⭕️ آیا ظهور، بغته و ناگهانی است؟
▪️سوالی که مطرح است: آیا ظهور بدون تحقق نشانههای حتمی، رخ خواهد داد؟
▪️بخش #اول
▪️ظهور «منجی» برای عموم مردم جهان، بغته و ناگهانی است[1] مگر برای مومنین و موحدان، مترصد «حوادث و نشانههای ظهور» امام هستند و چشم انتظار و مُترقب، رخدادهای «جغرافیای ظهور» را رصد میکنند.
▪️اگر بیان شده است امر حضرت، ناگهانی و به اصطلاح یکشبه حل میشود، به اشتباه گمان نشود بدون وقوع نشانههای ظهور، رخ خواهد داد. زیرا در ادامه بیان شده است، ندای آسمانی دومین نشانه حتمی، معیار و فصل ممیز برای شناخت حضرت است:
▫️«الْقَائِمُ...يُصْلِحُ اللَّهُ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ...فَإِنَّ الصَّوْتَ مِنَ السَّمَاءِ لَا يُشْكِلُ عَلَيْهِمْ إِذَا نُودِيَ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ»[2]
▪️آیا ندای آسمانی، قابل تشخیص است؟ بله؛ کسانی که این احادیث را روایت کردند و نشانهها را میشناسند و قبل از اينكه صیحه آسمانی، واقع شود، مىگويند كه آن، اتفاق خواهد افتاد:
▫️«يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاء...يَعْرِفُهُ الَّذِينَ كَانُوا يَرْوُونَ حَدِيثَنَا وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ يَكُونُ قَبْلَ أَنْ يَكُون»[3]
▪️باید «بغتة» را اینگونه و با این احادیث، در کنار هم نگریست. آری، برای مردمی که غرق در دنیا هستند، قطعا هنگام رسیدن به مقصد، همچون فرد خواب که از پیرامون خود بیخبر و ناآگاه است:
▫️«يَخْرُجُ عَلَى حِينِ غَفْلَةٍ مِنَ النَّاس»[4]
☑️ به هشدارها توجه نمیکنند و میگویند مشابه آن در تاریخ، تکرار شده است
▪️مَثل برخی افراد بویژه برخی مورخین معاصر، با عدم توجه به رخدادهای منتهی به ظهور، همچون این سخن امام معصوم است که میفرماید: «بنگر که چگونه در فتنهها سقوط میکنند و در وادى تحیر و سرگردانى گام مىزنند...آیا از روایات صحیحی که به آنها رسیده است، بیخبرند؟ و يا آن را مىدانند و خود را به فراموشى مىزنند و به آنها توجه نمیکنند؟
▫️«كَيْفَ يَتَسَاقَطُونَ فِي اَلْفِتْنَةِ وَ يَتَرَدَّدُونَ فِي اَلْحَيْرَةِ...جَهِلُوا مَا جَاءَتْ بِهِ اَلرِّوَايَاتُ اَلصَّادِقَةُ وَ اَلْأَخْبَارُ اَلصَّحِيحَةُ أَوْ عَلِمُوا ذَلِكَ فَتَنَاسَوْا»[5]
▪️البته بعد از ظهور، دیگر پشیمانی از عدم توجه به هشدارها، سودی ندارد:
▫️«أَمْرَنَا بَغْتَةٌ فُجَاءَةٌ حِينَ لَا تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ وَ لَا يُنْجِيهِ مِنْ عِقَابِنَا نَدَم»[6]
☑️ وجوب فقهی شناخت نشانههای حتمی ظهور
▪️از اینرو، برخی از فقهاء، یادگیری و شناخت نشانههای ظهور را از باب جلوگیری از سقوط در وادی هلاکت و ضلالت عصر غیبت و دفع ضرر محتمل، واجب دانستهاند. آیۀالله صافی گلپایگانی در کتاب ارزشمند منتخب الأثر فی الإمام الثانی عشر، چنین میفرمایند:
▪️ آیا شناخت و معرفت نشانههای ظهور، واجب است؟ تا اینکه هنگام وقوع نشانهها، علم و آگاهی به آن حاصل شود و بین حق و باطل، تمییز و تشخیص قائل شوند؟ آری؛ ظاهر، وجوب یادگیری و شناخت نشانههای ظهور است تا اینکه در ضلالت و گمراهی عصر غیبت، دچار نشویم. علاوه براین، از باب دفع ضرر احتمالی ناشی از عدم شناخت، نیز واجب است.
▫️«هل يجب معرفة علائم الظهور، ليعلم به عند وقوعه و يعرف المحقّ من المبطل، و يميز بين الخبيث و الطيّب؟ الظاهر هو وجوبها؛ حذرا عن الوقوع في الضلالة، و دفعا للضرر المحتمل»[7]
▪️بدینسان، پیشوایان معصوم، برای ظهور امام مهدی، نشانههای فراوانی را بیان فرمودهاند و از طرح و ذکر آنها، اهدافی داشتهاند و محال است در کلمات معصومین، حرف لغو و بیهدفی، وجود داشته باشد.
