eitaa logo
حمید رسایی ✔️
118.2هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
115 فایل
♻ خوش آمدید ✔ این کانال برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹دی حجت الاسلام حمید رسایی است ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee_1 ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا رسول الله ص السلام علیک یا حسن المجتبی ع السلام علیک یا علی بن موسی الرضا ع 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از قاسم روانبخش
🔺در پاسخ به توییت محسن هاشمی: ✍ براستی منزل مرحوم ابوی و خانواده ایشان در شعب ابی طالب است؟! 🔹بر اساس گزارش فائزه خانم، بابای شما خیلی اهل کباب بود، شما چطور؟ 🔹رفتن به سد لتیان با هلیکوپتر حتی در روز عاشورا و تاسوعا و تفریح ایام عید نوروز در جزیره کیش و.... با شعب ابی طالب تناسبی دارد؟! ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
♻️ چرا فقط شیعیان عزادار رسول خدا (ص) هستند؟ 🔰 حمید رسایی: در روز شهادت رسول گرامی اسلام، در دنیای اسلام کسی جز شیعیان برای فقدان ایشان عزاداری نمی‌کند! چرا؟ چون یادآوری این موضوع سئوالاتی را به اذهان مردم خواهد آورد... اولین سئوال مردم عزادار این خواهد بود که در آن روزهای آخر عمر رسول خدا (ص) چه گذشت؟ داستان ائتونی بکتاب و قلم اکتب لکم شیئا لن تضلوا بعدی... چه بود؟ رسول خدا درباره پس از خود چه وصیتی داشتند؟ مگر می‌شود که پیامبر درباره پس از خود سکوت کرده باشد؟ چطور عائشه (همسر پیامبر) به هنگام مرگ پدرش بالای سر او رفت و گفت که چوپان گله خود را رها نمی‌کند، مگر کسی را بالای سر آن می‌گذارد و خلیفه اول برای پس از خود تعیین تکلیف کرد، اما پیامبر خدا(ص) سکوت کرد؟ چطور این نکته به عقل خلیفه اول و دخترشان رسید ولی به عقل پیامبر خدا که اعقل العقلا بود، نرسید و غیر شیعیان معتقد به سکوت پیامبر خدا (ص) در این باره هستند؟! و ... جالب اینجاست که دنیای اسلام در میلاد النبی، یکپارچه در جشن و سرور است! در حالی که محمد (ص) حسب ظاهر در زمان تولد، پیامبر خدا نبود اما در زمان رحلت، پیامبر ما بود! ما شیعیان تنها عزاداران رسول خدا هستیم... این افتخار را قدر بدانیم و در عهد پیمان با رسول خدا (ص) در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی استوار باشیم. 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را   اینجا   بخوانید .
.. ♻️ پاسخ دندان‌شکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع) 🔸 قسمت اول 🔰 حمید رسایی: هر ساله در آستانه ۲۸ صفر و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ره) حسن روحانی در جلسه هيأت دولت یا در نشستی عمومی با اشاره به موضوع صلح امام حسن (ع) تلاش می‌کند تا سیاست‌های غلطی که در این سال‌ها پی گرفته را توجیه کند. از جمله امسال در آستانه ۲۸ صفر گفت: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: "انی رأیت هوی معظم‌الناس علی الصلح"، گفت؛ جامعه اسلامی که شما ۱۰ نفر نیستید شما ۲۰ نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید. من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی مردم این را می‌خواهند صلح را انتخاب می‌کنم. این راه امام مجتبی است، امام مجتبی به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگیدیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم به موقع باید صلح کنیم.» همه می‌دانیم که واقعیت تاریخی واقعه صلح تحمیلی به امام مجتبی (ع) اینگونه که این روزها روحانی به زبان می‌آورد، نیست. وی بدون تقبیح رفتار مردم و فرماندهانی که امام را تنها گذاشتند، طوری سخن می‌گوید