فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میدونی کربلاتو من از ته دلم دوست دارم
خواب میبینم سرم رو روی ضریح تو میذارم
#جواد_مقدم
🌙شب جمعه التماس دعای فرج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
هدایت شده از ظهور نزدیک است313
زیارت عاشورا(1).mp3
12.95M
📖زیارت عاشورا
🎤 با نوای حاج #میثم_مطیعی
التماس دعای فرج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳👇
@zohornazdikast313
هدایت شده از ظهور نزدیک است313
Aghaye-Khoobiha-2018.mp3
14.06M
#مناجات_امام_زمان
🌧غمگینم همراه بارون گریه کردم
🎼نوای استودیوی
🎤کربلایی #محمد_نوبهاری
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳👇
@zohornazdikast313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💝تقدیم به آقا صاحبالزمان (عج)
✨نمیدونم از کدوم ستاره میبینی منو
چشماتو میبندیو دوباره میبینی منو
پر بغض جمعه های ناگزیر و بی صدام
خیلی خستم باورم کن دنیا زندونه برام
#علی_لهراسبی
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
📌 #پرسش_و_پاسخ_مهدوی
⭕️چرا پس از ظهور، عدهاى امام زمان را انکار و به مخالفت با ایشان میپردازند؟
🔷پاسخ :
از امام باقر (عليه السلام) نقل شده است كه قائم (عليه السلام) قيام مى كند با امر جديد و كتاب جديد و قضاى جديد و بر عرب سخت مى گيرد و با شمشير عمل مى كند و...[1]
حال بايد ديد مراد از «امر جديد» و «كتاب جديد» چيست. مسلماً، مراد، اين نيست كه حضرت مهدی (علیه السلام) كتاب و قرآن جديدى مى آورد، همان گونه كه پيامبر خاتم (صلى الله عليه و آله) كتاب تازه اى به بشريّت عرضه كرد؛ چون، اين معنا، با خاتميّت دين محمد (صلى الله عليه و آله) و اين كه قرآن آخرين و كاملترين كتاب الهى است، سازگارى ندارد، بلكه مراد، اين است كه تبيين جديد و تفسير تازه از دين و قرآن ارائه مى دهد كه طبعاً با تفسيرهاى موجود كه با عقل هاى بشرى و غير معصوم ارائه شده، فرق خواهد داشت و پيرايه هايى كه بر دين و احكام بسته اند، زدوده خواهد شد. لذا ممكن است اين تفسير جديد، با خواسته ها و اميال بعضى، سازگارى نداشته باشد و باعث مخالفت آنان با حضرت حجت (عليه السلام) شود و عدّه اى با تمسّک به اين مطلب، به انكار آن حضرت بپردازند.
به عبارت ديگر، همان عواملى كه باعث مى شد تا مردم جاهلى، نبوّت پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) را انكار كنند، باعث انكار حضرت مهدى (عليه السلام) نيز خواهند شد.
از امام باقر (عليه السلام) نقل شده است كه فرمودند:
او، آن چه را پيش از او بوده است، در هم مى ريزد، آن گونه كه رسول خدا (صلى الله عليه و آله) امور جاهليّت را در هم ريخت. مهدى (علیه السلام) اسلام را به گونه اى تازه و جديد مى آغازد.[2]
در جاى ديگر، حضرت على (عليه السلام) مى فرمايد:
(مهدى) شيوه عدالت را به شما نشان مى دهد و احكام از بين رفته ى كتاب و سنّت را زنده مى سازد.[3]
از اين احاديث و احاديث ديگر، معلوم مى شود كه عواملى مانند مال و مقام پرستى، نفاق، انحرافات عقيدتى، جهل و نادانى، ... كه موجب انكار پبامبر اسلام و دين آن حضرت در آغاز بعثت شده بود، باز به هنگام ظهور قائم (علیه السلام) موجب انكار آن حضرت و مخالفت با ايشان خواهد شد.
📚پی نوشتها:
[1]. بحارالأنوار، ج 52، ص 354.
[2]. نعمانى، الغيبة، ص 152.
[3]. شرح نهج البلاغه، علينقى فيض الاسلام، خطبه ى 138.
منبع: امام مهدى (عج)، رسول رضوى، انتشارات مركز مديريت حوزه علميه (1384)
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳
در پیام رسان سروش:👇
http://sapp.ir/zohornazdikast313
پیام رسان ایتا:👇
http://eitaa.com/zohornazdikast313
تاثیر لقمه حلال و حرام در نسل انسان .mp3
3.68M
⭕️ تاثیر لقمه حلال و حرام در نسل انسان
🎤سخنرانی اخلاقی #استاد_عالی
در مورد تاثیر لقمه حلال و حرام در نسل انسان را می شنوید.
