eitaa logo
ظهور بسیار نزدیک است
15هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
17.5هزار ویدیو
378 فایل
💓 از غدیر تا ظهور 🙏 با شما حرف خواهیم زد از : 🌹 یاایتها النفس المطمئنة 🌼 ارجعی الی ربک 🌼 راضية مرضية 🌼 فدخلي في عبادي 🌼 وادخلي جنتي 👈 کپی آزاد 🔸 موسسه جنبش پیشوازان دولت کریمه 🔸 تبلیغات تبادلات 🔹 @mahdeyar314 🔸کانال دیگر ما 🔹 @zoh110hor
مشاهده در ایتا
دانلود
Aali-24.mp3
3.51M
🎙شباعت سخنرانی به داروخانه 🔹امیرالمومنین علی علیه السلام به شخصی فرمود مرا موعظه کن، گفت: شما که موعظه لازم ندارید شما همه چیز ها را می دانید، امام علیه السلام فرمود: در شنیدن اثری هست که در دانستن نیست. ✅ 🆔 @eitaa_Ostadaali
Aali-27.mp3
3.9M
🎙حجت‌الاسلام والمسلمین 🔸اهمیت شناخت فرهنگ دشمن 🔸🔸🔸 ✅ 🆔 @eitaa_Ostadaali
✨﷽✨ 🔰قال الامام الرضا علیه السّلام : فی القرآن شفاءٌ من کل داءٍ و قال داووا مرضاکم بالصدقه و استشفوا بالقرآن فمن لم یشفِهِ القرآن فلا شفاء له. 💬امام رضا علیه السّلام فرمود: در قرآن دوای هر دردی است، و (سپس) فرمود: مرض‌های خود را با صدقه مداوا و آنها را با قرآن شفا دهید، پس کسی را که قرآن شفا ندهد، پس هیچ شفایی برای او نیست. 📗«مستدرک الوسائل، ج ۲، ص ۹۸» کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
مَن أمَّلَ غَيرَ اللّهِ سُبحانَهُ أكذَبَ آمالَهُ هركه به غيرِ خداوند سبحان اميد بندد، اميدهايش را دروغ مى يابد کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
👤 استاد رفیعی 🌸اگر کسي روز قبل يک جنسي را پانصد تومان خريده، بايد ده درصد به روي آن اضافه کرده و بفروشد . نبايد نگاه کند که فردا قيمت آن ششصد تومان خواهد شد. فردي مي گفت که گرفتن پول از دست مردم راحت است اما خوردن آن سخت است . يک نفر نزد آيت الله احمد خوانساري که از علماي بازار تهران بودند آمد و گفت: من يک جنسي را به قيمت صد تومان مي خرم. ولي چون بازار کشش دارد آن را دويست تومان مي فروشم . آيا اين کار اشکال دارد؟ ايشان فرمودند که اين مال متعلق به تو است و مي تواني هر قيمتي که مي خواهي بفروشي ولي اين کار است . آن فرد گفت : حرام نباشد ، بي انصافي اشکالي ندارد . آقاي خوانساري ايشان را صدا کردند و گفتند : بي انصافي يعني آن کاري که شمر با امام حسين (ع) کرد . در حديث داريم که سه کار خيلي مشکل است : 1⃣1- ذکر خدا در همه حال 2⃣2- رسيدگي به مشکلات مردم 3⃣3- انصاف با خود . ‌کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
حضرت امام باقر -عليه‏ السلام- فرمودند: إِنَّ هَذَا اللِّسَانَ مِفْتَاحُ كُلِّ خَيْرٍ وَ شَرٍّ فَيَنْبَغِي لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يَخْتِمَ عَلَى لِسَانِهِ كَمَا يَخْتِمُ عَلَى ذَهَبِهِ وَ فِضَّتِه‏ به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ ها و بدى‏ هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خود را مُهر و موم كند، همان گونه كه (صندوق) طلا و نقره خود را مُهر و موم مى‏ كند. 