.
🔶️ سه روايت در شأن نزول (انما وليّكم الله و رسوله ...) از كتاب تفسير عيّاشی
در تفسير عياشى به اسناد خود از حسن بن زيد از پدرش زيد بن حسن از جدش روايت مى كند كه گفت : شنيدم از عمار ياسر كه مى گفت : در هنگام ركوع نماز مستحبى ، سائلى برابر على بن ابى طالب ايستاد، حضرت انگشتر خود را بيرون كرده وى داد، آنگاه نزد پيغمبر آمد و داستان خود را گفت ، چيزى نگذشت كه اين آيه نازل شد (انما وليكم الله و رسوله ...)
. رسول الله (صلى الله عليه و آله ) آيه را بر ما تلاوت نمود و سپس فرمود: هر كه من مولاى اويم على مولاى اوست ، بارالها دوست بدار هر كه على را بدارد و دشمن بدار هر كه على را دشمن بدارد.
و در تفسير عياشى از مفضل بن صالح از بعضى از اصحابش از امام محمد باقر و يا امام جعفر صادق (عليه السلام ) نقل مى كند كه فرمود: وقتى آيه ((انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا) نازل شد رسول خدا را گران آمد و ترسيد كه قريش تكذيبش كنند لذا اين آيه نازل شد:(يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك ...) پس در روز غدير خم قضيه را عملى نمود.
باز در تفسير عياشى از ابى جميله از بعضى از اصحابش از امام محمد باقر يا امام صادق (عليه السلام ) نقل مى كند كه فرمود: رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) فرمود: خداوند به من وحى فرستاد به اينكه چهار نفر را دوست بدارم : على ، اباذر، سلمان و مقداد، راوى مى گويد: عرض كردم در بين آنهمه جز اين چهار نفر كسى معرفت به ولايت نداشت ؟ فرمود بلكه سه نفر عرض كردم اين همه آيات مانند (انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا و مانند اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولى الامر منكم ) نازل شد آيا كسى جز اين چند نفر پرسيد كه اين آيات در باره كيست ؟! فرمود: كسى نبود بپرسد اصل اين آيات از كجا است تا چه رسد به اينكه بپرسد در شاءن كيست .
و در غايه المرام از صدوق (رحمه الله عليه ) نقل مى كند كه وى به اسناد خود از ابى سعيد وراق از پدرش از جعفر بن محمد (عليهماالسلام ) از پدرش و از جدش (عليه السلام ) نقل مى كند داستان قسم دادن على (عليه السلام ) ابى بكر را، وقتى كه به خلافت نشسته بود و در ضمن فضايل خود را براى ابى بكر ذكر مى نمود و به كلماتى كه رسول الله (صلى الله عليه و آله ) در حقش فرموده بود استدلال مى كرد تا اينكه فرمود: اى ابابكر تو را به خدا سوگند آيا ولايتى كه قرين ولايت خدا و رسول است در آيه زكات ولايت خدا و رسول است در آيه زكات ولايت من است يا ولايت تو؟ گفت بلكه ولايت تو است .
شيخ در كتاب ولايت مجالس به اسناد خود از ابى ذر (رضوان الله عليه ) نقل مى كند حديث قسم دادن على ( عليه السلام ) عثمان و زبير و عبد الرحمن بن عوف و سعد بن ابى وقاص را در روز شورى ، و داستان احتجاج آن حضرت را با نامبردگان و استدلال او را به نصوصى كه رسول الله (صلى الله عليه و آله ) درباره جانشينى او فرموده و تصديق همه نامبردگان فرمايشات او را، از جمله آن احتجاجات يكى همين آيه مورد بحث ما است ، كه امام قسمشاءن مى دهد و مى فرمايد آيا كسى در بين شما مسلمين غير من هست كه در حال ركوع زكات داده و آيه قرآن در حقش نازل شده باشد؟! همگى عرض كردند نه .
