eitaa logo
عطـــ🌺ـࢪنـࢪگس
466 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
51 فایل
بِسمَ‌رب‌المَہدے🌱 💢آگاهی! کانآݪ‌وقف‌حضرٺ‌عشق‌³¹³مےباشد 🖐🏻 کپی ازمطالب‌کاناݪ‌با‌ذڪࢪ‌صلۅات‌‌ #جهت‌سلامتی‌وتعجیݪ‌فـرج‌آزاכہ
مشاهده در ایتا
دانلود
"بسمه الله النور" 💫چـه زیباسٺ زندگے ڪـردن با امید........ امید بہ خود، ڪه غرور است! امید بہ دیگران، ڪه ٺباهے است! امید بہ خدا، ڪه خوشبخٺے است..! 💦سلام دانشجویان بزرگوارم! دم به دم شکر ، ڪہ در این روز مسئولیت من در این گروه به پایان رسید...... را شکر می کنم ڪہ دانشجویان فعال ،با ادب ،خوش اخلاق , با خدا و مهربانی داشتم ، خیلی خوشحال بودم ڪہ دراین مدت کوتاه در کنار شما بزرگواران بودم . همیشه با پیام های زیباشون ودعاهای قشنگ ومتن های دلنشینی ڪہ برایم ارسال می کردند انرژی مثبت ونشاط به من انتقال می دادند . از همه ی مهربانان ! خیلی سپاسگزارم. شما مهربانان! ، تکالیفتون ارسال کردید ، فقط تعداد کمی باقی ماندند ،انشاالله تا پایان ۳۰ اردیبهشت تکالیفشون ارسال کنند. ڪہ تکالیفشون ارسال کردند می توانند از این گروه خارج بشوند. تمام بزرگواران وعزیزانم آرزوی خوشبختی وعافیت وعاقبت به خیری دارم.... دوستتون دارم ....... پناه حضرت حق وزیر سایه محبت بقیه الله عج الله باشید. عجل لولیک الفرج
"به نام خالق زیبایی" سلام دانشجویان بزرگوارم! انشاالله حال دلتون عالی باش...... سوال یکی از عزیزان، که پرسیده است....... 💦من، یک دانشجو که در حال حاضر دوست دارم که هدف زندگی را بدانم من با تعدادی طلبه در مورد هدف زندگی و چگون زندگی کردن یک مسلمان صحبت کردم آنها می گویند که من باید یکی از امامان را به عنوان الگو در نظر بگیریم ولی من حضرت علی را برای مدتی الگو کردم ولی در بیشتر سخنان آن حضرت در نهج البلاغه به تناقص برخوردم مثلا در یکی از حکمتهای ایشان ذکر شده بود که مومن شبانه روز خود را باید به سه قسمت تقسیم کند یکی برای عبادت یکی برای کسب روزی برای خانه و یکی برای لذتهای حلال. در این حکمت ذکری از چیزهای دیگر نشده مثلا تحصیل یا چیزهای دیگر لطفا من را راهنمای کنید و بگویید من چگونه به زندگی خودم جهت بدهم ودنباله روی یک انسان کامل باشم؟
سلام دانشجویان عزیزم! که تمایل دارند ودوست دارند پاسخ بدهند....... پاسخی به دوست عزیزتان می دهید... لطفا پاسخ تان به من ارسال کنید⚘
سلام دانشجویان عزیزم! 💦از پاسخ های زیباتون خیلی سپاسگزارم 💦از اینڪه وقت گذاشتید پاسخ دادید خیلی سپاسگزارم.. 🙏خداوند مهربان را بی نهایت سپاس ڪه شما آنقدر مهربان ،متفکر وفعال هستید. الـــــهی به وسعت آسمانها پهن است الهی دلتـان بوسه گاه خـورشید چشمتــان ستــاره بــــاران دلتــان ڪهڪشــــان نـور گونه‌هاتان وقت خواب بوسه‌گاه خـــــدا⚘ دعا برای فرج بقیه الله عج
⚘﷽⚘ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ الَّذِى يَهْتَدِى بِهِ الْمُهْتَدُونَ ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ حضرت زندگے مهدے جان صبحت بخیر همہ ے دنیاے من این اعجاز نام معطر توست که در هجمه هاے سنگین آخرالزمان هایمان را اینچنین آرام کرده است.... جان هایمان را با امید و ایمان ، پیوند داده است ... تو که مےوزد.... حوالے دلهاے ما پر از عطر اطلسےهاےانتظار میشود آمیخته با صبر و پویایے و آرامش... نهایت شکرِخدا که تو را داریم آقاجان... در آرزوهایم..... تنها« ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج»را میبینم... دانشجویان عزیزم! زندگیتون پر بشه از امواج زیباے سلامتے، نشاط وامیدوارے دلتون خالے بشه از ابراے غم و ناراحتے رب العالمین🙏 _مهدوے_خوبان
