eitaa logo
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
4.1هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
4.9هزار ویدیو
133 فایل
«اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» هرکس از شما موقعیت ما را پرسید؛ بگوئید ما در موقعیت تنگه احد هستیم... تبلیغات 👇 @Admin_sardabir313 @adminziaossalehin14 #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
بهترین کانال ها با مباحث 👇 اخبار روز، پاسخگویی به سوالات دینی و احکام، تربیت دینی فرزند، بصیرت و تشکیلات اسلامی..... همراه با رسانه باشید و ما را به دوستان خود معرفی کنید 👈در ثواب و نشر سهیم باشیم👉 شاید با معرفی کانالها عامل ترقی و رشد یکی باشی یکی که با رشدش چنان ثوابی برات بنویسن که گره ای از گره های نامه اعمالت و تو اون دنیا باز کنند به قول🌷زمین جایِ جمع کردن ثوابه حیف زمین خدا نیست که آدم بدون......؟! رفیق برای انجام کار خیر امروز را به فردا مسپار چون معلوم نیست فردایی برات باشه یا نه با ما همراه باشید در 👇 🌐 پایگاه خبری 👇 ☫ @news_ziaossalehin ☫ 🌐 👇 ☫ @ziaossalehin ☫ 🌐 👇 ☫ @chaye_rozeh ☫ 🌐 قرارگاه پاسخگویی به سوالات 👇 ☫ @shobhe_dini ☫☫ 🌐 گلستان 👇 ☫ @golestane_tarbiat ☫ 🌐 سردبیر ضیاءالصالحین 👇 🆔 ☫ @sardabir313 ☫ 🌐 بصیرت و تشکیلات اسلامی 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۰ ↩️ شامل آیات ۶۲ تا ۶۹ سوره بقره 🔻 امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛ حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد. 📚 (نهج‌البلاغه حکمة ۳۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تون_مهدوی رفته ای در سفر و آمدنت دیر شده! مشکلی هست مگر باعث تأخیر شده؟ سالها می گذرد غایبی از دیده ی ما نکند چشم تو از دیدن ما سیر شده؟! حالمان حال خوشی نیست بیا ای جانا زندگی بی تو دگر سخت و نفس گیر شده دور دیدند تو را بر سر اُمَّت آقا... دشمن دین به خودش آمده و شیر شده! جُرم و تقصیر ز ما بوده و هست آقا جان که دعای فرجت فاقد تأثیر شده! ما اگر بد شده ایم،خاطر زهرا برگرد مادرت قامت خَم از غم تو پیر شده! آه برگرد به آن رأس جدا بر سرِ نی به همان جسم که بازیچه ی شمشیر شده! تشنه ی ذکر انالمهدی تو هست حسین... طالب خون خدا،،آمدنت دیر شده 🌐 به بپیوندید 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📷 | 💫 مهرالسُّنّه (٢) 🔸آفات مهریهٔ سنگین (۱) ✍🏻 حضرت علامه آیت‌الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 📚برگرفته از: وظیفهٔ فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام، ص67 (پاورقی). 📌 🌐 به بپیوندید 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۱ ↩️ شامل آیات ۷۰ تا ۷۶ سوره مبارکه بقره 🔻 امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛ حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد. 📚 (نهج‌البلاغه حکمة ۳۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🔴 ناعالمانی که از گفتن «نمی‌دانم» ابا می‌کنند، مبادا به منزلت آنان نزد مردم لطمه بخورد 🔹گفت: «همه چيز را همگان دانند». چه كسى مى‌تواند ادعا كند كه هرچه مى‌توانيد از مسائل دينى از من بپرسيد تا جواب همه را به شما بدهم؟ بله، پيغمبر(صلی الله علیه وآله و سلم) مى‌تواند ادعا كند، على(علیه السلام) مى‌تواند بگويد: «سَلونى قَبْلَ انْ تَفْقِدونى». 🔸 پس من بايد حد خودم را بشناسم. من فلان مسائل از مسائل دينى را ممكن است بدانم. خوب، آنچه را كه مى‌دانم همان را به مردم ابلاغ كنم. چيزى را كه نمى‌دانم، از من مى‌پرسند، باز مى‌خواهم به زور آن را بگويم. خوب، چيزى را كه نمى‌دانى چگونه مى‌توانى به ديگران بفهمانى؟! 