eitaa logo
امام زمان و ظهور
69هزار دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
7.2هزار ویدیو
7 فایل
🌹﷽🌹 🍃🌺امــام جعفر صادق(علیه السلام)↓ { اگر مهدے را درڪ میڪردم تمام عمر به او خدمت میڪـردم.} تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 عجایب دنیای ظهــــــــــــور... ⭕️ رجعت صحابه: «مالک اشتر نخعی» 🌕 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «يَخرُجُ إِلَى اَلقَائِمِ مِنْ ظَهرِ اَلكُوفةِ سَبْعة و عِشرُونَ رَجُلاً، خَمسَةَ عَشرَ مِنْ قَومِ مُوسَى اَلَّذينَ كَانُوا يَهدُونَ بِالْحَقّ و بِه يَعدِلُون، و سَبعَةٌ مِنْ أَصحَاب اَلكهفِ، و يُوشَع ابن نُون، و سَلمَان، و أَبُودُجَانَة اَلأَنصَاريُّ، و اَلمِقدَادُ بْنُ اَلْأَسوَد، و مَالِك أَشتَرُ، فَيَكُونُونَ بَينَ يَدَيهِ أَنصَاراً و حُكَّاماً» «هرگاه قائم عجل‌الله فرجه ظهور کند از پشت كوفه بيست و هفت مرد به طرف او خواهند رفت كه پانزده نفر از آنان از قوم موسى هستند كه از حق طرفدارى ميكردند و با حق رفتار مى‌نمودند، و هفت نفر هم از اصحاب كهف مى‌باشند، و نيز از افرادى كه با او خواهند بود عبارتند از: يوشع بن نون، سلمان، ابودجانه انصارى، مقداد بن اسود، «مالك اشتر»؛ اين گروه در مقابل او به عنوان انصار و حكام حركت ميكنند» 🌕 حضرت امیرالمؤمینن علیه‌السلام فرمودند: «خداوند مالک را رحمت کند؛ به یقین برای من چنان بود که من برای رسول خدا صلی‌الله علیه و آله بودم» 📗إعلام الوری، ج۲، ص۲۹۲ ♡ → @zohur_media
🔴 نگهداری و پرورش مَرکب برای روز ظهور... «براى مقابله با آن‌ها (دشمنان)، هرچه در توان داريد از نيرو و از اسب‌هاى ورزيده آماده سازيد، تا به‌وسيله‌ٔ آن، دشمن خدا و دشمن خويش را بترسانيد!» (انفال/۶۰) 🌕 ابن طيفور متطبّب گويد: امام كاظم عليه‌السّلام از من پرسيد: سوار چه حيوانى مى‌شوى‌؟ گفتم: درازگوش. فرمود: آن را به چه قيمتى خريدى‌؟ گفتم: به سيزده دينار. فرمود: به‌راستى كه اين اسراف است كه درازگوشى را به سيزده دينار بخرى و اسب تاتارى را واگذارى. گفتم: سرورم! هزينه نگه‌دارى اسب تاتارى بيشتر از هزينه نگه‌دارى درازگوش است. فرمود: همانا كسى كه هزينه نگهدارى درازگوش را مى‌پردازد، هزينه نگهدارى اسب تاتارى را نيز مى‌پردازد. مگر نمى‌دانى كسى كه چارپايى را نگه‌دارى كند كه با آن چارپا منتظر امر قيام ما باشد و با آن به دشمن ما خشم بورزد در حالى‌كه منسوب به ما باشد، خداوند رزق و روزى‌اش را جارى مى‌كند، سينه‌اش را فراخ مى‌نمايد، آرزويش را به سرانجام مى‌رساند و ياور او در نيازهايش باشد! عَنِ ابْنِ طَيْفُورٍ الْمُتَطَبِّبِ قَالَ: سَأَلَنِي أَبُو الْحَسَنِ أَيَّ شَيْ‌ءٍ تَرْكَبُ قُلْتُ حِمَاراً فَقَالَ بِكَمِ ابْتَعْتَهُ قُلْتُ بِثَلَاثَةَ عَشَرَ دِينَاراً فَقَالَ إِنَّ هَذَا هُوَ السَّرَفُ أَنْ تَشْتَرِيَ حِمَاراً بِثَلَاثَةَ عَشَرَ دِينَاراً وَ تَدَعَ بِرْذَوْناً قُلْتُ يَا سَيِّدِي إِنَّ مَئُونَةَ الْبِرْذَوْنِ أَكْثَرُ مِنْ مَئُونَةِ الْحِمَارِ قَالَ فَقَالَ إِنَّ الَّذِي يَمُونُ الْحِمَارَ يَمُونُ الْبِرْذَوْنَ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ مَنِ ارْتَبَطَ دَابَّةً مُتَوَقِّعاً بِهِ أَمْرَنَا وَ يَغِيظُ بِهِ عَدُوَّنَا وَ هُوَ مَنْسُوبٌ إِلَيْنَا أَدَرَّ اللَّهُ رِزْقَهُ وَ شَرَحَ صَدْرَهُ وَ بَلَّغَهُ أَمَلَهُ وَ كَانَ عَوْناً عَلَى حَوَائِجِهِ. 📗بحارالأنوار، ج ۶۱، ص ۱۶۰ 📗الکافي، ج ۶، ص ۵۳۵ 📗وسائل الشیعة، ج ۱۱، ص ۴۶۴ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
☀️ 🌹امام مهدی عجل الله تعالی الله فرجه الشریف می فرمایند: 🌼ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان؛شما را ریشه کن می کردند،پس از خدا بترسید و ما را پشتیبانی کنید. 📚بحارالانوار ج ۵۳،ص ۱۷۵ → @zohur_media
🔴 ! 💢دل باید پاک باشه، نماز و روزه بهانه ست! هرجور دلت میخواد با خدا صحبت کن! عبادت به نیست! برخی دین و دینداری را اینگونه جلوه میدهند که صرف ایمان داشتن در دل به خداوند و ارتباط دلی با معبود کفایت میکند! امام باقر(ع) در دوران خود با نقل حدیثی از امیرالمومین به این پاسخ داده اند: ابوالصّباح می­گوید شنیدم که حضرت باقر(ع) فرمود که علی(ع) مکرّر می­فرمود اگر ایمان همین گفتنِ شهادتین بود و انسان فقط با اعتراف به وحدانیّت خداوند و رسالت پیغمبر مؤمن می­شد، دیگر روزه و نماز و حلال و حرام نازل نمی­شد! چنین شخصی می‏شد مؤمن و جایگاهش هم می­شد بهشت! علی(ع) مکرّر می­گفتند اگر ایمان گفتنِ شهادتین است، پس اینها برای چه نازل شد؟! معلوم می­شود که صِرف گفتنِ ایمان نیست. این اشاره دارد به آن مطلبی که ایمان، جای‏گزین شدنِ «دین» در دل و پذیرشِ قلبیِ آن بیان صادره از مقام رُبوبی است که به وسیله به ابنای بشر ابلاغ می‏شود. دین هم مُرکّب از «اصول و فروع» و «علم و عمل» است. بنابر این هیچ مانعی ندارد که کسی ظاهری باشد و همه احکام ظاهری و فقهی اسلام درباره او اجرا شود، ولی در عین حال مؤمن نباشد. 