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
🔶️ روايت ابوذر غفارى
و از تفسير ثعلبى نقل شده كه مى گفته است . ابوالحسن محمد بن قاسم فقيه مرا خبر داد از عبد الله بن احمد شعرانى از ابو على احمد بن على بن رزين از مظفر بن حسن انصارى از سرى بن على وراق از يحيى بن عبد الحميد جمانى از قيس بن ربيع از اعمش از عبايه بن ربعى كه گفت روزى عبدالله عباس كنار زمزم نشسته و براى مردم حديث مى كرد و مرتب مى گفت (قال رسول الله ص ) ، (قال رسول الله ص ) تا اينكه مرد عمامه بسرى كه با عمامه اش صورتش را پوشانيده بود نزديك آمد و هر دفعه كه ابن عباس مى گفت (قال رسول الله ) و حديثش را مى خواند او نيز مى گفت (قال رسول الله ص ) و حديثى مى خواند، ابن عباس پرسيد تو را به خدا سوگند بگو ببينم كيستى ؟
ابن ربعى مى گويد ديدم عمامه را از صورت خود كنار زد و گفت اى مردم هر كس مرا مى شناسد كه هيچ و هر كس مرا نمى شناسد بداند كه من جندب بن جناده بدرى ابوذر غفاريم ، با اين دو گوش خود از رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) شنيدم و اگر دروغ بگويم خداوند آن دو را كر كند و با اين دو چشمم ديدم و اگر دروغ بگويم هر دو را كور كند.
شنيدم كه فرمود: (على قائد البرره و قاتل الكفره ، منصور من نصره ، مخذول من خذله - على پيشوا و زمامدار نيكان است ، على كشنده كافران است ، على كسى است كه ياورش را خداوند نصرت مى دهد و دشمنش را خدا خذلان مى دهد)
هان اى مردم بدانيد كه روزى از روزها با رسول الله (صلى الله عليه و آله ) نماز ظهر مى خواندم سائلى در مسجد از مردم چيزى سوال كرد و كسى به وى چيزى نداد، سائل دست خود را به آسمان بلند كرد و گفت : خدايا تو شاهد باش كه من در مسجد رسول تو سوال كردم و كسى به من چيزى نداد، در همين حالى كه او شكوه مى كرد على (عليه السلام ) در ركوع بود با انگشت كوچك دست راست خود اشاره به سائل كرد، سائل نزديك رفته و انگشتر را از انگشت آن جناب بيرون كرد.
اين را هم بگويم كه على (عليه السلام ) همواره انگشتر را در آن انگشت مى كرد.
بارى رسول الله (صلى الله عليه و آله ) ناظر تمامى اين جريانات بود و لذا وقتى نمازش تمام شد سر بسوى آسمان بلند نمود و عرض كرد: بار الها موسى از تو خواست تا شرح صدرش دهى و كارهايش را آسان سازى ، و گره از زبانش بگشايى تا مردم گفتارش را بفهمند، و نيز در خواست كرد هارون را كه برادرش بود وزير و ياورش قرار دهى و با وى پشتش را محكم نموده و او را در كارها و ماموريت هايش شريك سازى ، و تو در قرآن ناطقت پاسـخش را چنين داده اى : بزودى بوسيله برادرت تو را در كار نبوت كمك مى دهيم و براى شما نسبت به آيات خود در كار نبوت كمك سلطنتى قرار مى دهيم تا به شما دست نيابند.
بار الها من محمد، نبى وصفى توام ، بار الها مرا هم شرح صدرى ارزانى بدار و كار مرا نيز آسان بساز، و از اهل بيتم على را وزيرم قرار بده و به اين وسيله پشتم را محكم كن .
آنگاه ابوذر گفت : رسول الله هنوز دعايش در زبان بود كه جبرئيل از ناحيه خداى جليل به حضورش آمد و عرض كرد: اى محمد بخوان .
پرسيد چه بخوانم ؟
ابوذر مى گويد جبرئيل گفت اين آيه را بخوان : (انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوه و يوتون الزكوه و هم راكعون ).
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بررسی شان نزول آیه ۵۵ سوره مائده در کتب شیعه و سنی
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ شبهات مطرح شده :
۱ - چرا در نماز به سائل توجه شده؟ این عمل خلاف حضور قلب است!
۲ - امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام فقير بوده و این عمل از ایشان نبوده!
۳ - اگر علی علیهالسلام مد نظر آیه بود چرا مستقیم نام ایشان برده نشد؟!
۴ - الذين در آیه جمع هست و امیرالمؤمنین فرد!
۵ - نیت نماز با نیت زکات قابل جمع نيست!
۶ - رکوع به معنای اوج ذلت است نه عمل رکوع!
📚 منابع پاسخ 👇👇
پندارها و پاسخها
پاسخ به آنچه وهابيون در بقيع ميگويند؛ص۱۱۴
آیات 55 تا 67 مائده - تفسیر المیزان
https://quran.anhar.ir/tafsirfull-8763.htm
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
✅ پاسخ به شبهات
🔶️ شبهه ۱ :
چرا در نماز به سائل توجه شده؟ این عمل خلاف حضور قلب است!
🔶️ پاسخ :
۱ - قرآن کریم پرداخت زکات در رکوع را مورد ستایش قرار داده است.
این ایراد و خرده گیرى که چرا در نماز به سائل توجه شده است در واقع ایراد بر قرآن مجید است!
چرا که خداوند در آیه 55 سوره مائده که به آیه «ولایت» مشهور است ، دادن زکات را در حال رکوع مورد تکریم و تمجید قرار داده است و اگر این عمل نشانه غفلت و بى خبرى از ذکر خدا بود نباید به عنوان یک صفت والا و با ارزش فوق العاده، روى آن تکیه شود.
۲ - مواردی شبیه این کار که عبادت به شمار میرود توسط پیامبر صلاللهوعلیهوالهوسلم نیز در ضمن نماز صورت گرفته است ولی این بهانه جویان چون در پی انکار فضایل پیامبر نیستند آن را منافی حضور قلب ندانسته اند!
به عنوان مثال در مسند احمد از ابو هريره نقل شده است: ما با پيغمبر نماز عشاء مي خوانديم و وقتي كه پيغمبر به سجده مي رفت، امام حسن و امام حسين كه كوچك بودند بر پشت پيغمبر سوار مي شدند: وقتي پيغمبر میخواست بلند شود، با اين دو دست مباركش حسن و حسين را میگرفت و آرام روی زمين میگذاشت و وقتی كه پيغمبر به سجده میآمد، آنها روي پيغمبر سوار میشدند. توجه به حسنين و گرفتن آنها و آرام زمين گذاشتن، آيا اين ها با حضور قلب در نماز منافات ندارد؟
متعصّبانی که مروجان و مبلغان این شبهه هستند در حقیقت میخواهند فضیلت على علیهالسلام را انکار کنند ولی در واقع به خدا و پیامبر نیز ایراد مى گیرند.
باید از آنها پرسید : اگر این کارها بر خلاف آداب نماز و حضور قلب است ، پس چرا خداوند آن را ستوده و ولایت مؤمنین را شایسته چنین کسى دانسته است؟!
به هر حال جاى شک نیست که شنیدن صداى سائلِ نیازمند و اجابت خواسته او در حال نماز ، عبادتى است مضاعف که در یک لحظه صورت گرفته است و باید پناه به خدا ببریم از تعصبهایى که ما را از حقایق دور میسازد.
۳ - شنيدن صداى سائل و كمك به او در نماز، نوعی توجّه به خداست.
توجه امام علی علیهالسلام وقتی به آن سائل جلب شد که خدا را صدا زد؛ در واقع این نام خدا بود که موجب التفات حضرت به او شد. ایشان با اين كار عبادتى را با عبادت ديگر درآميخت و برای خدا در حال نماز زكات داد.
آنچه اشكال دارد پرداختن به خويشتن به هنگام نماز است، امّا پرداختن به نيازمند مظلوم، كه عبادت محسوب مى شود، اشكالى ندارد.
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
✅ پاسخ به شبهات
🔶️ شبهه ۲ :
امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام فقير بوده و این عمل از ایشان نبوده!
🔶️ پاسخ :
۱ - در مورد شأن نزول آیه و اثبات اینکه امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام فرد انفاق کننده در رکوع هستند و مد نظر آیه ایشان میباشند دیروز موارد لازم بررسی و مطلب اثبات شد.
در اينجا برای تاکید دوباره از بين اسنادى كه وجود دارد ، به نقل يك حديث از الدرالمنثور تأليف سيوطى ، از معروفترين تفاسير روايى اهل سنت ، بسنده مىكنيم:
خطيب در كتاب المتفق از ابن عباس نقل كرده است كه : على علیهالسلام انگشترش را در حال ركوع صدقه داد.
پيامبر صلاللهوعلیهوالهوسلم از سائل پرسيد: «اين انگشتر را چه كسى به تو بخشيده است؟» گفت: «آن شخصى كه در حال ركوع است».
آنگاه خداوند، اين آيه را نازل كرد:
إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ ...
(سوره مائده: آیه ۵۵)
سيوطى اين حديث را از چند طريق ديگر نیز نقل كرده است.
۲ - عبارت حضرت على از لحاظ اقتصادى بسيار فقير بوده نيز ، صحيح نيست؛ زيرا :
_ سوره مائده، در سال نهم و دهم نازل شده و در اين هنگام امیرالمؤمنین نيز ، همانند ساير مسلمانان از نظر اقتصادى ، وضع نسبتاً مناسبى داشته است.
_ همچنین براى انفاق كردن ، لازم نيست كه انسان حتماً ثروتمند باشد.
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
✅ پاسخ به شبهات
🔶️ شبهه ۳ :
اگر علی علیهالسلام مد نظر آیه بود چرا مستقیم نام ایشان برده نشد؟!
🔶️ پاسخ :
۱ - اینکه نام ایشان در آیه ذکر نشده دلیلی بر رد مطلب نمیباشد و بررسی شان نزول آیه برای اثبات مطلب کفایت میکند.
۲ - ذکر فضیلتها موجب نرمی دل برای قبول موضوع و دلیلی بر انتخاب میباشد.
مطالب قرآن فقط جنبه خبررسانی ندارد و برای رشد انسانها نازل شده ؛ بنابراین شیوه بیان هر مطلب انسانها را با روشهای بهتر در هر مطلبی آشنا میکند و جنبه آموزشی دارد.
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
✅ پاسخ به شبهات :
🔶️ شبهه ۴ :
الذين در آیه بصورت جمع آمده و امیرالمؤمنین یک نفر هستند!
🔶️ پاسخ :
۱ - اینکه قانون کلی و عمومی بیان شود و مشمول آن قانون به جز یک نفر نباشد و فقط بر یک نفر منطبق شود؛ مرسوم و منطقی است و در قرآن نیز با توجه به شان نزول آیات سابقه دارد.
بطور مثال :
يا ايها الذين آمنوا لا تتخذوا عدوى و عدوكم اولياء تلقون اليهم بالموده
الیهم ضمیر جمع است و در اینجا مرجع ضمیر یک نفر بیشتر نیست و آن حاطب بن ابی بلتعه است که با قريش و دشمنان اسلام مکاتبه سری داشت و مثال در این زمینه بسیار است.
۲ - اگر جمع آوردن و نسبت دادن به فرد جایز نبود ؛ عرب آنروز اشکال میکرد و در مقام اعتراض برمیآمد وحال آنکه از هزاران نفر صحابه و تابعین ؛ احدی بر اینگونه استعمالات اعتراضی نکرده است.
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
✅ پاسخ به شبهات :
🔶️ شبهه ۵ :
آیا نیت نماز با نیت زکات قابل جمع است؟
🔶️ پاسخ :
۱ - زکات در صدر اسلام به معنای لغوی خود بوده و صدقه را نیز شامل میشود.
زکات از تزکیه و به معنای پاک کردن است و صدقه نیز پاک کننده میباشد.
