♦️#معرفی_تدریس| کتاب ریاض المسائل/ جلد اول/ از کتاب الطهاره
🎙استاد محمدمهدی ستوده
🔊تدریس این کتاب در ترم جاری برای جمعی از طلاب پایه۶ در حال برگزاری است و صوت جلسات در کانال #مدرسه_مجازی_المرسلات بارگذاری می شود👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1
#فقه #سطح_یک
#مدرسه_مجازی_المرسلات
@almorsalaat
@majazi_almorsalaat
rahe-khoda-baz-ast-tanha-tarigh-moraghebe-ast@almorsalat.mp3
1.37M
🌀#اخلاق_و_عرفان| دواء و راه حل غفلت، مراقبه است!
🎙استاد علی فرحانی
📌استاد در این صوت ضمن اشاره به اصاله الوجود، ثمره آن را زدوده شدن ماهیت از عالم خلقت و عین الربط شدن موجودات خارجی نسبت به واجب تعالی می دانند، اما مشکل اساسی غفلت ما از این حقیقت است و راه حل آن هم مراقبه و تذکر است.حتما #بشنوید!
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♨️♨️ عصر نفاق
🔹هر چه بشر بدويتر و از تمدن دورتر بوده و در درجات پايينتر زندگي ميکرده است، از صراحت بيشتري برخوردار بوده است؛ يعني آنچه که در درون داشته است از فکر و احساسات و عواطف و از رغبات و بيميليها و از مهربانيها و خشمها و از ايمانها و بيايمانيها، هر چه داشته است همان را ظاهر ميکرده است؛
🔹و هر چه بشر پيش رفته و تکامل پيدا کرده است (نميخواهم بگويم خود اين نوعي تکامل است ولي از تبعات تکامل است) قدرتش بر تصنع هم- که نفاق نوعي تصنع است- افزايش پيدا کرده است؛ کما اينکه اگر ما مردم عصر خودمان را با صدر اسلام مقايسه کنيم نفاق هزاران درجه بيشتر شده است.
🔹يک وقتي من با خودم فکر ميکردم که اساساً اگر عصر ما را از نظر انساني بخواهند ارزيابي کنند نه از نظر صنعتي، اگر يک جنبه انساني را بخواهند ملاک و مشخِص عصر و زمان ما قرار بدهند، بايد بگويند عصر نفاق.
🔹اگر بگويند در عصر ما بزرگترين ماشيني که ابتکار و اختراع شده است چه ماشيني است؟ به نظر من ماشين قلب حقايق است، اينکه بشر اينهمه توانايي پيدا کرده است که حقايق را وارونه جلوه بدهد.
📚📖 پانزده گفتار ص123
#اندیشه_مطهر #جهاد_تبیین
@almorsalaat
المرسلات
♦️#معرفی_تدریس| کتاب ریاض المسائل/ جلد اول/ از کتاب الطهاره 🎙استاد محمدمهدی ستوده 🔊تدریس این کتاب
Tozih_riyaz.mp3
2.39M
🔹توضیحات استاد ستوده پیرامون تدریس کتاب #ریاض_المسائل در پاسخ به سوال یکی از مخاطبین ارجمند
#فقه #سطح_یک
#مدرسه_مجازی_المرسلات
@almorsalaat
🌀#تدریس| المنطق مرحوم مظفر
🎙استاد: سید محمد هاشمی
♦️محدوده: از صناعات خمس تا پایان جدل
🔸تدریس شده در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
♻️ تعداد جلسات: ۵۲
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
soda96.ir/almantegh2-ostadhashemi/
#منطق #مدرسه_مجازی_المرسلات #سطح_یک
@almorsalaat
15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بشارت تولد حضرت علی علیه السلام خودش کانه معجزه است.
🔷 فرمود مثل پیامبر صلوات الله علیه متولد خواهد شد.
🎙آیت الله بهجت
#امیرالمومنین
@almorsalaat
#پخش_زنده
✅هم اکنون پخش زنده سخنرانی استاد علی فرحانی به مناسبت میلاد امیرالمومنین (ع)
👇👇👇👇
instagram/almorsalaat
@almorsalaat
8.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اهتمام مرحوم حاجآقا رحیم ارباب به یک ذکر در ماه مبارک رجب
🎙شهید مطهری
#اندیشه_مطهر
#رجب_شعبان_رمضان
@almorsalaat
nasayehe-akhlaghi-dabare-anjame-aamal-v-ebadate-dar-monasebathaye-sal.mp3
20.2M
✨#اخلاق_و_عرفان| نصایح اخلاقی طلبگی درباره مقید بودن به انجام عبادات و مستحبات شرعی خصوصا در ایام ماه های رجب و شعبان و رمضان
🎙استاد علی فرحانی
📌سخنرانی به مناسبت میلاد امیرالمومنین (ع)، دوشنبه 1400/11/25، هیئت بیت فاطمه، قم
🎥مشاهده فیلم کامل جلسه👇👇
instagram/almorsalaat
#پای_درس_استاد #منبر #اهل_بیت
@almorsalaat
المرسلات
📣#اطلاعیه|سلسله درس گفتارهای نظامهای اسلامی؛ 1️⃣ فقه نظام روابط اجتماعی 2️⃣ نظام اصولی امام خمین
#اطلاعیه
🌀امروز برگزار می شود:
✅فقه نظام روابط اجتماعی
✅تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره)
⏰ساعت۱۴
🏢 میدان معلم، خیابان سمیه، بعد از موسسه فقهی ائمه اطهار، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، پلاک ۴۷۲، موسسه مفتاح (location)
📡پخش زنده از اسکای روم👇
https://b2n.ir/t49719
📡پخش زنده از اینستاگرام👇
instagram/almorsalat
♦️حضور برای عموم طلاب بلامانع است.
