🔴 خروج «مروانی» و «شعیب بن صالح» قبل از ظهور:
حضرت امام رضا علیهالسلام در خصوص كسی كه ادّعا میكرد، امام زمان علیهالسلام است، فرمودند: «قبل از ظهور، سفيانی، يمانی، مروانی و شعيب بن صالح خواهند آمد، پس او چگونه چنين ادّعايی میكند:
«أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ عَاصِمٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع أَنَّهُ قَالَ: قَبْلَ هَذَا الْأَمْرِ السُّفْيَانِيُّ وَ الْيَمَانِيُّ وَ الْمَرْوَانِيُّ وَ شُعَيْبُ بْنُ صَالِحٍ فَكَيْفَ يَقُولُ هَذَا هَذَا . (بیان ای کیف یقول هذا الذی خرج انی القائم یعنی محمد بن ابراهیم او غیره)».
احمد بن محمّد بن أبي نصر از امام رضا عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود: «پيش از اين امر، سفيانىّ و يمانىّ و مروانىّ و شعيب بن صالح بايد ظاهر شوند؛ پس چگونه اين شخص (يعنى محمّد بن ابراهيم بن اسماعيل كه معروف به ابن طباطبا است) چنين ادّعا میكند؟»؛ (يعنى ادّعاى مهدويّت میكند و خود را قائم آل محمّد مىداند).
📗الغيبة، ص۳۵۷
📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۲۳۳
📗بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۱۳، ح۶۵
📗بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۳۳، ح۹۹
📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۲۳۳
📗الغيبة، ج ۱، ص ۲۵۳
📗دلائل الإمامة ج ۱، ص ۴۸۷
https://eitaa.com/zoohoor313110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_پیج
🎧 #شور فوق زیبا🖤
🎵 خودمونیم عجب کرببلایی
🎵 عجب صحن و سرایی داری
🎤 کربلایی #سید_رضا_نریمانی
#صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله❤️
https://eitaa.com/zoohoor313110
🔴 حدیث امام باقر (ع) درباره حضرت مهدی (عج)
جابر جعفی از امام باقر عليه السّلام روايت كند كه فرمودند:
زمانى بر مردم آيد كه امامشان غيبت كند و خوشا بر كسانى كه در آن زمان بر امر ما ثابت بمانند، كمترين ثوابى كه براى آنها خواهد بود اين است كه بارى تعالى به آنها ندا كرده و فرمايد:اى بندگان و اى كنيزان من!
به نهان من ايمان آورديد و غيب مرا تصديق كرديد، پس به ثواب نيكوى خود شما را مژده مىدهم،و شما بندگان و كنيزان حقيقى من هستيد، از شما مىپذيرم و از شما در مىگذرم و براى شما مىبخشم و به واسطۀ شما باران بر بندگانم مىبارم و بلا را از آنها بگردانم، و اگر شما نبوديد بر آنها عذاب مىفرستادم.
جابر گويد گفتم: يا ابن رسول اللّٰه!برترين عملى كه در آن زمان مؤمن انجام مىدهد چيست؟ فرمود:حفظ زبان و خانهنشينى.
منبع: کمال الدين و تمام النعمة , جلد۱ , صفحه ۳۳۰
https://eitaa.com/zoohoor313110
جـــــادههای مـــــجازی
بـــــسیار لغزنـــــده استــــــــ ..!
لـــــطفاً ڪـــــمربند
ایـــــمانتان
را محڪـــــم ببندیـــــد!🚫
https://eitaa.com/zoohoor313110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نسبت ظهور ناامید نباش!!!
🌕 بر اساس تعدادی از روایات، «ظهور امام زمان علیهالسلام به صورت ناگهانی و در زمانی که انتظار آن نمیرود، رخ خواهد داد»؛ و دیگر روایات تصریح دارند «امر او در یک شب اصلاح خواهد شد!»
🌕 سوال شد «ای رسول خدا صلیالله علیه و آله! پس قائم علیهالسلام چه موقع خروج خواهد کرد»؟ فرمودند: «إِنَّمَا مَثَلُهُ کَمَثَلِ السَّاعَهًِْ ثَقُلَتْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً.»
«مَثَل او مثل رستاخیز است، این مطلب بر آسمانها و زمین گران آمده و به طور ناگهانی بر شما فرود میآید»
📗تفسیر اهلبیت علیهمالسلام ج۵،ص۴۳
📗بحار الأنوار، ج۳۶، ص۳۴۱
👈پس امیدوار باش! چرا که تحقق ظهور در زمانی است که انتظار آن نمیرود!!!
https://eitaa.com/zoohoor313110
10.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پندانه
⏏️ آهنگ سوزناک سالهای جبهه و جنگ که خیلیها با آن اشک میریزند و یاد دوستان شهیدشان میافتند.
یاد روزهای یکرنگی و سادگی میافتند.
یاد سربندهای یازهرا و یاحسین میافتند.
یاد شبهای عملیات و لحظههای وداع میافتند.
⏏️ این کلیپ برای همه خاطرهانگیز و شنیدنی است؛ مخصوصاً برای آنها که آنروزها را لمس کردهاند..
❇️ یادباد آنروزگاران یادباد
https://eitaa.com/zoohoor313110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟩 استخاره آیت الله کشمیری برای سیدحسن نصرالله
▪️تو بزرگ مرد جهان عرب خواهی شد و به ظهور خواهی رسید...
https://eitaa.com/zoohoor313110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥺🥺کربلا با خاک یکسان شد
💥فیلم قدیمی و کمتر دیده شده از حمله صدام با تانک به کربلا و حرم امام حسین علیه السلام
https://eitaa.com/zoohoor313110
این پاها برای ماندگار شدن غیرت رفتن...
#یادشهداکمترازشهادتنیست
https://eitaa.com/zoohoor313110
🪐عدالت برتر است يا جود و بخشش؟
#نهج_البلاغه
▫️العَدْلُ يَضَعُ الاُْمُورَ مَوَاضِعَهَا، وَالْجُودُ يُخْرِجُهَا مِنْ جِهَتِهَا، و الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ، وَالْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ،..
🟠عدل، هرچيزى را در جاى خود قرار مى دهد ولى جود و بخشش آن را از مسيرش فراتر مى برد عدالت، قانونى است همگانى ولى جود و بخشش جنبه خصوصى دارد بنابراين، عدل، شريف تر و برتر است
🖊در واقع امام عليه السلام به دو نكته اساسى اشاره فرموده است: نخست اين كه نتيجه عدالت اين است كه هر كسى در جامعه به حق خويش برسد و هرچيز در جاى خود باشد. روشن است كه در اين صورت تمام افراد اجتماع به تلاش و كوشش برمى خيزند تا بتوانند حق عادلانه خود را بگيرند در نتيجه جامعه در سايه عدالت، شكوفا و فعال و مترقى مى شود. اما جود و بخشش چنين نيست زيرا چيزى اضافه بر استحقاق افراد است كه البته در جاى خود بسيار خوب و شايسته است ولى اى بسا همين صفت خوب و شايسته سبب شود كه عده اى به تنبلى روى آورند و تلاش و كوشش را كم كنند و به انتظار جود و بخشش سخاوتمندان بنشينند.
سپس امام عليه السلام به نكته مهم ديگرى اشاره مى كند، مى فرمايد: عدالت امرى است فراگير كه تمام جامعه انسانى مى توانند از آن بهره مند گردند و در سايه آن به زندگى آبرومندى ادامه دهند در حالى كه جود و بخشش فراگير نيست و هميشه موضعى و محدود است و روشن است چيزى كه آثار مثبت آن همه افراد جامعه را فرامى گيرد از چيزى كه جنبه محدود دارد بهتر و اشرف و افضل است.
📘#حکمت_437
https://eitaa.com/zoohoor313110