☑️ سفیانی، بغتة و سال ظهور
▪️در احادیث تصریح شده است، پانزده ماه بعد از سفیانی، رخداد شریف ظهور، اتفاق خواهد بود و دیگر بغته، معنا و مفهومی برای ندارد. بلکه برای آن ناآگاهانی است که با دیدن این همه نشانه و حوادث و خروج دشمنترین دشمنان امام عصر، همچنان سر در برف کرده و چشممان خود را بسته و مشغول تماشا هستند:
▫️«السُّفْيَانِيُّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُهُ فِي رَجَبٍ وَ مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْرا»[8]
▪️آری، بغتة یعنی ظهور، هنگامی رخ میدهد که انسانها عموماً آمادگی و انتظارش را ندارند اما برای «منتظران آگاه به حوادث»، نه تنها ظهور، بغته و ناگهانی نیست بلکه حوادث آینده و پیشرو را نیز تشخیص خواهند داد؛ طوبی لهم.
▪️پاورقی: سيكون الظهور، بغتة على عامة، وسيكون الظهور معروفاً فقط للمؤمنين المنتظرين الممهدين المهتمين بقضية الامام المهدي عج والمترصدين لعلامات ظهوره الشريف.
✅ پینوشت:
1. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۳۷۳.
2 و 3. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۲و ص۲۶۴.
4. طوسی، الغیبة، ص۱۹۰.
5. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۵۱۱.
6. طبرسی، الاحتجاج، ج۲، ص۴۹۸.
7. صافی گلپایگانی، منتخب الأثر، ج۳، ص۳۰۳.
8. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰.
❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
آخرالزمان
⭕️ آیا ظهور، بغته و ناگهانی است؟ ▪️سوالی که مطرح است: آیا ظهور بدون تحقق نشانههای حتمی، رخ خواهد د
⭕️ آیا ظهور، بغته و ناگهانی است؟
▪️بخش #دوم
☑️ مفهوم بغته، دچار «قلب معنایی» شده است
▪️برداشتی خاص از بحث ناگهانی بودن امر ظهور حضرت، در «تناقض» با تکرار متعدد هشدارهای امامان معصوم است. در واقع مفهوم بغتة و مشابه آن، در نزد افواه عموم، به «تفسیر اشتباه»، بیان شده است.
▪️و اگر به قبل و بعد فقرات «خانواده حدیثی»، توجه کامل میشد، حقیقت روشن است. به عنوان مثال، وقتی به متن این دسته احادیث مراجعه میشود، بیان گردیده است: «مَثَلُهُ كَمَثَلِ السّاعَةِ لا تَأتيكُم إلّا بَغتَة»، ظهور حضرت از باب تشبیه به قیامت است.
▪️و در واقع همانطور که زمان قیامت بر عموم، مشخص نیست، زمان ظهور را نیز کسی نمیداند و رخداد ظهور بر عموم، ناگهانی خواهد بود مگر کسانی که ندای آسمانی و نشانههای حتمی را بشناسند و تشخیص بدهند: «مَتَى يَخْرُجُ الْقَائِمُ مِنْ ذُرِّيَّتِكَ فَقَالَ مَثَلُهُ مَثَلُ السَّاعَةِ الَّتِي لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً»[9]
☑️ امر حضرت، یک شبه، سامان می یابد؟
▪️یا در جای دیگر بیان شده است: «الْقَائِمِ الثَّانِيَ عَشَرَ مِنَ الْأَئِمَّةِ يَصْلُحُ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ»، اما به ادامه حدیث نیز باید توجه میشد. فقرات بعدی میفرماید: مِثل حضرت موسی که امرش، یکشبه سامان یافت و رفت آتش بیاورد، حیران بود اما برای وی، گشایش امر نبوت رخ داد و رسالت پیامبری، آشکار گشت: «خَرَجَ لِيَقْتَبِسَ لِأَهْلِهِ نَاراً فَرَجَعَ إِلَيْهِمْ وَ هُوَ رَسُولٌ نَبِي»
▪️همینگونه برای امام عصر، نیز ظهور، ثبت و مقدر شده است که از حیرت و غیبت وارد مرحله فرج و گشایش امر امامت میشوند و ظهور، آشکار خواهد شد، نه اینکه نشانهها رخ نمیدهد: «وَ هَكَذَا يَفْعَلُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِالْقَائِمِ الثَّانِيَ عَشَرَ...كَمَا أَصْلَحَ أَمْرَ نَبِيِّهِ مُوسَى وَ يُخْرِجُهُ مِنَ الْحَيْرَةِ وَ الْغَيْبَةِ إِلَى نُورِ الْفَرَجِ وَ الظُّهُور» [10]
📚منابع
9. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۳۷۳.
10. صدوق، کمال الدین، ج۱، ص۱۵۲.
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
آخرالزمان
⭕️ آیا ظهور، بغته و ناگهانی است؟ ▪️بخش #دوم ☑️ مفهوم بغته، دچار «قلب معنایی» شده است ▪️برداشتی خا
⭕️ آیا ظهور، بغته و ناگهانی است؟
▪️بخش #سوم
☑️ ندای آسمانی و سنت الهی «اتمام حجت» بر همگان
▪️ندای آسمانی به عنوان «معیار» شناخت امام عصر در دشوارترین حالات، توصیف شده است. حال آیا ممکن است بدون «اتمام حجت» بر بندگان، فرایند ظهور به شکل ناگهانی، رخ بدهد؟
▫️«الْقَائِمُ...رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ يُصْلِحُ اللَّهُ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ فَمَا أَشْكَلَ عَلَى النَّاسِ مِنْ ذَلِكَ يَا جَابِرُ فَلَا يُشْكِلَنَّ عَلَيْهِمْ وِلَادَتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ وِرَاثَتُهُ الْعُلَمَاءُ عَالِماً بَعْدَ عَالِمٍ فَإِنْ أَشْكَلَ هَذَا كُلُّهُ عَلَيْهِمْ فَإِنَّ الصَّوْتَ مِنَ السَّمَاءِ لَا يُشْكِلُ عَلَيْهِمْ إِذَا نُودِيَ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ»[1]
▪️حال، اگر در «اصل» ندای آسمانی، بداء رخ دهد و انجام نشود و ظهور، ناگهانی و بغتة باشد؛ آنگاه به نظر شما، آیا اتمام حجت بر همگان، شده است؟ خیر.
▫️«يَظْهَرُ فِي شُبْهَةٍ لِيَسْتَبِينَ فَيَعْلُو ذِكْرُهُ وَ يَظْهَرُ أَمْرُهُ وَ يُنَادَى بِاسْمِهِ وَ كُنْيَتِهِ وَ نَسَبِهِ وَ يَكْثُرُ ذَلِكَ عَلَى أَفْوَاهِ الْمُحِقِّينَ وَ الْمُبْطِلِينَ وَ الْمُوَافِقِينَ وَ الْمُخَالِفِينَ لِتَلْزَمَهُمُ الْحُجَّةُ بِمَعْرِفَتِهِمْ بِهِ عَلَى أَنَّهُ قَدْ قَصَصْنَا وَ دَلَلْنَا عَلَيْهِ وَ نَسَبْنَاهُ وَ سَمَّيْنَاهُ وَ كَنَيْنَاهُ وَ قُلْنَا سَمِيُّ جَدِّهِ رَسُولِ اللَّهِ وَ كَنِيُّهُ لِئَلَّا يَقُولَ النَّاسُ مَا عَرَفْنَا لَهُ اسْماً وَ لَا كُنْيَةً وَ لَا نَسَباً وَ اللَّهِ لَيَتَحَقَّقُ الْإِيضَاحُ بِهِ وَ بِاسْمِهِ وَ نَسَبِهِ وَ كُنْيَتِهِ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ حَتَّى لَيُسَمِّيهِ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ كُلُّ ذَلِكَ لِلُزُومِ الْحُجَّةِ عَلَيْهِمْ»[2]
▪️صرفنظر از اینکه صیحه آسمانی، از جهتی بر سایر معیارها، تقدم رتبی و ذاتی دارد[3]؛ در احادیث نیز تصریح شده است نشانه حتمی «ندای آسمانی»، معیار مهم شناخت امام مهدی در هنگامه ظهور است: «وَ بِهِ يُعْرَفُ صَاحِبُ هَذَا الْأَمْر»[4]
☑️ «عدم وقوع» بداء در نشانههای ظهور
▪️البته سخن از «بداء» در مباحث مهدویت را باید در نوشتاری مستقل، پی گرفت.
▪️و لیکن به اجمال: «اصل» نشانه حتمی ندای آسمانی، بیان گردید که در عالم ثبوت، محال است دچار بداء شود. حال، اگر قرار است در «تفاصیل» نشانههای حتمی ظهور، بداء و تغییر رخ دهد و آنچه به وقوع میپیوندد، مخالف متن احادیث باشد. به عنوان مثال، در زمان ندای آسمانی، بداء شود و در لیلةالقدر ماه رمضان نباشد.
▪️آنگاه راه برای جولان دادن «مدعیان دروغین» فراهم خواهد شد، مهمتر اینکه راه «شناخت» امام مهدی در هنگامه ظهور نیز دیگر به آسانی میسّر نخواهد شد.
▪️و موجب میآید «عدم صدق» گفتار امامان صادقالوعد، لازم آید و بیان احادیث متعدد، سخن لغو، جلوه نماید. در نشانههای حتمی، وقتی پیامبر و اهلبیت از آن خبر دادهاند، آیا خدواند موجبات تکذیب ائمه را فراهم میکند؟
▪️در کتاب الکافی کلینی، ذکر شده است، علم بر دو قسم است: ۱.علمی که صرفا نزد خدا است و به پیامبران و امامان، تعلیم نداده است و علم مخزون، مکنون و از امور موقوفه است، محو و اثبات، تقدم و تاخیر، در آن راه دارد. فقط در این علم، احتمال بداء و تغییر وجود دارد؛ ۲. علم محتوم و کائن، علمی که خداوند به ملائکه و پیامبران و امامان، تعلیم داده (و از جمله آن، بیان نشانههای حتمی در کلام معصومین)؛ در این علم، بداء و تغییر راه ندارد:
▫️«الْعِلْمُ عِلْمَانِ: ۱.فَعِلْمٌ عِنْدَ اللَّه، عِلْمٌ مَكْنُونٌ مَخْزُونٌ لَا يَعْلَمُهُ إِلَّا هُوَ مِنْ ذَلِكَ يَكُونُ الْبَدَاءُ؛ ۲.عِلْمٌ عَلَّمَهُ مَلَائِكَتَهُ وَ رُسُلَهُ وَ أَنْبِيَاءَهُ فَنَحْنُ نَعْلَمُهُ فَإِنَّهُ سَيَكُونُ لَايُكَذِّبُ نَفْسَهُ وَ لَا مَلَائِكَتَهُ وَ لَا رُسُلَهُ»[5]
▫️«مِنَ الْأُمُورِ أُمُورٌ مَحْتُومَةٌ کائنه لَا مَحَالَةَ وَ مِنَ الْأُمُورِ أَمْرٌ مَوْقُوفَةٌ عِنْدَ اللَّهِ يُقَدِّمُ مِنْهَا مَا يَشَاءُ وَ يَمْحُو مِنْهَا مَا يَشَاءُ يُثْبِتُ مِنْهَا مَا يَشَاءُ لَمْ يُطْلِعْ عَلَى ذَلِكَ أَحَداً يَعْنِي الْمَوْقُوفَةَ فَأَمَّا مَا جَاءَتْ بِهِ الرُّسُلُ فَهِيَ كَائِنَةٌ لَا يُكَذِّبُ نَفْسَهُ وَ لَا نَبِيَّهُ وَ لَا مَلَائِكَتَهُ»[6]
📚منابع
1. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۲.
2. حلی، مختصر البصائر، ص۴۳۵.
3. آیتی، «معیارهای شناخت امام مهدی هنگام ظهور»، فصلنامه مشرق موعود، ش۵۲، ص۱۵-۱۸.
4. نعمانی، الغیبة، ص۲۵۸.
5. کلینی، الکافی، ج۱، ص۱۴۷. حدیث ۶ و ۸.
6. عیاشی، التفسیر، ج۲، ص۲۱۷.
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ظهور نزدیک است...
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
🔴 هشدار وزیر سابق عراق (الزبیدی) در مورد توطئه غرب جهت احیای داعش در صحرای خشک (وادی یابس - محل خروج سفیانی) را با دقت ببینید.
♦️ با روایات نیز بسنجید / آیا ظهور نزدیک نیست؟
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
⭕️ فتنه طولانی شام / قتل «حاکم سوریه» قبل ظهور
▪️بحران جنگ سوریه، به «قتل بشار اسد» منتهی خواهد شد.