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کار پسندیده یک سلبریتی در فضای مجازی
🎥قرائت سوره مبارکه کوثر توسط #استاد_شاکرنژاد
برای فرزند #مهران_غفوریان
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
📌 #پرسش_و_پاسخ_مهدوی
⭕️ چرا امام مهدى علیه السلام در زمان غیبت کبری نایب خاص ندارد؟
🔷در پاسخ این سوال، باید گفت اوّلا، غیبت صغری مقدمه اى براى آغاز غیبت کبری بود و در این دوره، نایبان خاص، وظیفه داشتند تا شیعیان را آماده ى غیبت امام(علیه السلام) کنند. در همین مدّت غیبت صغری، شیعیان توانستند خود را براى ورود به مرحله ى جدید آماده کنند؛ بنابراین، هدف اصلى از تعیین نواب خاص، تحقق یافته بود و دیگر نیازى به تعیین نایب خاص نبود؛ چون، با آغاز غیبت کبری ـ که هدف از آن، حفظ جان امام، آزمایش مردم، آماده سازى مردم جهان براى قیام امام (علیه السلام) در آخرالزمان و... بود ـ تعیین نایب خاص، با اهداف و فلسفه ى غیبت تعارض پیدا مى کرد.
ثانیاً، در صورت استمرار تعیین نایب خاص، امکان داشت فرصت مناسبى ایجاد شود تا هر کس ادعاى نیابت امام زمان (علیه السلام) را بکند و صادق و کاذب مشتبه شود و البته این هم امکان نداشت که خود حضرت هر بار ظاهر شود و اوّلا، معجزه اى بیاورد که خود امام است و ثانیاً، براى هر عصرى، کسى را معرّفى کند.[1]
ثالثاً، شاید دلیل عدم تعیین نائب خاص، این بوده که اگر نائب خاص تعیین مى شدند، دشمنان، آنان را آزاد نمى گذاشتند، بلکه آنان را شکنجه و زجر مى دادند.
📚پی نوشت:
[1]. ابراهیم امینى، دادگستر جهان، ص 153.
منبع: امام مهدى علیه السلام، رسول رضوى، انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه (1384).
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳👇
@zohornazdikast313
در پیام رسان سروش:👇
http://sapp.ir/zohornazdikast313
پیام رسان ایتا:👇
http://eitaa.com/zohornazdikast313
بخوان دعای فرج را که یار برگردد
بخوان دعای فرج را که شب سحر گردد
بخوان دعای فرج را اگر که می خواهی
حدیث غیبت یار تو مختصر گردد
#الهی_عظم_البلا
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
عاشقان💞مهدی(عج)👇
@zohornazdikast313
📌 #پرسش_و_پاسخ_مهدوی
⭕️ آيا اين ادعا كه امام زمان علیه السلام در سرداب كه محل غيبت ايشان است باقی است و از آنجا ظهور خواهد كرد صحيح است؟
🔷يكي از افترائات مغرضين و دشمنان شيعه و اعداي اهل بيت اين است كه مي گويند: شيعه معتقد است امام در سرداب غيبت كرده و در سرداب باقي است و از سرداب ظاهر خواهد شد و هر شب بعد از نماز مغرب بر در سرداب مي ايستند تا ستارگان نيك آشكار گردند سپس متفرق مي شوند تا شب بعد.
ما در تكذيب و ردّ اين افترا محتاج به هيچ گونه توضيح نيستيم چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ـ همه مي دانند كه اينگونه افترائات از امثال ابن خلدون و ابن حجر، جعل و بر اساس انگيزه دشمني با شيعه و انحراف از اهل بيت، و تمايل به بني اميه و دشمنان خاندان رسالت است. اين نويسندگان و كساني كه بعد از آنها آمدند تا زمان ما به جاي اينكه عقايد و آراي شيعه را از خود و از كتابهايشان به دست آورند به جعل و افترا پرداخته يا جعليّات و افترائات پيشينيان خود را دست به دست گردانده و آنها را ملاك و ميزان تحقيق درباره عقايد شيعه و معرفت آراي آنها قرار مي دهند و خود و ديگران را گمراه مي سازند.
خيلي عجيب و بسيار شگفت انگيز است كه به يك امّتي كه هزاران نويسنده عالي قدر آنها آراء و عقايدشان را صريحاً در تأليفات خود نگاشته اند، نسبتي داده شود كه در هيچ عصري احدي از آنها، احتمال آن را هم نداده است.