🔹ابن الجوزى يكى از وعاظ معروف است. رفته بود بالاى منبرى كه سه پله‏ داشت. داشت براى مردم صحبت مى‌كرد. زنى از پاى منبر بلند شد مسئله‌اى از او پرسيد. او گفت: نمى‌دانم. زن، پررو بود، گفت: تو كه نمى‌دانى چرا سه پله از ديگران بالاتر نشسته‌اى؟ گفت: اين سه پله را كه من بالاتر نشسته‌ام به آن اندازه‌اى است كه من مى‌دانم و شما نمى‌دانيد. به اندازه معلوماتم بالا رفته‌ام. اگر به اندازه مجهولاتم مى‌خواستم بالا بروم بايد منبرى درست مى‌كردند كه تا فلک الافلاک بالا مى‌رفت. 🔸درباره شيخ انصارى مى‌گويند وقتى چيزى از او مى‌پرسيدند، اگر نمى‌دانست تعمد داشت بگويد نمى‌دانم، مى‌گفت: ندانُم ندانُم ندانُم. اين را مى‌گفت كه شاگردها ياد بگيرند كه اگر چيزى را نمى‏دانند ننگشان نشود، بگويند نمى‌دانم. 📙 استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص۱۷۶. 🌐 به بپیوندید 👇 ☫ @ziaossalehin
🚨 درباره محمود درویش که از تراژدی، حماسه و امید می‌سرود شاعر بهار فلسطین 🔹عاطفه جعفری: محمود درویش شاعر شناخته‌شده فلسطینی است که این روزها باعث می‌شود بیشتر یاد او و شعرهایش بیفتیم. او با وجود نگاه‌هایی که داشت، پای وطنش ماند و برای وطن سرود. 🔹درویش در گفت‌وگویی که با روزنامه فرانسوی لیبراسیون داشته گفته بود: «شعر با سلاح جنگی به مصاف جنگ نمی‌رود، بلکه با موشک‌های بلاغی هواپیماهای جنگی را ساقط می‌کند.» در صفحه امروز از محمود درویش گفته‌ایم و زمانه و روزگار زیستنش را بررسی کرده‌ایم. 🔹می‌گویند که اشعار محمود درویش دو موضوع عمده دارد؛ عشق و سیاست. سرودن را از زمانی که در مدرسه در حال تحصیل بود شروع کرد و نخستین مجموعه ‌آثارش در سال ۱۹۶۰ منتشر شد، یعنی زمانی که تنها ۱۹ سال داشت. با دومین مجموعه‌اش، برگ‌‌های زیتون (اوراق الزیتون) ۱۹۶۴ به‌عنوان یکی از شاعران پیشرو شعر مقاومت شناخته شد. 🔹او را شاعر وطن می‌نامند و علتش را هم این بیان می‌کنند که در صدها شعری که در طول نزدیک به پنجاه سال از او منتشر شده، پشیمانی و خشم عمیق فلسطینیان ساکن در داخل و خارج از مرزهای اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی در کرانه‌‌ باختری و نوار غزه بیان شده است. درواقع موضوع اصلی در شعر‌های درویش مفهوم وطن است. برای همین در میان حامیان فلسطین در سراسر جهان عرب چیزی شبیه به یک قهرمان شناخته شده و هر جا اشعارش خوانده شده هم با احترام زیاد و ستایش از آن استقبال می‌شود. او پس از بازگشت به دولت تازه‌تاسیس اسرائیل، شروع به نوشتن شعری کرد که نشان‌دهنده‌‌ حس نابودی و تبعید بود که مشخصه‌ی تجربه‌اش در فلسطین است. درویش به زبان عربی می‌نوشت و احساسات شدید آثار او الهام‌بخش کسانی بود که در خاورمیانه نگران بودند مبادا زبان عربی رو به ‌زوال برود. 🔹یکی از مشهورترین اشعار درویش قطعه‌ای است به نام «بنویس: من عربم» یا «شناسنامه». درویش در این شعر دیدگاه یک فلسطینی ستم‌دیده از نیروهای صهیونیست را روایت می‌کند. این شعر مستقیما نیروهای صهیونیست را خطاب قرار داده است، از زمان انتشار این شعر در سال ۱۹۶۴، هم باعث غرور فلسطینی‌ها بود و هم به دلیل کاوش در هویت عربی-فلسطینی با انتقاد اسرائیل مواجه شد. 🔹در سال ۱۹۶۵، درویش شعر خود را با صدای بلند در یک سینمای شلوغ در ناصره خواند که به‌سرعت گل کرد، اما او اندکی پس از آن دستگیر شد. انتقادها پس از آن افزایش یافت که این شعر به زبان عبری در یک برنامه رادیویی اسرائیلی با صدای بلند خوانده شده است. ماه‌ها پس از خواندن این شعر، رهبران سیاسی اسرائیل با حمله به این شعر، درویش را به یهودستیزی متهم کردند. 🌐 به بپیوندید 👇 ☫ @ziaossalehin