eitaa logo
هیأت زوارالزهراء(س)
8.4هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
902 ویدیو
27 فایل
📌شعبه تهران: نازی‌آباد، خیابان شهید اکبر مشهدی، نبش کوچه شهید نیکومرام 📌شعبه قم: خیابان صفائیه، کوچه ۲۱ 🌐 سایت هیأت زوارالزهرا (س): [ www.zovvar.com ] 🎞️ کانال گزارشات رسانه‌ای هیأت زوارالزهرا (س): [ @zovvar_media ]
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️سلسله جلسات 🏴محرم ۹۸ 🔻 شب ششم 🎙 حجت الاسلام رضا کریمی ⚫️در جلسات گذشته به بررسی جریانات منافقان سلطه گر، منافقان فردی و خواص طالب دنیای حرام پرداختیم. اما جریان و دسته دومی که در برابر اباعبدالله(ع) ایستادند و سبک زندگی این جریان باعث شهادت امام (ع) شد جریان تفاوت های مقدس مآب و افراد اهل اند. خطرناکترین نتیجه دنیا طلبی برای یک جامعه دچار شدن به نسبت به جامعه و حق است تا آنجا که رسول اکرم (ص) می فرماید: اگر کسی نسبت به امور مسلمین بی تفاوت باشد اصلا مسلمان نیست. لذا اولین فریادی که حضرت زهرا (س) در مسئله ی بر سر خواص میزند این است که : ای کسانی که سابقه مجاهدت دارید و ای بازوان دین! این چه سستی و بی تفاوتی است که شما به حق من دارید انجام میدهید؟ 🔺ظاهر بی تفاوتی، بی اهمیتی به امور اطراف است اما باطن بی تفاوتها اوج حرص و طمع به دنیا است لذا بی تفاوتها حریص ترین آدمها نسبت به دنیا هستند. بزرگترین رنجی که امام حسین (ع) در قیام کربلا میبرند رنج از همین انسانهای بی تفاوت است. و به وضوح می توان این مطلب را از خطبه منا، خطبه در کربلا و نامه های حضرت (ع) دید که در همه آنها یک مفهوم مشترک است که که شما می بینید حق ناحق شده است! چرا ساکتید؟ و بی تفاوت نشسته اید؟ لذا اصلی ترین هدف اباعبدالله (ع) ایجاد که نقطه مقابل بی تفاوتی است می شود. به همین دلیل قیام ابا عبدالله(ع) قیام بر علیه بی تفاوت ها و بی تفاوتی بود چرا که اگر جامعه ا ی اهل امر به معروف و نهی از منکر شدند جامعه خودکار به سمت حق میرود و اگر نه، این جامعه خودکار قاتل امامشان می شوند و برای اینکه مردم امام بکشند نیاز ندارند از شام لشگر بیاروند کافی است شما مردم را بی تفاوت کنید تا خود اینها امام را به قتل برسانند. ❇️امیرالمونین ع می فرمایند: همه ی اعمال خیر در برابر امر به معروف و نهی از منکر اندازه یک آب دهان به یک دریای پهناور ارزش ندارد چرا که به این است که مردم بیدار باشند. اگر در جامعه ای نباشد خودکار به سمت انحراف می روند و این نکته ایست که آقا و امام بر آن تاکید دارند و اصراردارند مردم در جامعه بیدار و اهل نظر باشند. 🔷اما جایگاه آدم های بی تفاوت در ماجرای کربلا کجاست؟ انسانهایی که می گفتند نه با حسین (ع) می جنگیم نه کمک یزید می کنیم! اینها احساس می کردند همین که با یزید نباشند کافیست. غافل از اینکه، همینکه در لشگر حق نبودند تحت تربیت باطل هستند. جایگاه آدم های بی تفاوت جایگاه دشمنان ائمه است چرا که ما دسته وسط نداریم و یا با امام هستیم یا اگر با امام نبودیم با عدم نصرت امام عملا جبهه باطل را نصرت کرده ایم. بزرگترین گناه انسانهای بی تفاوت این بود که با بی تفاوتیشان حسین (ع) را تنها گذاشتند و البته همه اینها فکر می کردند کار امام به اینجا نمی کشد. این را از کلام جناب حر در روز عاشورا می توان فهمید که هنگام توبه گفت فکر نمی کردم کار تو با یزید به اینجا بکشد وگرنه از اول کمکت می کردم. ♦️اولین عده ای که اطراف امام را خالی کردند همان هایی بودند که نامه نوشتند و وقتی تغییر عبیدالله را دیدند و اینکه ممکن بود دنیایشان و سهمشان از بیت المال قطع بشود با این جملات که حالا بقیه هستند، من زن و بچه دارم، حالا چه کاری از من بر می آید، من که نمی توانم جلوی همه رو بگیرم، فساد همه جا را گرفته، کاری از من بر نمی آید و استدلال های مشابه، همیشه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و هجده هزار نفر به راحتی مسلم را تنها می گذارند. 🔹دومین جریان از آدم های بی تفاوت آدم هایی اند که پیشه می کنند به اسم اینکه می خواهیم به دینمان برسیم به دنیا کاری نداریم. مانند عبدلله ابن عمر که طبق نقل اهل سنت تمام عبادت های پیامبر (ص) را سعی می کرد به همین کیفیت و در همان مشخصات انجام دهد. اما دائما بازیچه ی جریان های سیاسی شد و این فرد جزء افرادی است که به شدت اصرار دارد ابا عبدالله (ع) صلح کند با اینکه حق است چرا که از فتنه و جنگ بین مسلمین امام را بر حذر می دارد و می گوید: شما در مدینه بمانید و به امور خود برسید! نمونه این آدم ها را در فتنه ۸۸ میتوان مشاهده کرد. که به اسم اینکه ما با امور سیاسی کاری نداریم، ما نمی دانیم کی حق است؟ خود را به بی تفاوتی زدند و خسارت ها را به بار آوردند. ادامه👇👇👇
ادامه 👆👆👆 🔸نمونه دیگر این سبک انسانهای بی تفاوت یعنی انسانهای معنویت گرای بی تفاوت که عملا در اختیار دنیای باطل اند خواجه ربیع هست که جزء زهاد هشتگانه است اما وقتی خبر شهادت حسین (ع) را شنید و استرجاع گفت تا آخر عمر استغفار می کرد که چرا حرف دنیا زده است !!! معنویت بدون امام میشود خوارج، می شود خواجه ربیع. لذا هرکس گفت: مبارزه بدون معنویت یا معنویت بدون مبارزه حرف شیطان را می زند. ✴️نفر بعدی در این جریان احنف ابن قیس است که در جوابی به امام در برابر درخواست کمک می دهد که شاخصه ی رفتار او مشخص میشود: بزار به زندگیمون برسیم! در جایی دیگری در قضیه عثمان که باید به کمک امیر المومنین (ع) می رفت گفت : نه من سر پیازم نه ته پیاز !!!! 🔰آدم های بی تفاوت در مرز بین حق و باطل نمی مانند بلکه حتما به باطل می پیوندند مانند عبیدالله حر جعفی که به امام گفت: من تماما از کوفه فرار کردم که نه با تو باشم نه با یزید لذا دعوت امام را نپذیرفت، با این استدلال که حالا من در راه شما شهید بشوم نفعی برای شما ندارد اجازه بدید من به زندگی ام برسم و لی در انتها تغییرات این آدم را ببینید همه اینها می شوند. اگر این انسانهای بی تفاوت نبودند دسته ی اول هرگز نمی توانستند نقشه هایشان را جلو ببرند و دسته اول در بستر انسانهای بی تفاوت نقشه های خود را عملی می کردند.لذا مهمترین پاتک در برابر جریان نفاق و انسانهای بی تفاوت است. 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
📌 محورهای شخصیتی عمربن سعد سلسله جلسات 🔹هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها 🔻محرم 98 / شب پنجم 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا