eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
52.8هزار عکس
54.9هزار ویدیو
1.2هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی ارتباط با خادم 👇 @mohebolMahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
بیا تو دریا(1).mp3
6.36M
🔊 ؛ 📝 دل‌ها را یکی کنیم 👤 حجت‌الاسلام 📌 @masafe_akhar
۳۰۷ 📘📘📘انتظار عامیانه،عالمانه،عارفانه ✅انواع انتظار قبل از تجزیۀ انتظار به عناصر تشکیل دهندۀ آن نیم نگاهی به انواع انتظار داشته باشیم؛ تا معلوم باشد ما چه نوع انتظاری را میخواهیم تعریف کنیم. انتظار می تواند برای هر رخدادی در آینده باشــد. اما انتظار »فرج« و گشایش یکی از مهمترین و در عین حال رایج ترین انواع انتظار است. انتظار »موعود« نیز یکی از مصادیق بارز انتظار فرج و گشایش محسوب میشود. بسیاری از انتظارها را می توان در مقولۀ انتظار فرج قرار داد؛ انتظار رسیدن زمان یک ملاقات یا یک کار ارزشــمند، انتظار شنیدن یک پاسخ مطلوب، یا دیدن یک فرد محبوب، همه مانند انتظار گشایش یک گره،نوعی فرج به حساب آمده و در منظومه انتظار فرج قرار میگیرند. تمام کسانی که ملتمس دعا برای رفع مشکلات و چشم به راه برطرف شدن ناآرامی ها و ناملایماتی هستند و امیدی به آینده دارند، منتظران فرج به حســاب می آیند. اگرچه تفاوت سطح بین انواع اینگونه انتظارها هم فراوان است: برخی منتظر فرج کل عالم هستند و برخی تنها فرج شخصی خویش را انتظار میکشند؛ برخی منتظر رفع همۀ مشکلاتشان هستند و بعضی امید به رفع پاره ای از آنها را در دل میپرورانند. 🆔 @mahfa110
۱۴۲۳ رابطه اخلاق و روزی امیرالمومنین امام على عليه‌السلام می‌فرمایند: مَن ساءَ خُلُقُهُ ضاقَ رِزقُهُ ؛ مَن كَرُمَ خُلُقُهُ اتَّسَعَ رِزقُهُ؛ هر كه زشت خوى باشد، روزى اش تنگ گردد و هر كه خوش خوى باشد، روزى اش گشاده گردد. توسعه اقتصادي بر پايه قرآن و حديث، جلد ٢، صفحه ۶٢٨ 🆔 @mahfa110
برای دعا کنیـم 🚩وضعیت شیعیان در عصر پس از ظهور حضرت امام سجاد علیه‌السلام می‌فرمایند: هنگامی که قائم ما قیام و خروج کند: 1⃣ خداوند بلا و آفت را از شیعیان و پیروان ما بر می دارد؛ أذْهَبَ اللّهُ عَزَوَجَلّ عَنْ شیعَتِنا الْعاهَةَ 2⃣ و دل های ایشان را همانند قطعه آهن محکم میکند؛ وَ جَعَلَ قُلُوبَهُمْ کزُبُرِ الْحَدید 3⃣ و نیرو و قوّت هر یک از ایشان به مقدار نیروی چهل نفر دیگران خواهد شد؛ وَ جَعَلَ قُوَّةَ الرَجُلِ مِنْهُمْ قُوَّةَ أرْبَعینَ رَجُلا 📚 خصال، جلد ۲، صفحه ۵۴۲ 🆔 @mahfa110
سنگ زیر پای تو لعل بدخشان می شود خار، با فیض نگاهت سرو بستان می شود گر نسیمی از کویت وزد سوی جحیم دود آن عود و شرارش برگ ریحان می شود 🆔 @mahfa110
رفتم طرف ضریح او باز تا پر شوم از هوای پرواز اطراف ضریح گریه ها بود دلهای شکسته و دعا بود دلها همه زیر بارش اشک مانند کبوتری رها بود عطر گل یاس در دل من عطر صلوات در فضا بود الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم 🆔 @mahfa110
قرآن ترجمه المیزان سوره 2 سوره مبارکه البقرة صفحه 5 وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ۖ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقًا ۙ قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِنْ قَبْلُ ۖ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا ۖ وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ ۖ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (25) و به کسانى که ايمان آورده و کارهاى شايسته کرده اند بشارت ده که براى آنها بهشت هائى است که از پائين آنها نهرها جريان دارد، هر بار که از