📚 اصولگرای نااهل ، اصلاح طلب نامحرم / بخش اول این یادداشت مهم
بسم الله الرحمن الرحیم
🔶 یکی از وصایای بسیار مهم امام راحل و عظیم الشان که امروز تبدیل به بخشی از فرهنگ سیاسی ما شده ، عبارت است از جمله معروف مندرج در وصیت نامه ایشان:
من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش میکنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
بنا داریم چند جمله در تفسیر این کلام نورانی خدمت مردم مؤمن وانقلابی ارائه دهیم ؛
🔸اولا مخاطب این جمله، آحاد امت اسلامی عموما و خواص امت خصوصا می باشند
🔸 ثانیا نگرانی اصلی امام در مورد خود انقلاب است.
🔸 ثالتا این انذار از جمله فرامینی است که به منحصر به زمان خاص نمی باشد؛ زیرا فرآیند مبارک پیشرفت انقلاب اسلامی بعد از تشکیل تمدن بزرگ اسلامی نیز ادامه خواهد یافت.
🔸اما شاید مهم ترین بخش این کلام نورانی که باید مورد بحث و تحقیق قرار بگیرد مشخص شدن ویژگی ها و مصادیق نااهلان و نامحرمان باشد که اگر این کار انجام پذیرد تشخیص این دو گروه خطرناک برای همگان آسان تر خواهد بود.
🔶 نااهل فردی است که اهلیت مسئول شدن در انقلاب را از ابتدا ندارد و یا این اهلیت را از دست داده است.
یعنی واجد شایستگی های پایه و حتی حداقل های در دست داشتن قدرت در حکومت اسلامی نیست.
البته فرد نااهل لزوما وابسته و مرتبط با دشمنان اسلام نیست و در غالب موارد حتی دلبسته به انقلاب نیز هست که همین امر موجب دشوار شدن تشخیص برای عموم جامعه میباشد؛ در واقع مهم ترین مشخصه های افراد نااهل بعد از ضعف ایمان، نداشتن روحیات انقلابی، قدرت طلبی و محافظه کاری است.
🔶 نامحرم یعنی فردی که در اساس با انقلاب دشمن است و تقابل او با انقلاب نیاز به اثبات ندارد؛
و مهم ترین خصوصیت افراد نامحرم شهوت طلبی، دین گریزی و ضدیت با انقلاب است.
🔸لازم به تذکر است که در هر دو صورت، نتیجه و خروجی عملکرد هر دو نفر، دشمنی با انقلاب است که این دشمنی در مورد نامحرم به صورت دانسته و در قماش نااهلان، نادانسته می باشد.
موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که منظور امام امت از نااهل و نامحرم به صورت مشخص چه کسانی هستند؟
🔸 به دلیل آنکه امام راحل، فردی حکیم است بدون تردید این بیان ایشان ناظر به واقعیت جامعه بوده و لذا قبل از پاسخ به این پرسش باید مشخص شود که چه کسانی بیش ترین تاثیر را بر ذهن و دل آحاد مردم در جامعه ما می گذارند، تا نتیجه اطمینان آور باشد.
🔸 در جامعه ایران پس از اسلام به ویژه در دوران معاصر، جریان حوزه و روحانیت دارای بیش ترین تاثیر در متن جامعه و بین توده مردم بوده اند و با توجه به تعمیق روز افزون گرایش به دین و روحیه دین داری در جامعه ما، این تاثیر روزافزون خواهد بود.
🔶هم چنین از ابتدای انقلاب و حتی در دوران نهضت و با یک نگاه از جریانات مشروطه، مهم ترین جریان از حیث تاثیر بر اذهان عمومی، حوزویان بوده اند که البته از ابتدای انقلاب(پس از تقسیم حزب جمهوری اسلامی) مشخصا دو جریان جامعه روحانیت و جامعه روحانیون، بارز ترین جریانات موثر بر سیاست بوده اند. هم چنین بعد از دفاع مقدس، روحانیت و روحانیون به ترتیب در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی امتداد پیدا کردند. یعنی جریان روحانیت و مولود آن یعنی اصولگرایی و جریان روحانیون و فرزند آن یعنی اصلاح طلبی بیش ترین تاثیر را بر سیاست ما داشته و افراد زیادی را در حلقه های مختلف مدیریت تزریق کرده اند.