📚بحارالانوار، ج 66، ص 19 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🍃نیامدی ومن بی قرار خواهم مرد 🍃و منتظرمن در انتظار خواهم مرد 🍃روایت است که تو با بهار می آیی 🍃زشوق آمدنت تا بهار خواهم مرد 🍃در اشتیاق تو عمری گذشت ومن از شوق 🍃اگر که روی تو بینم هزار بار خواهم مرد 🍃«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «نیت بکنیم اگر خدا به ما صد سال عمر داد، یک‌بار هم عمداً معصیت خدا نکنیم» سؤال: می‌خواهیم برویم اصفهان،‌ یک ذکری یک دعایی یادمان بدهید. 🌹حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▫️اصفهان یا مازندران یا خراسان، فرق نمی‌کند. ▫️بالاترین ذکر، همین ذکری است که عرض می‌کنم: نیت بکند که اگر خدا به او صد سال عمر داد، یک دفعه عالماً عامداً مختاراً معصیت خدا را نکند. این بالاترین ذکر است. ذکر عملی است! ▫️اگر همه ما این ذکر را داشته باشیم، همه ما با فضل خدا اهل بهشتیم، اگر این ذکرمان دوام داشته باشد. دوامش هم [به این است که] اگر حدوث داشته باشد(آغاز شود)، دوام دارد. چرا؟! به جهت اینکه لطف خدا بیشتر است؛ «مَنْ تَقَرَّبَ إِلَيَّ شِبْراً تَقَرَّبْتُ إِلَيْه‏ بَاعَاً؛ هر که وجبی به من نزدیک شود؛ یک باع(اندازه دو دست که از هم گشوده باشد) به او نزدیک می‌شوم». ▫️خدا بیشتر می‌خواهد که بنده نزدیک او برود، از اینکه بنده بخواهد و دوست داشته باشد نزدیک خدا برود، (در حالی) که نمی‌داند نزدیک خدا چه می‌شود و چه هست و چی می‌بیند. بهشت می‌بیند؛ همیشه. 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
💢امام رئوف و برخورد با سیاهان حالا که مردمِ دنیای مدرن و بی روح ما خشمگین از تبعیض نژادی مجسمه‌های تاجران در اروپا و آمریکا را به زمین‌می‌کشند و نفرت خود از بردگی گرفتن سیاهان را ابراز می‌کنند بهتر است به هزار و چهارصد سال قبل بازگردیم و مستندا ببینیم امام رضا(ع) چگونه با سیاهان برخورد می‌کردند . مردى از مي گويد: من در سفرى كه حضرت رضا عليه السلام به خراسان آمد، در ركاب آن حضرت بودم، روزى سفره ي غذا خواست و همه غلامان و غير آنها را بر سر سفره گرد آورد [تا با ايشان غذا بخورند] من گفتم: قربانت شوم، بهتر است براى اينها سفره اى جدا گانه بيندازيد. حضرت فرمودند: ساکت باش، زيرا پروردگار تبارك و تعالى يكى است [و همه بنده يك خدائيم] و مادر [ما همه] هم يكى است، و پدرمان هم يكى است، و پاداش ما هم در برابر كردار و اعمال است 🔹الكافي، ج٨، ص٢٣٠ 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
📚بدخلقى فشارقبرمی‌آورد! به رسول خدا صلى الله عليه و آله خبر دادند كه سعد بن معاذ فوت كرده . پيغمبر صلى الله عليه و آله با اصحابشان از جاى برخاسته ، حركت كردند. با دستور حضرت - در حالى كه خود نظارت مى فرمودند - سعد را غسل دادند. پس از انجام مراسم غسل و كفن ، او را در تابوت گذاشته و براى دفن حركت دادند. در تشييع جنازه او، پيغمبر صلى الله عليه و آله پابرهنه و بدون عبا حركت مى كرد. گاهى طرف چپ و گاهى طرف راست تابوت را مى گرفت ، تا نزديكى قبر سعد رسيدند. حضرت خود داخل قبر شدند و او را در لحد گذاشتند و دستور دادند سنگ و آجر و وسايل ديگر را بياورند! سپس با دست مبارك خود، لحد را ساختند و خاك بر او ريختند و در آن خللى ديدند آنرا بر طرف كردند و پس از آن فرمودند:- من مى دانم اين قبر به زودى كهنه و فرسوده خواهد شد، لكن خداوند دوست دارد هر كارى كه بنده اش انجام مى دهد محكم باشد. در اين هنگام ، مادر سعد كنار قبر آمد و گفت : سعد! بهشت بر تو گوارا باد! رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: مادر سعد! ساكت باش ! با اين جزم و يقين از جانب خداوند حرف نزن ! اكنون سعد گرفتار فشار قبر است و از اين امر آزرده مى باشد. آن گاه از قبرستان برگشتند. مردم كه همراه پيغمبر صلى الله عليه و آله بودند، عرض كردند: يا رسول الله ! كارهايى كه براى سعد انجام داديد نسبت به هيچ كس ديگرى تاكنون انجام نداده بوديد: شما با پاى برهنه و بدون عبا جنازه او را تشييع فرموديد. رسول خدا فرمود:ملائكه نيز بدون عبا و كفش بودند. از آنان پيروى كردم .عرض كردند: گاهى طرف راست و گاهى طرف چپ تابوت را مى گرفتيد! حضرت فرمود:چون دستم در دست جبرئيل بود، هر طرف را او مى گرفت من هم مى گرفتم !عرض كردند: يا رسول الله صلى الله عليه و آله بر جنازه سعد نماز خوانديد و با دست مباركتان او را در قبر گذاشتيد و قبرش را با دست خود درست كرديد، باز مى فرماييد سعد را فشار قبر گرفت ؟ حضرت فرمود: آرى ، سعد در خانه بداخلاق بود، فشار قبر به خاطر همين است ! 📚داستانهاى بحارالانوار 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