▪️تظاهرات خیابانی در سوریه که متعاقب بهار عربی و با تظاهرات درعا در اعتراض به دستگیری و شکنجه کودکان شروع شد که این «بازی کودکانه» با دیوارنوشته هایی در اعتراض به نظام سوریه همراه بود اما با واکنش شدید حاکمیت روبرو شد، در تراث عامه از آن به «لعب صبیان»، تعبیر شده است:
▫️«تَكُونُ فِتْنَةٌ بِالشَّامِ، كَأَنَّ أَوَّلَهَا لَعِبُ الصِّبْيَانِ، كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ فَلَا تَتَنَاهَى»[1]
▪️فتنه در منطقه شام آنچنان طولانی میشود و هرگاه به دنبال راهحلی برای آن هستند، پیدا نخواهد شد و تا زمان ظهور، ادامه خواهد داشت:
▫️«لا یظْهَرُ الْقَائِمُ حَتَّى یشْمَلَ النَّاسَ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ یطْلُبُونَ الْمَخْرَجَ مِنْهَا فَلَایجِدُونَهُ»[2]
▪️و هرگاه تصور میرود که بحران شام و جنگ سوریه در مسیر حل و فصل است، ناگهان شعلههای فتنه همچون آتش زیر خاکستر از جایی دیگر، خود را آشکار میسازد:
▫️«تكُونُ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ، فَلَا تَتَنَاهَى حَتَّى ینَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ»[3]؛ «لَايَرْفَعُونَهَا مِنْ نَاحِيَةٍ إِلَّا انْفَتَقَتْ مِنْ نَاحِيَةٍ أُخْرَى»[4]
▪️سه جریان: اصهب: (حاکمیت)، ابقع (معارضین)، سفیانی (گزینه مطلوب غربیها) بر سر «قدرت و حاکمیت» در رقابت خواهند بود:
▫️«ثلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك»[5]
▪️سرانجام با ورود سفیانی که فعالیت خویش را از وادی یابس در جنوب سوریه آغاز میکند و موردحمایت غربیها است:
▫️«يَخْرُجُ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِي الْيَابِس»[6]؛ «يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيب»[7]
▪️ابتدا جریان ابقع، قتلعام میشوند و در نهایت، با قتل اصهب، سفیانی بر دمشق مسلط خواهد شد:
▫️«أَرْضُ الشَّامِ...يَخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلَاثِ رَايَاتٍ: رَايَةِ الْأَصْهَبِ وَ رَايَةِ الْأَبْقَعِ وَ رَايَةِ السُّفْيَانِيِّ فَيَلْتَقِي السُّفْيَانِيُّ بِالْأَبْقَعِ فَيَقْتَتِلُونَ فَيَقْتُلُهُ السُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ تَبِعَهُ ثُمَّ يَقْتُلُ الْأَصْهَبَ»[8]
☑️ پینوشت:
1. ابنحمّاد، الفتن، ص۲۳۵.
2. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۹. حر عاملی، إثبات الهداة، ج۵، ص۳۶۸.
3. مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص۷۵.
4. متقی هندی، کنزالعمّال، ج۱۱، ص۱۶۳.
5. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
6. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۶۵۱.
7. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
8. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
791fe359050ff0815584581a1012e495.mp3
9.15M
☀️غروب جمعه، عاشقهای امام زمان(عج) گوش بدن...
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
آخرالزمان
#قسمت_سوم 💠 روایت ستاره طارق 🔷در روایتی از امام باقر(ع) آمده است: 🔹«هرگاه عبّاسی به خراسان رسد، س
💠ستاره طارق
#قسمت_چهارم
🔷ابو امامه نیز نقل کرده است:
🔹رسول خدا(ص) فرمود: «... هرگاه شب نیمه رمضان شب جمعه باشد، از آسمان صدایی خواهد بود که بر اثر آن هفتاد هزار نفر بیهوش، هفتاد هزار نفر گنگ و هفتاد هزار دوشیزه، پرده هاشان شکافته می شود!» گفتند: ای رسول خدا، پس چه کسی سالم می ماند؟ فرمود: «کسی که در خانه اش بماند و به سجده پناه بَرَد و بلند تکبیر بگوید.»[۱]
🔻گفتنی است، حادثه یادشده، در روز جمعه نیمه رمضان سال پیش از ظهور، تقریباً هنگام طلوع خورشید یا کمی پس از آن، به وقت عربستان سعودی، رخ می دهد. البتّه چنین به نظر می رسد، اقدامات احتیاطی که پیامبر اسلام(ص) به آنها اشاره فرموده است، بیشتر متوجّه مردم مشرق زمین، خصوصاً ساکنان «خاورمیانه»، می شود.
🔷شیخ مفید(ره) آورده است:
هرگاه ستاره ای سرخ را دیدی که آن را نمی شناسی و در مسیرحرکت ستارگان قرار ندارد و در آسمان از جایی به جایی دیگر می رود و مانند ستون است، در حالی که ستون نیست، پس بی گمان، چنین چیزی نشانه جنگ، بلا، کشته شدن بزرگان، زیاد شدن شرور و اندوه ها و آشوب در میان مردم است.[۲]
🔹امام باقر(ع) فرمود:
🔷«پیش از این امر (ظهور قائم)، گرفتن ماه پنج روز مانده به پایان ماه رمضان و گرفتن خورشید در پانزدهمین روز آن رخ خواهد داد و در این هنگام، محاسبه منجّمان به هم می خورد.»[۳]
📚منابع
۱. عقد الدّرر، صص۴۰ـ۱۳۹، ب۴، ف ۳.
۲. الاختصاص، ص۱۶۲
۳. الغیبـة، ص ۲۸۰، ب ۱۴، ح ۴۶.
#ستاره_طارق
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
⭕️ تحلیل «سیاسی» چرایی حضور نظامی ایران در فتنه شام و جنگ سوریه
▪️بعد انتشار مقاله اخیر(فتنه طولانی شام) ، سوالی مطرح شد: اگر قرار است، سوریه در اختیار «سفیانی» قرار گیرد، چرا ایران وارد جنگی شد که پایان آن، مشخص است؟
▪️از دو بُعد «سیاسی- حدیثی»، میتوان به قضیه نگریست؟
✅ جنگ سوریه، قبل از اعتراضات مردمی، برنامهریزی شده بود
▪️سابق بر این، شبکه «ایران اینترنشنال» فایل صوتی آقای ظریف را به صورت اختصاصی و برای اولین بار منتشر کرد که به انتقاد از شهید سلیمانی و سیاستهای ایران در سوریه نیز پرداخته است.
▪️در آن زمان، ضروری گردید، بعد از صحبتهای وزیر خارجه دولت حسن روحانی و نیز قبلتر از آن، انتقاد برخی «حامیان» آقای احمدینژاد از دلیل و چرایی حضور نظامی ایران در جنگ سوریه، ابعاد این موضوع بررسی شود.
▪️البته بررسی ابعاد جامع دیدگاه حامیان آقای احمدی نژاد، نیازمند نوشتاری مستقل است. اما انتشار «فایل صوتی» و انتقاد از سیاست ایران در جنگ سوریه موجب سوءاستفاده دشمن شد. مایک پومپئو: «ترور سلیمانی کار درستی بود، از ظریف بپرسید».
✅ سال 2011-2012: آغاز فتنه شام
▪️بهتر است به سالها قبل برگردیم. اکنون اوایل فتنه شام و بحران سوریه است. تظاهرات مردمی که ابتدا فقط در جنوب سوریه (درعا) شکل گرفته، بتدریج در حال گسترش به سایر مناطق این کشور است.
▪️ایستگاه «بهار عربی» از تونس و مصر سرانجام به سوریه رسید. اما داستان کاملا فرق داشت. سادهانگارانه و «بلاهت سیاسی» است که فتنه شام را در حد تظاهرات مردمی تقلیل دهیم بلکه جنگ سوریه از سالها پیش طراحی شده بود و در سال 2012 وارد مرحله اجرایی گردید.
▪️بحران سوریه، هرچند در ابتدا با تظاهرات مردمی استارت زده شد اما با طراحی پیچیده- امنیتی- نظامی مثلث «غربی، عبری، عربی» صحنهگردان اصلی فتنه شام با چاشنی حضور تروریستهای چند ملیتی- تکفیری داعش و القاعده از سراسر دنیا، کاملا واضح بود که دیگر مردم نبودند.
▪️فرض کنیم در ایران، نخبگان سیاسی، دانشگاهی و نظامی کشور درباره بحران جنگ سوریه تشکیل جلسه میدهند. استراتژیستها و آیندهپژوهان نیز دعوت شدند. جلسه بسیار مهم در شورای عالی امنیت ملی از طرف رئیس جمهور وقت، تشکیل میشود. وی محورهای بحث را بیان میکند:
1. آیا فتنه شام، فقط تظاهرات مردمی است یا در آینده بیم آن میرود با فتنه پیچیده طراحی شده از سوی مثلث «غربی، عبری، عربی» روبرو شویم؟
2. به نظر شما، فتنه شام تا چند سال به طول خواهند انجامید؟
3. در صورت عدم مداخله ایران، مسیر مواصلاتی محور مقاومت شیعی از «کربلا تا قدس» به چه سرنوشتی دچار خواهد شد؟
4. در ادامه رئیس شورای عالی امنیت ملی، خطاب به حاضرین بیان میکند: اکنون وقت درنگ نیست و باید سریع تصمیم گرفت. کدام انتخاب بهتر است: بیطرف باشیم یا حمایت مستشاری و مداخله نظامی در بحران سوریه؟
5. البته بیم آن میرود اگر از حکومت سوریه حمایت نشود، مقصد بعدی فتنه طراحی شده از سوی مثلث «غربی، عبری، عربی» با هدایت تروریستهای تکفیری، عراق باشد و حتی این بحران به مرزهای ایران نیز سرایت کند.
▪️بعد از گفتگوها و بیان نظرات موافق و مخالف، سرانجام مجموعه «اتاق فکر انقلاب»، تصمیم به حضور مستشاری در فتنه شام -البته با دعوت دولت سوریه- برای مقابله با فتنه غربیها اتخاذ میشود. اما آیا تصمیم درستی بود؟
✅ سال 2021: ده سال بعد از فتنه شام
▪️گذشت زمان، صحیح بودن این تصمیم سرنوشتساز را آشکار ساخت و بحران سوریه که با ورود تروریستهای چندملیتی از سراسر دنیا و طراحی محور «غربی، عبری، عربی» به بحران منطقهای و جهانی تبدیل شده بود، اما صحنه فتنه شام بعد از گذشت دهسال بعد از ورود «محور مقاومت شیعی» بر همگان روشن و آشکار شده است و «عیار» دیدگاه موافقین و مخالفین نیز مشخص شده است.
