هر شب یک پیام شبانگاهی
https://eitaa.com/joinchat/4155834555C21d78843f4
ببینید و بعد عضو شوید
@PeyameShabangahi
https://eitaa.com/PeyameShabangahi
ارتباط با ادمین؛
@valayat
❓ مراحل سه گانه قیامت کدامند؟
✍ مراحل سه گانه در قیامت دارای ایستگاه های بسیار و گردنه های سختی می باشند که پیمودن هر کدام تا هزار سال طول می کشد. چنان که در قرآن مجید می خوانیم:
☀️ « ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِّمَّا تَعُدُّونَ؛ سجده/۵
سپس در روزی که مقدار آن هزار سال از سال هایی است که شما می شمرید؛ به سوی او بالا می رود».
✅ با استفاده از آیات قرآن مجید، روز قیامت را در سه مرحله کلی می توان ترسیم کرد:
۱- مرحله اول برانگیخته شدن همگانی است.
☀️ وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَجَمَعْنَاهُمْ جَمْعًا. «در صور دمیده می شود و ما همه آنها را گرد می آوریم» کهف/۹۹.
۲- مرحله دوم حرکت به سوی ایستگاه های حسابرسی و سؤال است.
☀️ « وَجَاءتْ كُلُّ نَفْسٍ مَّعَهَا سَائِقٌ وَشَهِیدٌ؛ ق/۲۱.
هر انسانی وارد محشر می گردد در حالی که همراه او حرکت دهنده و گواهی دهنده ای است».
۳- مرحله سوم حرکت به سوی جایگاه کیفر و پاداش است.
☀️ « وَسِیقَ الَّذِینَ كَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ زُمَرًا؛ زمر/۷۱ و کسانی که کافر شدند؛ گروه گروه به سوی جهنم رانده می شوند».
✅ و درباره پرهیزکاران و مؤمنان وارسته می خوانیم:
☀️ « وَسِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا؛ زمر/۷۳.
و کسانی که تقوای الهی پیشه کردند، گروه گروه به سوی بهشت برده می شوند».
با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند.
تالار مشارکت جمعی کاربران
https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b
ارتباط با ادمین
@valayat
لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
💠 ایمن یافتگان روز قیامت
🌷 امام کاظم علیه السلام
إنَّ لِِلّهِ عِباداً فِي الأرضِ يَسعَونَ في حَوائجِ النّاسِ هُمُ الآمِنونَ يَومَ القِيامَةِ؛
خداوند در زمين بندگاني دارد كه براي برآوردن نيازهاي مردم مي كوشند؛ اينان ايمني يافتگان روز قيامت هستند.
📚 الكافي، ج ۲، ص ۱۹۷.
با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند.
تالار مشارکت جمعی کاربران
https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b
ارتباط با ادمین
@valayat
لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند.
تالار مشارکت جمعی کاربران
https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b
ارتباط با ادمین
@valayat
لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
12.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈وقایع_پس_ازمرگ، از زبان مرده ای که قبل از این که اعضاشو پیوند بزنن زنده شد.
🌱کلیپی که از شبکه ۳ سیما پخش شدواحتمالا اين کليپ راهم قبلا ديدين و ديدن چندين باره نيز تلنگر است
با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند.
تالار مشارکت جمعی کاربران
https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b
ارتباط با ادمین
@valayat
لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند.
تالار مشارکت جمعی کاربران
https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b
ارتباط با ادمین
@valayat
لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
قسمت اول تا نوزدهم سه دقیقه در قیامت
هم اکنون در کانال داستان های تربیتی
https://eitaa.com/joinchat/301006916Cad88331e14
عذابها هم میتواند روحی باشد و هم جسمی، همان گونه كه در دنیا بعضی از سختیها و عذابها روحی و برخی دیگر جسمی و بدنیاند
شرح
ابتدا باید بدانید كه منظور از قبر در تعابیر دینی همان عالم برزخ است و مراد از عذاب قبر هم فشارهای اولیه است كه بر فرد در هنگام ورود به آن عالم وارد می آید نه فشار و عذابی كه در نزد عوام گمان می شود بر جسم فرد در مقبره و یا گور او وارد می شود .