انگار که امام مثل روحانی مشتاقانه به دنبال توافق با معاویه بود! حسن روحانی خود بهتر از هر کس می‌داند که واقعیت تاریخی درباره صلح امام حسن (ع) به گونه دیگری است. برای همین سال ۵۶ پاسخ دندان شکنی به سخنان این روزهای خودش داده است. وی در تیرماه سال ۱۳۵۶ به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفر کرده و به مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی رفتار سیاسی اهل بیت بویژه صلح امام حسن (ع) و رفتار مردم آن زمان می پردازد. وی در سال ۹۰ این مجموعه سخنرانی را در کتابی به نام "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" به چاپ می رساند. در مقدمه این کتاب که توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۰ به چاپ رسیده، وی می نویسد: «برای فهم دقیق سیره امامان شیعه ... باید فضای سیاسی، اجتماعی و اعتقادی شهرهای بزرگ نظیر مکه، مدینه، کوفه، بصره و دمشق را بازسازی کرد تا به بسیاری از راز و رمزها پی برد. باید چهره‌های تأثیرگذار آن مقاطع را شناخت و به‌درستی معرفی کرد. باید تغییرات سریع و عجیب‌ و غریب جوامع آن روزگار را مورد ارزیابی دقیق قرار داد؛ از ستایش‌انگیزترین اخلاق شهروندی تا سهمگین‌ترین خیانت‌ها و نقض پیمان‌ها و دروغ‌پردازی‌ها، از بصیرت و آگاهی خیره‌کننده تا غفلت‌ها و خطاهای باورنکردنی، از ایثار و فداکاری تحسین‌برانگیز تا سستی‌ها و وظیفه‌ناشناسی‌های حیرت‌آور. باید همه ویژگی‌ها و خصوصیات 250 ساله تاریخ معاصر ائمه هدی(ع) را به‌خوبی ترسیم نمود تا تحلیل‌گران بتوانند به واقعیت‌ها دست یابند و به بی‌راهه کشیده نشوند.» روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند سازش با معاویه های زمانه نشان می دهد، در حالی مردم دوره امام حسن را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال ۵۶ بر اساس مستندات تاریخی، مردم دوره امام حسن (ع) را خائن معرفی کرده است! روحاني در صفحه ۲۰۵ کتاب "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است: «امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود. مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما می خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی‌ (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی‌ در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.» 🔺قسمت دوم یادداشت🔻 eitaa.com/rasaee/3987
. ♻️ پاسخ دندان‌شکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع) 🔸 قسمت دوم 🔰 حمید رسایی: اکنون اما چند سئوال است که حسن روحانی باید به آن پاسخ دهد: ۱. آیا مردم دوره امام حسن که در سال ۵۶ رفتارشان توسط روحانی تقبیح شده، تعییری کرده اند که سال ۹۹ رفتارشان را تایید و به عنوان شاخص معرفی می‌کند؟! مردمی که روزگاری بر روی منبر توسط حسن روحانی، خائن معرفی شده‌اند، چگونه در این روزها به عنوان الگو معرفی می‌شوند؟ آیا نتیجه جز این است که مردم دوره امام تغییر نکرده‌اند اما حسن روحانی تغییر کرده است. ۲. روحانی در سخنراني و کتاب خود با اشاره به مستندات تاریخی می‌گوید: "در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و خیانتکارانی که حاضر به جنگ با معاویه نشدند را معرفی کرد سپس با مردم اتمام حجت کرد." خب خائنین امروز چه کسانی هستند؟ چه کسانی چرب و شیرین دنیا ذائقه‌شان را تغییر داده؟ خواص خائنی که ميدان نبرد با معاویه زمان را ترک کرده اند، چه کسانی هستند؟ ۳. روحانی در سخنراني و کتاب خود می‌گوید که "امام حسن مجتبی(ع) در سخنراني عمومي خود به مردم گفت: اگر بایستید، خداوند شما را یاری می‌کند و ما پیروز می‌شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود." چرا این روزها رقیقا بر خلاف این سخن می‌گوید و راه حل برون رفت از مشکلات را فقط در سازش با معاویه زمان می‌بیند؟! ۴. حسن روحانی پيش از این، صلح با معاویه را نتیجه تصمیم غلط مردم آن زمان می داند نه نتیجه تصمیم حقیقی امام حسن (ع) چرا امروز در صدد است تا مردم ایران اسلامی که بارها پایداری خود بر ارمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی را نشان داده اند، همتراز مردم اطراف امام مجتبی می‌بیند! واقعیت این است که روحانی پس از هفت سال وعده به مردم و چیدن همه تخم مرِغ‌هایش در سبد برجام، حالا که این سبد را خالی می‌بیند و چیزی برای ارائه‌ ندارد، تنها یک راه حل پیش روی خود دارد، توافق با آمریکایی‌ها تا بلکه چیزی کف دستش بگذارند. آمریکایی‌ها هم البته این را فهمیده‌اند و دائما با وعده و وعید او را به دنبال خود می‌کشند و همانطور که تا امروز چیزی به او نداده اند‌، از این پس هم نخواهند داد. اما روحانی برای پیمودن مسیر غلطی که در پیش گرفته، چاره‌ای جز ایدئولوژی‌سازی ندارد. روحانی در برابر خود سد بزرگی به نام سیدعلی خامنه‌ای دارد. برای عبور از این سد باید مردم را بشوراند، برای شوراندن مردم باید فهم آنان از صلح حسنی و عاشورای حسینی تغییر کند. روحانی برنامه دارد... 🔺قسمت اول یادداشت🔻 eitaa.com/rasaee/3986
💠 چه کسی تغییر کرده؟ ایدئولوژی سازی حسن روحانی از سال ۹۶ تا ۹۹ برای سازش با تحریف تاریخ / روحانی در کتابش که مجموعه سخنرانی سال ۵۶ اوست و در سال ۹۰ توسط مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام چاپ شده، بر خلاف این روزها صلح امام حسن(ع) را نتیجه خیانت مردم آن دوره می‌داند! 🔺یادداشت کامل حمید رسایی را اینجا بخوانید🔻 eitaa.com/rasaee/3986
♻️ دروغ دیگر ی از حسن روحانی پیروزی دیگری که حسن روحانی آن را نتیجه ننگنامه برجام اعلام کرده (برداشتن تحریم تسلیحاتی) در حقیقت برداشتن مانعی است که تیم مذاکره کننده با دست خود قرار داده بود! 🔸سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه بارها اعلام کرده است که قطعنامه 2231 شورای امنیت از جمله ارسال تسلیحات از ایران یا توسط این کشور قابل بازنگری نیست. 🔸وی ادامه داد: همان طور که مشخص است که در سال 2015 شورای امنیت سازمان ملل هیچگونه محدودیت تسلیحاتی در مورد ایران وضع نکرد. 🔸زاخارووا تصریح کرد: تهران بخشی از محدودیت ها را بطور داوطلبانه برای تسریع روند مثبت مذاکرات در مورد برجام برعهده گرفت. در حقیقت روحانی و ظریف باید بابت وضع این محدودیت چند ساله محاکمه شوند اما روحانی در حال فخر فروشی به آن است! 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
♻️ ده خصلت عقلا امام رضا (ع): عقل شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد: ۱. مردم از او اميد خير داشته باشند. ۲. از بدى او در امان باشند. ۳. خير اندك ديگرى را بسيار شمارد. ۴. خير بسيار خود را اندك شمارد. ۵. هر چه از او حاجت خواهند، دلتنگ نشود. ۶. در عمر خود از دانش‌طلبى خسته نشود. ۷. فقر در راه خدايش، از توانگرى محبوب‌تر باشد. ۸. خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوب‌تر باشد. ۹. گمنامى را از پرنامى خواهان‌تر باشد. سپس فرمود: دهمین و چيست دهمین؟ پرسیدند: و چيست دهمی؟ فرمود:  ۱۰. احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است. تحف العقول: صفحه ۴۴۳ السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 هفته نامه ۹ دی این هفته (بیست‌ و هفتم مهر) به دلیل مشکل کاغذ منتشر نمی‌شود. هفته نامه ۹ دی 👇 @noheday مدیر مسئول 👇 @rasaee ...
