⭕️ فتنه طولانی شام / قتل «حاکم سوریه» قبل ظهور
▪️بحران جنگ سوریه، به «قتل بشار اسد» منتهی خواهد شد.
▪️تظاهرات خیابانی در سوریه که متعاقب بهار عربی و با تظاهرات درعا در اعتراض به دستگیری و شکنجه کودکان شروع شد که این «بازی کودکانه» با دیوارنوشته هایی در اعتراض به نظام سوریه همراه بود اما با واکنش شدید حاکمیت روبرو شد، در تراث عامه از آن به «لعب صبیان»، تعبیر شده است:
▫️«تَكُونُ فِتْنَةٌ بِالشَّامِ، كَأَنَّ أَوَّلَهَا لَعِبُ الصِّبْيَانِ، كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ فَلَا تَتَنَاهَى»[1]
▪️فتنه در منطقه شام آنچنان طولانی میشود و هرگاه به دنبال راهحلی برای آن هستند، پیدا نخواهد شد و تا زمان ظهور، ادامه خواهد داشت:
▫️«لا یظْهَرُ الْقَائِمُ حَتَّى یشْمَلَ النَّاسَ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ یطْلُبُونَ الْمَخْرَجَ مِنْهَا فَلَایجِدُونَهُ»[2]
▪️و هرگاه تصور میرود که بحران شام و جنگ سوریه در مسیر حل و فصل است، ناگهان شعلههای فتنه همچون آتش زیر خاکستر از جایی دیگر، خود را آشکار میسازد:
▫️«تكُونُ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ، فَلَا تَتَنَاهَى حَتَّى ینَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ»[3]؛ «لَايَرْفَعُونَهَا مِنْ نَاحِيَةٍ إِلَّا انْفَتَقَتْ مِنْ نَاحِيَةٍ أُخْرَى»[4]
▪️سه جریان: اصهب: (حاکمیت)، ابقع (معارضین)، سفیانی (گزینه مطلوب غربیها) بر سر «قدرت و حاکمیت» در رقابت خواهند بود:
▫️«ثلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك»[5]
▪️سرانجام با ورود سفیانی که فعالیت خویش را از وادی یابس در جنوب سوریه آغاز میکند و موردحمایت غربیها است:
▫️«يَخْرُجُ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِي الْيَابِس»[6]؛ «يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيب»[7]
▪️ابتدا جریان ابقع، قتلعام میشوند و در نهایت، با قتل اصهب، سفیانی بر دمشق مسلط خواهد شد:
▫️«أَرْضُ الشَّامِ...يَخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلَاثِ رَايَاتٍ: رَايَةِ الْأَصْهَبِ وَ رَايَةِ الْأَبْقَعِ وَ رَايَةِ السُّفْيَانِيِّ فَيَلْتَقِي السُّفْيَانِيُّ بِالْأَبْقَعِ فَيَقْتَتِلُونَ فَيَقْتُلُهُ السُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ تَبِعَهُ ثُمَّ يَقْتُلُ الْأَصْهَبَ»[8]
☑️ پینوشت:
1. ابنحمّاد، الفتن، ص۲۳۵.
2. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۹. حر عاملی، إثبات الهداة، ج۵، ص۳۶۸.
3. مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص۷۵.
4. متقی هندی، کنزالعمّال، ج۱۱، ص۱۶۳.
5. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
6. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۶۵۱.
7. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
8. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
791fe359050ff0815584581a1012e495.mp3
9.15M
☀️غروب جمعه، عاشقهای امام زمان(عج) گوش بدن...
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
آخرالزمان
#قسمت_سوم 💠 روایت ستاره طارق 🔷در روایتی از امام باقر(ع) آمده است: 🔹«هرگاه عبّاسی به خراسان رسد، س
💠ستاره طارق
#قسمت_چهارم
🔷ابو امامه نیز نقل کرده است:
🔹رسول خدا(ص) فرمود: «... هرگاه شب نیمه رمضان شب جمعه باشد، از آسمان صدایی خواهد بود که بر اثر آن هفتاد هزار نفر بیهوش، هفتاد هزار نفر گنگ و هفتاد هزار دوشیزه، پرده هاشان شکافته می شود!» گفتند: ای رسول خدا، پس چه کسی سالم می ماند؟ فرمود: «کسی که در خانه اش بماند و به سجده پناه بَرَد و بلند تکبیر بگوید.»[۱]
🔻گفتنی است، حادثه یادشده، در روز جمعه نیمه رمضان سال پیش از ظهور، تقریباً هنگام طلوع خورشید یا کمی پس از آن، به وقت عربستان سعودی، رخ می دهد. البتّه چنین به نظر می رسد، اقدامات احتیاطی که پیامبر اسلام(ص) به آنها اشاره فرموده است، بیشتر متوجّه مردم مشرق زمین، خصوصاً ساکنان «خاورمیانه»، می شود.
🔷شیخ مفید(ره) آورده است:
هرگاه ستاره ای سرخ را دیدی که آن را نمی شناسی و در مسیرحرکت ستارگان قرار ندارد و در آسمان از جایی به جایی دیگر می رود و مانند ستون است، در حالی که ستون نیست، پس بی گمان، چنین چیزی نشانه جنگ، بلا، کشته شدن بزرگان، زیاد شدن شرور و اندوه ها و آشوب در میان مردم است.[۲]
🔹امام باقر(ع) فرمود:
🔷«پیش از این امر (ظهور قائم)، گرفتن ماه پنج روز مانده به پایان ماه رمضان و گرفتن خورشید در پانزدهمین روز آن رخ خواهد داد و در این هنگام، محاسبه منجّمان به هم می خورد.»[۳]
📚منابع
۱. عقد الدّرر، صص۴۰ـ۱۳۹، ب۴، ف ۳.
۲. الاختصاص، ص۱۶۲
۳. الغیبـة، ص ۲۸۰، ب ۱۴، ح ۴۶.
#ستاره_طارق
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
⭕️ تحلیل «سیاسی» چرایی حضور نظامی ایران در فتنه شام و جنگ سوریه
▪️بعد انتشار مقاله اخیر(فتنه طولانی شام) ، سوالی مطرح شد: اگر قرار است، سوریه در اختیار «سفیانی» قرار گیرد، چرا ایران وارد جنگی شد که پایان آن، مشخص است؟
▪️از دو بُعد «سیاسی- حدیثی»، میتوان به قضیه نگریست؟
✅ جنگ سوریه، قبل از اعتراضات مردمی، برنامهریزی شده بود
▪️سابق بر این، شبکه «ایران اینترنشنال» فایل صوتی آقای ظریف را به صورت اختصاصی و برای اولین بار منتشر کرد که به انتقاد از شهید سلیمانی و سیاستهای ایران در سوریه نیز پرداخته است.
▪️در آن زمان، ضروری گردید، بعد از صحبتهای وزیر خارجه دولت حسن روحانی و نیز قبلتر از آن، انتقاد برخی «حامیان» آقای احمدینژاد از دلیل و چرایی حضور نظامی ایران در جنگ سوریه، ابعاد این موضوع بررسی شود.
▪️البته بررسی ابعاد جامع دیدگاه حامیان آقای احمدی نژاد، نیازمند نوشتاری مستقل است. اما انتشار «فایل صوتی» و انتقاد از سیاست ایران در جنگ سوریه موجب سوءاستفاده دشمن شد. مایک پومپئو: «ترور سلیمانی کار درستی بود، از ظریف بپرسید».
✅ سال 2011-2012: آغاز فتنه شام
▪️بهتر است به سالها قبل برگردیم. اکنون اوایل فتنه شام و بحران سوریه است. تظاهرات مردمی که ابتدا فقط در جنوب سوریه (درعا) شکل گرفته، بتدریج در حال گسترش به سایر مناطق این کشور است.
▪️ایستگاه «بهار عربی» از تونس و مصر سرانجام به سوریه رسید. اما داستان کاملا فرق داشت. سادهانگارانه و «بلاهت سیاسی» است که فتنه شام را در حد تظاهرات مردمی تقلیل دهیم بلکه جنگ سوریه از سالها پیش طراحی شده بود و در سال 2012 وارد مرحله اجرایی گردید.
▪️بحران سوریه، هرچند در ابتدا با تظاهرات مردمی استارت زده شد اما با طراحی پیچیده- امنیتی- نظامی مثلث «غربی، عبری، عربی» صحنهگردان اصلی فتنه شام با چاشنی حضور تروریستهای چند ملیتی- تکفیری داعش و القاعده از سراسر دنیا، کاملا واضح بود که دیگر مردم نبودند.
▪️فرض کنیم در ایران، نخبگان سیاسی، دانشگاهی و نظامی کشور درباره بحران جنگ سوریه تشکیل جلسه میدهند. استراتژیستها و آیندهپژوهان نیز دعوت شدند. جلسه بسیار مهم در شورای عالی امنیت ملی از طرف رئیس جمهور وقت، تشکیل میشود. وی محورهای بحث را بیان میکند:
1. آیا فتنه شام، فقط تظاهرات مردمی است یا در آینده بیم آن میرود با فتنه پیچیده طراحی شده از سوی مثلث «غربی، عبری، عربی» روبرو شویم؟
2. به نظر شما، فتنه شام تا چند سال به طول خواهند انجامید؟
3. در صورت عدم مداخله ایران، مسیر مواصلاتی محور مقاومت شیعی از «کربلا تا قدس» به چه سرنوشتی دچار خواهد شد؟
4. در ادامه رئیس شورای عالی امنیت ملی، خطاب به حاضرین بیان میکند: اکنون وقت درنگ نیست و باید سریع تصمیم گرفت. کدام انتخاب بهتر است: بیطرف باشیم یا حمایت مستشاری و مداخله نظامی در بحران سوریه؟
5. البته بیم آن میرود اگر از حکومت سوریه حمایت نشود، مقصد بعدی فتنه طراحی شده از سوی مثلث «غربی، عبری، عربی» با هدایت تروریستهای تکفیری، عراق باشد و حتی این بحران به مرزهای ایران نیز سرایت کند.
▪️بعد از گفتگوها و بیان نظرات موافق و مخالف، سرانجام مجموعه «اتاق فکر انقلاب»، تصمیم به حضور مستشاری در فتنه شام -البته با دعوت دولت سوریه- برای مقابله با فتنه غربیها اتخاذ میشود. اما آیا تصمیم درستی بود؟
✅ سال 2021: ده سال بعد از فتنه شام
▪️گذشت زمان، صحیح بودن این تصمیم سرنوشتساز را آشکار ساخت و بحران سوریه که با ورود تروریستهای چندملیتی از سراسر دنیا و طراحی محور «غربی، عبری، عربی» به بحران منطقهای و جهانی تبدیل شده بود، اما صحنه فتنه شام بعد از گذشت دهسال بعد از ورود «محور مقاومت شیعی» بر همگان روشن و آشکار شده است و «عیار» دیدگاه موافقین و مخالفین نیز مشخص شده است.