"بسمه الله النور" ✍در وجود انسان دستگاهی به نام «» وجود دارد، که اگر سالم پیش برود، به نتایج خوبی می‌رسد. انسان خودش بنشیند و درست فکر کند، می‌تواند هدف را برای زندگی خود انتخاب کند. که برای زندگی‌اش نداشته باشد، طبیعتاً به جایی نمی‌رسد. ما با می‌توانیم به اینجا برسیم که «چه هدفی می‌ارزد که خودمان را فدای آن کنیم؟» اگر به اینجا برسیم که هدف ما ملاقات عالم است، و این هدف را انتخاب کنیم و خوب دربارۀ این هدف عالی فکر کنیم، زندگی ما به‌طور مطلق در اختیار این هدف قرار خواهد گرفت. که می‌گویند: «هم باید هدف من خدا باشد و هم باید به زندگی‌ام برسم» آنها در واقع هنوز هدف خود را نشناخته اند..... کسی هدفش باشد و آن را انتخاب کند، این هدف تمام زندگی او را در بر می‌گیرد.
عزیزم! متاسفانه چیزی است که در جامعۀ ما از آن کم صحبت شده و کم مصرف می‌شود، بیشتر به «» تکیه می‌شود. در انبیاء تعلیم و تلاوت و تزکیه آمده است اما حکمت هم آمده است. عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ؛ آل عمران/164 💫شاید عنصر تعلیم حکمت، همین به واداشتن باشد، یا همین دادن شیوۀ فکر کردن باشد؛ نه فقط در صورت، بلکه در ماده. در آیات کریمۀ قرآن دربارۀ مادۀ تفکر(موضوع فکر کردن) هم به انسان توصیه‌هایی دارند. (ع) می‌فرماید: « موجب دریافت حکمت می‌شود؛ یُفِیدُ الْحِکْمَة» پس پیامبران که می‌خواستند حکمت بدهند، مردم را به تفکر وادار می‌کردند. اکرم(ص) می‌فرماید: «التَّفَکُّرُ یُورِثُ الحِکْمَةَ وَ الْحِکْمَةُ تَجْرِی فِی أَجْوَافِکُمْ مِثْلَ الدَّم‏» وقتی که با به برسید، حکمت در وجود شما مثل خون جاری می‌شود. که در انسان هست ولی در قلب و عمل انسان اثر نمی‌گذارد، معلوم می‌شود که روی آن دانایی نشده تا تبدیل به حکمتی شود که وجود آدم را در بر بگیرد. حسن(ع): تفکر درهای حکمت را برای انسان باز می‌کند.......... ،دانشجویان بزرگوارم این بحث ادامه خواهد داشت.... وقت ، مطالبم را کاملتر بیان می کنم...... حق⚘
"به نام افریدگار دانا وتوانا" سلام دانشجویان گرامی ! از پاسخ های زیباتون خیلی سپاسگزارم! ببخشید دیر پاسخ دادم این هفته واقعا هفته ی پر کاری بود وفرصتم کم بود..... خواستم به چند نکته اشاره کنم: : کریم هدف از زندگی انسان را عبودیت پروردگار و به تبع آن رسیدن به کمالات معنوی و سعادت در دنیا و آخرت بر شمرده است به عبارت دیگر، از خلقت و زندگی، را مسابقه در بهتر عمل کردن، دانسته است. ی مهمی که می خواستم به آن اشاره کنم ...‌.....‌ 💫به نظرم توجه به این روایت در اینجا مناسب است...... از امام صادق (ع) می خوانیم: که امام حسین (ع) در برابر اصحابش آمد و چنین فرمود: "خداوند بزرگ بندگان را نیافریده، مگر به خاطر این که او را بشناسند، هنگامی که او را بشناسند، عبادتش می کنند و هنگامی که بندگی او کنند، از بندگی غیر او بی نیاز شوند". اما بحث اصلی من که باید کمی توضیح بدهم ، درباره نحوه و چگونگی برداشت از کلام معصومین (ع) است. 💥در باره برداشت از فرمایشات معصومین علیه السلام باید به این نکته توجه کرد، اگرچه استفاده از کلام ایشان برای همه قابل تصور و امکان پذیر است، ولی اگر بخواهیم کلامی را به آنها نسبت کامل بدهیم باید شرایطی را رعایت کرده باشیم: 1-باید وخاص کلام آنان را بتوانیم تشخیص بدهیم. شاید کلامی که فرموده اند در حدیثی دیگر از خودشان و یا دیگر ائمه (ع) تخصیص خورده باشد. پس احتیاج به یک نگری و کامل دارد. مثلاً اگر خواستیم نظر شان را درباره دنیا یا هدف زندگی داشته باشیم و بگوییم این نظر اسلام است باید به حدی منابع و کلام ائمه را دیده باشیم که مطمئن شویم، این کلام عام ایشان، در جای دیگری تخصیص نخورده است. 2-  قادر به تشخیص مطلق از باشیم و مطمئن باشیم کلام معصوم (ع) در جایی مقید نشده است. 3-گاهی بعضی از فرمایشات ائمه برای خاصی بوده که توسط دیگر ائمه این محدودیت زمانی بیان شده است؛ که اصطلاحاً به آن و منسوخ می گویند. برای استناد یک مطلب به ائمه باید از ناسخ ومنسوخ بودن کلامشان مطمئن باشیم. 4- قادر به تشخیص بندی کلامشان باشیم، گاهی مطلبی را برای عوام و انسانهایی با فهم کمتر، بیان می کردند که باید از کلامهای درجه متوسط و عالی ایشان جدا شود. مثلاً این سؤال از چند تن از ائمه پرسیده شده است که خداوند می تواند دنیا را با همه بزرگی اش در تخم مرغ جای دهد به صورتی که نه تخم مرغ بزرگ شود و نه دنیا کوچک! به تناسب افراد جواب داده اند، برای برخی مثال به چشم زده اند که چگونه خداوند دنیا را در کوچک تر از تخم مرغ جای داده است و چون این جواب برای عده ای تام نبوده بعضی از مسائل اعتقادی را مطرح و توضیح داده اند. پس بسیار دور است که بتوان از کلامی مانند البلاغه که بزرگترین عالمان مسلمان و حتی غیر مسلمان، گمشده خود را در آن یافته اند، تناقضی پیدا کرد. نسبت به آموخت علم باید گفت که اگر به باب العلم والجهل کتاب شریف کافی مراجعه کنیم اسلام درباره علم و اهمیت آن مشخص می شود. در همین مورد آمده است که علم و کسب آن عبادت است، بلکه از برترین عبادات شمرده شده است. . پس با تقسیم امام علی (ع) قابل جمع است که فرمود: روز خود را به سه قسم تقسیم کنید؛ زیرا کسب علم نیز عبادت است. برای نمونه روایتی را از همین باب از علی (ع) در باره اهمیت علم یاد آوری می کنم امیرالمومنین ع فرمود: کمال دین طلب علم و عمل به آن است. آگاه باشید که طلب علم از طلب مال بر شما واجب تر است. 💦در پایان سخنم متذکر می شوم در این مقطع حساس، رابطه خود را با عالمان دینی و کسانی که عمر خود را در راه فهم مطالب عالیه اهل بیت (ع) صرف کرده اند، بر قرار کرده و از وجود آنان استفاده کنید، و البته مراقب باشید که کسانی همیشه در کمین جوانان نشسته اند تا آنان را به مسیری سوق دهند که خود می پسندند، مسیری که سرانجام آن به خدا و سعادت زندگی دنیا و آخرت ختم نمی شود. عزیزم اگر نظری دارند که صحبتهای من کامل کنند محبت کنند به پی وی من ارسال کنند!!!!! یا حق⚘
"بسمه تعالی " ✍ما برای ظهور منتظر چه هستیم؟ آیا منتظر این هستیم که عدالت در جهان گسترانده شود و ظلم برچیده شود؟! ماجرا این نیست؛ این لایۀ رویین مسأله است. 💦 باید ببینیم که درون‌مایه‌های ظهور چیست؟ یک مرحله از لقاء الله است. در دعای ندبه می‌خوانیم: «أَیْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذِی إِلَیْهِ یَتَوَجَّهُ الْأَوْلِیَاء» مظهر خداست. بشریت به جایی می‌رسد که می‌تواند عین الله را ببیند، ید الله را ببیند، اذن الله را ببیند. برای چیست؟ برای اینکه مردم رفاه داشته باشند تا بتوانند به لقاء الله بپردازند؛ نه اینکه رفاه داشته باشند و غفلتشان بیشتر شود و مثل گرگ بشوند! اگر ما مشتاق ملاقات خدا نباشیم، خیلی از اوقات، رفاه برای ما ضرر دارد و ما می‌شویم. در این صورت خداوند برای چنین انسان‌هایی نعمت از آسمان و زمین بریزد؟ برای انسان‌هایی که ظرفیتش را ندارند نعمت بریزد؟
به نام حضرتِ دوست! ✍روانشناس‌ها می‌گویند :که انسان‌ها در حدود 14 سالگی دچار این سؤال فیلسوفانه و عرفانی می‌شوند که «خدا چرا مرا آفرید؟» معمولاً هم به جوابش نمی‌رسند، چون این است که جواب این سؤال با به‌دست می‌آید نه با . اگر هم یک کسی پیدا شود و پاسخ این سؤال را با یک گزاره به ما بگوید، قضیه برای ما حل نخواهد شد، بلکه خودمان باید با تفکر، این مسأله را برای خومان حل کنیم. وقتی در ،اندیشیدن را یاد ندهند و فقط برای حفظیات نمره دهند، جوان ما اندیشیدن را یاد نمی‌گیرد. باید را طوری تربیت کرده باشند که اندیشیدن و تفکر را به خودش بدهد، باید فکر کردن را یاد گرفته باشد. وقتی را در دانشگاه به او یاد نداده باشند، و برای اندیشیدن به او نمره نداده باشند بلکه فقط برای حفظیات به او نمره داده باشند، خوب او نمی‌تواند درست فکر کند و بیندیشد. معمولاً به نمی‌گویند: «این نمره را به تو می‌دهیم برای اینکه خوب و مفصّل فکر می‌کنی» البته هم خوب است واقعاً نسبت به تفکر، فرع است. باید منطقی و اصولی را به جوانان‌مان یاد بدهیم. دانشجوی زیبا اندیش چیست؟ 💞خوشحال می شوم نظرت را به من ارسال کنید......‌
"به نام خالق زیبایی ها" خداوند سبحان تو را برای چه آفریده؟ جونم جواب این سؤال را نداده، تا خودت با فکر به جوابش برسی! هر کسی باید به این سؤال حیاتی جواب دهد و خداوند هم گذاشته که انسان خودش به جواب این سؤال برسد. خداوند از ما می‌پرسد: «تو فکر می‌کنی من تو را برای چه آفریده‌ام؟» اینجاست که خداوند در آیۀ قرآن هم وقتی به این سؤال می‌رسد، جوابش را بیان نمی‌کند و این‌گونه می‌فرماید: «.. یَتَفَکَّرُونَ فی‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً» خدایا، تو اینها را بیهوده نیافریده‌ای! ولی دیگر نمی‌فرماید که خدا برای چه اینها را آفریده است، بلکه فقط نتیجه‌اش را بیان می‌فرماید: «سُبْحانَکَ فَقِنا عَذابَ النَّار»(همان) یعنی خودمان باید با تفکر و اندیشیدن به این برسیم که «خدا چرا اینها را آفریده است؟» خداوند این بخش را به خودمان واگذار کرده است. فکر کن به اینکه «خدا تو را برای چه و برای که آفریده است؟» خدا تو را برای بهشت آفریده است؟ عزیزدلم،شما که عقلت به این می‌رسد که خدای بهشت از خود بهشت بهتر است..... می‌شود بهشت پاسخ نهایی تو باشد و خودِ خدا پاسخ تو نباشد؟! تو که عقلت به این می‌رسد که «از هر نعمتی، بعد از یک مدتی دلزده می‌شوی» می‌شود خدا تو را برای چنین نعمت‌هایی آفریده باشد؟ تو مخلوقات هستی، آن‌وقت کدام مخلوق در دنیا و آخرت می‌تواند پاسخ تو باشد؟! کسی جز خدا می‌تواند پاسخ ما باشد؟!
"بسمه تعالی " دانشجویان عزیزم! ازشما بزرگواران خیلی سپاسگزارم به خاطر مهر ومحبتی که به من دارید. سبحان را بی نهایت شکر ؛ که اطرافم پر از انسانهای مهربان و پاکدل است مخصوصا در این جامعه که هر کس به فکر خودش است. مهربونم را نفس نفس شکر می کنم......... 'عزیزانِ دلم ،در آیات کریمۀ قرآن توصیه‌های زیادی برای تفکر شده است..... : «آیا در جان خودشان با خودشان خلوت نمی‌کنند و فکر نمی‌کنند که خدا آسمان‌ها و زمین و آنچه در آن هست را بیهوده نیافریده است؟ آن نقطۀ پایان(أَجَلٍ مُسَمًّى) فکر نمی‌کنند؟ خیلی از مردم به ملاقات پروردگار، کافر هستند؛ أَ وَ لَمْ یَتَفَکَّرُوا فی‏ أَنْفُسِهِمْ ما خَلَقَ اللَّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَیْنَهُما إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ أَجَلٍ مُسَمًّى وَ إِنَّ کَثیراً مِنَ النَّاسِ بِلِقاءِ رَبِّهِمْ لَکافِرُون» اینجا خداوند موضوع و مادۀ فکر به ما پیشنهاد می‌دهد و آن هم تفکر دربارۀ این موضوع است که خدا آسمان‌ها و زمین را بیهوده نیافریده است. عزیزان دلم ،دقت کنید که خداوند توضیح نمی‌دهد که این و آفرینش چیست، می‌خواهد دربارۀ آن فکر کنیم. خیلی از مردم به ملاقات پروردگار، کافر هستند؟ فکر نمی‌کنند؛ نه به‌خاطر اینکه کلاس عقاید نرفته‌اند! فکر نمی‌کنند؛ در نتیجه به لقاء پروردگار کافر می‌شوند. کفر نتیجۀ بی‌فکری است. در اینجا می‌فرماید «بِلِقاءِ رَبِّهِمْ لَکافِرُون» به لقاء الله کافر می‌شوند، و لقاء خدا از هدف است. و همچنین «أَجَلٍ مُسَمًّى» نیز چیزی از جنس هدف است و همچنین دلیل آسمان‌ها و زمین نیز چیزی از جنس هدف است. پس خداوند در این آیه به روشنی خواسته است که «دربارۀ هدف فکر کنید» اگر بنشینی و دربارۀ فکر کنی، یا خودت راه را می‌فهمی، یا اینکه خدا راه را به تو نشان می‌دهد یا اینکه تو را ناخواسته در این راه می‌برد. تو فقط وقت خودت را برای «تفکر دربارۀ هدف» بگذار. دربارۀ «هدف» تفکر کنیم؟ اول: 1. ببین به چه هدفی راضی می‌شوی؟ از انتخاب هر هدفی بگو: بعدش چه؟ حالا این « دربارۀ هدف» چگونه باید باشد؟ یک بخش از تفکر دربارۀ هدف این است که قبل از انتخاب هدف، دربارۀ انتخاب هدف فکر کنیم؟ دو راه اساسی برای این تفکر داریم. من وقتی می‌خواهم هدف خودم را انتخاب کنم، از دو روش باید استفاده کنم: 1-ببین که تو به چه هدفی راضی می‌شوی؟ به هر هدفی راضی شدی، آن را بنویس و بگو: «بعدش چه؟» و شدن تمایل برجسته‌ای در وجود انسان است، آن‌قدر برجسته است که وقتی وارد بهشت می‌شوی، اولین کلمه بعد از سلام پروردگار به تو این است: «فَادْخُلُوها خالِدین» بزرگ بشریت خلود است. جاودانگی درد بزرگ ماست؛ برای همین است که با مرگ این‌قدر میانۀ خوبی نداریم. پس روش اول در تفکر برای انتخاب هدف این است که بگویی: «بعدش چه؟» هر هدفی را که انتخاب کردی، مرگش را اعلام کن، و به آخر و پایان آن نگاه کن. مثلاً هدف من این است که «به این لذت‌ها برسم...» به آخرش فکر کن و بگو: «بعدش چه؟» در این صورت، اگر هدف پست و کم‌ارزشی انتخاب کرده باشی، این هدف برای تو یخ می‌زند و از چشمت می‌افتد. 2#. خدا برای من به چه چیزی راضی می‌شود؟ ما را برای عاشق شدن به چه چیزی آفریده است؟ 2-روش دوم : روش دوم ،در فکر کردن برای انتخاب هدف این است که ببینی « برای من به چه چیزی راضی می‌شود؟ به کمتر از خودش راضی خواهد شد؟» مرا برای چه لذتی آفریده است؟ می‌خواهد مرا مست کند؟ می‌شود که خدا این تقاضای مستی را در من قرار داده باشد ولی مستم نکند؟ نه‌تنها این از شأن خدا دور است بلکه اساساً نامردی است! آیا می‌شود خدا مرا سورپرایز نکند؟! نه، بلکه خیلی بالاتر از این حرف‌هاست. می‌شود خدا عالی‌ترین هیجان را به من ندهد در حالی که تقاضای عالی‌ترین هیجان را در من قرار داده است؟ با چه چیزی این کار را خواهد کرد؟ آیا با چیزی کمتر از خودش؟ برای آخرِ ماجرا چه چیزی برای ما پیش‌بینی کرده است؟ چیزی غیر از خودش؟ خودش کمتر از مخلوقاتش لذت دارد؟ که خالق لذت‌هاست، لذت خودش چقدر بالاست؟ خدا تو را برای اذیت کردن و آزار دادن آفریده یا برای این آفریده که تو بهره ببری؟! خدا من و تو را برای شدن نیافریده‌ است؟! بی‌رحمی و ظلم به انسان است! و البته خدا ظالم نیست. خدا ما را برای عاشق شدن آفریده، ما را برای عاشق شدن به چه چیزی آفریده است؟ بزرگوارم سپاسگزارم از ابراز محبت تان.... پیشنهاد یا نظری داشتید خوشحال می شوم بدانم....... ادامه دارد.....
ونکات خیلی مهم استاد خوبم !به من وشما بزرگواران...... استاد ان شاء الله با وسعت نگری بهتر و بیشتری نسبت به سال آینده وارد ماه رمضان شوید. لطفاً در کانال خود به دانشجو ها بگید که تفکر در دین اسلام عظمت والایی دارد همان حدیثی که یک ساعت فکر را بالاتر از شصت سال عبادت می داند برای اثبات این مهم کافیست. بهترین عمل در ماه رمضان تفکر است: - تفکر در خود - تفکر در آیات خدا. و‌‌‌‌‌‌..........