روح انسان پس از فرا رسیدن مرگ و پایان زندگی دنیا وارد عالم برزخ میشود، در آن جا در جسم لطیفی قرار میگیرد كه از بسیاری از عوارض جسم مادی بركنار است، ولی از آن نظر كه شبیه جسم مادی عنصری دنیایی است، به آن بدن مثالی یا قالب مثالی گویند كه نه كاملاً مجرد است و نه مادی محض، بلكه دارای یك نوع تجرد برزخی است.(1)
عذابها هم میتواند روحی باشد و هم جسمی، همان گونه كه در دنیا بعضی از سختیها و عذابها روحی و برخی دیگر جسمی و بدنیاند اما در هر حال احساس درد و عذاب جسمی (خواه مادی، یا مثالی و یا اخروی ) با وجود روح و همراه بودن با روح، معنا دارد. اگر جسمی خواه مادی، یا مثالی، روح با آن نباشد، احساس درد و عذاب نمیكند. اما این كه بدن انسان در آخرت چگونه است، آیا عیناً بدن دنیایی است و هم چنین عذاب آن به چه گونه است، محل اختلاف است.
از آیات استفاده میشود كه انسان در آخرت، معاد جسمانی و لذت و عذاب جسمی دارد.
از جمله : برای ما مثالی زد و آفرینش خود را فراموش كرد و گفت : چه كسی استخوانها را زنده میكند، در حالی كه پوسیده، بگو: همان كسی آن را زنده میكند كه نخستین بار آفرید و او به هر مخلوقی آگاه است.
@ZendegiPasAzZendegiii
بازگشت روح به دنیا پس از مرگ
از آیات قرآن و روایات وارد شده از ائمه معصومین استفاده می شود که ارواح می توانند پس از مرگ به عالم دنیا رجوع کرده و از احوال خویشان خود و... آگاه شوند و نقش فرشتگان الهی، هم به عنوان واسطه ی در این کار، نه تنها نفی نشده است، بلکه به آن تصریح شده است.
در روایات آمده است:
1. «به درستی که مؤمن خانواده خویش را زیارت می کند؛ پس آن چه را دوست دارد، می بیند و آن چه را ناخوشایند دارد، از او پوشیده می شود.»
2. «خداوند فرشته ای را با او روانه می کند تا چیزهایی را به او نشان دهد که شاد شود.»
برای روشن شدن پاسخ توجه به چند نکته ضروری است:
1. انسان دارای دو بعد روح و جسم است و جای هیچ گونه انکاری نیست که حقیقتی به نام روح در انسان ها وجود دارد. روح انسان، جوهری است مجرد که زنده و توانا و دانا و مختار است که از آن به نفس ناطقه یا روان هم تعبیر می شود.[1] تعلق روح به بدن تعلق تدبیری است، یعنی؛ روح در اصل دارای حیات است و تا به بدن متعلق است، بدن نیز از وی کسب حیات می کند و هنگامی که از بدن مفارقت نمود بدن خواص حیات خود را از دست می دهد و تدریجا متلاشی می شود گرچه روح همچنان به حیات خود ادامه می دهد.[2]
2. پژوهش های عقلانی در باب زندگی پس از مرگ، می تواند به اثبات مطالب کلی مثل بقاء روح و یا ضرورت معاد بپردازد، اما جزئیات مسائل پس از مرگ را باید از طریق وحی و بیانات ائمه علیهم السلام دریافت نمود.
3. از آیات و روایات در این زمینه استفاده می شود که روح انسان ها پس از مرگ می توانند از مسائل دنیا آگاهی پیدا کنند.