▪️مراکز مقدسه شیعی در سوریه و عراق حفظ شد (فراموش نشود که داعش تا چند کیلومتری حرم امام حسین و کربلا رسیده بود)؛ البته برخی، بیان میکنند حرم حضرت زینب در سوریه نیست بلکه در کشور مصر است اما همین افراد اگر غیرت دینی دارند، میپذیرند که مراقد مقدسه شیعی در سوریه، اگر «حرم» نیست، قطعا «حریم» اهلبیت است و به خوبی میدانند که دشمنان درصدد دستیابی به حریم اهلبیت و تخریب آن، بسیار تلاش کردند کما اینکه بارگاه «منتسب» به دختر امام علی را در سوریه با خاک یکسان کردند.
▪️با تصمیم درست سیدحسن نصرالله، امنیت شیعیان منطقه شام از خطر داعش و سلفیهای تکفیری در امان ماند.
▪️با تشکیل حشدالشعبی و بسیج مردمی عراق، ضلعی دیگر از محور مقاومت در جغرافیای ظهور شکل گرفت.
▪️ایران به مرزهای فلسطین، نزدیکتر شد و اسرائیل در آینده نزدیک، به مرز فروپاشی خواهد رسید.
▪️و البته، نقل خاطره سیدحسن نصرالله از جلسه با رهبری در ابتدای جنگ سوریه و پیشگویی ایشان، بسیار شنیدنی است(در کانال قرار میگیرد)
❇️ @zohour_monji
آخرالزمان
⭕️ تحلیل «سیاسی» چرایی حضور نظامی ایران در فتنه شام و جنگ سوریه ▪️بعد انتشار مقاله اخیر(فتنه طولانی
▪️نقل خاطره سیدحسن نصرالله از جلسه با رهبری در «ابتدای» جنگ سوریه
یک سال و نیم پس از آغاز بحران سوریه یعنی در حدود سال ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ بود که «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه وقت عربستان، نماینده ویژهای را از سوی خود به نزد بشار اسد فرستاد.
سعودی این پیغام را برای اسد ارسال کرده بود که اگر وی از محور مقاومت خارج شود و روابط خود را با ایران قطع کند، جنگ علیه سوریه متوقف خواهد شد، مسئلهی گروههای تکفیری حل خواهد شد و اسد تا ابد به عنوان رئیسجمهور به رسمیت شناخته میشود. عربستان سعودی به اسد گفت: آمادهایم تا صدها میلیارد دلار برای بازسازی سوریه بپردازیم. بنابراین، هدف کاملاً با مطالبات ملتها در بهار عربی متفاوت بود.
حکام کشورهای مختلف با بشار اسد تماس گرفتند و وعدههای مختلفی را اعم از مالی و سیاسی به وی دادند و حتی بقای وی در قدرت را نیز تضمین کردند، اما او در نهایت این وعدهها و پیشنهادات را نپذیرفت.
هدف، سلب موقعیت تاریخی سوریه، سلب حقوق آن و بیرون راندن آن از محور مقاومت بود تا زمینه برای نابودی مسئلهی فلسطین، تثبیت هیمنهی آمریکا در عراق و به انزوا راندن ایران و محاصره آن فراهم شود.
فهم و درک ما از نبرد سوریه از روز اول اینچنین بود. برخی از مسئولان آمریکایی و معارضان سوری میگفتند که اگر ما بر سوریه مسلط شویم، بیدرنگ وارد لبنان خواهیم شد تا کار حزبالله را تمام کنیم. برخی دیگر نیز میگفتند به عراق میرویم. بنابراین، مسئله فقط سوریه نبود.
و قرار بود پس از اتمام کار در سوریه، نبرد را به لبنان و عراق و ایران میکشانند.
«دونالد ترامپ» رئیسجمهوری آمریکا اذعان میکند که اوباما، کلینتون و سازمان «سیا» تروریستهای داعش را ایجاد کردند و آنها را به سوریه آوردند.
برخی طرفداران آقای احمدی نژاد، که از ایشان هم داغ تر شدند مبنی بر چرایی دخالت ایران در فتنه شام، با این سخنان و اعتراف ترامپ را چه میکنند؟
گزینهی ابتدایی ما، گزینهی مذاکره بود و راهکار سیاسی در اولویت قرار داشت. دولت سوریه، برادران ما در ایران و همچنین خودمان در حزبالله تماسهای متعددی را با معارضان سوری برقرار کردیم و آنها را به مذاکره برای تحقق راهکار سیاسی دعوت کردیم اما معارضان، مذاکره و گفتگوی سیاسی را قویاً رد کردند و معتقد بودند که دولت سوریه ظرف دو یا سه ماه سقوط میکند
من به دیدار السید القائد آیتالله خامنه ای رفتم و دادهها و برداشت خود درخصوص سوریه و تحولات آن را برای ایشان تشریح کردم و استدلالهای خودم را مطرح کردم. دیدم که دیدگاه و نظر ایشان دربارهی سوریه و تحولات آن بسیار واضحتر، شفافتر و عمیقتر از دیدگاه و نظر ما است. مواضع ایشان در قبال سوریه و تحولات آن از همان روز اول مشخص بود. ایشان گفتند: «این یک توطئه و نقشه برای سرنگونی سوریه است و هدف آن، سوریه و جایگاه این کشور در مسئلهی فلسطین و محور مقاومت است. همچنین هدف آن، ایران است، زیرا آنها پس از اتمام کار در سوریه، نبرد را به لبنان و عراق و ایران میکشانند». این اتفاقی است که افتاد. آنها به لبنان آمدند و بخشی از البقاع را اشغال کردند و اگر میتوانستند، نقاط بیشتری را اشغال میکردند. اما ما و ارتش لبنان در مقابلشان ایستادیم و آنها را در مناطق کوهستانی محاصره کردیم.
