May 11
May 11
سلام و ارادت✋
در کانال «صلهٔ زُهیر» با محتوا و مطالبی کاربردی در حوزه فرهنگ، روایتپژوهی و خانواده در خدمت شما هستیم.
یکی از منابع اصلی این کانال، سخنرانیها و مطالب استاد ناصرزاده در حوزههای ذکر شده، از جمله مشاوره میباشد.
✅ با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استاد ناصرزاده: امام بخاطر کلمه نفرین میکرد، اما به خاطر شمشیر و زخم نه
✅ «کلمه، فرهنگساز است.»
📌ویژهنامه شب تاسوعای سوره، فصل کوفه
@Zoheir_sele
39.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 قسمت جدید برنامه تلویزیونی «ایستگاه» با عنوان «مُد معنوی» با استاد ناصرزاده در مورد راههای رهایی از ملال زندگی روزمره، به گفتوگو میپردازد.
✅ این قسمت از برنامه در روز سهشنبه ۹خرداد از شبکهٔ ۳ سیما پخش گردیده است.
(بخش اول)
@zoheir_sele
38.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 قسمت جدید برنامه تلویزیونی «ایستگاه» با عنوان «مُد معنوی» با استاد ناصرزاده در مورد راههای رهایی از ملال زندگی روزمره، به گفتوگو میپردازد.
✅ این قسمت از برنامه در روز سهشنبه ۹خرداد از شبکهٔ ۳ سیما پخش گردیده است.
(بخش دوم)
✅ «زندگی مثل یک داستانه. هر کسی داستان زندگی خودشو، خودش مینویسه. داستانی که خدا داره، داستان بهتری درمیاد.»
@zoheir_sele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استاد ناصرزاده:
«تشیع همواره با زبان فارسی پیوند داشته است.»
🎥 برشی از برنامهٔ تلویزیونی «سوره» در شبکهٔ چهار سیما
@Zoheir_sele
30.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معاویه؛ از والی شام تا منتقم خون خلیفۀ سوم/ مردۀ خلیفه سوم منافع بیشتری برای معاویه داشت؛
➕ استاد ناصرزاده:
⬅️ معاویه برای غلبه بر امام مشکلاتی داشت. مشکل اصلیاش این است که وجاهت کافی ندارد. نه از سابقون در اسلام بوده نه از بدریون است نه ...
⌛️برنامهٔ سوره | فصل نهجالبلاغه| پخش: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | شب بیست و یکم
@zoheir_sele
30.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 قسمت جدید برنامه تلویزیونی «ایستگاه» با عنوان «مهاجرت» با استاد ناصرزاده به مسائل پیرامون این پدیده میپردازد.
(بخش اول)
✅ مهاجرت هم مثل هر تصمیم دیگهای هزینه-فایده خاص خودش رو داره و هر کسی بنابر اقتضائاتش تصمیم میگیره که بهش تن بده یا همچنان روی خاک کشورش قدم برداره.
اما مسئله اینه که کسی که مهاجرت میکنه، میتونه همچنان اهل وطن باقی بمونه؟
@zoheir_sele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 قسمت جدید برنامه تلویزیونی «ایستگاه» با عنوان «مهاجرت» با استاد ناصرزاده به مسائل پیرامون این پدیده میپردازد.
(بخش دوم)
✅ به دلایلی که هنوز برای ما روشن نیست، موضوعات مربوط به وطن به نحو عمیقی در داخل روح انسان، زنده است.
وطن را نمیتوان با قدمها جابجا کرد.
@Zoheir_sele
ایستگاه هواداری با محمد ناصرزاده
شما تا حالا هوادار کسی بودین؟ هوادار تیم فوتبال، بند موسیقی یا حتی یه شخصیت علمی؟براشون چیکارا کردین؟ دوره ما همه یا طرفدار تتلو بودن یا آرمین تو ای اف ام. البته الآن همهشون همایون شجریان گوش میدن و اون دوره از زندگیشون رو گردن نمیگیرن.
دنیا خیلی بیشتر از هزارتا دلیل برای هواداری داره اما خب تو این آشفته بازار دلایل و هواداریهای سفت و سخت، باید پرسید آیا واقعا میشه بدون هواداری زندگی کرد؟ اون هم وقتی جهان آدم رو بزرگتر میکنه؟ باید هوادار چی بود؟ و چگونه هواداری بود و چقدر براش هزینه داد؟ امشب میخوام با استاد ناصرزاده درباره همین حرف بزنم. ساعت ۱۹. شبکه ۳ سیما.
طرفه و نادره از مولا
در جنگ جمل (به نظر میرسد یکی از فرماندهان میدان جنگ) از امام علی (ع) پرسید: «این سپاهها که به هم خوردند، من شمارو کجا پیدا کنم؟» (چون با برخورد دو سپاه باید با جمعیت بروی اگر همراه نشوی زیر دست و پا میمانی)
امیرالمومنین فرمودند: «من همین جا ایستادهام، من جایی نمیروم.»
از اقتراحات سیدپژمان
@zoheir_sele
چهارشنبه ۲۵ ذیالقعده
روز دحوالارض است؛ اشارهای دارد به گسترش ارض از بنیان کعبه و روایاتی است در انتساب روز ظهور امام زمان (عج) در همین روز که آن گسترش زمین را هویت میدهد، اهل طریقت این روز را بزرگ میشمردند. ذکر واردهٔ بسیار مغتنم و کارگشایی دارد:
«لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ».
@Zoheir_sele
26.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 قسمت جدید برنامه تلویزیونی «ایستگاه» با عنوان «هواداری» با حضور استاد ناصرزاده:
❓شما تا حالا هوادار کسی بودید؟
(بخش اول)
✅ افراد تمایل دارند که برای حیات خودشان، خلق معنا کنند و این کار را با هواداری از یک چیزی یا کسی انجام میدهند.
@Zoheir_sele
طرفه و نادره از مولا
👌: پیشینهی این استیکر👌 در تاریخ:
کاربرد این علامت و استیکر 👌 به زمان امیرالمومنین علیبنابیطالب (ع) برمیگردد.
منبع و مستندش کتاب «المصنف» از جوامع کهن حدیثی است که مؤلف آن ابن ابی شیبه از عالمان مطرح اهل سنت است که بخاری، مسلم، ابن ماجه و احمدبن حنبل همه از شاگردان وی بودهاند.
او نقل میکند که روزی علی بن ابیطالب از شریح قاضی سؤالي پرسید[مسأله از فروع فقهی طهارت ]شریح که پاسخ را داد، علیبنابیطالب به او گفت: «قالون» که واژهای رومی است به معنای احسنت و آفرین و درست گفتی؛ سپس سرِ انگشتِ سبابه را به سر انگشت شستِ خود چسباند. به همین شکل: 👌
روایت ش(( ۱۹۶۴۱ ))
•کلاً وزنهای فالون عربی نیست: مستورده به اصطلاح مثل قارون، قابون،کالون،طالون و...
ابن ابی شیبه (۱۵۹–۲۳۵ هـ. ق) از دانشمندانبرجسته اهلسنتاست.
وی زاده کوفه بود ، شاگردان مطرح وی، عبارتند از: بخاری ، مسلم ، احمد بن حنبل ( همه اصل کاریها شاگردش بودند!)
یکی از اقسام کتابهای حدیثی اهل سنت، مصنف نام دارد که به کتبی گفته میشود که بر اساس شیوه باب بندی احادیث تدوین شده باشد. از مشهورترین کتب مصنف نگاری شده نزد اهل سنت، مصنف ابن ابی شیبه میباشد
شاید بتوان با توجه به استواری این کتاب در برخی از نقلها در استفاده از این نماد منسوب به مولا بیشتر اهتمام کنیم👌!
اقتراحات سید پژمان
با رعایت فضل تقدم استاد بابالحوایجی
@Zoheir_sele
29.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 قسمت جدید برنامهٔ تلویزیونی «ایستگاه» با عنوان «هواداری» با حضور استاد ناصرزاده
(بخش دوم)
✅ افراد مایل هستند دنیا رو از دید اون کسی که هوادارش هستند ببینند.
@Zoheir_sele
مقتل محمد بنجعفر بنابیطالب در صفین از ابوالفرج اصفهانی در مقاتلالطالبیین:
چنین گفت ضحاک بنعثمان که عبیدالله بنعمر به همراه گروهی که آنان را سبزجامگان مینامیدند به میدان جنگ وارد شد و پیشوای لشکر مقابل او محمد، پسر جعفر طیار بود با پرچمی از آنِ علی بنابیطالب و نامِ آن پرچم چموش.
اینچنین، ده هزار نفر در مقابل هم قرار گرفتند. پس کارزاری سخت درگرفت.
خداوند به ایشان پایداری و صبر ارزانی داشت و پیروزی و نصر را دریغ کرد.
پس عبیدالله فریاد برآورد که: «این پرهیز تا به کی؟ پیش آی تا به تن خویش با تو بجنگم.»
پس محمد خویشتن فرانمود. لختی با نیزه نبرد کردند تا نیزههای هردو خرد شد.
آنگاه به تیغ دست بردند.
شمشیر محمد شکست و آنِ عبیدالله در سپر فروماند.
پس همچنان سواره به چنگ و دندان در گردن هم آویختند و سر و روی یکدیگر بخستند تا هر دو از اسب بیفتادند.
پس سپاهیان از هر دو روی سوی ایشان تاختن آوردند و بر آوردگاه ایشان در هم درآویختند و این آن را و آن این را بکشت تا بر سر این دو، پشتهای گران از کشتگان برآمد.
تا آن که علی در آوردگاه چیرگی یافت و صحنه از شامیان خالی شد.
علی بر فراز سر ایشان بایستاد و فرمود:
«بر گیرید این کشتگان را از پیکر پسر برادر من.»
و کشتگان را یکایک به کنار کشیدند.
آنَک پیکر دو کشته نمایان شد؛ هماگوش و گردن بر شانۀ یکدگر بنهاده.
علی گفت: «والله لَعَن غَيرِ حُبّ تَعانَقتُما. خدای را یکدیگر را نه از دوستی چنین تنگ در بر گرفتهاید.»
پنهان نماناد که این عبارت اخیر امیر کلام "لَعَن غَيرِ حُبٍّ تَعانَقتُما" موزون افتاده.
ترجمه و نوشتار فارسی از حضرت آقای دکتر آشتیانی
@Zoheir_sele