"بسم الله الرحمن الرحیم" أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللهِ مَرْجِعُكُمْ جَميعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ✍تو برای عطر زدن به کسی نگاه نمی کنی! برایت مهم نیست دیگران عطر می زنند یا نه...... شدن هم مثل عطر زدن است.... چه کار داری دیگران خوب اند یا نه، خوبی می کنند یا نه. این و خداست که می گوید: را باش، بر شما باد خودتان! یا
"بسمِ رب المهدے‌" انْظُرْ إِلَیَّ نَظَرَ مَنْ نَادَیْتَهُ فَأَجَابَکَ وَ اسْتَعْمَلْتَهُ بِمَعُونَتِکَ فَأَطَاعَکَ 🌙آخرین نفس های شعبان است .... و من نمیدانم ؛ آیا صداے مرا شنیده اے ؟ گوش تو، گفتم؛ مرا صدا بزن، برای یارےات ... و وادارم کن به اجابتت ! دانم این رمضان، من نیز در زمره ے آنان که برای خودت کنارشان گذاشته ای، نام نویسی می شوم یا نه .... نفس های شعبان است؛ دلبرجان را "هـــا" کن ..... شاید هنوز برای زیر نامه ے من، جوهر داشته باشد ...
سلام دانشجویان عزیزم! ✍ڪنار چاے‌ تلخ همیشه یا قند است یا شڪر به همین خاطرهم هست که گوارا مے‌ شود. باشد بعضی ها مثل چاے‌ اند؛ یعنے‌ تلخ اند. پس با آنها شڪر باش یعنے‌ شیرین حرف بزن، شیرین رفتار ڪن؛ به قول ،شیرین حرڪات باش. این سفارش خداست:   های دیگران را با خوبے‌ های خود دفع کن، یعنے‌ اگر دیگران تلخ بودند شیرین باش.   لولیڪ‌الفـرج
"بسم الله الرحمن الرحیم" سُمِّیَ رَمَضانُ؛ لِأَنَّهُ یُرمِضُ‌ الذُّنوبَ🌜 پیشواز آمده دلبر خانه‌‌تکانے‌ کند سَرایش را ... پیش‌ترها گفته بود و ما یادمان نبود؛ قلب بنده‌ے‌ مؤمنم، خانه‌ے‌ من است! 💦قلبِ غنے‌: که محتاج محبّت و گداے‌ عاطفه‌ے‌ هیچ کس نیست ...... که تواناییِ مهرورزے‌ بدون توقع دارد ، فقــط و فقــط قلبے‌ است که ؛ در خلوت، از خُدا پر شده است! دلبر، در سراے‌دل؛ مبارک بر عزیزانم 🌞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5942794600769914329.mp3
8.6M
فراز اول دعای لَاتُؤَدِّبْنِى بِعُقُوبَتِكَ، تَمْكُرْ بِى فِى حِيلَتِكَ، أَيْنَ لِىَ الْخَيْرُ يَا رَبِّ وَلَا يُوجَدُ إِلّا مِنْ عِنْدِكَ ؟ أَيْنَ لِىَ النَّجاةُ وَلا تُسْتَطاعُ إِلّا بِكَ ؟ الَّذِى أَحْسَنَ اسْتَغْنىٰ عَنْ عَوْنِكَ وَرَحْمَتِكَ، الَّذِى أَساءَ وَاجْتَرَأَ عَلَيْكَ وَلَمْ يُرْضِكَ عَنْ قُدْرَتِكَ، يَا رَبِّ يَا رَبِّ يَا رَبِّ عَرَفْتُكَ وَأَنْتَ دَلَلْتَنِى عَلَيْكَ إِلَيْكَ، وَلَوْلا أَنْتَ لَمْ أَدْرِ مَا أَنْتَ . لِلّٰهِ الَّذِى أَدْعُوهُ فَيُجِيبُنِى وَ إِنْ بَطِيئاً حِينَ يَدْعُونِى، لِلّٰهِ الَّذِى أَسْأَلُهُ فَيُعْطِينِى وَ إِنْ بَخِيلاً حِينَ يَسْتَقْرِضُنِى، لِلّٰهِ الَّذِى أُنادِيهِ كُلَّما شِئْتُ وَأَخْلُو بِهِ حَيْثُ شِئْتُ لِسِرِّى بِغَيْرِ شَفِيعٍ فَيَقْضِى لِى حاجَتِى؛ لِلّٰهِ الَّذِى لَاأَدْعُو غَيْرَهُ وَلَوْ دَعَوْتُ غَيْرَهُ لَمْ يَسْتَجِبْ لِى دُعائِى،
اول دعای ابوحمزه ثمالی ، مرا به کیفرت ادب نکن! نقشه‌ با من چاره‌اندیشی نداشته باش !از کجا برایم خیری هست، درحالی‌که جز نزد تو یافت نمی‌شود.... کجا برایم نجاتی است، درحالی‌که جز به تو فراهم نمی‌گردد.... آن‌که نیکی کرد از کمک و رحمتت بی‌نیاز شد.‌‌.. آن‌که بدی کرد و بر تو گستاخی روا داشت و تو را خشنود نساخت..... عرصه قدرتت بیرون رفت؛ را به تو شناختم.... . مرا بر هستی خود راهنمایی کردی خود خواندی و اگر راهنمایی تو نبود، من نمی‌دانستم تو که هستی... . را سپاس که می‌خوانمش و او پاسخم را می‌دهد..‌.. هنگامی که او مرا می‌خواند سستی می‌کنم....‌ را سپاس که از او درخواست می‌کنم و او به من عطا می‌نماید .... بخل می‌ورزم هنگامی که از من قرض بخواهد...... را سپاس که هرگاه بخواهم برای حاجتم صدایش کنم و هر جا که برای رازونیاز با او بخواهم بی‌پرده خلوت می‌کنم و او حاجتم را برآورد....‌‌ را سپاس که غیر او را نمی‌خوانم که اگر غیر او را می‌خواندم دعایم را مستجاب نمی‌کرد....‌ مُحَمَّدٍ فَرَجَهُم
"بسمه تعالی" اَنّی أنَا الغَفورُ الرَحیمِ بندگانم خبر ده که من آمرزنده و مهربانم. /۴۹ عزیزدلم! باشد خدا، دریای رحمت است و ما چون آب آلوده. به آغوش رحمت او باز گردیم کار تمام است و پاک پاک می شویم. هرچند آلوده باشد حتی لجن هم شده باشد اگر به دریا برگردد صاف و زلال و پاک می شود.  
AUD-20210413-WA0160.mp3
4.42M
مَنْ يَعْلَمُ جَوارِحَ الْقُلُوبِ ! مَنْ يُحْصِى عَدَدَ الذُّنُوبِ ! مَنْ لَايَخْفىٰ عَلَيْهِ خافِيَةٌ فِى السَّمَاواتِ وَالْأَرَضِينَ ! الرَّبِّ الْوَدُودِ ! الْفَرْدِ الْوِتْرِ ! سُبْحانَ الْعَظِيمِ الْأَعْظَمِ ! مَنْ لَايَعْتَدِى عَلَىٰ أَهْلِ مَمْلَكَتِهِ ! مَنْ لَايُؤاخِذُ أَهْلَ الْأَرْضِ بِأَ لْوانِ الْعَذابِ ! الْحَنَّانِ الْمَنَّانِ ! الرَّؤُوفِ الرَّحِيمِ ! الْجَبّارِ الْجَوادِ ! الْكَرِيمِ الْحَلِيمِ ! الْبَصِيرِ الْعَلِيمِ ! الْبَصِيرِ الْواسِعِ ! اللّٰهِ عَلَىٰ إِقْبالِ النَّهارِ ! اللّٰهِ عَلَىٰ إِدْبارِ النَّهارِ ! اللّٰهِ عَلَىٰ إِدْبارِ اللَّيْلِ وَ إِقْبالِ النَّهارِ ! وَلَهُ الْحَمْدُ وَالْمَجْدُ وَالْعَظَمَةُ وَالْكِبْرِياءُ مَعَ كُلِّ نَفَسٍ وَكُلِّ طَرْفَةِ عَيْنٍ وَكُلِّ لَمْحَةٍ سَبَقَ فِى عِلْمِهِ، سُبْحانَكَ مِلْءَ مَا أَحْصىٰ كِتابُكَ، سُبْحانَكَ زِنَةَ عَرْشِكَ، سُبْحانَكَ سُبْحانَكَ سُبْحانَكَ.   لولیڪ‌الفـرج