شما دیدید در عراق، تروریستهای تکفیری خیلی سریع از شرق فرات در سوریه به عراق انتقال داده شدند و در یک بازهی زمانی بسیار کوتاه بر استان «الانبار» مسلط شدند. این استان تقریباً یکچهارم مساحت عراق یا بیشتر آن را در بر میگیرد. آنها همچنین بر موصل، صلاحالدین و دیگر مناطق مسلط شدند و به ۲۰ کیلومتری شهر کربلا و ۴۰ کیلومتری شهر بغداد رسیدن
این بدان معناست که ما آنچه را که حضرت السید القائد در روز اول حوادث سوریه گفتند، بعینه در طول سالهای گذشته مشاهده کردیم. اینجا بود که علت موضع قاطعانهی السید القائد مبنیبر ایستادن در کنار سوریه مشخص شد.
▪️منبع:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43519
آخرالزمان
⭕️ تحلیل «سیاسی» چرایی حضور نظامی ایران در فتنه شام و جنگ سوریه ▪️بعد انتشار مقاله اخیر(فتنه طولانی
▪️پیشبینی آیتالله خامنه ای مبنی بر شکست معارضین بشار اسد
سخنان خود را در این بخش با ذکر خاطراتی از دیدارم با السید القائد و کرامات این سید عزیز و بزرگوار به پایان میرسانم. پس از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ یک ائتلاف بینالمللی تحت رهبری آمریکا وارد این کشور شد و تمامی کشورهای جهان معتقد بودند که دمشق تنها ظرف دو ماه سقوط خواهد کرد.
کشورهای عربی همگی چنین اعتقادی داشتند، حتی برخی از دوستان ما نیز چنین اعتقادی داشتند.
بالاخره ما نیز اگر چنین اعتقادی نداشتیم، حداقل کمی احساس نگرانی میکردیم؛ ابعاد مسئله برایمان آشکار نبود و بسیار نگران بودیم.
در آن زمان کشورهایی نظیر ترکیه و قطر که پیش از آغاز بحران سوریه با آنها در ارتباط بودیم، پیغامهایی را برای ما ارسال میکردند. در آن زمان آقای «داود اغلو» که مسئولیت سیاسی داشت به لبنان آمد. سران ترکیه به ما اینگونه پیغام دادند که «ما آمادهایم به شما ضمانت دهیم. شما عقب بایستید و روی سوریه حساب باز نکنید، زیرا ما به شما تضمین میدهیم که دمشق ظرف دو یا سه ماه سقوط خواهد کرد».
بسیاری از برادران در ایران هم تحت تأثیر این فضا قرار گرفته بودند. اما در جلسهای که با السید القائد داشتیم، ایشان برخلاف دیدگاه و نظر تمامی کشورهای جهان، نظر کارشناسان منطقه و همچنین دیدگاه شماری از مسئولان ایرانی، رو به من کردند و گفتند: «ما باید کاری کنیم که سوریه و بشار اسد پیروز شوند و آنها در نهایت پیروز خواهند شد».
این در حالی است که همهی دنیا حرف دیگری میزدند. پس از گذشت حدود دو سال، نشانههای تحقق این پیشبینی رهبر معظم انقلاب نیز آشکار شد.
▪️منبع:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43519
⭕️ تحلیل «حدیثی» چرایی حضور نظامی ایران در جنگ سوریه، قبل ظهور
▪️بعد انتشار مقاله اخیر، سوالی مطرح شد: اگر قرار است، سوریه در اختیار «سفیانی» قرار گیرد، چرا ایران وارد جنگی شد که پایان آن، مشخص است؟
▪️از دو بُعد «سیاسی- حدیثی»، میتوان به قضیه نگریست؟
▪️اکنون از نگاه «آیندهپژوهی مهدوی» و صرفا «تحلیل حدیثی» به این مساله، نگریسته خواهد شد.
✅ چرایی حضور ایران در فتنه شام، قبل از سفیانی
▪️عصر معاصر، عصر ظهور است و در «دیپلماسی خارجی»، باید مولفه «آیندهپژوهی» در اتاق فکر انقلاب، نیز لحاظ شود. نخبگان سیاسی، اساتید دانشگاه و سران نظامی کشور درباره بحران جنگ سوریه، تشکیل جلسه میدهند. استراتژیستها و آیندهپژوهان نیز دعوت شدند.
▪️از آنجا که «فتنه شام» قبل ظهور توسط مثلث «غربی، عبری، عربی» طراحی شده است[1]، باید دیپلماسی سیاسی و توان نظامی «محور مقاومت شیعی»، ضمن دفاع از حریم و مراکز مقدسه در سوریه، تلاش برای کاستن از افزایش قدرت حاکم شام (سفیانی، همپیمان غربیها) در آینده باشد.
▪️طبق گزاره حدیثی در کتاب «الکافی» کلینی[2] که مشابه آن در دیگر کتب معتبر نیز نقل شده است[3]، از امام معصوم درباره فروش سلاح و کمک نظامی به برخی از طرفهای درگیر در «منطقه شام» -که در جبهه حق، قرار ندارند اما در حال جنگ با «دشمن اصلی» شیعه هستند- سوال میشود
▪️امام معصوم، پاسخ میگویند: «حتما به اهل شام، سلاح بفروشید و در اختیارشان قرار دهید. زیرا به واسطه این کار، دشمنان اصلی شیعه (رومیها)، از مرزهای بلاد شیعی دور و نقشههای غربیها، خنثی و نابود میشود؛ اما هرگاه جنگ با شیعه رخ داد، دیگر اقدام به فروش سلاح و کمک نظامی به حکومت شام نکنید»[4].
▪️بنابراین هرچند سرنوشت محتوم سوریه بر این تعلق گرفته است که سفیانی بر دمشق[5] مسلط خواهد شد اما شیعه نباید اجازه بدهد «سفیانی مقتدر» بر سوریه تسلط یابد.
▪️ضمن اینکه بازه زمانی حکومت سفیانی بر منطقه شام، کمتر از دو سال خواهد بود[6] که البته بخشی از آن را مشغول جنگ با رقیبان داخلی[7] و بخشی دیگر نیز در حال جنگ با تُرکها[8] در شرق سوریه و نواصب در غرب عراق[9] خواهد بود.
▪️از اینرو مدت «موقت» دوسال سفیانی با فتنه «طولانی» شام قبل از حضور سفیانی، اصلا قابل مقایسه نیست.
▪️اگر به صرف اینکه قرار است سفیانی بر سوریه مسلط شود پس دیگر نیازی به مداخله نظامی ایران در فتنه شام نیست؛ این تفکر اشتباه است و رگههایی از «اسلام فردی» بدون توجه به «اسلام اجتماعی» و مرزهای عقیدتی است و سوال این است: پس چگونه «امنیت شیعیان» و «مراکز مقدسه» در منطقه شام حفظ شود؟
▪️آیا شایسته است به صرف اینکه پایان فتنه شام، آغاز فتنه سفیانی خواهد بود، از همکاری و تقویت نظامی «مخالفین»ِ سفیانی -که در جبهه مقابل غربیها و حاکمان عربی قرار دارند- چشمپوشی کنیم؟
▪️«اصهب» به عنوان حاکم سوریه در تحولات فتنه شام، مخالف اعراب است[10] و بر سایرین نیز برتری دارد[11] و در تقابل نظامی با جریان «ابقع»- تشکّلهای نظامی مرتبط با عربها و رومیها- در فتنه شام است[12]
▪️بنابراین «سفیانی» -حاکم آینده سوریه در عصر ظهور- که دشمن اصلی امام عصر است؛ از طرفی بیان گردید، جریان «ابقع» نیز با دشمنان (اعراب و غربیها) در ارتباط است. و اگر قرار بر مداخله نظامی در جهت «امنیت» شیعیان منطقه شام و دفاع از «حریم» اهلبیت و «مراکز مقدسه» در سوریه باشد، ناگزیر باید از «اصهب» حمایت کرد و البته الزاما دلالت بر حقانیت «جریان اصهب» ندارد[13]
▪️با حضور «سفیانی» بر اریکه قدرت، همکاری نظامی و فروش سلاح به حاکم منطقه شام، قطع خواهد شد. زیرا وی، دشمن اصلی امام عصر[14] و همپیمان غربیها[15] و یهودیان[16] است.
▪️اما با تدابیر و استحکامات امنیتی- نظامی جبهه شیعی، قبل از حضور سفیانی بر اریکه قدرت، شیعیان تا حدودی از اقدامات تخریبی دشمنان محفوظ هستند. شواهد حدیثی نیز بیانگر این استT هنگام تسلط سفیانی، شیعیان منطقه شام از شرارتهای وی در امان خواهند بود:
▪️«السُّفْيَانِي...يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه»[17]
▪️بیشک، مصداق عبارت «طوائف من المقیمین علی الحق» در روایت مورد اشاره، شیعیان و پیروان امیرالمومنین علی بن ابیطالب میباشند که منطبق بر شیعیان منطقه شام (شیعه حزبالله لبنان و ...) است، و ان شاء الله در هنگام تسلط حاکم آینده دمشق و همپیمان غربیها از شر همراهی و بیعت با لشکریان سفیانی و جبهه کفر و شیطان، در امان خواهند ماند.
▪️بنابراین گزاره فوق، دلالت بر این دارد «قبل از حضور سفیانی»، محور مقاومت شیعی در «جغرافیای ظهور» با تمهیدات لازم و آمادگیهای نظامی توانسته است، امنیت شیعیان ساکن منطقه شام را تضمین نماید.
❇️ @zohour_monji
آخرالزمان
⭕️ تحلیل «حدیثی» چرایی حضور نظامی ایران در جنگ سوریه، قبل ظهور ▪️بعد انتشار مقاله اخیر، سوالی مطرح
▪️و قبل از حضور سفیانی بر اریکه قدرت، ایرانیان و محور مقاومت شیعی، توانستهاند از طریق حضور در خاک سوریه، با یهودیان اسرائیل ساکن فلسطین، وارد جنگ شوند و شکست سختی را بر آنان تحمیل کنند[18].
▪️از اینرو سفیانی بعد از تسلط بر دمشق، با حمایت غربیها و برای کاهش نفوذ ایرانیان -که خطر و تهدید جدی برای رژیم اسرائیل است- اقدام خواهد کرد[19].
▪️بنابراین این تفکر که ایران نباید در فتنه شام دخالت میکرد، سخنی اشتباه است زیرا هرچند جنگ در سوریه، تحمیلی است اما نمیتوان وجود اراده آمریکا وصهیونیستها، پشت گروههای تروریستی مانند داعش انکار کرد.
▪️ایران و محور مقاومت شیعی به ناچار وارد منازعه فتنه شام گردید زیرا منافع ملی و انقلابی ایجاب میکند که از کیان مقاومت اسلامی و حریم اهلبیت در منطقه، قاطعانه حمایت شود.
▪️بنابراین، وظیفه شیعه، «قبل سفیانی» فرق دارد با «بعد سفیانی».
📚منابع
1. فتنه شام قبل از ظهور: بازیگران داخلی، منطقهای و بینالمللی، رجانیوز
2. کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲.
3. صدوق، من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۱۷۵. طوسی، تهذیب الأحکام، ج۶، ص۳۵۳. حر عاملی، وسائل الشیعه، ج۱۷، ص۱۰۲.
4. «قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ...إِنِّي كُنْتُ أَحْمِلُ السِّلَاحَ إِلَى أَهْلِ الشَّامِ فَأَبِيعُهُ مِنْهُمْ فَلَمَّا أَنْ عَرَّفَنِيَ اللَّهُ هَذَا الْأَمْرَ ضِقْتُ بِذَلِكَ وَ قُلْتُ لَا أَحْمِلُ إِلَى أَعْدَاءِ اللَّهِ فَقَالَ احْمِلْ إِلَيْهِمْ فَإِنَّ اللَّهَ يَدْفَعُ بِهِمْ عَدُوَّنَا وَ عَدُوَّكُمْ يَعْنِي الرُّومَ وَ بِعْهُمْ فَإِذَا كَانَتِ الْحَرْبُ بَيْنَنَا فَلَا تَحْمِلُوا» (کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲).
5. «السُّفْيَانِيُّ...يَسْتَوِيَ عَلَى مِنْبَرِ دِمَشْق» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۶. و مشابه آن: صدوق، کمالالدین و تمامالنعمة، ج۲، ص۶۵۱).
6. سفیانی در بازه زمانی «کمتر از دو سال» بر دمشق و سایر مناطق مورد منازعه در فتنه شام، مسلط خواهد شد و حکمرانی وی تا ظهور، ادامه خواهد داشت: «السُّفْیانِی مِنَ الْمَحْتُومِ...وَ مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰).
7. «أَرْضُ الشَّامِ...یخْتَلِفُونَ...عَلَى ثَلَاثِ رَایاتٍ: رَایةِ الْأَصْهَبِ وَ رَایةِ الْأَبْقَعِ وَ رَایةِ السُّفْیانِی...فَیقْتَتِلُون» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰). «ثَلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك» (طوسی، الغیبة، ص۴۶۳).
8. سفیانی در منطقه قرقیسیا، دیرالزور در شرق سوریه با «اخوان الترک» که از قبل تا «جزیرة الشام» پیشروی نظامی داشتهاند: «یسْتَقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى ینْزِلُوا الْجَزِیرَة» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰. طوسی، الغیبة، ص۴۴۲. مفید، الإختصاص، ص۲۵۶) وارد جنگ خواهد شد: «يُقَاتِلُ السُّفْيَانِيُّ التُّرْكَ» (مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص۲۲۶. حنبلی، فرائد فوائد الفکر فی الإمام المهدی المنتظر، ص۲۸۷).
9. «أَلَسْتُمْ تَرَوْنَ أَعْدَاءَكُمْ یقْتَتِلُونَ فِی مَعَاصِی اللَّهِ وَ یقْتُلُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً عَلَى الدُّنْیا دُونَكُمْ وَ أَنْتُمْ فِی بُیوتِكُمْ آمِنُونَ فِی عُزْلَةٍ عَنْهُمْ وَ كَفَى بِالسُّفْیانِی نَقِمَةً لَكُمْ مِنْ عَدُوِّكُمْ» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰).
10. «الاصهب: أعداء العرب» (جوهری، الصحاح، ج۱، ص۱۶۶).
11. «الاصهب: تشریفها على سائرِ الإبلِ» (ابنسیده، المحکم و المحیط الاعظم، ج۴، ص۲۰۹).
12. «الابقع: العرب تنكح إماء الروم فیستعمل على الشام أولادهم و هم بین سواد العرب و بیاض الروم» (ابناثیر، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج۱، ص۱۴۶).
13. «اتَّقِ جَمْعَ الْأَصْهَب» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۳۱).
14. «السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِم» (صدوق، معانی الأخبار، ص۳۴۶).
15. «السُّفْيَانِيُّ... فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ» (طوسی، الغیبة، ص۴۶۳).
16. «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (اسراء، آیه8) يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ {الیهود} بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد» (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴).
17. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵.
18. راهبرد ایرانیان زمینهساز: دفاع از عراق و آزادی فلسطین، رجانیوز
19. «السفیانی...يذهب إلى الروم لدفع الملك الخراسانى» (میرلوحی، کفایة المهتدی فی معرفة المهدی، ص۶۴۸).
❇️ @zohour_monji
⭕️ زیارت اربعین، تمرین حضور در «فردای ظهور»
▪️آیا واقعا، موسم اربعین، نگاه تمدنی تشیع است و ارتباط با ظهور دارد؟
1️⃣ شوق وصال در کوفه و نجف
▪️حضرت، بعد از ظهور، عازم عراق میشوند. و در مسجد کوفه، چنان جمعیت فراوان از شیعه حضور دارد و گریه و ضجّه شوقِ خیل عظیم شیعیان، که برخی سخنان حضرت را به خوبی متوجه نمیشوند:
▫️«الْمَهْدِيَّ...يَدْخُلُ الْكُوفَةَ...حَتَّى يَأْتِيَ الْمِنْبَرَ فَيَخْطُبُ فَلَايَدْرِي النَّاسُ مَا يَقُولُ مِنَ الْبُكَاء»[1]
▪️چه شیرین است شنیدن صدای دلربای مهدی و شوق وصال.
▪️از اینرو، «حضور امروز» شیعه در مسیری که حضرت را در آینده قرار است مشایعت و استقبال کنند، نوعی «تمرین حضور» در معیت امام عصر در «فردای ظهور» است.
▪️البته طبیعی است که مساجد قدیم، دیگر گنجایش خیل عظیم شیعیان را ندارد:
▫️«مَسْجِدَ الْكُوفَةِ لَيَضِيقُ عَلَيْهِم»[2]
▪️به همین خاطر، بعد از ظهور، مساجد کوفه و نجف، توسعه و گسترش پیدا میکند و اصولا آماده سازی، توسعه و «بازسازی عتبات عالیات»، منشاء حدیثی و روایی دارد و مواسات شیعیان برای کمک و نصرت امام در هنگامه ظهور است و این افتخار اکنون، نصیب ایرانیان شده است[3].
2️⃣ اجتماع قلوب مومنین و معرفی امام حسین
▪️زیارت اربعین، میتینگ جهانی تشیع برای معرفی امام حسین به عالم است.
▪️امام مهدی نیز با شعار «یا لثارت الحسین» قیام میکند:
▫️«يَظْهَرُ فِي بَيْتِ اللَّهِ الْحَرَامِ ذِي الْأَسْتَارِ وَ يُنَادِي بِشِعَارِ يَا ثَارَاتِ الْحُسَيْن»[4]
▪️بنابراین، بیجهت نیست که منقول است، امام عصر خود را با نام و یاد امام حسین به جهانیان، معرفی خواهد کرد:
▫️الا يا اهل العالم انا الامام القائم
▫️الا يا اهل العالم انا الصمصام المنتقم
▫️الا يا اهل العالم ان جدّى الحسين قتلوه عطشانا
▫️الا يا اهل العالم ان جدّى الحسين طرحوه عريانا
▫️الا يا اهل العالم ان جدى الحسين سحقوه عدوانا[5]
▪️آگاه باشيد اى جهانيان كه منم امام قائم؛ آگاه باشيد اى اهل عالم كه منم انتقام گيرنده؛ آگاه باشید اى جهانیان كه جدّ من حسين را تشنه كشتند؛ آگاه باشید اى اهل عالم كه جدّ من حسين را روى خاك افكندند؛ آگاه باشيد اى جهانيان كه جدّ من حسين را از روى كينهتوزى به قتل رساندند.[6]
▪️گویی امام حسین، جهانی است و همگان وی را میشناسند.
▪️پیادهروی بیست میلیونی شیعیان در موسم اربعین، به عنوان یکی از بزرگترین اجتماعات بشری در عصر معاصر، گویای چنین واقعیتی است[7]
3️⃣ عراق، کانون و مرکز «تقابل» جبهه حق با باطل
▪️سفیانی بعد از تسلط بر شام، تمام همّ و غم او، توجه به عراق و مرکز تشیع و پایتخت امام مهدی است:
▫️«السُّفْيَانِيُّ...لَا يَكُونُ لَهُ هِمَّةٌ إِلَّا الْإِقْبَالَ نَحْوَ الْعِرَاقِ...وَ يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَة»[8]
▪️از اینرو حضور میلیونی شیعیان در مسیر اربعین، نوعی اعلام آمادگی برای «مقابله» با پرچم سفیانی موردحمایت غربیها است.
4️⃣ پیشگویی امام رضا از جهانی شدن اربعین
▪️در احادیث ذکر شده که قبل از ظهور، کربلا و نجف، به هم متصل میشوند و موکبهای اربعین در طول این مسیر، یادآور این رخداد است:
▫️«تَتَّصِلُ بُيُوتُ الْكُوفَةِ بِنَهَرِ كَرْبَلَاء»[9]
▪️از امام رضا نیز منقول است: میبینم آن روزی که بناهاى استوار را گرداگرد قبر حسين ساخته میشود و میبینیم كاروانهايى كه از كوفه به سوی حرم امام حسين، در حرکت هستند شب و روزهایی سپری نمیشود جز اینکه از همهسو و از سراسر جهان به سوی زیارت قبر حسین، روانه میشوند. نمونه بارز آن، موکبهای مسیر اربعین و حرکت کاورانها از نجف به سمت کربلا در سالهای اخیر است:
▫️«كَأَنّي بِالقُصورِ قَد شُيِّدَت حَولَ قَبرِ الحُسَينِ وكَأَنِّي بِالمَحامِلِ تَخرُجُ مِنَ الكُوفَةِ إلى قَبرِ الحُسَين وَ لَا تَذْهَبُ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامُ حَتَّى يُسَارَ إِلَيْهِ مِنَ الْآفَاق»[10]
☑️ پینوشت:
1. مفید، الإرشاد، ج۲، ص۳۸۰.
2. طوسی، تهذیب الأحکام، ج۳، ص۲۵۴.
4. ابنمشهدی، المزار الکبیر، ص۱۰۷. مجلسی، بحارالأنوار، ج۹۹، ص۱۹۳.
5. حائری یزدی، إلزام الناصب، ج۲، ص۲۳۳.
6. البته کتاب الزام الناصب از تالیفات قرن سیزدهم و بیش از هزارسال با عصر معصومین، اختلاف زمانی دارد. از اینرو جزو کتب معتبر نیست اما حدیث منقول در این کتاب، به نوعی تفسیر شعار امام مهدی در سال ظهور (یا لثارت الحسین) که در کتب معتبر شیعی نیز ذکر شده است.
7. بنا بر اعلام رسانههای خارجی، مراسم اربعین بزرگترین مراسم زیارتی جهان است:
independent: Arbaeen Millions of Shia Muslims take part in world's greatest pilgrimage as Isis is finally defeated (Link)
8. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
9. طوسی، الغیبة، ص۴۶۸.
10. صدوق، عیون اخبار الرضا، ج۲، ص۴۸
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌درگیری شدید شب گذشته در شرق سوریه
🔻داعش با پشتیبانی امریکا در حال بازگشتی عظیم است
🔻اوضاع سوریه را زیر نظر داشته باشید که به سه کشور ایران ، ترکیه ، امریکا بشدت مربوط است و در گستره وسیعتر کلید آغاز اتفاقات نشانههای اصلی قبل ظهور
🔻یا امریکا میرود ، یا ترکیه درگیر جنگی طولانی با تروریست های خود ساخته میشود .یا ایران دستش از سوریه قطع میشود . هرچه باشد اوضاع منطقه ای درحال شعله ور و خطرناک شدن است
🔻اتفاقات جدیدی در حال آغاز است، باید منتظر ماند و چشم به وادی یابس داشت...
🔻ضمنا این احتمال کم نیست که ایران را با درگیریهای داخلی و اغتشاشات گسترده از سوریه دور کنند تا شام محل جولان شیاطین شود...
#سفیانی
#داعش
#فتنه_اکبر
❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
⭕️ «اولین» زائر «ایرانی» در اربعین سال ۶۱ هجری
☑️ پیادهروی اربعین، «سیره» معصوم یا «رسم» شیعه؟
▪️هرچند روایات متعددی درباره پیاده رفتن (ماشیاً) به زیارت امام حسین وجود دارد و این رسم و سیره بعد از عاشورا تا عصر معاصر مرسوم است.
▪️فعل امام معصوم، حضور امام سجاد و حضرت زینب در کربلا در اربعین، و نیز زیارت جابر انصاری صحابی پیامبر و عطیه عوفی، نیز شاهدی است بر این مدعا.
▪️بنابراین، «سنت پیادهروی» در سال 61هجری قمری و از همان اولین اربعین امام حسین، شروع شد.
☑️ حضور اولین ایرانی در زیارت اربعین
▪️عطیه، از مفسران مشهور شیعه و نام وی را امام علی بر او نهاد و فرمود: موهبت و هدیه خدا است: «هذا عطیة الله»[1]. وی، سالها در ایران زندگی کرده است[2]
▪️و بهنوعی این افتخار نصیب ایرانیان شده است که اولین زائر اربعین از مردم، شیعه ساکن ایران بههمراه جابر، صحابی پیامبر بوده است.
☑️ اربعین اول یا اربعین دوم؟
▪️سوالی مطرح است: کاروان اسراء، در اولین اربعین به کربلا رسیدند یا دومین اربعین؟
▪️پاسخ اینکه: درباره اصل حضور اهلبیت در اربعین، اتفاقنظر وجود دارد ولیکن اینکه ورود کاروان اسراء از شام به کربلا، در «اربعین اول»، بوده یا «اربعین دوم»؛ دیدگاههای متفاوتی بیان شده است.
▪️محققین بعد از ذکر آراء مختلف، به دیدگاه مشهور، گرایش یافتند که کاروان اسراء از شام به کربلا برگشتند و امام حسین را زیارت کردند[3] و ملاقات کاروان اهلبیت با جابر نیز حتما رخ داده است[4].
☑️ اربعین و حق بزرگ شهدای مدافع «حرم و حریم» اهلبیت
▪️هر شخصی متناسب با وظیفه خویش، باید گامی در جهت ظهور بردارد:
▪️«لِیُعِدَّنَّ أحَدُکُم لِخُروجِ القائِمِ ولَو سَهماً»[5]
▪️اگر در دوران عصر غیبت، گامی برای امام زمان برنداریم، بعید است در دوران ظهور نیز در زمره یاران باشیم.
▪️آنچه بکارید، درو خواهید کرد: «من لم يزرع فی زمن الغيبة، لن يحصد فی زمن الظهور».
▪️شیعیان مکتب مقاومت در «جغرافیای ظهور»، مدافع «حرم و حریم» اهلبیت در عراق و سوریه، حق بسیار بزرگی بر گردن زائران اربعین دارند[6].
▪️و جانفشانی ها کردند و از «حریم» اهلبیت دفاع کردند تا امروز این مسیر زیارت برای ما و شما، هموار باشد
▪️و نشان دادند، اگر در دوران ظهور نیز میبودند، به طریق اولی، در رکاب امام عصر، خواهند بود.
☑️ پینوشت:
1. قمی، سفینة البحار، ج۶، ص۲۹۶.
2. عطیه، حدود بیست سال در ایران، زندگی کرده است.
▪️عطیه، در قیام عبدالرحمن بن اشعث علیه حجاج ثقفی حضور داشت و پس از شکست این قیام به سرزمین فارس گریخت و در پی این واقعه به دستور حجاج و به دلیل خودداری از لعن علی بن ابیطالب، چهارصد ضربه تازیانه خورد و سر و محاسنش نیز تراشیده شد، سپس به خراسان رفت. وی سالها در این ایران، زندگی کرد تا اینکه در دوران صدرات عمر بن هبیره به عراق بازگشت (ابنسعد، الطبقات الکبری، ج۶، ص۳۰۵).
▪️عطیه در فاصله بین این دو رخداد، در ایران ساکن بوده است: از قیام عبدالرحمن بن اشعث علیه حجاج ثقفی تا صدرات عمر بن هبیره بر عراق.
▪️قیام عبدالرحمن بن اشعث علیه حجاج ثقفی در سال ۸۰-۸۱ قمری بود (مسعودی، التنبیه و الاشراف، ص۲۷۱).
▪️عمر بن هبیره در سال ۱۰۲قمری، والی عراق شد (طبری، تاریخ الامم و الملوک، ج۶، ص۶۱۷).
▪️برای آگاهی بیشتر: اشکوری، دائرةالمعارف اسلامی، ج۵، مدخل ابن هبیره.
▪️از اینرو، عطیه، بیست سال در ایران، زندگی کرده است.
▪️از طرفی عالمان رجال، برای اتصاف راوی به شهری غیر از محل ولادت وی، حداقل حضور او را به مدت ۴-۵ سال، لازم دانستهاند (شهید ثانی، الرعایة فی علم الدرایة، ص۴۰۲).
3. پیشوایی، تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهداء، ج۲، ص۲۷۹-۳۱۰.
4. ریشهری، دانشنامه امام حسین، ج۸، ص۳۸۳-۴۰۱.
5. نعمانی، الغیبة، ص۳۲۰.
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f