: شخصی از ایشان درباره این آیه قرآن پرسید «خدا اجل و مدّتى را به عنوان عمر برای شما مقرّر داشت و اجَل حتمى نزد اوست» امام فرمود: منظور از این دو اجل، دو زمان برای مرگ است: زمان قطعی مرگ که حتمی الوقوع است، و دیگری زمان در تقدیر آمده مرگ که منوط و مشروط و قابل تغییر است. بنابر این، اصل این که انسان موجودی مختار و تلاشمند است جزو قضای الهی است، اما نحوه استفاده از آن و نتیجه ای که به آن می رسد، در تقدیر اوست. شخصی که در صدد ازدواج است می تواند با بهره گیری از تلاش و اختیار خود، اصل و کیفیت تقدیر خود را رقم بزند و یا آن را تغییر دهد http://www.porsemanequran.com/content/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
524.7K
⬆️ ⬇️ سلام وقتتون بخیر،می خواستم بپرسم فرشتگان که از اخبار آیندگان خبرنداشتند وقبل از آدم و حوا هم که انسانی نبوده چرا به خدا گفتن می خوای کسی رو به وجود بیاری که خونریزی بکنه؟باتشکر 🌟 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ✅ سلام وقت بخیر در و بدخواه دیگران چه برخوردی باید داشته باشیم؟ ⬇️ سلام اولین توصیه در برخورد با آشنایانی که حسادت خویش را بروز مى‏دهند، رعایت اصل «مدارا» است. اگر به هر دلیل مایلید و یا ضرورت ایجاب مى‏کند که به ارتباط خویش ادامه دهید، به ناچار باید که در برابر ناملایمات آن بردبارى کنید. بردبارى و مدارا یک اصل کلى است که بدون آن زندگى اجتماعى و ارتباط با دیگران مقدور نیست.آسایش دو گیتى تفسیر این دو حرف است‏ با دوستان مروّت با دشمنان مدارا از گفتار و رفتارى که باعث برافروختگى شعله حسادت مى‏شود پرهیز نمائید. به رخ کشیدن امکانات، نعمت‏ها و کمالات علمى وفضایل اخلاقى مى‏تواند شعله‏هاى حسادت را برافروزاند. برافروختگى این آتش، علاوه بر اینکه براى خود حسود مضرّ و هلاک‏کننده است، براى شخص محسود نیز ممکن است خطرات و زیان‏هایى را در بر داشته باشد لذا در روایات داریم که، التواضع نعمه لا تحسد الیه یعنی تواضع نعمتی است که کسی به آن حسادت نمی کند .بنابراین هر وقت حرف یکی از ویژگی های مثبت شما بود با تواضع آنرا کوچک جلوه دهید یا اگر امکاناتی داشتید که باعث حسادت می شود آنرا از چشم آنها دور نگه دارید. علت اصلى بروز و ظهور حسادت و بسیارى از رذایل اخلاقى، ضعف ایمان است. اگر انسان مراتبى را در خداشناسى بپیماید و نسبت به صفات علم، حکمت، قدرت، رزّاقیت، رحمت و رأفت خداوند معرفت و شناخت - هر چند نسبى - کسب کند، بطور ارادى مى‏تواند رذایل و زشتى‏هاى نفسانى و اخلاقى را در خود شناسایى و ریشه‏کن سازد. پس به طور اجمال دریافتیم که راه خلاصى از این صفت ناپسند اخلاقى، ارتقاء سطح ایمان و باور قلبى نسبت به خداوند است سایر علل «حسادت» عبارت است از: تکبر، خودخواهى، عجب و مال دوستى و مقام‏پرستى. هنگامى که خداى متعال به بنده‏اى از بندگان خود، نعمت را عطا مى‏فرماید، به طور طبیعى ممکن است‏ که او مورد حسادت دیگران قرار گیرد. این مشکل، به هر حال وجود دارد و گریزى از آن نیست. با این وجود نباید حسادت حسودان مانع رشد و ترقى و پیمودن راه‏هاى کمال و تعالى شود. مواظب باشید و سعى کنید در برخوردها، اسرار درونى خود را مخفى نمائید. گذشته از این مراقب باشید خود ناخواسته با این آفت مبتلا نشده باشید چرا که برخی از افراد به این دلیل در مورد دیگران قضاوت های منفی می کنند که خود نیز به آن مبتلا هستند این افراد از پیمودن راه کمال بازمی مانند غافل از اینکه شخص حسود، در اغلب موارد، جز به خویش آسیب نمى‏رساند قرآن کریم راه برخورد با این گونه افراد را صبوری در برابر رفتار زشت ایشان می داند و بر نرم خویی و اخلاق نیک تاکید بسیار می کند.(نحل / 125) از این رو توصیه می کنیم در این گونه مواقع با صبوری و نرم خویی و برخورد خوب سعی کنید ایشان را به راه راست هدایت کنید. گاه بی توجهی در مقابل جاهلان بهترین راهکار برای تذکر اشتباه ایشان است. قرآن می فرماید: َ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاما؛(فرقان / 63) سلامى که نشانه بى اعتنایى توأم با بزرگوارى است، نه ناشى از ضعف، سلامى که دلیل عدم مقابله به مثل در برابر جاهلان و سبک مغزان است، سلام وداع گفتن با سخنان بى رویه آنها است، نه سلام تحیت که نشانه محبت و پیوند دوستى است، خلاصه سلامى که نشانه حلم و بردبارى و بزرگوارى است. تحمل بدرفتاری جاهلان، نیاز به صبر و بردباری دارد. اما اگر انسان رضایت خدا را در نظر داشته باشد و انگیزه الهی را در کار خود قرار دهد، همه چیز را برای خدا تحمل می کند. نه تنها برای او سخت نخواهد بود، بلکه گاهی از آن لذت می برد. در زمان واکنش به رفتار غلط دیگران برای این که تذکراتتان موثر واقع شود از تکنیک های رفتاری استفاده کنید. بدین منظور لازم است سعه صدرتان را بالا ببرید. فراموش نکنید هرگز نمی توان با خشم و خشونت دیگران را مورد نقد قرار داد. مواظب باشید تا لطمه ای به شخصیت افراد وارد نشود. استفاده از جملاتی مانند "این عمل در شأن شما نیست" و "شأن شما بالاتر از این ها است" بسیار مؤثر است. بارها شده که در مواجهه با تیغ زبان در دو راهی انتخاب ایستاده ایم؛ آیا باید جواب تیغ را با تیغ داد یا آرام بود و تیغ زبان را با لطافت سکوت مدارا کرد. چون این اشخاص رفتارهای عادتی دارند باید طرز فکر آنها را عوض کرد. بخشی از زخم زبان ها تبدیل به رفتارهای عادتی می شوند. به این افراد از طریق طرح های درمانی باید کمک کرد و آموزش داد که بخشی از رفتارهایشان غلط است و باید آن را اصلاح کنند. وقتی این افراد نیش زبان نمی زنند ابتدا خود را از درد و رنج های درونی رها می کنند، بنابراین فرد باید متقاعد شود در رفتار خود تغییر ایجاد کند. ضمنا این کلیپ دو دقیقه ای را ببینید روش برخورد با ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
775.4K
⬆️ ⬇️ سلام ببخشید این که میگن برای هرکسی یه روزی خدا قرار داده یعنی چی مثلا تو قرعه کشی ماشین چندماه که برای همه ثبت نامی هااحتمال برنده شدن زیاد بود ما ثبت نام نمیکردیم چند ماهی رو الان که احتمال برنده شدن طرح مادران کمه مادرم میگن شما روزیتون نبوده شایدبا اون ماشین تصادف میکردین همیشه خداروشکر کن حتما مصلحتی بوده سوالم اینه یعنی چی روزیم نبوده وقتی خودم ثبت نام نمیکردم یا کلا برای چیزای دیگه اینکه میگن همش آرزو چیزی نکن که به اون آرزو نمیرسی یا برسی یه اتفاقی میفته که خوش نباشی مثل افرادی که پولدارن ولی آرامش ندارن یعنی چی این حرفا درسته که خدا برای هرکسی یه روزی قرار داده وهرچی مصلحت خداست 🌟 ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼
﷽ ✅ خدا قوت بهتون خسته نباشید ایا این حقیقت داره میگن طرف شانس داره و دوم اینکه میگن ادم وقتی به دنیا میاد روزی اش مشخصه یا میگن با زنی که ازدواج میکنه مشخص هست ایا چنین حرفایی هست ⬇️ سلام قبلا پاسخ دادیم را جستجو کنید در قسمت دوم سوال به این مطلب توجه کنید اصل و نیز نحوه و کیفیت انجام آن، همه و همه، جزو انسان است، اما در شکل گیری این تقدیرات و نیز تغییر آن ها، و تلاش خود انسان و نیز اطرافیان او موثر است. توضیح؛ ما مسلمانان به اصلی قایلیم به نام قضا و قدر، و این که همه امور جهان طبق قضا و قدر الهی انجام می شود. قضا و قدر دو مرحله از علم خدا هستند: در مرحله قضا، خدا به اموری علم دارد که همه آن ها قطعا انجام می پذیرند و هیچ عاملی نمی تواند در وقوعشان سدی ایجاد کند، مثلا مرگ انسان. این که انسان خواهد مرد جزو قضای الهی است و هیچ عاملی نمی تواند مانع از وقوع اصل مرگ شود. اما در مرحله قدر، خداوند مقدار و کیفیت انجام آن چه در مرحله قضا آمده است را تعیین می کند، مثلا زمان مرگ، جزو تقدیر است؛ به عنوان مثال مرگ فلان شخص در 50 سالگی در مرحله قدر است.خصوصیت مرحله قدر این است که اموری که در آن ثبت و ضبط شده، قابلیت تغییر را دارند، مثلا مرگ آن شخص ممکن است با انجام کارهایی از 50 به 70 و یا از 50 به 40 تغییر کند. این جا است که گفته می شود تقدیر انسان تغییر کرده است. در حدیثی از امام باقر آمده است: شخصی از ایشان درباره این آیه قرآن پرسید «خدا اجل و مدّتى را به عنوان عمر برای شما مقرّر داشت و اجَل حتمى نزد اوست» امام فرمود: منظور از این دو اجل، دو زمان برای مرگ است: زمان قطعی مرگ که حتمی الوقوع است، و دیگری زمان در تقدیر آمده مرگ که منوط و مشروط و قابل تغییر است. بنابر این، اصل این که انسان موجودی مختار و تلاشمند است جزو قضای الهی است، اما نحوه استفاده از آن و نتیجه ای که به آن می رسد، در تقدیر اوست. شخصی که در صدد ازدواج است می تواند با بهره گیری از تلاش و اختیار خود، اصل و کیفیت تقدیر خود را رقم بزند و یا آن را تغییر دهد http://www.porsemanequran.com/content/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA ╭═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╮  @zendegiibehtar ╰═━⊰🍃🌺🌺🍃⊱━═╯ 👈کانال زندگی بهتر، با نشر مطالب در این کار خیر، با ما شریک باشید 🌼