زکات در بسیاری از آیات قرآن به معنای انفاق مال در راه خدا آمده و حتی با توجه به آیات مشخص میشود که در شریعتهای قبل از اسلام هم زکات به شکلهای گوناگون وجود داشته و بصورت مصطلح یکی از مصادیق صدقه است.
۲ - نیت زکات بصورت لفظی نیاز نیست ذکر شود ؛ که منجر به ابطال نماز گردد و قصد انفاق کافی است و اگر این عمل باطل کننده نماز بود خداوند در قرآن آنرا مدح و ستایش نمیکرد و بعنوان یک فضیلت نام نمیبرد.
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
✅ پاسخ به شبهات :
🔶️ شبهه ۶ :
رکوع به معنای اوج ذلت آمده نه عمل رکوع!
🔶️ پاسخ :
۱ - عدول از ظاهر لفظ ؛ دلیل میخواهد و اینجا هیچ دلیلی وجود ندارد.
۲ - از روایات شأن نزول این مطلب اثبات شده است که در روزهای قبل بررسی شد.
۳ - با توجه به شأن نزول آیات این عمل یعنی صدقه دادن در رکوع اتفاق افتاده و نمود بیرونی دارد پس عدول از لفظ و پرداختن به معنا لزومی ندارد و رد میشود.
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
13.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ همراهی با طرح ملی مسطورا
زندگی با آیهها
روز سوم ماه مبارک رمضان
....ِ وَ قالُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا غُفْرانَكَ رَبَّنا وَ إِلَيْكَ الْمَصير (آیه ۲۸۵ سوره بقره)
#موشن
مسطورا ؛ زندگی با آیهها
https://zendegibaayeha.com
@zendegyyy
اللهم عجل لولیک الفرج
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشبخت و سعادتمند کیست؟
.
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ طرح کشوری ماه نجات
عملیات مشترک گروهای مردمی
امام خامنهای :
علّت مبارک بودن ماه رمضان این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است. ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
🇮🇷 سرفصلهای عملیات :
۱ - تدبر در قرآن
۲ - بهبود یک رفتار اجتماعی
۳ - تثبیت یک اخلاق مثبت
۴ - حل یک مشکل در محله
۵ - ایجاد همدلی اجتماعی
۶ - نشر خوبیها
۷ - همراهی با طرح ملی مسطورا
علاقهمندان به اجرای طرح در محل زندگی خودتون ؛ در هر کجای ایران اسلامی کلمه (نمایندهقرارگاه) را به آیدی زیر بفرستید👇
@Safire_Hosein
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ آیه ۵۵ سوره مائده را "آیه ولایت" میگویند :
انما ولیکم الله ورسوله والذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة ویؤتون الزکاة وهم راکعون
ترجمه :
ولی شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان آوردهاند همان کسانی که نماز برپا میدارند و در حال رکوع زکات میدهند.
مائده/آیه۵۵
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ تدبر
نگاهی اجمالی به آیه ۵۵ سوره مائده
۱ - ولی و سرپرست ما چه کسانی هستند؟
خدا و رسول و کسانی که در رکوع نمازشان زکات میدهند
۲ - شان نزول آیه :
اشاره به دادن انگشتر به فقیر توسط امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام در نماز
۳ - تاکید شیعه و سنی بر شان نزول
۴ - شبهات :
- چرا مستقیم نام علی علیهالسلام برده نشد؟
ذکر کمالات و هدایت به هدف ؛ منجر به نرمی دل افراد در قبول هدف میشود.
- توجه امیرالمؤمنین در نماز منافات با مورد بخشش در نماز دارد؟
خیر ؛ چون عمل ایشان خدایی بود و توجه ایشان از خدا به خداست.
- جمع بسته شدن الذین آمنوا با شان نزول فردی منافات دارد؟
خیر ؛ این مورد جمع بستن در مورد فرد ، سابقه در قرآن دارد و مختص این آیه نیست.
۵ - ولایت امیرالمؤمنین در طول ولایت رسول و خداست و در زمان پیامبر هم جاری بوده.
۶ - با توجه به آیات قبل دین اسلام همزمان دین برائت و ولایت است.