آنها از ثمره اى رزقى به آنان داده شود مى گويند: اين همان چيزى است که قبلا به ما عطا شده بود و برايشان عطائى همانند مى آورند، و برايشان در آنجا همسرانى پاکيزه است، و ايشان در آن جاودانه اند. (25) ۞ إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا مَا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا ۚ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ ۖ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا ۘ يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا ۚ وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ (26) همانا خدا شرم نمى کند از اين که به پشّه اى و بالاتر از آن مثل بزند پس کسانى که ايمان آورده اند مى دانند که آن حقّ است از جانب پروردگارشان، و امّا کسانى که کفر ورزيده اند مى گويند: خدا از اين مَثَل چه اراده کرده است؟ بسيارى را با آن گمراه مى سازد و بسيارى را با آن هدايت مى کند، و با آن جز فاسقان را گمراه نمى کند. (26) الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ (27) همانان که عهد خدا را بعد از محکم کردن آن مى شکنند و آنچه را خدا به وصل کردن آن فرمان داده است مى گسلند و در زمين فساد مى کنند، اينان همان زيانکارانند. (27) كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنْتُمْ أَمْوَاتًا فَأَحْيَاكُمْ ۖ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (28) چگونه به خدا کفر مىورزيد در حالى که شما حيات نداشتيد و او حياتتان داد؟ سپس شما را مى ميراند سپس زنده تان مى کند، سپس به سوى او بازگردانده مى شويد. (28) هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ ۚ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ (29) او است آن کسى که آنچه در زمين است همه را براى شما خلق کرد، و نيز آهنگ آسمان کرد و آنها را به صورت هفت آسمان بپرداخت و او به هر چيزى داناست. (29) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌺تفسیر صفحه 5🌺 سوره مبارکه بقره از آیات 25 تا 29 این صفحه شریفه مسیری را طی کرده است که بعضا در قران عزیز ما شاهد آن هستیم . وقتی که خدای عزیز در قران مردم را معرفی می کند. اقسام مختلف و گونه های مختلف مردم را معرفی می کند نتیجه کار این گروه های مردمی هم بیان می کند .اگر دقت کردید در صفحات ما قبل خداوند به سه گروه از مردم اشاره کرد در حقیقت مردم از 3 گروه خارج نیستند یا اهل ایمان و تقوا هستند یا کافران و مشرکان هستند و یا منافقان هستند .که بهر حال این گروه منافق معلوم نیست نهایتا با کدام گروه هستند البته قران عزیز فرمود که اینها با اهل ایمان نخواهند بود وقتی که راجع به هر سه گروه خداوند صحبت کرد نتیجه کار هر سه گروه را هم بیان کرد نتیجه کار آن دو گروه یعنی منافقان و کفار این شد که آنها هیزم جهنم خواهند بود آنها در دنیا سعاتمند نمی شوند در آخرت هم گرفتار اعمال خود و عذاب الهی هستند . اما در صفحه 5 در آیه 25 خداوند نتیجه کار گروه سوم را بیان فرموده است .فرموده است : وَبَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ این که الان ملاحظه کردید در سوره بقره بعضا در همه جای قران آمده وقتی که خداوند درباره گروه ها صحبت کرد آنها را هم بیان می کند.در باره اهل ایمان فرموده خداوند به آنها بشارت می دهد به آنهایی که ایمان و عمل صالح دارند که آنها در بهشت الهی رستگار خواهند شد .قران عزیز ما را دعوت می کند اگر واقعا دنبال سعادت هستیم باید دو مسیر را طی کنیم اول مسیر مسیر اعتقادی است یعنی ایمان و دوم عمل صالح است یعنی اعمالی که تا بع آن ایمان باشد اگر یکی از اینها باشد و دیگری نباشد انسان سعادتمند نخواهد شد یعنی اگر عملی باشد عمل خوبی باشد اما اعتقاد درستی نداشته باشد این عمل، عمل صالح نیست و به نتیجه هم نخواهد رسید و اگر کسی مومن باشد به کتاب خدا به پیامبر خدا و به خدای عزیز ایمان داشته باشد اما اعمال نداشته باشد این هم بدرد نمی خورد آن وعده سعادتی که خداوند داده در دنیا و آخرت نصیب انسان می شود تابع ایمان و عمل صالح است. از نکات دیگر صفحه شریفه این است که خداوند یکی از موجودات کوچک جثه خودش به نام پشه مثال زده بعضی وقت ها ما فکر می کنیم مخلوقاتی که در عالم هست خلقت آنها تابع سختی و آسانی هست این سختی و آسانی برای مخلوق است وگرنه برای خالق فرقی ندارد که پشه خلق کند یا کوه خلق کند یا کهکشان خلق کند . از نظر خالق هر دو یکسان است تفاوت برای مخلوق است برای خداوند حیایی نیست و شرمی نیست و سختی نیست که پشه مثال بزند یا کوچکتر از آن یا بزرگ تر از آن. چون به هر حال هر چه که در عالم باشد مخلوق خدای عزیز است بعد فرموده آنهایی که اهل هدایت هستند اهل ایمان هستند به تمثیل های خداوند ایما ن می آورند چه کوچک چه بزرگ چه از نظر آنها سخت چه آسان .چون نگاه وقتی از نگاه خالق باشد سخت و آسانی بی معنی می شود در نتیجه اهل ایمان به اینطور مثال ها ایمان می آورند .اما آنهایی که قصد ایمان ندارند از این مثال ها هم ایراد در می آورند بهانه در می آورند .در ایه 27 خداوند از یک میثاق و عهد صحبت کرده است ما به خدای عزیز تعهد دادیم که در دنیا جز او نپرستیم و جز از او استعانت نگیریم .آنجا که فرمود : أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ دلیل بر این است که انسان پیش از تولد به خدای عزیز پیش از آمدن به عالم ماده به خدای عزیز وعده داده است پیمان بسته که جز او نپرستداما فاسقان که در آیه 26 خداوند به آن اشاره کرده این عهد را فراموش می کنند می شکنند به این عهد توجهی نمی کنند ، در دنیا مسیر فساد را طی می کنند .از آیه 28 این معنا بر می آید که عالم برزخ حتما وجود دارد اینکه فرموده كَیْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنْتُمْ أَمْوَاتًا فَأَحْیَاكُمْ ثُمَّ یُمِیتُكُمْ ثُمَّ یُحْیِیكُمْ ثُمَّ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ به عوالم مختلف زندگی بشر اشاره کرده است پیش از عالم ماده در عالم ماده در عالم برزخ و در عالم قیامت و آخرت .یکی از نکاتی که در آیه 21 آمده استوای بر آسمان است.این عبارت ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاءِ که بعضا در قران عزیز خواهد آمد مثل استوای بر عرش استوای بر آسمان به معنای تدبیر امر و ربوبیت خدای عزیز هست پس این که میفرماید زمین را خلق کردم برای شما و هر آنچه که در زمین هست خلق کردم بعد از آن به آسما ن پرداختم یعنی اینکه تدبیر امرم بعد از آن متوجه آسمان شد 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
صفحه ۵ مصحف شریف سوره مبارکه بقره 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6042028724927332943.mp3
2.55M
مرحوم قادرپناه سوره مبارکه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5827781793264174854.mp3
852K
🔸ترتیل صفحه 5 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : سه گاه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5917735502412253473.mp3
6.42M
تفسیر آیه ۱۵۱ سوره مبارکه بقره 🆔https://eitaa.com/taliehnoor
🤚♥️ هر دم، تو بگو جان به فدای تو که اگر جان به لبت شد ، به رَه دوست شود...!
🌸🍃 بیچاره دلم طالب دیدار تو باشد درمانده و افتاده چنان پای تو باشد من در قفسی؛ منتظر روز وصالم آن روز که دل‌ها همه دریای تو باشد https://eitaa.com/taliehnoor
💥أَحْمَدُهُ شُکْراً لاِِنْعامِهِ، وَ أَسْتَعِينُهُ عَلَى وَظَائِفِ حُقُوقِهِ; عَزِيزَ الْجُنْدِ، عَظِيمَ الْمَجْدِ 💠خداوند را به پاس نعمتهايش ستايش مى کنم و براى اداى حقوق و اطاعت فرمانهايش از او يارى مى طلبم. خداوندى که سپاهش شکست ناپذير و مجد و عظمتش بزرگ است . 📚 @nahjol_balagheh
💥 مَنْ أَطَاعَ التَّوَانِيَ ضَيَّعَ الْحُقُوقَ وَ مَنْ أَطَاعَ الْوَاشِيَ ضَيَّعَ الصَّدِيقَ‏. 💠هر کس تن به سُستی دهد ، حقوق را پایمال کند. 📚 @nahjol_balagheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎ناپسندی کینه‌ورزی نسبت به مؤمنان 📿تفسیر سوره مبارکه اعراف 💢کینه توزی با یکدیگر, پر کردن دلها از بخل و حسد....بپرهیزید 📘 ۱۹۲ 🍁🌴🍁🌴 🎤 ⏳زمان: ۷:۲۰ 🔴کانال نهج البلاغه @nahjol_balagheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢خدا چرا حاجت بعضیارو دیرتر میده⁉️ 💎پاسخشو از امیر المومنین علیه السلام بشنو 🎤حجت الاسلام و المسلمین بسیار زیبا و شنیدنی 👌 🎋🍁🎋🍁 🔴کانال نهج البلاغه @nahjol_balagheh .............🌹یا ؏ــلے🌹 ............
🔆وَمِنْ عِبَرِهَا أَنَّ المَرْءَ يُشْرِفُ عَلَى أَمَلِهِ فَيَقْتَطِعُهُ حُضُورُ أَجَلِهِ. فَلاَ أَمَلٌ يُدْرَکُ، وَلاَ مُؤَمَّلٌ يُتْرَکُ 💠نشانه عبرت انگیز بودن دنیا ، آن که ، ادمی پس از تلاش و انتظار تا می رود به ارزوهایش برسد ، ناگهان مرگ او فرا رسیده ، امیدش را قطع می کند ، نه به آرزو رسیده ، و نه آنچه را آرزو داشته باقی می ماند. 📚 @nahjol_balagheh
1_599556263.mp3
6.23M
🔉 بسیار زیبا و 🔴 ۱۵۲ نهج البلاغه 🌺کانال نهج البلاغه @nahjol_balagheh ┄┅═✧یازهرا❁✧═┅┄
26.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴رشد و کمال بدون تحمل سختی ممکن نیست 💥 «پس سستى دل را با استقامت درمان كن، و خواب زدگى چشمانت را با بيدارى از ميان بردار، و اطاعت خدا را بپذير، و با ياد خدا انس گير». 📚 🌾🍃🌾🍃 🎤حاج آقا @nahjol_balagheh 🌹ظهور نزدیک است .... گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
🔴روزى، وسيله بزرگ آزمايش انسان 💥و قدّر الارزاق فکثرها و قللها و قسمها علی الضیق و السعة فعدل فیها لیبتلی من اراد بمیسورها و معسورها و لیختبر بذلک الشکر و الصبر من غنیها و فقیرها ثم قرن بسعتها عقابیل فاقتها و بسلامتها طوارق آفاتها و بفرج افراحها غصص اتراحها و خلق الآجال فاطالها و قصّرها و قدّمها و اخّرها؛ 💠روزی انسان‏ها را اندازه‏گیری و مقدر فرمود. گاهی کم و زمانی زیاد و به تنگی و وسعت به گونه‏ای عادلانه تقسیم کرد تا هر کس را که بخواهد با تنگی روزی یا وسعت آن بیازماید، و با شکر و صبر، غنی و فقیر را مورد آزمایش قرار دهد. پس روزی گسترده را با فقر و بیچارگی درآمیخت و تندرستی را با حوادث دردناک پیوند داد، دوران شادی و سرور را با غصه و اندوه نزدیک ساخت، اجل و سرآمد زندگی را مشخص کرد، آن را گاهی طولانی و زمانی کوتاه قرار داد و مقدّم یا مؤخر داشت.» 📚 @nahjol_balagheh 🌹ظهور نزدیک است .... گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c