▪️مراکز مقدسه شیعی در سوریه و عراق حفظ شد (فراموش نشود که داعش تا چند کیلومتری حرم امام حسین و کربلا رسیده بود)؛ البته برخی، بیان میکنند حرم حضرت زینب در سوریه نیست بلکه در کشور مصر است اما همین افراد اگر غیرت دینی دارند، میپذیرند که مراقد مقدسه شیعی در سوریه، اگر «حرم» نیست، قطعا «حریم» اهلبیت است و به خوبی میدانند که دشمنان درصدد دستیابی به حریم اهلبیت و تخریب آن، بسیار تلاش کردند کما اینکه بارگاه «منتسب» به دختر امام علی را در سوریه با خاک یکسان کردند.
▪️با تصمیم درست سیدحسن نصرالله، امنیت شیعیان منطقه شام از خطر داعش و سلفیهای تکفیری در امان ماند.
▪️با تشکیل حشدالشعبی و بسیج مردمی عراق، ضلعی دیگر از محور مقاومت در جغرافیای ظهور شکل گرفت.
▪️ایران به مرزهای فلسطین، نزدیکتر شد و اسرائیل در آینده نزدیک، به مرز فروپاشی خواهد رسید.
▪️و البته، نقل خاطره سیدحسن نصرالله از جلسه با رهبری در ابتدای جنگ سوریه و پیشگویی ایشان، بسیار شنیدنی است(در کانال قرار میگیرد)
❇️ @zohour_monji
آخرالزمان
⭕️ تحلیل «سیاسی» چرایی حضور نظامی ایران در فتنه شام و جنگ سوریه ▪️بعد انتشار مقاله اخیر(فتنه طولانی
▪️نقل خاطره سیدحسن نصرالله از جلسه با رهبری در «ابتدای» جنگ سوریه
یک سال و نیم پس از آغاز بحران سوریه یعنی در حدود سال ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ بود که «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه وقت عربستان، نماینده ویژهای را از سوی خود به نزد بشار اسد فرستاد.
سعودی این پیغام را برای اسد ارسال کرده بود که اگر وی از محور مقاومت خارج شود و روابط خود را با ایران قطع کند، جنگ علیه سوریه متوقف خواهد شد، مسئلهی گروههای تکفیری حل خواهد شد و اسد تا ابد به عنوان رئیسجمهور به رسمیت شناخته میشود. عربستان سعودی به اسد گفت: آمادهایم تا صدها میلیارد دلار برای بازسازی سوریه بپردازیم. بنابراین، هدف کاملاً با مطالبات ملتها در بهار عربی متفاوت بود.
حکام کشورهای مختلف با بشار اسد تماس گرفتند و وعدههای مختلفی را اعم از مالی و سیاسی به وی دادند و حتی بقای وی در قدرت را نیز تضمین کردند، اما او در نهایت این وعدهها و پیشنهادات را نپذیرفت.
هدف، سلب موقعیت تاریخی سوریه، سلب حقوق آن و بیرون راندن آن از محور مقاومت بود تا زمینه برای نابودی مسئلهی فلسطین، تثبیت هیمنهی آمریکا در عراق و به انزوا راندن ایران و محاصره آن فراهم شود.
فهم و درک ما از نبرد سوریه از روز اول اینچنین بود. برخی از مسئولان آمریکایی و معارضان سوری میگفتند که اگر ما بر سوریه مسلط شویم، بیدرنگ وارد لبنان خواهیم شد تا کار حزبالله را تمام کنیم. برخی دیگر نیز میگفتند به عراق میرویم. بنابراین، مسئله فقط سوریه نبود.
و قرار بود پس از اتمام کار در سوریه، نبرد را به لبنان و عراق و ایران میکشانند.
«دونالد ترامپ» رئیسجمهوری آمریکا اذعان میکند که اوباما، کلینتون و سازمان «سیا» تروریستهای داعش را ایجاد کردند و آنها را به سوریه آوردند.
برخی طرفداران آقای احمدی نژاد، که از ایشان هم داغ تر شدند مبنی بر چرایی دخالت ایران در فتنه شام، با این سخنان و اعتراف ترامپ را چه میکنند؟
گزینهی ابتدایی ما، گزینهی مذاکره بود و راهکار سیاسی در اولویت قرار داشت. دولت سوریه، برادران ما در ایران و همچنین خودمان در حزبالله تماسهای متعددی را با معارضان سوری برقرار کردیم و آنها را به مذاکره برای تحقق راهکار سیاسی دعوت کردیم اما معارضان، مذاکره و گفتگوی سیاسی را قویاً رد کردند و معتقد بودند که دولت سوریه ظرف دو یا سه ماه سقوط میکند
من به دیدار السید القائد آیتالله خامنه ای رفتم و دادهها و برداشت خود درخصوص سوریه و تحولات آن را برای ایشان تشریح کردم و استدلالهای خودم را مطرح کردم. دیدم که دیدگاه و نظر ایشان دربارهی سوریه و تحولات آن بسیار واضحتر، شفافتر و عمیقتر از دیدگاه و نظر ما است. مواضع ایشان در قبال سوریه و تحولات آن از همان روز اول مشخص بود. ایشان گفتند: «این یک توطئه و نقشه برای سرنگونی سوریه است و هدف آن، سوریه و جایگاه این کشور در مسئلهی فلسطین و محور مقاومت است. همچنین هدف آن، ایران است، زیرا آنها پس از اتمام کار در سوریه، نبرد را به لبنان و عراق و ایران میکشانند». این اتفاقی است که افتاد. آنها به لبنان آمدند و بخشی از البقاع را اشغال کردند و اگر میتوانستند، نقاط بیشتری را اشغال میکردند. اما ما و ارتش لبنان در مقابلشان ایستادیم و آنها را در مناطق کوهستانی محاصره کردیم.
شما دیدید در عراق، تروریستهای تکفیری خیلی سریع از شرق فرات در سوریه به عراق انتقال داده شدند و در یک بازهی زمانی بسیار کوتاه بر استان «الانبار» مسلط شدند. این استان تقریباً یکچهارم مساحت عراق یا بیشتر آن را در بر میگیرد. آنها همچنین بر موصل، صلاحالدین و دیگر مناطق مسلط شدند و به ۲۰ کیلومتری شهر کربلا و ۴۰ کیلومتری شهر بغداد رسیدن
این بدان معناست که ما آنچه را که حضرت السید القائد در روز اول حوادث سوریه گفتند، بعینه در طول سالهای گذشته مشاهده کردیم. اینجا بود که علت موضع قاطعانهی السید القائد مبنیبر ایستادن در کنار سوریه مشخص شد.
▪️منبع:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43519
آخرالزمان
⭕️ تحلیل «سیاسی» چرایی حضور نظامی ایران در فتنه شام و جنگ سوریه ▪️بعد انتشار مقاله اخیر(فتنه طولانی
▪️پیشبینی آیتالله خامنه ای مبنی بر شکست معارضین بشار اسد
سخنان خود را در این بخش با ذکر خاطراتی از دیدارم با السید القائد و کرامات این سید عزیز و بزرگوار به پایان میرسانم. پس از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ یک ائتلاف بینالمللی تحت رهبری آمریکا وارد این کشور شد و تمامی کشورهای جهان معتقد بودند که دمشق تنها ظرف دو ماه سقوط خواهد کرد.
کشورهای عربی همگی چنین اعتقادی داشتند، حتی برخی از دوستان ما نیز چنین اعتقادی داشتند.
بالاخره ما نیز اگر چنین اعتقادی نداشتیم، حداقل کمی احساس نگرانی میکردیم؛ ابعاد مسئله برایمان آشکار نبود و بسیار نگران بودیم.
در آن زمان کشورهایی نظیر ترکیه و قطر که پیش از آغاز بحران سوریه با آنها در ارتباط بودیم، پیغامهایی را برای ما ارسال میکردند. در آن زمان آقای «داود اغلو» که مسئولیت سیاسی داشت به لبنان آمد. سران ترکیه به ما اینگونه پیغام دادند که «ما آمادهایم به شما ضمانت دهیم. شما عقب بایستید و روی سوریه حساب باز نکنید، زیرا ما به شما تضمین میدهیم که دمشق ظرف دو یا سه ماه سقوط خواهد کرد».
بسیاری از برادران در ایران هم تحت تأثیر این فضا قرار گرفته بودند. اما در جلسهای که با السید القائد داشتیم، ایشان برخلاف دیدگاه و نظر تمامی کشورهای جهان، نظر کارشناسان منطقه و همچنین دیدگاه شماری از مسئولان ایرانی، رو به من کردند و گفتند: «ما باید کاری کنیم که سوریه و بشار اسد پیروز شوند و آنها در نهایت پیروز خواهند شد».
این در حالی است که همهی دنیا حرف دیگری میزدند. پس از گذشت حدود دو سال، نشانههای تحقق این پیشبینی رهبر معظم انقلاب نیز آشکار شد.
▪️منبع:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43519