۷ - با توجه به آیات قبل نهیراز منکر همراه امر به معروف دیده شده ؛ انتقاد همراه با راهکار
نهی از پیروی یهود و نصارا و امر به پیروی از خدا و رسول و کسی که در رکوع نماز زکات داد.
ان شاءالله موارد در هر روز بصورت مفصلتر شرح داده میشود.
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ معنای ولی 👈 ولایت
مواردی که در این مورد مطرح شده :
۱ - به معنای نصرت و دوستی و یاری!!!
_ اينکه تعدادی میگويند (ولى ) در آيه مورد بحث به معناى ناصر است ، لابد مرادشان از نصرت ، نصرت در دين است !!!
_ ولی به هيچ اعتبار نمىتوان دين را فقط براى مؤمنين دانست و آنگاه گفت رسول خدا ياور مؤمنين است.
_ هرجا در قرآن ولايت را به پيغمبر (صلى الله عليه و آله ) نسبت داده است مقصود از آن ولايت در تصرف همراه با محبت است.
_ كلمهى «ولى» در اين آيه، به معناى دوست و ياور نيست، چون دوستى و يارى مربوط به همه مسلمانان است، نه آنان كه در حال ركوع انفاق مىكنند.
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
.
✅ امام خامنهای :
دو نوع ولایت داریم
ولایت مؤمنان بر هم و ولایت ولی الله
ولایت ائمه به معنای دوست داشتن صحیح نیست ، معنای صحیح ولایت اتصال و پیوستگی است.
ولایت
نیاز جامعه اسلامی در ابتدا به جمعِ پیوستهِ متحدِ دارای ایمان است
«جبهه مسلمانان استوار مؤمن نافذ القلب در مقابل کفر»
ولایت یعنی بههمپیوستگی و همجبههگی و اتصال شدید یک عده انسانی که دارای
یک فکر واحد
و جویای یک هدف واحدند
و در یک راه دارند قدم برمیدارند
برای یک مقصود دارند تلاش و حرکت میکنند
و یک فکر را و یک عقیده را پذیرفتهاند.
هر چه بیشتر این جبهه باید افرادش به همدیگر متصل باشند و از جبهههای دیگر و قطبهای دیگر و قسمتهای دیگر خودشان را جدا و کنار بگیرند، چرا؟ برای اینکه از بین نروند ، هضم نشوند. این را در قرآن میگویند ولایت.
پیغمبر جمع مسلمانِ آغازِ کار را
با این پیوستگی و جوشندگی به وجود میآورد
اینها را به همدیگر متصل میکند
اینها را با هم برادر میکند
اینها را به صورت یک پیکر واحد در میآورد
به وسیلهی اینها امت اسلامی را تشکیل میدهد
جامعهی اسلامی را به وجود میآورد.
از پیوند اینها با دشمنها، با مخالفین، با معاندین، با جبهههای دیگر... جلوگیری میکند.
مابین اینها و جبهههای دیگر جدایی میاندازد
از پیوستنِ به جبههی یهود، از پیوستنِ به جبههی نصارا، از پیوستنِ به جبههی مشرکین، اینها را بازمیدارد
و هر چه بیشتر سعی میکند صفوف اینها را فشرده و به هم جوشیده بکند.
برای چه؟ برای اینکه اگر اینها به این حالت نباشند، اگر ولایت نداشته باشند، اگر بهمپیوستهی صد در صد نباشند، میان آنها اختلاف به وجود بیاید، از برداشتن بار امانتی که بر دوش آنهاست، عاجز خواهند ماند. نمیتوانند این بار را به سر منزل برسانند.
۱۳۵۳/۷/۱۹
قرارگاه مردمی جنگ نرم جبهه ملی همت
اللهم عجل لولیک الفرج
15.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم
✅ همراهی با طرح ملی مسطورا
زندگی با آیهها
روز چهارم ماه مبارک رمضان
وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
(آیه ۱۳۹ سوره بقره)
#موشن
مسطورا ؛ زندگی با آیهها
https://zendegibaayeha.com
@zendegyyy
.