هدایت شده از کانال علی محمدی(گنجیزه
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴من رو با استوری کلیپ هام میشناسن 🔺👉
بفرست برا آدم فروشه زندگیت
لازمش میشه 💪 👌
🆘توی کانالم هم آموزش میدم هم محتوا میدم عضو شو 👇👇👇
#علی_محمدی
https://eitaa.com/joinchat/3234070804C33f7713af0
.🔺🔺
❌دلایل عدم تحریف قرآن ❌
🔺 ترتیب آیات سورهها توسط چهکسی انجام شده
🔺بررسی روایات تحریف
(پاسخ: شیخ مرتضی کهرمی )
#آیات_اعتقادی۱۰ #شبهات_قرآنی #قرآن #کهرمی #تحریف_قرآن
🚨کانال تخصصی ضد شایعات
@zshayeat
@zshayeat
10.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️چرا حد شرابخوار بر پزشکان اجرا نمیشه⛔️
❌۲داستان در اجرای حد توسط امیرالمؤمنین❌
🔺شرابخواری مثل بتپرستی و بدتر از قتل و زنا🔺
🧉احادیث داغ در مذمت شرابخواری
(توضیح: شیخ مرتضی کهرمی )
✅(نشردهید تا بدست مسئولین برسه)✅
#شرابخواری #کهرمی #شراب
🚨کانال تخصصی ضد شایعات
@zshayeat
@zshayeat
❌به این سوالات دقت کنید❌
💚۱. شیعه جعفری وجود ندارد؟✅
📚۲.امام صادق چه کتاب علمی نوشته؟📙
❌۳.مگه بقیه امامان دروغگویند که میگن امام صادق؟‼️ 👇🏻👇🏻👇🏻
(پاسخ : مرتضی کهرمی )
#شیعه_جعفری #کهرمی #شبهات_وهابیت
آدرس ما در ایتا،تلگرام،اینستاگرام،آپارات و...
🚨کانال تخصصی ضد شایعات
@zshayeat
@zshayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضد شایعات 🚨
⁉️ متن شبهه 👇👇
چرا در آیه 29 سوره بقره خداوند گفته است که اول همه آنچه در زمین وجود دارد را آفرید سپس به آفرینش آسمان پرداخت ولی در آیات 27 تا 33 سوره نازعات خداوند گفته است که اول آسمان را آفرید سپس زمین و آنچه در آن است را آفرید ؟ آیا این یک تناقض آشکار نیست؟
✅ پاسخ 👇👇👇
با دقت در متن عربی این آیات و واژه های که در هر مورد به کار رفته است مشخص می گردد که هیچ یک از این آیاتی که گفته شده، سخنی درباره ترتیب خلقت زمین و آسمان ندارند .
برای فهم این مطلب توجه شما را به واژه هایی که در هر یک از این آیات به کار رفته است جلب می نماییم:
الف) آیه 29 سوره بقره:
هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
در این آیه یکی از عباراتی که در آیه به کار رفته است عبارت «استوی الی السماء» است. مفسرین برای فهم دقیق لغت استوی این مثال را از گفتار عرب آورده اند : كان الأمير يدبر أمر الشام ثم استوى إلى أهل الحجاز : یعنی امیر امور شام را تدبیر کرد و سپس به اهل حجاز رو نمود که کار آنها را نیز تدبیر کند. بر این اساس معنی لغت استوی توجه برای تدبیر است و با دقت در آن معنی آیه چنین می شود : «سپس برای تدبیر به آسمان توجه نمود.» فهم این معنا وقتی کامل می شود که آیه دیگری از قرآن را نیز در کنار این آیه قرار دهیم که می گوید: يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْض : خداوند امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير میكند. (سجده/5)
در ادامه آیه گفته است « فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ» کلمه « سَوَّیَ » در کتاب لغت عربی به فارسی قاموس قرآن که یک کتاب لغت محققانه است به معنی برابر كرد، پرداخت و مرتب گردانيد ترجمه شده (قاموس قرآن، ج3، ص328) و کلمه سماء در کتابهای لغت عربی بر اساس ریشه لغت که سمو می باشد اینگونه معنا شده : سَمَاءُ كلّ شيء: أعلاه یعنی آسمان هر چیزی بالای آن است. (مفردات الفاظ قرآن، راغب، ص427)
با این توضیح به نظر می رسد ترجمه درست آیه «اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ» چنین می شود:
او کسی است که همه آنچه در زمین است را برای شما خلق کرد سپس برای تدبیر به آسمان نظر نمود پس آنها را هفت آسمان مرتب و برابر و هماهنگ نمود.
گویی خداوند جهت تدبیر امور عالم از عالم مافوق (السماء) در تدبیر خود مراتب هفتگانه ای را قرار داد که هر یک گرچه جزئی از عالم مافوق (السماء) هستند اما نسبت به مرتبه پایین تر خود حکم آسمان را دارند چرا که تدبیر مرتبه پایین تر وابسته به آن است.
علامه طباطبائی ره در تفسیر المیزان می گویند : از آنجا که در این آیه هدف بیان نعمت های داده شده به انسان است (ما همه آنچه در زمین است را برای انسان خلق کردیم) پس ادامه آیه هم می خواهد تکمیل این نعمت را بیان کند و توجه به این مطلب ما را به این نکته می رساند که توجه تدبیری خدا به آسمان به خاطر انسان است و همچنین فهمیده می شود که تنظیم طبقات هفتگانه آن هم به خاطر انسان و تدبیر امور اوست. (المیزان، ج1، ص 113)
با توضیحاتی که داده شد معلوم شد که به هر تقدیر هیچ کدام از لغت های استوی و سوی در آیه معنی آفرید را نمی دهند و اگر هم مترجمی آن را آفرید ترجمه نموده دقت لازم را ننموده است.
ب) آیات 27 تا 30 سوره نازعات
أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا (27)
رَفَعَ سَمْكَهَا فَسَوَّاهَا (28)
وَأَغْطَشَ لَيْلَهَا وَأَخْرَجَ ضُحَاهَا (29)
وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَٰلِكَ دَحَاهَا (30)
آيا شما سختتريد در آفرينش يا آسمان كه بنا كرد آنرا
برافراشت سقفش را پس بدون نقص به اتمام رساند آنرا
و تاريك ساخت شب آنرا و آشكار ساخت روز روشن آنرا
و خشکی زمين را بعد از آن گسترانيد.
در این آیات نیز سخن از ترتیب خلقت زمین و آسمان نیست چرا که لغت دحاها در آیه 30 به معنی آفریدن نیست . بلکه به معنی گسترش دادن است و با توجه به آن، منظور از آیه مورد نظر گسترش دادن خشکی زمین و آماده نمودن آن برای سکونت است. که در این مورد در کتابهایی مانند مجمع البحرین (ج1، ص104) و نثر طوبی (ج۱، ص ۲۵۳) که کتابهای لغت قرآنی هستند توضیح داده شده است. و روایاتی نیز در این مورد در کتابها و منابع حدیثی آمده است.
به این ترتیب همانطور که دیدید در هیچ یک از آیات گفته شده سخن از ترتیب خلقت زمین و آسمان نیامده تا تعارضی بین آنها باشد و شبهه گفته شده به قرآن وارد نیست
🚨کانال تخصصی ضد شایعات
@zshayeat
@zshayeat
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ چرا شیعیان ۳ وعده نماز میخوانند ❌
⭕️چرا نماز عصر را در ظهر میخوانند⛔️
پاسخ و نقد مجری وهابیت👇
(پاسخ: شیخ مرتضی کهرمی )
#وقتنماز #شبهات_اهل_سنت #کهرمی
🚨کانال تخصصی ضد شایعات
@zshayeat
@zshayeat
19.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا