eitaa logo
امربمعروف ونهی ازمنکر
55 دنبال‌کننده
33 عکس
36 ویدیو
0 فایل
امربمعروف ونهی از منکر http://eitaa.com/amr_be_maarof
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از زندگی پس از مرگ
صحنه قیامت و روز حساب و کتاب وقتی قیامت بر پا می‌شود خداوند به مالک دوزخ دستور می‌دهد جهنم هفت‌گانه را روشن و شعله‌ور نماید. و به رضوان مامور بهشت دستور می‌دهد که بهشت هشت‌گانه را زینت کند. وبه میکاییل دستور میدهد، پل صراط را بر روی جهنم نصب کن؛ و به جبرئیل فرمان میدهد ترازوی سنجش اعمال بندگان را زیر عرش نصب کن پروردگار عالم آنگاه صدا می‌زند ای محمد(صلی الله علیه وآله)، امت خود را برای حسابرسی نزدیک بیاور، در این هنگام خداوند دستور می‌دهد که بر روی صراط، هفت پل قرار دهند که طول هر پل، ۱۷ هزار فرسخ است و بر هر پلی هفتاد هزار ملک ایستاده‌اند که از زنان و مردان این امت سؤال می‌کنند ایستگاه اول از «ولایت و دوستی علی بن ابی طالب(علیه السلام) و دوستی آل محمد(صلی الله علیه وآله)» می‌پرسند، اگر حق اهل بیت و امام علی(علیهم السلام) را در دنیا به جا آورده باشد و با خود توشه‌ای در این امر به همراه داشته باشد، از روی پل مانند برق جهنده عبور می‌کند و رد می‌شود و کسی که اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) را دوست نداشته وطبق فرمان جانشینان پیامبر عمل نکرده باشد و مراعات آنها را در دنیا نکرده باشد با سر، سقوط می‌کند و وارد جهنم می‌شود، اگر چه کارهای نیکش به اندازه عمل هفتاد صدیق باشد. ایستگاه دوم از «نماز» می‌پرسند؛ یعنی آیا به نماز، اعتقاد داشتی و خواندی؟ چگونه خواندی همراه با اخلاص بود یا برای ریا و خودنمایی؟ ایستگاه سوم از «زکات» می‌پرسند؛ یعنی آیا زکات مال خود را پرداخت نمودی و حق نیازمندان را ادا کردی یا نه؟ ایستگاه چهارم از «روزه» می‌پرسند؛ آیا روزه گرفتی؛ چگونه گرفتی؛ فقط تشنگی و گرسنگی کشیدی؛ یا تمام اعضا و جوارحت روزه داشت و به نتیجه روزه‌داری که تقوا بود دست پیدا کردی یا نه؟ ایستگاه پنجم از «حج» می پرسند؛ آیا با استطاعت و قدرت مالی و بدنی که خداوند به تو عنایت فرمود به زیارت خانه خدا رفتی یا نه؟ ایستگاه ششم از «جهاد» می‌پرسند؛ آیا هنگامی که دین خدا در خطر بود به فرمان ولی خدا گوش کردی؛ به دفاع از دین خدا پرداختی، یا همانند خوارج و اهل صفین و نهروان، نافرمانی کردی و موجب شدی کرسی عدالت به دست نا اهلان بیفتد؟ ایستگاه هفتم از «عدل» پرسش می‌شود؛ یعنی آیا با همه مردم حتی خودت به انصاف و مقتضای عقل و حکم الهی و برابری برخورد کردی یا ظلم نمودی؟ اگر چیزی به همراه داشت و به سؤالات، جواب داد، از پل هفتم نیز مانند برق جهنده عبور می‌کند و اگر چیزی برای جواب دادن نداشت، عذاب و شکنجه می شود. 1- تفسیر نمونه، ج19: 4. 2- نورالثقلین، ج4: 401؛ نشر مطالب صدقه جاریه است. زندگی پس از مرگ https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
عواقب سبک شماردن نماز در کلام رسول الله منظور از سبک شماری نماز، اهمیت ندادن به وقتِ نماز و بی‌توجهی به قضا شدنِ آن است. سبک شمردنِ نماز، با ترکِ آن، متفاوت است؛ کسی که نسبت به نماز سهل انگار است با واژه «ساهون» یعنی سهل انگار معرفی شده ولی کسی که نماز را به طور کلی ترک می کند، با عنوانِ «تارک الصلاه» شناخته می شود. عَنْ الفاطمه الزهرا(س)قالَتْ: سَأَلْتُ أَبی رَسُولَ اللّهِ (ص)لِمَنْ تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ. قال(ص): مَنْ تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ إِبْتَلاهُ اللّهُ بِخَمْسَ عَشَرَهَ خَصْلَهً: یَرْفَعُ اللّهُ الْبَرَکَهَ مِنْ عُمْرِهِ،وَ یَرْفَعُ اللّهُ الْبَرَکَهَ مِنْ رِزْقِهِ،وَ یَمْحُوا اللّهُ عَزَّوَجَلَّ سیماءَ الصّالِحینَ مِنْ وَجْهِهِ،وَکُلُّ عَمَل یَعْمَلُهُ لا یُوجَرُ عَلَیْهِ،وَ لا یَرْتَفِعُ دُعاؤُهُ إِلی السَّماءِ،وَ لَیْسَ لَهُ حَظٌّ فی دُعاءِ الصّالِحینَ،وَ أَنّهُ یَمُوتُ ذَلیلاً،وَ یَمُوتُ جائِعًا،وَ یَمُوتُ عَطْشانًا، فَلَوْ سُقِی مِنْ أَنْهارِ الدُّنْیا لَمْ یُرْوَ عَطَشُهُ،وَ یُوَکِّلُ اللّهُ مَلَکًا یَزْعَجُهُ فی قَبْرِهِ،وَ یَضیقُ عَلَیْهِ قَبْرُهُ، وَ تَکُونُ الظُّلْمَهُ فی قَبْرِهِ،وَ یُوَکِّلُ اللّهُ بِهِ مَلَکًا یَسْحَبُهُ عَلی وَجْهِهِ، وَ الْخَلائِقُ یَنْظُرُونَ إِلَیْهِ،وَ یُحاسَبُ حِسابًا شَدیدًا، وَ لا یَنْظُرُ اللّهُ إِلَیْهِ وَ لا یُزَکّیهِ وَ لَهُ عَذابٌ أَلیمٌ.» (فلاح السائل، ص ۲۲) ازحضرت فاطمه سلام الله علیها نقل شده که از پدرش رسول خدا صلی الله پرسید: مردان و زنانى که نماز را سبک می‌شمرند چه عواقبی دارند؟ آن حضرت فرمودند: هر مرد و زنی که نمازش را سبک شمارد، خداوند او را به پانزده‏ مصیبت گرفتار می‌نماید: شش بلا در زندگی دنیا، سه بلا هنگام مرگ، سه بلا در قبر، و سه بلا در قیامت هنگام بیرون آمدن از قبر در انتظار اوست  مصیبت‌هاوبلاهای دنیا: ۱. خداوند، برکت را از عمر او میگیرد. ۲. خداوند، برکت را از روزی‌‏او میگیرد. ۳.خداوند نشانه پرهیزکاری وتقوا را از چهره‌اش محو می‌کند. ۴. در برابر سایر اعمال وعباداتش پاداش داده نمی‌شود. ۵. دعایش به سوى آسمان بالا نمی‌رود. ۶. مشمول دعاى بندگان شایسته خدا نخواهد شد.  اما مصیبت‌های هنگام مرگ: ۱. با حالت خوارى و ذلت جان می‌دهد ۲. گرسنه می‌میرد. ۲.تشنه جان می‌دهد، به گونه‌‏اى که اگر آب تمام رودخانه‌‏هاى دنیا را به او بدهند، سیراب نخواهد شد. اما مصیبت‌هایى که در قبر گرفتارشان می‌شود: ۱. خداوند فرشته‌‏اى را بر او می‌گمارد تا او را در قبرش همواره پریشان نگهدارد. ۲. قبرش را بر او تنگ می‌کند. ۳. قبرش تاریک می‌شود.  اما مصیبت‌های روز قیامت به هنگام بیرون آمدن از قبر: ۱.خداوند فرشته‏‌اى بر او می‌گمارد تا در جلوی چشم مردم، او را به رو بر زمین بکشد. ۲.حسابرسی او بسیار شدید و با دقت خواهد بود. ۳.خداوند نظر رحمت به او ننموده و از بدی‌ها وآلودگیهایش جدا نمی‌کند، و براى او عذاب دردناکى خواهد بود. نماز ،حکم خدا و پرچم اسلام https://eitaa.com/namaz_parchameeslam
هدایت شده از خانواده مطلوب دینی
نامگذاری کودک‌ در فرهنگ شیعه و روایات اهلبیت از جمله حقوقی که کودک بر والدین دارد، انتخاب نام نیکو است، نام نیک، بهترین هدیه‌ای است که هر نوزاد در روزهای اوّل زندگی دریافت میکند، نام هرکس همیشه با اوست و از او جدا نمی‌شود و در شخصّیت فردی و اجتماعی‌اش مؤثر است انتخاب نام شایسته برای کودک از چنان اهمیّتی برخورداراست که مستّحب است نوزاد پسر را تا روزهفتم محمّدو نوزاد دختر را فاطمه یا یکی از اسامی آن حضرات بنامندمثل زهرا و... پس از آن اگرخواستند،نامش را تغییر دهند. روایات اهلبیت درخصوص این فریضه👇 ۱. پیامبر(ص)به امام علی(ع)فرمود: حق فرزند بر والدین این‌ است که نام نیکو برای او انتخاب نماید و او را به نیکی تربیت نموده و به‌کاری شایسته بگمارد. یٰا عَلیِ،حَقُ الْوَلَدِ عَلَی ْوٰالِدِهِ اَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ وَاَدَبَهُ وَ یَضَعَهُ مَوْضِعاً صٰالِحاً [۷] ۲. پیامبراکرم(ص)فرمود: نام نیک برای فرزندخود انتخاب کنید،چون در قیامت شما را با همان نام می‌خوانند و گفته می‌شود‌ای فلان فرزند فلان برخیز و بسوی نور خود گام بردار و‌ ای فلان فرزند فلان برخیز که نوری درتو نیست[۸] ۳. امام علی(ع)فرمود: اوّلین هدیه‌ای که والدین به فرزند می‌بخشند نام خوب است، پس نام نیکو برای فرزندان خود انتخاب نمایید. قٰالَ رَسُولَ الله(ص): اِنَّ اَوَّلَ مٰا یَنْحَلُ اَحَدُکُمْ وَلَدَهُ الاِسْمُ الْحَسَنُ فَلْیُحْسِنْ اَحَدُکُمْ اسْمَ وَلَدِهِ[۹] ۴. امام رضا (ع)فرمود: نخستین احسان و نیکی که پدر در حق فرزندش روا می‌دارد، انتخاب نام زیبا برای اوست، پس لازم است هر یک از شما نام نیکو برای فرزند خود انتخاب کند. اَوَّلَ مایَبَرُّ الرَّجُلُ وَلَدَهُ اَنْ یُسَمِّیَهُ بِاسْمِ حَسَنِ، فَلْیُحْسِنْ اَحَدُکُمُ اسْمَ وَلَدِهِ[۱۰] انتخاب نام نیک ضمن این‌که تکریم و احترام به کودک است، نشان دهنده طرز تفکّر واعتقاد خانواده و آرمان‌ها و الگو‌های مورد علاقه آنان می‌باشد. بهمین‌جهت اسلام دستور می‌دهد از نام‌هایی استفاده شود که نشان از هویت اعتقادی دارند و الهام‌بخش و امیدآفرین و حامل پیام و فرهنگ اصیل انسانی و اسلامی می‌باشند وبهترین آن‌ها، نام‌هایی‌ است که دربردارنده معنای عبودیّت خداوند متعال باشد. مانند عبدالله، عبدالرحمن و نیز نام پیامبران و ائمه اطهار(ع) و بهترین آن‌ها نام محمّد است. به نمونه‌هایی از روایات وارد شده در این‌باره اشاره می‌گردد: ۱. امام باقر(ع)می‌فرماید: راست‌ترین نام‌ها این است که بر بندگی خداوند متعال دلالت کند و برترین نام‌ها، اسامی پیامبران است. اَصْدَقُ الاَسْمٰاءِ مٰا سُمِّیِ بالْعُبُودِیَّةِ وَ اَفْضَلُهٰا اَسْمٰاءُ الاَنْبِیٰاءِ.[۱۶] ۲. امام رضا(ع)می‌فرماید: خانه‌ای که در آن نام محمّد باشد اهل آن در طول شبانه روز با خیر و برکت همراه خواهند بود. اَلبَیتُ الَّذِی فیِهِ مُحَمَّدٌ یُصبِحُ اَهلُهُ بِخَیرٍ وَ یُمسُونَ بِخَیرٍ».[۱۷] ۳. پیامبر اکرم(ص)می‌فرماید: اگر نام فرزندانتان را محمّد گذاشتید، اکرامش کنید و در مجالس خود برایش جا در نظر بگیرید و با روی گرفته و صورت عبوس با او برخورد ننمایید. «اِذا سَمَّیتُمُ الوَلَدَ مُحَمَّداً فَاَکرِمُوهُ وَ اَوسِعُوا لَهُ فِی المَجلِسِ وَ لا تُقَبِّحُوا لَهُ وَجهًا».[۱۸] ۴. سلیمان جعفری می‌گوید از امام کاظم (ع)شنیدم که فرمود: هیچ‌گاه فقر و بیماری به خانه‌ای که در آن نام محمّد، احمد، علی، حسن، حسین، جعفر، طالب، عبدالله و فاطمه وزهرا باشد، داخل نمی‌شود. لَا یَدخُلُ الفَقرُ بَیتاً فیهِ اسمُ مُحَمَّدٍ اَو اَحمَدَ اَو عَلِی اَو الحَسَنِ اَوِ الحُسَینِ اَو جَعفَرٍ اَو طالِبٍ اَو عَبدِاللهِ اَو فاطِمَةَ مِنَ النَّساءِ».[۱۹] ۵. سکونی می‌گوید:بر امام صادق(ع) وارد شدم در حالی‌که محزون و‌ اندوهگین بودم، امام بمن فرمود: چرا‌ ناراحتی؟ عرض کردم: خداوند به من دختری داده است. امام فرمود: ‌ای سکونی، دختر تو سنگینی‌اش بر زمین است و روزی‌اش بر خدا، عمرش از عمر تو جدا و رزق وروزی که می خوردد غیر از روزی توست. سکونی گوید: به خدا سوگند حزن و‌ اندوه من با این گفتار از بین رفت. سپس امام فرمود: او را چه نامیده‌ای؟ عرض کردم: فاطمه. فرمود: آه آه آه، آن‌گاه دست خود را بر پیشانی نهاد..سپس فرمود: حال که او را فاطمه نامیدی هرگز دشنامش مده، نفرینش مکن و او را نزن وتابتوانی محبت کن. اِذا سَمَّیتَها فاطِمَةَ فَلا تَسُبَّها وَ لا تَلعَنها وَ لا تَضرِبها[۲۰] منابع : ۷. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹-۳۹۰ ۸. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹ ۹. مستدرک الوسائل، ج۱۵، ص۱۲۷ ۱۰. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹  ۱۶. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۱ ۱۷. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۴، ۱۸. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۴ ۱۹. الکافی، ج۶، ص۱۹،   ۲۰.وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۴۸۲،  خانواده مطلوب دینی eitaa.com/khanevadeh_dini
آموزش با داستان‌های قرآنی فرزندان خود را با داستان‌های قرآنی تعلیم دهید؛ زیرا قصه‌گویی واقعاً یک ابزار قدرتمند در یادگیری محسوب می‌شود. آن‌ها می‌توانند از داستان‌های تمدن‌های پیشین و سیره پیامبران و سایر داستان‌های قرآنی درس‌های مفید بسیاری بگیرند. این یکی از بهترین نکات یادگیری قرآن برای بچه‌ها محسوب می‌شود، زیرا قصه‌گویی کودکان را درگیر یادگیری نگه می‌دارد و قرآن را برای بچه‌ها بسیار جذاب‌تر می‌کند. حفظ قرآن با بازی با کارت آموزش قرآن برای کودکان را به بازی تبدیل کنید. یکی از راه‌های آسان حفظ قرآن با بازی و یادگیری مؤثر آن، سرگرم کردن آن‌ها با کارت است. بچه‌ها تمایل دارند به چیزهایی که تعاملی و جذاب هستند بچسبند. اگر واقعاً می‌خواهید فرزندانتان در جریان یادگیری باقی بمانند، پس باید راهی برای لذت‌بخش و جالب نگه‌داشتن آن بیابید. همراه کردن بازی با آموزش از بهترین راه‌های یادگیری است. پیامبر اسلام (ص)می‌فرمایند: هر كس فرزندش را ببوسد، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى‌نويسد و هر كسى كه او را شاد كند، خداوند روز قيامت او را شاد خواهد كرد و هر كس قرآن به او بياموزد، پدر و مادرش با لباس وچهره نورانی وارد بهشت مى‌شوند كه از نور آنها، چهره هاى بهشتيان نورانى مى‌گردد. (كافى، ج ۶، ص ۴۹) درسهای زندگی بخش قرآن ونهج البلاغه https://eitaa.com/qouran_zendegi
هدایت شده از مادرم زهرا و مولایم علی(ع)
صلوات حضرت فاطمه زهرا(س) کلید درهای بسته یکی از ختومات مجرب برای برآورده شدن حاجات، صلوات بر حضرت فاطمه زهرا (س) است. پیامبر اکرم (ص) بارها به این صلوات سفارش کرده‌اند و آن را ابزاری برای تقرب به خداوند و گشایش امور دانسته‌اند. متن این صلوات که به‌ویژه برای حاجات فوری خوانده می‌شود، چنین است: اللّهمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَهَ وَ ابیها وَ بَعلِها و بَنیها وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها بِعَددِ ما احْاطَ بِه عِلْمُکَ. (بار خدایا، بر فاطمه و پدرش و همسرش و فرزندانش و سر مستودع او درود فرست، به اندازه آنچه علم بی‌پایان تو به آن احاطه دارد.) عدد ختم صلوات حضرت زهرا (س) این صلوات در نزد اهل سیر و سلوک بسیار ارزشمند است. ختم آن به تعداد ۱۳۵ مرتبه که برابر با عدد حروف "فاطمه" در حروف ابجد است، توصیه شده است. حدیثی درباره فضیلت صلوات حضرت زهرا (س) پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "من صلی علیک یا فاطمه غفرالله له والحقه بی حیث کنت من الجنة." (هرکس بر تو صلوات فرستد، خداوند او را می‌آمرزد و در بهشت او را به من ملحق می‌کند.) این حدیث نشان‌دهنده جایگاه رفیع صلوات بر حضرت فاطمه (س) و آثار معنوی آن است. مادرم زهرا ومولایم علی https://eitaa.com/joinchat/1338245198Cfd46f141ac
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از لایحه عفاف و حجاب بیانیه ای بیان شرح صادر کرد👇 بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به محضر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود همواره در راستای تقویت بنیان‌های اسلامی کشور عزیزمان گام برداشته‌اند، مجمع نمایندگان طلاب حمایت قاطع و مؤکد خود را از لایحه "عفاف و حجاب" اعلام می‌دارد.  این لایحه که به عنوان یکی از ضرورت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت هویت اسلامی و حفظ ارزش‌های اخلاقی جامعه ارائه شده است، نیازمند حمایت همه‌جانبه و توجه ویژه از سوی تمامی آحاد ملت و مسئولان است. ۱. اهمیت حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی تأکید می  کنیم که حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله اساسی در دین اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار هستند. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام، حجاب نه تنها به عنوان یک الزام اجتماعی بلکه به عنوان یک فریضه دینی معرفی شده است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن، علاوه بر اشاره به حجاب ظاهری، بر طهارت روحی و عفاف در رفتار، نگاه و گفتار نیز تأکید فراوان شده است. آیه ۳۱ سوره نور که به طور خاص به مسئله حجاب پرداخته است، یکی از بارزترین شواهد قرآنی بر لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی است:   در این آیه، علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، حفاظت از نگاه و رفتار نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی برای تمامی مسلمانان تأکید شده است. ۲. نقش حجاب در تقویت بنیان‌های اجتماعی در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و فرهنگی در تقویت یا تضعیف هویت‌های ملی و دینی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. یکی از پایه‌های اصلی استحکام خانواده و انسجام اجتماعی در جوامع اسلامی، توجه به موضوع عفاف و حجاب است. با توجه به تأثیرات عمیق رسانه‌های غربی و گسترش فرهنگ‌های بیگانه در دنیای امروز، ضروری است که قوانین و مقرراتی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی جامعه وضع گردد. از این رو، لایحه عفاف و حجاب، نه تنها در راستای اجرای احکام دینی است بلکه به عنوان یک گام مؤثر در حفظ شخصیت اجتماعی زنان و مردان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب نیز شناخته می‌شود. ۳. حمایت قاطع از لایحه "عفاف و حجاب" مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر این باور است که لایحه "عفاف و حجاب" گامی است محکم و ضروری در جهت تأکید بر احترام به ارزش‌های اسلامی و حفظ کرامت انسانی. ما بر این عقیده‌ایم که اجرایی شدن این لایحه، علاوه بر اینکه به عنوان یک الزام دینی و اجتماعی برای تحقق منافع عمومی کشور عمل خواهد کرد، موجب تقویت وحدت ملی و انسجام دینی خواهد شد. و در حفظ امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نقشی کلیدی دارد. ۴. لزوم حمایت از هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی اجرای این لایحه تنها با حمایت کامل از نهادهای دینی و فرهنگی و همکاری گسترده آنها با دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد بود. همان‌طور که علما و روحانیون بزرگ در طول تاریخ همواره تأکید کرده‌اند، حجاب و عفاف به معنای محدود کردن آزادی فردی نیست، بلکه یک دستور عقلانی است که در چارچوب آن، انسان به کمال و سعادت دست می‌یابد. بدین ترتیب، جامعه به سمت یک فضای معنوی و اخلاقی سوق خواهد یافت که در آن زنان و مردان جامعه به حقوق خود احترام گذاشته و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌مانند. ۵. ضرورت رعایت موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی تأکید می‌کنیم که در کنار اجرای صحیح و مقتدرانه لایحه عفاف و حجاب، از سوی قوی محترم مجریه باید حقوق شهروندی تمام افراد جامعه به ویژه زنان محترم در نظر گرفته شود. در هیچ شرایطی نباید اجرای این لایحه به بهانه اجبار و فشار غیرضروری، به نقض کرامت انسانی منتهی شود. در عین حال، باید سازوکارهایی برای آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز توسط مسولین