@almorsalaat
📌#فقه| حجیت شهرت در انجبار دلالی روایت از دیدگاه شیخ (ره) و تبعّض در آن
🔸یکی از مباحث مطرح شده در کتاب مکاسب شیخ اعظم، مسئله وقف مُؤَبّد است. یکی از ادله این مسئله مکاتبه ای است که جناب ابن مهزیار نقل می کند. مشکلی که این روایت دارد این است که ظاهر آن دلالتی بر مدعا ندارد.
🔸جناب شیخ در تصحیح #دلالت این روایت، از #شهرت استفاده می کنند. به این معنا که فهم مشهور فقها را بر فهم خود مقدم می کنند.
🔸در حالی که آنچه که از اصولیین خصوصا نجفیین معروف است، استفاده از شهرت در جبر #سند است. اما در دلالت مشهور این است که #فهم مجتهد ملاک است و نمی توان فهم دیگران را ترجیح داد.
🔸البته شیخ (ره) علاوه بر اینکه اصل این شهرت را معتبر می داند ولی آن را به تمامه مورد استفاده قرار نمی دهد بلکه در آن #تبعّض قائل می شود.
📝متن مکاتبه: قال: كتبت إلى أبي جعفر الثاني ع أن فلانا ابتاع ضيعة فأوقفها و جعل لك في الوقف الخمس و يسأل عن رأيك في بيع حصتك من الأرض أو تقويمها على نفسه بما اشتراها به أو يدعها موقوفة. فكتب إلى أعلم فلانا أني آمره أن يبيع حصتي من الضيعة و إيصال ثمن ذلك إلى و أن ذلك رأيي إن شاء الله تعالى أو يقومها على نفسه إن كان ذلك أوفق له قال و كتبت إليه أن الرجل ذكر أن بين من وقف عليهم هذه الضيعة اختلافا شديدا و أنه ليس يأمن أن يتفاقم ذلك بينهم بعده فإن كان ترى أن يبيع هذا الوقف و يدفع إلى كل إنسان منهم ما [كان] وقف له من ذلك أمرته. فكتب بخطه إلى أعلمه أن رأيي له إن كان قد علم الاختلاف ما بين أصحاب الوقف أن بيع الوقف أمثل فليبع فإنه ربما جاء في الاختلاف تلف الأموال و النفوس.
🌀جناب شیخ (ره) در تصحیح دلالت روایت با استفاده از شهرت چنین می فرماید:
🔹و أما #دلالة_المكاتبة على كون مورد السؤال هو الوقف المؤبد التام فهي على تقدير قصورها #منجبرة_بالشهرة فيندفع بها ما يدعى من قصور دلالتها من جهات.
🔹الحاصل أن المحتاج إلى #الانجبار_بالشهرة ثبوت حكم الرواية للوقف التام المؤبد لا تعيين ما أنيط به الجواز من كونه مجرد الفتنة أو ما يؤدي الفتنة إليه أو غير ذلك مما تقدم من الاحتمالات في الفقرتين المذكورتين.
🔹نعم، يحتاج إلى #الاعتضاد_بالشهرة من جهة أخرى و هي أن مقتضى القاعدة كما عرفت لزوم كون بدل الوقف كنفسه مشتركا بين جميع البطون و ظاهر الرواية تقريره للسائل في تقسيم ثمن الوقف على الموجودين.
🔹إلا أن #يصلح هذا الخلل و أمثاله #بفهم_الأصحاب الوقف المؤبد التام و يقال إنه لا بأس بجعل الخبر #المعتضد_بالشهرة مخصصا لقاعدة المنع عن بيع الوقف الوقف و موجبا لتكلف الالتزام بسقوط حق اللاحقين عن الوقف عند إرادة البيع أو نمنع تقرير الإمام ع للسائل في قسمة الثمن إلى الموجودين.
📚کتاب المکاسب، ج4 ص97
#پای_درس_استاد #فقه #مکاسب #شیخ_انصاری
@almorsalaat
🔊🔊خلاصه توضیحات استاد در شرح این عبارات را در صوت زیر بشنوید👇👇👇👇
hojjiate-shohrat-dar-enjebare-delali-az-manzare-sheikh-dar-makaseb.mp3
9.41M
📌#فقه| حجیت #شهرت در #انجبار_دلالی روایت از دیدگاه شیخ (ره) و تبعّض در آن
🎙استاد علی فرحانی
🔹استاد در این صوت که بخشی از تدریس کتاب مکاسب شیخ اعظم است، تبیین می کنند که شیخ (ره)، فهم مشهور را در انجبار دلالی روایت حجت می دانند.
#پای_درس_استاد #فقه
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b