🔶در این بین شاید سوال عده ای این باشد که جامعه مدرسین قم و مجمع محققین و مدرسین و جریان سیاست زدای حوزه های علمیه چه نقشی را در سیاست داشته اند؟
در جواب می توان گفت که جامعه مدرسین در عملکرد سیاسی به صورت غالب، تابع روحانیت و اصولگرایی و جریان محققین و جریان سیاست زدا، تابع روحانیون و اصلاح طلبی بوده اند.
🗂 اصولگرای نااهل ، اصلاح طلب نامحرم / بخش دوم و ادامه :
🔶 اما ریشه یابی و آسیب شناسی ماهیت واقعی غالب این جریانات، بحثی مفصل است که در این نوشتار مختصر نمیگنجد و اجمالا جریانات محافظه کار و جهاد گریز قبل از انقلاب که عمدتا متربیان فضای نجف هستند، از ترس ورود در سیاست و هزینه دادن در راه حق، به کتاب ، حجره ، سجاده و اخلاق پناه برده و حتی فرزندان خود را دور از فضای واقعی جامعه و در مدارسی شبیه مدارس غیر انتفاعی فعلی پرورش دادند (که همین فرزندان نیز بدنه اصلی جریانات محافظه کار حوزوی را تشکیل می دهند!).
🔸نکته بسیار مهم دیگر این که در این بین و در تمام این مدت، جریان اصیل روحانیت انقلابی و امتداد آن در جامعه یعنی جریان ارزشی، ضمن هدایت و مدیریت حرکت عمومی جامعه به اندازه توان، افراد اصلاح پذیر و قابل هدایت جریانات مذکور را از هضم شدن در این فضا حفظ کردند.
🔸جریان زلال روحانیت متعهد که غالبا طلاب و روحانیون جوان و انقلابی بوده و متن حوزه را نیز هم اینان تشکیل می دهند تاکنون مهم ترین یاور ولایت در طول مبارزات دوران نهضت ، پیروزی انقلاب، عبور از دشواری های بدو انقلاب، مقاومت دوران دفاع مقدس، دوران پایه گذاری اشرافی گری، دوران تلاش برای اصلاحات غیر دینی، دوران عدالت شعاری و دوران تعطیلی دولت، بوده اند.
🔶بنابراین در واقع نا اهلان ونامحرمان به خصوص بعد از جنگ تحمیلی از دل جریان روحانیت وروحانیون به اصطلاح مبارز و موالید و تابعان آنها بر انقلاب تحمیل شده اند وشاید مقصود امام امت از نا اهل ونامحرم، همین دو جریان بوده که شرایط و اقتضاءات مانع از تصریح بوده است.
🔶مقدمه و نکته دیگر اینکه یکی از راهبردهای نظام سلطه در جریان سازی و مهندسی قدرت در دولت ها و مدیریت ذهنیات سیاسی ملت ها القای دو قطبی های سیاسی و سرگرم کردن خواص و تاثیر گذاران آن ملت به برنامه های طراحی شده صهیونیسم می باشد و غلطیدن در این دام علاوه بر این که فضای سیاسی را تحت مدیریت نظام سلطه قرار می دهد، از ترویج و نهادینه شدن ارزشها، به عنوان معیار های تحلیل و فهم و نیز از تحلیل دار شدن مردم جلوگیری می کنند و دو جریان مذکور از این دست دو قطبی هاست و به غیر از تفاوت های روبنایی و برخی تفاوت هایی که به دلیل ماهیت جامعه ما گریز ناپذیر است و کنار زدنی نیست، کلیت مانیفست این دو جریان نیز شبیه دیگر دو قطبی های رایج است.
🔶 مطلب دیگر این که در سال های اخیر به دلیل مقاومت رهبر انقلاب و هدایت های مکرر ایشان و نیز تلاش های روحانیت متعهد، افکار عموم مردم، نسبت به این دو جریان، کاملابی اعتماد شده است. علاوه بر تلاش های ولایت برای تصحیح ذهنیات؛ عملکرد غیرقابل دفاع این دو جریان نیز تاثیر به سزایی در این نتیجه گیری داشته است.