مربوطه  ایجاد گردد. ۶. هم‌صدایی و هم‌گرایی در مسیر تحقق اهداف عالیه لایحه مجمع نمایندگان طلاب از تمام نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور خواستار است تاهمگان  در کنار یکدیگر تلاش کنند تا بر مبنای آموزه‌های اسلامی و انسان‌ساز، جامعه‌ای با هویت اسلامی و با رعایت حقوق و کرامت فردی برای همه افراد آن، بویژه زنان، بسازیم. حجاب و عفاف، علاوه بر یک الزام دینی، به‌عنوان یک قانون مشابه با سایر قوانین کشور مطرح هستند که اجرای آن برای حفظ نظم اجتماعی ضروری است. این الزام، مانند قوانین دیگر در هر کشور، از اهمیت ویژه‌ای برای پایداری فرهنگی و اجتماعی برخوردار است. زن ،زندگی ،نجابت https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از لایحه عفاف و حجاب بیانیه ای بیان شرح صادر کرد👇 بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به محضر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود همواره در راستای تقویت بنیان‌های اسلامی کشور عزیزمان گام برداشته‌اند، مجمع نمایندگان طلاب حمایت قاطع و مؤکد خود را از لایحه "عفاف و حجاب" اعلام می‌دارد.  این لایحه که به عنوان یکی از ضرورت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت هویت اسلامی و حفظ ارزش‌های اخلاقی جامعه ارائه شده است، نیازمند حمایت همه‌جانبه و توجه ویژه از سوی تمامی آحاد ملت و مسئولان است. ۱. اهمیت حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی تأکید می  کنیم که حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله اساسی در دین اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار هستند. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام، حجاب نه تنها به عنوان یک الزام اجتماعی بلکه به عنوان یک فریضه دینی معرفی شده است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن، علاوه بر اشاره به حجاب ظاهری، بر طهارت روحی و عفاف در رفتار، نگاه و گفتار نیز تأکید فراوان شده است. آیه ۳۱ سوره نور که به طور خاص به مسئله حجاب پرداخته است، یکی از بارزترین شواهد قرآنی بر لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی است:   در این آیه، علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، حفاظت از نگاه و رفتار نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی برای تمامی مسلمانان تأکید شده است. ۲. نقش حجاب در تقویت بنیان‌های اجتماعی در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و فرهنگی در تقویت یا تضعیف هویت‌های ملی و دینی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. یکی از پایه‌های اصلی استحکام خانواده و انسجام اجتماعی در جوامع اسلامی، توجه به موضوع عفاف و حجاب است. با توجه به تأثیرات عمیق رسانه‌های غربی و گسترش فرهنگ‌های بیگانه در دنیای امروز، ضروری است که قوانین و مقرراتی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی جامعه وضع گردد. از این رو، لایحه عفاف و حجاب، نه تنها در راستای اجرای احکام دینی است بلکه به عنوان یک گام مؤثر در حفظ شخصیت اجتماعی زنان و مردان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب نیز شناخته می‌شود. ۳. حمایت قاطع از لایحه "عفاف و حجاب" مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر این باور است که لایحه "عفاف و حجاب" گامی است محکم و ضروری در جهت تأکید بر احترام به ارزش‌های اسلامی و حفظ کرامت انسانی. ما بر این عقیده‌ایم که اجرایی شدن این لایحه، علاوه بر اینکه به عنوان یک الزام دینی و اجتماعی برای تحقق منافع عمومی کشور عمل خواهد کرد، موجب تقویت وحدت ملی و انسجام دینی خواهد شد. و در حفظ امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نقشی کلیدی دارد. ۴. لزوم حمایت از هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی اجرای این لایحه تنها با حمایت کامل از نهادهای دینی و فرهنگی و همکاری گسترده آنها با دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد بود. همان‌طور که علما و روحانیون بزرگ در طول تاریخ همواره تأکید کرده‌اند، حجاب و عفاف به معنای محدود کردن آزادی فردی نیست، بلکه یک دستور عقلانی است که در چارچوب آن، انسان به کمال و سعادت دست می‌یابد. بدین ترتیب، جامعه به سمت یک فضای معنوی و اخلاقی سوق خواهد یافت که در آن زنان و مردان جامعه به حقوق خود احترام گذاشته و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌مانند. ۵. ضرورت رعایت موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی تأکید می‌کنیم که در کنار اجرای صحیح و مقتدرانه لایحه عفاف و حجاب، از سوی قوی محترم مجریه باید حقوق شهروندی تمام افراد جامعه به ویژه زنان محترم در نظر گرفته شود. در هیچ شرایطی نباید اجرای این لایحه به بهانه اجبار و فشار غیرضروری، به نقض کرامت انسانی منتهی شود. در عین حال، باید سازوکارهایی برای آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز توسط مسولین مربوطه  ایجاد گردد. ۶. هم‌صدایی و هم‌گرایی در مسیر تحقق اهداف عالیه لایحه مجمع نمایندگان طلاب از تمام نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور خواستار است تاهمگان  در کنار یکدیگر تلاش کنند تا بر مبنای آموزه‌های اسلامی و انسان‌ساز، جامعه‌ای با هویت اسلامی و با رعایت حقوق و کرامت فردی برای همه افراد آن، بویژه زنان، بسازیم. حجاب و عفاف، علاوه بر یک الزام دینی، به‌عنوان یک قانون مشابه با سایر قوانین کشور مطرح هستند که اجرای آن برای حفظ نظم اجتماعی ضروری است. این الزام، مانند قوانین دیگر در هر کشور، از اهمیت ویژه‌ای برای پایداری فرهنگی و اجتماعی برخوردار است. زن ،زندگی ،نجابت https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a
هدایت شده از بوسه خدا
نوکنیدجامه را 👚👕👗👗👔👚👕👕👚 پاک کنیدخانه را،🚿 گل بزنید قبله را، 🌷🌿🎋💐🌹🌺🌷🌹💐🌺💐 ماه رجب میرسد/ هوش کنید مست را آب زنید دست را، 💦💧💦💧💦💧💦💧💦🙌 سجده کنید هست را 🙏، ماه رجب میرسد/سیر کنید گشنه را آب دهید تشنه را 🍶 دور کنیدغصه را ماه رجب میرسد/عفوکنید بنده را 💑، أرج نهید زنده را 👪 ،یادکنید رفته را ،ماه رجب میرسد. 🌼♻🌼♻🌼♻🌼♻🌼♻🌼🌿🌱💐🌻 امام باقر(علیه السلام) : ✨هرمومنی راکه دوست دارید رسیدن این ماه رابه اومژده دهید ♻پیشاپیش فرارسيدن ماه رجب رو تبریک عرض میکنیم 🎀🙏🏼 بوسه خدا https://eitaa.com/joinchat/1631977496Cc349b42411
هدایت شده از دعا و نیایش،اظهار بندگی
عبادت امشب را غنیمت بشمارید   ‏ ✍ رَوَى إِسْمَاعِيلُ بْنُ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام يَقُولُ يُعْجِبُنِي أَنْ يُفَرِّغَ الرَّجُلُ نَفْسَهُ فِي السَّنَةِ أَرْبَعَ لَيَالٍ- لَيْلَةَ الْفِطْرِ وَ لَيْلَةَ الْأَضْحَى وَ لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ وَ أَوَّلَ لَيْلَةٍ مِنْ رَجَبٍ امیرالمومنین امام على(عليه السلام) فرمود : در شگفتم از كسى‏ كه اين چهار شب از سال را به بيهودگى بگذراند : ☘ شب عيد فطر ☘ شب عيد قربان ☘ شب نيمه شعبان ☘ اولين شب از ماه رجب مصباح المتهجد ؛ ج۲ ، ص۸۵۲ دعا و نیایش،اظهار بندگی https://eitaa.com/joinchat/1530593608Ca155ddf9db
هدایت شده از سیره زندگی و سخنان معصومین(ع)
مختصری از زندگی وشهادت امام هادی(ع) اَلسَّلامُ عَلَيْكَ یا اَبا الحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الهادیِ النِّقِیُّ؛ شهادت مظلومانه امام علی النقی (ع) تسلیت باد. حضرت امام علی بن محمد بن علی بن موسی(ع) فرزند گرامی امام جواد(ع)در سال ۲۱۲ هجری قمری در مدینه النبی دیده به جهان گشود.(۱) امام هادی (ع) دهمین پیشوای شیعه در سن ۸ سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارش امام جواد (ع) عهده دار مقام امامت گردید و پس از ۳۳ سال امامت در سال ۲۵۴ هـجری قمری در سامرا به شهادت رسید.(۲) مشهورترین لقب ایشان هادی و کنیه حضرت ابوالحسن می باشد و از آنجا که کنیه ابوالحسن متعلق به چند امام شیعه است، در کتب روائی و اسناد تاریخی منظور از «ابوالحسن اول» امام کاظم (ع)و منظور از «ابوالحسن ثانی» امام رضا(ع)و منظور از «ابوالحسن ثالث» امام هادی(ع) است. و اگر ابوالحسن مطلق و بدون قید ذکر شود منظور و مقصود حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) است. امام هادی (ع) در زمان حیات مادی خویش هرچند مورد ظلم و حسادت حکام ظالم قرار می گرفت ولیکن ایشان نیز همانند پدران گرامی خویش و انبیای الهی از آنچنان هیبت و نفوذ معنوی برخوردار بود که همگان را وادار به کرنش می نمود و این امر اختصاص به شیعیان نداشت. بهاءالدین اِربلی از محدثین و مورخین بزرگ شیعه می فرماید: «امام هادی در سامرا از چنان شخصیت والا و عظمت روحی برخوردار بود که همگان در مقابل وی فروتنی نشان می دادند و ناخواسته در برابرش تواضع کرده و مورد احترام بود(۳) با بررسی کتب اهل سنت نیز در می یابیم، اگرچه اهل سنت کمتر به ایشان پرداخته اند ولیکن با این وجود با مراجعه برخی از کتب اهل سنت متوجه می شویم، ایشان از نظر اهل سنت نیز  سرآمد علمی و عملی محسوب می گردد، ابن صباغ مالکی از بزرگان اهل سنت، امام را چنین معرفی میکند : «گنبد فضل ابوالحسن علی هادی بر کهکشانها سر زده شعاع فضائلش تا ستارگان آسمانها امتداد يافته است و هيچ فضيلت و منقبتی نيست مگر اين که افتخار آميزترين آن پيش او است و براي اين شايسته اين فضيلت است که در جوهر ذات او کرامتی که در ويژگيهای آن يگانه است و سرشتش پاکيزه شده از عيب و نقص، و اخلاقش خوش و شيرين و سيرت و روشش متعادل و افعالش با فضيلت می باشد او در وقار و سکون و طمأنينه و فقه و نزاهت و پرهيزگاری و دانائی و آگاهی مطابق روش پيامبر و خوی و عادت علوی بود و دارای سرشت پاک و همت عالی بود که کسی از مردم به آن حد نمی‌ رسيد.»(۴) حاکمان ظالم دوران امام هادی (ع) بدلیل اینکه ایشان را خلیفه بر حق مسلمین می دانستند، از عظمت و هیبت ایشان نزد مردم بیم داشتند، پس همواره حضرت و شیعیان ایشان را مورد آزار و اذیت و کنترل خود قرار می دادند تا آن که معتز که در دشمنی با آل محمد (صَ) و قتل دشمنان معروف بود، به خلافت رسید که آن ملعون وجود نورانی حضرت هادی (ع) را تحمل نکرد و دستور داد حضرت را مسموم و به شهادت برسانند. (۵) پی نوشت: [۱]. اعلام الورى ج 2ص 109 [۲]. مناقب آل ابی طالب ج 4ص 401 [۳]. کشف الغمه اربلی ج2 ص398 [۴]. الفصول المهمه فی معرفه الأئمه ج2ص1073 [۵]. اعلام الهدایه ص114  سیره ،زندگی و سخنان معصومین(ع) https://eitaa.com/joinchat/3055484928C7febb8f6ef
14.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسلمان بی تفاوت نباشیم... 🔻حجت الاسلام سید محمد طاهرزاده 💠شبکه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/smmt_110
هدایت شده از بوسه خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسلام و صبح بخیر این کلیپ رو درخلوت ببینید لطفا و ..... بوسه خدا https://eitaa.com/joinchat/1631977496Cc349b42411