در مورد امامت و اصول اعتقادي ديگر در كتابهاي كلام و اعتقادات، عقايد شيعه محفوظ و مضبوط است و در موضوع غيبت در كتابهائي كه از عصر ائمه(ع) و بعد از آن تأليف شده همه خصوصيات آن مذكور شده و در هيچ كتاب و نوشتهاي از اين افتراء اثر و نشانهاي نيست.
احدي نگفته امام در سرداب سامراء مخفي است بلكه كتب و روايات شيعه و آن همه معجزات و كرامات كه از آن حضرت در غيبت صغري و كبري نقل شده و حكايات آنان كه به شرف درك حضورش در طول اين دو غيبت مشرف شده اند همه اين نسبت را تكذيب مي نمايند.
بلي در سامرا مشرفه سردابي است كه شيعه در آنجا به دعا و نماز و عبادت خدا و زيارت حضرت ولي عصر(عج) رفتار مي كنند نه براي اينكه امام در آنجا مخفي و پنهان است، يا كسي امام را مقيم در آنجا بداند، بلكه براي آنكه آن موضع معروف به سرداب و نواحي آن و حرم عسكريين منازل و مساكن شريفه و خانهها و محل ولادت آن حضرت و بروز بعضي معجزات بوده است و تجديد خاطرات آن اعصار و ياد آن ازمنه كه امام عصر و پدرش و جدش در آن بيوت شريف كه از آن جمله همين دار معروف به سرداب است، خدا را پرستش ميكردند و محل آمد و شد شيعه و محبّان اهل بيت بوده،
در همان مقامات و مواقف شريفه به مدلول:
«في بُيُوتٍ أَذِنَ اللهُ أَنْ تُرفَعَ وَ يُذْكَرَ فيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فيها بِالْغُدُوِّ وَ الْاَصالِ» نور/36
[خانههايي را خدا اجازه داده كه آنجا رفعت يابد و در آنجا ذكر نام خدا شود و صبح و شام تسبيح و تنزيه ذات پاك او كنند.]
مناسب است.
چنانچه منازل و مقامات ديگر نيز هست كه مورد احترام شيعه است براي آنكه معلوم شده آن حضرت آن اماكن را مشرف به قدوم خود فرموده است(مانند مسجد جمكران قم).
👈بنابر روایات، ظهور حضرت مهدی(ع) در مکه و در کنار کعبه رخ خواهد داد. امام صادق(ع) در این رابطه به مفضل بن عمر، فرمودند: «ایشان به تنهایی ظهور می کنند و به تنهایی به سوی کعبه رفته، وارد آن می شوند و به تنهایی شب را سپری می کنند. پاسی از شب که گذشت و چشم ها را خواب در ربود، جبرئیل، میکائیل و دیگر ملائکه در حالی که به صف ایستاده اند، بر ایشان نازل می شوند.
📚منبع: موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر عليه السلام
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳👇
@zohornazdikast313
در پیام رسان سروش:👇
http://sapp.ir/zohornazdikast313
پیام رسان ایتا:👇
http://eitaa.com/zohornazdikast313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اولین مصاحبه تصویری با طلبه ناهی منکر
امیر دهقان حسنزاده طلبه جوان مشکین دشتی (استان البرز) پنجشنبه شب در میدان خوشنام مشکین دشت در مقابل یک بستی فروشی به ۶ پسر و سه دختر که در حالت طبیعی نبودند و پوشش و رفتارهای نامناسبی داشتند، با توجه به حضور خانواده ها در آن منطقه تذکر زبانی داد تا کمی رعایت کنند اما با حمله آنان مواجه شد و مورد ضرب و شتم شدید و مجروحیت از ناحیه سر قرار گرفت.
#اخبار_آخرالزمان
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
aali_yare_mehraban_317075.mp3
3M
📌 #یار_مهربان
🎤صوت شنیدنی برگرفته از بیانات
#حجت_الاسلام_عالی
با موضوع:
«اعتقاد به موعود و مهدویت»
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
هدایت شده از ظهور نزدیک است313
الا ای که نادیده ❤️دل می بری
تو را هر که خواند به جان می خری
سه شنبه شد و پرزدم سوی تو
شدم زائر جمکران کوی تو
عاشقان💞مهدی (عج) 👇
@zohornazdikast313
📌 #پرسش_و_پاسخ_مهدوی
⭕️ امام زمان (عج) درباه رجوع مردم به علما در عصر غیبت چه فرمودند؟
🔷شرح پرسش:
لطفا این حدیث را شرح دهید. امام زمان علیه السلام میفرمایند: «أَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها إِلى رُواةِ حَدیثِنا، فَإِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَأَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ؛ امّا در رویدادهاى زمانه، به راویان حدیث ما (علما) رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم.»[1]
شرح حدیث:
این حدیث، از جمله مطالبى است که امام زمان علیه السلام در جواب مسائل اسحاق بن یعقوب فرمودهاند. در این حدیث شریف، حضرت به وظیفهى شیعیان در حوادث پیش آمده در عصر غیبت اشاره کردهاند.