📚تحف العقول ص 298 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸سلسه بحث آفات زبان شماتت🌸 قسمت اول (۱): تعریف شماتت شماتت نزد دانشمندان اخلاق ، اظهار شادمانى از مصیبت دیگران است . وقتى شخصى دریابد که بر برادر دینى اش ، مصیبتى وارد شده است ، اگر اظهار خوشحالى و سرور کرده ، به سرکوفت بلا دیده بپردازد، گرفتار بیمارى شماتت شده است ؛ البته سرکوفت و سرزنش ، در برابر رفتارى است که از شخص بلا دیده سرزده است به این معنا که شماتت کننده با اظهار سرور از بلایى که بر سر دیگرى آمده ، مصیبت را نتیجه آن رفتار مى داند و چه بسا در سرکوفت ، به بیان آن نیز بپردازد. (۲): اقسام شماتت شماتت را از جهت ابراز یا عدم ابراز خشنودى به دو قسم مى توان تقسیم کرد: ۱ – شماتت درونى آن گاه که انسان از مصیبت دیگران ، در درون خویش مسرور شود؛ ولى شادى اش را آشکار نکند، به این حالت ، شماتت درونى مى گویند. ۲ – شماتت فعلى (بیرونى ) زمانى که فرد از بلاى رسیده به دیگران ، خوشحال شود و این بلا را با حالت سرزنش ، جزاى رفتارى که از فرد مصیبت دیده سرزده ، معرفى کند، به رفتارش شماتت فعلى گفته مى شود؛ البته شماتت فقط به شکل مجازى ؛ قسم اول به کار مى رود؛ زیرا همان گونه که در تعریف آمد، شماتت ، اظهار شادمانى از مصیبت دیگران است . شماتت را از جهت رفتار فرد بلا دیده نیز مى توان به دو قسم تقسیم کرد: الف – شماتت در برابر رفتار پسندیده گاه رفتار شخص مصیبت زده ، زشت نیست و فقط به نظر شماتت کننده ، نادرست مى آید و با اهداف او سازگارى ندارد؛ براى مثال ، وقتى شخص ‍ عملى مانند انفاق را انجام مى دهد که با اهداف شماتت کننده بخیل ، همسان و سازگار نیست ، چنان چه پس از انجام این عمل ، آن شخص ، به مصیبت و بلا دچار شود، شماتت کننده ، این بلا را نتیجه عمل او دانسته ، او را براى رفتار درستش سرزنش مى کند. سرکوفت منافقان به اهل ایمان در بلاها و مصیبت ها، از این قبیل است . ب – شماتت در برابر رفتار ناپسند گاه مصیبت دیده را در برابر رفتار ناشایستى مانند ورشکستگى به سبب عدم رعایت موازین دینى در معاملات پیشین او سرزنش مى کنند. اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
4_5888626125340411400.mp3
2.92M
🎙استاد رفیعی 1⃣🔺تجار 2⃣🔺عبید 3⃣🔺فقط برای خدا ‌کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸سلسله بحث آفات زبان شماتت🌸 قسمت دوم نکوهش شماتت از دید شرع و عقل شاد شدن از مصیبتى که براى دیگرى پیش آمده ، از حالت هایى است که عقل و شرع آن را نکوهیده اند. عقل و فطرت بشر، به حکم طبیعت اجتماعى او، انس و مدارا با افراد را مى پسندد و الفت و انس ، با همدردى سازگار است و صد البته که همدردى با دیگران ، با شادى و سرور از مصیبت ایشان سر ناسازگارى دارد؛ از این رو فطرت پاک انسان ، شادى و خوشحالى از بلا و غم دیگران را نمى پسندد، بلکه آن را سرزنش مى کند. پیشوایان معصوم این رفتار را در عبارت هاى بسیارى نکوهیده و از آن نهى فرموده اند. پیامبر اکرم مى فرماید: برادر خویش را شماتت نکن ؛ (چرا که ) خداوند به او رحم مى کند و تو را مبتلا مى سازد. امام صادق نیز مى فرماید: من شمت بمصیبه نزلت باخیه ، لم یخرج من الدنیا حتى یفتتن . کسى که برادر خویش را براى بلایى که بر او وارد شده شماتت کند، از دنیا خارج نمى شود تا گرفتار آن بلا شود. خشنودى از مصیبت دیگران به هر شکلى ناپسند است ؛ خواه در رفتار بروز کند و آشکار شود یا فقط در درون پنهان بماند؛ اگر چه آشکار کردن شادى ، ناپسندتر و زشت تر است ؛ زیرا افزون بر پستى شخص شماتت کننده ، مایه آزردگى خاطر بلا دیده نیز مى شود و زشت تر و بدتر از همه ، آن که انسان را به دلیل رفتار پسندیده اش شماتت کنند. این سرزنش نهایت پستى و رذالت شخص شماتت کننده را نشان مى دهد، زیرا سرزنش او از این رو است که شخص بلا دیده به میل و خواهش نفسانى او رفتار نکرده و حال که بلایى بر او وارد شده است وى را سرزنش مى کند؛ در حالى که چه بسا این بلا، براى رشد و تکامل فرد مصیبت دیده بر او وارد شده باشد. هر که در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش مى دهند اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: لا یَکُونُ الرَّجُلُ مِنَ المُتَّقینَ حَتَّی یُحاسِبُ نَفسَهُ أشَدُّ مِن مُحاسَبَةِ الشَّریکِ شَریکَه؛ آدمی از پرهیزگاران نمی شود مگر اینکه حسابرسی او از نفسش سخت تر از حساب کشیدن او از شریکش باشد. 📕مکارم الاخلاق ص 468 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸 سلسله بحث آفت زبان شماتت🌸 قسمت سوم ریشه هاى درونى شماتت شماتت از افسار گسیختگى نیروى غضب پدید مى آید. آن گاه که نیروى درونى غضب از سرپرستى عقل خارج شود، رذایلى به بار مى آورد که برخى از آن ها ممکن است عامل رفتار ناپسند شماتت شود. این عوامل عبارتند از:🔻🔻 ۱ ضربه زدن و آزردن خاطر از جمله حالت هایى است که دشمنى با دیگران ، آن را پدید مى آورد. دشمن در انتظار یافتن فرصتى مناسب براى لطمه زدن به کسى است که از او نفرت دارد، یا بدین سبب با وارد شدن مصیبت بر فردى که مورد نفرت او است ، سرزنش و سرکوفت را آغاز مى کند تا حس ‍ نفرت خویش را ارضا مى سازد. ۲ و گاه انسان براى فرو نشاندن آتش خشم خود از دیگرى (بدون وجود دشمنى ) او را سرزنش مى کند. ✅۳ سرزنش بلا دیده مى تواند ابزار مناسبى براى تحصیل خواسته حسود باشد. حسود در صدد از میان بردن شان و منزلت کسى است که به او حسادت مى ورزد و با سرزنش او نزد دیگران مى کوشد تا به خواسته خویش دست یابد. 📚اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌹حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام فرمودند: مَنْ‏ رَضِيَ‏ مِنَ‏ اللَّهِ‏ بِالْيَسِيرِ مِنَ‏ الْمَعَاشِ‏ رَضِيَ‏ اللَّهُ‏ مِنْهُ‏ بِالْيَسِيرِ مِنَ‏ الْعَمَلِ‏. 🔰 هركس به يک زندگى ساده از خدا راضى باشد، خدا هم به عمل اندک او راضی شود. 📚‏اصول کافی، جلد ۳، صفحه ۳۵۶ کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
@Farsna (9).mp3
2.38M
🔊فایل صوتی 🔰 ده فرمان بزرگ الهی...⁉️🔰 🌷حداقل برای یک نفر ارسال کنید ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ کانال استاد رفیعی @ostadrafieii312
🌸سلسله بحث آفات زبان شماتت🌸 قسمت چهارم :بخش اول پیامدهاى زشت شماتت سرکوفت و سرزنش دیگران ، پیامدهاى زشت و ناخوشایندى را براى شماتت کننده در دنیا و سراى آخرت به بار خواهد آورد. ۱ – پیامد شماتت در دنیا ابتلا به مصیبت : اظهار شادى از مصیبت ، موجب گرفتارى شماتت کننده به همان مصیبت مى شود. همان گونه که گذشت ، امام صادق (علیه السلام ) فرمود: هر کس برادر خود را به دلیل مصیبتى که بر او وارد شده است سرزنش کند، از دنیا بیرون نمى رود تا خود گرفتار شود. ۲ – پیامد شماتت در آخرت عذاب در آخرت : آزار رساندن به مؤ من ، مایه قهر خداوند و عذاب آخرتى است تا آن جا که خداوند فرموده است : آزار دهنده بنده مؤ من من ، به من اعلام جنگ بدهد. رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) آزار دهنده مؤ من را آزار دهنده خویش ، و آزار دهنده خویش را آزار دهنده خدا و آزار دهنده خدا را ملعون معرفى کرده است . روشن است که سرکوفت زدن به اهل ایمان ، مایه آزردگى خاطر آن ها است و پرهیز از آزار، ضرورت دارد. (۶د، او را از توجه به گرفتارى هاى دیگران باز مى دارد. دقت و تامل در این که چه بسا بلاى نازل شده بر او براى تادیب در برابر خطاهایش بوده است ، او را از اندیشه در احوال دیگران بازداشته ، به خود مشغول مى سازد. دقت در دور ماندن از رحمت خدا به دلیل آزردن اهل ایمان نیز انسان را به ترک این رفتار زشت سوق مى دهد. اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
حضرت امام على عليه السلام إنَّ مَكرَمَةً صَنَعتَها إلى أحَدٍ مِن النّاسِ ، إنّما أكرَمتَ بِها نَفسَكَ و زَيَّنتَ بِها عِرضَكَ، فَلا تَطلُب مِن غَيرِكَ شُكرَ ما صَنَعتَ إلى نَفسِكَ؛ ‏ اگر به كسى خوبى كردى در واقع با اين كار خود را گرامى داشته اى و به خودت آبرو داده اى، پس به سبب خوبى اى كه به خودت كرده اى از ديگران خواهان تشكر مباش . تصنيف غرر الحكم و درر الكلم ص382 و  383 ، ح8695 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌸سلسله بحث آفت زبان شماتت🌸 قسمت چهارم :بخش دوم راه هاى درمان شماتت براى درمان بیمارى باید به آثار و عواقب آن اندیشید. آگاهى از این که فرد شماتت کننده به همان مصیبتى مبتلا خواهد شد که دیگرى را براى آن سرزنش مى کرده است ، ترس و واهمه را در روح او پدید خواهد آورد و به یادآورى مکرر این پیامد، دیگر به شماتت دیگران نخواهد پرداخت . اندیشه در این که هر بلایى بر سر اهل ایمان بیاید، ممکن است کفاره گناه یا عامل به کمال رسیدن آنان در آخرت شود او را از سرکوفت و سرزنش ایشان باز مى دارد و از سوى دیگر، بلا و گرفتارى و مصیبت ، بر بدى و خوارى نزد پروردگار دلالت نمى کند؛ بلکه دلالت آن بر نزدیکى به خدا بیش تر است . توجه شماتت کننده به مصیبت ها و بلاهایى که بر خودش وارد مى شود، او را از توجه به گرفتارى هاى دیگران باز مى دارد. دقت و تامل در این که چه بسا بلاى نازل شده بر او براى تادیب در برابر خطاهایش بوده است ، او را از اندیشه در احوال دیگران بازداشته ، به خود مشغول مى سازد. دقت در دور ماندن از رحمت خدا به دلیل آزردن اهل ایمان نیز انسان را به ترک این رفتار زشت سوق مى دهد. اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🌹پيامبر صلى الله عليه و آله🌹 🔶 إنّ الغضب من الشّيطان و إنّ الشّيطان خلق من النّار و إنّما تطفا النّار بالماء فإذا غضب أحدكم فليتوضّأ.   🔷خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى از شما به خشم آمد، وضو بگيرد. 📚نهج الفصاحه ص 286 ، ح 660 کانال استاد رفیعی @ostadrafieii323