برای نمونه به چند روایت در این زمینه توجه کنید:
1. اسحق بن عمار از امام کاظم(ع) پرسید: آیا مؤمن خانواده خویش را زیارت می کند؟ امام(ع) فرمود: آری، گفتم: چقدر؟ فرمود: بر حسب فضایلشان؛ برخی از آنان هر روز و برخی هر سه روز. اسحق بن عمار می گوید: در اثنای کلام حضرت دریافتم که می فرمود: کمترین آنان هر جمعه(خانواده خود را زیارت می کنند)؛ پس گفتم: در چه ساعتی؟ فرمود: هنگام زوال خورشید یا مثل آن، پس خداوند فرشته ای را با او روانه می کند تا چیزهایی را به او نشان دهد که شاد شود و از وی چیزهایی را بپوشاند که او را غمگین سازد.[3]
2- امام صادق(ع) می فرماید: به درستی که مؤمن خانواده خویش را زیارت می کند؛ پس آن چه را دوست دارد، می بیند و آن چه را ناخوشایند دارد، از او پوشیده می شود و به درستی که کافر خانواده خویش را زیارت می کند؛ پس می بیند آن چه ناخوشایند اوست و از او پوشیده می شود، آن چه را دوست دارد. امام(ع) می فرماید: پاره ای از ایشان هر جمعه زیارت می کنند و پاره ای بر حسب عمل خود زیارت می کنند.[4]
4. از آن جا که فرشتگان الهی در سلسله ی علل طولیه قرار دارند و از جمله ی اسباب الهی هستند، هیچ استبعادی ندارد که ارواح بتوانند به امر خداوند به عالم دنیا رجوع کرده و از احوال خویشان خود و...با خبر شوند و در این امر فرشتگان، نقش واسطه ای داشته باشند، چنان که در روایت نیز بدان اشاره شده بود.
ضمن این که نباید از مسئله رجعت غافل شد. مسئله رجعت و برانگیخته شدن بهترین آدم ها و بدترین آدم ها، مربوط به زمان قیام و ظهور حضرت مهدی(عج) است. رجعت یکی از اعتقادات ما شیعیان است که در زمان ظهور حضرت مهدی، گروهی از بهترین مومنین و گروهی از بدترین اشقیاء، که از دنیا رفته اند و در عالم برزخ هستند، به فرمان الهی دوباره زنده می شوند،[5] حضرت مهدی و برنامه های آن حضرت را می بینند. همینطور باید دانست که ظهور امام عصر در واقع مرتبه ای از مراتب قیامت است که با حصول آن، گویی مرتبه ای از قیامت قیام کرده است و در نتیجه زنده شدن مردگان امری بعید نیست.[6]
ضمن این که در قرآن کریم، در سوره بقره، آیات 259 و 260، امکان زنده شدن مردگان و برگشت روح به جسم را بیان کرده است.
اما بازگشتن به این دنیا پس از مرگ حقیقی و حلول روح انسان در جسم و کالبد موجودی دیگر، همان نظریه تناسخ می باشد که از نظر تمامی علما و دانشمندان دینی امری باطل و محال است.
[1] آنجا که سخن از ارتباط روح با جسم است و تاثیر متقابل این دو در یکدیگر، نام "روان" را بر آن میگذاریم و آنجا که پدیدههای روحی جدای از جسم مورد بحث قرار میگیرند نام روح را به کار میبریم.
[2] نک: ترجمه المیزان، ج 19، ص344.
[3] مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 6، ص 268.
[4] کلینی، کافی، ج 3، ص 230.
[5] مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 53، ص 39، حدیث 1؛ میزان الحکمه، با ترجمه فارسی، ج 4، ص 1983، حدیث 6943
[6] برای مطالعه در زمینه رجعت به کتاب های زیر مراجعه کنید: میزان الحکمه، باب رجعت، ج 4، ص 1980- 1985؛ رجعت، چاپ انتشارات جامعه مدرسین.
@ZendegiPasAzZendegiii
20.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #تجربه_نزدیک_به_مرگ
✍ روایت شنیدنی از تاثیر و وزن نگاه غصبناک در محاسبه ی اعمال
🔸 کانال #زندگی_بعد_از_مرگ
از مطالب برزخ و قیامت و آخرت و تجربه های پس از مرگ در کانال زندگی بعد از مرگ
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
استفاده می شود
آیدی ادمین
@valayat
ارسال لینک گروه:
https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b
« یامَن اِسمُهُ دَواء وَ ذِکرُهُ شَفاء »
https://eitaa.com/joinchat/547160335C072bff7e21
اگه خدای نکرده کسی مریض شد یا مریض داشت اینجا بیاد ذکر امن یجیب قرائت کنیم
« یامَن اِسمُهُ دَواء وَ ذِکرُهُ شَفاء »
https://eitaa.com/joinchat/547160335C072bff7e21