eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.4هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
599 ویدیو
65 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔻تبلیغ در کلام منحصر نیست و کلام در تریبون های یک طرفه؛ "خلق موقعیت" برای "کسب تجربه" جز بهترین نوع تبلیغ ها برای نسل فعلی است. اثر یک سفر اربعین، تجربه کردن جهانی نو مبتنی بر قواعد جدیدی است که معلوم نیست سخن و قلم بتواند یک دهم آن ارزش ها را انتقال بدهد. اگر چه نهادینه شدن حجاب ترکیب اندیشه(معرفت) و انگیزه(احساس) در شخص و جامعه‌ است اما قرار دادن افراد در این موقعیت ها بعضا می‌تواند در هر دو ساحت اثرگذار باشد و انسان را با لایه های درونی خود آشنا کند. این آغازِ تغییری شگرف در انسان است. از مصادیق کار تمیز فرهنگی یعنی تکثیر این خلق موقعیت ها برای تجربه کردن، تشکر از مجریان این اقدام فرهنگی خوب. ✍ @m_amin_rezai
🎥 ▪️وقتی جامعه طبقاتی شد آن جوانی که میاد توی خیابان و معترض هست بخاطر تبعیضه؛ درد او درد ما هم هست، ما قرار نیست هر چیزی را توجیه کنیم! ☑️برشی از سخنرانی زمینه های اقتصادی قیام کربلا @m_amin_rezai
جلسه چهارم .mp3
10.4M
▪️زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه چهارم محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز فصل چهارم:مدینه،عصر پیامبرص (۲) ب: منابع دولت اسلامی ۱: زکات کارکرد زکات در از بین بردن فقر ۲: جزیه ۳: فیئ ۴: غنائم ۵: انفال انواع زمین در اسلام مساله انفال در عصر غیبت و مساله مسکن چگونه سو استفاده از این منابع در عصر خلفا جامعه را طبقاتی کرد؟ ج: عقود مالی و ظرفیت های فقهی عدالت اقتصادی 🔻خلاصه سخنرانی eitaa.com/m_amin_rezai/3649 🎙 @m_amin_rezai
🔰نگاهی بر سخنرانی«زمینه‌های اقتصادی قیام کربلا»؛ 🔻رضایی: امروز اقتصاد کشور ما تحت تاثیر یک نگاه اموی است ◾بر کسی پوشیده نیست که مقابله و رسواسازی دستگاه ظلم و جور و فساد خلافت اموی یکی از جهت‌گیری‌های اصلی قیام امام‌ حسین ع بوده است. در ادامه بخش‌هایی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد امین رضایی فعال فرهنگی و اقتصادی تحت عنوان "زمینه‌های اقتصادی قیام کربلا" را می‌خوانید. 👇👇 iusnews.ir/fa/news-details/476850/8 🆔 @iusnews 🌐 iusnews.ir 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3975020545C3ba8a1068b
(۴) زمینه های اقتصادی قیام کربلا ▪️خلافت عُمر ۱:کثرت غنائم حاصل از فتوحات ۲:افزایش مالیت ها ۳:تقسیم طبقاتی بیت المال ▪️خلافت عثمان ۱:بخشش منابع ثروت(زمین و..) ۲:خویشاوندسالاری ۳:اعطای وام های کلان به افراد ▪️نتیجه: ۱:طبقاتی شدن جامعه ۲:انحصاری شدن و ۳:تبعید(ابوذر)یا قتل(حسین ع)آرمان خواهان. 🔻صوت و خلاصه سخنرانی امسال محرم پیرامون" زمینه اقتصادی قیام کربلا" را در کانال پیگیری کنید. ✍ @m_amin_rezai
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه چهارم محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز eitaa.com/m_amin_rezai/3645 فصل چهارم:مدینه،عصر پیامبرص (۲) ▪️ب: منابع دولت اسلامی این موارد تقریبا مشکلات اقتصادی پیامبر ص را حل کرد. ۱: زکات ۵۹ آیه قرآن و ۲۰۰۰ روایت در این مورد هست کارکرد زکات ۱: از بین بردن فقر ۲: تعدیل ثروت مثلا از هر ۲۴۰ درهم ۶ درهم زکات گرفته می‌شود و هر ۴۰ تا یو درهم اضافه می‌شود. از هر شتر، ۳۰ گاو و ۴۰ گوسفند بر اساس ضریب مشخص زکات گرفته می‌شود. معاویه از بیت المال، ولید بن یزید از مهریه و ارث زکات می‌گرفت( انحراف در توسعه). بنی امیه صله شاعران و... را از طریق زکات تامین میکردند( انحراف در مصرف) ۲: جزیه بر اساس آیه ۲۹ توبه انهایی که اسلام را نپذیرفتند در قبال امنیتی و... که در جامعه اسلامی نصیب شأن می‌شود سالی یک دینار مالیات بدهند. اولین درآمد زیاد مسلمان ها سال دهم هجری ۸۰ هزار درهم جزیه از بحرین بود ۳: فیئ به معنای بازگشت، مال برای خدا و نماینده اوست که در دست کفار غضب شده و وقتی به پیامبر رسید به اصلش بازگشته است. مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ(۷حشر) في زمین هایی که بر اساس صلح بدون جنگ به دست آمده که به پیامبر ص می‌رسد. مثل فدک، بنی نضیر امام حسین در نقد به بنی امیه: واستئثرو‌ بالفی. بنی امیه في ( مطلق بیت المال یا فی) را برای خودشان برداشتند ۴: غنائم أَنَّمَا غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ یک پنجم غنائم به عنوان خمس به بیت المال برمی‌گشت؛چهار پنجم برای مجاهدین که برای کسی که اسب داشت دو برابر پیاده‌ سهم میبرد. با پیروزی پیامبر ص در غزوات بخصوص خیبر، فتح مکه و...بواسطه غنائم وضعیت اقتصادی مسلمانان بهتر شد. با اینکه بعضی درخواست داشتند پیامبر فرق بگذارد بین افراد اما پیامبر ص بیت المال را به صورت برابر بین همه مسلمانان تقسیم میکرد ۵: انفال ♦️انواع مالکیت در اسلام 1⃣: اموال عمومی؛ سرزمین های که مسلمین در جهاد فتح کردند( مفتوح العنوه) این ها برای عموم مردم است تولیت آن دست امام و جانشینی اوست 2⃣: اموال امام( دولتی) مثل انفال،فی؛ خمس و...مخصوص شان حاکمیتی امام است 3⃣: اموال شخصی؛ مساله مهم این است ملکیت شخصی و حق تصرف در منابع طبیعی به واسطه حیازت و کار به دست می آید 🔻نفل به معنای زیادی مثل نمازهای نافله؛مالی که اضافه بر مخارج مرسوم است 🔻صاحب جواهر: بدون شک انفال ملک رسول خدا و جانشین اوست.ثم إنه لا كلام في كون الأنفال ملكا للنبي ص كما يدل عليه الكتاب و السنة و الإجماع، ثم من بعده للقائم مقامه( جواهر الکلام ج ۱۶ ص ۱۳۳) 🔻بنابر نظر مشهور فقها در زمان غیبت انفال برای عموم شیعیان حتی مسلمانان مباح است و به و واسطه کار و حیازت میشود تصرف کرد 🔻 انفال در غیبت امام برای عموم مردم است صاحب حدائق: و ظاهر جملة من متأخري المتأخرين القول بالتحليل في الأنفال مطلقا و هو الظاهر من الأخبار. (الحدائق الناضرة :الشيخ يوسف بحرانی،ج12 ص 481) 🔻انفال برای غیر شیعیان هم هست امام خمینی: الأقوى حصول الملك أيضا بحيازة ما في الأنفال تحرير الوسيلة، سید روح الله الخميني، ج۱ص369) در نتیجه بنابر نظر مشهور انفال در زمان غیبت برای عموم مردم است. 🔸مصادیق انفال: زمین ها موات؛ زمین های بی مالکه مثل جنگل و دریا و کوه و... معادن(ظاهری) بعضی همه معادن را میگویند 🔹عدالت بنیادین در دو ساحت1: منابع مثل انفال و... 2:درآمدهاست که طبیعتا اولی مهم تر است. اصل 45 قانون اساسی انفال در اختیار حاکمیت برای مصالح عمومی مردم معرفی کرده است 🔸مساله مسکن که یکی از بزرگترین مشکلات کشور است بنا بر گزارش ها %50 تا۶۰% قیمت آن برای زمین است که با تقسیم عادلانه زمین های موات که بخشی از انفال است تا حد زیادی قابل حل است. امروز انفال در اختیار بعضی سازمان ها و ادارات دولتی است و تبدیل به کالای سرمایه داری شده وفئودالیسم باز تولید شده در حالی که اگر به قواعد فقهی عمل میشد زمین از سرمایه ای بودن خارج و عدالت اجتماعی محقق میشد ▪️ج: عقود مالی و ظرفیت های فقهی عدالت اقتصادی علاوه بر اجاره که عقدی برای کسب منفعت ملک ( اجاره خانه) و منفعت نفس( کارگر) است. در اسلام عقود ذکر شده به عادلانه تر شدن روابط و جامعه‌ کمک جدی می‌کند ۱: مضاربه( سود برای عامل و مالک، ضرر فقط برای مالک) ۲: مزارعه و مساقات( بجای کارگرگری روی زمین‌ کارکر از منفعت زمین ارث میبرد) ۳: عقود رایگان مثل عاریه، ودیعه، قرض، وقف که اقتصاد تبرعی را در جامعه نهادینه کرد در زمان زمان خلفا از این ظرفیتهای اسلامی سواستفاده کردند و جامعه‌ طبقاتی شد! 🔻مطالب تفصیلی را در صوت سخنرانی گوش کنید eitaa.com/m_amin_rezai/3647 🎙 @m_amin_rezai
26.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هرآنکه توهین میکند به قرآن بترسد از فریاد هر مسلمان...✊ گوشه‌ای از مراسم شب ششم محرم‌الحرام۱۴۴۵ 🚩هیئت حسین‌جان علیه‌السلام @hosseinjan_rmz
45.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مساله مسکن و نسبت آن با انفال 🔻جناب آقای رئیسی تا نتوانید زمین را از انحصار بعضی سازمان ها و نهادها خارج کنید این جوان ها مسکن دار نخواهند شد و طرح مسکن ملی شکست خواهد خورد! ▪️برشی از جلسه چهارم سخنرانی:زمینه های اقتصادی قیام کربلا eitaa.com/m_amin_rezai/3645 🎙 @m_amin_rezai
#عکس_نوشته #خلاصه_سخنرانی ▪️ #زمینه_های_اقتصادی_قیام_کربلا جلسه سوم( صوت) eitaa.com/m_amin_rezai/3645 خلاصه جلسه سوم(متن) eitaa.com/m_amin_rezai/3649 ✍ #محمدامین_رضایی @m_amin_rezai