🔶در روزهای اخیر که شاهد خشم مردم از فساد گسترده بین مسئولان هستیم و حساسیت جامعه در بحث عدالت به حد بالایی رسیده، برای همگان مشخص شده که سرکرده های اصلی این فساد، اعضای اصلی همین دو جریان می باشند. این دلایل و غیر آن، سبب شده که عملا ادامه مسیر برای نااهلان و نامحرمان در قالب های موجود غیر ممکن باشد.
🔶 لذا اقدام بعدی این قماش ایجاد ساختار ها و عناوین جدیدی در فضای سیاسی خواهد بود و حضور جریان جدید محافظه کار، با شعار انقلابی گری و نقد کارآمدی دو جریان مذکور، از نشانه های شکل گیری جریان جدید نااهل ، و احترامات لسانی به ارزش های انقلاب و نقد اپوزسیون خارجی از نشانه های نامحرمان جدید می باشد.
🔶نکته بسیار مهم دیگر این که بیش ترین نفع را در چهل سال گذشته از این وضعیت، یک قماش ظاهر الصلاح می برند که غالبا منتسب به ارکان نظام و انقلاب هستند و درشعار ها ضد استکباری و دشمنی زبانی با آمریکا، مشهورند.
♨️ این افراد که مرکزیت وجعبه تقسیم نااهلان و نامحرمان هستند باید نقطه تمرکز مبارزه انقلابیون باشد و جریان حزب الله تمام توان خود را مصروف باز پس گرفتن قدرت از این افراد کند.
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🔵 یادداشت بسیار مهم / با دقت بخوانید.
❓ منظور امام خمینی از نااهلان و نامحرمان چه جریاناتی بودند؟
❓ سرکرده های فساد و بانیان وضع موجود اعضای کدام جریانات آلوده سیاسی هستند؟
❓ نقطه تمرکز مبارزه انقلابیون باید با کدام افراد باشد؟
قسمت اول یادداشت: eitaa.com/a_enghelab/516
قسمت دوم یادداشت:eitaa.com/a_enghelab/517
هدایت شده از اصحاب انقلاب
🎙تحول در #دستگاه_امامت_جمعه
ضرورت مقطع فعلی از انقلاب اسلامی🎙
🔹 من از کسانی
🔹 که صاحب #فکر_نو و ابتکاری و #جرأت_اقدام
🔹 در گشودن #راههای_ناگشوده هستند
🔹خواهش میکنم ؛ که سعیمان بر این باشد
🔹که به طور دایم و روزبهروز،
🔹 این مجموعهی سراسری کشور را #تکامل ببخشیم.
🔹 این مجموعه [ دستگاه امامت جمعه]
🔹با این مسؤولیت،
🔹 باید در حال #پیشرفت و #تحول باشد؛
🔹راهش را پیدا کنید.
🔹چگونه تحول ایجاد خواهد شد؟
🔹 ابزارش چیست؟
🔹ما چه کار باید بکنیم؟
🔹 شما باید چه کار بکنید؟
🔹باید اینها را #فکر_کنید.
امام خامنه ای 25 شهریور 70
هدایت شده از مدینه فاضله
👈🏻روحانیت سیاه، روحانیت سفید
#خطبه_دوم
🔺امام جمعه پردیسان با اشاره به نکات کلیدی منشور روحانیت امام خمینی رضواناللهعلیه افزود: امام در این بیانیه روحانیت را دو دسته کرد: روحانیت #سیاه و تباه حتی در حد مرجعیت، و روحانیت #سفید و #انقلابی و مستقل که سرش یا بر دار است یا در تبعید است و سپر بلاست. امام در منشور روحانیت گفت من در این انقلاب خوندلی که از این روحانیون در این حوزه خوردم از دیگران نخوردم. میگفت آن که جلوی انقلاب ایستاد حوزه بود، آن هم که انقلاب را برقرار کرد حوزه بود.
🔺خطیب پردیسان افزود: امام توصیه کردند در این وانفسای حوزه مارهای خوشخطوخالی هستند که به قول آقای مطهری فقط به قیافه و عینک و ریششان میرسند. مجتهدینشان هم مقلدند! هر چه سَلَف گفت تکرار میکنند و نوآور نیستند. فقه باید ادارهی انسان بکند از گهواره تا گور. فلسفهی فقه همین است.
👈🏻عدهای مسابقه مرجع شدن گذاشتهاند، فرهنگ عوض شده؟!
🔺آیةالله قوامی در ادامه به تهدیداتی که حوزهی غیرانقلابی متوجه نظام کرده است اشاره کرده و خاطرنشان کردند: الآن حوزهی انقلابی در تهدید است. عدهای کورس گرفتهاند مرجع بشوند، یک زمانی از مرجعیت میگریختند! در هفتهی آتی مرحوم سبزواری، شیخ انصاری، مرحوم شوشتری و خواجه نصیر طوسی از دنیا میروند. چه علمایی! هیچکدام در هوای مرجعیت نبودند، مرجعیت را روی دوششان گذاشتند. فرهنگ عوض شده؟!
@madineyefazele
هدایت شده از مدینه فاضله
👈🏻یادتان رفته شاه میگفت حوزویها مثل کرم میمانند و میلولند؟
#خطبه_دوم
🔺امام جمعه پردیسان با یادآوری تحقیرهایی که در زمان رژیم پهلوی به روحانیت تحمیل میشد، گفت: شمایی که دارید با لطائفالحیل نسل حوزه را از انقلاب و نظام جدا میکنید تاریخ را نخواندید که رضاشاه با چکمه وارد حرم حضرت معصومه علیهاسلام شد و استخوان کمرِ مرحوم بافقی را با لگد شکست؟ یادتان رفته شاه میگفت حوزویها مثل کرم میمانند و میلولند؟! چه کسی به شما عزت داد؟ امام میگفت اینها همان موقع میگفتند شاه شیعه است! حالا دوباره با یک نسل جدیدی مواجه هستیم که تقدیس میکنند! میگویند قبلاً بهتر بود! شما ضعیف شدهاید و ضعف خودتان را به حساب انقلاب و انقلابیون میگذارید؟ دشمن ضعیف است. نگاه کنید: این اسمش ابرقدرت است که در مقابلتان ضعیف شده است. الآن 11 هزار روحانی از جهان اینجا درس میخوانند. ما هر جا رفتیم در کشورهایشان دیدیم آن آقا میدرخشد. [پدیدهی روحانیون خارجی] خطری برای جهان استکبار شده است.
👈🏻خودتان تنبلید؛ میگویید اسلام نظام ندارد؟
🔺خطیب پردیسان در پایان گفت: برخی میگویند اسلام نظام ندارد! عجیب است! تنبل نمیتواند اجتهاد کند میگوید اسلام نظام ندارد! حرکت کن، اجتهاد کن، دارد!
@madineyefazele
هدایت شده از مدینه فاضله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽انقلابی جدید در راه است
🔻آیتالله قوامی، امام جمعه پردیسان قم:
🔺حوزه انقلاب را پدید آورده؛ نباید خودش دچار آنتیتزش بشود! اخیراً نغمهی شومی از این حوزه بلند شده است. باز این مارها گویا از خواب زمستانی بیدار شدهاند. دوباره نیشهایشان را آماده کردهاند. گرا میدهند به دشمن. انگلستان اینها را تقویت میکند قطعاً. شاگرد دارند و کرسی درس دارند، سرشان شلوغ است، شهریه میدهند.
🔺چرا میروید درس میدهید میگویید با سیاست کاری نداشته باشید؟ این حرف، حرفِ کیست؟ آبرویتان را میبریم. چرا به طلبهها میگویید به سیاست کاری نداشته باشید؟ چرا طلبهها را از نظام جدا میکنید؟
🔺ضعیف شدن خودتان را به حساب انقلاب و انقلابیون میگذارید؟ دشمن ضعیف است. نگاهش کنید هیچ کاری نمیتواند بکند. الآن یازده هزار روحانی از جهان آمدهاند در قم درس میخوانند و به کشورهایشان میروند.
🔺اگر این نظام نبود شما بودید؟ اگر رضاشاه بود شما بودید؟ کی به شما عزت داد؟ چرا ناشکر و خائنید؟ حوزه هیچ وقت راضی نمیشود شماها بیایید زمامش را بهدست بگیرید و مرجعش بشوید. نوابها و بخاراییها هستند. حوزه حوزهی انقلاب است. این انقلاب هیچ وقت تمام نمیشود و تا انقلاب مهدی عجلاللهفرجه، خروشان و جوشان و پیروز ادامه خواهد داشت.
#حوزه_انقلابی #پردیسان_قم #نمازجمعه #آیت_الله_قوامی
@madineyefazele
هدایت شده از روزنه
💥فوری
#لیبرال_های_معمم و #سکولارهای_معمم در حوزه علمیه قم را بشناسیم
سخنان صریح سید صمصام الدین قوامی (زید عزه) امام جمعه محترم پردیسان قم نسبت به تحرکات جریان غیرانقلابی حوزه قم در خطبه های نماز جمعه 3 اسفند 1397
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸همین الان حوزه انقلابی در تهدید است، عده ای کورس گرفته اند #مرجع بشوند، یک زمانی (علما) از مرجعیت می گریختند٬ چه خبر شده؟ فرهنگ عوض شده؟
🔹این ها می خواهند حوزه علمیه را از انقلاب تهی کنند، 19 دی خدمت امام خامنه ای بودیم، فرمودند که: «یک انگیزه های وجود دارد که حوزه انقلابی نباشد»
ولی کور خواندید؛ این دشمنان بدانند، دشمنان حوزوی بدانند، #لیبرال_های_معمم، #سکولارهای_معمم که دارند زیاد می شوند. اخیرا یک نغمه شومی از این حوزه بلند شده؛ این #مارها گویا از خواب زمستانی گویا بیدار شده اند، دوباره نیش هاشان را آماده کرده اند، گرا به دشمن می دهند.
🔸آن #انگلستانی که (شاه) می برد و می آورد، این ها را تقویت می کند قطعا، کاری ندارد تقویت این ها؛ وجوهات از کجا می آید؟ کی خبر دارد؟ کی میارود؟
این بیت تقویت بشود٬ آن بیت نشود...
🔹امام به ما هشدار داد، حوزه انقلاب را پدید آورده مبادا خودش دچار آنتی تزش بشود و بخواهد خودش را نابود کند؛ اینطور نشود.
🔹ان شاالله بزودی خواهید دید که حوزه دچار یک پالایش خواهد شد، من به این هایی که گول خوردند عرض می کنم، به عنوان طلبه ای حقیر: گول #انگلستان را نخورید، بازی نخورید، نیایند دورتان رو بگیرند، گول تان بزنند، کما اینکه خیلی ها را در تاریخ گول زدند، مواظب باشید، #ساده_لوح نباشید، استادی تان را بکنید، چرا می روید درس می دهید که «با سیاست کاری نداشته باشید»
این حرف، حرف کیست؟
🔸حالا من تا چند خطبه اسم نمی برم و الا می آیم با سند اسم می برم و آبروی تان را می بریم.
🔹چرا به طلبه های می گویید که به سیاست کاری نداشته باشند؟ چرا طلبه ها را از این نظام جدا می کنید؟
روحانیون موجه سکولار بشوند خطرناک اند، امام (خمینی) فرمود.
🔹شاگرد دارد، کرسی درس دارد، سرش شلوغ است٬ شهریه می دهد، بعد این ها را از انقلاب جدا می کند، می گوید این نظام به کجا رسیده...
🔹 اگر این نظام نبود شما ها بودید؟ اگر رضا شاه بود شما ها بودید؟ مگر او وارد نشد که شما نباشید؟ چرا نا شکرید؟ چرا #خائنید؟ به خود بیائید.
🔹حوزه هیچ وقت راضی نمی شود شماها بیایید زمامش را به دست بگیرید، شما ها بیایید مرجعش بشوید.
🔹حوزه، حوزه انقلاب است و این انقلاب هیچ وقت تمام نمی شود و تا انقلاب مهدی(عج) خروشان، جوشان، پیروز ادامه خواهد داشت.
🔸شماهایی که دارید با لطایف الحیل نسل حوزه را از انقلاب و نظام اسلامی جدا می کنید، تاریخ را نخواندید که رضاشاه با چکمه وارد حرم حضرت معصومه(س) شد و مرحوم بافقی را با لگد زد و استخوان های کمرش رو شکست، یادتان رفته؟ یادتان رفته شاه می گفت حوزوی ها مثل کرم می مانند، چه کسی به شما عزت داد؟
همانی که 67 سال بعد آن منشور (روحانیت) را نوشت، به خود بیایید، نواب ها هنوز هستند، بخارایی ها هنوز هستند.
🔸من این را از سر دلسوزی می گویم، همانطوری که رضاشاه رفت، کسانی که بخواهند او را دوباره به نوعی تقدیس اش کنند.
🔸امام بزرگوار، شهید پرور، نظام ساز٬ فرمود: همان موقع (زمان شاه) می گفتند: شاه شیعه است، می گفتند: شما مبادا جلوی شاه بایستید، خون این جوان ها ریخته بشود، کی جواب می دهد؟ حالا دوباره با یک نسل جدیدی که بیائیم تقدیس کنیم (گفته شود): قبلا بهتر بود. چی بهتر بود؟ شماها کم آوردید، شما ضعیف شدید بقول حضرت آقا و ضعیف شدن خودتان را به حساب ضعیف شدن انقلاب و انقلابیون می گذارید.
🔹حالا میگویند اسلام نظام ندارد، عجیب است!! #تنبل نمی تواند اجتهاد کند می گوید اسلام نظام ندارد؛ حرکت کن، اجتهاد کن.
🔸خدایا این حوزه مقدسه که تاریخ گرانی دارد تا به اینجا رسیده است و راه درازی دارد تا به هدف برسد، خدایا این حوزه را همچنان انقلابی، قوی، عالم، مجتهد و نظام ساز تربیت بفرما.
🔸پیاده سازی و تدوین: احمد هاشمی
نشر فقط با منبع لطفا
#نشست_اساتید
#حوزه_سکولار
#حوزه_انقلابی
🔥آخرین تحولات حوزوی را در روزنه پی بگیرید
👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از صدای حوزه 📣
📚 اصولگرای نااهل ، اصلاح طلب نامحرم / بخش اول این یادداشت مهم
بسم الله الرحمن الرحیم
🔶 یکی از وصایای بسیار مهم امام راحل و عظیم الشان که امروز تبدیل به بخشی از فرهنگ سیاسی ما شده ، عبارت است از جمله معروف مندرج در وصیت نامه ایشان:
من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش میکنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
بنا داریم چند جمله در تفسیر این کلام نورانی خدمت مردم مؤمن وانقلابی ارائه دهیم ؛
🔸اولا مخاطب این جمله، آحاد امت اسلامی عموما و خواص امت خصوصا می باشند
🔸 ثانیا نگرانی اصلی امام در مورد خود انقلاب است.
🔸 ثالتا این انذار از جمله فرامینی است که به منحصر به زمان خاص نمی باشد؛ زیرا فرآیند مبارک پیشرفت انقلاب اسلامی بعد از تشکیل تمدن بزرگ اسلامی نیز ادامه خواهد یافت.
🔸اما شاید مهم ترین بخش این کلام نورانی که باید مورد بحث و تحقیق قرار بگیرد مشخص شدن ویژگی ها و مصادیق نااهلان و نامحرمان باشد که اگر این کار انجام پذیرد تشخیص این دو گروه خطرناک برای همگان آسان تر خواهد بود.
🔶 نااهل فردی است که اهلیت مسئول شدن در انقلاب را از ابتدا ندارد و یا این اهلیت را از دست داده است.
یعنی واجد شایستگی های پایه و حتی حداقل های در دست داشتن قدرت در حکومت اسلامی نیست.
البته فرد نااهل لزوما وابسته و مرتبط با دشمنان اسلام نیست و در غالب موارد حتی دلبسته به انقلاب نیز هست که همین امر موجب دشوار شدن تشخیص برای عموم جامعه میباشد؛ در واقع مهم ترین مشخصه های افراد نااهل بعد از ضعف ایمان، نداشتن روحیات انقلابی، قدرت طلبی و محافظه کاری است.
🔶 نامحرم یعنی فردی که در اساس با انقلاب دشمن است و تقابل او با انقلاب نیاز به اثبات ندارد؛
و مهم ترین خصوصیت افراد نامحرم شهوت طلبی، دین گریزی و ضدیت با انقلاب است.
🔸لازم به تذکر است که در هر دو صورت، نتیجه و خروجی عملکرد هر دو نفر، دشمنی با انقلاب است که این دشمنی در مورد نامحرم به صورت دانسته و در قماش نااهلان، نادانسته می باشد.
موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که منظور امام امت از نااهل و نامحرم به صورت مشخص چه کسانی هستند؟
🔸 به دلیل آنکه امام راحل، فردی حکیم است بدون تردید این بیان ایشان ناظر به واقعیت جامعه بوده و لذا قبل از پاسخ به این پرسش باید مشخص شود که چه کسانی بیش ترین تاثیر را بر ذهن و دل آحاد مردم در جامعه ما می گذارند، تا نتیجه اطمینان آور باشد.
🔸 در جامعه ایران پس از اسلام به ویژه در دوران معاصر، جریان حوزه و روحانیت دارای بیش ترین تاثیر در متن جامعه و بین توده مردم بوده اند و با توجه به تعمیق روز افزون گرایش به دین و روحیه دین داری در جامعه ما، این تاثیر روزافزون خواهد بود.
🔶هم چنین از ابتدای انقلاب و حتی در دوران نهضت و با یک نگاه از جریانات مشروطه، مهم ترین جریان از حیث تاثیر بر اذهان عمومی، حوزویان بوده اند که البته از ابتدای انقلاب(پس از تقسیم حزب جمهوری اسلامی) مشخصا دو جریان جامعه روحانیت و جامعه روحانیون، بارز ترین جریانات موثر بر سیاست بوده اند. هم چنین بعد از دفاع مقدس، روحانیت و روحانیون به ترتیب در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی امتداد پیدا کردند. یعنی جریان روحانیت و مولود آن یعنی اصولگرایی و جریان روحانیون و فرزند آن یعنی اصلاح طلبی بیش ترین تاثیر را بر سیاست ما داشته و افراد زیادی را در حلقه های مختلف مدیریت تزریق کرده اند.
🔶در این بین شاید سوال عده ای این باشد که جامعه مدرسین قم و مجمع محققین و مدرسین و جریان سیاست زدای حوزه های علمیه چه نقشی را در سیاست داشته اند؟
در جواب می توان گفت که جامعه مدرسین در عملکرد سیاسی به صورت غالب، تابع روحانیت و اصولگرایی و جریان محققین و جریان سیاست زدا، تابع روحانیون و اصلاح طلبی بوده اند.
هدایت شده از صدای حوزه 📣
🗂 اصولگرای نااهل ، اصلاح طلب نامحرم / بخش دوم و ادامه :
🔶 اما ریشه یابی و آسیب شناسی ماهیت واقعی غالب این جریانات، بحثی مفصل است که در این نوشتار مختصر نمیگنجد و اجمالا جریانات محافظه کار و جهاد گریز قبل از انقلاب که عمدتا متربیان فضای نجف هستند، از ترس ورود در سیاست و هزینه دادن در راه حق، به کتاب ، حجره ، سجاده و اخلاق پناه برده و حتی فرزندان خود را دور از فضای واقعی جامعه و در مدارسی شبیه مدارس غیر انتفاعی فعلی پرورش دادند (که همین فرزندان نیز بدنه اصلی جریانات محافظه کار حوزوی را تشکیل می دهند!).
🔸نکته بسیار مهم دیگر این که در این بین و در تمام این مدت، جریان اصیل روحانیت انقلابی و امتداد آن در جامعه یعنی جریان ارزشی، ضمن هدایت و مدیریت حرکت عمومی جامعه به اندازه توان، افراد اصلاح پذیر و قابل هدایت جریانات مذکور را از هضم شدن در این فضا حفظ کردند.
🔸جریان زلال روحانیت متعهد که غالبا طلاب و روحانیون جوان و انقلابی بوده و متن حوزه را نیز هم اینان تشکیل می دهند تاکنون مهم ترین یاور ولایت در طول مبارزات دوران نهضت ، پیروزی انقلاب، عبور از دشواری های بدو انقلاب، مقاومت دوران دفاع مقدس، دوران پایه گذاری اشرافی گری، دوران تلاش برای اصلاحات غیر دینی، دوران عدالت شعاری و دوران تعطیلی دولت، بوده اند.
🔶بنابراین در واقع نا اهلان ونامحرمان به خصوص بعد از جنگ تحمیلی از دل جریان روحانیت وروحانیون به اصطلاح مبارز و موالید و تابعان آنها بر انقلاب تحمیل شده اند وشاید مقصود امام امت از نا اهل ونامحرم، همین دو جریان بوده که شرایط و اقتضاءات مانع از تصریح بوده است.
🔶مقدمه و نکته دیگر اینکه یکی از راهبردهای نظام سلطه در جریان سازی و مهندسی قدرت در دولت ها و مدیریت ذهنیات سیاسی ملت ها القای دو قطبی های سیاسی و سرگرم کردن خواص و تاثیر گذاران آن ملت به برنامه های طراحی شده صهیونیسم می باشد و غلطیدن در این دام علاوه بر این که فضای سیاسی را تحت مدیریت نظام سلطه قرار می دهد، از ترویج و نهادینه شدن ارزشها، به عنوان معیار های تحلیل و فهم و نیز از تحلیل دار شدن مردم جلوگیری می کنند و دو جریان مذکور از این دست دو قطبی هاست و به غیر از تفاوت های روبنایی و برخی تفاوت هایی که به دلیل ماهیت جامعه ما گریز ناپذیر است و کنار زدنی نیست، کلیت مانیفست این دو جریان نیز شبیه دیگر دو قطبی های رایج است.
🔶 مطلب دیگر این که در سال های اخیر به دلیل مقاومت رهبر انقلاب و هدایت های مکرر ایشان و نیز تلاش های روحانیت متعهد، افکار عموم مردم، نسبت به این دو جریان، کاملابی اعتماد شده است. علاوه بر تلاش های ولایت برای تصحیح ذهنیات؛ عملکرد غیرقابل دفاع این دو جریان نیز تاثیر به سزایی در این نتیجه گیری داشته است.
🔶در روزهای اخیر که شاهد خشم مردم از فساد گسترده بین مسئولان هستیم و حساسیت جامعه در بحث عدالت به حد بالایی رسیده، برای همگان مشخص شده که سرکرده های اصلی این فساد، اعضای اصلی همین دو جریان می باشند. این دلایل و غیر آن، سبب شده که عملا ادامه مسیر برای نااهلان و نامحرمان در قالب های موجود غیر ممکن باشد.
🔶 لذا اقدام بعدی این قماش ایجاد ساختار ها و عناوین جدیدی در فضای سیاسی خواهد بود و حضور جریان جدید محافظه کار، با شعار انقلابی گری و نقد کارآمدی دو جریان مذکور، از نشانه های شکل گیری جریان جدید نااهل ، و احترامات لسانی به ارزش های انقلاب و نقد اپوزسیون خارجی از نشانه های نامحرمان جدید می باشد.
🔶نکته بسیار مهم دیگر این که بیش ترین نفع را در چهل سال گذشته از این وضعیت، یک قماش ظاهر الصلاح می برند که غالبا منتسب به ارکان نظام و انقلاب هستند و درشعار ها ضد استکباری و دشمنی زبانی با آمریکا، مشهورند.
♨️ این افراد که مرکزیت وجعبه تقسیم نااهلان و نامحرمان هستند باید نقطه تمرکز مبارزه انقلابیون باشد و جریان حزب الله تمام توان خود را مصروف باز پس گرفتن قدرت از این افراد کند.
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
حجت الاسلام حمید رسایی نماینده انقلابی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرامشان نوشتند:
جناب اقای رییسی!
این نگاه شما بارقه امید را در دل مردم تشنه عدالت و جریانی از خواص که برای ارزشهای انقلابی هزینه داده و میدهند، زنده میکند اما...
اگر وقتی لباس ریاست دستگاه قضا و عدلیه را به تن کردید، چاقوی جراحی را به دست نگیرید و اصلاح را از درون قوه قضاییه شروع نکنید، مطمئن باشید که این حرف ها به ضد خود، تبدیل خواهند شد.
به جریان فاسد و ضد عدالت درون #قوه_قضاییه مهلت تنفس ندهید
که اگر دادید، امان تان را خواهند برید.
خصوصا که تجربه تعلل در جراحی لازم در #دادگاه_ویژه_روحانیت در برابر شماست.
#رئیسی
eitaa.com/rasaee