eitaa logo
لب المیزان
6هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
34 ویدیو
176 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 🌸روز زن و مسئولیت های بزرگ زن ومرد 🔵استاداصغرطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/special-post/41 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
📚 🌸روز زن و مسئولیت های بزرگ زن ومرد 🔵استاداصغرطاهرزاده ✅بسم الله الرّحمن الرّحیم 1-با توجه به اين که نبايد در مقابل سؤال‌هاي جديد، جواب‌هاي کهنه را تکرار کرد، بايد عرض کنم فرهنگ مدرنيته، عالَم جديدي را براي ما پيش آورده که در ظلمات آن همه چيز گم شده است. قصۀ ما قصۀ آن روستایي در مثنوي است، که در روشنایي روز ،گاو خود را به طويله برده و شب هنگام در تاريکي رفته است، تا آن را بجويد و چون شير، گاو را خورده و به جاي آن نشسته، روستایي بدون آن‌که بداند دست به پشت و پهلوي شير مي‌کشد، به تصور اين‌که گاو خود را نوازش مي‌کند. «دسـت مي‌مـاليد بـر اعضاي شـير پــشت و پــهلو، گـاه بالا، گـاه زير» «گفت شيراَر روشني افزون شـدي زهره‌اش بدريدي و دل‌خون شـدي» ما نيز پديده ها را در شرايط جديد نمي بينيم و برنامه هاي خود را براي پديده هائي پيشنهاد مي کنيم که به آن شکل وجود خارجي ندارند.فکر مي‌کنيم ماشين سواري همان اسب است که کمي تندتر مي‌رود و يا بيل مکانيکي همان بيل است که با حجم بيشتري خاک‌ها را جابجا مي‌کند؛ غافل از اين‌که اين‌ها تمام زمين را در اختيار خود می گیرند و چهرۀ زندگي را به کلي نسبت به گذشته تغيير داده‌اند. در دنياي جديد انسان، تعريف ديگري از خود دارد و به تبع آن زن نيز معني ديگري به خود گرفته که اگر بستر مناسبي براي ارتباط با او فراهم نشود؛ با نگاه‌هاي گذشته و در بسترهاي گذشته نمي‌ماند و موجب بحران خانواده و جامعه مي شود، و اين در حالي است که بهشت زير پاي مادران است. و اگر مادرانِ جامعه درست عمل نکنند؛ جامعه به جهنمي تبديل مي شود که نه مرد مي تواند ادامۀ حيات دهد و نه زن. 2- همان طور كه زنان با مباني ديني در شرايط گذشته توانستند تعريف صحيحي براي خود تدوين كنند و زندگي انسان را رونق بخشند، در شرايط جديد نيز بايد تلاش كنند بر مبناي نگاه الهي به زن، تعريف مناسبي از خود داشته باشند، تا بتوانند نقش‌هايي كه هميشه در تاريخ اسلاميِ ما آفريده‌اند، ادامه دهند. چاره‌ي كار نه ماندن در زندگي گذشته است در حالي كه شرايط، شرايط گذشته نيست؛ و نه تسليم‌شدن به آن نوع زندگي كه فرهنگ مدرنيته به زنان پيشنهاد مي‌كند؛ كه بيشتر زنان عضوي مزاحمند و بايد كاري كرد که از شرّ آن‌ها آزاد شد؛ و يا اسباب دست كمپاني‌هاي بزرگ خواهند شد و عامل هرچه بيشترِ سقوط جامعه. با حساسيت به موضوع فوق است كه موضوع زن و خانواده بایدطرح شود وآنچه باید بر آن تأكيد دشود اين است كه اگر خانوادة كنوني دچار پريشاني است، اين پريشاني امري عارضي نيست كه بر اثر عوامل خارجي به‌وجود آمده باشد تا عواملي از همان نوع بتواند آن را مرتفع كند، اين پريشاني به تعريفي بر مي‌گردد كه در شرايط جديد براي عالم و آدم شده. بايد علت گسستگي از زندگي دينيِ گذشته پيدا شود تا درمان‌ها مؤثر افتد و اين بدون شناخت تمدن جديد كه علت اين گسست است امكان ندارد. 3- همه‌ي ما معتقديم وقتي ارزش خانواده را شناختيم، مي فهميم بايد در مراقبت از آن سخت كوشا بود. ولي حرف ما اين است كه: «آه زنداني اين دام بسي بشنيدم ... حال مرغي كه رهيده است از اين دام بگو » راه حلي نياز است كه در شرايط جديد حيات توحيدي خانواده حفظ شود و آزاد از روحيه‌ي غربزدگي بتوان از طريق خانواده به سكني‌گزيدن رسيد. لازم است همه تلاش كنيم تا بيش از آن‌كه هنوز پديده‌ي زن و خانواده را در گذشته بنگريم و افسوس رفتن آن شرايط را بخوريم - در حالي كه به گذشته برگشتن محال است - واقعيت را درست بنگريم و امكان تحقق آرمان ها در شرايط جديد را برنامه‌ريزي كنيم، كاري كه از طريق انقلاب اسلامي انجام داديم، درست در شرايطي كه نظام‌هاي سياسي كشورها تماماً سكولار بود و همه مي‌گفتند دوره دين گذشته - چون برگشت به گذشته را محال مي‌دانستند- انقلاب اسلامي نشان داد در شرايط جديد نيز مي‌توان نظامي سياسي بر مبناي تفكر ديني پديد آورد، كه در عين مترقي بودن و قدم به جلو برداشتن، تعريفي از انسان دارد كه بندگي انسان و معبوديت خدا در آن محفوظ خواهد ماند. 4- شايد اگر كسي بخواهد يكي از خطرات بزرگي كه آينده‌ي كشورِ ما را تهديد مي‌كند بشناسد و پيشاپيش از آن خطر عبور كند و خدمت بزرگي به جامعه بنمايد، بايد در رابطه با خطر فروپاشي خانواده فكر كند و راه حلّي مطابق روح زمانه ارائه نمايد. و متوجه باشد هر چند كار، كار مشكلي است ولي اولاً: مباني فطري و تكويني خانوادة توحيدي در جان انسان ها نهفته است. ثانياً: سرماية بزرگي چون قرآن و سنت و عترت در دست ما است. ثالثاً: بحران غرب كه به اذعان همه‌ي كارشناسان مربوطه با بحران خانواده شروع شد، پديدة عبرت آموزي است كه زمينه را براي به‌خودآمدن نسل موجود آماده مي كند. 5- ريشه‌ي فروريختن خانـواده در دورة مدرنيتـه را بايد در امانيسم يا خودبنيادي بشر -كه اصالت نفسانيات است- جستجو نمود. آيا جمع اصالت نفسانيات با هر عنوان، با حفظ خانواده
ممكن است؟ خانواده‌اي كه شرط بنايش عدم حاكميت نفسانيات است. زيرا در حاكميت نفسانيات هيچ جمعي به عنوان جمعِ همدل موجود نمي‌شود، يا همه پراكنده‌اند و يا همه مقهور قدرت يك فرد، كه هيچ‌كدام از اين دو حالت، خانواده نيست. 6- خانواده مركب از اجزاي پراكنده‌اي نيست كه در كنار هم آمده‌اند، بلكه جمع يگانه‌اي است كه همه سعي دارند براي هدف توحيدي آن جمع، منيت و انانيت خود را نفي كنند، و لذا هرگز با پذيرش تمدن غربي خانواده باقي نمي ماند. و نيز متوجه باشيم جمعي كه طبق عادتِ خشك و خالي كنار هم آمده‌اند خانواده نيست و اصرار براي حفظ اين نوع خانواده دور شدن از مطلب و باقي ماندن در سرگرداني است. 7- پند و اندرز در يك جمعْ متذكر هدف پذيرفته‌اي است كه مورد غفلت قرار مي‌گيرد و لذا مؤثر هم خواهد بود، ولي در شرايط حاضر با پند و اندرز نمي توان خانواده‌اي را كه به جهت اومانيسم فرو ريخته است برپا نگهداشت. عامل برپاداشتن خانواده، برگشت به روح بندگي است و موضوع باید از اين زاويه پيگيري شود. 8- اومانيسم به معني تصرف نفس امّاره انسان در همه چيز، حتي در انسان است و اين با استيلا همراه است، بشر در اين فرهنگ معني‌اش عوض مي‌شود و انانيت محور مي‌گردد، در چنين فرهنگي نمي‌توان به خانواده‌اي نظر كرد كه نمايش وحدتِ در عين كثرت و كثرت در عين وحدت است، و همه در عين اين‌كه هركدام خودشان هستند، مستغرق در آرمان توحيدي حاكم بر خانواده‌اند. 9- با فروپاشيدن خانواده در غرب، مأواهاي دروغيني جايگزين شد كه هرگز روح انسان را ارضاء نمي‌كند، كاباره‌هاي نيمه شب و عشرتكده‌هاي زنانِ هر جايي چگونه مي‌تواند جايگزين خانواده باشد و روح بشر را به آرامشي برساند كه از اين‌همه خشونت رهائي يابد. انقلاب ديني تنها راه اميد براي احياء خانواده است تا بشر از خشونت پيش‌آمده دست بردارد و به بقاي خود در آينده اميدوار گردد. زيرا شهر خدا در زمين با خانوادة توحيدي شروع مي‌شود وگرنه شياطين زمين را اشغال مي‌كنند. گزیده ای از کتاب « زن آن گونه که باید باشد» «والسلام عليكم و رحمة‌الله و بركاته» کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
📚 🌸نسبت ما با مقام پیشا خلقتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔵استاداصغرطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/special-post/922 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
📚 🌸نسبت ما با مقام پیشا خلقتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔵استاداصغرطاهرزاده ✅بسم الله الرّحمن الرّحیم  1- «السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ بِهِ صَابِرَة»؛  سلام بر شما ای بانوی امتحان شده! توسط کسی که شما را آفرید، شما را قبل از این‌که بیافریند، امتحان کرد. و شما را در مقابل آنچه که به آن امتحان کرد، صبور یافت. پس اولاً: بحث در وجود پیشینی و مقام قبل از خلقت آن حضرت است. ثانیاً: در زیارت فوق نظر به صابربودن آن حضرت است و صابر کسی است که در مقابل مصائب بی‌قرار نمی‌شود و بی‌قراری نمی‌کند. 2- رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» در رابطه با خلقت پیشینیِ ائمه و زهرای مرضیه«علیهم‌السلام» می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ خَلَقَنِي وَ خَلَقَ عَلِيّاً وَ لَا سَمَاءَ وَ لَا أَرْضَ وَ لَا جَنَّةَ وَ لَا نَارَ وَ لَا لَوْحَ وَ لَا قَلَمَ...»، هنگامى كه خداى توانا من و على را خلق كرد، آسمان و زمين، بهشت و دوزخ، لوح و قلمى در كار نبود. تا آن‌جا که بحثِ از خلقت نور حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» می‌کنند و می‌فرمایند: به نور آن حضرت «فَزَهَرَتِ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ السَّبْعُ مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءَ». پس نور آن حضرت آسمانهاى هفتگانه و زمينهاى هفتگانه را روشن ساخت و به اين جهت فاطمه را زهرا ناميده‏اند.(إرشاد القلوب إلى الصواب، ج‏2، ص: 403) 3- مقام حضرت فاطمه«سلام‌الله‌علیها» در غامض علم الهي: امام عسكري«علیه‌السلام» به نقل از پدران بزرگوارشان مي‌فرمايند كه رسول الله«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» فرمودند: «هنگامي كه آدم و حوّا داخل بهشتِ فردوسِ اعلي شدند، چشم‌شان به خانمي افتاد كه ... از نور جمالش بهشت‌ها نوراني است، آدم پرسيد: محبوبم جبرائيل! اين خانمي كه بهشت‌ها از نور جمالش برافروخته و نوراني است، كيست؟ جبرائيل گفت: او فاطمه، دختر محمّد، پيامبري از فرزندان تو است كه در آخر‌الزمان مي‌آيد... سپس آدم فرمود: محبوبم جبرائيل! «أَخُلِقُوا قَبْلي»؛ آيا ايشان قبل از من خلق شده‌اند؟ عرض كرد: «هُمْ مَوْجُودُونَ في غامِضِ عِلْمِ اللهِ قَبْلَ اَنْ تُخْلَقَ بِأَرْبَعَةِ آلافِ سَنَةٍ» آن‌ها چهارهزارسال، پيش از آفرينش تو، در فشرده‌ی علم الهي موجود بوده‌اند. همه موارد فوق حکایت ازمقام پیشاخلقیِ ائمه و حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیهم» دارند تا ما در این نکته مهم فکر کنیم که آیا ما می‌توانیم با آن نوع حضور که ائمه و حضرت زهرا«علیهم‌السلام» داشته‌اند، یعنی حضورِ پیشاخلقتِ آن‌ها مأنوس شویم؟ یعنی شرایطی که ما نیز وجودی پیشاخلقت داشته‌ایم که حضوری است آغازین و یگانه. در همین رابطه حضرت باقر«علیه‌السلام» می‌فرمایند: «وَ خَلَقَ أَرْوَاحَ شِيعَتِنَا قَبْلَ أَبْدَانِهِمْ بِأَلْفَيْ عَامٍ، وَ عَرَضَ عَلَيْهِمْ وَ عَرَّفَهُمْ رَسُولَ اَللَّهِ«صَلَّى‌اَللَّهُ‌عَلَيْهِ‌وَ‌آلِهِ» وَ عَلِيّاً وَ نَحْنُ نَعْرِفُهُمْ.» ارواح شيعه ما را دو هزار سال پيش از تن‌هاشان آفريد و بدو عرضه كرد و رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» آنان را شناخت و به على معرفى كرد، و ما هم آن‌ها را مي‌شناسيم. 4- در رابطه با مقام اُنس با روحانیتِ ائمه«علیهم‌السلام» توسط شیعیان از امام صادق«علیه‌السلام» داریم: «أَنَّ رَجُلًا جَاءَ إِلَى أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ«علیه‌السلام»  وَ هُوَ مَعَ أَصْحَابِهِ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ لَهُ أَنَا وَ اللَّهِ أُحِبُّكَ وَ أَتَوَلَّاكَ فَقَالَ لَهُ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ«علیه‌السلام» كَذَبْتَ قَالَ بَلَى وَ اللَّهِ إِنِّي أُحِبُّكَ وَ أَتَوَلَّاكَ فَكَرَّرَ ثَلَاثاً فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ«علیه‌السلام» كَذَبْتَ مَا أَنْتَ كَمَا قُلْتَ إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْأَرْوَاحَ قَبْلَ الْأَبْدَانِ بِأَلْفَيْ عَامٍ ثُمَّ عَرَضَ عَلَيْنَا الْمُحِبَّ لَنَا فَوَ اللَّهِ مَا رَأَيْتُ رُوحَكَ فِيمَنْ عُرِضَ فَأَيْنَ كُنْتَ فَسَكَتَ الرَّجُلُ عِنْدَ ذَلِكَ وَ لَمْ يُرَاجِعْه».‏( الكافي، ج‏1، ص: 438) مردى نزد اميرالمؤمنين «علیه‌السلام» آمد و آن حضرت با اصحاب خود بود، آن مرد به آن حضرت سلام كرد و عرض كرد: به خدا من تو را دوست دارم، و پيرو توأم، اميرالمؤمنين«علیه‌السلام» به او فرمود: دروغ مى‏گوئى. گفت: آرى! به خدا به راستى من دوستت دارم و پيرو توأم، تا سه بار تكرار كرد و اميرالمؤمنين «علیه‌السلام» فرمود: تو دروغ مى‏گوئى، تو چنان كه مى‏گوئى نيستى، به راستى خدا ارواح را دو هزارسال پيش از بدن‏ها آفريده و سپس دوستان ما را به ما عرضه داشته، به خدا من روح تو را در ميان‏ كسانى كه عرضه شدند نديدم، تو كجا بودى؟ آن مرد در اين هنگام خاموش شد و به آن حضرت مراجعه نكرد- ظاهراً ابن‌ملجم بوده-  5- نظریه «جمسانيةُ الحدوث و روحانيةُ البقاء»¬ بودن نفس ناطقه ا
نسان که جناب ملاصدرا می‌فرماید؛ نظر به هر کدام از انسان‌ها دارد به عنوان شخصی خاص که با جسم خود آن نوع از بودن برایشان شکل گرفته ولی هرکدام از ما با نظر به وجه پیشینی خود که مربوط به روح ما است در علم خدا، می‌توانیم با نظر به ائمه و حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیهم» با حضور قبل از شخصیت خاص خود حاضر شویم و آن نوع شناخت که آن‌ها را قبل از خلقت شناخته‌ایم، تجربه کنیم و از زهرای مرضیه«سلام‌الله‌علیها» سخن‌گفتن برای توجه به آن حضور است که بیشتر حضور رازگونه حضرت است به حکم «سرّ مستودع» که نزد آن حضرت است و می‌خوانیم: «اللهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها».  6- امام باقر«عليه السّلام» می فرمایند: «أَنَّ فَاطِمَةَ«علیها‌السلام» كَانَتْ تُكَنَّى أُمَّ أَبِيهَا».(  بحار ، ج‏43، ص: 19) همانا كنيه فاطمه امّ ابيها- يعنى مادر پدر- بوده است. این حکایت از آن دارد که اُنس با مقام پیشاخلقتیِ زهرای مرضیه«سلام‌الله‌علیها» از جهتی موجب حضور در بنیان نور محمدی«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» می‌شود که «رَحْمَةٌ لِلْعالَمین» بودند و طالب هدایت همه بشریت، تا انسان‌ها از ظلمات دوگانگی و تکبر، به یگانگی و عطوفت نسبت به همدیگر نایل شوند . 7- با نظر به محبّتی که رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» به بشریت داشتند و نسبت به این امر خود را به زحمت می‌انداختند، خداوند می‌فرماید: «فَلَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ عَلى‏ آثارِهِمْ إِنْ لَمْ يُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَديثِ أَسَفاً»(کهف/6) نزدیک است از اندوه خود را هلاک کنی از این‌که به این گفتار ایمان نمی‌آورند. یا می‌فرماید: «لَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ أَلاَّ يَكُونُوا مُؤْمِنينَ»(شعرا/3) نزدیک است از این‌که ایمان نمی‌آورند خود را هلاک سازی. این آیات خبر از آن می‌دهد که رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» تا این حدّ به جهت نور توحیدی که داشتند، علاقه‌مند به مردم بودند تا آن‌ها را از ظلمات شرک و تکبّر و دوگانگی نجات دهند. 8- در رابطه با غم حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» و گریه‌های خاصی که بعد از فقدان رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» و انحرافی که پیش آمد؛ حضرت صادق«علیه‌السلام» می‌فرمایند: «أَمَّا فَاطِمَةُ بَکَت عَلی رَسُولِ الله حَتَّی تَأَذَّی بِها أَهلَ المدِینَةِ، فَقَالُوا لَها لَقَد آذَیتِنا بِکَثرِة بُکَائِکِ اِمّا أن تَبکِی بِاللَّیلِ وَ اِمّا أَن تَبکی بِالنَّهارِ، فَکَانَت تَخرُجُ اِلی مَقابِرِ الشُّهَداءِ فَتَبکِی».  اما فاطمه«علیها‌السلام» بر فقدان رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» آن‌قدر گریه کرد که مردم مدینه از گریه‌های آن حضرت اذیت می‌شدند، پس از آن حضرت خواستند با گریه‌های فراوانت ما اذیت می‌شویم، یا روز گریه کن و یا شب. آن‌گاه حضرت که قهرمان صبر بودند، از آن گریه‌ها که مسلّم گریه‌های خاصی بود منصرف نشدند، از مدینه خارج شدند و بر سر قبور شهدا(ی احد) رفتند و آن‌جا به گریه ادامه دادند. حال باید به این نکته فکر کرد با توجه به این امر که رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» به عنوان مظهر رحمت خداوند به مردم بودند و آن‌چنان برای مردم دلسوزی می‌کردند که خداوند آن‌طور به آن حضرت خطاب نمود که در آیات فوق ملاحظه کردید؛ آیا نباید گریه‌های حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» را نیز در آن فضا دانست، یعنی فضای محبت شدید به مردم که با فقدان رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» و تغییر مسیر آن حضرت، آن فضا تغییر کرد و خشونت به جای محبت نشست ، تا آن حدّ که ریسمان بر گردن مبارک حضرت علی«علیه‌السلام» انداختند تا آن حضرت به اجبار با خلیفه بیعت کنند؟  صابربودنِ حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» آن‌چنان بود که مسلّماً مانند افراد عادی برای فقدان جسم مبارک رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» بی‌قراری نمی‌کردند، بلکه گریه آن حضرت حکایت از آن داشت که متوجه بودند رحمتی که با نور نبوت و اسلام، جامعه اسلامی را فرا می‌گرفت؛ به حاشیه رفت. چیزی که با انقلاب اسلامی و عطوفتی که در حال ظهور در جامعه است در حال بازگشت است تا به تاریخی نزدیک شویم که تاریخ حضور حضرت مهدی«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» است و موجب تشفّیِ قلب مبارک صدیقه طاهره«سلام‌الله‌علیها» خواهد شد. تاریخی که در وصف آن فرموده‌اند؛ گرگ و میش بر سر یک آخور غذا می‌خورند، یعنی دوگانگی‌ها به یگانگی تبدیل می‌شود و محبت به جای خشونت به صحنه می‌آید. نظر به خلقت پیشینیِ اهل بیت و زهرای مرضیه«علیهم‌السلام» ، نظر به حضوری است که با روح آن اولیای الهی مأنوس خواهیم شد. روحی که همگی حامل روح  رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» و حضرت صدیقه طاهره«سلام‌الله‌علیها» می‌باشند و در این رابطه حضرت عسگری«علیه‌السلام» فرمودند: «نَََحْنُ حُجَجُ اللَّهِ عَلى خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْنا» ما (ائمّه) حجت خدا بر مردم و مادرمان فاطمه حجت خدا بر ماست. آری! با توجه به این امر می‌توان
در سیره ائمه«علیهم‌السلام» نور پیشینی حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»  را مدّ نظر داشت و خود را در آن مقام حاضر کرد، مقامی که بیشترین رابطه را برای انسان با اولیای الهی پیش می‌آورد و جناب مولوی در اشاره به آن مقام می‌گوید:          متحد بوديم يك گوهر همه             بى سر و بى پا بُديم آندم همه‏          چون به‏صورت آمد آن نور سره        شد عدد چون سايه‏هاى كنگره‏           كنگره ويران كنيد از منجنيق             تا رود فرق از ميان آن فريق‏   والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32239 ⁉️سلام تولد حضرت فاطمه (ع) مبارک در قوس نزول وجود دچار کثرت میشود ؟ مگر قوس نزول از جلال خدا شروع نمیکند وبا قوس صعود به جمال خدا نمیرسد ؟ پس عرفان وحدت وجودی باید جلالی باشد اما جمالی است ؟؟ چه توضیحی وجود دارد؟؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در بحث «وحدت وجود» نظر به جمال خداوند است در عالم کثرت و یگانگی که در کثرات هست. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32239 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32240 ⁉️سلام عرفان یهودی وحدن وجودی نیست پس احتمالا به طرف کدام قوس نگاه میکنند به طرف جلال خدا ؟؟ چون میدانم در این دین جلال خدا پررنگ است ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در جریان نیستم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32240 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32241 ⁉️سلام مظهر جلال خدا وجمال خدا کدام فرشتگان یا عقولند ؟؟ شاید بگویید پیامبر اسلام اما ایا مظهر تام حتما باید یک انسان باشد ؟؟ هیچ عارفی با عقول وملایکه نطبیق نداده؟؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ظاهراً جناب عزرائیل را بتوان مظهر اسم جلال خداوند دانست و جناب جبرائیل را مظهر اسم جمال. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32241 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32242 ⁉️سلام رهبر فرشتگان در اسلام میکاییل است یا جبرییل ؟؟ پس روح که شاید همان روح القدس باشد چه کاره است؟؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ظاهراً جبرائیل مصداق «روح القدس» باشند و فرشتگان مقرب الهی، همه متغرق نور حضرت حق می‌باشند و لذا این‌که فرشته‌ای در آن مقام، رهبریت سایر فرشتگان را داشته باشد معنا ندارد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32242 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32243 ⁉️سلام با توجه به قل هوالله احد پس خدا فیضان به سوی همه ماهیات نمیکند و وحدت وجود باطل است چون لم یلد ولم یولد و این نوعی تولد است / توضیحتان چیست؟؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در مقام حضرت احدیِ حق، همه اسماء، فانی‌اند چه رسد به ماهیات. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32243 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan