eitaa logo
هیئت فرهنگی‌ ضیافةالحسين (علیه‌السلام)
340 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
84 فایل
بشارت‌محبان‌‌‌....ضیافة‌الحسین(ع)است پناه‌بی‌پناهان.....ضیافة‌الحسین(ع)است اینجا‌همان‌سراییست....که‌خوب‌و‌بد‌ندارد پناه‌بی‌پناهان....ضیافة‌الحسین(ع)است لینک خادمین هیئت👇 @sharifian76 @TASNIM_49_02
مشاهده در ایتا
دانلود
💢با ظهور امام زمان (عج) همه بیماران میابند ☀️ امام حسین (ع) می فرمایند : 💢 « لا یبقی علی وجه الأرض أعمی و لا مقعد و لا مبتلی الا کشف الله عیبه و بلائه بنا أهل البیت» ♻️ هيچ نابينايي، زمين‌گير و دردمندي بر روي زمين نمي‌ماند، مگر آنكه خداوند او را بر طرف مي‌سازد. 📚 ( بحار الانوار، ج 53، ص 62) @zyafatalhosin
#تعلیم_و_تعلم_قرآن پیامبر اسلام (ص) فرمودند: بدانيد هركس قرآن بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، من جلودار و راهنماي او به سوي بهشت هستم. 📗كنزالعمال ۱/۵۳۱/۲۳۷۵ @zyafatalhosin
اثر صلوات بر اموات... 🔴 مرحوم آیت الله بهاءالدینی: یکی از آشنایانی که گاهی در جلسات ما شرکت می کرد از دنیا رفت. من یک شب خواب دیدم که ایشان سه نوع عذاب گرفتاراست چون باما رفت و آمد داشت به حال او متاثر شدم که این سه رقم عذاب مال چیست یعنی سه رقم صفات بد، بد مبتلا بود. بد اخلاق بوده، ظلم می کرده، فرض کنید تهمت می زده، غیبت می کرده است. سه رقم عذاب که ما یک رقم هم طاقت نداریم. از خواب که بیدار شدم به حال او متاثر شدم ناراحت شدم گفتم چکار کنم. من خیلی معتقدم ذکر برای اموات خیلی اثر دارد برایش سه مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد هدیه کردم. بعد از مدتی او را در خواب دیدم دیدم حالش خوب شده است. به من گفت: فلانی این صلوات هایی که برایم فرستادی به من اثر کرد.... 🌷 اموات را شاد کنیم با ذکر شریف صلوات: 🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعین @zyafatalhosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 عاقبت تمام دیکتاتورهایی که موجودیت و سرنوشت خود را به گره میزنند. شاه ایران، صدام حسین، قذافی و امروز این گاوه شیرده!!!...، آل سعود @zyafatalhosin
✨📖✨ثمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ مِنْ سُلالَةٍ مِنْ ماءٍ مَهِينٍ (سجده - 8) ⚡️سپس (بقاى) نسل او را از عصاره‌اى از آب پست و بى‌مقدار مقرّر فرمود. ♦️ با اینکه منی نجس است ولی حضرت حق واژه نجس را در مورد آن بکار نبرده است؛ بلکه پست و بی‌ارزش را استعمال کرده است. در آیه‌ی 66 سوره‌ی نحل می‌فرماید: ✨📖✨وإِنَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً ۖ نُسْقِيكُمْ مِمَّا فِي بُطُونِهِ مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَبَنًا خَالِصًا سَائِغًا لِلشَّارِبِينَ ⚡️و البته برای شما ملاحظه حال چهار پایان (از شتر و گاو و گوسفند) همه عبرت و حکمت است، که ما از آنچه در شکم آن است از میان (دو جسم ناپاک) سرگین و خون، شما را شیر پاک می‌نوشانیم که در طبع همه نوشندگان گواراست. ⁉️حال سوال اینجاست چرا حضرت حق بخشی از منی را پرارزش ننامیده است که همان اسپرم است و انسان از آن متولد می‌شود؟ مانند شیر که از بین دو چیز نجس آن را خارج می‌کند که پرارزش و تمیز است؟ می‌توانست نطفه انسان را هم چنین خلق کند؟ 🔻1🔺 حضرت حق که در آیه‌ی قبل از این آیه می‌فرماید خلقت انسان را نیکو آفرید؛ چرا عصاره خلقت او را آبی پست معرفی می‌کند؟ ▫️نطفه از پست‌ترین نقطه بدنِ انسان که همان شرمگاه اوست، خارج می‌شود. در تمام حیوانات شرمگاه با موی از سوی حضرت حق پوشانده شده است؛ یعنی ای بشر مبادا مغرور شوی خود را برتر از من بدانی که من تو را از چه خلق کردم همیشه فکر کن. 🔻2🔺 انسان باید بداند از آبی خلق شده است که هیچ کاربردی در زندگی ندارد و اصلا سودی ندارد و کسی طالب و خریدار آن نیست. پس بر خود ارزشی نگذارد و بداند اگر بها و ارزش و عزتی در جایی دارد و آن عزت اگر حقیقی باشد به خاطر خداست که به او این عزت را بخشیده است نه بواسطه خلقتش و سرتاسر عمر خود را مدیون خدا بداند و شاکر آستانش. 🔻3🔺 ای بشر بدان که از آبی پست خلق شده‌ای و چه کسانی برای کسب این آب پست که ناشی از کسب لذت است خود را تحقیر در نزد خالق و مخلوق کرده‌اند. چه گناهانی که برای کسب این آب پست دامن انسان را گرفته است و چه مردانی که زنان و فرزندان خود در راه این آب پست قربانی کرده‌اند؟ این انسان برای آب پست خود را به رنج حقارت و نابودی میندازد. (الذین هم لفروجهم یحافظون) 🔻4🔺 ای بشر این آب پست در حالت کاملاً پستی و تحقیر از تو خارج می‌شود که کاملاً شکل حیوان می‌شوی. تا حیا و عقل تو را از تو نگیرد از تو دفع نمی‌شود. چنانچه در هنگام دفع آن از دیگران شرم داری و در خلوت می‌روی و بعد از دفع آن در خود احساس تحقیر و شرم می‌کنی. ▫️از بدن مایعات زیادی دفع می‌شود؛ این تنها مایعی است که توأم با لذت است و در حالت جنون و بی‌حیایی از بدن دفع می‌شود. 🔻5🔺 ای بشر این آب پست را فقط مایه خلقت قرار داده‌ام. مبادا از حکمت خلق آن غافل شوی و با آن دنبال کسب لذت دائمی باشی که تو را از لذت درک حضور خود محروم می‌کنم و گرفتار شکم و زیر شکمت می‌گردانم؛ چون چهارپایان لذتی غیر آن در دنیا نبینی. ▫️ای بشر عقلت را در سرت و بالاترین نقطه ار بدنت قرار دادم و خوردن را در پایین و شکم تو و در زیرشکم پایین‌ترین آن شهوت تو را قرار دادم. ▫️هر اندازه خواسته‌هایت از سمت عقل پایین‌تر بیایند، بدان که از انسانیت تنزل می‌کنی. ▫️هر گاه سمت شکمِ تو تنزل کنند و لذت را در خوردن پیدا کنی، بدان محصول زندگی تو چاه مستراحی خواهد بود که پر خواهی کرد. ▫️هر گاه نیازهایت از شکم پایین‌تر روند بدان نتیجه‌ی خواسته‌ی تو تحقیر شدن و سست شدن بدن و کم شدن نور چشم و کم شدن عقل و حافظه‌ات خواهد بود. 🔻6🔺 از بدن انسان مایعات زیادی خارج می‌شود. فرق ما مهین با آب‌های دیگر زمان خروج آن، چیست؟ فرق آن در دو چیز است؛ یکی اینکه لذت فوق‌العاده دارد و دوم اینکه بدن را سست می‌کند؛ این یعنی نشان این امر که در دنیا هر لذت جسمی که در بالاترین حد باشد، ارزش آن کمتر و پست‌تر است و هیچ لذتی انسان کسب نمی‌کند مگر چیزی از دست بدهد که به خاطر این ما مهین انسان، ضعف قوا و سستی بدن هدیه می‌گیرد. @zyafatalhosin
امام على عليه‌السلام : ✨هر چه محبت دارى نثار دوستت كن، اما هر چه اطمينان دارى به پاى او مريز! ✅ذکر روز پنج‌شنبه ۱۰۰ مرتبه 🌴لا اله الا الله الملک الحق المبین🌴 @zyafatalhosin
عبادت به چه معناست؟ عبادت به معنای اطاعت و پیروی خاضعانه، حالتی در وجود انسان است که خود را در اختیار حقیقتی که او را آفریده، می‌بیند. هدف از خلقت جهان، یاد و ذکر خدا و نیاز انسان به خدا را فلسفه و چرایی عبادت نامیده‌اند. عبادت را به اجباری و اختیاری تقسیم کرده‌اند. همچنین خلوص، اعتدال، صبر، علم، خشوع و طهارت را از آداب و شرایط عبادت دانسته‌اند. عبادت منحصر در مناسک عبادی نیست. دعا، تفکر و کسب روزی حلال را از مصادیق آن برشمرده‌اند. در آیات و روایات تفاخر، تکبر، جهل، دنیاگرایی و حرام‌خواری از موانع عبادت محسوب شده است. مفهوم عبادت عبادت را به پرستش، اطاعت و پیروی خاضعانه و خاشعانه و در مواردی به نهایت خضوع و فروتنی معنا کرده‌اند. عبادت به این معنا حالتی در وجود انسان است که خود را نیازمند و در اختیار حقیقتی که او را آفریده است، ببیند. علامه طباطبایی حقیقت عبادت را این می‌داند که بنده، خود را در مقام ذلت و عبودیت قرار داده و از هر چیز دیگر بریده، به یاد پروردگار خود باشد و او را ذکر گوید. میل به خدمت و تقدیس موجودی برتر که مستحق این خدمت و تقدیس باشد نیز به عنوان حقیقت عبادت بیان شده است. عبادت در اصطلاح قرآنی معنایی عام دارد و بسیاری از رفتار‌های انسان را اگرچه پیروی از شیطان و هوای نفس باشد، در برمی‌گیرد. بر اساس آیات قرآن مفهوم عبادت شامل عبادت دیگر انسان‌ها، عبادت هوای نفس، عبادت شیطان، عبادت بت‌ها و عبادت خداوند می‌شود. مفهوم عبادت در علم فقه بر خلاف کاربرد عام قرآنی آن، فقط بر اعمال و مناسکی که به شرط قصد قربت انجام شود، اطلاق می‌شود و از آن‌ها به احکام تعبدیه نام برده می‌شود. مفهوم عبادت در عرف مردم در ضمن بعضی از مصادیق آن مانند نماز، روزه، حج، دعا و تسبیح شناخته می‌شود که از معنای قرآنی و فقهی آن محدودتر است. فلسفه عبادت برای چرایی عبادت خداوند چند علت ذکر شده است. هدف خلقت جهان، یاد و ذکر خدا نیاز انسان به خدا و... از جمله دلائل عبادت قرار داده شده است. هدف خلقت جهان عبودیت و بندگی خدا هدف اصلی از خلقت جهان قرار داده شده است. بر اساس برخی از آیات قرآن، خداوند جن و انس را برای عبادت خلق کرده است؛ و به همین دلیل زمانی که انسان از این هدف منحرف می‌شود، خداوند پیامبرانی را مبعوث می‌کند تا انسان را از تحت عبادت طاغوت نجات داده به هدف اصلی خلقت خود باز گرداند. عبودیت و پرستش خداوند چیزی است که در فطرت انسان قرار داده شده و با سرشت او عجین شده است؛ ولی گاه از مسیر صحیح خود خارج شده و باعث پرستش موجوداتی از قبیل: بت و انسان‌های دیگر می‌شود. امام علی (ع) در این باره هدف بعثت پیامبر اسلام (ص) را خارج کردن بندگان خدا از عبادت بت‌ها به سوی عبادت خداوند می‌داند. یاد و ذکر خدا به یاد خدا بودن و ذکر او را گفتن یکی از اهداف عبادت ذکر شده است. در آیه ۱۴ سوره طه خداوند خطاب به موسی (ع) ضمن معرفی خود به عنوان خدایی یکتا و تأکید بر وحدانیت خود، از موسی (ع) می‌خواهد که خدا را عبادت کند و نماز را برپا دارد تا یاد و ذکر خدا همیشه با او همراه باشد. مفسرین کلمه «فاعبدنی» در آیه را رکن عمل (فروع دین) که رکن دوم ایمان است، می‌دانند. انواع عبادت عبادت را به دو نوع تسخیری و اختیاری تقسیم کرده‌اند. عبادت تسخیری عبادت غیر اختیاری به نوعی از عبادت گفته می‌شود که عابد هیچ‌گونه اختیار و آزادی انتخاب ندارد و فقط فرمان‌پذیر است. عبادت تسخیری توسط همه موجودات هستی غیر از موجوداتی که دارای اراده هستند، انجام می‌شود. آیاتی از قرآن نیز بر این نوع از عبادت اشاره کرده است. علامه طباطبایی این نوع از عبادت را عبادت عامه نامیده است. عبادت اختیاری عبادت اختیاری نوعی از عبادت است که مکلفانِ دارای اراده مانند جن و انسان طبق اختیار و انتخاب خود، اعمال عبادی را انجام می‌دهند. این نوع عبادت را عبادت خاصه نیز نامیده‌اند؛ و در آیاتی نیز به این نوع از عبادت اشاره شده است.و بدانیم که: گناه، اراده عبادت خدا را از بین می‌برد تقسیم دیگری نیز برای عبادت با استناد به سخن و مناجاتی از امام علی (ع) از سوی برخی ارائه شده است. بر این اساس عبادت را به عبادت بردگان، عبادت تاجران و عبادت آزادگان تقسیم کرده‌اند. زمانی که خداوند به خاطر رغبت به بهشت و دریافت پاداش بندگی شود، این عبادت تجار است و هنگامی که خدا از ترس عذاب بندگی شود، این عبادت بردگان است؛ ولی گروهی که خدا را شایسته پرستش دانسته و به دلیل شکروسپاس از خدا، او را بندگی کنند به این عبادت، عبادت آزادگان گویند که برترین عبادت‌هاست. @zyafatalhosin
ﺁﺛﺎﺭ ﻭﯾﺮﺍﻧﮕﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﺛﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻇﺎﻫﺮ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ، ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﺤﯿﻄﺶ ﻫﻢ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ، ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ، ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ، ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺯﺭﺍﻋﺖ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ، ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺟﻮّ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ . ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﯿﺎﻝ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺧﻠﻮﺗﯽ ﮔﻨﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪ ﻭ ﺭﻓﺖ ! ﮔﻨﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺍﺛﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ، ﺩﺭ ﻧﺴﻠﺘﺎﻥ ﺍﺛﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ، ﺩﺭ ﻣﺤﯿﻄﺘﺎﻥ ﺍﺛﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﺁﯾﻪ ﺷﺮﯾﻔﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ : « ﻇَﻬَﺮَ ﺍﻟْﻔَﺴﺎﺩُ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺒَﺮِّ ﻭَ ﺍﻟْﺒَﺤْﺮِ ﺑِﻤﺎ ﻛَﺴَﺒَﺖْ ﺍَﻳْﺪِﻱ ﺍﻟﻨّﺎ ﺱ ( ﺭﻭﻡ، 41 )» ( ﻓﺴﺎﺩ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺻﺤﺮﺍﻫﺎ ﻭ ﺩﺭﯾﺎﻫﺎ ﻇﻬﻮﺭ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ) ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﯾﮏ ﮔﻨﺎﻫﯽ ﺑﮑﻨﺪ، ﻓﻮﺭﯼ ﯾﮏ ﻧﻘﻄﻪ ﺳﯿﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﻗﻠﺐ ﺍﻭ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﯾﮏ ﺗﯿﺮﮔﯽ ﻭ ﻇﻠﻤﺘﯽ ﺩﺭ ﺁﯾﯿﻨﻪ ﺭﻭﺡ ﺍﻭ ﻣﯽ ﻧﺸﯿﻨﺪ، ﻏﺒﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺁﯾﯿﻨﻪ ﻗﻠﺐ ﺍﻭ ﻣﯽ ﻧﺸﯿﻨﺪ ﻭ ﻗﻠﺐ ﺍﻭ ﮐﺪﺭ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﺮﻑ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻼﻟﯽ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ، ﺷﺎﯾﺪ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﻢ ﻣﻄﻠﻊ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻦ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﺭ ﻧﺴﻞ ﺍﻭ ﺍﺛﺮ ﺳﻮﺀ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ، ﺩﺭ ﺭﻭﺡ ﺍﻭ ﺍﺛﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ . ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﮊﻥ ﻫﺎﯼ ﺍﻭ، ﮐﺮﻭﻣﻮﺯﻡ ﻫﺎﯼ ﻧﻄﻔﻪ ﺍﻭ، ﺩﺭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ ﺍﺛﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﮔﻨﺎﻩ ﮔﺎﻫﯽ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻧﺒﺎﺭﺩ، ﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻧﺮﻭﯾﺎﻧﺪ، ﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻧﺴﯿﻢ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻧﻮﺯﺩ، ﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻣﯿﮑﺮﻭﺏ ﻫﺎﯼ ﻣﻀﺮ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻭﺑﺎ ﻭ ﻃﺎﻋﻮﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺑﺸﻮﺩ، ﮔﻨﺎﻩ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﺛﺮﺍﺗﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺧﯿﺎﻝ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﯾﮏ ﮔﻨﺎﻫﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪ، ﮔﻨﺎﻩ ﺍﺛﺮﻫﺎﯼ ﺧﺎﺹ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺎ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺟﺎ ﺑﺮﺷﻤﺮﺩﯾﻢ ﻭ ﺗﻮﺑﻪ، ﻫﻤﻪ ﺍﯾﻦ ﺁﺛﺎﺭ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ @zyafatalhosin
❇️ پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) : 👈 زمانی بر مردم بیاید که دین هیچ دین‌داری سالم نماند ؛ مگر آن کس که مانند روباهی که بچه‌های خود را از دسترس درندگان دور می‌سازد، قلّه به قلّه و لانه به لانه بگریزد. 👈 گفتند : آن چه زمانی است؟ فرمود : آنگاه‌که معیشت ، جز با نافرمانی خدا فراهم نگردد و مجرد زیستن ، حلال و جایز می‌شود. 📒 بحرالمعارف، ج ۱، ص ۳۱۵ التحصین، ص ۱۳ @zyafatalhosin
سلام 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 قرارهفتگی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 یکشنبه1397/9/18 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 💐تشرف محضر قرآن عزیز18/15 💐پای درس اهلبیت علیهما السلام 👤باحضور حجت الاسلام جزینی 💐 توسل وزیارت ✅پذیرایی 🏠 جنب مسجد صاحب الزمان عج بلندیها - منزل مرتضی اسحاقیان یوسف 🌹هیئت ضیافت الحسین علیه السلام
گاهی وقتی روایتی نقل می‌شود که به نظرمان عجیب می‌آید، خیلی راحت آن را رد می‌کنیم؛ مثلاً می‌گوییم: «لابد ساختگی است» یا «امام نمی‌تواند چنین حرفی زده باشد» یا... 🔹حدیث زیر نیز تأکیدی است بر این مسأله است که این‌قدر راحت نظر دادن، و جعلی و غلط خواندنِ روایات، صحیح نیست... 📚الكافي، ج۱، ص۴۰۱ 🔶از امام باقر از رسول خدا (صلوات‌الله‌علیهما) نقل شده است: 🔸«به‌راستی‌که حدیث آل‌محمد (صلوات‌الله‌علیهم)، هم فهمیدنشان سخت است و هم پذیرفتن و عمل به آن‌ها. هیچ‌کس به آن ایمان نمی‌آورد، به‌جز فرشته‌ای که مقرّب باشد، یا پیامبری که مرسل باشد، یا بنده‌ای که خداوند قلبش را برای ایمان آزموده باشد. 🔸پس اگر حدیثی از آل‌محمد (صلوات‌الله‌علیهم) به شما رسید که دل‌هایتان با آن سازگار بود و (صحتِ) آن را می‌شناختید، قبولش کنید و حدیثی که برای دل‌هایتان ناسازگار و ناخوشایند بود، آن را (جعلی و غلط ندانید، بلکه) به خدا و رسول خدا و عالمی از آل‌محمد (ائمه اطهار علیهم‌السلام) برگردانید. 🔸هلاک‌شونده، کسی است که یکی از شما برایش حدیثی نقل کند که تحملِ (پذیرش یا عمل به) آن را نداشته باشد و به‌همین‌خاطر بگوید: "به‌خداقسم چنین نیست، به‌خداقسم چنین نیست." درحالی‌که انکارِ (چیزی که از آن اطلاع ندارید)، همان کفر است.» @zyafatalhosin
🌹نذر توحیدی🌹 ✍نذر در اسلام هر چند عملی ممدوح است ولی نوع دیگری هم در شبیه نذر وجود دارد که در شیوه عرفا خیلی بهتر است و آن انجام کار نیک به نیت برآورده شدن عهدی است. 📌مثال کسی صاحب فرزند نمی‌شود، نذر می ‌کند که خدا به او فرزندی بدهد تا گوسفندی قربانی و به فقرا بدهد. این نذر هیچ اشکال شرعی ندارد و جایز و پسندیده است. 👈عملی هم شبه نذر وجود دارد که از آن بهتر و به توحید نزدیک‌تر است. 📌اگر این فرد گوسفندی بکشد و به فقرا تقسیم کند بعد از خدا دعا و طلب حاجت کند که بچه‌دار شود این عمل بهتر از عمل دوم است. چون در حقیقت قدم اول را جلو گذاشته و به عنایت خدا یقین حاصل نموده است و قطعا حضرت حق به این گمان نیک و یقین او پاسخ اجابت نیت و دعا را به زودی عنایت خواهد کرد. @zyafatalhosin