#نکته مهم
#نظر مشاور کانال
چه چیزی یک زن را در ازدواج خوشحال می کند؟
✅تحقیقات نشان می دهد زنان زمانی که شریک زندگیشان به چیزهای کوچک در مورد آنها توجه می کنند، خوشحال می شوند. یکی از خواسته های دختر از همسر آینده این است که توجه خوبی به نیازهای کوچک و چیزهای کوچکی که باعث خوشحالی او می شود، داشته باشد. این کار باعث می شود که شما یک زن موفق در زندگی مشترک خود را پرورش دهید و عمیقا عشق و علاقه او را احساس کنید.
کانال زندگی شاد🍃💞
https://eitaa.com/joinchat/952566090Ce0fda96f85
May 11
# یادگیری
#به دست آوردن
#آرزو کردن
کانال زندگی شاد🍃💞
https://eitaa.com/joinchat/952566090Ce0fda96f85
#خود مسیر!!!!!
کانال زندگی شاد🍃💞
https://eitaa.com/joinchat/952566090Ce0fda96f85
راز داشتن #رابطه خوب با مرد، احترام و دوست داشتن اوست
یکی از مهمترین انتظاراتی که مردان از زنان دارند این است که مرد در خانه احساس کند مورد احترام و قدردانی است و همه او را دوست دارند. سعی کنید خوبی ها و تلاش هایی را که شوهرتان برای زندگی مشترک انجام داده است را فراموش نکنید و از او برای اینکه حامی خوبی برای خانواده است، تشکر و قدردانی کنید. انرژی مثبت دادن به مرد و قدردانی از او نه تنها به او احساس امنیت و حمایت را می دهد بلکه او را تشویق می کند تا تلاش و سعی خود را برای خوشحالی و رضایت خانواده اش بیشتر کند.
کانال زندگی شاد🍃💞
https://eitaa.com/joinchat/952566090Ce0fda96f85
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولد رهبر عزیزمون مبارك❤️✨
#حضرتعشق
#جلسه پنجم
#سبک زندگی اسلامی همسران
#قسمت اول
احساس مسئولیّت اعضای خانواده
از مهمترین سبک زندگی خانوادگی از منظر قرآن و سنّت، احساس مسئولیّت اعضای خانواده نسبت به یکدیگر است که یکی از مهمترین وظایف و مسئولیّتهای یک فرد مسلمان، مراقبت و مواظبت بر ایمان یکایک اعضای خانواده است: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیْهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ: اى کسانى که ایمان آوردهاید! خود و خانوادَ خویش را از آتشى که هیزم آن انسانها و سنگهاست، نگه دارید؛ آتشى که فرشتگانى بر آن گمارده شده که خشن و سختگیرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمىکنند و آنچه را فرمان داده شدهاند، (به طور کامل) اجرا مىنمایند» (التّحریم/ 6).
این آیه براى انسان مؤمن خطوط مسئولیّت او را ترسیم مىکند تا او را از چارچوب فردیّت خارج کند و به سوى خواستههاى انسانى و دینى گسترده سوق دهد، یعنى به آنجا که اندیشیدن براى رهایى و رستگارى دیگران همچون جزئى از مسئولیّت او در زندگى بهشمار مىرود. به همین جهت است که امامان راهنما در تفسیر خود دربارة این آیة کریمه تأکید کردهاند. سلیمان بن خالد میگوید: «به امام صادق، علیهالسّلام، گفتم که مرا اهل بیتى است که حرف مرا مىشنوند. آیا آنان را به این امر بخوانم؟ فرمود: آرى، خداى عزّ و جلّ در کتاب خود فرموده است: (الآیه)» (عروسی حویزی، 1415ق.، ج 5: 372). از ابوبصیر نیز روایت است که گفت: «از ابو عبداللّه، علیهالسّلام، در خصوص این آیه پرسش کردم که خودم را مىتوانم نگاهدارم و حفظ کنم، امّا اهل خانهام را چگونه حفظ کنم؟ فرمود: آنان را به چیزهایى فرمان ده که خدا آنان را به آن فرمان داده است و از چیزهایى بازشان دار که خدا آنها را نهى فرموده است. پس اگر فرمان تو را ببرند، آنان را حفظ کردهاى و اگر نافرمانیت کنند، آنچه را که بر عهدة تو بوده است، به انجام رسانیدهاى»(همان). این روایت در این باره تأکید مىکند که خواندن به سوى خدا مسئولیّتى واجب بر مؤمن در محیطهاى خانواده (همسر و فرزندان) است و بر او واجب است که همچون فرستادهاى از پروردگارش در آنجا باشد و آنان را به حق بخواند و از باطل نهى کند و این که دعوت را قبول نکنند، مسئولیّت را ساقط نمىکند، چنانکه از امام صادق، علیهالسّلام، در این باره پرسیدند که: چگونه آنان را نگاه دارند؟ فرمودند: فرمانشان دهید و نهیشان کنید. گفتند: ما امر و نهى مىکنیم، ولى آنان نمىپذیرند؟ فرمود: چون امر و نهى کنید، آنچه را که بر عهدة شما بوده است، انجام دادهاید» (همان).
آنچه از این آیه استفاده میشود، تنها تأمین هزینة زندگی، تهیّة مسکن، تغذیه و... وظیفة پدر و سرپرست نیست، بلکه مهمتر از آنها، تغذیة روح و جان اعضای خانواده است. نگهداری خانواده به تعلیم و تربیت و امر به معروف و نهی از منکر و فراهم نمودن محیطی پاک و خالی از هر گونه آلودگی در فضای خانه و خانواده است (ر.ک؛ مکارم شیرازی، 1377، ج 24: 288).
در آیة دیگری نیز مسئولیّت نسبت به نماز اعضای خانواده مورد تأکید قرار گرفته است، آنجا که میفرماید: «وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا...: خانوادة خود را به نماز فرمان ده و بر انجام آن شکیبا باش...» (طه/ 132).
از این آیه بر مىآید که نماز تنها یک عبادت فردى نیست که شخص آن را در برابر پروردگارش به جا مىآورد، بلکه نماز علاوه بر عبادت، یک کار اجتماعى هم هست. این معنى از دو کلمة «فرمان ده» و «پاى بیفشر» دانسته مىشود. کلمة نخستین دلالت بر ضرورت التزام جامعه به این عبادت دارد، در حالى که کلمة دوم حکایت از آن دارد که نماز یک عمل ساده نیست و همراه با مشقّتها و رنجهاست. پس باید در استمرار آن صبر و پافشارى به خرج داد.
اخبار بسیارى از حضرت امام باقر، علیهالسّلام، از پدر بزرگوارشان، زینالعابدین، علیهالسّلام، و از حضرت امام رضا، علیهالسّلام، رسیده که مفاد آن اینکه حضرت رسالت (ص) پس از نزول این آیة شریفه همه روزه وقت سحر و صبح و شام میآمد، درب خانة على و فاطمه و حسن و حسین (ع) سلام میکردند و میفرمودند: «الصَّلاَة رَحِمَکُمُ اللَّهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» (عروسی حویزی، 1415ق.، ج3: 408).
کانال زندگی شاد🍃💞
https://eitaa.com/joinchat/952566090Ce0fda96f85
#جلسه پنجم
#سبک زندگی اسلامی همسران
#قسمت دوم
پیامبر (ص) والدینی که کودکان خود را به اعمال خوب و عبادت تشویق نمیکنند، شدیداً سرزنش میکنند. روزی پیامبر (ص) به بعضی از کودکان نگاه میکردند. رفتار آنها حکایت از عدم آشنایی به آداب و احکام دینی بود. به همین دلیل، برای توجّه دادن اولیای کودکان فرمود: «وای بر فرزندان آخر الزّمان از دست پدرانشان». یکی از اصحاب گفت: ای رسول خدا! از دست پدران مشرکشان؟ پیامبر فرمود: «نه، از دست پدران مؤمنشان که هیچ چیز از فرایض و احکام الهی را به آنها نمیآموزند و حتّی ممکن است کودکان، خودشان یاد بگیرند، ولی والدین مانع آنها شوند! این والدین به اندک کارهای دنیوی از ناحیة کودکان راضی میشوند و هیچ توجّهی به اخلاق و معنویّت آنها نمیکنند. من از اینها بیزارم و آنها از من بیزار» (نوری، 1408ق.، ج 15: 164؛ ح 17871).
والدین موظّف هستند که کودکان خود را به فرایض و انجام دادن اعمال دینی تشویق کنند. رسول خدا(ص) میفرماید: «ما از کودکانمان میخواهیم که نماز بخوانند، وقتی که به پنج سالگی رسیدند. شما وقتی کودکانتان به هفت سالگی رسیدند، از آنها بخواهید که نماز بخوانند. ما به فرزندانمان دستور میدهیم که از هفت سالگی تا هر وقت از روز که طاقت میآورند، روزه بگیرند؛ گاهی تا نصف روز میشود، گاهی بیشتر یا کمتر. پس وقتی که تشنگی و گرسنگی بر آنها فشار میآورد، میخورند تا بر روزه گرفتن عادت کنند و طاقت بیاورند، امّا شما کودکان خود را از نُه سالگی به روزه گرفتن وادار کنید تا هر وقت که میتوانند، روزه باشند و اگر تشنگی به آنها فشار آورد، افطار کنند» (کُلینی، 1365، ج3: ح 5432).
پیامبر (ص) تلقینات دینی را از همان اوائل کودکی و شیرخوارگی در خانة زهرا (س) به مرحلة اجرا درآورد. هنگامی که امام حسن (ع) به دنیا آمد و او را خدمت رسول اکرم (ص) بردند، وی را بوسیدند و در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه گفت و دربارة امام حسین (ع) نیز چنین کردند.
کانال زندگی شاد🍃💞
https://eitaa.com/joinchat/952566090Ce0fda96f85