حضرت مهدی علیه السلام، شیعیان را براى فهمیدن احکام شرعى و سایر مسائل اجتماعى، به راویان احادیث، که همان فقهاى شیعه هستند، ارجاع مىدهد؛ زیرا آنان هستند که احادیث را خوب فهمیدهاند، و عام و خاص، محکم و متشابه، و صحیح و باطل را مىشناسند.
«روات حدیث» از نظر حضرت مهدی علیه السلام کسانى نیستند که روایت را فقط نقل مىکنند بدون این که آن را درست بفهمند؛ زیرا چنین افرادى، نمىتوانند گره از مشکلات فقهى و ... بگشایند.
رجوع به فقها در عصر غیبت، نه یک امر مستحب، بلکه یک واجب شرعى است؛ زیرا، آنان منصوب امام براى این کار هستند و از فرمان حضرت نمىتوان تخلّف کرد.
💡 #ولایت_فقیه
📚پی نوشت:
[1]. کمال الدین، ج2، ص484، ح10 ؛ الغیبة، شیخ طوسى، ص291، ح247 ؛ احتجاج، ج2، ص284 ؛ إعلام الورى، ج2، ص271 ؛ کشف الغمة، ج3، ص338 ؛ الخرائج و الجرائح، ج3، ص1114 ؛ بحارالأنوار، ج53، ص181، ح10 و وسائل الشیعة، ج27، ص140، ح33424.
منبع: شرح چهل حدیث از حضرت مهدى علیه السلام، على اصغر رضوانى، انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم (1382).
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳
در پیام رسان سروش:👇
http://sapp.ir/zohornazdikast313
پیام رسان ایتا:👇
http://eitaa.com/zohornazdikast313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞 عشق واقعی سیدعبدالکریم کفاش به امام زمان (عج) وتشرف محضر ایشان
🎥 #استاد_عالی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
💝به عشق صاحب العصر و الزّمان میخوانیم دعای فرج را
بسم الله الرحمن الرحیم
اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ
وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ
واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛
اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم
فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛
يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛
يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛
الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛
يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ💖
⭕️برای غیبت امام زمان(عج) علل مختلفی بیان شده است ازجمله آنکه 313 نفر هنوزفراهم نشده اند، همچنین است قلت یاران جانفشان.
🔶امام كاظم(ع):
«اگر در میان شما به تعداد اهل بدر (313) وجود داشت، قائم ما قیام می کرد.»
(مشكاة الأنوار ، ص 128)
🔷سدیر می گوید: بر امام صادق(ع) وارد شدم و به آن حضرت عرض کردم: به خدا سوگند نشست برای شما روا نیست.
امام(ع)فرمود: «چرا ای سدیر؟»
گفتم: به خاطر یاران و پیروانی که دارید به خدا سوگند اگر امیرالمومنین(ع)به اندازه شما پیرو داشت، قبایل تیم وعدی در خلافت طمع نمی ورزیدند.
حضرت(ع) فرمودند: «تعداد آنان چه اندازه است؟»
گفتم: صد هزار.
حضرت فرمود: «صد هزار؟
گفتم: بله، بلکه دویست هزار؟
فرمود: «دویست هزار؟»
گفتم: بله و بلکه نصف دنیا.
حضرت(ع)ساکت شد و پس از لحظه ای فرمود:«آیا می توانی همراه ما با ینبع بیایی؟» سپس به راه افتادیم...
حضرت(ع) در آن مکان به پسربچه ای که چند بزغاله می چرانید نگاه کرد و فرمود: «ای سدیر! اگر من به اندازه اینها شیعه داشتم سکوت را روا نمی داشتم.»
سدیر گوید: آنها را شماره کردم شمار آنها هفده راس بود.*
📚اصول کافی،ج2،ص242
ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
38.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏔 #استوارتر_از_کوه
🎥با صدای #شیخ_احمد_کافی
تقدیم به غریب ترین امیر روزگار..
👌کلیپ فوقالعاده زیبا پیشنهاد دانلود
#چهارشنبه_های_زهرایی
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313