eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
60.3هزار عکس
61.7هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5875417851069728820.mp3
2.49M
🔸ترتیل صفحه 447 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام عجم - کرد 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5875417851069728819.mp3
1.11M
🔸ترتیل صفحه ۴۴۷ با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : عجم - کرد 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
25 - چه شود شما را که همدیگر را یاری نکنید 26 - بلکه ایشانند در آن روز تسلیم‌شدگان‌ 27 - و روی آورد برخی از ایشان به برخی پرسش‌کنان‌ 28 - گفتند همانا شما بودید می‌آمدید ما را از راست‌ 29 - گفتند بلکه نبودید شما گروندگان‌ 30 - و نبود ما را بر شما فرمانروائی بلکه بودید شما گروهی گردنکشان‌ 31 - و راست آمد بر ما سخن پروردگار ما که مائیم همانا چشندگان‌ 32 - پس گمراهتان کردیم که بودیم ما گمراهان‌ 33 - پس آنانند در آن روز در عذاب شریک‌شدگان‌ 34 - همانا ما بدینسان کنیم با گنهکاران‌ 35 - که بودند گاهی که گفته می‌شد بدیشان نیست خدائی جز خدا کبر می‌ورزیدند 36 - و می‌گفتند آیا ما رها کنیم خدایان خویش را برای شاعری دیوانه‌ 37 - بلکه آمد به راستی و تصدیق کرد به فرستادگان‌ 38 - که شمائید همانا چشندگان عذاب دردناک‌ 39 - و کیفر نشوید جز آنچه بودید می‌کردید 40 - مگر بندگان خدا را ناآلودگان‌ 41 - که آنان را است روزیی دانسته‌ 42 - میوه‌هائی و آنانند گرامی‌داشتگان‌ 43 - در باغستان نعمتها 44 - بر تختهائی روی به روی‌ 45 - گردانیده شود بر ایشان جامی از باده پدیدار 46 - تابناکی خوشکامی برای نوشندگان‌ 47 - نه در آن است مستی (بیهشی و یا رنجی) و نه آنانند از آن بازگرفتگان‌ 48 - و نزد ایشان است کوته‌مژگانی درشت‌چشمان‌ 49 - گوئیا تُخمهای ماکیانند به پرده پوشیدگان‌ 50 - و روی آورد برخی از ایشان به برخی پرسش‌کنان‌ 51 - گفت گوینده‌ای از ایشان که همانا بود مرا همنشینی‌ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۴۷🌷 بندگان مخلَص خدا: در این سوره، پنج بار از «عِبادَ اللهِ المُخلَصین» یاد شده است. لازم است بدانیم که معنای «مخلَص» با «مخلِص» تفاوت دارد. مخلِص(به معنای خالص کننده)، کسی است که تلاش می کند خود را از آلودگی ها پاک کند و به خدا نزدیک تر شود؛ ولی مخلَص(به معنای خالص شده)، کسی است که در میدان جنگ با شیطان و نفسِ سرکش خود پیروز شده و مورد لطف خاص خدا قرار گرفته و توسّط خدا، از هر آلودگی، انحراف، ناپاکی و گناهی پاک شده است. بدون شک، مقام گروه دوّم با گروه یکم مقایسه شدنی نیست. گروه یکم تلاش می کنند خود را برای خدا خالص کنند، و گروه دوّم را خدا خالص کرده است. خداوند ضمن بیان داستان خلقت آدم و سرپیچی شیطان از سجده‏ بر او می فرماید که شیطان پس از رانده شدن از درگاه خدا، به عزّت او سوگند یاد کرد که تمام تلاش خود را برای گمراه کردن تک‏ تک بندگان او به‏ کار گیرد؛ ولی در همان هنگام اعتراف کرد که از گمراه کردن بندگان مخلَص خدا عاجز است و توان آلوده کردن آنان را ندارد ؛ زیرا آنان به مقامی رسیده اند که خدا از ایشان حفاظت می کند، و این حفاظت بدین گونه است که خداوند چنان بینشی به آنان عنایت کرده است که دیگر هیچ وسوسه ای در وجودشان اثر نمی گذارد. آن بندگان خاص، پیامبران الهی و امامان معصوم هستند که مورد لطف ویژه‏ ی خدا قرار دارند و خداوند در باره‏ ی ایشان فرموده است: «ما آنان را با ویژگی ناب و بی همتایی خالص کردیم، و آن ویژگی این بود که آنان پیوسته به یاد قیامت بودند.» آری، آن بزرگان تاریخ بشریّت، لحظه ای از خدا و قیامت غافل نشدند و دل به غیر خدا نسپردند. البته هر انسانی می تواند در راهِ روشن پیامبران و امامان گام نهد و مورد لطف خدا قرار گیرد و با «بندگان مخلَص» خدا همراه شود؛ چنان که در آیه‏ ی 69 سوره‏ ی نساء می خوانیم: «هر کس از خدا و پیامبر اطاعت کند، هم نشین کسانی می شود که خدا آنان را مورد لطف و نعمت ویژه ی خود قرار داده است؛ یعنی پیامبران و افراد بسیار راست گو و شهیدان و شایستگان، و اینها چه هم نشینان خوبی هستند.» 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🔔هرگز مردم را تحت فشار قرار مده❗️ 💥لِزِيَادِ ابْنِ أَبِيهِ وَ قَدِ اسْتَخْلَفَهُ لِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْعَبَّاسِ عَلَى فَارِسَ وَ أَعْمَالِهَا فِى كَلام طَوِيل كَانَ بَيْنَهُمَا نَهَاهُ فِيهِ عَنْ تَقَدُّمِ الْخَرَاجِ: اسْتَعْمِلِ الْعَدْلَ، وَاحْذَرِ الْعَسْفَ وَ الْحَيْفَ، فَإِنَّ الْعَسْفَ يَعُودُ بِالْجَلاَءِ، وَالْحَيْفَ يَدْعُو إِلَى السَّيْفِ 💠«عدالت را پيشه كن و از خشونت و سختگيرى و ستمگرى بپرهيز زيرا سختگيرى سبب فرار مردم از منطقه مى شود و ظلم و ستم، مردم را به شورش مسلحانه دعوت مى كند 📚 ۴۷۶ @nahjol_balagheh
1_191470624.mp3
7.75M
🔉 بسیار زیبا و 🔴 ۱۵۶ نهج البلاغه 🌺 کانال نهج البلاغه @nahjol_balagheh ┄┅═✧یازهرا❁✧═┅┄
13.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسیار زیبا و دیدنی😍 🔆الْحَمْدُ لِلَّهِ خَالِقِ الْعِبَادِ وَ سَاطِحِ الْمِهَادِ وَ مُسِيلِ الْوِهَادِ وَ مُخْصِبِ النِّجَادِ لَيْسَ لِأَوَّلِيَّتِهِ ابْتِدَاءٌ وَ لَا لِأَزَلِيَّتِهِ انْقِضَاءٌ هُوَ الْأَوَّلُ وَ لَمْ يَزَلْ وَ الْبَاقِي بِلَا أَجَلٍ خَرَّتْ لَهُ الْجِبَاهُ وَ وَحَّدَتْهُ الشِّفَاهُ 🌸سپاس خداوندی را سزاست كه آفریننده بندگان، و گستراننده زمین، و جاری كننده آب در زمین های پست، و رویاننده گیاه در كوه ها و تپه های بلند می باشد، نه اول او را آغازی و نه ازلی بودن او را پایانی است، آغاز هر چیزی و جاویدان است، و پایدار و ماندگار بدون مدت و زمان است، پیشانی بندگان برابر عظمت او به خاك افتاده، و لبها در اعتراف به یگانگی او در حركتند. 📚 ۱۶۳ 🌹 کانال نهج البلاغه 🌹 @nahjol_balagheh
۱۲۳ 📌قسمت ششم ❣️امير المومنين _عليه السلام _مي فرمايد : ✨وَأَمْسَك الْفَضْل مِن لِسَانِه✨ 💠«خوشا به حال كسى كه از سخنان زايد زبانش را نگه مى دارد ✍ سخنان زايد سخنان بى هدف و بى دليلى است كه انسان بر زبان جارى مى كند كه بسيارى از آنها آلوده به غيبت، تهمت، پخش شايعات و گناهان ديگر است. ✔️ به همين دليل در دستورات اسلامى، حفظ زبان يكى از مهم ترين نشانه هاى ايمان و اخلاق شمرده شده است ═══✙❆♡❆✙═══ 💝 @nahjol_balagheh ═══✙❆♡❆✙═══
۱۲۳ 📌قسمت هفتم ❣️امير المومنين _عليه السلام _مي فرمايد : ✨وَعَزَل عَن النَّاسِ شَرَّه✨ 💠 خوشا به حال كسى كه آزار او به مردم نمى رسد. ✍مفهوم اذیت و آزار در شريعت در بیشتر موارد به معنای آزردن و رنجاندن ، در قالبهای مختلفی مثل عیب جویی، تمسخر، استهزا (مثل شوخی های زننده)، تهمت، تجسس، غیبت، دادن القاب زشت و… وارد شده است ✔️ در احاديث مكرّر آمده است كه ، با ايمان كسى است كه مسلمانان از شر او در امان باشند. ═══✙❆♡❆✙═══ 💝 @nahjol_balagheh ═══✙❆♡❆✙═══
🔴از راه حق منحرف مشو و آتش فتنه را خاموش کن ═════ ೋღ💎ღೋ════ 📩نامه امیر المومنین علیه السلام به ابوموسی اشعری پیرامون حکمیت ✨وَإِنِّي لاََعْبَدُ أَنْ يَقُولَ قَائِلٌ بِبَاطِل، وَأَنْ أُفْسِدَ أَمْراً قَدْ أَصْلَحَهُ اللهُ 💠من از اينکه کسى سخن بيهوده بگويد متنفر و از اينکه کارى را که خدا اصلاح کرده بر هم زنم بيزارم»; ✍اشاره به اينکه اگر تو راه صحيح را بر طبق کتاب و سنّت در مسأله حکميت بپيمايى و سخن به حق بگويى و راه اصلاح را پيش گيرى من از آن دفاع مى کنم; مراقب باش باطل نگويى و امر مسلمين را به فساد نکشانى. ✨فَدَعْ مَا لاَ تَعْرِفُ، فَإِنَّ شِرَارَ النَّاسِ طَائِرُونَ إِلَيْکَ بِأَقَاوِيلِ السُّوءِ، وَالسَّلاَمُ 🔷(من خواهان وحدت امت اسلام و خاموشى آتش فتنه ام) آنچه را نمى دانى رها کن (و به شايعات و سخنان اشرار گوش فرا مده) زيرا مردم شرور سخنان نادرستى را به تو مى گويند (تا تو را از راه حق منحرف سازند). 🔻اين مسأله مهمى است که در هر جامعه اى ممکن است دو عامل سبب فساد گردد: نخست شايعات بى اساس است که گاه عمدا از سوى مغرضان شايعه افکن براى برهم زدن نظم جامعه و گل آلود کردن آب منتشر مى شود و گاه بر اثر اشتباهات و مبالغه ها و کاهى را کوهى کردن به خصوص اينکه بسيارى از مردم همواره انتظار دارند خبر تازه اى بشنوند و عده اى لذت مى برند از اينکه مسائل عجيب و غريب براى ديگران بازگو کنند و همين امر باعث پخش شايعات زيانبار مى شود. ✔️ديگر اينکه اشرار با دروغ، تهمت و سخن چينى سعى مى کنند ذهن کسانى را که در جامعه در مصدر کارى هستند مشوش سازند و آنها را به مردم يا افراد خاصى بدبين کنند و از اين ايجاد بدبينى و سوء ظن و اختلاف بهره گيرند; 📘 ۷۸ @nahjol_balagheh ═════ ೋღ💎ღೋ════
۳۱ نهج البلاغه 📌قسمت ۴۷ ❣امیر المومنین علیه السلام در ادامه وصیت نامه می فرماید: 🔅در جمله اوّل و دوم مى فرمايد: 🔻«براى ديگران چيزى را دوست دار که براى خود دوست مى دارى و براى آنها نپسند آنچه را براى خود نمى پسندى» فَأَحْبِبْ لِغَيْرِکَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِکَ، وَاکْرَهْ لَهُ مَا تَکْرَهُ لَهَا 🔅در بخش سوم مى فرمايد: 🔻«به ديگران ستم نکن همان گونه که دوست ندارى به تو ستم شود» وَلاَ تَظْلِمْ کَمَا لاَ تُحِبُّ أَنْ تُظْلَمَ 🔅در قسمت چهارم مى افزايد: 🔻«به ديگران نيکى کن همان گونه که دوست دارى به تو نيکى شود» وَأَحْسِنْ کَمَا تُحِبُّ أَنْ يُحْسَنَ إِلَيْکَ 🔅در جمله پنجم مى فرمايد: 🔻«آنچه را براى ديگران قبيح مى شمرى براى خودت نيز زشت شمار» وَاسْتَقْبِحْ مِنْ نَفْسِکَ مَا تَسْتَقْبِحُهُ مِنْ غَيْرِکَ 🔅در قسمت ششم مى افزايد: 🔻 «و براى مردم راضى شو به آنچه براى خود از سوى آنان راضى مى شوى» وَارْضَ مِنَ النَّاسِ بِمَا تَرْضَاهُ لَهُمْ مِنْ نَفْسِکَ 🔅سرانجام در هفتمين دستور مى فرمايد: 🔻«آنچه را که نمى دانى مگو اگر چه آنچه مى دانى اندک باشد و آنچه را دوست ندارى درباره تو بگويند، درباره ديگران مگو» وَلاَ تَقُلْ مَا لاَ تَعْلَمُ وَإِنْ قَلَّ مَا تَعْلَمُ، وَلاَ تَقُلْ مَا لاَ تُحِبُّ أَنْ يُقَالَ لَکَ ✍اشاره به اينکه همان گونه که دوست ندارى مردم از تو غيبت کنند يا به تو تهمت زنند يا با القاب زشت و ناپسند تو را ياد کنند يا سخنان ديگرى که اسباب آزردگى خاطرت شود نگويند، تو نيز غيبت ديگران مکن و به کسى تهمت نزن و القاب زشت بر کسى مگذار و با سخنان نيش دار خاطر ديگران را آزرده مکن. به راستى اگر اين اصل مهم اخلاقى با شاخ و برگ هاى هفت گانه اى که امام عليه السلام براى آن شمرده در هر جامعه اى پياده شود، صلح و صفا و امنيت بر آن سايه مى افکند و نزاع ها و کشمکش ها و پرونده های قضایی به حداقل می رسد. 📝ادامه دارد..... ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ @nahjol_balagheh ┗━━━🍁━━
دکتر رفیعی.mp3
9.92M
🔴 نهج البلاغه 🎤حجت الاسلام و المسلمین دکتر 🔰کانال نهج البلاغه @nahjol_balagheh ┄┅═✧🌺🍃🌺✧═┅┄