14.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. همه آنچه درباره کلید روحانی باید بدانید... 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
.. ♻️ آیا مطالبه استیضاح روحانی بر خلاف نظر رهبر انقلاب است؟ 🔸قسمت اول 🔰 حمید رسایی: در خصوص حسن روحانی برخی از دوستان اشکال می‌کنند که آیا این اقدام برخلاف جهت‌گیری و سیاست‌های کلی رهبر انقلاب نیست؟ برخی نمایندگان یا اطرافیان رییس مجلس حتی پا را فراتر گذاشته‌اند که این کار برخلاف نظر رهبر انقلاب است و در پاسخ به این سئوال که امام خامنه‌ای کی و کجا با این مطالبه مخالفت کرده‌اند، اولا به بخشی از بیانات ایشان مبنی بر لزوم فعالیت دولت تا روز آخر کاری و ثانیا به پیام‌ خصوصی ایشان مبنی بر مخالفت با سئوال و استیضاح استناد می‌کنند! اما فهم بنده چیز دیگری است که با شما در میان می‌گذارم. 🔹 اعلام موضع رهبری، توقعی نابجا اولا در خصوص موضوع استیضاح حسن روحانی، اساسا نباید توقع داشت که رهبر انقلاب اعلام موضع کنند. سیره امامین انقلاب همواره حمایت از روسای جمهوری بوده که قانونا در این جایگاه هستند. طبعا ایشان در مواقع لازم، تذکرات خود به رییس جمهور را به صورت علنی یا خصوصی خواهند داد اما تصور اینکه امام و رهبر جامعه به صورت خصوصی به بخشی از نظام (مجلس) فرمان بدهند که برای تغییر بخش دیگر (دولت) اقدام کند، بر خلاف عقل اداری و مدیریتی است. بنابر این استمزاج از و در این خصوص، طبعا یک پاسخ عاقلانه دارد: حمایت از جایگاه قانونی. 🔹 استیضاح و سئوال، حق مجلس امام خامنه‌ای در پیامی که روز افتتاح این مجلس خطاب به نمایندگان صادر کردند، تذکر، سئوال و استیضاح مدیران عالی اجرایی را حق نمایندگان دانسته‌اند که اگر درست و بجا استفاده شود، کشور به اهدافش می‌رسد: «امام راحل عظیم‌الشّأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را می‌توان جامع‌ترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفه‌ آن را در یک جمله‌ کوتاه اعلام می‌کند. اگر قانون را راه و مسیر کشور به سمت قلّه‌ها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی معیّن شده است، مجلس، متعهّد این ریل‌گذاری و رهگشاییِ حیاتی است. همه‌ دستگاه‌های حکومتی و مردمی و همه‌ آحاد، وظیفه دارند از این مسیر حرکت کنند. ضمانت اجرای این وظیفه نیز - علاوه بر قوّه‌ قضائیّه که مسئولیّتش تضمین اجرای قانون است - در خود مجلس پیش‌بینی شده است که ، ، و و ، از آن جمله است. پس اگر قانون، درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانت‌های اجرای آن بدرستی استفاده شود، کشور به هدف‌های والای خود دست می‌یابد. این است شأن والای مجلس و این است و مهمّ آن.» (۱۳۹۹/۰۳/۰۷ پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی) 🔹 استفاده از استیضاح و سئوال در قالب شیوه‌نامه حمایت از جایگاه قانونی رییس دولت، به معنای نفی مسئولیت جایگاه‌های قانونی دیگر مثل مجلس نیست کما اینکه در آغاز به کار این مجلس، امام خامنه‌ای خطاب به نمایندگان، شیوه‌نامه‌ استفاده از این حقوق را اینگونه بیان می‌فرمایند: «یکی از کارهای خوب همین بوده که وزرای محترم آمده‌اند در مجلس و اوضاع بخش مربوط به خودشان را برای شما توضیح داده‌اند؛ یکی‌ از کارهای خوبی که در این یک ماه و اندی انجام گرفته این است. لکن این روابط با دولتمردان بایستی هم با قانون منطبق باشد، هم با شرع؛ هم قانونی باید باشد، هم شرعی. یعنی ، و که در قانون آمده [همچون استیضاح که در پیام رهبر انقلاب به مجلس یازدهم به صراحت به آن اشاره شده است و...] اینها حقّ شما است، بایستی انجام بدهید. امّا توهین نه، دشنام نه، نسبتِ بدون علم نه؛ اینها حقّ شما نیست و بعضی ‌اش حرام شرعی هم هست و جایز نیست... تفکیک کنید بین آنچه وظیفه شما است و آنچه ممنوع است برای شما... برخورد متین، خردمندانه، قابل توجیه، ولو قوی. گاهی هست که شما حرف طرف مقابل را صد درصد قبول ندارید؛ یعنی صد درصد رد می‌کنید؛ هیچ اشکالی ندارد، لکن باید جوری نظر و همین رأی مخالف ادا بشود که کسی که از بیرونِ مجلس دارد نگاه می‌کند، ببیند حق با شما است؛ یعنی با متانت و با خردمندی. من البتّه نقش نظارتی مجلس را خیلی مهم می‌دانم؛ یعنی واقعا نقش نظارتی مجلس یک نقش اساسی و حیاتی است و هیچ نبایستی به این نقش نظارتی بی‌ توجهی بشود، لکن معتقدم که این نقش را با متانت ایفا بکنید؛ خردمندانه و با متانت و بدون حاشیه ایفا بشود.» (۱۳۹۹/۰۴/۲۲ بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی) خلاصه‌ کلام امام خامنه‌ای این است که ... 🔺ادامه یادداشت را اینجا بخوانید🔻 @eitaa.com/rasaee/3996