📚 پیامی تکان‌دهنده برای شیعیان! 💚 حضرت ولی‌ّعصر عجّل‌الله‌فرجه‌ در توقیعی فرمودند: 🌸 ...كَيْفَ يَتَسَاقَطُونَ فِی الْفِتْنَةِ وَ يَتَرَدَّدُونَ فِی الْحَيْرَةِ وَ يَأْخُذُونَ يَمِيناً وَ شِمَالًا، فَارَقُوا دِينَهُمْ‌ أَمِ ارْتابُوا أَمْ عَانَدُوا الْحَقَّ؟! أَمْ جَهِلُوا مَا جَاءَتْ بِهِ الرِّوَايَاتُ الصَّادِقَةُ وَ الْأَخْبَارُ الصَّحِيحَةُ؟! أَوْ عَلِمُوا ذَلِكَ فَتَنَاسَوْا؟! مَا يَعْلَمُونَ إِنَّ الْأَرْضَ لَا تَخْلُو مِنْ حُجَّةٍ إِمَّا ظَاهِراً وَ إِمَّا مَغْمُوراً؟! [بنگر که] چگونه در فتنه‌ها سقوط می‌کنند و در تحیّر و سرگردانی می‌گردند و به راست و چپ می‌روند. از دینشان دست برداشته‌اند و یا در مورد حق دچار تردید شده‌اند؟ یا عناد می‌ورزند؟ یا اینکه از روایات راست و خبرهای صحیحی که به آن‌ها رسیده است بی‌خبرند؟ و یا آن‌ها را می‌دانند اما از یاد برده‌‌اند؟ آیا نمی دانند که زمین هیچ‌گاه از حجّت خدا [که یا ظاهر است یا نهان] خالی نمی‌ماند؟ 📙 كمال‌الدين‌وتمام‌النعمة، ج ۲، ص ۵۱۱ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
‌ 🌸 استحباب صدقه در ماه شعبان 1️⃣ عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ هِلَالٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام يَقُولُ: مَنْ تَصَدَّقَ فِي شَعْبَانَ بِصَدَقَةٍ وَ لَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ حَرَّمَ اللَّهُ جَسَدَهُ عَلَى النَّارِ. حضرت رضا سلام الله علیه فرمود: هرکس در شعبان صدقه ای دهد، هرچند به اندازه نصف یک خرما، خداوند آتش را بر بدنش حرام می سازد. 📚(بحارالأنوار، ج97، ص72 به نقل از عیون اخبارالرضا علیه السلام) 2️⃣ عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: مَا أَفْضَلُ مَا يُفْعَلُ فِيهِ؟ قَالَ: الصَّدَقَةُ وَ الِاسْتِغْفَارُ، وَ مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ فِي شَعْبَانَ، رَبَّاهَا اللَّهُ تَعَالَى كَمَا يُرَبِّي أَحَدُكُمْ فَصِيلَهُ حَتَّى يُوَافِيَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ قَدْ صَارَتْ مِثْلَ أُحُدٍ. داوود رقّی می گوید: به حضرت صادق سلام الله علیه عرض کردم: برترین عمل در ماه شعبان چیست؟ فرمود: صدقه و استغفار. هرکس در ماه شعبان صدقه دهد، خداوند متعال آن را پرورش می دهد، همانگونه که شما بچه شتر را پرورش می دهید، تا آنکه روز قیامت آن را به او باز می گرداند درحالی که به اندازه کوه احد شده است. 📚(وسائل‏ الشيعة، ج10، ص511 به نقل از اقبال الاعمال) 🍃أللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِيِّکَ الْفَرَج🍃 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بھترین‌ شیعیان‌ آخرالزمان چه کسانی هستنـد ؟ 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
سلام حضرت موعود ، مهدی جان یکی از همين روزهای خیلی نزدیک ، ناگهان اتفاقِ بهاری و معطرِ آمدنتان ، تمامی حجم هوا را پر از پولک های صورتیِ نشاط می کند ... ناگهان از آسمان ، شکوفه می بارد و زمین با فرشی از بنفشه و یاسمن ، بر گام های حیدری شما بوسه می زند ... ... و ما غم را و بغض را و التهاب را برای همیشه از یاد می بریم ... ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 از نشانه‌های امام، سخن گفتن او به تمام زبان‌هاست: 🌕 ابوبصیر از امام موسی بن جعفر علیه السلام پرسید: «امام با چه نشانه‌هایی شناخته می‌شود؟» فرمود:«امام راستین صفاتی دارد که اولین و مهم‌ترین آن این است که امام قبلی معرفی‌اش کرده باشد. همان گونه که رسول خدا علی بن ابیطالب علیه السلام را معرفی کرد، هر امامی نیز باید امام پس از خود را معرفی نماید. 🔸نشانه‌ی دیگر آن است که هر چه از او می‌پرسند، جواب بدهد و از هیچ چیز بی‌خبر نباشد. 🔸نشانه‌ی دیگر اینکه هرگز در دفاع از حق سکوت نکند، 🔸از حوادث آینده خبر بدهد و 👈به همه‌ی زبان‌ها سخن بگوید.» سپس فرمود:«هم اکنون نشانه‌ای به تو می‌نمایم که قلبت مطمئن شود.» در همین حال مردی خراسانی وارد شد و شروع کرد به عربی سخن گفتن، اما امام پاسخش را به فارسی داد. مرد خراسانی گفت:« من خیال می‌کردم فارسی متوجه نمی‌شوید.» امام فرمود:«سبحان الله! اگر نتوانم جوابت را به زبان خودت بدهم، پس چه فضیلتی بر تو دارم؟» سپس فرمود:«امام کسی است که سخن هیچ فردی بر او پوشیده نیست. او کلام هر شخص و هر موجود زنده ای را می فهمد👉 امام با این نشانه‌ها شناخته می‌شود و اگر اینها را نداشته باشد، امام نیست.» 📗بحار الانوار، ج ۴۸، ص ۴۷ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙استاد ⚪️ سفیدی کنار سیاهی دیده میشه هم سیاهی دنیا رو میگیره ... «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنرانی استاد دانشمند 🎯موضوع : عصبانیت استاد دانشمند. از بچه شیعه ها 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 عظیم‌ترین فتنهٔ آخرالزمانی... در سخنان معصومین علیهم‌السلام از فتنه‌ای سخن به میان آمده که به تعبیر روایات بزرگ‌ترین فتنه آخرالزّمان است و از آغاز آفرینش آدم تا روز قیامت فتنه‌ای به مانند آن نیامده است. از این رویداد بزرگ و فتنه سهمگین در روایات به «خروج دجّال» تعبیر شده است. ⭕️ معنای لغوی و مفهوم دجال: 🌕 «دجّال» بر وزن فعّال صیغه مبالغه است که در ادبیات عرب برای دلالت بر زیادی انجام کار از سوی فاعل به کار می‌رود. در کتاب‌های لغت، احتمال‌های متعددی برای ریشه و معنای این واژه مطرح شده است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: ➖واژه دجّال از «دُجَیل» به معنای «قَطْران» گرفته شده است، گفتنی است اعراب در گذشته، بدن شتران خود را برای پوشاندن عیوب آنها با ماده سیاه‌رنگی به نام قطران می‌پوشاندند و در عرف عرب به پوشاندن کامل بدن شتر با این ماده «تَدجیل» می‌گفتند. از آنجا که دجّال نیز چون قطران سراسر زمین را می‌پوشاند، از او با این عنوان یاد می‌شود. الدُّجَيْل و الدُّجَالة القَطِران و الدَّجْل: شدّة طَلْي الجَرْب بالقَطِران. (قطران ماده‌ای که به بدن شتری که به بیماری پوستی دچار است می‌مالند، این ماده همه بدن شتر را می‌پوشاند و چون تُند است جرب را می سوزاند.) ➖واژه دجال از «دَجْل» به معنای «دروغ» و «فریب» مشتق شده و دلیل نام‌گذاری دجال به این نام این است که او ادعای پروردگاری می‌کند و این کار از بزرگ‌ترین دروغ‌هاست. ➖دَجَلَ» به معنای روی چیزی را پوشاندن است. وقتی شما روی چیزی را می‌پوشاندید، می‌گویند: «دَجَلَه» رویش را پوشاند. ➖برخی گفته‌اند دجل به معنای مخلوط کردن چند چیز با هم است، کسی را به اشتباه بیاندازد یعنی خلط کردن به قصد فریب دادن و به اشتباه انداختن. ➖ریشه لغت دجال، «دَجْل»، به معنای «در نوردیدن» است و از این رو این نام به دجال اطلاق می‌شود که او بیشتر مناطق جهان را درمی‌نوردد و تحت سلطه خود درمی‌آورد. ➖دجال از «تَدجیل» به معنای «پوشاندن» ریشه گرفته است و به این دلیل دجال را با این نام می‌خوانند که او با کفرش مردم را می‌پوشاند یا زمین را با فراوانی لشکریانش می‌پوشاند یا اینکه حق را با باطل می‌پوشاند. ➖واژه دجال از «تَدجیل» گرفته شده که به معنای «زراندود کردن» برای فریب است. بنابر این قول، دلیل نام‌گذاری دجال به این نام این است که او با دروغ و نیرنگ خود و همچنین با بیان کردن خلاف آنچه در دل دارد، باطل را حق جلوه می‌دهد و موجب فریب مردم می‌شود. ➖لغت دجال از «دُجال» به معنای «طلا» یا «آب طلا» مشتق شده است؛ چون دجال در هر جا که قدم می‌گذارد گنج‌های طلا نیز با او همراه است. ➖ریشه این لغت «دَجاله» به معنای «گروه بزرگ هم‌سفران» است و به این دلیل دجال را به این اسم نام‌گذاری کرده‌اند که او سراسر زمین را با هواداران فراوان خود می‌پوشاند. ➖این واژه از لغت «دَجال» به معنای «سرگین»، گرفته شده است؛ زیرا دجال نیز مانند سرگین گستره زمین را با اعمال خود آلوده می‌کند. ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 دجال کیست؟ ⭕️ دجال، موجودی پلید و شناخته شده: 🌕 در بسیاری از روایات شیعی نامی که از دجال به میان آمده -نه به سبب شناخت ویژگیهای وی- بلکه به سبب شخصی شناخته شده بین مردم از نظر مظهر بدی و شر بودن است. به عنوان مثال برای نشان دادن عمق بدی عمل شخص او را از یاران و پیروان دجال معرفی نموده‌اند. این تعبیر به ویژه در مورد کسانی که به دشمنی اهل بیت علیهم‌السلام می‌پردازند به طور وسیعی در کتب حدیثی دیده می‌شود. دجال فتنه گری کذاب و فریبنده است که در آخرالزمان، موجی از آشوب و فتنه به پا می‌کند و بسیاری را با دسیسه‌های شیطانی خود فریب می‌دهد، اما حضرت مهدی علیه‌السلام نیرنگ‌های او را آشکار ساخته و به زندگی او و هوادارانش خاتمه میدهد. روایات می‌گویند این موجود پلید در آخرالزمان می‌آید و دروغ های فراوانی به مردم می‌گوید و مردم را به اشتباه می‌اندازد؛ به این خاطر او را دجال و به معنای بسیار فریبنده، به التباس رساننده و مخلوط کننده است،می‌نامند. پس دجال» به معنای انسان فریب‌کاری است که حق را می‌پوشاند و باطل را به جامه حق درمی‌آورد. بطور کلی افراد بسیار دروغگو و ستمکاری که باطل را حق جلوه می‌دهند و مردم را گمراه میکنند، «دجال» نامیده می‌شوند. ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 خروج سی إلی هفتاد دجال، پیش از خروج دجال اصلی... 🌕 ثعلبة بن عباد عبدی از اهالی «بصره» به ما خبر داد که او روزی خطبه‌ای از سمرة بن جندب را شنید و در خطبه‌اش حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ذکر کرد که فرموده است: «وَاللهِ لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّی یَخرُجَ ثَلَاثُونَ کَذَّابًا آخِرُهُمُ الأعوَرُ الدَّجَّالُ، مَمسُوحُ العَینِ الیُسرَی کَأنَّهَا عَینُ أبِی تِحیِی أو یَحیَی؛ لِشَیخٍ مِنَ الأنصَارِ، وَ إِنَّهُ مَتَی یَخرُجُ فَإِنَّهُ یَزعُمُ أنَّهُ اللهُ، فَمَن آمَنَ بِهِ وَ صَدَّقَهُ وَ اتَّبَعَهُ فَلَیسَ یَنفَعُهُ صَالحٌ مِن عَمَلٍ لَهُ سَلَفَ، وَ مَن کَفَرَ بِهِ وَ کَذَّبَهُ فَلیسَ یُعَاقَبُ بِشَیءٍ مِن عَمَلِهِ سَلَفَ، وَ إِنَّهُ سَیَظهَرُ عَلی الارضِ کُلِّهَا إِلَّا الحَرَمَ و بیت المقدسِ، وَ إِنَّهُ یَحصُرُ المومنینَ فی بیتِ المقدسِ»، قالَ فَیَهزِمُهُ اللهُ وَ جُنُودَهُ حَتَّی إِنَّ جِذمَ الحَائِطِ وَ أصلَ الشَّجَرَةِ یُنَادِی: یَا مُؤمِنُ، هَذَا کَافِرٌ یَستَتِرُ بِی تَعَالَ اقتُلهُ قالَ وَ لَن یَکُونَ ذَاکَ کَذَاکَ حَتَّی تَرَونَ أمُورًا یَنفَاجُّ شَأنُهَا فِی أنفُسِکُم تَسَاءَلُونَ بَینَکُم هَل کَانَ نبیُّکُم ذَکَرَ لَکُم مِنهَا ذِکرًا، وَ حَتَّی تَزُولَ جِبَالٌ عَن مَرَاتِبِهَا ثُمَّ عَلَی إِثرِ ذَلِکَ القَبضُ وَ أشَارَ بِیَدِهِ قال ثُمَّ شَهِدَت لَهُ خُطبَةٌ أخرَی قَالَ فَذَکَرَ هذا الحدیثَ مَا قَدَّمَ کَلِمَةً وَ لَا أخَّرَهَا 🌕 به خدا قسم قیامت بر پا نمی‌شود تا اینکه سی دروغگو خروج کنند که آخرینشان دجال یک چشم است که چشم چپش از بین رفته است؛ همانند چشم ابوتحی یا حیی، پیرمردی از انصار. هنگامی که خروج می‌کند، می‌پندارد او خدا است. پس هر که به او ایمان آورد، تصدیقش کند و از او پیروی کند، اعمال نیک گذشته‌اش به او سودی نمی‌رساند و هر که به او کفر ورزد و تکذیبش کند، پس عقابی برای او نسبت به عمل گذشته‌اش نیست و همانا او بر تمام زمین به جز حرم (مکّه) و بیت المقدّس تسلّط می‌یابد و همانا او مؤمنان را در بیت المقدس محاصره می‌کند. پس خدا او و سپاهش را شکست می‌دهد تا جایی که پی و اساس دیوار و ریشهٔ درخت ندا سر می‌دهند: ای مؤمن! این کافر است که در اینجا پنهان شده، بیا او را بکش.» و پیامبر با دستشان اشاره کردند. سپس فرمودند: «و این امر نمی‌شود تا اینکه اموری را می‌بینی که شگفتی در ذات شما ایجاد کند. در میان خود سؤال می‌کنید: آیا پیامبر شما از این یادی کرده است؟ تا اینکه کوه ها از جایگاهشان حرکت می‌کنند. سپس در اثر آن قبض پی‌ می‌آید» و آنگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم با دستش اشاره کرد. راوی می‌گوید: سپس خطبه‌ای دیگر از او شنیدم که این حدیث را ذکر کرد و یک کلمه پس و پیش نکرد. 🌕 رسول خدا صلی الله علیه و آله در مکانی دیگر فرمودند: «یَکُونُ قَبلَ خُرُوجِ الدّجّالِ نَیِّفٌ عَلَی سَبعِینَ دَجّالاً» «قبل از خروج دجال، هفتاد و اندی دجال هستند.» 📗معجم احادیث الامام مهدی، ج۲، صص۳۲-۴۳ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 خروج سی إلی هفتاد دجال، پیش از خروج دجال اصلی... 🌕 ثعلبة بن عباد عبدی از اهالی «بصره» به ما خبر داد که او روزی خطبه‌ای از سمرة بن جندب را شنید و در خطبه‌اش حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ذکر کرد که فرموده است: «وَاللهِ لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّی یَخرُجَ ثَلَاثُونَ کَذَّابًا آخِرُهُمُ الأعوَرُ الدَّجَّالُ، مَمسُوحُ العَینِ الیُسرَی کَأنَّهَا عَینُ أبِی تِحیِی أو یَحیَی؛ لِشَیخٍ مِنَ الأنصَارِ، وَ إِنَّهُ مَتَی یَخرُجُ فَإِنَّهُ یَزعُمُ أنَّهُ اللهُ، فَمَن آمَنَ بِهِ وَ صَدَّقَهُ وَ اتَّبَعَهُ فَلَیسَ یَنفَعُهُ صَالحٌ مِن عَمَلٍ لَهُ سَلَفَ، وَ مَن کَفَرَ بِهِ وَ کَذَّبَهُ فَلیسَ یُعَاقَبُ بِشَیءٍ مِن عَمَلِهِ سَلَفَ، وَ إِنَّهُ سَیَظهَرُ عَلی الارضِ کُلِّهَا إِلَّا الحَرَمَ و بیت المقدسِ، وَ إِنَّهُ یَحصُرُ المومنینَ فی بیتِ المقدسِ»، قالَ فَیَهزِمُهُ اللهُ وَ جُنُودَهُ حَتَّی إِنَّ جِذمَ الحَائِطِ وَ أصلَ الشَّجَرَةِ یُنَادِی: یَا مُؤمِنُ، هَذَا کَافِرٌ یَستَتِرُ بِی تَعَالَ اقتُلهُ قالَ وَ لَن یَکُونَ ذَاکَ کَذَاکَ حَتَّی تَرَونَ أمُورًا یَنفَاجُّ شَأنُهَا فِی أنفُسِکُم تَسَاءَلُونَ بَینَکُم هَل کَانَ نبیُّکُم ذَکَرَ لَکُم مِنهَا ذِکرًا، وَ حَتَّی تَزُولَ جِبَالٌ عَن مَرَاتِبِهَا ثُمَّ عَلَی إِثرِ ذَلِکَ القَبضُ وَ أشَارَ بِیَدِهِ قال ثُمَّ شَهِدَت لَهُ خُطبَةٌ أخرَی قَالَ فَذَکَرَ هذا الحدیثَ مَا قَدَّمَ کَلِمَةً وَ لَا أخَّرَهَا 🌕 به خدا قسم قیامت بر پا نمی‌شود تا اینکه سی دروغگو خروج کنند که آخرینشان دجال یک چشم است که چشم چپش از بین رفته است؛ همانند چشم ابوتحی یا حیی، پیرمردی از انصار. هنگامی که خروج می‌کند، می‌پندارد او خدا است. پس هر که به او ایمان آورد، تصدیقش کند و از او پیروی کند، اعمال نیک گذشته‌اش به او سودی نمی‌رساند و هر که به او کفر ورزد و تکذیبش کند، پس عقابی برای او نسبت به عمل گذشته‌اش نیست و همانا او بر تمام زمین به جز حرم (مکّه) و بیت المقدّس تسلّط می‌یابد و همانا او مؤمنان را در بیت المقدس محاصره می‌کند. پس خدا او و سپاهش را شکست می‌دهد تا جایی که پی و اساس دیوار و ریشهٔ درخت ندا سر می‌دهند: ای مؤمن! این کافر است که در اینجا پنهان شده، بیا او را بکش.» و پیامبر با دستشان اشاره کردند. سپس فرمودند: «و این امر نمی‌شود تا اینکه اموری را می‌بینی که شگفتی در ذات شما ایجاد کند. در میان خود سؤال می‌کنید: آیا پیامبر شما از این یادی کرده است؟ تا اینکه کوه ها از جایگاهشان حرکت می‌کنند. سپس در اثر آن قبض پی‌ می‌آید» و آنگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم با دستش اشاره کرد. راوی می‌گوید: سپس خطبه‌ای دیگر از او شنیدم که این حدیث را ذکر کرد و یک کلمه پس و پیش نکرد. 🌕 رسول خدا صلی الله علیه و آله در مکانی دیگر فرمودند: «یَکُونُ قَبلَ خُرُوجِ الدّجّالِ نَیِّفٌ عَلَی سَبعِینَ دَجّالاً» «قبل از خروج دجال، هفتاد و اندی دجال هستند.» 📗معجم احادیث الامام مهدی، ج۲، صص۳۲-۴۳ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
سبز باش 🌱 صبح بخیر ... 😊♥️ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
📚چگونه میشود با روضه، شود؟! ‌ ماجرای تشرّف علامه بحرالعلوم به محضر (عله السلام) ‌ سيد بحرالعلوم(ره) به قصد تشرف به سامرا تنها براه افتاد. در بين راه راجع به اين مساله، كه گريه بر امام حسین (علیه السلام) گناهان را مى آمرزد، فكر مى كرد. ‌ همان وقت متوجه شد كه شخص عربى به او رسيد و سلام كرد. بعد پرسيد: جناب سيد درباره چه چيز به فكر فرورفته اى؟ اگر مساله علمى است بفرماييد شايد حل کنم! ‌ سيد بحرالعلوم فرمود: در اين باره فكر مى كنم كه چطور مى شود خداى تعالی اين همه ثواب به زائرين و گريه كنندگان بر حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) مى دهد. ‌ مثلا در هر قدمى كه در راه زیارت برمیدارد، ثواب یک حج و یک عمره در نامه عملش نوشته مى شود و براى یک قطره اشک تمام گناهان صغيره و كبيره اش آمرزيده مى شود؟ ‌ آن سوار عرب فرمود: تعجب نكن! من مثالى مى آورم تا مشكل حل شود. سلطانى به همراه درباريان خود به شكار مى رفت. در آنجا از همراهيانش دور افتاد و به سختى فوق العاده اى افتاد و بسيار گرسنه شد. ‌ خيمه اى را ديد و وارد آن خيمه شد، در آن پیرزنی را با پسرش ديد، آنان در گوشه خيمه، بز شيرده داشتند و از راه مصرف شير اين بز، زندگى خود را مى گرداندند. ‌ وقتى سلطان وارد شد، او را نشناختند، ولى به خاطر پذيرايى از مهمان، آن بز را سربريده و كباب كردند، زيرا چيز ديگرى براى پذيرايى نداشتند، سلطان شب را همان جا خوابيد و روز بعد، از ايشان جدا شد و به هرطورى كه بود خود را به درباريان رسانيد و جريان را برایشان نقل كرد. ‌ و از آنها سؤال كرد: اگر بخواهم پاداش ميهمان نوازى پيرزن و فرزندش راداده باشم، چه عملى بايد انجام بدهم؟ ‌ يكى از حضار گفت: به او صد گوسفند بدهيد. ‌ ديگرى كه از وزراء بود، گفت: صد گوسفند و صد اشرفى بدهيد. ‌ يكى ديگر گفت: فلان مزرعه را به ايشان بدهيد. ‌ سلطان گفت: هر چه بدهم كم است، زيرا اگر سلطنت و تاج و تختم را هم بدهم آن وقت مقابله به مثل كرده ام، چون آنها هر چه را كه داشتند به من دادند، من هم بايد هرچه را كه دارم به ايشان بدهم تا سر به سر شود. ‌ بعد سوار عرب به سيد فرمود: حالا جناب بحرالعلوم، امام حسین(علیه‌السلام) هرچه از مال و منال و اهل و عيال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پيكر داشت همه را در راه خدا داد.💔 ‌ پس اگر خداوند به زائرين و گریه كنندگان آن همه اجر و ثواب بدهد، نبايد تعجب نمود، چون خدا كه خدائيش را نمى تواند به سيدالشهداء(علیه السلام) بدهد، پس هر كارى كه مى تواند انجام مى دهد.✋ چون شخص عرب اين مطالب را فرمود از نظر سید غیب شد. 💔 ‌ 📗 العبقرى الحسان/ج۱/ص۱۱۹ ‌ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
📚 صلّى الله عليه و آله: ذكر« لا إِلهَ‌ إِلاَّ اللّهُ‌ » را به مردگان خود تلقين كنيد، زيرا موجب آمرزش گناهان آنها مى‌شود. عرض كردند:اى پيغمبر خدا!گفتن آن در حال سلامت و حيات چگونه است‌؟ فرمود: 👈باعث از بين رفتن بيشتر گناهان مى‌گردد (و حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم سه مرتبه اين جمله را تكرار كردند) زيرا اين ذكر سايۀ انس مؤمن است چه در زندگى، چه هنگام مرگ و چه در روز محشر. و رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود كه جبرئيل گفت: ⬅️ اى محمّد! كاش مى‌ديدى كه در روز رستاخيز يك گروه با صورتى نورانى و درخشان در حالى كه ذكر( لا إِلهَ‌ إِلاَّ اللّهُ‌ و اللّه اكبر )بر زبان دارند،محشور مى‌گردند؛ ⬅️ و گروه ديگرى كه با صورتى سياه به محشر درآيند كه شيون كنان فرياد مى‌زنند: اى واى بر ما كه تباه شديم. 📗 ثواب الاعمال/ص۳۶ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 به خدا قسم غـــــــــربال می‌شوید!!! آيا مردم گمان‌ كردند همين كه بگويند: «ايمان آورديم»، به حال خود رها‌ مى‌شوند و آزمايش نخواهند شد؟(عنکبوت/۲) 🌕 آقا امام صادق عليه‌السلام فرمودند: «به خدا قسم مانند شكستن شیشه شكسته می‌شوید، و به درستی كه شیشه بازگردانده می‌شود و به همانگونه كه بوده است بر می‌گردد؛ و به خدا قسم شما مانند كوزه‌ سفالین شكسته می‌شوید؛ همانا كه كوزه به همانگونه كه بوده است بر نمی‌گردد! به خدا قسم شما از همدیگر جدا می‌شوید! به خدا قسم شما خالص می‌شوید! به خدا قسم شما مانند غربال كردن تلخه گندم از گندم غربال می‌شوید.» «وَ اَللَّهِ لَتُكْسَرُنَّ كَسْرَ اَلزُّجَاجِ وَ إِنَّ اَلزُّجَاجَ يُعَادُ فَيَعُودُ كَمَا كَانَ وَ اَللَّهِ لَتُكْسَرُنَّ كَسْرَ اَلْفَخَّارِ وَ إِنَّ اَلْفَخَّارَ لاَ يَعُودُ كَمَا كَانَ وَ اَللَّهِ لَتُمَيَّزُنَّ وَ اَللَّهِ لَتُمَحَّصُنَّ وَ اَللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ كَمَا يُغَرْبَلُ اَلزُّؤَانُ مِنَ اَلْقَمْحِ» 📗الغيبة(للطوسی)، ج ۱، ص ۳۴۰ 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۰۱ 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 عجایب دنیای ظهـــــــــور... ⭕️ شمشیر سخنـــگو... 🌕 «رسول خدا صلی‌الله‌‌ علیه‌ و‌ آله فرمودند: یا علی(علیه‌السلام)! هنگامی که قائم عجل‌الله فرجه ظهور کند سیصد و سیزده مرد به تعداد مردان جنگ بدر به گِرد وی اجتماع کنند؛ پس زمانی که وقت آمدنش نزدیک شود، شمشیر غلاف شده‌ای دارد که همان شمشیر به وی می‌گوید: ‌«ای ولی خدا قیام کن و دشمنان خدا را بکش.» عَلْقَمَةَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْحَضْرَمِیِّ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیٍّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ یَا عَلِیُّ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا خَرَجَ یَجْتَمِعُ إِلَیْهِ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا عَدَدَ رِجَالِ بَدْرٍ فَإِذَا حَانَ وَقْتُ خُرُوجِهِ یَکُونُ لَهُ سَیْفٌ مَغْمُودٌ نَادَاهُ السَّیْفُ قُمْ یَا وَلِیَّ اللَّهِ فَاقْتُلْ أَعْدَاءَ اللَّهِ. 📗بحارالأنوار، ج ۳۶، ص ۴۰۹ 📗بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۰۴ 📗کفاية الأثر، ج ۱، ص ۲۶۶ 📗بهجة النظر، ج ۱، ص ۸۹ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 سخن گفتن «ذوالفقار» با امیرالمؤمنین علیه‌السلام... 🌕 ابن عباس گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند تبارک و تعالی ذوالفقار را به من داد و فرمود: ای محمد صلی‌الله علیه و آله! آن را بگیر و به بهترین اهل زمین بده، گفتم: پروردگارا او کیست؟ گفت: جانشین من در زمین علی بن ابی طالب علیه‌السلام است؛ ذوالفقار با علی علیه‌السلام سخن می‌گفت؛ تا اینکه حضرت روزی تصمیم گرفت آن را بشکند؛ شمشیر گفت: «ای امیرالمؤمنین دست نگه دار من مأمور هستم، اجل مشرک به تأخیر افتاده است.» عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی أَعْطَانِی ذَا الْفَقَارِ قَالَ یَا مُحَمَّدُ خُذْهُ وَ أَعْطِهِ خَیْرَ أَهْلِ الْأَرْضِ فَقُلْتُ مَنْ ذَلِکَ یَا رَبِّ فَقَالَ خَلِیفَتِی فِی الْأَرْضِ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَ إِنَّ ذَا الْفَقَارِ کَانَ یَنْطِقُ مَعَ عَلِیٍّ وَ یُحَدِّثُهُ حَتَّی إِنَّهُ هَمَّ یَوْماً یَکْسِرُهُ فَقَالَ مَهْ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ إِنِّی مَأْمُورٌ وَ قَدْ بَقِیَ فِی أَجَلِ الْمُشْرِکِ تأخیرا (تَأْخِیرٌ) 📗بحارالأنوار، ج ۴۲، ص ۶۷ -------------------------------------------- (یعنی حضرت مشرکی را با ذوالفقار زد و ذوالفقار آن مشرک را نکشت.) ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 حضرت مهدی علیه‌السلام وارث شمشیر «ذوالفقار»... 🌕 در یکی از «زیارات جامعه» در قسمت سلام به حضرت مهدی علیه‌السلام آمده است: «السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الْعَالِمِ الْغَائِبِ عَنِ الْأَبْصَارِ وَ الْحَاضِرِ فِی الْأَمْصَارِ وَ الْغَائِبِ عَنِ الْعُیُونِ وَ الْحَاضِرِ فِی الْأَفْکَارِ بَقِیَّةِ الْأَخْیَارِ الْوَارِثِ ذَا الْفَقَارِ...» «سلام و درود بر امامی که از دیده‌ها پنهان است و در شهرها حاضر؛ آن که از دیده‌ها نهان است و در دل‌ها حاضر، باقی مانده اخیار و خوبان، و وارث شمشیر «ذوالفقار…» 📗بحارالأنوار، ج ۹۹، ص ۱۹۱ 📗المزار الکبير، ج ۱، ص ۱۰۲ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
🔴 «ذوالفقار»، میراث حضرت مهدی علیه‌السلام... 🌕 امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله بعد از شمردن امامان علیهم‌السلام فرمود: «سپس امامشان تا وقتی خدا بخواهد غایب شده و دو غیبت دارد که یکی طولانی تر از دیگری است.» سپس رسول خدا متوجه ما شده و با صدای بلند فرمود: «بترسید! بترسید! در وقتی که پنجمین از فرزندان هفتمین از فرزندانم غایب شد!» حضرت علی علیه السلام فرمود: عرض کردم: «یا رسول الله! حال او هنگام غیبتش چگونه است؟» فرمودند: «صبر می‌کند تا خدا به او اذن خروج دهد. پس از یمن، از روستایی که به آن «کرعه» گویند قیام می‌کند. عمامه من بر سر اوست، زره مرا پوشیده و شمشیر من «ذوالفقار» را به خود آویخته و منادی ندا می‌دهد: «این مهدی علیه‌السلام خلیفه خداست! پس او را تبعیت کنید که زمین را از قسط و عدل پر می‌کند، همان طور که از ظلم و جور پر شده باشد.» و این بعد از هرج و مرج در دنیاست و بعد از این است که بعضی، بعضی دیگر را غارت می‌کنند. پس کبیر به صغیر و قوی به ضعیف رحم نمی‌کند؛ پس در این هنگام خدا به او اذن خروج می‌دهد.» عَنْ عَلِیٍ قَالَ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ بَعْدَ عَدِّ الْأَئِمَّة ثُمَّ یَغِیبُ عَنْهُمْ إِمَامُهُمْ مَا شَاءَ اللَّهُ وَ یَکُونُ لَهُ غَیْبَتَانِ إِحْدَاهُمَا أَطْوَلُ مِنَ الْأُخْرَی ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَیْنَا رَسُولُ اللَّهِ فَقَالَ رَافِعاً صَوْتَهُ الْحَذَرَ الْحَذَرَ إِذَا فُقِدَ الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِ السَّابِعِ مِنْ وُلْدِی قَالَ عَلِیٌّ فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَمَا یَکُونُ حَالُهُ عِنْدَ غَیْبَتِهِ قَالَ یَصْبِرُ حَتَّی یَأْذَنَ اللَّهُ لَهُ بِالْخُرُوجِ فَیَخْرُجُ مِنَ الْیَمَنِ مِنْ قَرْیَةٍ یُقَالُ لَهَا کَرْعَةُ عَلَی رَأْسِهِ عِمَامَتِی مُتَدَرِّعٌ بِدِرْعِی مُتَقَلِّدٌ بِسَیْفِی ذِی الْفَقَارِ وَ مُنَادٍ یُنَادِی هَذَا الْمَهْدِیُّ خَلِیفَةُ اللَّهِ فَاتَّبِعُوهُ یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً وَ ذَلِکَ عِنْدَ مَا تَصِیرُ الدُّنْیَا هَرْجاً وَ مَرْجاً وَ یَغَارُ بَعْضُهُمْ عَلَی بَعْضٍ فَلَا الْکَبِیرُ یَرْحَمُ الصَّغِیرَ وَ لَا الْقَوِیُّ یَرْحَمُ الضَّعِیفَ فَحِینَئِذٍ یَأْذَنُ اللَّهُ لَهُ بِالْخُرُوجِ 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۷۹ 📗عوالم العلوم، ج ۱۵، ص ۲۱۲ 📗کفاية الأثر، ج ۱، ص ۱۴۶ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴حكمت را ببينند حضرت موسي عليه السلام فقيري را ديد كه از شدت تهيدستي ، برهنه روي ريگ بيابان خوابيده است. چون نزديك آمد ، او عرض كرد : اي موسي ! دعا كن تا خداوند متعال معاش اندكي به من بدهد كه از بي تابي ، جانم به لب رسيده است . موسي براي او دعا كرد و از آنجا (براي مناجات به كوه طور) رفت.  چند روز بعد ، موسي عليه السلام از همان مسير باز مي گشت ديد همان فقير را دستگير كرده اند و جمعيتي بسيار در گرد او اجتماع نموده اند ، پرسيد : چه حادثه اي رخ داده است ؟ حاضران گفتند: تا به حال پولي نداشته تازه گي مالي بدست آورده و شراب خورده و عربده و جنگجوئي نموده و شخصي را كشته است. اكنون او را دستگير كرده اند تا به عنوان قصاص ، اعدام كنند! 🌹🌹خداوند در قرآن مي فرمايد : (اگر خدا رزق را براي بندگانش وسعت بخشد ، در زمين طغيان و ستم مي كنند)  پس موسي عليه السلام به حكمت الهي اقرار كرد، و از جسارت و خواهش خود استغفار و توبه نمود. 📚حکایت های گلستان ص۱۶۱ 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
📚بدخلقى فشارقبرمی‌آورد! به رسول خدا صلى الله عليه و آله خبر دادند كه سعد بن معاذ فوت كرده . پيغمبر صلى الله عليه و آله با اصحابشان از جاى برخاسته ، حركت كردند. با دستور حضرت - در حالى كه خود نظارت مى فرمودند - سعد را غسل دادند. پس از انجام مراسم غسل و كفن ، او را در تابوت گذاشته و براى دفن حركت دادند. در تشييع جنازه او، پيغمبر صلى الله عليه و آله پابرهنه و بدون عبا حركت مى كرد. گاهى طرف چپ و گاهى طرف راست تابوت را مى گرفت ، تا نزديكى قبر سعد رسيدند. حضرت خود داخل قبر شدند و او را در لحد گذاشتند و دستور دادند سنگ و آجر و وسايل ديگر را بياورند! سپس با دست مبارك خود، لحد را ساختند و خاك بر او ريختند و در آن خللى ديدند آنرا بر طرف كردند و پس از آن فرمودند:- من مى دانم اين قبر به زودى كهنه و فرسوده خواهد شد، لكن خداوند دوست دارد هر كارى كه بنده اش انجام مى دهد محكم باشد. در اين هنگام ، مادر سعد كنار قبر آمد و گفت : سعد! بهشت بر تو گوارا باد! رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: مادر سعد! ساكت باش ! با اين جزم و يقين از جانب خداوند حرف نزن ! اكنون سعد گرفتار فشار قبر است و از اين امر آزرده مى باشد. آن گاه از قبرستان برگشتند. مردم كه همراه پيغمبر صلى الله عليه و آله بودند، عرض كردند: يا رسول الله ! كارهايى كه براى سعد انجام داديد نسبت به هيچ كس ديگرى تاكنون انجام نداده بوديد: شما با پاى برهنه و بدون عبا جنازه او را تشييع فرموديد. رسول خدا فرمود:ملائكه نيز بدون عبا و كفش بودند. از آنان پيروى كردم .عرض كردند: گاهى طرف راست و گاهى طرف چپ تابوت را مى گرفتيد! حضرت فرمود:چون دستم در دست جبرئيل بود، هر طرف را او مى گرفت من هم مى گرفتم !عرض كردند: يا رسول الله صلى الله عليه و آله بر جنازه سعد نماز خوانديد و با دست مباركتان او را در قبر گذاشتيد و قبرش را با دست خود درست كرديد، باز مى فرماييد سعد را فشار قبر گرفت ؟ حضرت فرمود: آرى ، سعد در خانه بداخلاق بود، فشار قبر به خاطر همين است ! 📚داستانهاى بحارالانوار 🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤 ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media
گر خدا داری ز غم آزاد شو صبح بخیر ... 😊♥️ ♡‌اینڪ آخرالزمان → @zohur_media