🌸سلسله بحث آفات زبان فحش🌸 جلسه اول الجنه حرام على کل فاحش ان یدخلها. ورود به بهشت بر هر دشنام دهنده اى حرام است . پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) (۱): تعریف فحش فحش ، بذاء، سلاطه ، تفحش و سب ، کلماتى گوناگون با معانى بسیار نزدیک به هم ، بلکه مترادف و هم معنایند. فحش در لغت به معناى افزایش بدى از حد مجاز است ؛ یعنى وقتى بدى از حد خود فراتر رود، شخص به ناسزاگویى روى مى آورد. ((تفحش )) به معناى بیهوده گفتن یا هرزه گویى ، ((سب )) به معناى گفتار زشت یا دشنام ، ((بذاء)) به معناى بد زبانى و ((سلاطه )) نیز به معناى زبان درازى است . دانشمندان اخلاق ، به کار بردن سخنان زشت براى اشخاص را فحش و ناسزا مى گویند. (۲): اقسام فحش فحش را از جهت انگیزه گوینده به دو قسم مى توان تقسیم کرد: ۱ – فحش با انگیزه آزار (قصد جدى ) گاه ناسزا براى رنجاندن و آزردن خاطر دیگرى گفته مى شود. دشنام دهنده در این حالت با جدیت ناسزا گفته ، حرمت شکنى مى کند. ۲ – فحش با انگیزه شوخى هرزه گویى و فحش چه بسا براى شوخى باشد. ناسزا گویى در چنین حالى ، بدون انگیزه رنجاندن است . گاهى هم این صفت ناپسند، عادت شده ، بدون انگیزه خاصى انجام مى گیرد. فرد بیمار در این حال براى رساندن مقاصد معمول خویش ، سخنان زشت را به مى گیرد. فحش از جهت زشتى کلمات به کار رفته نیز به مرتبه هاى گوناگون تقسیم مى شود. برخى بسیار زشت است و برخى زشتى کم ترى دارد. البته میزان زشتى و ناپسندى سخنان فرد نزد اقوام و ملت هاى گوناگون مختلف است به این معنا که گاه سخنى در شهرى بسیار ناپسند شمرده مى شود و در شهر یا کشور دیگر به آن اندازه ناپسند نیست . اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان کانال استاد رفیعی @ostadrafieii313
🔺رد پای اهل بیت در تاریکی فتنه های آخرالزمان‼️ 🆔 @mahdavi_arfae
🔴 زندگی تشکیلاتی یک اصل مهم دینی و الهی است 🔰حجت الاسلام : 🔹خوب زندگی کردن ولی منقطع بودن از تشکیلات دین مورد قبول اسلام نیست. کار تشکیلاتی از نگاه امام صادق(ع) یک ضرورت است. 🔹امروز اگر کسی امام صادق(ع) را تنها به عنوان یک امامی با چندین هزار شاگرد بپذیرد، این پذیرفتنی نیست. امام صادق(ع) یک امام تمدن ساز و مشرف به زمانه خودش است. نکات بسیار از این امام تمدن ساز باید آموخت. 🔹تکلیف بزرگ ما تحقق عبودت و ولایت الله در سراسر گیتی است. در این تکلیف سنگین از هر یک از ما به تنهایی کاری برنمی آید وقتی ما تک ها به هم وصل شدیم و یک تشکیلات گسترده ولایت مدار شدیم دیگر هیچ باری نیست که در راستای آن تکلیف نتوانیم برداریم. 📡خبرگزاری شبستان، حسینیه مجازی ۹۹/۳/۲۷ متن کامل گزارش خبری👇👇 http://shabestan.ir/detail/News/941475 🆔 @mahdavi_arfae
سخنرانی5-4-1399-حسینیه مجازی-حجت الاسلام مهدوی ارفع.mp3
15.97M
🔈صوت : جایگاه زن از نگاه امیرالمومنین علیه السلام 🌹 بمناسبت ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها ✅ محور بحث : مقدمه،دختر بد نداریم سیما و مبنای نگرش اسلام به زن یک جمله است . فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَةٍ. 🔺تبیین مفهوم ریحانه و مفهوم قهرمانه در لغت عرب ، بند ۱۷ نامه،۳۱ ، بررسی شبهات مطالب نهج البلاغه در مورد. زنان ، فرمایش امام که از دامن زن مرد به معراج می رود . 🔷 حجت الاسلام 🔶 حسینیه مجازی ۹۹/۴/۵ @mahdavi_arfae @hoseyniyemajazi
﷽ ✅ از سه کس برحذر باش: ۱- خیانتکار ۲- ستمکار ۳- سخن چین زیرا کسی که به خاطر تو به دیگری خیانت کند، به تو نیز خیانت می کند و کسی که به خاطر تو به دیگری ستم کند به تو نیز ستم می کند و کسی که برای تو سخن چینی کند بر ضد تو نیز سخن چینی خواهد کرد. [ علیه السلام ] 📚 میزان الحکمة ج۶ ص۲۰۰ ➥ @vaezin_com